世界の個別化がん医療市場2023年-2032年:製品別(個別化医療治療法、個別化医療診断)、エンドユーザー別(病院&診療所、その他)

【英語タイトル】Personalized Cancer Medicine Market By Product (Personalized Medicine Therapeutics, Personalized Medicine Diagnostics), By End User (Hospitals and clinics, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23SEP162)・商品コード:ALD23SEP162
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2023年6月
・ページ数:209
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:生命科学
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❖ レポートの概要 ❖

個別化がん医療市場は、2022年に1,799億9,000万ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は10.9%で、2032年には5,072億3,000万ドルに達すると予測されています。個別化医療は精密医療とも呼ばれ、がんを含む疾患の予防、診断、治療の指針として、個人に固有の遺伝的、分子的、臨床的特徴を考慮する医療におけるアプローチを指します。個別化がん医療では、患者の腫瘍の遺伝的・分子的構造を分析し、その疾患に特化した治療戦略を調整します。個人のがんに関連する特定の遺伝子変化、バイオマーカー、分子経路を標的とする治療法を選択することで、潜在的な副作用を最小限に抑えながら治療効果を高め、治療成績を最適化することを目的としています。その目的は、患者さん固有のがんの特徴に基づき、成功の可能性が最も高い個別化された標的療法を提供することです。
個別化がん医療市場の成長の原動力となっているのは、がん罹患率の増加による効果的な治療オプションに対する需要の高まりなど、いくつかの重要な要因です。精密医療は、がん治療の有望なアプローチとして登場し、その採用や成長を後押ししています。さらに、人口の高齢化も精密医療の需要を促進する要因の1つです。老年人口はがんを発症しやすいため、潜在的な患者のプールが多くなります。さらに、バイオテクノロジーと遺伝子工学の進歩により、よりターゲットを絞った個別化がん治療法の開発が可能になり、市場成長の原動力となっています。さらに、個別化医薬品は臨床試験で有望な結果を示しており、研究開発活動への投資の増加につながっています。

さらに、製品上市、契約、提携など、主要市場プレーヤーが採用する主要戦略の増加が、予測期間中の市場成長をさらに促進します。例えば、2021年2月、キアゲンとバイオテクノロジー企業のイノビオ・ファーマシューティカルズは、イノビオの治療法を補完する次世代シーケンシング(NGS)技術に基づくリキッドバイオプシーベースのコンパニオン診断製品を開発するための新たな基本提携契約を締結し、提携の延長を発表しました。

さらに、規制当局からの承認の増加は、市場成長の機会をさらに提供します。例えば、医薬品・診断薬の世界的パイオニアであるF.ホフマン・ラ・ロシュAGは、2021年10月、非小細胞肺がん(NSCLC)におけるVENTANA PD-L1 (SP263) AssayをTecentriqのコンパニオン診断薬として米国食品医薬品局(FDA)から承認されました。このように、主要メーカーがこのような戦略を採用することで、個別化医療分野の需要と採用が増加し、市場成長に有利な機会がもたらされる可能性があります。

しかし、個別化医薬品のコストが高いことが個別化医療市場の成長を妨げています。診断や治療にかかる費用が高いため、経済状況の悪い患者には手が届かず、発展途上地域の市場を抑制しています。さらに、多くの患者が個別化医療の概念を知らないことも、市場の抑制要因となっています。その一方で、政府や非政府組織は、先進的な医療オプションに関する人々の認識を高め、個別化がん医療の採用を増加させる可能性があるため、予測期間中の市場拡大を促進します。

個別化がん医療市場は、製品、エンドユーザー、地域に区分されます。製品別では、個別化医療診断薬と個別化医療治療薬に分類されます。エンドユーザー別では、市場は病院・クリニックとその他に二分されます。地域別では、北米(米国、カナダ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、その他欧州)、アジア太平洋(日本、中国、その他アジア太平洋)、LAMEA(中南米、中東、アフリカ)に分けて分析されています。
世界の個別化がん医療市場で事業を展開する主な主要企業は、Abbott Laboratories社、ARIEL Precision Medicine, Inc.社、F. Hoffmann-La Roche Ltd.社、GE Healthcare, Inc.社、Aadi Bioscience, Inc.社、Illumina, Inc.社、Qiagen社、Novartis AG社、Thermo Fisher Scientific Inc.社、Bristol-Myers Squibb Company社です。同市場で事業を展開する主要企業は、製品ポートフォリオを拡大するための主要戦略として、製品承認、契約、提携、製品発売、共同研究を採用しています。

