世界の自動車用排気後処理システム市場(2024年~2031年)

【英語タイトル】Global Automotive Exhaust Aftertreatment Systems Market - 2024-2031

DataM Intelligenceが出版した調査資料(DATM24NM013)・商品コード:DATM24NM013
・発行会社(調査会社):DataM Intelligence
・発行日:2024年10月
・ページ数:205
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車・輸送
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❖ レポートの概要 ❖

レポート概要 自動車用排気後処理システムの世界市場は、2023年に219億3,000万米ドルに達し、2031年には277億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは3.0%で成長する見込みです。

ディーゼル酸化触媒(DOC)、選択触媒還元(SCR)システム、ディーゼルパティキュレートフィルター(DPF)、ガソリンパティキュレートフィルター(GPF)などの自動車用排気後処理システムは、窒素酸化物(NOx)、一酸化炭素(CO)、炭化水素(HC)、粒子状物質(PM)などの有害な排出ガスを最小限に抑えるのに役立ちます。この市場を牽引しているのは、厳しい排ガス規制を遵守する自動車への需要の高まりと、温室効果ガスの排出量削減への関心の高まりです。
自動車メーカーは、今後の排ガス規制を遵守するために排気後処理システムの効率向上に注力しており、技術の進歩が市場に影響を与え続けています。たとえば、アンモニア・スリップ触媒の採用やSCR構成の小型化など、選択触媒還元システムの進歩は、大型トラックでますます普及しています。同様に、GPFはGDIエンジンで粒子状物質の排出に対処するため、特に乗用自動車で一般的に使用されるようになっています。
アジア太平洋の新興市場、特に中国とインドが、自動車保有台数の増加と厳しい規制により、この成長に貢献しています。欧州のEuro 6、インドのBharat Stage VI、米国のTier 3基準などの規制は、自動車の低排出ガスを義務付けています。中国やインドなどのアジア太平洋諸国では、自動車産業が成長し、こうした世界的な環境基準に適合するにつれて、後処理技術の採用が増加しています。

市場
ダイナミクス
自動車セクターに対する厳しい排出ガス規制
政府や国際機関は、特に北米、欧州、アジアの一部などの主要な自動車市場において、より厳しい環境規制を実施しています。欧州のEuro 6規制や米国のEPA Tier 3規制は、自動車から排出されるNOx、CO、粒子状物質の許容レベルを制限する枠組みの一例です。
これらの規制は、乗用車と商用車の両方で、選択的触媒還元(SCR)やディーゼル微粒子フィルター(DPF)などの高度な排気後処理技術の使用を義務付けています。これを受けて、自動車メーカーはコンプライアンスを確保し、罰則を回避するために、これらのシステムの統合に注力しています。このため、自動車用排気後処理システムの需要が増加すると予想されます。

クリーン化技術の採用拡大
市場を牽引しているのは、自動車業界全体でクリーン化技術の採用が進んでいることです。電気自動車(EV)の需要が増加している一方で、依然として内燃機関(ICE)車が世界の自動車市場を支配しています。アジアや中南米の一部など、EVの普及が遅れている地域では、後処理システムがICE車をより環境に優しいものにする上で重要な役割を果たしています。
ブラジルのような自動車公害が大きな問題となっている国では、政府が自動車メーカーに対して、よりクリーンな技術を自動車に組み込むためのインセンティブを提供しています。例えばブラジルでは、1986年に創設された自動車による大気汚染防止プログラム(PROCONVE)を通じて、自動車の排出ガスを規制しています。最新のPROCONVE基準はL-7とL-8。L-7基準は2022年1月にすべての新車に適用される予定で、メーカーには高度な排気後処理システムの使用が義務付けられます。

