1.市場紹介とスコープ
1.1. レポートの目的
1.2. レポートの対象範囲と定義
1.3. レポートのスコープ
2.エグゼクティブインサイトと主要な要点
2.1. 市場ハイライトと戦略的要点
2.2. 主要トレンドと将来予測
2.3. 製品タイプ別スニペット
2.4. 文化タイプ別スニペット
2.5. コンシステンシー別スニペット
2.6. 用途別スニペット
2.7.地域別スニペット
3.ダイナミクス
3.1.影響要因
3.1.1.推進要因
3.1.1.1. 感染症の流行増加
3.1.1.2.微生物学と生命科学への研究開発投資の増加
3.1.1.3. XX
3.1.2.阻害要因
3.1.2.1. 培地生産に対する厳しい規制枠組み
3.1.2.2.汚染と一貫性のない結果のリスク
3.1.2.3.
3.1.3.機会
3.1.3.1.難分解性微生物用の革新的培地の可能性
3.1.3.2.
3.1.4.インパクト分析
4.戦略的洞察と業界展望
4.1.市場リーダーとパイオニア
4.1.1.新興パイオニアと有力プレーヤー
4.1.2.最も売れているブランドを持つ既存リーダー
4.1.3.確立された製品を持つマーケットリーダー
4.2. CXOの視点
4.3.最新動向とブレークスルー
4.4.ケーススタディ/継続研究
4.5. 規制と償還の状況
4.5.1.
4.5.2.
4.5.3. アジア太平洋
4.5.4. 中南米
4.5.5. 中東・アフリカ
4.6. ポーターのファイブフォース分析
4.7. サプライチェーン分析
4.8. 特許分析
4.9. SWOT分析
4.10. 満たされていないニーズとギャップ
4.11. 市場参入と拡大のための推奨戦略
4.12. シナリオ分析:ベストケース、ベースケース、ワーストケース予測
4.13. 価格分析と価格ダイナミクス
4.14. 主要オピニオンリーダー
5. 微生物培養市場:製品タイプ別
5.1 はじめに
5.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、製品タイプ別
5.1.2.市場魅力度指数(製品タイプ別
5.2. 培養装置
5.2.1.
5.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
5.2.3. バイオリアクター
5.2.3.1.バイオリアクターデバイス
5.2.3.2.測定機器
5.2.3.2.1.PHセンサー
5.2.3.2.2.溶存酸素センサー
5.2.3.2.3 温度センサー
5.2.3.2.4.その他
5.2.3.3.分析機器
5.2.3.3.1.セルカウンター
5.2.3.3.2.分光計
5.2.3.3.その他
5.2.3.4.滅菌装置
5.2.3.5. インキュベーター
5.2.3.6.その他
5.3.培養補助食品
5.4.測定機器
5.4.1.PHセンサー
5.4.2.温度センサー
5.4.3.溶存酸素センサー
5.4.4.その他
5.5.培養器具
5.5.1.ペトリ皿
5.5.2.ループ&ニードル
5.5.3.マイクロピペット
5.5.4.遠心分離機
5.5.5.その他
5.6.分析機器
5.6.1. セルカウンター
5.6.2.分光計
5.6.3. その他
6.微生物培養市場、培養タイプ別
6.1. はじめに
6.1.1.市場規模分析およびYoY成長分析(%)、培養タイプ別
6.1.2.市場魅力度指数(培養タイプ別
6.2. 真核培養*市場
6.2.1.
6.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(培養タイプ別
6.3. 細菌培養
7.微生物培養市場、濃度別
7.1. はじめに
7.1.1. 混和度別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 7.1.2.
7.1.2.市場魅力度指数(混和度別
7.2. 液体媒体
7.2.1.
7.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.3. 固形培地
7.4.半固形培地
8.微生物培養市場、用途別
8.1. 導入
8.1.1.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、用途別
8.1.2.市場魅力度指数、用途別
8.2. 医薬品
8.2.1.
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3. 食品・飲料産業
8.4. その他
8.5. 水質検査
8.6. 化粧品
9.微生物培養市場、地域別市場分析と成長機会
9.1. はじめに
9.1.1.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、地域別
9.1.2.市場魅力度指数(地域別
9.2. 北米
9.2.1.
9.2.2. 主要地域別ダイナミクス
9.2.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
9.2.4. 市場規模分析およびYoY成長分析(%)、培養タイプ別
9.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):混和度別
9.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
9.2.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.2.7.1.
9.2.7.2. カナダ
9.3.ヨーロッパ
9.3.1.
9.3.2. 主要地域別ダイナミクス
9.3.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
9.3.4. 市場規模分析およびYoY成長分析(%):培養タイプ別
9.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):混和度別
9.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
9.3.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.3.7.1.