ステークホルダーにとっての主な利点
本レポートは、2022年から2032年までの個別化がん医療市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、個別化がん医療の市場機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
個別化がん医療市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別の個別化がん医療市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

主要市場セグメント
製品別
個別化医療診断薬
個別化医療治療薬

エンドユーザー別
病院・クリニック
その他

地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
日本
中国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東・アフリカ

主な市場プレイヤー
○ Aadi Bioscience, Inc.
○ Abbott Laboratories
○ ARIEL Precision Medicine, Inc.
○ Bristol-Myers Squibb Company
○ F. Hoffmann-La Roche Ltd.
○ General Electric
○ Illumina, Inc.
○ Novartis AG
○ Qiagen NV.
○ Thermo Fisher Scientific Inc.

第1章:イントロダクション
第2章:エグゼクティブサマリー
第3章:市場概要
第4章:個別化がん医療市場、製品別
第5章:個別化がん医療市場、エンドユーザー別
第6章:個別化がん医療市場、地域別
第7章:競争状況
第8章:企業情報

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❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. High bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Moderate intensity of rivalry
3.3.5. Moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in prevalence of cancer
3.4.1.2. Increase in demand for ideal therapeutics for treatment
3.4.1.3. Rise in adoption of Artificial Intelligence (AI) based diagnosis

3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High cost of personalized medicine
3.4.2.2. Limited Reimbursement and coverage

3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Increase in R&D activities in personalized cancer medicine

