世界の機内コネクティビティ市場(2024年~2031年)

【英語タイトル】Global In Flight Connectivity Market - 2024-2031

DataM Intelligenceが出版した調査資料(DATM24NM069)・商品コード:DATM24NM069
・発行会社(調査会社):DataM Intelligence
・発行日:2024年11月
・ページ数:208
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:情報通信技術・モビリティ&通信
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❖ レポートの概要 ❖

概要 世界の機内コネクティビティ市場は、2023年に61億米ドルに達し、2031年には117億米ドルに達すると予測され、予測期間2024年から2031年にかけての年平均成長率は8.4%で成長する見込みです。

世界の機内コネクティビティ市場は、航空会社が効率性と持続可能性を高めるために技術を採用することで進化しています。例えば、アエロメヒコ航空とパナソニック・アビオニクスの提携は、ジャスト・イン・タイム販売、在庫の最適化、環境目標のサポートを通じて、接続性がいかに無駄を削減できるかを示しています。この技術革新は、乗客の体験を向上させるだけでなく、航空会社のエコロジカル・フットプリントの最小化を支援し、航空業界におけるより環境に優しい慣行へのシフトを示します。
空気抵抗を4%削減するAirFiのLEO技術や、可動部品なしで高速接続を提供するインテルサットの軽量ESAアンテナなどの革新的なソリューションが、この進化を後押ししています。このような進歩は、機内コネクティビティが単なるエンターテイメントにとどまらず、航空業界における持続可能な慣行の推進に不可欠であることを強調しています。乗客の体験を重視する傾向が強まる中、航空会社はWi-Fiやエンターテインメント・オプションを強化する技術に多額の投資を行う可能性があります。
北米は、さまざまな提携により世界の機内コネクティビティ市場を支配しています。例えば、2024年9月のユナイテッド航空とスペースX社の提携。この提携は、ユナイテッド航空の機体にStarlinkを搭載し、乗客に無料の高速インターネットアクセスを提供することを目的としています。特に難易度の高い路線における接続性の新たな基準を設定することで、このイニシアチブは、乗客体験を向上させる北米の技術的リーダーシップとイノベーションを強調するものです。

ダイナミクス
乗客の機内コネクティビティに対する需要の高まり
ソーシャルメディア、ストリーミングサービス、必要不可欠な仕事ツールへのアクセスを求める旅行者は、フライト中のシームレスな接続性をますます求めるようになっています。この傾向は、フライト中の業務管理に信頼性の高いインターネットを利用するビジネス旅行者の間で特に高まっています。その結果、高品質の機内コネクティビティを提供する航空会社は、顧客満足度とロイヤルティを向上させ、混雑した市場で競争力のあるリーダーとしての地位を確立することができます。
さらに、フライト中のエンターテインメントを求めるレジャー旅行者が増えるなど、旅行習慣が変化していることも、機内コネクティビティの需要をさらに高めています。さまざまな地域の規制が接続性の導入をますますサポートするようになっているため、航空会社は、進化する乗客の期待に応え、より大きな市場シェアを獲得するために、これらのサービスに投資せざるを得なくなっています。

革新的な航空宇宙ソリューションと接続性の強化
2024年に大幅な成長を遂げる世界の機内コネクティビティ市場は、技術の急速な進歩と旅客の需要の変化に牽引されています。SpaceX社のStarlink衛星に代表される地球低軌道(LEO)衛星の導入により、長距離フライトでもより高速で信頼性の高いインターネットアクセスが可能になります。この接続性の飛躍的向上は機内体験を一変させ、航空会社はハイテクに敏感な旅行者の高まる期待に応えることができます。
さらに、Bluetoothによる座席からスクリーンへのストリーミングや、Bring Your Own Deviceによるエンターテイメントモデルへの移行は、乗客の関心を高めています。旅行者が自分のデバイスでパーソナライズされたコンテンツにアクセスできるようにすることで、航空会社はよりカスタマイズされた体験を提供することができます。その結果、革新的な航空宇宙ソリューションと強化された接続オプションが組み合わさることで、世界の機内コネクティビティ市場は大きく前進し、現代の航空旅行に欠かせないものとなるでしょう。

