1.市場紹介とスコープ
1.1. レポートの目的
1.2. レポートの対象範囲と定義
1.3. レポートのスコープ
2.エグゼクティブインサイトと主要な要点
2.1. 市場ハイライトと戦略的要点
2.2. 主要トレンドと将来予測
2.3. 製品タイプ別スニペット
2.4. スニペット用途別
2.5. エンドユーザー別スニペット
3.ダイナミクス
3.1. 影響要因
3.1.1 推進要因
3.1.1.1. 日本における糖尿病有病率の上昇
3.1.1.2. 技術進歩の高まり
3.1.1.3. XX
3.1.2.阻害要因
3.1.2.1. データプライバシーとセキュリティへの懸念
3.1.2.2. 規制上の課題
3.1.2.3.
3.1.3. 機会
3.1.3.1. 糖尿病デジタル治療における人工知能
3.1.3.2.
3.1.4.インパクト分析
4.戦略的洞察と業界展望
4.1.市場リーダーとパイオニア
4.1.1. 新興パイオニアと有力プレーヤー
4.1.2.最も売れているブランドを持つ既存リーダー
4.1.3.確立された製品を持つ市場リーダー
4.2.新興スタートアップと主要イノベーター
4.3. CXOの視点
4.4.最新動向とブレークスルー
4.5. ケーススタディ/継続研究
4.6. 日本の規制と償還の状況
4.7. ポーターのファイブフォース分析
4.8. サプライチェーン分析
4.9. SWOT分析
4.10. 未充足ニーズとギャップ
4.11. 市場参入と拡大のための推奨戦略
4.12. シナリオ分析:ベストケース、ベースケース、ワーストケース予測
4.13. 価格分析と価格ダイナミクス
5. 糖尿病デジタル治療薬市場:製品タイプ別
5.1. はじめに
5.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、製品タイプ別
5.1.2.市場魅力度指数(製品タイプ別
5.2. ソフトウェアソリューション
5.2.1.
5.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
5.2.3. モバイルアプリ
5.2.4. ウェブベースソリューション
5.3. ハードウェアソリューション
5.3.1. ウェアラブルデバイス
5.3.2. 持続血糖モニター
5.3.3. その他
6. 糖尿病デジタル治療薬市場:用途別
6.1. はじめに
6.1.1.市場規模分析およびYoY成長分析(%)、用途別
6.1.2.市場魅力度指数(用途別
6.2.1型糖尿病*市場
6.2.1.
6.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)
6.3. 2型糖尿病
6.4.糖尿病予備軍
7.糖尿病デジタル治療薬市場:エンドユーザー別
7.1. はじめに
7.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
7.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
7.2. 病院*市場
7.2.1.
7.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(エンドユーザー別
7.3. 専門クリニック
7.4. 在宅介護の現場
7.5. その他
8.競争環境と市場ポジショニング
8.1. 競合の概要と主要市場プレイヤー
8.2. 市場シェア分析とポジショニングマトリックス
8.3. 戦略的パートナーシップ、M&A
8.4. 製品ポートフォリオとイノベーションにおける主な進展
8.5. 企業ベンチマーキング
9.企業プロフィール
9.1.ウェルドック・インク *.
9.1.1. 会社概要
9.1.2. 製品ポートフォリオ
9.1.2.1.製品概要
9.1.2.2.製品の主要業績評価指標(KPI)
