世界のチップアンテナ市場2021-2031:種類別(LTCCチップ、誘電体チップアンテナ)、用途別(WLAN/Wi-Fi、Bluetooth、デュアルバンド/マルチバンド、GPS/GNSS)、エンドユーザー別(自動車、医療、通信、家電、その他)

【英語タイトル】Chip Antenna Market By Type (LTCC Chip, Dielectric Chip Antenna), By Application (WLAN/Wi-Fi, Bluetooth, Dual Band/Multi Band, GPS/GNSS), By End User (Automotive, Healthcare, Telecommunication, Consumer Electronics, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MC015)・商品コード:ALD23MC015
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2023年1月
・ページ数:113
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:半導体
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❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社は、世界のチップアンテナ市場を対象とし、イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、種類別(LTCCチップ、誘電体チップアンテナ)分析、用途別(WLAN/Wi-Fi、Bluetooth、デュアルバンド/マルチバンド、GPS/GNSS)分析、エンドユーザー別(自動車、医療、通信、家電、その他)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米/中東・アフリカ)分析、競争状況、企業情報などの項目について調査・分析をし、調査レポートにまとめました。また、市場調査の対象企業には、johanson technology, inc.、Vishay Intertechnology, Inc.、Antenova Ltd.、Mitsubishi Materials Corporation、Taoglas、YAGEO Group、Pulse Electronics、Ignion、Sunlord、Partron Co., ltdなどの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界のチップアンテナ市場規模:種類別
- LTCCチップの市場規模
- 誘電体チップアンテナの市場規模
・世界のチップアンテナ市場規模:用途別
- WLAN/Wi-Fiにおける市場規模
- Bluetoothにおける市場規模
- デュアルバンド/マルチバンドにおける市場規模
- GPS/GNSSにおける市場規模
・世界のチップアンテナ市場規模:エンドユーザー別
- 自動車における市場規模
- 医療における市場規模
- 通信における市場規模
- 家電における市場規模
- その他エンドユーザーにおける市場規模
・世界のチップアンテナ市場規模:地域別
- 北米のチップアンテナ市場規模
- ヨーロッパのチップアンテナ市場規模
- アジア太平洋のチップアンテナ市場規模
- 中南米/中東・アフリカのチップアンテナ市場規模
・競争状況
・企業情報

チップアンテナは、電気信号を電波に変換する小型アンテナです。IoT機器でのチップアンテナ使用の増加、医療分野での遠隔作業用スマートアンテナの需要の増加、インターネットの普及率の上昇、スマートフォンユーザーの急増、5G技術の進歩などが市場成長を牽引する主な要因です。しかし、ワイヤレス・アプリケーションの周波数帯域が均一でないことが市場成長の妨げになる可能性があります。逆に、5Gの開発は、予測期間中にチップアンテナ市場に潜在的な成長機会を提供しています。

チップアンテナ市場は、種類、用途、エンドユーザー、地域によって大きく区分されます。
種類別では、市場はLTCCチップと誘電体チップアンテナに分けられます。
用途別では、WLAN/Wi-Fi、Bluetooth、デュアルバンド/マルチバンド、GPS/GNSSに分けられます。
エンドユーザー別では、自動車、医療、通信、家電、その他に分析。
地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(英国、ドイツ、フランス、その他の欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、韓国、その他のアジア太平洋地域)、LAMEA(中南米、中東、アフリカ)に市場を分けて分析しています。

本レポートの主要企業には、Johanson Technology, Inc.、Vishay Intertechnology, Inc.、Antenova Ltd.、三菱マテリアル株式会社、Taoglas、Sunlord、YAGEO Group、Partron Co.などがあります。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・本レポートは、2021年から2031年までのチップアンテナ市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、チップアンテナ市場の有力な機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・チップアンテナ市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を、世界市場に対する収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・地域別および世界別のチップアンテナ市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略などの分析を収録しています。

〈主要市場セグメント〉
種類別
LTCCチップ
誘電体チップアンテナ

用途別
WLAN/Wi-Fi
Bluetooth
デュアルバンド/マルチバンド
GPS/GNSS

エンドユーザー別
家電
その他
自動車
医療
通信

地域別
・北米
米国
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

〈主要市場プレイヤー〉
johanson technology, inc.
Vishay Intertechnology, Inc.
Antenova Ltd.
三菱マテリアル株式会社
Taoglas
YAGEO Group
Pulse Electronics
Ignion
Sunlord
Partron Co., ltd

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❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate bargaining power of buyers
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. Moderate threat of new entrants
3.3.5. Moderate intensity of rivalry
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Increase in adoption of chip antenna in Internet of Things devices
3.4.1.2. Increase in adoption of chip antenna in consumer electronics industry drives market growth

3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Lack of uniform frequency range for wireless applications

3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Development of 5G

3.5. COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: CHIP ANTENNA MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. LTCC Chip
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Dielectric Chip Antenna
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: CHIP ANTENNA MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. WLAN/Wi-Fi
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Bluetooth
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Dual Band/Multi Band
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. GPS/GNSS
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: CHIP ANTENNA MARKET, BY END USER
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Automotive
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Healthcare
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Telecommunication
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Consumer Electronics
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
6.6. Others
6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.6.2. Market size and forecast, by region
6.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: CHIP ANTENNA MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key trends and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Type
7.2.3. Market size and forecast, by Application
7.2.4. Market size and forecast, by End User
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Type
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.4. Market size and forecast, by End User
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Type
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.4. Market size and forecast, by End User
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Type
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Application
7.2.5.3.4. Market size and forecast, by End User
7.3. Europe
7.3.1. Key trends and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Type
7.3.3. Market size and forecast, by Application
7.3.4. Market size and forecast, by End User
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. UK
7.3.5.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Type
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.4. Market size and forecast, by End User
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Type
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.4. Market size and forecast, by End User
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Type
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.4. Market size and forecast, by End User
7.3.5.4. Rest of Europe
7.3.5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Type
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.4. Market size and forecast, by End User
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key trends and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Type
7.4.3. Market size and forecast, by Application
7.4.4. Market size and forecast, by End User
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Type
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.4. Market size and forecast, by End User
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Type
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.4. Market size and forecast, by End User
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Type
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.4. Market size and forecast, by End User
7.4.5.4. South Korea
7.4.5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Type
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.4. Market size and forecast, by End User
7.4.5.5. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Type
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.4. Market size and forecast, by End User
7.5. LAMEA
7.5.1. Key trends and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Type
7.5.3. Market size and forecast, by Application
7.5.4. Market size and forecast, by End User
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Type
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.4. Market size and forecast, by End User
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Type
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.4. Market size and forecast, by End User
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Type
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.4. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product Mapping of Top 10 Player
8.4. Competitive Dashboard
8.5. Competitive Heatmap
8.6. Top player positioning, 2021
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. johanson technology, inc.
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key Executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Key strategic moves and developments
9.2. Vishay Intertechnology, Inc.
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key Executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. Antenova Ltd.
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key Executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Key strategic moves and developments
9.4. Mitsubishi Materials Corporation
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key Executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.4.7. Key strategic moves and developments
9.5. Taoglas
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key Executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Key strategic moves and developments
9.6. Sunlord
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key Executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Key strategic moves and developments
9.7. YAGEO Group
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key Executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.7.7. Key strategic moves and developments
9.8. Partron Co., ltd
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key Executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.9. Pulse Electronics
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key Executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Key strategic moves and developments
9.10. Ignion
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key Executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Key strategic moves and developments



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