世界の合法マリファナ市場2021-2031:製品種類別(花芽、オイル、チンキ剤、その他)、用途別(レクリエーション、医療)

【英語タイトル】Legal Marijuana Market By Product Type (Flower Buds, Oils, Tinctures, Others), By Application (Recreational, Medical): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MC024)・商品コード:ALD23MC024
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2023年1月
・ページ数:230
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:消費財
◆販売価格オプション(消費税別)
Online Only(1名閲覧、印刷不可)USD3,570 ⇒換算¥542,640見積依頼/購入/質問フォーム
Single User(1名閲覧)USD5,730 ⇒換算¥870,960見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise User(閲覧人数無制限)USD9,600 ⇒換算¥1,459,200見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社は、世界の合法マリファナ市場を対象とし、イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、製品種類別(花芽、オイル、チンキ剤、その他)分析、用途別(レクリエーション、医療)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米/中東・アフリカ)分析、競争状況、企業情報などの項目について調査・分析をし、調査レポートにまとめました。また、市場調査の対象企業には、Canopy Growth Corporation、Aphria, Inc.、Aurora Cannabis Inc.、Maricann Group, Inc.、Gw Pharmaceuticals, Plc.、United Cannabis Corporation、Organigram Holdings, Inc.、Abcann Medicinals, Inc.、Lexaria Corp.、Tilrayなどの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界の合法マリファナ市場規模:製品種類別
- 花芽の市場規模
- オイルの市場規模
- チンキ剤の市場規模
- その他合法マリファナの市場規模
・世界の合法マリファナ市場規模:用途別
- レクリエーションにおける市場規模
- 医療における市場規模
・世界の合法マリファナ市場規模:地域別
- 北米の合法マリファナ市場規模
- ヨーロッパの合法マリファナ市場規模
- アジア太平洋の合法マリファナ市場規模
- 中南米/中東・アフリカの合法マリファナ市場規模
・競争状況
・企業情報

マリファナは大麻とも呼ばれます。政府の政策変更により、合法マリファナの需要が高まっています。現在、新しいビジネスが大麻のテストや生産などを行っています。また、合法マリファナ市場は、認知度の向上、医療疾患の流行、大麻の治療価値によってプラスの影響を受けています。さらに、合法マリファナ市場の拡大を推進する主な要因の1つは、大麻を合法化した国の数の増加です。いくつかの国で大麻の生産、所持、流通が合法化されたことも市場拡大に寄与しています。
しかし、大麻には好ましくない副作用があるため、大麻の使用に厳しい制限を設けている国も多く、薬用大麻産業に打撃を与える可能性があります。大麻の娯楽的な使用は人の健康に悪影響を及ぼす可能性があり、予測期間中の合法マリファナ市場の妨げになる可能性があります。とはいえ、大麻合法化に向けたアジア太平洋地域の動きは、この分野に有益な拡大のチャンスをもたらす可能性があります。

世界のさまざまな地域で薬用大麻の使用を承認している国の数が増加していることは、治療用途での大麻使用率を押し上げている主な原因の1つです。カナダ中毒・精神衛生センター(Centre for Addiction and Mental Health)によると、大麻合法化と健康に焦点を当てた厳格な規制は、大麻使用の悪影響を軽減するチャンスを提供するとのこと。
COVID-19の発生は、大麻製品のサプライチェーンの運営を混乱させました。合法マリファナ市場にも悪影響を及ぼしました。世界中で実施された封鎖措置により、薬局での大麻の供給が減少しました。COVID-19の大流行は輸出と商業に大きな影響を与えました。サプライチェーンの断絶が輸出入両業界に影響。COVID後のシナリオでは、より多くの患者が治療として大麻を使用することが予想されます。

本レポートに掲載されている主要企業は、Aurora Cannabis、Maricann Group, Inc.、GW Pharmaceuticals, plc.、Aphria, Inc.、Tilray、The Cronos Group、ABcann Medicinals, Inc.、Canopy Growth Corporation、Lexaria Corp.、Organigram Holding, Inc.などです。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・本レポートは、2021年から2031年までの合法マリファナ市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、優勢な合法マリファナ市場機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・合法マリファナ市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を、世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・合法マリファナの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略などの分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
製品タイプ別
花蕾
オイル
チンキ剤
その他

用途別
娯楽
医療

地域別
・北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
フランス
スペイン
イタリア
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ブラジル
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
南アフリカ
その他のLAMEA地域

〈主要市場プレイヤー〉
Canopy Growth Corporation
Aphria, Inc.
Aurora Cannabis Inc.
Maricann Group, Inc.
Gw Pharmaceuticals, Plc.
United Cannabis Corporation
Organigram Holdings, Inc.
Abcann Medicinals, Inc.
Lexaria Corp.
Tilray

