世界のクリーンラベル原料市場(~2030年):種類別(天然保存料、天然香料、甘味料、デンプン、乳化剤、増粘剤、その他)、供給元別、流通経路別、用途別、エンドユーザー別、地域別

【英語タイトル】Clean Label Ingredients Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Type (Natural Preservatives, Natural Flavours, Sweeteners, Starch, Emulsifiers, Thickeners and Other Types), Source, Distribution Channel, Application, End User and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV167)・商品コード:SMRC24NOV167
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年8月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:材料
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥630,800見積依頼/購入/質問フォーム
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、クリーンラベル原料の世界市場は2024年に502.6億ドルを占め、予測期間中に6.7%のCAGRで成長し、2030年までに703.5億ドルに達すると予想されています。クリーンラベル原料とは、人工的な添加物、保存料、合成化学物質を使用せず、自然であることが認識できる食品中の成分を指します。消費者は、健康上の利点や透明性が認識されることから、こうした成分を好むようになっています。クリーン・ラベルは一般的に、シンプルで明確であることを強調し、多くの場合、わかりやすく、全食品に由来する成分を記載しています。この動きは、消費者が自分の食べるものについて十分な情報を得た上で選択することを可能にし、最終的にはブランドと顧客との間の信頼を育むことになります。
国際食品情報協議会(IFIC)の2021年の調査によると、消費者の63%が成分表示により注目しています。

市場の力学:

推進要因:
持続可能で倫理的に調達された原材料への注目の高まり
消費者は、より健康的な地球と公正な取引慣行に貢献する製品をますます求めるようになり、透明性のある調達と生産方法に対する需要が高まっています。このトレンドに対応する企業は、ブランド・ロイヤルティの向上と市場での差別化から利益を得ることができます。持続可能な慣行は、しばしば原料の品質とトレーサビリティを向上させ、消費者の信頼を強化し、市場の拡大をさらに後押しします。そのため、持続可能で倫理的に調達された原料への注目の高まりは、環境や社会的責任を優先する消費者の価値観に合致することで、クリーンラベル原料市場を後押ししています。

阻害要因
入手可能性の制限
季節変動、厳格な規制要件、生産コストの上昇といった要因が、クリーンラベル原料の希少性を高めています。この制限は、サプライチェーンの混乱、価格の上昇、製品の種類の減少をもたらし、メーカーが一貫してクリーンラベル製品を提供することを困難にします。その結果、消費者はクリーンラベルの基準を満たさない代替製品に流れる可能性があり、需要全体に影響を及ぼすため、市場の成長は制約される。

機会:
食品加工におけるイノベーション
食品加工におけるイノベーションは、自然で最小限の加工を施した食品の開発を可能にする。高圧処理、発酵、低温圧搾などの先端技術は、人工的な添加物を使用せずに栄養価を保持し、保存期間を延長する。こうした技術革新は、透明性とより健康的な選択肢を求める消費者の需要に応え、クリーンラベル食品の魅力を高めています。さらに、加工技術の向上によりコストが削減され、生産効率が高まるため、クリーンラベル製品がより入手しやすく手頃な価格になり、市場の拡大に拍車がかかります。

脅威
消費者の懐疑心
クリーンラベル原料に対する消費者の懐疑心は、メーカーが主張する信憑性や透明性に対する懸念から生じている。誤解を招きやすいラベル、規制基準の欠如、真の原料供給源を曖昧にするマーケティング手法などが不信感の一因となっています。このような懐疑的な見方は、消費者の信頼を低下させ、クリーンラベル製品にプレミアム価格を支払う意欲を減退させることで、市場を阻害します。その結果、企業がブランド・ロイヤルティを確立することが難しくなり、市場の成長が妨げられるため、信頼回復のために教育、透明性、厳格な規制遵守に一層の努力を払う必要があります。

コビッド19の影響
Covid-19の大流行は、透明性とより健康的な食品オプションに対する消費者の需要を加速させ、クリーンラベル原料市場に大きな影響を与えました。健康に対する意識の高まりから、天然素材や加工度の低い素材への関心が高まりました。当初はサプライチェーンの混乱が入手性に影響を及ぼしましたが、消費者が安全で健康に良いと認識される製品を求めるようになり、クリーンラベルへの注目はより顕著になりました。この変化は、パンデミック後の市場の持続的成長を促進すると予想されます。

