1.市場紹介とスコープ
1.1. レポートの目的
1.2. レポートの対象範囲と定義
1.3. レポートのスコープ
2.エグゼクティブインサイトと主要な要点
2.1. 市場ハイライトと戦略的要点
2.2. 主要動向と将来予測
2.3. コンポーネント別スニペット
2.4. 技術別スニペット
2.5. アプリケーション別スニペット
2.6. エンドユーザー別スニペット
3.ダイナミクス
3.1. 影響要因
3.1.1 推進要因
3.1.1.1. 技術の進歩
3.1.1.2. 高齢化人口の増加と医療ニーズ
3.1.1.3. XX
3.1.2.阻害要因
3.1.2.1. データプライバシーへの懸念
3.1.2.2. 厳しい規制環境
3.1.2.3.
3.1.3.機会
3.1.3.1. 精密医療への投資
3.1.3.2.
3.1.4.影響分析
4.戦略的洞察と業界展望
4.1.市場リーダーとパイオニア
4.1.1.新興パイオニアと有力プレイヤー
4.1.2.最も売れているブランドを持つ既存リーダー
4.1.3.確立された製品を持つ市場リーダー
4.2. CXOの視点
4.3.最新動向とブレークスルー
4.4. ケーススタディ/継続研究
4.5. 規制と償還の状況
4.5.1.
4.5.2.
4.5.3. アジア太平洋
4.5.4. 中南米
4.5.5. 中東・アフリカ
4.6.ポーターのファイブフォース分析
4.7. サプライチェーン分析
4.8. 特許分析
4.9. SWOT分析
4.10. 満たされていないニーズとギャップ
4.11. 市場参入と拡大のための推奨戦略
4.12. シナリオ分析:ベストケース、ベースケース、ワーストケース予測
4.13. 価格分析と価格ダイナミクス
4.14. 主要オピニオンリーダー
5.日本のヘルスケアAI市場:コンポーネント別
5.1 はじめに
5.1.1.分析および前年比成長率分析(%)、コンポーネント別
5.1.2.市場魅力度指数(コンポーネント別
5.2. ハードウェア*市場
5.2.1.
5.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
5.3. ソフトウェアソリューション
5.4.サービス
6.日本のヘルスケアAI市場:技術別
6.1 はじめに
6.1.1.市場規模分析とYoY成長率分析(%)(技術別
6.1.2.市場魅力度指数(技術別
6.2. 機械学習*分野
6.2.1.
6.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)(技術別
6.3. 自然言語処理
6.4. コンテキスト対応コンピューティング
6.5. コンピュータビジョン
7.日本のヘルスケアAI市場、用途別
7.1 はじめに
7.1.1.市場規模分析とYoY成長率分析(%)(用途別
7.1.2.市場魅力度指数(アプリケーション別
7.2. クリティカルケア*市場
7.2.1.
7.2.2.市場規模分析とYoY成長率分析(%)
7.3. ロボット支援手術
7.4. バーチャル看護アシスタント
7.5. 事務ワークフローアシスタント
7.6. 不正検知
7.7. サイバーセキュリティ
7.8. 投与ミス削減
7.9. 医療診断
7.10. 精密医療
7.11. 創薬・医薬品開発
7.12. 遠隔患者モニタリング
7.13. ウェアラブル
7.14. その他
8.日本のヘルスケアAI市場:エンドユーザー別
8.1 はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(エンドユーザー別
8.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
8.2. ヘルスケアプロバイダー*市場
8.2.1.
8.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
8.3. 医療費支払者
8.4.ヘルスケア企業
8.5.患者
8.6.その他
9.競争環境と市場ポジショニング
9.1.競合の概要と主要市場プレイヤー
9.2. 市場シェア分析とポジショニングマトリックス
9.3. 戦略的パートナーシップ、M&A
9.4. 製品ポートフォリオとイノベーションにおける主な進展
9.5. 企業ベンチマーキング
10.企業プロフィール
10.1.
10.1.1. 会社概要
10.1.2. 製品ポートフォリオ
10.1.2.1. 製品の説明
10.1.2.2. 製品の主要業績評価指標(KPI)
