世界のデジタル式血圧計市場2021-2031:種類別(腕型、手首型)、エンドユーザー別

【英語タイトル】Digital Sphygmomanometer Market By Type (Arm Type, Wrist Type), By  End User (Hospitals and clinics, Home care settings, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MA106)・商品コード:ALD23MA106
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年12月
・ページ数:207
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:医療機器
◆販売価格オプション(消費税別)
Online Only(1名閲覧、印刷不可)USD3,570 ⇒換算¥542,640見積依頼/購入/質問フォーム
Single User(1名閲覧)USD5,730 ⇒換算¥870,960見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise User(閲覧人数無制限)USD9,600 ⇒換算¥1,459,200見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料では、2021年に942.55百万ドルであった世界のデジタル式血圧計市場規模が、2031年までに1,560.50百万ドルに達し、2022年から2031年の間に年平均5.2%で成長すると予想しています。本資料は、デジタル式血圧計の世界市場を総合的に分析し、市場実態を明らかにするとともに、将来を展望したレポートです。イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、種類別(腕型、手首型)分析、エンドユーザー別(病院・診療所、在宅医療装置、その他)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、競争状況、企業情報などの項目を掲載しています。本書には、Baxter International Inc.、Contec Medical Systems Co.,Ltd、OMRON Corporation、A&D HOLON Holdings Company, Limited、Microlife Corporation、Panasonic Holdings Corporation、Halma plc、Rossmax International Ltd、American Diagnostic Corporation、Yu Yue Medicalなどの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界のデジタル式血圧計市場規模:種類別
- 腕型血圧計の市場規模
- 手首型血圧計の市場規模
・世界のデジタル式血圧計市場規模:エンドユーザー別
- 病院・診療所における市場規模
- 在宅医療装置における市場規模
- その他における市場規模
・世界のデジタル式血圧計市場規模:地域別
- 北米のデジタル式血圧計市場規模
- ヨーロッパのデジタル式血圧計市場規模
- アジア太平洋のデジタル式血圧計市場規模
- 中南米・中東・アフリカのデジタル式血圧計市場規模
・競争状況
・企業情報

デジタル式血圧計の市場規模は、2021年に9億4255万ドルと評価され、2022年から2031年まで年平均成長率5.2%で成長して2031年には15億6050万ドルに達すると予測されています。
デジタル式血圧計または血圧(BP)モニターは、特に動脈の血圧を測定し、デジタル測定値を表示する装置です。血圧は、慢性心疾患の主な危険因子の1つであり、世界中で主要な死因となっています。

そのため、在宅医療における血圧測定装置の重要性が高まり、高度な技術が求められています。血圧計は、腕に巻くゴム製の膨張式カフ、カフの圧力を示す測定装置、カフを膨張させるバルブ、圧力を逃がすバルブで構成されています。腕式デジタル式血圧計とも呼ばれます。手首式デジタル式血圧計は、手首の動脈を流れる血液の振動を測定します。
血圧の測定は、主に家庭や病院、診療所、オフィスなどの屋外で行います。測定装置には通常、水銀血圧計、アネロイド血圧計、電子/デジタル式血圧計の3種類があり、水銀血圧計の毒性の問題やアネロイド血圧計のノイズや誤差の問題から、デジタル式血圧計が採用され、好まれています。オシロメトリック測定法は、デジタルまたは電子血圧計で使用されます。使い方は簡単で、電池式で自動化されており、水銀を使用していません。

デジタル式血圧計市場の推進要因は、高血圧などの血液関連疾患の有病率の上昇、デジタル式血圧計デバイスの技術革新の増加、従来の水銀ベース血圧計の代わりにデジタル式血圧計の採用の上昇です。高血圧は世界的な死亡の主な原因であり、高血圧患者の有病率の増加により、血圧監視装置の需要が高まっています。
例えば、World Heart Federation 2021に掲載された記事によると、世界中で約13億人が高血圧に苦しんでおり、5人に1人しか血圧をコントロールできていないため、継続的なモニタリングが必要であると述べられています。
デジタル式血圧計は、その携帯性、患者の快適さ、バッテリー駆動、使いやすさのために使用されており、それによって市場の成長を推進しています。さらに、デジタル式血圧計の新製品の発売や技術革新は、予測期間中の市場の成長に貢献すると予想されます。例えば、オムロン株式会社(オムロンヘルスケア)は、新しいデジタル健康サービスHeartAdvisorを搭載した初のウェアラブル血圧計であるHeartGuideを正式に発表しました。

