1.市場紹介とスコープ
1.1. レポートの目的
1.2. レポートの対象範囲と定義
1.3. レポートのスコープ
2.エグゼクティブインサイトと主要な要点
2.1. 市場ハイライトと戦略的要点
2.2. 主要トレンドと将来予測
2.3. 製品タイプ別スニペット
2.4. スニペット:エンドユーザー別
2.5. 地域別スニペット
3.ダイナミクス
3.1. 影響要因
3.1.1.推進要因
3.1.1.1.糖尿病罹患率の上昇と新製品の上市
3.1.2. 阻害要因
3.1.2.1.デバイスの高コスト
3.1.3. 機会
3.1.4. 影響分析
4.戦略的洞察と業界展望
4.1.市場リーダーとパイオニア
4.1.1. 新興パイオニアと有力プレーヤー
4.1.2.最も売れているブランドを持つ既存リーダー
4.1.3.確立された製品を持つマーケットリーダー
4.2. CXOの視点
4.3.最新動向とブレークスルー
4.4. ケーススタディ/継続研究
4.5. 規制と償還の状況
4.5.1.
4.5.2.
4.5.3. アジア太平洋
4.5.4. 中南米
4.5.5. 中東・アフリカ
4.6. ポーターのファイブフォース分析
4.7. サプライチェーン分析
4.8. 特許分析
4.9. SWOT分析
4.10. 満たされていないニーズとギャップ
4.11. 市場参入と拡大のための推奨戦略
4.12. シナリオ分析:ベストケース、ベースケース、ワーストケース予測
4.13. 価格分析と価格ダイナミクス
4.14. 主要オピニオンリーダー
5. 糖尿病治療機器市場:製品タイプ別
5.1. はじめに
5.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
5.1.2.市場魅力度指数(製品タイプ別
5.2. 血糖モニタリング機器*市場
5.2.1.
5.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
5.2.3. 持続血糖モニタリングデバイス
5.2.3.1.センサー
5.2.3.2. トランスミッタ
5.2.3.3. 受信機
5.2.4.自己監視装置
5.2.4.1.血糖測定器
5.2.4.2.検査ストリップ
5.2.4.3.ランセット
5.3.インスリン送達デバイス
5.3.1. インスリンポンプ
5.3.2.インスリンペン
5.3.3. インスリン注射器
5.3.4. その他
6. 糖尿病デバイス市場:エンドユーザー別
6.1. はじめに
6.1.1.市場規模分析およびYoY成長分析(%)、エンドユーザー別
6.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
6.2. 病院*市場
6.2.1.
6.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(エンドユーザー別
6.3. 専門クリニック
6.4. 在宅医療
6.5. 診断センター
6.6. その他
7.糖尿病デバイス市場、地域別市場分析と成長機会
7.1. はじめに
7.1.1.市場規模分析およびYoY成長分析(%)、地域別
7.1.2.市場魅力度指数(地域別
7.2. 北米
7.2.1.
7.2.2. 主要地域別ダイナミクス
7.2.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
7.2.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
7.2.5.市場規模分析およびYoY成長分析(%)、国別
7.2.5.1.
7.2.5.2. カナダ
7.2.5.3. メキシコ
7.3.ヨーロッパ
7.3.1.
7.3.2. 主要地域別動向
7.3.3. 製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 7.3.4.
7.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
7.3.5.市場規模分析およびYoY成長分析(%)、国別
ドイツ
7.3.5.2.
7.3.5.3. フランス
7.3.5.4.
7.3.5.5. イタリア
7.3.5.6. その他のヨーロッパ
7.4.南アメリカ
7.4.1.
7.4.2. 主要地域別動向
7.4.3. 製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 7.4.4.
7.4.4.市場規模分析およびYoY成長分析(%):エンドユーザー別
7.4.5.市場規模分析およびYoY成長分析(%)、国別
ブラジル
7.4.5.2. アルゼンチン
7.4.5.3. その他の南米諸国
7.5. アジア太平洋
7.5.1.
7.5.2. 主要地域別動向
7.5.3. 製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 7.5.4.
7.5.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
7.5.5.市場規模分析およびYoY成長分析(%):国別
7.5.5.1.
7.5.5.2.
7.5.5.3.
7.5.5.4. 韓国
7.5.5.5. その他のアジア太平洋地域
7.6. 中東・アフリカ
7.6.1.
7.6.2. 主要地域別動向
7.6.3. 製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 7.6.4.