高いインフラコスト
世界の機内コネクティビティ市場にとって、高いインフラコストが大きな課題となっています。航空会社は、衛星システムや機内Wi-Fi技術への多額の投資に直面しており、特に小規模の航空会社にとっては法外なコストがかかります。この経済的障壁は、競争力のある接続オプションを提供する航空会社の能力を制限し、格安航空会社とプレミアム航空会社の間にサービス品質の格差を生み出しています。
さらに、機内コネクティビティシステムに必要な継続的なメンテナンスとアップグレードは、財政的な負担に拍車をかけています。より高速で信頼性の高いサービスを求める旅客の期待が高まり続ける中、航空会社はテクノロジーの進歩に継続的に投資しなければなりません。このような継続的なコスト負担は、多くの航空会社が接続サービスの強化を躊躇させ、最終的に市場の成長を阻害する要因となっています。

セグメント分析
世界の機内コネクティビティ市場は、技術タイプ、サービスモデル、接続性、航空機タイプ、エンドユーザー、地域によって区分されます。
衛星接続のカバー範囲と信頼性の拡大
世界の機内コネクティビティ市場は、技術タイプに基づいて衛星接続、空対地接続、ハイブリッド接続に区分されます。衛星接続は、比類のないグローバルなカバレッジと信頼性を提供し、機内インターネット・サービスの主役として台頭してきました。地上インフラに制約される空対地システムとは異なり、衛星システムは海洋や遠隔地を含む広大な距離にわたって一貫したインターネット・アクセスを提供します。
革新的な開発が、このセグメントの優位性を高めています。例えば、SESは2024年5月にSES Open Orbits Inflight Connectivity Networkを発表。地域の衛星ネットワーク事業者と提携することで、SESは静止衛星軌道(GEO)と中軌道(MEO)の衛星ネットワークを統合した完全相互運用可能なKaバンドプラットフォームを構築しています。このイニシアチブは、信頼性の高いインターネット・サービスを求める旅客の需要に応えるため、航空業界が衛星技術への依存度を高めていることを浮き彫りにしています。

地理的普及率
北米の航空旅行市場の拡大
北米は、高い需要、技術の進歩、有利な規制環境の組み合わせにより、世界の機内コネクティビティ市場を支配しています。米国は大規模で裕福な航空旅行市場であり、Wi-Fiやコネクティビティを標準的なアメニティとして期待する乗客が増えています。運輸統計局によると、2022年に米国の航空会社が運んだ旅客数は8億5300万人で、2021年の6億5800万人から30%増加しました。
旅客数の急増は、航空旅行の大幅な回復を裏付けるものであり、機内コネクティビティサービスに対する需要の高まりが予想されます。この需要により、航空会社はこれらのサービスを優先し、信頼性と品質を高める衛星ベースのシステムや空対地ネットワークのような革新的な技術に投資するようになります。また、有利な規制により、これらのサービスの迅速な導入が促進され、航空会社の競争力維持が可能になります。

競争状況
同市場における世界の主要企業には、Gilat Satellite Network、Gogo Business Aviation LLC、Satixfy UK Limited、Viasat, Inc.、Hughes Network Systems, LLC、SES S.A.、Deutsche Telekom AG、Thales S.A.、EUTELSAT COMMUNICATIONS SA、Iridium Communications Inc.などがあります。

ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシア・ウクライナ戦争は機内コネクティビティ市場に課題をもたらしましたが、航空会社や技術プロバイダーが変化するニーズや状況に対応することで、技術革新や適応の機会ももたらしました。EU、英国、米国を含む36カ国によるロシアの航空会社に対する空域閉鎖は、世界の機内コネクティビティ市場に大きな影響を与えました。
航空会社はロシア領空を回避するためにフライトのルート変更を余儀なくされているため、信頼性の高い衛星ベースの接続ソリューションに対する需要が高まっており、より長いルートや変更されたルートでのサービス維持に不可欠となっています。こうした規制を受けて、航空会社はシームレスな機内コネクティビティを提供するための競争の激化に直面しています。このような状況は、航空会社が乗客の利便性向上を追求する中で、接続プロバイダー間の技術革新を促しています。

技術タイプ別
– 衛星接続
– 空対地(ATG)コネクティビティ
– ハイブリッド接続
サービスモデル別
– 無料Wi-Fi
– 有料Wi-Fi
– フリーミアムモデル
接続性別
– 高速接続
– 標準接続
– 低帯域幅接続
航空機タイプ別
– ナローボディ機
– ワイドボディ機
– リージョナル機
エンドユーザー別
– OEM
– アフターマーケット
地域別
– 北米
米国
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o イタリア
o その他のヨーロッパ
– 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
– アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
– 中東およびアフリカ