原材料コストの変動に伴う市場の飽和
成熟市場では、先進的な後処理システムが飽和状態になり、新規参入の機会が大幅に制約される可能性があります。高度な排出ガス制御技術の普及が進み、市場が飽和状態になると、さらなる成長の可能性が低下します。この飽和は、排出ガス規制の枠組みが確立されている地域で特に顕著であり、そこでは市場はすでに高度な後処理システムによって支配されています。
さらに、後処理システムの有効性は、適切なメンテナンスとインフラに大きく依存しています。特定の地域では、インフラとメンテナンス能力が不十分であるため、市場の成長が著しく制限される可能性があります。後処理システムが最適に機能し、長寿命であるためには、堅牢なインフラと定期的なメンテナンスが必要です。国際クリーン輸送評議会(ICCT)や多数の国家運輸省は、メンテナンスとインフラの課題が後処理システムの性能を阻害する可能性があることを強調している。

市場
セグメント分析
世界の自動車排ガス後処理システム市場は、コンポーネント、車両、燃料、販売チャネル、地域によって区分されます。
排出ガス規制と乗用車生産台数増加の影響
厳しい排出ガス規制、自動車生産台数の増加、よりクリーンな輸送技術への注目が、市場における乗用車の需要を促進しています。欧州連合(EU)や米国環境保護庁(EPA)といった世界各国の政府は、窒素酸化物(NOx)や粒子状物質(PM)といった有害な排出物を制限するために厳しい規制を設けています。EPAのTier 3規制とEUのEuro 6規制により、要件を満たすために自動車の排気後処理システムの需要が高まっています。

国際自動車工業会(OICA)の報告によると、世界の乗用車生産台数は引き続き好調で、特に自動車市場が成長している発展途上地域が好調です。この増加により、国内および国際的な排ガス規制を遵守しようとするメーカーの努力により、より多くの排気後処理システムが必要となります。さらにICCTは、EUの「Fit for 55」やインドのBS-VI基準などの政策が市場の成長軌道に大きな影響を与えることを指摘しています。

市場の地理的シェア
アジア太平洋地域における自動車生産台数の増加と高度製造能力
アジア太平洋地域では、厳しい排ガス規制、自動車生産の増加、環境意識の高まりにより、自動車排ガス後処理システム市場が大きく成長しています。この地域の国々は、よりクリーンで燃費の良い自動車を提唱しています。インド政府によるFAME計画は、ハイブリッド車や電気自動車を後押しすることを目的としていますが、ICEエンジンを搭載した従来の自動車は依然として普及しています。

自動車業界では、新しい後処理技術の研究開発への投資が増加しています。日本では、日本自動車工業会(JAMA)が、次世代排ガス制御システム開発のための自動車会社と政府との協力を強調しています。同様に、東南アジア諸国連合(ASEAN)自動車連盟は、インドネシア、タイ、ベトナムなどの国々では自動車生産台数が大幅に伸びており、それが排ガス規制システムの需要に直接影響していると指摘しています。

市場
競争状況
同市場の世界的な主要企業には、BASF SE、Continental AG、Cummins Inc.、Denso Corporation、Faurecia S.A.、Friedrich Boysen GmbH & Co. KG、Johnson Matthey Plc、Plastic Omnium S.A.、Robert Bosch GmbH、Tenneco Inc.

持続可能性分析
自動車排ガス後処理システム市場は、低排出ガス化の要求と厳しい環境法に動機づけられ、持続可能性への取り組みにおいて主導的な地位を占めています。ディーゼル・パティキュレート・フィルター、選択的触媒還元、排気ガス再循環などの重要なシステムは、窒素酸化物(NOx)、一酸化炭素(CO)、炭化水素(HC)、粒子状物質(PM)などの有害な排出物の放出を削減するように設計されています。
さらに、循環型経済への移行も、後処理システム市場の持続可能性に影響を及ぼしています。メーカーは、使用済みの触媒コンバーターやDPFをリサイクルする使用済み製品管理プログラムを採用しています。自動車リサイクル協会(ARA)によると、自動車部品のほぼ95%は再利用、再製造、または排気システムなどのリサイクルが可能であり、その結果、埋立廃棄物や資源採取量が減少するとのこと。