しかし、デジタル式血圧計の高価格がデジタル式血圧計市場の成長を抑制すると予測されています。また、デジタル式血圧計の感度が向上しているため、血圧モニタリング中の体動によって精度が損なわれる可能性があり、これが市場の成長を抑制する可能性があります。

デジタル式血圧計市場は、種類、エンドユーザー、地域に区分されます。種類別では、腕用デバイスと手首用デバイスに分類されます。エンドユーザー別では、市場は病院・診療所、在宅医療、その他に分類されます。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、その他)、アジア太平洋地域(日本、中国、オーストラリア、インド、韓国、その他)、LAMEA(ブラジル、南アフリカ、サウジアラビア、その他)に市場を分けて分析しています。

世界のデジタル式血圧計市場で事業を展開する主な主要企業は、A&D HOLON Holdings Company Limited (A&D Company, Limited)、American Diagnostic Corporation、Baxter International Inc. (Hill-Rom Holdings, Inc)、Contec Medical Systems Co.Ltd、Halma plc (Rudolf Riester gmbh)、Microlife Corporation、オムロン株式会社 (オムロンヘルスケア)、パナソニックホールディングス株式会社、Rossmax International Ltd、Yu Yue Medicalです。

ステークホルダーにとっての主なメリット
・市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、デジタル式血圧計市場の優勢な機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、利害関係者が利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・デジタル式血圧計市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・地域別および世界別のデジタル式血圧計市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
種類別
腕用
手首用

エンドユーザー別
病院・診療所
在宅医療
その他

地域別
・北米
米国
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他のLAMEA地域

〈主要市場プレイヤー〉
Baxter International Inc.
Contec Medical Systems Co.,Ltd
オムロン株式会社
A&D HOLON Holdings Company, Limited
Microlife Corporation
パナソニックホールディングス株式会社
Halma plc
Rossmax International Ltd
American Diagnostic Corporation
Yu Yue Medical

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate bargaining power of buyers
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. Moderate threat of new entrants
3.3.5. High intensity of rivalry
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in prevalence of high blood pressure cases
3.4.1.2. Technological advancements in digital sphygmomanometer
3.4.1.3. Government initiatives regarding hypertension and monitoring

3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Less accuracy in results obtained by digital sphygmomanometer

3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Growth opportunities in emerging markets