3.5. COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Personalized Medicine Therapeutics
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Personalized Medicine Diagnostics
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Hospitals and clinics
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Others
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY REGION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast By Region
6.2. North America
6.2.1. Key trends and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by Product
6.2.3. Market size and forecast, by End User
6.2.4. Market size and forecast, by country
6.2.4.1. U.S.
6.2.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.1.2. Market size and forecast, by Product
6.2.4.1.3. Market size and forecast, by End User
6.2.4.2. Canada
6.2.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.2.2. Market size and forecast, by Product
6.2.4.2.3. Market size and forecast, by End User
6.2.4.3. Mexico
6.2.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.3.2. Market size and forecast, by Product
6.2.4.3.3. Market size and forecast, by End User
6.3. Europe
6.3.1. Key trends and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by Product
6.3.3. Market size and forecast, by End User
6.3.4. Market size and forecast, by country
6.3.4.1. Germany
6.3.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.1.2. Market size and forecast, by Product
6.3.4.1.3. Market size and forecast, by End User
6.3.4.2. France
6.3.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.2.2. Market size and forecast, by Product
6.3.4.2.3. Market size and forecast, by End User
6.3.4.3. UK
6.3.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.3.2. Market size and forecast, by Product
6.3.4.3.3. Market size and forecast, by End User
6.3.4.4. Italy
6.3.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.4.2. Market size and forecast, by Product
6.3.4.4.3. Market size and forecast, by End User
6.3.4.5. Spain
6.3.4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.5.2. Market size and forecast, by Product
6.3.4.5.3. Market size and forecast, by End User
6.3.4.6. Rest of Europe
6.3.4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.6.2. Market size and forecast, by Product
6.3.4.6.3. Market size and forecast, by End User
6.4. Asia-Pacific
6.4.1. Key trends and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by Product
6.4.3. Market size and forecast, by End User
6.4.4. Market size and forecast, by country
6.4.4.1. Japan
6.4.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.1.2. Market size and forecast, by Product
6.4.4.1.3. Market size and forecast, by End User
6.4.4.2. China
6.4.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.2.2. Market size and forecast, by Product
6.4.4.2.3. Market size and forecast, by End User
6.4.4.3. Australia
6.4.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.3.2. Market size and forecast, by Product
6.4.4.3.3. Market size and forecast, by End User
6.4.4.4. Rest of Asia-Pacific
6.4.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.4.2. Market size and forecast, by Product
6.4.4.4.3. Market size and forecast, by End User
6.5. LAMEA
6.5.1. Key trends and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by Product
6.5.3. Market size and forecast, by End User
6.5.4. Market size and forecast, by country
6.5.4.1. Latin America
6.5.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.1.2. Market size and forecast, by Product
6.5.4.1.3. Market size and forecast, by End User
6.5.4.2. Middle East And Africa
6.5.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.2.2. Market size and forecast, by Product
6.5.4.2.3. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 7: COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Introduction
7.2. Top winning strategies
7.3. Product Mapping of Top 10 Player
7.4. Competitive Dashboard
7.5. Competitive Heatmap
7.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 8: COMPANY PROFILES
8.1. Abbott Laboratories
8.1.1. Company overview
8.1.2. Key Executives
8.1.3. Company snapshot
8.1.4. Operating business segments
8.1.5. Product portfolio
8.1.6. Business performance
8.2. ARIEL Precision Medicine, Inc.
8.2.1. Company overview
8.2.2. Key Executives
8.2.3. Company snapshot
8.2.4. Operating business segments
8.2.5. Product portfolio
8.3. F. Hoffmann-La Roche Ltd.
8.3.1. Company overview
8.3.2. Key Executives
8.3.3. Company snapshot
8.3.4. Operating business segments
8.3.5. Product portfolio
8.3.6. Business performance
8.3.7. Key strategic moves and developments
8.4. General Electric
8.4.1. Company overview
8.4.2. Key Executives
8.4.3. Company snapshot
8.4.4. Operating business segments
8.4.5. Product portfolio
8.4.6. Business performance
8.4.7. Key strategic moves and developments
8.5. Aadi Bioscience, Inc.
8.5.1. Company overview
8.5.2. Key Executives
8.5.3. Company snapshot
8.5.4. Operating business segments
8.5.5. Product portfolio
8.5.6. Business performance
8.5.7. Key strategic moves and developments
8.6. Illumina, Inc.
8.6.1. Company overview
8.6.2. Key Executives
8.6.3. Company snapshot
8.6.4. Operating business segments
8.6.5. Product portfolio
8.6.6. Business performance
8.6.7. Key strategic moves and developments
8.7. Qiagen NV.
8.7.1. Company overview
8.7.2. Key Executives
8.7.3. Company snapshot
8.7.4. Operating business segments
8.7.5. Product portfolio
8.7.6. Business performance
8.7.7. Key strategic moves and developments
8.8. Novartis AG
8.8.1. Company overview
8.8.2. Key Executives
8.8.3. Company snapshot
8.8.4. Operating business segments
8.8.5. Product portfolio
8.8.6. Business performance
8.9. Thermo Fisher Scientific Inc.
8.9.1. Company overview
8.9.2. Key Executives
8.9.3. Company snapshot
8.9.4. Operating business segments
8.9.5. Product portfolio
8.9.6. Business performance
8.10. Bristol-Myers Squibb Company
8.10.1. Company overview
8.10.2. Key Executives
8.10.3. Company snapshot
8.10.4. Operating business segments
8.10.5. Product portfolio
8.10.6. Business performance