主な展開
– 2024年10月、カタール航空はスターリンクを搭載した世界初のボーイング777型機を就航させました。同航空は、2025年までにボーイング777型機全機への搭載を計画しており、乗客の接続性と体験の向上を図ります。
– 2024年9月、エールフランス航空は、2025年からすべての航空機で無料の超高速Wi-Fiサービスを開始し、地上と同様の体験を提供すると発表しました。乗客はフライング・ブルーのアカウントを通じてこのサービスにアクセスすることができ、スターリンクの衛星ネットワークを利用した接続により、高速で信頼性の高いインターネットをご利用いただけます。
– 2024年5月、インテルサットはコンドル航空の新型機エアバスA320neoおよびA321neoで2Ku機内コネクティビティサービスを開始しました。この工場設置型システムは、ストリーミング品質の接続を提供し、2028年まで納入予定の43機すべてで利用可能になる予定です。

レポートを購入する理由
– 技術タイプ、サービスモデル、接続性、航空機タイプ、エンドユーザー、地域に基づく世界の機内コネクティビティ性市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。
– トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
– 機内コネクティビティ市場の包括的なデータセットを含むExcelスプレッドシート。
– 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をまとめたPDFレポート。
– 主要企業の主要製品を網羅した製品マッピング(エクセル形式)。
世界の機内コネクティビティ市場レポートは、約78の表、72の図、208ページを提供します。

対象読者
– メーカー/バイヤー
– 業界投資家/投資銀行家
– 調査専門家
– 新興企業

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

1. 方法論と範囲
1.1. 調査方法
1.2. 調査目的と調査範囲
2. 定義と概要
3. エグゼクティブ・サマリー
3.1. 技術タイプ別スニペット
3.2. サービスモデル別スニペット
3.3. 接続性別スニペット
3.4. 航空機タイプ別スニペット
3.5. エンドユーザー別スニペット
3.6. 地域別スニペット
4. ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1. 推進要因
4.1.1.1. 機内コネクティビティに対する旅客需要の高まり
4.1.1.2. 革新的な航空宇宙ソリューションとコネクティビティの強化
4.1.2. 阻害要因
4.1.2.1. 高いインフラコスト
4.1.3. 機会
4.1.4. 影響分析
5. 産業分析
5.1. ポーターのファイブフォース分析
5.2. サプライチェーン分析
5.3. 価格分析
5.4. 規制分析
5.5. DMI意見
6. 技術タイプ別
6.1. はじめに
6.1.1. 技術タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
6.1.2. 市場魅力度指数(技術タイプ別
6.2. 衛星接続
6.2.1. はじめに
6.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.3. 空対地(ATG)コネクティビティ
6.4. ハイブリッド接続性
7. サービスモデル別
7.1. はじめに
7.2. サービスモデル別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 7.2.
7.3. 市場魅力度指数(サービスモデル別
7.4. 無料Wi-Fi
7.4.1. はじめに
7.4.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.5. 有料Wi-Fi
7.6. フリーミアムモデル
8. 接続性別
8.1. はじめに
8.1.1. 接続性別の市場規模分析と前年比成長率分析(%)。
8.1.2. 市場魅力度指数(接続性別
8.2. 高速接続性
8.2.1. はじめに
8.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3. 標準コネクティビティ
8.4. 低帯域幅接続
9. 航空機タイプ別
9.1. 導入
9.1.1. 航空機タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2. 市場魅力度指数、航空機タイプ別
9.2. ナローボディ航空機
9.2.1. はじめに
9.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3. ワイドボディ航空機
9.4. リージョナル航空機
10. エンドユーザー別
10.1. はじめに
10.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
10.1.2. 市場魅力度指数、エンドユーザー別
10.2. OEMメーカー
10.2.1. はじめに
10.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3. アフターマーケット
11. 地域別
11.1. 導入
11.1.1. 地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2. 市場魅力度指数、地域別
11.2. 北米
11.2.1. 序論
11.2.2. 主な地域別ダイナミクス
11.2.3. 技術タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 11.2.4.
11.2.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%), サービスモデル別
11.2.5. 市場規模分析とYoY成長率分析(%), 接続性別
11.2.6. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、航空機タイプ別
11.2.7. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、エンドユーザー別
11.2.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.2.8.1. 米国
11.2.8.2. カナダ
11.2.8.3. メキシコ
11.3. ヨーロッパ
11.3.1. はじめに
11.3.2. 主な地域別動向
11.3.3. 技術タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 11.3.4.
11.3.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%), サービスモデル別
11.3.5. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、接続性別
11.3.6. 市場規模分析およびYoY成長分析(%)、航空機タイプ別
11.3.7. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、エンドユーザー別
11.3.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.3.8.1. ドイツ
11.3.8.2. イギリス
11.3.8.3. フランス
11.3.8.4. イタリア
11.3.8.5. スペイン
11.3.8.6. その他のヨーロッパ
11.4. 南米
11.4.1. はじめに
11.4.2. 地域別主要市場
11.4.3. 技術タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 11.4.4.
11.4.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%), サービスモデル別
11.4.5. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、接続性別
11.4.6. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、航空機タイプ別
11.4.7. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、エンドユーザー別
11.4.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.4.8.1. ブラジル
11.4.8.2. アルゼンチン
11.4.8.3. その他の南米諸国
11.5. アジア太平洋
11.5.1. はじめに
11.5.2. 主な地域別ダイナミクス
11.5.3. 技術タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 11.5.4.
11.5.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%), サービスモデル別
11.5.5. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、接続性別
11.5.6. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、航空機タイプ別
11.5.7. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、エンドユーザー別
11.5.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.5.8.1. 中国
11.5.8.2. インド
11.5.8.3. 日本
11.5.8.4. オーストラリア
11.5.8.5. その他のアジア太平洋地域
11.6. 中東・アフリカ
11.6.1. 序論
11.6.2. 主な地域別ダイナミクス
11.6.3. 技術タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 11.6.4.
11.6.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%), サービスモデル別
11.6.5. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、接続性別
11.6.6. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、航空機タイプ別
11.6.7. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、エンドユーザー別
12. 競合情勢
12.1. 競争シナリオ
12.2. 市場ポジショニング/シェア分析
12.3. M&A分析
13. 企業プロフィール
13.1.2. Nature Portfolio and Description
13.1.1. 会社概要
13.1.2. 事業内容
13.1.3. 財務概要
13.1.4. 主な展開
13.2. Gogo Business Aviation LLC
13.3. Satixfy UK Limited
13.4. Viasat, Inc.
13.5. Hughes Network Systems, LLC
13.6. SES S.A.
13.7. Deutsche Telekom AG
13.8. Thales S.A.
13.9. EUTELSAT COMMUNICATIONS SA
13.10. Iridium Communications Inc.
リストは網羅的ではありません
14. 付録
14.1. イリジウムについて
14.2. お問い合わせ

