世界の水素バス市場(2024年~2031年)

【英語タイトル】Global Hydrogen Bus Market - 2024-2031

DataM Intelligenceが出版した調査資料(DATM24NM066)・商品コード:DATM24NM066
・発行会社(調査会社):DataM Intelligence
・発行日:2024年11月
・ページ数:215
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車・輸送
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❖ レポートの概要 ❖

概要 水素バスの世界市場は2023年に13億米ドルに達し、2031年には102億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは29.4%で成長する見込みです。

世界の水素バス市場は、産業界が従来の化石燃料を動力とする輸送手段に代わる、環境に優しい代替手段を優先するにつれて急速に拡大しています。水しか排出しない燃料電池を動力源とする水素バスは、都市汚染と従来のエネルギー源への依存を軽減するゼロエミッションのソリューションを提供します。各国がクリーンエネルギーに移行する中、水素バスは公共交通網に不可欠な存在となっています。
欧州、北米、アジア太平洋地域の各国政府は、投資や規制の枠組みを通じて水素自動車を積極的に推進しています。欧州委員会によると、水素燃料電池自動車(HFCV)は、2050年までにEUの気候中立性目標を達成するための重要な要素であり、2030年までに水素生産量を年間1,000万トンに到達させることを目標としています。
アジア太平洋地域は市場をリードしており、特に中国、日本、韓国は世界の水素バス市場の急成長をまとめて占めています。同地域の政府は、ディーゼル・バスからの代替を義務付ける国家政策に支えられ、水素燃料インフラに多額の資金を割り当てています。日本は、日本のすべてのエネルギー分野を水素に移行させるという広範な取り組みの一環として、車両を水素に移行させるという、より野心的な計画を掲げています。

ダイナミクス
政府の支援とクリーンエネルギー義務化
二酸化炭素排出量を削減するための政府の政策と義務付けが、水素バス市場の成長を後押ししています。欧州では、2030年までに二酸化炭素排出量の55%削減を目指す欧州グリーンディールなどの規制が、環境目標を達成するために水素バスの導入を各都市に促しています。
同様に、米国環境保護庁(EPA)はクリーン・バス・プログラムを導入し、水素モデルを含むゼロ・エミッション・バスの購入を支援するために10億米ドル以上を割り当てています。このような規制的インセンティブにより、公共および民間の運輸部門は、環境基準を遵守し、従来の燃料使用に伴う運行コストを削減するため、水素バス車両への投資を促進しています。
さらに、水素インフラへの投資も世界的に増加しており、水素充填ステーションの拡大が可能になっています。Hydrogen Council(水素協議会)の報告によると、現在、世界で1,100カ所以上の水素ステーションが稼動しており、2021年から2023年10月までに導入量は60%増加し、欧州とアジア太平洋地域で大きな成長が見込まれています。このようなインフラ整備は、水素バスの普及を支える上で極めて重要です。

技術の進歩と水素コストの低下
水素燃料電池技術の急速な進歩と水素製造コストの低下が、水素バスの採用を大きく後押ししています。燃料電池の効率、出力密度、水素貯蔵システムの革新により、水素バスの航続距離と性能が向上し、商業的な実現性が高まっています。
IEAの分析によると、水素製造に不可欠な風力発電や太陽光発電のような再生可能エネルギーへの投資が増加し、再生可能エネルギーのコストが低下した結果、再生可能エネルギー電力から水素を製造するコストは、2030年までに30%低下する可能性があります。さらに、水素充填インフラの進歩により、自治体は従来のバスから水素燃料バスへの移行が容易になりました。
国際クリーン交通評議会によると、2025年までに合計120以上の小売水素ステーションが利用可能になり、最大6万台の燃料電池車をサポートできるようになる可能性があります。技術的なブレークスルーとコスト削減は水素バス市場を前進させ、公共交通事業者は燃費改善と運行コスト削減の恩恵を受けながら持続可能性目標を達成することができます。