予測期間中は医薬品分野が最大になる見込み
医薬品分野は有利な成長が見込まれます。医薬品におけるクリーンラベル原料とは、製剤に使用される天然、透明、最小限の加工を施した成分を指します。人工的な添加物や合成物質を避けることで、安全性、持続可能性、消費者の信頼を重視しています。この傾向は、成分の調達先が明確で健康上のメリットがある製品を求める消費者の需要の高まりと一致しています。クリーンラベル原料は、特に健康志向の消費者の間で製品の魅力を高めると同時に、医薬品分野の市場競争力を高める可能性があります。

予測期間中のCAGRが最も高くなると予想される食品サービスプロバイダー分野
予測期間中、CAGRが最も高くなると予測されるのは食品サービス事業者セグメント。食品サービス業者におけるクリーンラベル原料は、食品の透明性と簡便性に重点を置いています。これらの食材は人工添加物、保存料、複雑な化学物質を使用していないため、健康志向の消費者にアピールすることができます。自然でわかりやすい成分を強調することで、外食企業はブランドイメージを高め、信頼を築き、健全で持続可能な選択肢に対する需要の高まりに応えることができます。この傾向は、より健康的な食生活を促進するだけでなく、倫理的な調達慣行にも合致しています。

最もシェアの高い地域:
アジア太平洋地域のクリーンラベル原料市場は、透明性とより健康的な食品オプションに対する消費者の需要の高まりにより、大きな成長を遂げています。主な要因としては、天然素材に対する意識の高まり、クリーンラベル表示に対する規制当局の支援、より健康的なライフスタイルへのシフトなどが挙げられます。大手企業は、オーガニック、非遺伝子組み換え、アレルゲンフリーの原材料を提供するために技術革新を進めています。日本、中国、インドのような国々が最前線にあり、小売チャネルの拡大と持続可能な調達への関心の高まりが、このダイナミックな地域での市場拡大をさらに後押ししています。

CAGRが最も高い地域:
ヨーロッパは、主要なクリーンラベル原料メーカーの存在に加え、研究開発や革新的な製品の発売への取り組みが活発化していることから、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されます。さらに、健康への悪影響に関する政府の好意的な取り組みも、クリーンラベル製品に対する需要を促進しています。企業は、こうした嗜好に合うように製品を改良することで対応しており、食品・飲料業界全体に、よりクリーンでシンプルな成分リストへの影響を及ぼしています。この市場シフトは消費者の期待を再構築し、ヨーロッパの食品メーカーの技術革新を促進しています。

市場の主要プレーヤー
クリーンラベル原料市場の主要企業には、BASF、Kerry Group、FMC Corporation、Archer Daniels Midland (ADM)、Roquette、Palsgaard、T.H. Hilson Company、Albemarle Corporation、Nutraceutical Corporation、Emsland Group、Ziegler Group、Sethness Products Company、Tate & Lyle、Cargill Incorporated、Ingredion Incorporated、DuPont、MGP Ingredients、BioVeritasなどがあります。

主な動向:
2024年2月、イングレディオン・インコーポレイテッドはNOVATION® Indulge 2940スターチを発表。人気のある乳製品や乳製品代替品、デザートのゲル化やコ・テクスチャライジングに独特の食感を提供する初の非遺伝子組み換え機能性ネイティブコーンスターチで、クリーンラベルのテクスチャライザーの製品ラインを拡大。

2023年7月、アメリカのバイオ由来原料の新興企業BioVeritas社は、味を損なうことなく、従来の石油化学ベースの原料の必要性を取り除く効果的なクリーンラベルの防カビ剤を開発しました。この開発は、効果的な非石油化学ベースの原材料と、味と食感を実現する最終製品に対する消費者の要求のバランスをとるという長年の課題に対する解決策を提供します。

対象となる種類
– 天然保存料
– 天然香料
– 甘味料
– 澱粉
– 乳化剤
– 増粘剤
– その他

対象ソース
– 植物性
– 動物由来
– 微生物系

流通チャネル
– 直接販売
– 流通業者
– オンライン小売
– その他の流通チャネル

対象アプリケーション
– 医薬品
– ベーカリー製品
– 乳製品
– 食肉・家禽
– ソース・ドレッシング
– スナック
– その他の用途

対象エンドユーザー
– ヘルス&ウェルネスブランド
– 小売業者およびスーパーマーケット
– フードサービスプロバイダー
– ペットフードメーカー
– その他のエンドユーザー