ロシア・ウクライナ戦争の影響
自動車用排気後処理システムの市場は、ロシア・ウクライナ戦争の影響を大きく受けています。主な原因は、サプライチェーンの混乱、エネルギーコストの上昇、地政学的不安定性です。ロシアとウクライナは、排ガス制御システムに使用される触媒コンバーターの生産に必要なニッケル、パラジウム、プラチナといった重要な原材料の主要供給国として重要な役割を果たしています。世界のパラジウム供給の約40%を担っているのはロシアだけです。
自動車産業の主要拠点である欧州は、戦争によるエネルギー危機に直面し、製造工程のコストを押し上げています。欧州自動車工業会(ACEA)は、ロシアからのガス供給が減少したことによるエネルギー価格の上昇が、製造業務のコストを高めていることを強調。戦争は材料不足を深刻化させ、エネルギーインフレによる製造コストの上昇を招き、規制遵守やサプライチェーンの回復力に不確実性をもたらしています。

部品別
三元触媒コンバーター
ディーゼル・パティキュレート・フィルター
ディーゼル酸化触媒
選択触媒還元
ガソリン・パティキュレート・フィルター
リーンNOxトラップ
その他
車両別
乗用車
商用車
燃料別
ガソリン
ディーゼル
販売チャネル別
OEM
アフターマーケット
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
欧州
ドイツ
英国
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
南米
ブラジル
アルゼンチン
その他の南米
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
中東・アフリカ

主な動き
2023年10月、EberspaecherとAAPICO Hitechの合弁会社であるPurem AAPICOは、タイのラヨーンに、米国の大手自動車メーカーのピックアップトラック用の排気システムを製造するための新しい生産工場を正式に開設しました。Purem AAPICO社にとっては、マレーシアのラワン工場に続くアジアで2番目の生産拠点となり、年間40万台の排気部品を生産する予定です。
2023年5月、フォーヴィアグループのフォーレシアは、欧州および米国における商用車排ガス後処理事業の一部を売却する株式・資産売買契約をカミンズ社と締結。この契約は1億4,200万ユーロで、カミンズ社の排気後処理市場における地位を強化する一方、フォーレシアは他の戦略的分野に注力する予定。
2021年3月、イートンとテネコは、商用車がますます厳しくなる排ガス規制を満たすのを支援することを目的とした高度な統合熱管理システムを開発するための戦略的パートナーシップを発表。新システムは後処理システムに直接熱を供給し、有害な排気ガスの削減効率を高めます。

レポートを購入する理由
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世界の自動車用排気後処理システム市場レポートは、約78の表、72の図、205ページを提供します。