厳しい政府規制と高い導入コスト
高い初期費用と限られた燃料補給インフラが、市場拡大の課題となっています。水素バスの価格は、従来のディーゼルバスやバッテリー電気バスよりも大幅に高く、しばしばそれを上回ります。さらに、特に中南米やアフリカなどの地域では、水素ステーションをサポートするために必要なインフラが未発達のままです。
同様に、水素自動車の需要増に対応するためには、2030年までに世界で4,000カ所以上の燃料補給ステーションを稼働させる必要があり、インフラ整備には多額の設備投資が必要となります。さらに、電気分解によって製造される水素はディーゼル燃料の2~3倍の価格であるため、水素の製造と流通のコストが依然として課題となっています。これらの要因は、特に必要な水素インフラが整っていない地域にとっては、短期的な水素バスの大量導入の妨げとなっています。

セグメント分析
世界の水素バス市場は、バスのタイプ、技術、出力、用途、エンドユーザー、地域によって区分されます。

公共交通部門が採用をリード
都市部では、持続可能で排出ガスを出さない交通ソリューションが急務であるため、公共交通セクターが水素バス導入の最前線にいます。欧州やアジア太平洋地域の都市では、政府の政策や環境規制を背景に、公共交通機関への水素バスの導入が急速に進んでいます。
例えば、運輸省はウェスト・ミッドランズ州に3,000万ユーロの助成金を提供し、124台の水素燃料バスを購入しました。このバスは、再生可能エネルギーから生成され、水蒸気しか排出しないグリーン水素を燃料としています。同様に、韓国環境省の計画では、水素経済ロードマップの一環として、2019年に少なくとも35台の水素バスを路上に導入し、2022年までに2000台、2040年までに41000台まで増加させることを目指しています。
水素バスは、特に混雑した都市での大気汚染を軽減するメリットがあり、需要を牽引しています。バッテリー式電気バスに比べ、水素バスは航続距離が長く、燃料補給時間も短いため、長距離路線に適しています。公共交通機関は、国の排出削減目標に準拠しつつ、運行上のニーズを満たす持続可能な代替手段として、水素バスの採用を増やしています。

地域別普及率
アジア太平洋地域が水素バス市場を支配
アジア太平洋地域は、政府のイニシアティブと水素インフラへの投資により、世界の水素バス市場で支配的な地域です。中国は、2022年に発表された水素開発計画によると、2025年までに5万台の燃料電池車を道路に走らせるという目標を掲げています。政府の補助金と水素補給ステーションへの投資が、この成長の主な推進力となっています。
例えば、中国北部の内モンゴル自治区では、2025年までに1,000億人民元(約154億米ドル)の水素産業が開発される予定。同様に、日本と韓国も大きな貢献をしており、水素バスはそれぞれのゼロ・エミッション目標の達成に重要な役割を果たしています。2020年、日本は増加する水素自動車をサポートするため、2030年までに1,200カ所の水素ステーションを設置する計画を発表しました。

競争状況
市場の主なグローバルプレイヤーは、Hyundai Motor Company, Ballard Power Systems, Toyota Motor Corporation, Daimler-Motoren-Gesellschaft, Wrightbus, Solaris Bus & Coach, New Flyer, BYD, Iveco and Nel Hydrogen.など。

持続可能性分析
水素バスは、世界的なゼロ・エミッション交通目標を達成するために不可欠な要素です。水素燃料電池を使用することで、有害な排出ガスを排除し、従来の化石燃料を使用する公共交通機関に代わる持続可能な選択肢を提供します。国際エネルギー機関(IEN)によると、2022年の運輸部門からのCO2排出量は、2021年より3%多い250 Mt CO2以上増加し、約8 Gt CO2となりました。
さらに、水素バスは、水素製造に再生可能エネルギー、特に太陽光発電や風力発電から生成されるグリーン水素を利用することで、循環経済に貢献します。持続可能なエネルギーソリューションへの世界的な後押しにより、グリーン水素プロジェクトへの投資が増加しています。
例えば、EUは再生可能水素の開発を進めており、2030年までに1,000万トンの水素を製造し、1,000万トンを輸入することを目指しています。このようなイニシアチブは、ネット・ゼロ・エミッションへの世界的な移行に沿ったものであり、水素バスを将来の都市交通ネットワークのための持続可能でスケーラブルなソリューションとして位置づけています。