対象地域
– 北アメリカ
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南アメリカ
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南アメリカ諸国
– 中東/アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東/アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 アプリケーション分析
3.7 エンドユーザー分析
3.8 新興市場
3.9 Covid-19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 クリーンラベル原料の世界市場(種類別
5.1 はじめに
5.2 天然保存料
5.3 天然香料
5.4 甘味料
5.5 澱粉
5.6 乳化剤
5.7 増粘剤
5.8 その他のタイプ
6 クリーンラベル原料の世界市場、供給源別
6.1 はじめに
6.2 植物由来
6.3 動物由来
6.4 微生物由来
7 クリーンラベル原料の世界市場:流通チャネル別
7.1 はじめに
7.2 直接販売
7.3 流通業者
7.4 オンライン小売
7.5 その他の流通チャネル
8 クリーンラベル原料の世界市場、用途別
8.1 はじめに
8.2 医薬品
8.3 ベーカリー製品
8.4 乳製品
8.5 食肉・家禽類
8.6 ソース・ドレッシング
8.7 スナック
8.8 その他の用途
9 クリーンラベル原料の世界市場、エンドユーザー別
9.1 はじめに
9.2 健康・ウェルネスブランド
9.3 小売業者およびスーパーマーケット
9.4 フードサービスプロバイダー
9.5 ペットフードメーカー
9.6 その他のエンドユーザー
10 クリーンラベル原料の世界市場、地域別
10.1 はじめに
10.2 北アメリカ
10.2.1 アメリカ
10.2.2 カナダ
10.2.3 メキシコ
10.3 ヨーロッパ
10.3.1 ドイツ
10.3.2 イギリス
10.3.3 イタリア
10.3.4 フランス
10.3.5 スペイン
10.3.6 その他のヨーロッパ
10.4 アジア太平洋
10.4.1 日本
10.4.2 中国
10.4.3 インド
10.4.4 オーストラリア
10.4.5 ニュージーランド
10.4.6 韓国
10.4.7 その他のアジア太平洋地域
10.5 南アメリカ
10.5.1 アルゼンチン
10.5.2 ブラジル
10.5.3 チリ
10.5.4 その他の南アメリカ地域
10.6 中東/アフリカ
10.6.1 サウジアラビア
10.6.2 アラブ首長国連邦
10.6.3 カタール
10.6.4 南アフリカ
10.6.5 その他の中東/アフリカ地域
11 主要開発
11.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
11.2 買収と合併
11.3 新製品上市
11.4 事業拡大
11.5 その他の主要戦略
12 企業プロフィール
12.1 BASF
12.2 Kerry Group
12.3 FMC Corporation
12.4 Archer Daniels Midland (ADM)
12.5 Roquette
12.6 Palsgaard
12.7 T.H. Hilson Company
12.8 Albemarle Corporation
12.9 Nutraceutical Corporation
12.10 Emsland Group
12.11 Ziegler Group
12.12 Sethness Products Company
12.13 Tate & Lyle
12.14 Cargill Incorporated
12.15 Ingredion Incorporated
12.16 DuPont
12.17 MGP Ingredients
12.18 BioVeritas
表一覧
表1 クリーンラベル原料の世界市場展望、地域別(2022-2030年) ($MN)
表2 クリーンラベル原料の世界市場展望、種類別(2022-2030年) ($MN)
表3 クリーンラベル原料の世界市場展望:天然保存料別 (2022-2030) ($MN)
表4 クリーンラベル原料の世界市場展望、天然香料別 (2022-2030) ($MN)
表5 クリーンラベル原料の世界市場展望、甘味料別 (2022-2030) ($MN)
表6 クリーンラベル原料の世界市場展望、澱粉別 (2022-2030) ($MN)
表7 クリーンラベル原料の世界市場展望、乳化剤別 (2022-2030) ($MN)
表8 クリーンラベル原料の世界市場展望、増粘剤別 (2022-2030) ($MN)
表9 クリーンラベル原料の世界市場展望、その他の種類別 (2022-2030) ($MN)
表10 クリーンラベル原料の世界市場展望、供給源別 (2022-2030) ($MN)
表11 クリーンラベル原料の世界市場展望:植物由来別 (2022-2030) ($MN)
表12 クリーンラベル原料の世界市場展望、動物由来別 (2022-2030) ($MN)
表13 クリーンラベル原料の世界市場展望:微生物由来(2022-2030年)別 ($MN)
表14 クリーンラベル原料の世界市場展望:流通チャネル別 (2022-2030) ($MN)
表15 クリーンラベル原料の世界市場展望:直接販売別 (2022-2030) ($MN)
表16 クリーンラベル原料の世界市場展望:流通業者別(2022-2030年) ($MN)
表17 クリーンラベル原料の世界市場展望:オンライン小売業者別(2022-2030年) ($MN)
表18 クリーンラベル原料の世界市場展望:その他の流通チャネル別 (2022-2030) ($MN)
表19 クリーンラベル原料の世界市場展望、用途別 (2022-2030) ($MN)
表20 クリーンラベル原料の世界市場展望:医薬品別 (2022-2030) ($MN)
表21 クリーンラベル原料の世界市場展望:ベーカリー製品別 (2022-2030) ($MN)
表22 クリーンラベル原料の世界市場展望、乳製品別 (2022-2030) ($MN)
表23 クリーンラベル原料の世界市場展望、肉・鶏肉別 (2022-2030) ($MN)
表24 クリーンラベル原料の世界市場展望、ソース・ドレッシング別 (2022-2030) ($MN)
表25 クリーンラベル原料の世界市場展望、スナック菓子別 (2022-2030) ($MN)
表26 クリーンラベル原料の世界市場展望:その他の用途別 (2022-2030) ($MN)
表27 クリーンラベル原料の世界市場展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
表28 クリーンラベル原料の世界市場展望:ヘルス&ウェルネスブランド別 (2022-2030) ($MN)
表29 クリーンラベル原料の世界市場展望:小売業者・スーパーマーケット別 (2022-2030) ($MN)
表30 クリーンラベル原料の世界市場展望:フードサービス業者別 (2022-2030) ($MN)
表31 クリーンラベル原料の世界市場展望:ペットフードメーカー別 (2022-2030) ($MN)
表32 クリーンラベル原料の世界市場展望:その他のエンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
注:北アメリカ、ヨーロッパ、APAC、南アメリカ、中東/アフリカ地域の表も上記と同様に表記しています。