3.5. COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: DIGITAL SPHYGMOMANOMETER MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Arm Type
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Wrist Type
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: DIGITAL SPHYGMOMANOMETER MARKET, BY  END USER
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Hospitals and clinics
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Home care settings
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Others
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: DIGITAL SPHYGMOMANOMETER MARKET, BY REGION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast By Region
6.2. North America
6.2.1. Key trends and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by Type
6.2.3. Market size and forecast, by  End User
6.2.4. Market size and forecast, by country
6.2.4.1. U.S.
6.2.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.2.4.1.3. Market size and forecast, by  End User
6.2.4.2. Canada
6.2.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.2.4.2.3. Market size and forecast, by  End User
6.2.4.3. Mexico
6.2.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.2.4.3.3. Market size and forecast, by  End User
6.3. Europe
6.3.1. Key trends and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by Type
6.3.3. Market size and forecast, by  End User
6.3.4. Market size and forecast, by country
6.3.4.1. Germany
6.3.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.1.3. Market size and forecast, by  End User
6.3.4.2. France
6.3.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.2.3. Market size and forecast, by  End User
6.3.4.3. UK
6.3.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.3.3. Market size and forecast, by  End User
6.3.4.4. Italy
6.3.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.4.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.4.3. Market size and forecast, by  End User
6.3.4.5. Spain
6.3.4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.5.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.5.3. Market size and forecast, by  End User
6.3.4.6. Rest of Europe
6.3.4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.6.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.6.3. Market size and forecast, by  End User
6.4. Asia-Pacific
6.4.1. Key trends and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by Type
6.4.3. Market size and forecast, by  End User
6.4.4. Market size and forecast, by country
6.4.4.1. Japan
6.4.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.1.3. Market size and forecast, by  End User
6.4.4.2. China
6.4.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.2.3. Market size and forecast, by  End User
6.4.4.3. India
6.4.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.3.3. Market size and forecast, by  End User
6.4.4.4. Australia
6.4.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.4.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.4.3. Market size and forecast, by  End User
6.4.4.5. South Korea
6.4.4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.5.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.5.3. Market size and forecast, by  End User
6.4.4.6. Rest of Asia-Pacific
6.4.4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.6.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.6.3. Market size and forecast, by  End User
6.5. LAMEA
6.5.1. Key trends and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by Type
6.5.3. Market size and forecast, by  End User
6.5.4. Market size and forecast, by country
6.5.4.1. Brazil
6.5.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.5.4.1.3. Market size and forecast, by  End User
6.5.4.2. Saudi Arabia
6.5.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.5.4.2.3. Market size and forecast, by  End User
6.5.4.3. South Africa
6.5.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.5.4.3.3. Market size and forecast, by  End User
6.5.4.4. Rest of LAMEA
6.5.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.4.2. Market size and forecast, by Type
6.5.4.4.3. Market size and forecast, by  End User
CHAPTER 7: COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Introduction
7.2. Top winning strategies
7.3. Product Mapping of Top 10 Player
7.4. Competitive Dashboard
7.5. Competitive Heatmap
7.6. Top player positioning, 2021
CHAPTER 8: COMPANY PROFILES
8.1. Baxter International Inc.
8.1.1. Company overview
8.1.2. Key Executives
8.1.3. Company snapshot
8.1.4. Operating business segments
8.1.5. Product portfolio
8.1.6. Business performance
8.1.7. Key strategic moves and developments
8.2. Contec Medical Systems Co.,Ltd
8.2.1. Company overview
8.2.2. Key Executives
8.2.3. Company snapshot
8.2.4. Operating business segments
8.2.5. Product portfolio
8.3. Microlife Corporation
8.3.1. Company overview
8.3.2. Key Executives
8.3.3. Company snapshot
8.3.4. Operating business segments
8.3.5. Product portfolio
8.4. Panasonic Holdings Corporation
8.4.1. Company overview
8.4.2. Key Executives
8.4.3. Company snapshot
8.4.4. Operating business segments
8.4.5. Product portfolio
8.4.6. Business performance
8.5. Halma plc
8.5.1. Company overview
8.5.2. Key Executives
8.5.3. Company snapshot
8.5.4. Operating business segments
8.5.5. Product portfolio
8.5.6. Business performance
8.6. OMRON Corporation
8.6.1. Company overview
8.6.2. Key Executives
8.6.3. Company snapshot
8.6.4. Operating business segments
8.6.5. Product portfolio
8.6.6. Business performance
8.6.7. Key strategic moves and developments
8.7. A&D HOLON Holdings Company, Limited
8.7.1. Company overview
8.7.2. Key Executives
8.7.3. Company snapshot
8.7.4. Operating business segments
8.7.5. Product portfolio
8.7.6. Business performance
8.8. Rossmax International Ltd
8.8.1. Company overview
8.8.2. Key Executives
8.8.3. Company snapshot
8.8.4. Operating business segments
8.8.5. Product portfolio
8.9. American Diagnostic Corporation
8.9.1. Company overview
8.9.2. Key Executives
8.9.3. Company snapshot
8.9.4. Operating business segments
8.9.5. Product portfolio
8.9.6. Key strategic moves and developments
8.10. Yu Yue Medical
8.10.1. Company overview
8.10.2. Key Executives
8.10.3. Company snapshot
8.10.4. Operating business segments
8.10.5. Product portfolio



★調査レポート[世界のデジタル式血圧計市場2021-2031:種類別(腕型、手首型)、エンドユーザー別] (コード:ALD23MA106)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界のデジタル式血圧計市場2021-2031:種類別(腕型、手首型)、エンドユーザー別]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