ロシア・ウクライナ紛争の影響
ロシア・ウクライナ紛争は、世界の水素バス市場、特にヨーロッパに顕著な影響を及ぼしています。ロシアからの天然ガス供給が途絶えた結果、欧州諸国は化石燃料への依存を減らし、水素のような代替エネルギー源を採用する取り組みを加速させています。欧州委員会のREPowerEU計画は、エネルギー源を多様化し、エネルギー安全保障の重要な要素であると考えられているグリーン水素の生産を促進することを目的としています。
さらに、戦争は水素バス部品のサプライチェーンにも影響を及ぼしており、特にロシアやウクライナから調達する材料に依存している国々にとっては深刻です。しかし、このためメーカーは生産を現地化し、紛争の影響を受けた地域に依存しないサプライ・チェーンの開発に投資するようになりました。水素燃料電池の現地生産と燃料補給ステーションへの投資の増加により、欧州の水素バス市場は、エネルギーの自給自足と持続可能性をより重視しながら、大きな成長率で成長することが期待されています。

バスタイプ
– シングルデッキ
– ダブルデッキ
– 連接デッキ
技術別
– 固体高分子形燃料電池(PEMFC)
– 固体酸化物形燃料電池(SOFC)
– アルカリ燃料電池(AFC)
– その他
出力別
– <150 kW - 150~250 kW - 250 kW以上 用途別 - 都市公共交通 - 都市間/地域間輸送 - 港湾および物流業務 - 鉱業および建設 - 廃棄物管理 - その他 エンドユーザー別 - 公共交通機関 - 民間輸送 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2023年10月、トヨタは2024年のパリオリンピックに向け、カエターノが製造しGCKが後付けした水素バスを配備。2023年10月、トヨタが水素ステーションでハイセツコと、低炭素水素または再生可能水素でエア・リキードと協業。 - 2023年10月、Iveco Group N.V.と現代自動車は、ブリュッセルで開催されたBusworld 2023で、両社のコラボレーションによるIVECO BUS E-WAY H2を発表。この12メートルの水素燃料電池電気バスは、先進的な水素貯蔵技術と電気パワートレイン技術を搭載し、ゼロエミッションの都市モビリティに向けた具体的な一歩を踏み出しました。 - 2022年8月、ソラリスは最新の水素バス「Urbino 18」を発表しました。初期の水素バスモデルの成功に続き、ソラリスはUrbino 18をクリーンな輸送ソリューションに対する需要の高まりに応える重要な追加モデルと位置づけています。 レポートを購入する理由 - バスのタイプ、技術、出力、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の水素バス市場のセグメンテーションを可視化するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 水素バス市場の包括的なデータセットを含む、あらゆるレベルのセグメンテーションを網羅したExcelスプレッドシート。 - 徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析からなるPDFレポート。 - 主要企業の主要製品を網羅した製品マッピング(Excel版)。 世界の水素バス市場レポートは、約78の表、74の図、215ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業