According to Stratistics MRC, the Global Clean Label Ingredients Market is accounted for $50.26 billion in 2024 and is expected to reach $70.35 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.7% during the forecast period. Clean label ingredients refer to components in food products that are recognizable, natural, and free from artificial additives, preservatives, or synthetic chemicals. Consumers increasingly prefer these ingredients for their perceived health benefits and transparency. Clean labels typically emphasize simplicity and clarity, often listing ingredients that are easily understood and derived from whole foods. This movement allows consumers to make informed choices about what they eat, ultimately fostering trust between brands and their customers.

According to a 2021 survey by the International Food Information Council (IFIC), 63% of consumers are paying more attention to ingredient lists.

Market Dynamics:

Driver:
Growing focus on sustainable and ethically sourced ingredients
Shoppers increasingly seek products that contribute to a healthier planet and fair trade practices, driving demand for transparent sourcing and production methods. Companies responding to this trend benefit from enhanced brand loyalty and market differentiation. Sustainable practices often improve ingredient quality and traceability, reinforcing consumer trust and further boosting the market's expansion. Thereby, the growing focus on sustainable and ethically sourced ingredients propels the Clean Label Ingredients market by aligning with consumer values prioritizing environmental and social responsibility.

Restraint:
Limited availability
Factors such as seasonal variations, stringent regulatory requirements, and higher production costs contribute to the scarcity of clean label ingredients. This limitation results in supply chain disruptions, increased prices, and reduced product variety, making it difficult for manufacturers to consistently offer clean label products. Consequently, the market growth is constrained as consumers may turn to alternative products that do not meet clean label criteria, affecting overall demand.