Overview
Global In-Flight Connectivity Market reached US$ 6.1 billion in 2023 and is expected to reach US$ 11.7 billion by 2031, growing with a CAGR of 8.4% during the forecast period 2024-2031.

The global in-flight connectivity market is evolving as airlines adopt technology to enhance efficiency and sustainability. For instance, Aeromexico’s partnership with Panasonic Avionics illustrates how connectivity can reduce waste through just-in-time sales, optimizing inventory and supporting environmental goals. This innovation not only improves passenger experiences but also helps airlines minimize their ecological footprint, marking a shift toward greener practices in aviation.
Innovative solutions like AirFi’s LEO technology, which cuts drag by 4% and Intelsat’s lightweight ESA antenna, which offers high-speed connectivity without moving parts, are driving this evolution. The advancements highlight that in-flight connectivity extends beyond entertainment; it is essential for promoting sustainable practices within the aviation industry. With a growing emphasis on passenger experience, airlines are likely to invest heavily in technology to enhance Wi-Fi and entertainment options.
North America dominates the global in-flight connectivity market with various collaborations. For instance, the partnership between United Airlines and SpaceX in September 2024. This collaboration aims to equip United's fleet with Starlink, offering free high-speed internet access to passengers. By setting a new standard for connectivity, especially on challenging routes, this initiative underscores North America's technological leadership and innovation in enhancing the passenger experience.

Dynamics
Growing Demand from Passengers for In-Flight Connectivity
Travelers increasingly expect seamless connectivity while flying as they seek access to social media, streaming services and essential work tools. This trend is particularly increasing among business travelers, who rely on reliable internet to manage their workloads during flights. Consequently, airlines that offer high-quality in-flight connectivity can enhance customer satisfaction and loyalty, positioning themselves as competitive leaders in a crowded market.
Additionally, changing travel habits, with more leisure travelers seeking entertainment options during flights, further fuel the demand for in-flight connectivity. As regulations in various regions increasingly support the implementation of connectivity, airlines are compelled to invest in these services to meet evolving passenger expectations and capture a larger market share.