2024年のターゲットオーディエンス
メーカー/バイヤー
業界投資家/投資銀行家
調査専門家
新興企業

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❖ レポートの目次 ❖

1. 方法論と範囲
1.1. 調査方法
1.2. 調査目的と調査範囲
2. 定義と概要
3. エグゼクティブ・サマリー
3.1. コンポーネント別スニペット
3.2. 車両別スニペット
3.3. 燃料別スニペット
3.4. 販売チャネル別スニペット
3.5. 地域別スニペット
4. ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1. 推進要因
4.1.1.1. 自動車セクターの厳しい排ガス規制
4.1.1.2. クリーナー技術の採用拡大
4.1.2. 阻害要因
4.1.2.1. 原材料コストの変動に伴う市場の飽和
4.1.3. 機会
4.1.4. 影響分析
5. 産業分析
5.1. ポーターのファイブフォース分析
5.2. サプライチェーン分析
5.3. 価格分析
5.4. 規制分析
5.5. ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
5.6. DMI意見
6. COVID-19分析
6.1. COVID-19の分析
6.1.1. COVID以前のシナリオ
6.1.2. COVID中のシナリオ
6.1.3. COVID後のシナリオ
6.2. COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3. 需給スペクトラム
6.4. パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
6.5. メーカーの戦略的取り組み
6.6. 結論
7. コンポーネント別
7.1. はじめに
7.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
7.1.2. 市場魅力度指数(コンポーネント別
7.2. 三元触媒*市場
7.2.1. 序論
7.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3. ディーゼルパティキュレートフィルター
7.4. ディーゼル酸化触媒
7.5. 選択触媒還元
7.6. ガソリン微粒子フィルター
7.7. リーンNOxトラップ
7.8. その他
8. 車両別
8.1. はじめに
8.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 車両別
8.1.2. 市場魅力度指数(自動車別
8.2. 乗用車
8.2.1. はじめに
8.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.2.3. 商用車
9. 燃料別
9.1. はじめに
9.1.1. 燃料別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2. 市場魅力度指数(燃料別
9.2. ディーゼル
9.2.1. 序論
9.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3. ガソリン
10. 販売チャネル別
10.1. はじめに
10.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 販売チャネル別
10.1.2. 市場魅力度指数(販売チャネル別
10.2. OEMメーカー
10.2.1. はじめに
10.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3. アフターマーケット
11. 持続可能性分析
11.1. 環境分析
11.2. 経済分析
11.3. ガバナンス分析
12. 地域別
12.1. はじめに
12.1.1. 地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
12.1.2. 市場魅力度指数、地域別
12.2. 北米
12.2.1. 序論
12.2.2. 主な地域別ダイナミクス
12.2.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
12.2.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、車両別
12.2.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、燃料別
12.2.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
12.2.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 販売チャネル別
12.2.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.2.8.1. 米国
12.2.8.2. カナダ
12.2.8.3. メキシコ
12.3. ヨーロッパ
12.3.1. はじめに
12.3.2. 主な地域別ダイナミクス
12.3.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
12.3.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、車両別
12.3.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、推進力別
12.3.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
12.3.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、販売チャネル別
12.3.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.3.8.1. ドイツ
12.3.8.2. イギリス
12.3.8.3. フランス
12.3.8.4. イタリア
12.3.8.5. スペイン
12.3.8.6. その他のヨーロッパ
12.3.9. 南米
12.3.10. はじめに
12.3.11. 主な地域別ダイナミクス
12.3.12. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
12.3.13. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、車両別
12.3.14. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、推進力別
12.3.15. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
12.3.16. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、販売チャネル別
12.3.17. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.3.17.1. ブラジル
12.3.17.2. アルゼンチン
12.3.17.3. その他の南米諸国
12.4. アジア太平洋
12.4.1. はじめに
12.4.2. 主な地域別ダイナミクス
12.4.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
12.4.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、車両別
12.4.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、推進力別
12.4.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
12.4.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、販売チャネル別
12.4.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.4.8.1. 中国
12.4.8.2. インド
12.4.8.3. 日本
12.4.8.4. オーストラリア
12.4.8.5. その他のアジア太平洋地域
12.5. 中東・アフリカ
12.5.1. 序論
12.5.2. 主な地域別ダイナミクス
12.5.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
12.5.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%), 車両別
12.5.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、推進力別
12.5.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
12.5.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、販売チャネル別
13. 競争環境
13.1. 競争シナリオ
13.2. 市場ポジショニング/シェア分析
13.3. M&A分析
14. 企業プロフィール
14.1. AGC Inc*
14.1.1. 会社概要
14.1.2. 製品ポートフォリオと内容
14.1.3. 財務概要
14.1.4. 主な展開
14.2. Central Glass Co.
14.3. Corning Incorporated
14.4. Fuyao Glass Industry Group Co., Ltd.
14.5. Guardian Industries
14.6. Saint-Gobain
14.7. Şişecam
14.8. TAIWAN GLASS IND. CORP.
14.9. Vitro
14.10. Xinyi Glass Holdings Limited (*リストは除外)
15. 付録
15.1. 当社とサービスについて
15.2. お問い合わせ

Report Overview
The Global Automotive Exhaust Aftertreatment Systems Market reached US$ 21.93 billion in 2023 and is expected to reach US$ 27.72 billion by 2031, growing with a CAGR of 3.0% during the forecast period 2024-2031.