Opportunity:
Innovations in food processing
An innovation in food processing enables the development of natural and minimally processed food products. Advanced technologies, such as high-pressure processing, fermentation, and cold pressing, preserve nutritional value and extend shelf life without artificial additives. These innovations meet consumer demand for transparency and healthier options, enhancing the appeal of clean label ingredients. Moreover, improved processing techniques reduce costs and increase production efficiency, making clean label products more accessible and affordable, thereby fueling market expansion.

Threat:
Consumer skepticism
Consumer skepticism in clean label ingredients arises from concerns over the authenticity and transparency of claims made by manufacturers. Misleading labels, lack of regulatory standards, and marketing tactics that obscure true ingredient sources contribute to distrust. This skepticism hampers the market by reducing consumer confidence and willingness to pay premium prices for clean label products. As a result, it creates challenges for companies to establish brand loyalty and hampers market growth, necessitating greater efforts in education, transparency, and stringent regulatory compliance to rebuild trust.

Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic significantly impacted the clean label ingredients market by accelerating consumer demand for transparency and healthier food options. Heightened health awareness led to increased interest in natural and minimally processed ingredients. Supply chain disruptions initially affected availability, but the focus on clean labels became more pronounced as consumers sought products perceived as safe and wholesome. This shift is expected to drive sustained growth in the market post-pandemic.

The pharmaceuticals segment is expected to be the largest during the forecast period
The pharmaceuticals segment is estimated to have a lucrative growth. Clean label ingredients in pharmaceuticals refer to natural, transparent, and minimally processed components used in formulations. They emphasize safety, sustainability, and consumer trust by avoiding artificial additives and synthetic substances. This trend aligns with growing consumer demand for products with clear ingredient sourcing and health benefits. Clean label ingredients enhance product appeal, particularly among health-conscious consumers, while potentially improving market competitiveness in the pharmaceutical sector.

The food service providers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The food service providers segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Clean label ingredients in food service providers focus on transparency and simplicity in food products. These ingredients are free from artificial additives, preservatives, and complex chemicals, appealing to health-conscious consumers. By highlighting natural and recognizable components, food service providers can enhance their brand image, build trust, and cater to growing demand for wholesome, sustainable options. This trend not only promotes healthier eating but also aligns with ethical sourcing practices.

Region with largest share:
The clean label ingredients market in the Asia Pacific region is experiencing significant growth, driven by rising consumer demand for transparency and healthier food options. Key factors include increasing awareness of natural ingredients, regulatory support for clean labeling, and a shift towards healthier lifestyles. Major players are innovating to offer organic, non-GMO, and allergen-free ingredients. Countries like Japan, China, and India are at the forefront, with expanding retail channels and a growing interest in sustainable sourcing, further propelling market expansion in this dynamic region.

Region with highest CAGR:
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the presence of key clean-label ingredient manufacturers coupled with increasing initiatives towards R&D and the launch of innovative products. Additionally, favourable government initiatives regarding the negative health impacts are also fueling demand for clean-label products. Companies are responding by reformulating products to meet these preferences, influencing the entire food and beverage industry towards cleaner and simpler ingredient lists. This market shift is reshaping consumer expectations and driving innovation among food manufacturers in Europe.

Key players in the market
Some of the key players profiled in the Clean Label Ingredients Market include BASF, Kerry Group, FMC Corporation, Archer Daniels Midland (ADM), Roquette, Palsgaard, T.H. Hilson Company, Albemarle Corporation, Nutraceutical Corporation, Emsland Group, Ziegler Group, Sethness Products Company, Tate & Lyle, Cargill Incorporated, Ingredion Incorporated, DuPont, MGP Ingredients and BioVeritas.

Key Developments:
In February 2024, Ingredion Incorporated announced NOVATION® Indulge 2940 starch, expanding their line of clean label texturizers with the first non-GMO functional native corn starch that provides a unique texture for gelling and co-texturizing for popular dairy and alternative dairy products and desserts.

In July 2023, US bio-based ingredients startup BioVeritas has developed an effective clean-label mould inhibitor that removes the need for traditional, petrochemical-based ingredients, without compromising taste. This development offers a solution to the long-standing challenge of balancing consumer demands for effective non-petrochemical-based ingredients and end-products that deliver on taste and texture.