9.3.7.2.
9.3.7.3. フランス
9.3.7.4.
9.3.7.5. イタリア
9.3.7.6. その他のヨーロッパ
9.4.ラテンアメリカ
9.4.1.
9.4.2. 主要地域別動向
9.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
9.4.4. 市場規模分析およびYoY成長分析(%):培養タイプ別
9.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):混和度別
9.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
9.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
メキシコ
9.4.7.2.
アルゼンチン
9.4.7.4. その他のラテンアメリカ地域
9.5. アジア太平洋
9.5.1.
9.5.2. 地域別主要市場動向
9.5.3. 製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 9.5.4.
9.5.4. 市場規模分析およびYoY成長分析(%):培養タイプ別
9.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):混和度別
9.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
9.5.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.5.7.1.
9.5.7.2.
9.5.7.3.
9.5.7.4. 韓国
9.5.7.5. その他のアジア太平洋地域
9.6. 中東・アフリカ
9.6.1.
9.6.2. 地域別主要市場動向
9.6.3. 製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 9.6.4.
9.6.4. 市場規模分析およびYoY成長分析(%):培養タイプ別
9.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):混和度別
9.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
10. 競争環境と市場ポジショニング
10.1. 競合の概要と主要市場プレイヤー
10.2. 市場シェア分析とポジショニングマトリックス
10.3. 戦略的パートナーシップ、M&A
10.4. 製品ポートフォリオとイノベーションにおける主な進展
10.5. 企業ベンチマーキング
11.企業プロフィール
11.1. ダナハー(サイティバ)*社
11.1.1. 会社概要
11.1.2. 製品ポートフォリオ
11.1.2.1.製品概要
11.1.2.2.製品の主要業績評価指標(KPI)
11.1.2.3. 製品売上実績と予測
11.1.2.4. 製品販売量
11.1.3. 財務概要
11.1.3.1. 会社収益
11.1.3.2. 地域別売上高シェア
11.1.3.3. 収益予測
11.1.4. 主要な開発
11.1.4.1. M&A
11.1.4.2. 主要製品開発活動
11.1.4.3. 規制当局の承認など
11.1.5. SWOT分析
11.2. BD
11.3. メルクKGaA
11.4. サーモフィッシャーサイエンティフィック社
11.5. ザルトリウスAG
11.6. 栄研化学株式会社
11.7. ハイメディア・ラボラトリーズ Pvt.
11.8. ケリーグループ
11.9. バイオメリューS.A.
11.10. メトラー・トレド
11.11. 横河電機株式会社
11.12. コンダ・ラボラトリーズ S.A.
11.13.株式会社佐竹マルチミックス
11.14. ビーイー・マルビシ(株
11.15. 株式会社エイブル&株式会社ビオット
リストは網羅的ではありません。
12.前提条件と調査方法
12.1. データ収集方法
12.2.データの三角測量
12.3. 予測手法
12.4. データの検証と妥当性確認
13.付録
13.1. 会社概要とサービス
13.2.
1.1. Objectives of the Report
1.2. Report Coverage & Definitions
1.3. Report Scope
2. Executive Insights and Key Takeaways
2.1. Market Highlights and Strategic Takeaways
2.2. Key Trends and Future Projections
2.3. Snippet by Product Type
2.4. Snippet by Culture Type
2.5. Snippet by Consistency
2.6. Snippet by Application
2.7. Snippet by Region
3. Dynamics
3.1. Impacting Factors
3.1.1. Drivers
3.1.1.1. Rising Prevalence of Infectious Diseases
3.1.1.2. Increasing R&D Investments in Microbiology and Life Sciences
3.1.1.3. XX
3.1.2. Restraints
3.1.2.1. Stringent Regulatory Framework for Culture Media Production
3.1.2.2. Risk of Contamination and Inconsistent Results
3.1.2.3. XX
3.1.3. Opportunity
3.1.3.1. Potential for Innovative Culture Media for Fastidious Microorganisms
3.1.3.2. XX
3.1.4. Impact Analysis
4. Strategic Insights and Industry Outlook
4.1. Market Leaders and Pioneers
4.1.1. Emerging Pioneers and Prominent Players
4.1.2. Established leaders with largest selling Brand
4.1.3. Market leaders with established Product
4.2. CXO Perspectives
4.3. Latest Developments and Breakthroughs
4.4. Case Studies/Ongoing Research
4.5. Regulatory and Reimbursement Landscape
4.5.1. North America
4.5.2. Europe
4.5.3. Asia Pacific
4.5.4. Latin America
4.5.5. Middle East & Africa
4.6. Porter’s Five Force Analysis
4.7. Supply Chain Analysis
4.8. Patent Analysis
4.9. SWOT Analysis
4.10. Unmet Needs and Gaps
4.11. Recommended Strategies for Market Entry and Expansion
4.12. Scenario Analysis: Best-Case, Base-Case, and Worst-Case Forecasts
4.13. Pricing Analysis and Price Dynamics
4.14. Key Opinion Leaders
5. Microbiology Culture Market, By Product Type
5.1. Introduction
5.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
5.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
5.2. Culture Equipment*
5.2.1. Introduction
5.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
5.2.3. Bioreactors
5.2.3.1. Bioreactor Devices
5.2.3.2. Measuring Instruments
5.2.3.2.1. PH Sensors
5.2.3.2.2. Dissolved Oxygen Sensors
5.2.3.2.3. Temperature Sensors
5.2.3.2.4. Others
5.2.3.3. Analytical Devices
5.2.3.3.1. Cell Counters
5.2.3.3.2. Spectrometers