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❖ レポートの目次 ❖

1. 方法論と範囲
1.1. 調査方法
1.2. 調査目的と調査範囲
2. 定義と概要
3. エグゼクティブ・サマリー
3.1. バスタイプ別スニペット
3.2. 技術別スニペット
3.3. 出力別スニペット
3.4. アプリケーション別
3.5. エンドユーザー別
3.6. 地域別スニペット
4. ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1. 推進要因
4.1.1.1. 政府の支援とクリーンエネルギー義務
4.1.1.2. 技術の進歩と水素コストの低下
4.1.2. 阻害要因
4.1.2.1. 初期コストの高さとインフラの限界
4.1.3. 機会
4.1.4. 影響分析
5. 産業分析
5.1. ポーターのファイブフォース分析
5.2. サプライチェーン分析
5.3. 価格分析
5.4. 規制分析
5.5. ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
5.6. DMI意見
6. バスタイプ別
6.1. はじめに
6.1.1. バスタイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.1.2. 市場魅力度指数(バスタイプ別
6.2. シングルデッキ
6.2.1. はじめに
6.2.1.1. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.2.2. ダブルデッキ
6.2.3. アーティキュレーテッドデッキ
7. 技術別
7.1. 導入
7.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
7.1.2. 市場魅力度指数、技術別
7.2. 固体高分子形燃料電池 (PEMFC)*.
7.2.1. 序論
7.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3. 固体酸化物形燃料電池(SOFC)
7.4. アルカリ燃料電池(AFC)
7.5. その他
8. 出力別
8.1. はじめに
8.1.1. 出力別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.1.2. 市場魅力度指数(出力別
8.2. <150 kW*. 8.2.1. はじめに 8.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%) 8.3. 150-250 kW 8.4. >250 kW超
9. 用途別
9.1. 導入
9.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別
9.1.2. 市場魅力度指数(用途別
9.2. 都市間/地域間輸送*市場
9.2.1. はじめに
9.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3. 港湾・物流事業
9.4. 鉱業・建設
9.5. 廃棄物管理
9.6. その他
10. エンドユーザー別
10.1. 導入
10.1.1. エンドユーザー別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2. 市場魅力度指数、エンドユーザー別
10.2. 公共交通機関
10.2.1. はじめに
10.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3. 民間輸送
11. 持続可能性分析
11.1. 環境分析
11.2. 経済分析
11.3. ガバナンス分析
12. 地域別
12.1. はじめに
12.1.1. 地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
12.1.2. 市場魅力度指数、地域別
12.2. 北米
12.2.1. 序論
12.2.2. 主な地域別ダイナミクス
12.2.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、バスタイプ別
12.2.4. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、技術別
12.2.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、出力電力別
12.2.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
12.2.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
12.2.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.2.8.1. 米国
12.2.8.2. カナダ
12.2.8.3. メキシコ
12.3. ヨーロッパ
12.3.1. はじめに
12.3.2. 主な地域別ダイナミクス
12.3.3. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)、バスタイプ別
12.3.4. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、技術別
12.3.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、出力電力別
12.3.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
12.3.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
12.3.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.3.8.1. ドイツ
12.3.8.2. イギリス
12.3.8.3. フランス
12.3.8.4. イタリア
12.3.8.5. スペイン
12.3.8.6. その他のヨーロッパ
12.3.9. 南米
12.3.10. はじめに
12.3.11. 主な地域別ダイナミクス
12.3.12. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)、バスタイプ別
12.3.13. 市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別
12.3.14. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、出力電力別
12.3.15. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
12.3.16. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
12.3.17. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.3.17.1. ブラジル
12.3.17.2. アルゼンチン
12.3.17.3. その他の南米諸国
12.4. アジア太平洋
12.4.1. はじめに
12.4.2. 主な地域別ダイナミクス
12.4.3. バスタイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 12.4.4.
12.4.4. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、技術別
12.4.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、出力電力別
12.4.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
12.4.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
12.4.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.4.8.1. 中国
12.4.8.2. インド
12.4.8.3. 日本
12.4.8.4. オーストラリア
12.4.8.5. その他のアジア太平洋地域
12.5. 中東・アフリカ
12.5.1. 序論
12.5.2. 主な地域別ダイナミクス
12.5.3. バスタイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 12.5.4.
12.5.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):技術別
12.5.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、出力電力別
12.5.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
12.5.7. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
13. 競合情勢
13.1. 競争シナリオ
13.2. 市場ポジショニング/シェア分析
13.3. M&A分析
14. 企業プロフィール
14.1. Hyundai Motor Company*
14.1.1. 会社概要
14.1.2. 車種ポートフォリオと内容
14.1.3. 財務概要
14.1.4. 主な展開
14.2. Ballard Power Systems
14.3. Toyota Motor Corporation
14.4. Daimler-Motoren-Gesellschaft
14.5. Wrightbus
14.6. Solaris Bus & Coach
14.7. New Flyer
14.8. BYD
14.9. Iveco
14.10. Nel Hydrogen
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15. 付録
15.1. ネル水素について
15.2. お問い合わせ

Overview
Global Hydrogen Bus Market reached US$ 1.3 billion in 2023 and is expected to reach US$ 10.2 billion by 2031, growing with a CAGR of 29.4% during the forecast period 2024-2031.