The automotive exhaust aftertreatment systems, including diesel oxidation catalysts (DOCs), selective catalytic reduction (SCR) systems, diesel particulate filters (DPFs) and gasoline particulate filters (GPFs), help minimize harmful emissions like nitrogen oxides (NOx), carbon monoxide (CO), hydrocarbons (HC) and particulate matter (PM). The market is driven by the increasing demand for vehicles that comply with stringent emission regulations and the growing focus on reducing greenhouse gas emissions.
Automakers are focusing on enhancing the efficiency of exhaust aftertreatment systems to comply with upcoming emission standards, as technological advancements continue to influence the market. For instance, advancements in selective catalytic reduction systems, such as the adoption of ammonia slip catalysts and smaller SCR configurations, are becoming increasingly popular in large trucks. In the same way, GPFs are being more commonly used in GDI engines to combat particulate emissions, particularly in cars for passengers.
Emerging markets in Asia-Pacific, particularly China and India, are contributing to this growth due to increased vehicle ownership and stringent regulations. Regulations such as Euro 6 in Europe, Bharat Stage VI in India and Tier 3 standards in US, mandate lower emissions from vehicles. Countries in Asia-Pacific, such as China and India, are witnessing rising adoption of after-treatment technologies as their automotive industries grow and align with these global environmental standards.

Market Dynamics
Stringent Emission Regulations for the Automotive Sector
Governments and international bodies are enforcing stricter environmental regulations, particularly in major automotive markets like North America, Europe and parts of Asia. Regulations like the Euro 6 standards in Europe and the EPA Tier 3 standards in US are examples of frameworks that limit the permissible levels of NOx, CO and particulate emissions from vehicles.
The regulations mandate the use of advanced exhaust aftertreatment technologies, such as Selective Catalytic Reduction (SCR) and Diesel Particulate Filters (DPF), in both passenger and commercial vehicles. In response, automotive manufacturers are focusing on integrating these systems to ensure compliance and avoid penalties. This is expected to drive the demand for automotive exhaust aftertreatment systems.

Growing Adoption of Cleaner Technologies
The market is driven by the rising adoption of cleaner technologies across the automotive industry. While electric vehicles (EVs) are gaining demand, amid internal combustion engine (ICE) vehicles still dominate the global automotive market. In regions where EV adoption is slower, such as parts of Asia and Latin America, aftertreatment systems play a critical role in making ICE vehicles more environmentally friendly.
In countries such as Brazil, where vehicular pollution is a major concern, governments are offering incentives for automakers to incorporate cleaner technologies into their vehicles. For instance, Brazil regulates vehicular emissions through the Air Pollution Control Program by Motor Vehicles (PROCONVE), which was created in 1986. The latest PROCONVE standards are L-7 and L-8. L-7 standards were scheduled to be implemented in January 2022 for all new vehicles, requiring manufacturers to use advanced exhaust aftertreatment systems​.

Market Saturation with Fluctuating Cost of Raw Material
In mature markets, the saturation of advanced aftertreatment systems can significantly constrain opportunities for new entrants. As these markets become saturated, with high penetration of advanced emissions control technologies, the potential for further growth diminishes. This saturation is particularly prevalent in regions with well-established emissions control frameworks, where the market is already dominated by sophisticated aftertreatment systems.
Additionally, the effectiveness of aftertreatment systems is heavily reliant on proper maintenance and infrastructure. Inadequate infrastructure and maintenance capabilities in certain regions can severely limit market growth. For aftertreatment systems to function optimally and have a long lifespan, they require robust infrastructure and regular upkeep. The International Council on Clean Transportation (ICCT) and numerous national transportation departments emphasize that challenges in maintenance and infrastructure can hinder the performance of these systems.

Market
Segment Analysis
The global automotive exhaust aftertreatment systems market is segmented based on component, vehicle, fuel, sales channel and region.
The Impact of Emission Regulations and Rising Passenger Vehicle Production
Stringent emissions regulations, higher vehicle production and a focus on cleaner transportation technologies are driving the demand for passenger vehicles in the market. Governments globally, such as the European Union (EU) and US Environmental Protection Agency (EPA), have put in place stringent regulations to restrict damaging emissions like nitrogen oxides (NOx) and particulate matter (PM). The EPA's Tier 3 and the EU's Euro 6 regulations have increased the demand for exhaust aftertreatment systems in cars to meet requirements.