LIST OF TABLES
TABLE 01. GLOBAL PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 02. PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET FOR PERSONALIZED MEDICINE THERAPEUTICS, BY REGION, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 03. PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET FOR PERSONALIZED MEDICINE DIAGNOSTICS, BY REGION, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 04. GLOBAL PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 05. PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET FOR HOSPITALS AND CLINICS, BY REGION, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 06. PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET FOR OTHERS, BY REGION, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 07. PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY REGION, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 08. NORTH AMERICA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 09. NORTH AMERICA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 10. NORTH AMERICA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY COUNTRY, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 11. U.S. PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 12. U.S. PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 13. CANADA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 14. CANADA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 15. MEXICO PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 16. MEXICO PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 17. EUROPE PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 18. EUROPE PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 19. EUROPE PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY COUNTRY, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 20. GERMANY PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 21. GERMANY PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 22. FRANCE PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 23. FRANCE PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 24. UK PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 25. UK PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 26. ITALY PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 27. ITALY PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 28. SPAIN PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 29. SPAIN PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 30. REST OF EUROPE PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 31. REST OF EUROPE PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 32. ASIA-PACIFIC PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 33. ASIA-PACIFIC PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 34. ASIA-PACIFIC PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY COUNTRY, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 35. JAPAN PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 36. JAPAN PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 37. CHINA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 38. CHINA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 39. AUSTRALIA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 40. AUSTRALIA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 41. REST OF ASIA-PACIFIC PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 42. REST OF ASIA-PACIFIC PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 43. LAMEA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 44. LAMEA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 45. LAMEA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY COUNTRY, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 46. LATIN AMERICA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 47. LATIN AMERICA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 48. MIDDLE EAST AND AFRICA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY PRODUCT, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 49. MIDDLE EAST AND AFRICA PERSONALIZED CANCER MEDICINE MARKET, BY END USER, 2022-2032 ($BILLION)
TABLE 50. ABBOTT LABORATORIES: KEY EXECUTIVES
TABLE 51. ABBOTT LABORATORIES: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 52. ABBOTT LABORATORIES: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 53. ABBOTT LABORATORIES: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 54. ARIEL PRECISION MEDICINE, INC.: KEY EXECUTIVES
TABLE 55. ARIEL PRECISION MEDICINE, INC.: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 56. ARIEL PRECISION MEDICINE, INC.: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 57. ARIEL PRECISION MEDICINE, INC.: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 58. F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD.: KEY EXECUTIVES
TABLE 59. F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD.: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 60. F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD.: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 61. F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD.: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 62. F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD.: KEY STRATERGIES
TABLE 63. GENERAL ELECTRIC: KEY EXECUTIVES
TABLE 64. GENERAL ELECTRIC: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 65. GENERAL ELECTRIC: SERVICE SEGMENTS
TABLE 66. GENERAL ELECTRIC: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 67. GENERAL ELECTRIC: KEY STRATERGIES
TABLE 68. AADI BIOSCIENCE, INC.: KEY EXECUTIVES
TABLE 69. AADI BIOSCIENCE, INC.: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 70. AADI BIOSCIENCE, INC.: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 71. AADI BIOSCIENCE, INC.: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 72. AADI BIOSCIENCE, INC.: KEY STRATERGIES
TABLE 73. ILLUMINA, INC.: KEY EXECUTIVES
TABLE 74. ILLUMINA, INC.: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 75. ILLUMINA, INC.: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 76. ILLUMINA, INC.: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 77. ILLUMINA, INC.: KEY STRATERGIES
TABLE 78. QIAGEN NV.: KEY EXECUTIVES
TABLE 79. QIAGEN NV.: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 80. QIAGEN NV.: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 81. QIAGEN NV.: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 82. QIAGEN NV.: KEY STRATERGIES
TABLE 83. NOVARTIS AG: KEY EXECUTIVES
TABLE 84. NOVARTIS AG: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 85. NOVARTIS AG: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 86. NOVARTIS AG: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 87. THERMO FISHER SCIENTIFIC INC.: KEY EXECUTIVES
TABLE 88. THERMO FISHER SCIENTIFIC INC.: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 89. THERMO FISHER SCIENTIFIC INC.: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 90. THERMO FISHER SCIENTIFIC INC.: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 91. BRISTOL-MYERS SQUIBB COMPANY: KEY EXECUTIVES
TABLE 92. BRISTOL-MYERS SQUIBB COMPANY: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 93. BRISTOL-MYERS SQUIBB COMPANY: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 94. BRISTOL-MYERS SQUIBB COMPANY: PRODUCT PORTFOLIO

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