5.2.3.3.3. Others
5.2.3.4. Sterilization Equipment
5.2.3.5. Incubators
5.2.3.6. Others
5.3. Culture Supplements
5.4. Measuring Instruments
5.4.1. PH Sensors
5.4.2. Temperature Sensors
5.4.3. Dissolved Oxygen Sensors
5.4.4. Others
5.5. Culture Instruments
5.5.1. Petri Dishes
5.5.2. Loops & Needles
5.5.3. Micropipettes
5.5.4. Centrifuge
5.5.5. Others
5.6. Analytical Devices
5.6.1. Cell Counters
5.6.2. Spectrometers
5.6.3. Others
6. Microbiology Culture Market, By Culture Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Culture Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Culture Type
6.2. Eukaryotic Culture*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Bacterial Culture
7. Microbiology Culture Market, By Consistency
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Consistency
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Consistency
7.2. Liquid Media*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Solid Culture Media
7.4. Semi-solid Media
8. Microbiology Culture Market, By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Pharmaceuticals*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Food & Beverage Industry
8.4. Others
8.5. Water Testing
8.6. Cosmetics
9. Microbiology Culture Market, By Regional Market Analysis and Growth Opportunities
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Culture Type
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Consistency
9.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.7.1. U.S.
9.2.7.2. Canada
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Culture Type
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Consistency
9.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.7.1. Germany
9.3.7.2. U.K.
9.3.7.3. France
9.3.7.4. Spain
9.3.7.5. Italy
9.3.7.6. Rest of Europe
9.4. Latin America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Culture Type
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Consistency
9.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.7.1. Mexico
9.4.7.2. Brazil
9.4.7.3. Argentina
9.4.7.4. Rest of Latin America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Culture Type
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Consistency
9.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.7.1. China
9.5.7.2. India
9.5.7.3. Japan
9.5.7.4. South Korea
9.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Culture Type
9.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Consistency
9.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10. Competitive Landscape and Market Positioning
10.1. Competitive Overview and Key Market Players
10.2. Market Share Analysis and Positioning Matrix
10.3. Strategic Partnerships, Mergers & Acquisitions
10.4. Key Developments in Product Portfolios and Innovations
10.5. Company Benchmarking
11. Company Profiles
11.1. Danaher (Cytiva)*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio
11.1.2.1. Product Description
11.1.2.2. Product Key Performance Indicators (KPIs)
11.1.2.3. Historic and Forecasted Product Sales
11.1.2.4. Product Sales Volume
11.1.3. Financial Overview
11.1.3.1. Company Revenue’s
11.1.3.2. Geographical Revenue Shares
11.1.3.3. Revenue Forecasts
11.1.4. Key Developments
11.1.4.1. Mergers & Acquisitions
11.1.4.2. Key Product Development Activities
11.1.4.3. Regulatory Approvals, etc.
11.1.5. SWOT Analysis
11.2. BD
11.3. Merck KGaA
11.4. Thermo Fisher Scientific Inc.
11.5. Sartorius AG
11.6. Eiken Chemical co. Lti.
11.7. HiMedia Laboratories Pvt. Ltd
11.8. Kerry Group Plc
11.9. BioMérieux S.A.
11.10. Mettler Toledo
11.11. Yokogawa Electric Corporation
11.12. Conda Laboratories S.A
11.13. SATAKE MultiMix Corporation
11.14. B.E. MARUBISHI CO., LTD.
11.15. ABLE Corporation & Biott Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Assumption and Research Methodology
12.1. Data Collection Methods
12.2. Data Triangulation
12.3. Forecasting Techniques
12.4. Data Verification and Validation
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us