1.調査方法と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1. 製品タイプ別スニペット
3.2. 技術別スニペット
3.3. アプリケーション別スニペット
3.4. エンドユーザー別スニペット
4.ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1. 個別化医療への需要の高まり
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1. ゲノム検査と治療の高コスト
4.1.3. 機会
4.2.インパクト分析
5.戦略的洞察と業界展望
5.1.市場リーダーとパイオニア
5.1.1. 新興パイオニアと有力プレイヤー
5.1.2.最も売れているブランドを持つ既存リーダー
5.1.3.確立された製品を持つ市場リーダー
5.2. CXOの視点
5.3.最新動向とブレークスルー
5.4. ケーススタディ/継続研究
5.5. 規制と償還の状況
5.6. ポーターのファイブフォース分析
5.7. サプライチェーン分析
5.8. 特許分析
5.9. SWOT分析
5.10. 未充足ニーズとギャップ
5.11. 市場参入と拡大のための推奨戦略
5.12. シナリオ分析:ベストケース、ベースケース、ワーストケース予測
5.13. 価格分析と価格ダイナミクス
5.14. 主要オピニオンリーダー
6. 製品タイプ別
6.1. 導入
6.1.1.製品タイプ別分析および前年比成長率分析(%) 6.1.2.
6.1.2.市場魅力度指数(製品タイプ別
6.2. キット&試薬*市場
6.2.1.
6.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
6.3.機器・装置
6.4.その他
7.技術別
7.1. はじめに
7.1.1.技術別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(技術別
7.2. 次世代シーケンサー(NGS)*市場
7.2.1. 導入
7.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、技術別
7.3. ポリメラーゼ連鎖反応(PCR)
7.4. マイクロアレイ
7.5. 遺伝子編集
7.6.バイオインフォマティクス
7.7. その他
8.アプリケーション別
8.1 はじめに
8.1.1.分析およびYoY成長分析(%)、用途別
8.1.2.市場魅力度指数, アプリケーション別
8.2. オンコロジー*分野
8.2.1.
8.2.2. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.3. 循環器
8.4. 小児科
8.5. 内分泌学
8.6.感染症領域
8.7. その他
9.エンドユーザー別
9.1. はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
9.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
9.2. 病院・クリニック*市場
9.2.1. 導入
9.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3. 学術機関
9.4. 研究機関
10.競争状況
10.1. 競争シナリオ
10.2. 市場ポジショニング/シェア分析
10.3. M&A分析
11.企業プロフィール
主要市場プレイヤー
11.1. リケン・ジェネシス株式会社*.
11.1.1. 会社概要
11.1.2. 製品ポートフォリオ
11.1.2.1. 製品概要
11.1.2.2.製品の主要業績評価指標(KPI)
11.1.2.3. 製品売上実績と予測
11.1.2.4. 製品販売量
11.1.3. 財務概要
11.1.3.1. 会社収益
11.1.3.2. 地域別売上高シェア
11.1.3.3. 収益予測
11.1.4. 主要な開発
11.1.4.1. M&A
11.1.4.2. 主要製品開発活動
11.1.4.3. 規制当局の承認など
11.1.5. SWOT分析
11.2. 中外製薬株式会社
11.3. イルミナ社
11.4. QIAGEN
11.5. アジレント・テクノロジー株式会社
11.6. サーモフィッシャーサイエンティフィック社
11.7. オックスフォード・ナノポア・テクノロジーズ plc.
11.8. タカラバイオ
11.9. ユーロフィンズ・サイエンティフィック
* 同様のデータは各市場プレーヤーにも提供されます。
リストは網羅的ではありません。
12.付録
12.1.会社概要とサービス
12.2.お問い合わせ
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product Type
3.2. Snippet by Technology
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by End-User
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing demand for personalized medicine
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Costs of Genomic Testing and Treatments
4.1.3. Opportunity
4.2. Impact Analysis
5. Strategic Insights and Industry Outlook
5.1. Market Leaders and Pioneers
5.1.1. Emerging Pioneers and Prominent Players
5.1.2. Established leaders with largest selling Brand
5.1.3. Market leaders with established Product
5.2. CXO Perspectives
5.3. Latest Developments and Breakthroughs
5.4. Case Studies/Ongoing Research
5.5. Regulatory and Reimbursement Landscape
5.6. Porter’s Five Force Analysis
5.7. Supply Chain Analysis
5.8. Patent Analysis
5.9. SWOT Analysis
5.10. Unmet Needs and Gaps
5.11. Recommended Strategies for Market Entry and Expansion
5.12. Scenario Analysis: Best-Case, Base-Case, and Worst-Case Forecasts
5.13. Pricing Analysis and Price Dynamics
5.14. Key Opinion Leaders
6. By Product Type
6.1. Introduction
6.1.1. Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
6.2. Kits & Reagents*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Instruments and Equipment
6.4. Others
7. By Technology
7.1. Introduction
7.1.1. Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
7.2. Next-Generation Sequencing (NGS)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Polymerase Chain Reaction (PCR)
7.4. Microarray
7.5. Gene Editing
7.6. Bioinformatics
7.7. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Oncology*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Cardiology
8.4. Paediatrics
8.5. Endocrinology
8.6. Infectious Diseases
8.7. Others
9. By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Hospitals & Clinics*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Academic Institutions
9.4. Research Institutions
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
Key Market Players
11.1. RIKEN GENESIS CO., LTD.*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio
11.1.2.1. Product Description
11.1.2.2. Product Key Performance Indicators (KPIs)
11.1.2.3. Historic and Forecasted Product Sales
11.1.2.4. Product Sales Volume
11.1.3. Financial Overview
11.1.3.1. Company Revenue’s
11.1.3.2. Geographical Revenue Shares
11.1.3.3. Revenue Forecasts
11.1.4. Key Developments
11.1.4.1. Mergers & Acquisitions
11.1.4.2. Key Product Development Activities
11.1.4.3. Regulatory Approvals etc.
11.1.5. SWOT Analysis
11.2. Chugai Pharmaceutical Co., Ltd.
11.3. Illumina, Inc.
11.4. QIAGEN
11.5. Agilent Technologies, Inc.
11.6. Thermo Fisher Scientific Inc.
11.7. Oxford Nanopore Technologies plc.
11.8. Takara Bio Inc
11.9. Eurofins Scientific
* Similar data will be provided for each market player.
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us