Innovative Aerospace Solutions And Enhanced Connectivity
The global in-flight connectivity market experiencing substantial growth in 2024, driven by rapid advancements in technology and shifting passenger demands. The introduction of Low Earth Orbit (LEO) satellites, such as those from SpaceX’s Starlink, will provide faster and more reliable internet access, even on long-haul flights. This leap in connectivity will transform the inflight experience, allowing airlines to meet the rising expectations of tech-savvy travelers.
In addition, the shift towards Bluetooth seat-to-screen streaming and Bring Your Own Device entertainment models is enhancing passenger engagement. By enabling travelers to access personalized content on their own devices, airlines can offer a more tailored experience. As a result, the combination of innovative aerospace solutions and enhanced connectivity options will significantly propel the global in-flight connectivity market forward, making it a vital aspect of modern air travel.

High Infrastructure Costs
High infrastructure costs pose a significant challenge for the global in-flight connectivity market. Airlines face substantial investments in satellite systems and onboard Wi-Fi technology, which can be prohibitively expensive, especially for smaller carriers. This financial barrier limits their ability to offer competitive connectivity options, creating a disparity in service quality between budget and premium airlines.
Moreover, the ongoing maintenance and upgrades required for in-flight connectivity systems add to the financial strain. As passenger expectations for faster and more reliable service continue to rise, airlines must invest continuously in technology advancements. This ongoing cost burden can deter many airlines from enhancing their connectivity offerings, ultimately stunting market growth.

Segment Analysis
The global in-flight connectivity market is segmented based on technology type, service model, connectivity, aircraft type, end-user and region.
Greater Coverage And Reliability of Satellite Connectivity
The global in-flight connectivity market is segmented based on technology type into satellite connectivity, air-to-ground connectivity and hybrid connectivity. Satellite connectivity has emerged as a leading force in inflight internet services, offering unmatched global coverage and reliability. Unlike air-to-ground systems, which are constrained by terrestrial infrastructure, satellite systems provide consistent internet access across vast distances, including oceans and remote areas.
Innovative developments are driving the segment dominance. For instance, in May 2024, SES introduced its SES Open Orbits Inflight Connectivity Network. By partnering with regional satellite network operators, SES is creating a fully interoperable Ka-band platform that integrates geostationary (GEO) and medium earth orbit (MEO) satellite networks. This initiative highlights the aviation industry's increasing reliance on satellite technology to meet passenger demands for reliable internet service.

Geographical Penetration
Larger Air Travel Market in North America
North America dominates the global in-flight connectivity market due to a combination of high demand, technological advancements and a favorable regulatory environment. US features a large and affluent air travel market where passengers increasingly expect Wi-Fi and connectivity as standard amenities. In 2022, US airlines carried a remarkable 853 million passengers, reflecting a 30% increase from the 658 million passengers in 2021, according to the Bureau of Transportation Statistics.
The surge in passenger volume underscores a significant rebound in air travel, which is expected to drive heightened demand for in-flight connectivity services. This demand drives airlines to prioritize these services, investing in innovative technologies like satellite-based systems and air-to-ground networks that enhance reliability and quality. Favorable regulations also facilitate quicker implementation of these services, allowing airlines to remain competitive.

Competitive Landscape
The major global players in the market include Gilat Satellite Network, Gogo Business Aviation LLC, Satixfy UK Limited, Viasat, Inc., Hughes Network Systems, LLC, SES S.A., Deutsche Telekom AG, Thales S.A., EUTELSAT COMMUNICATIONS SA and Iridium Communications Inc.

Russia-Ukraine War Impact
The Russia-Ukraine war has created challenges for the in-flight connectivity market, it has also opened up opportunities for innovation and adaptation as airlines and technology providers respond to evolving needs and conditions. The closure of airspace to Russian airlines by 36 countries, including those in the EU, UK and US, has significantly impacted the global in-flight connectivity market.
As airlines are forced to reroute flights to avoid Russian airspace, the demand for reliable satellite-based connectivity solutions has increased, making it essential for maintaining service over longer and altered routes. In response to these restrictions, airlines are facing heightened competition to provide seamless in-flight connectivity. This situation is driving innovation among connectivity providers, as airlines seek to enhance passenger experience.