10.1.2.3. 製品売上実績と予測
10.1.2.4. 製品販売量
10.1.3. 財務概要
10.1.3.1. 会社収益
10.1.3.2. 地域別売上高シェア
10.1.3.3. 収益予測
10.1.4. 主要な開発
10.1.4.1. M&A
10.1.4.2. 主要製品開発活動
10.1.4.3. 規制当局の承認など
10.1.5. SWOT分析
10.2. 富士通
10.3. マイクロソフト
10.4. サイバーダイン・ケア・ロボティクス社
10.5. LPIXEL.
10.6. 楽天グループ
10.7. モルキュア株式会社
10.8. 株式会社メドメイン
10.9. AIメディカルサービス株式会社
リストは網羅的ではありません。
11.前提条件と調査方法
11.1. データ収集方法
11.2.データの三角測量
11.3. 予測手法
11.4. データの検証と妥当性確認
12.付録
12.1. 会社概要とサービス
12.2. お問い合わせ
1.1. Objectives of the Report
1.2. Report Coverage & Definitions
1.3. Report Scope
2. Executive Insights and Key Takeaways
2.1. Market Highlights and Strategic Takeaways
2.2. Key Trends and Future Projections
2.3. Snippet by Component
2.4. Snippet by Technology
2.5. Snippet by Application
2.6. Snippet by End-User
3. Dynamics
3.1. Impacting Factors
3.1.1. Drivers
3.1.1.1. Technological Advancements
3.1.1.2. Rising Aging Population and Healthcare Needs
3.1.1.3. XX
3.1.2. Restraints
3.1.2.1. Data Privacy Concerns
3.1.2.2. Stringent Regulatory Environment
3.1.2.3. XX
3.1.3. Opportunity
3.1.3.1. Investment in Precision Medicine
3.1.3.2. XX
3.1.4. Impact Analysis
4. Strategic Insights and Industry Outlook
4.1. Market Leaders and Pioneers
4.1.1. Emerging Pioneers and Prominent Players
4.1.2. Established leaders with largest-selling Brand
4.1.3. Market leaders with established Product
4.2. CXO Perspectives
4.3. Latest Developments and Breakthroughs
4.4. Case Studies/Ongoing Research
4.5. Regulatory and Reimbursement Landscape
4.5.1. North America
4.5.2. Europe
4.5.3. Asia Pacific
4.5.4. Latin America
4.5.5. Middle East & Africa
4.6. Porter’s Five Forces Analysis
4.7. Supply Chain Analysis
4.8. Patent Analysis
4.9. SWOT Analysis
4.10. Unmet Needs and Gaps
4.11. Recommended Strategies for Market Entry and Expansion
4.12. Scenario Analysis: Best-Case, Base-Case, and Worst-Case Forecasts
4.13. Pricing Analysis and Price Dynamics
4.14. Key Opinion Leaders
5. Japan AI in Healthcare Market, By Component
5.1. Introduction
5.1.1. Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
5.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
5.2. Hardware*
5.2.1. Introduction
5.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
5.3. Software Solutions
5.4. Services
6. Japan AI in Healthcare Market, By Technology
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
6.2. Machine Learning*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Natural Language Processing
6.4. Context-Aware Computing
6.5. Computer Vision
7. Japan AI in Healthcare Market, By Application
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
7.2. Critical Care*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Robot-Assisted Surgery
7.4. Virtual Nursing Assistants
7.5. Administrative Workflow Assistants
7.6. Fraud Detection
7.7. Cybersecurity
7.8. Dosage Error Reduction
7.9. Medical Diagnostics
7.10. Precision Medicine
7.11. Drug Discovery & Development
7.12. Remote Patient Monitoring
7.13. Wearables
7.14. Others
8. Japan AI in Healthcare Market, By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Healthcare Providers*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Healthcare Payers
8.4. Healthcare Companies
8.5. Patients
8.6. Others
9. Competitive Landscape and Market Positioning
9.1. Competitive Overview and Key Market Players
9.2. Market Share Analysis and Positioning Matrix
9.3. Strategic Partnerships, Mergers & Acquisitions
9.4. Key Developments in Product Portfolios and Innovations
9.5. Company Benchmarking
10. Company Profiles
10.1. IBM *
10.1.1. Company Overview
10.1.2. Product Portfolio
10.1.2.1. Product Description
10.1.2.2. Product Key Performance Indicators (KPIs)
10.1.2.3. Historic and Forecasted Product Sales
10.1.2.4. Product Sales Volume
10.1.3. Financial Overview
10.1.3.1. Company Revenue’s
10.1.3.2. Geographical Revenue Shares
10.1.3.3. Revenue Forecasts
10.1.4. Key Developments
10.1.4.1. Mergers & Acquisitions
10.1.4.2. Key Product Development Activities
10.1.4.3. Regulatory Approvals, etc.
10.1.5. SWOT Analysis
10.2. FUJITSU
10.3. Microsoft
10.4. Cyberdyne Care Robotics GmbH
10.5. LPIXEL.
10.6. Rakuten Group, Inc.
10.7. MOLCURE Inc.
10.8. Medmain Inc.
10.9. AI Medical Service Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
11. Assumption and Research Methodology
11.1. Data Collection Methods
11.2. Data Triangulation
11.3. Forecasting Techniques
11.4. Data Verification and Validation
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us