The global hydrogen bus market is rapidly expanding as industries prioritize eco-friendly alternatives to traditional fossil fuel-powered transportation. Hydrogen buses, powered by fuel cells that emit only water, offer a zero-emission solution to reduce urban pollution and reliance on conventional energy sources. As countries transition to clean energy, hydrogen buses are becoming essential in public transportation networks.
Governments across Europe, North America and Asia-Pacific are actively promoting hydrogen-powered vehicles through investments and regulatory frameworks. According to the European Commission, hydrogen fuel cell vehicles (HFCVs) are a critical component of achieving the EU’s climate neutrality goals by 2050, with targeted hydrogen production to reach 10 million tons annually by 2030.
Asia-Pacific leads the market, especially in China, Japan and South Korea, which collectively account for the fastest growth in the global hydrogen bus market. The region’s governments have allocated significant funds toward hydrogen fuel infrastructure, supported by national policies that mandate the replacement of diesel buses. Japan has among the more ambitious plans for a transition to hydrogen for its vehicle fleet, as part of broader efforts to transition all of Japan’s energy sectors to hydrogen.

Dynamics
Government Support and Clean Energy Mandates
Government policies and mandates to reduce carbon emissions are driving the hydrogen bus market's growth. In Europe, regulations such as the European Green Deal, which aims for a 55% reduction in carbon emissions by 2030, are pushing cities to adopt hydrogen buses to meet environmental targets.
Similarly, US Environmental Protection Agency (EPA) has introduced the Clean Bus Program, allocating over US$ 1 billion to support the purchase of zero-emission buses, including hydrogen models. The regulatory incentives are encouraging public and private transportation sectors to invest in hydrogen bus fleets to comply with environmental standards and reduce operational costs associated with traditional fuel use.
In addition, investment in hydrogen infrastructure is increasing globally, enabling the expansion of hydrogen refueling stations. The Hydrogen Council reports that more than 1,100 hydrogen refueling stations are now operational globally, with deployment growing by 60% from 2021 to October 2023, with significant growth expected in Europe and Asia-Pacific. This infrastructure development is crucial for supporting the widespread adoption of hydrogen buses.

Technological Advancements and Declining Hydrogen Costs
Rapid advancements in hydrogen fuel cell technology, coupled with declining hydrogen production costs, are significantly driving the adoption of hydrogen buses. Innovations in fuel cell efficiency, power density and hydrogen storage systems are improving the range and performance of hydrogen buses, making them more commercially viable.
IEA analysis finds that the cost of producing hydrogen from renewable electricity could fall 30% by 2030 as a result of declining costs of renewables, driven by increased investments in renewable energy sources like wind and solar power, which are integral to hydrogen production. Moreover, advancements in hydrogen refueling infrastructure have made it easier for municipalities to transition from traditional buses to hydrogen-fueled ones.
According to the International Council on Clean Transportation, more than 120 total retail hydrogen stations may be available by 2025 to support up to 60,000 fuel cell vehicles, as newer stations are expected to have higher delivery capacities. The technological breakthroughs and cost reductions are propelling the hydrogen bus market forward, allowing public transport operators to meet sustainability targets while benefiting from improved fuel efficiency and reduced operating costs.

High Cost of Deployment with Strict Government Regulation
The high upfront costs and limited refueling infrastructure present challenges to market expansion. The price of hydrogen buses is significantly higher than that of traditional diesel or battery electric buses, often exceeding. Additionally, the infrastructure required to support hydrogen fueling stations remains underdeveloped, particularly in regions such as Latin America and Africa.
Similarly, to meet the growing demand for hydrogen vehicles, more than 4,000 refueling stations will need to be operational globally by 2030, representing a significant capital investment in infrastructure. Furthermore, the cost of hydrogen production and distribution remains a challenge, as hydrogen produced through electrolysis is still 2-3 times more expensive than diesel fuel. These factors hinder the mass adoption of hydrogen buses in the short term, particularly for regions lacking the necessary hydrogen infrastructure.

Segment Analysis
The global hydrogen bus market is segmented based on bus type, technology, power output, application, end-user and region.