By Technology Type
• Satellite Connectivity
• Air-to-Ground (ATG) Connectivity
• Hybrid Connectivity
By Service Model
• Free Wi-Fi
• Paid Wi-Fi
• Freemium Model
By Connectivity
• High-Speed Connectivity
• Standard Connectivity
• Low-Bandwidth Connectivity
By Aircraft Type
• Narrow-Body Aircraft
• Wide-Body Aircraft
• Regional Aircraft
By End-User
• OEMs
• Aftermarket
By Region
• North America
o US
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa

Key Developments
• In October 2024, Qatar Airways launched the world’s first Boeing 777 equipped with Starlink, providing free, high-speed, low-latency internet on flights. The airline plans to equip its entire Boeing 777 fleet by 2025, enhancing passenger connectivity and experience.
• In September 2024, Air France announced it will launch free ultra-high-speed Wi-Fi on all its aircraft starting in 2025, providing a ground-like experience. Passengers can access the service through their Flying Blue accounts, with connectivity powered by Starlink’s satellite network for fast and reliable internet.
• In May 2024, Intelsat launched its 2Ku inflight connectivity service on Condor Airlines' new Airbus A320neo and A321neo aircraft. The factory-installed system provides streaming-quality connectivity and will be available on all 43 planes, with deliveries scheduled through 2028.

Why Purchase the Report?
• To visualize the global in-flight connectivity market segmentation based on technology type, service model, connectivity, aircraft type, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel spreadsheet containing a comprehensive dataset of the in-flight connectivity market, covering all levels of segmentation.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global in-flight connectivity market report would provide approximately 78 tables, 72 figures and 208 pages.

Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Technology Type
3.2. Snippet by Service Model
3.3. Snippet by Connectivity
3.4. Snippet by Aircraft Type
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Passenger Demand for In-Flight Connectivity
4.1.1.2. Innovative Aerospace Solutions and Enhanced Connectivity
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Infrastructure Costs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. DMI Opinion
6. By Technology Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology Type
6.2. Satellite Connectivity
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Air-to-Ground (ATG) Connectivity
6.4. Hybrid Connectivity
7. By Service Model
7.1. Introduction
7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Model
7.3. Market Attractiveness Index, By Service Model
7.4. Free Wi-Fi
7.4.1. Introduction
7.4.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.5. Paid Wi-Fi
7.6. Freemium Model
8. By Connectivity
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Connectivity
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Connectivity
8.2. High-Speed Connectivity
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Standard Connectivity
8.4. Low-Bandwidth Connectivity
9. By Aircraft Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft Type
9.2. Narrow-Body Aircraft
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Wide-Body Aircraft
9.4. Regional Aircraft
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. OEMs
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Aftermarket
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Model
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Connectivity
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.8.1. US
11.2.8.2. Canada
11.2.8.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Model
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Connectivity
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.8.1. Germany
11.3.8.2. UK
11.3.8.3. France
11.3.8.4. Italy
11.3.8.5. Spain
11.3.8.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Model
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Connectivity
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.8.1. Brazil
11.4.8.2. Argentina
11.4.8.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Model
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Connectivity
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.8.1. China
11.5.8.2. India
11.5.8.3. Japan
11.5.8.4. Australia
11.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Model
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Connectivity
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Gilat Satellite Network
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Nature Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Gogo Business Aviation LLC
13.3. Satixfy UK Limited
13.4. Viasat, Inc.
13.5. Hughes Network Systems, LLC
13.6. SES S.A.
13.7. Deutsche Telekom AG
13.8. Thales S.A.
13.9. EUTELSAT COMMUNICATIONS SA
13.10. Iridium Communications Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

❖ 世界の機内コネクティビティ市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・機内コネクティビティの世界市場規模は?
→DataM Intelligence社は2023年の機内コネクティビティの世界市場規模を61億米ドルと推定しています。

・機内コネクティビティの世界市場予測は?
→DataM Intelligence社は2031年の機内コネクティビティの世界市場規模を117億米ドルと予測しています。

・機内コネクティビティ市場の成長率は?
→DataM Intelligence社は機内コネクティビティの世界市場が2024年~2031年に年平均8.4%成長すると予測しています。

・世界の機内コネクティビティ市場における主要企業は?
→DataM Intelligence社は「Gilat Satellite Network、Gogo Business Aviation LLC、Satixfy UK Limited、Viasat, Inc.、Hughes Network Systems, LLC、SES S.A.、Deutsche Telekom AG、Thales S.A.、EUTELSAT COMMUNICATIONS SA、Iridium Communications Inc.など ...」をグローバル機内コネクティビティ市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

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