7.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
8.競争環境と市場ポジショニング
8.1.競合の概要と主要市場プレイヤー
8.2. 市場シェア分析とポジショニングマトリックス
8.3. 戦略的パートナーシップ、M&A
8.4. 製品ポートフォリオとイノベーションにおける主な進展
8.5. 企業ベンチマーキング
9.企業プロフィール
9.1. F.ホフマン・ラ・ロシュ社
9.1.1. 会社概要
9.1.2. 製品ポートフォリオと概要
9.1.3. 財務概要
9.1.4. 主要な開発
9.1.5. SWOT分析
9.2. アボット・ラボラトリーズ
9.3.メドトロニック
9.4. テルモ株式会社
9.5. B.ブラウンSE
9.6.インスレットコーポレーション
9.7.ニプロ株式会社
9.8.ジョンソン・エンド・ジョンソン・サービス・インク
9.9. センスオニクス・インク
9.10. タンデム糖尿病ケア社
リストは網羅的ではありません
10.前提条件と調査方法
10.1. データ収集方法
10.2.データの三角測量
10.3.予測手法
10.4. データの検証と妥当性確認
11.付録
11.1. 会社概要とサービス
11.2.お問い合わせ
1.1. Objectives of the Report
1.2. Report Coverage & Definitions
1.3. Report Scope
2. Executive Insights and Key Takeaways
2.1. Market Highlights and Strategic Takeaways
2.2. Key Trends and Future Projections
2.3. Snippet by Product Type
2.4. Snippet by End-User
2.5. Snippet by Region
3. Dynamics
3.1. Impacting Factors
3.1.1. Drivers
3.1.1.1. Rising Prevalence of Diabetes and Novel Product Launches
3.1.2. Restraints
3.1.2.1. High Cost of the Devices
3.1.3. Opportunity
3.1.4. Impact Analysis
4. Strategic Insights and Industry Outlook
4.1. Market Leaders and Pioneers
4.1.1. Emerging Pioneers and Prominent Players
4.1.2. Established leaders with largest selling Brand
4.1.3. Market leaders with established Product
4.2. CXO Perspectives
4.3. Latest Developments and Breakthroughs
4.4. Case Studies/Ongoing Research
4.5. Regulatory and Reimbursement Landscape
4.5.1. North America
4.5.2. Europe
4.5.3. Asia Pacific
4.5.4. Latin America
4.5.5. Middle East & Africa
4.6. Porter’s Five Force Analysis
4.7. Supply Chain Analysis
4.8. Patent Analysis
4.9. SWOT Analysis
4.10. Unmet Needs and Gaps
4.11. Recommended Strategies for Market Entry and Expansion
4.12. Scenario Analysis: Best-Case, Base-Case, and Worst-Case Forecasts
4.13. Pricing Analysis and Price Dynamics
4.14. Key Opinion Leaders
5. Diabetes Devices Market, By Product Type
5.1. Introduction
5.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
5.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
5.2. Blood Glucose Monitoring Devices*
5.2.1. Introduction
5.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
5.2.3. Continuous Glucose Monitoring Devices
5.2.3.1. Sensors
5.2.3.2. Transmitters
5.2.3.3. Receivers
5.2.4. Self-Monitoring Devices
5.2.4.1. Blood Glucose Meters
5.2.4.2. Testing Strips
5.2.4.3. Lancets
5.3. Insulin Delivery Devices
5.3.1. Insulin Pumps
5.3.2. Insulin Pens
5.3.3. Insulin Syringes
5.3.4. Others
6. Diabetes Devices Market, By End-User
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
6.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
6.2. Hospitals*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Specialty Clinics
6.4. Homecare Settings
6.5. Diagnostic Centers
6.6. Others
7. Diabetes Devices Market, By Regional Market Analysis and Growth Opportunities
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
7.2. North America
7.2.1. Introduction
7.2.2. Key Region-Specific Dynamics
7.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
7.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.2. Canada
7.2.5.3. Mexico
7.3. Europe
7.3.1. Introduction
7.3.2. Key Region-Specific Dynamics
7.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
7.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.2. U.K.
7.3.5.3. France
7.3.5.4. Spain
7.3.5.5. Italy
7.3.5.6. Rest of Europe
7.4. South America
7.4.1. Introduction
7.4.2. Key Region-Specific Dynamics
7.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
7.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
7.4.5.1. Brazil
7.4.5.2. Argentina
7.4.5.3. Rest of South America
7.5. Asia-Pacific
7.5.1. Introduction
7.5.2. Key Region-Specific Dynamics
7.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
7.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
7.5.5.1. China
7.5.5.2. India
7.5.5.3. Japan
7.5.5.4. South Korea
7.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
7.6. Middle East and Africa
7.6.1. Introduction
7.6.2. Key Region-Specific Dynamics
7.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8. Competitive Landscape and Market Positioning
8.1. Competitive Overview and Key Market Players
8.2. Market Share Analysis and Positioning Matrix
8.3. Strategic Partnerships, Mergers & Acquisitions
8.4. Key Developments in Product Portfolios and Innovations
8.5. Company Benchmarking
9. Company Profiles
9.1. F. Hoffmann-La Roche Ltd*
9.1.1. Company Overview
9.1.2. Product Portfolio and Description
9.1.3. Financial Overview
9.1.4. Key Developments
9.1.5. SWOT Analysis
9.2. Abbott Laboratories
9.3. Medtronic plc
9.4. Terumo Corporation
9.5. B. Braun SE
9.6. Insulet Corporation
9.7. Nipro Corporation
9.8. Johnson & Johnson Services, Inc.
9.9. Senseonics, Inc.
9.10. Tandem Diabetes Care, Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
10. Assumption and Research Methodology
10.1. Data Collection Methods
10.2. Data Triangulation
10.3. Forecasting Techniques
10.4. Data Verification and Validation
11. Appendix
11.1. About Us and Services
11.2. Contact Us