Global passenger vehicle production continues to be strong, especially in developing regions experiencing growth in automotive markets, as reported by the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA). This increase requires more exhaust aftertreatment systems due to manufacturers' efforts to comply with local and international emission standards. Furthermore, the ICCT has pointed out the significant influence of policies such as the EU's "Fit for 55" and India's BS-VI norms on the market's growth path.

Market Geographical Share
Rising Vehicle Production and Advanced Manufacturing Capabilities in Asia-Pacific
In Asia-Pacific, the automotive exhaust aftertreatment systems market is experiencing significant growth due to stringent emission regulations, increasing vehicle production and growing environmental awareness. Nations in the region are advocating for vehicles that are cleaner and more fuel-efficient. The FAME scheme by the Indian government aims to boost hybrid and electric vehicles, but traditional vehicles with ICE engines remain prevalent.

The automotive industry is witnessing increased investments in research and development of new aftertreatment technologies. In Japan, the Japan Automobile Manufacturers Association (JAMA) has emphasized collaboration between automotive companies and the government to develop next-generation emission control systems. Similarly, the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) Automotive Federation notes that countries like Indonesia, Thailand and Vietnam have seen substantial growth in vehicle production, which directly impacts the demand for emission control systems.

Market
Competitive Landscape
The major global players in the market include BASF SE, Continental AG, Cummins Inc., Denso Corporation, Faurecia S.A., Friedrich Boysen GmbH & Co. KG, Johnson Matthey Plc, Plastic Omnium S.A., Robert Bosch GmbH and Tenneco Inc.

Sustainability Analysis
The market for automotive exhaust aftertreatment systems is leading in sustainability efforts, motivated by the requirement to lower emissions and strict environmental laws. Essential systems such as diesel particulate filters, selective catalytic reduction and exhaust gas recirculation are designed to reduce the release of harmful emissions like nitrogen oxides (NOx), carbon monoxide (CO), hydrocarbons (HC) and particulate matter (PM).
Furthermore, the move towards a circular economy is also impacting the sustainability characteristics of the aftertreatment systems market. Manufacturers are adopting programs for managing end-of-life where they recycle used catalytic converters and DPFs. The Automobile Recyclers Association (ARA) states that almost 95% of car parts can be reused, re-manufactured or recycled, such as exhaust systems, resulting in decreased landfill waste and resource extraction.

Russia-Ukraine War Impact
The market for automotive exhaust aftertreatment systems has been greatly affected by the Russia-Ukraine war, mainly due to supply chain disruptions, increased energy costs and geopolitical instability. Russia and Ukraine play a vital role as key providers of important raw materials such as nickel, palladium and platinum, necessary for the production of catalytic converters employed in exhaust emission control systems. Only Russia is responsible for approximately 40% of the global palladium supply.
Europe, a major hub for the automotive industry, has faced an energy crisis due to the war, driving up the cost of manufacturing processes. The European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) highlighted how increased energy prices, driven by reduced gas supplies from Russia, are making manufacturing operations more expensive. The war has exacerbated material shortages, increased production costs due to energy inflation and created uncertainties in regulatory compliance and supply chain resilience.

By Component
Three-Way Catalytic Converters
Diesel Particulate Filters
Diesel Oxidation Catalysts
Selective Catalytic Reduction
Gasoline Particulate Filters
Lean NOx Traps
Others
By Vehicle
Passenger Vehicles
Commercial Vehicles
By Fuel
Gasoline
Diesel
By Sales Channel
OEMs
Aftermarket
Region
North America
US
Canada
Mexico
Europe
Germany
UK
France
Italy
Spain
Rest of Europe
South America
Brazil
Argentina
Rest of South America
Asia-Pacific
China
India
Japan
Australia
Rest of Asia-Pacific
Middle East and Africa