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
3.5. COVID-19 Impact Analysis on the market
3.6. Key Regulation Analysis
3.7. Market Share Analysis
3.8. Patent Landscape
3.9. Regulatory Guidelines
3.10. Value Chain Analysis
CHAPTER 4: LEGAL MARIJUANA MARKET, BY PRODUCT TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Flower Buds
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Oils
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Tinctures
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Others
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: LEGAL MARIJUANA MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Recreational
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Medical
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: LEGAL MARIJUANA MARKET, BY REGION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast By Region
6.2. North America
6.2.1. Key trends and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by Product Type
6.2.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4. Market size and forecast, by country
6.2.4.1. U.S.
6.2.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.1.2. Market size and forecast, by Product Type
6.2.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4.2. Canada
6.2.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.2.2. Market size and forecast, by Product Type
6.2.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4.3. Mexico
6.2.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.3.2. Market size and forecast, by Product Type
6.2.4.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3. Europe
6.3.1. Key trends and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by Product Type
6.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4. Market size and forecast, by country
6.3.4.1. Germany
6.3.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.1.2. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.2. UK
6.3.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.2.2. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.3. France
6.3.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.3.2. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.4. Spain
6.3.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.4.2. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.4.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.5. Italy
6.3.4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.5.2. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.5.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.6. Rest of Europe
6.3.4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.6.2. Market size and forecast, by Product Type
6.3.4.6.3. Market size and forecast, by Application
6.4. Asia-Pacific
6.4.1. Key trends and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by Product Type
6.4.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4. Market size and forecast, by country
6.4.4.1. China
6.4.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.1.2. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.2. Japan
6.4.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.2.2. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.3. India
6.4.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.3.2. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.3.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.4. South Korea
6.4.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.4.2. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.4.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.5. Australia
6.4.4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.5.2. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.5.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.6. Rest of Asia-Pacific
6.4.4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.6.2. Market size and forecast, by Product Type
6.4.4.6.3. Market size and forecast, by Application
6.5. LAMEA
6.5.1. Key trends and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by Product Type
6.5.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4. Market size and forecast, by country
6.5.4.1. Brazil
6.5.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.1.2. Market size and forecast, by Product Type
6.5.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4.2. Saudi Arabia
6.5.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.2.2. Market size and forecast, by Product Type
6.5.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4.3. United Arab Emirates
6.5.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.3.2. Market size and forecast, by Product Type
6.5.4.3.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4.4. South Africa
6.5.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.4.2. Market size and forecast, by Product Type
6.5.4.4.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4.5. Rest of LAMEA
6.5.4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.5.2. Market size and forecast, by Product Type
6.5.4.5.3. Market size and forecast, by Application
CHAPTER 7: COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Introduction
7.2. Top winning strategies
7.3. Product Mapping of Top 10 Player
7.4. Competitive Dashboard
7.5. Competitive Heatmap
7.6. Top player positioning, 2021
CHAPTER 8: COMPANY PROFILES
8.1. Canopy Growth Corporation
8.1.1. Company overview
8.1.2. Key Executives
8.1.3. Company snapshot
8.2. Aphria, Inc.
8.2.1. Company overview
8.2.2. Key Executives
8.2.3. Company snapshot
8.3. Aurora Cannabis Inc.
8.3.1. Company overview
8.3.2. Key Executives
8.3.3. Company snapshot
8.4. Maricann Group, Inc.
8.4.1. Company overview
8.4.2. Key Executives
8.4.3. Company snapshot
8.5. Gw Pharmaceuticals, Plc.
8.5.1. Company overview
8.5.2. Key Executives
8.5.3. Company snapshot
8.6. United Cannabis Corporation
8.6.1. Company overview
8.6.2. Key Executives
8.6.3. Company snapshot
8.7. Organigram Holdings, Inc.
8.7.1. Company overview
8.7.2. Key Executives
8.7.3. Company snapshot
8.8. Abcann Medicinals, Inc.
8.8.1. Company overview
8.8.2. Key Executives
8.8.3. Company snapshot
8.9. Lexaria Corp.
8.9.1. Company overview
8.9.2. Key Executives
8.9.3. Company snapshot
8.10. Tilray
8.10.1. Company overview
8.10.2. Key Executives
8.10.3. Company snapshot



★調査レポート[世界の合法マリファナ市場2021-2031:製品種類別(花芽、オイル、チンキ剤、その他)、用途別(レクリエーション、医療)] (コード:ALD23MC024)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界の合法マリファナ市場2021-2031:製品種類別(花芽、オイル、チンキ剤、その他)、用途別(レクリエーション、医療)]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