Public Transportation Sector Leads Adoption
The public transportation sector is at the forefront of hydrogen bus adoption due to the pressing need for sustainable and emission-free transportation solutions in urban areas. Cities across Europe and Asia-Pacific are rapidly integrating hydrogen buses into their public transport fleets, driven by government policies and environmental regulations.
For instance, the Department for Transport provided a EUR 30 million grant to the West Midlands to purchase 124 hydrogen-fueled buses. The buses are powered by green hydrogen, which is generated from renewable energy and emits only water vapor. Similarly, South Korea’s Ministry of Environment plan aims to roll out on the street at least 35 hydrogen buses in 2019 ramping this number up to 2000 by 2022 and 41000 by 2040 as part of its Hydrogen Economy Roadmap.
The benefits of hydrogen buses in reducing air pollution, especially in congested cities, are driving demand. Compared to battery electric buses, hydrogen buses offer longer ranges and shorter refueling times, making them suitable for long-distance routes. Public transportation agencies are increasingly adopting hydrogen buses as a sustainable alternative to meet their operational needs while complying with national emissions reduction targets.

Geographical Penetration
Asia-Pacific Dominates Hydrogen Bus Market
Asia-Pacific is the dominant region in the global hydrogen bus market, driven by government initiatives and investments in hydrogen infrastructure. China has set a goal to have 50,000 fuel cell vehicles on its roads by 2025, according to its hydrogen development plan that was released in 2022. Government subsidies and investment in hydrogen refueling stations are key drivers of this growth.
For instance, in China’s northern region of Inner Mongolia, a hydrogen industry valued at 100 billion CNY (approximately US$ 15.4 billion) is set to be developed by 2025, according to a report by the Hydrogen Council. Similarly, Japan and South Korea are also major contributors, with hydrogen buses playing a critical role in achieving their respective zero-emission targets. In 2020, Japan announced plans to install 1,200 hydrogen refueling stations by 2030 to support its growing fleet of hydrogen vehicles.

Competitive Landscape
The major global players in the market include Hyundai Motor Company, Ballard Power Systems, Toyota Motor Corporation, Daimler-Motoren-Gesellschaft, Wrightbus, Solaris Bus & Coach, New Flyer, BYD, Iveco and Nel Hydrogen.

Sustainability Analysis
Hydrogen buses are a critical component of achieving global zero-emission transportation goals. The use of hydrogen fuel cells eliminates harmful emissions, offering a sustainable alternative to traditional fossil-fuel-powered public transport. According to the International Energy Agency (IEN), in 2022 global CO2 emissions from the transport sector grew by more than 250 Mt CO2 to nearly 8 Gt CO2, 3% more than in 2021, with hydrogen buses providing a pathway to reduce this figure significantly.
Moreover, hydrogen buses contribute to the circular economy by utilizing renewable energy sources for hydrogen production, particularly green hydrogen generated from solar and wind power. The global push towards sustainable energy solutions has increased investments in green hydrogen projects.
For example, the EU is developing renewable hydrogen and it aims to produce 10 million tons and import 10 million tons by 2030, providing a renewable energy source for numerous applications including hydrogen buses. These initiatives align with the global transition to net-zero emissions, positioning hydrogen buses as a sustainable and scalable solution for future urban transportation networks.

Russia-Ukraine War Impact
The Russia-Ukraine conflict has had notable implications for the global hydrogen bus market, particularly in Europe. As a result of disrupted natural gas supplies from Russia, European countries have accelerated their efforts to reduce dependence on fossil fuels and adopt alternative energy sources like hydrogen. The European Commission's REPowerEU plan aims to diversify energy sources and boost the production of green hydrogen, which is seen as a key element in ensuring energy security.
Furthermore, the war has also impacted supply chains for hydrogen bus components, especially for countries dependent on materials sourced from Russia and Ukraine. However, this has prompted manufacturers to localize production and invest in developing supply chains that are less reliant on conflict-affected regions. With increased investments in local hydrogen fuel cell production and refueling stations, the hydrogen bus market in Europe is expected to grow by a significant growth rate, with a stronger focus on energy independence and sustainability.