Key Developments
In October 2023, Purem AAPICO, a joint venture between Eberspaecher and AAPICO Hitech, officially opened a new production plant in Rayong, Thailand, designed to manufacture exhaust systems for a major US automotive manufacturer's pick-up truck. This marks the second production site in Asia for Purem AAPICO, following the opening of a plant in Rawang, Malaysia, which will manufacture 400,000 exhaust components annually.
In May 2023, FORVIA Group's Faurecia signed a Share and Asset Purchase Agreement with Cummins to sell a portion of its commercial vehicle exhaust aftertreatment business in Europe and US. The deal, valued at EUR 142 million, is set to enhance Cummins' position in the exhaust aftertreatment market, while Faurecia focuses on other strategic areas.
In March 2021, Eaton and Tenneco announced a strategic partnership to develop an advanced integrated thermal management system aimed at helping commercial vehicles meet increasingly stringent emissions regulations. The new system provides direct heat to aftertreatment systems, enhancing their efficiency in reducing harmful exhaust emissions.

Why Purchase the Report?
To visualize the global automotive exhaust aftertreatment systems market is segmented based on component, Vehicle, fuel, sales channel and region.
Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
Excel spreadsheet containing a comprehensive dataset of the automotive exhaust aftertreatment systems market, covering all levels of segmentation.
PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global automotive exhaust aftertreatment systems market report would provide approximately 78 tables, 72 figures and 205 pages.

Target Audience 2024
Manufacturers/ Buyers
Industry Investors/Investment Bankers
Research Professionals
Emerging Companies

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Component
3.2. Snippet by Vehicle
3.3. Snippet by Fuel
3.4. Snippet by Sales Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Stringent Emission Regulations for the Automotive Sector
4.1.1.2. Growing Adoption of Cleaner Technologies
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Market Saturation with Fluctuating Cost of Raw Material
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Three-Way Catalytic Converters*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Diesel Particulate Filters
7.4. Diesel Oxidation Catalysts
7.5. Selective Catalytic Reduction
7.6. Gasoline Particulate Filters
7.7. Lean NOx Traps
7.8. Others
8. By Vehicle
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle
8.2. Passenger Vehicles
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.3. Commercial Vehicles
9. By Fuel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fuel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Fuel
9.2. Diesel
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Gasoline
10. By Sales Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Sales Channel
10.2. OEMs
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Aftermarket
11. Sustainability Analysis
11.1. Environmental Analysis
11.2. Economic Analysis
11.3. Governance Analysis
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fuel
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. US
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.3.9. South America
12.3.10. Introduction
12.3.11. Key Region-Specific Dynamics
12.3.12. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.3.13. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.3.14. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.3.15. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.16. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
12.3.17. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.17.1. Brazil
12.3.17.2. Argentina
12.3.17.3. Rest of South America
12.4. Asia-Pacific
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. China
12.4.8.2. India
12.4.8.3. Japan
12.4.8.4. Australia
12.4.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.5. Middle East and Africa
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. AGC Inc*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Type Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Central Glass Co.
14.3. Corning Incorporated
14.4. Fuyao Glass Industry Group Co., Ltd.
14.5. Guardian Industries
14.6. Saint-Gobain
14.7. Şişecam
14.8. TAIWAN GLASS IND. CORP.
14.9. Vitro
14.10. Xinyi Glass Holdings Limited (*LIST NOT EXHAUSTIVE)
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

❖ 世界の自動車用排気後処理システム市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・自動車用排気後処理システムの世界市場規模は?
→DataM Intelligence社は2023年の自動車用排気後処理システムの世界市場規模を219億3,000万米ドルと推定しています。

・自動車用排気後処理システムの世界市場予測は?
→DataM Intelligence社は2031年の自動車用排気後処理システムの世界市場規模を277億2,000万米ドルと予測しています。

・自動車用排気後処理システム市場の成長率は?
→DataM Intelligence社は自動車用排気後処理システムの世界市場が2024年~2031年に年平均3.0%成長すると予測しています。

・世界の自動車用排気後処理システム市場における主要企業は?
→DataM Intelligence社は「BASF SE、Continental AG、Cummins Inc.、Denso Corporation、Faurecia S.A.、Friedrich Boysen GmbH & Co. KG、Johnson Matthey Plc、Plastic Omnium S.A.、Robert Bosch GmbH、Tenneco Inc.など ...」をグローバル自動車用排気後処理システム市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

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