9.1.2.3. 製品売上高の実績と予測
9.1.2.4. 製品販売量
9.1.3. 財務概要
9.1.3.1. 会社収益
9.1.3.2. 地域別売上高シェア
9.1.3.3. 収益予測
9.1.4. 主要な開発
9.1.4.1. M&A
9.1.4.2. 主要製品開発活動
9.1.4.3. 規制当局の承認など
9.1.5. SWOT分析
9.2. オマダヘルス社
9.3. Glooko, Inc.
9.4. アズミオ社
9.5. アボット・ラボラトリーズ
9.6. ライフログ・テクノロジー社
9.7. デックスコム社
9.8.ヘルスツーシンク
9.9.アイヘルスラボ社
9.10. メドトロニック
リストは網羅的ではありません
10.前提条件と調査方法
10.1. データ収集方法
10.2.データの三角測量
10.3. 予測手法
10.4. データの検証と妥当性確認
11.付録
11.1. 会社概要とサービス
11.2.お問い合わせ
1.1. Objectives of the Report
1.2. Report Coverage & Definitions
1.3. Report Scope
2. Executive Insights and Key Takeaways
2.1. Market Highlights and Strategic Takeaways
2.2. Key Trends and Future Projections
2.3. Snippet by Product Type
2.4. Snippet by Application
2.5. Snippet by End-User
3. Dynamics
3.1. Impacting Factors
3.1.1. Drivers
3.1.1.1. Rising Prevalence of Diabetes in Japan
3.1.1.2. Rising Technological Advancements
3.1.1.3. XX
3.1.2. Restraints
3.1.2.1. Data Privacy and Security Concerns
3.1.2.2. Regulatory Challenges
3.1.2.3. XX
3.1.3. Opportunity
3.1.3.1. Artificial Intelligence in Diabetes Digital Therapeutics
3.1.3.2. XX
3.1.4. Impact Analysis
4. Strategic Insights and Industry Outlook
4.1. Market Leaders and Pioneers
4.1.1. Emerging Pioneers and Prominent Players
4.1.2. Established leaders with largest selling Brand
4.1.3. Market leaders with established Product
4.2. Emerging Startups and Key Innovators
4.3. CXO Perspectives
4.4. Latest Developments and Breakthroughs
4.5. Case Studies/Ongoing Research
4.6. Japan Regulatory and Reimbursement Landscape
4.7. Porter’s Five Force Analysis
4.8. Supply Chain Analysis
4.9. SWOT Analysis
4.10. Unmet Needs and Gaps
4.11. Recommended Strategies for Market Entry and Expansion
4.12. Scenario Analysis: Best-Case, Base-Case, and Worst-Case Forecasts
4.13. Pricing Analysis and Price Dynamics
5. Digital Therapeutics for Diabetes Market, By Product Type
5.1. Introduction
5.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
5.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
5.2. Software Solutions*
5.2.1. Introduction
5.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
5.2.3. Mobile Apps
5.2.4. Web-Based Solutions
5.3. Hardware Solutions
5.3.1. Wearable Devices
5.3.2. Continuous Glucose Monitors
5.3.3. Others
6. Digital Therapeutics for Diabetes Market, By Application
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
6.2. Type-1 Diabetes*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Type-2 Diabetes
6.4. Pre-Diabetes
7. Digital Therapeutics for Diabetes Market, By End-User
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
7.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
7.2. Hospitals*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Specialty Clinics
7.4. Homecare Settings
7.5. Others
8. Competitive Landscape and Market Positioning
8.1. Competitive Overview and Key Market Players
8.2. Market Share Analysis and Positioning Matrix
8.3. Strategic Partnerships, Mergers & Acquisitions
8.4. Key Developments in Product Portfolios and Innovations
8.5. Company Benchmarking
9. Company Profiles
9.1. Welldoc, Inc.*
9.1.1. Company Overview
9.1.2. Product Portfolio
9.1.2.1. Product Description
9.1.2.2. Product Key Performance Indicators (KPIs)
9.1.2.3. Historic and Forecasted Product Sales
9.1.2.4. Product Sales Volume
9.1.3. Financial Overview
9.1.3.1. Company Revenue’s
9.1.3.2. Geographical Revenue Shares
9.1.3.3. Revenue Forecasts
9.1.4. Key Developments
9.1.4.1. Mergers & Acquisitions
9.1.4.2. Key Product Development Activities
9.1.4.3. Regulatory Approvals, etc.
9.1.5. SWOT Analysis
9.2. Omada Health Inc.
9.3. Glooko, Inc.
9.4. Azumio Inc.
9.5. Abbott Laboratories
9.6. Life Log Technology, Inc.
9.7. Dexcom, Inc.
9.8. Health2Sync
9.9. iHealth Labs Inc.
9.10. Medtronic plc
LIST NOT EXHAUSTIVE
10. Assumption and Research Methodology
10.1. Data Collection Methods
10.2. Data Triangulation
10.3. Forecasting Techniques
10.4. Data Verification and Validation
11. Appendix
11.1. About Us and Services
11.2. Contact Us