Bus Type
• Single Deck
• Double Deck
• Articulated Deck
By Technology
• Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC)
• Solid Oxide Fuel Cell (SOFC)
• Alkaline Fuel Cell (AFC)
• Others
By Power Output
• <150 kW
• 150–250 kW
• >250 kW
By Application
• Urban Public Transportation
• Intercity/Regional Transportation
• Port and Logistics Operations
• Mining and Construction
• Waste Management
• Others
By End-User
• Public Transportation
• Private Transportation
Region
• North America
o US
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa

Key Developments
• In October 2023, Toyota will deploy hydrogen buses for the Paris 2024 Olympics, produced by Caetano and retrofitted by GCK. Toyota's collaboration with Hysetco for hydrogen refueling stations and Air Liquide for low-carbon or renewable hydrogen.
• October 2023, Iveco Group N.V. and Hyundai Motor unveiled the IVECO BUS E-WAY H2 at Busworld 2023 in Brussels, a collaboration between the two companies. This 12-meter hydrogen-powered fuel cell electric bus, equipped with advanced hydrogen storage and electric powertrain technologies, marks a concrete step toward zero-emission urban mobility.
• In August 2022, Solaris has unveiled its latest hydrogen-powered offering, the Urbino 18, an articulated bus model designed to enhance its zero-emission portfolio. Following the success of its initial hydrogen bus model, Solaris is positioning the Urbino 18 as a key addition to meet the rising demand for clean transportation solutions.

Why Purchase the Report?
• To visualize the global hydrogen bus market segmentation based on bus type, technology, power output, application, end-user and region.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel spreadsheet containing a comprehensive dataset of the hydrogen bus market, covering all levels of segmentation.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global hydrogen bus market report would provide approximately 78 tables, 74 figures and 215 pages.

Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Bus Type
3.2. Snippet by Technology
3.3. Snippet by Power Output
3.4. Snippet by Application
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Government Support and Clean Energy Mandates
4.1.1.2. Technological Advancements and Declining Hydrogen Costs
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Initial Costs and Infrastructure Limitations
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. By Bus Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Bus Type
6.2. Single Deck*
6.2.1. Introduction
6.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.2.2. Double Deck
6.2.3. Articulated Deck
7. By Technology
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
7.2. Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Solid Oxide Fuel Cell (SOFC)
7.4. Alkaline Fuel Cell (AFC)
7.5. Others
8. By Power Output
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Power Output
8.2. <150 kW*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. 150–250 kW
8.4. >250 kW
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Intercity/Regional Transportation*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Port and Logistics Operations
9.4. Mining and Construction
9.5. Waste Management
9.6. Others
10. By End-user
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-user
10.2. Public Transportation*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Private Transportation
11. Sustainability Analysis
11.1. Environmental Analysis
11.2. Economic Analysis
11.3. Governance Analysis
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. US
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.3.9. South America
12.3.10. Introduction
12.3.11. Key Region-Specific Dynamics
12.3.12. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type
12.3.13. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.3.14. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
12.3.15. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.16. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.17. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.17.1. Brazil
12.3.17.2. Argentina
12.3.17.3. Rest of South America
12.4. Asia-Pacific
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. China
12.4.8.2. India
12.4.8.3. Japan
12.4.8.4. Australia
12.4.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.5. Middle East and Africa
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Hyundai Motor Company*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Type Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Ballard Power Systems
14.3. Toyota Motor Corporation
14.4. Daimler-Motoren-Gesellschaft
14.5. Wrightbus
14.6. Solaris Bus & Coach
14.7. New Flyer
14.8. BYD
14.9. Iveco
14.10. Nel Hydrogen
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

❖ 世界の水素バス市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・水素バスの世界市場規模は?
→DataM Intelligence社は2023年の水素バスの世界市場規模を13億米ドルと推定しています。

・水素バスの世界市場予測は?
→DataM Intelligence社は2031年の水素バスの世界市場規模を102億米ドルと予測しています。

・水素バス市場の成長率は?
→DataM Intelligence社は水素バスの世界市場が2024年~2031年に年平均29.4%成長すると予測しています。

・世界の水素バス市場における主要企業は?
→DataM Intelligence社は「Hyundai Motor Company, Ballard Power Systems, Toyota Motor Corporation, Daimler-Motoren-Gesellschaft, Wrightbus, Solaris Bus & Coach, New Flyer, BYD, Iveco and Nel Hydrogen.など ...」をグローバル水素バス市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

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