Types Covered:
• Natural Preservatives
• Natural Flavours
• Sweeteners
• Starch
• Emulsifiers
• Thickeners
• Other Types

Sources Covered:
• Plant-based
• Animal-based
• Microbial

Distribution Channels Covered:
• Direct Sales
• Distributors
• Online Retail
• Other Distribution Channels

Applications Covered:
• Pharmaceuticals
• Bakery Products
• Dairy Products
• Meat & Poultry
• Sauces & Dressings
• Snacks
• Other Applications

End Users Covered:
• Health & Wellness Brands
• Retailers & Supermarkets
• Food Service Providers
• Pet Food Manufacturers
• Other End Users

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Application Analysis
3.7 End User Analysis
3.8 Emerging Markets
3.9 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Clean Label Ingredients Market, By Type
5.1 Introduction
5.2 Natural Preservatives
5.3 Natural Flavours
5.4 Sweeteners
5.5 Starch
5.6 Emulsifiers
5.7 Thickeners
5.8 Other Types
6 Global Clean Label Ingredients Market, By Source
6.1 Introduction
6.2 Plant-based
6.3 Animal-based
6.4 Microbial
7 Global Clean Label Ingredients Market, By Distribution Channel
7.1 Introduction
7.2 Direct Sales
7.3 Distributors
7.4 Online Retail
7.5 Other Distribution Channels
8 Global Clean Label Ingredients Market, By Application
8.1 Introduction
8.2 Pharmaceuticals
8.3 Bakery Products
8.4 Dairy Products
8.5 Meat & Poultry
8.6 Sauces & Dressings
8.7 Snacks
8.8 Other Applications
9 Global Clean Label Ingredients Market, By End User
9.1 Introduction
9.2 Health & Wellness Brands
9.3 Retailers & Supermarkets
9.4 Food Service Providers
9.5 Pet Food Manufacturers
9.6 Other End Users
10 Global Clean Label Ingredients Market, By Geography
10.1 Introduction
10.2 North America
10.2.1 US
10.2.2 Canada
10.2.3 Mexico
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.2 UK
10.3.3 Italy
10.3.4 France
10.3.5 Spain
10.3.6 Rest of Europe
10.4 Asia Pacific
10.4.1 Japan
10.4.2 China
10.4.3 India
10.4.4 Australia
10.4.5 New Zealand
10.4.6 South Korea
10.4.7 Rest of Asia Pacific
10.5 South America
10.5.1 Argentina
10.5.2 Brazil
10.5.3 Chile
10.5.4 Rest of South America
10.6 Middle East & Africa
10.6.1 Saudi Arabia
10.6.2 UAE
10.6.3 Qatar
10.6.4 South Africa
10.6.5 Rest of Middle East & Africa
11 Key Developments
11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
11.2 Acquisitions & Mergers
11.3 New Product Launch
11.4 Expansions
11.5 Other Key Strategies
12 Company Profiling
12.1 BASF
12.2 Kerry Group
12.3 FMC Corporation
12.4 Archer Daniels Midland (ADM)
12.5 Roquette
12.6 Palsgaard
12.7 T.H. Hilson Company
12.8 Albemarle Corporation
12.9 Nutraceutical Corporation
12.10 Emsland Group
12.11 Ziegler Group
12.12 Sethness Products Company
12.13 Tate & Lyle
12.14 Cargill Incorporated
12.15 Ingredion Incorporated
12.16 DuPont
12.17 MGP Ingredients
12.18 BioVeritas
List of Tables
Table 1 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
Table 2 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
Table 3 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Natural Preservatives (2022-2030) ($MN)
Table 4 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Natural Flavours (2022-2030) ($MN)
Table 5 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Sweeteners (2022-2030) ($MN)
Table 6 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Starch (2022-2030) ($MN)
Table 7 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Emulsifiers (2022-2030) ($MN)
Table 8 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Thickeners (2022-2030) ($MN)
Table 9 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Other Types (2022-2030) ($MN)
Table 10 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Source (2022-2030) ($MN)
Table 11 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Plant-based (2022-2030) ($MN)
Table 12 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Animal-based (2022-2030) ($MN)
Table 13 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Microbial (2022-2030) ($MN)
Table 14 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
Table 15 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Direct Sales (2022-2030) ($MN)
Table 16 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Distributors (2022-2030) ($MN)
Table 17 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Online Retail (2022-2030) ($MN)
Table 18 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Other Distribution Channels (2022-2030) ($MN)
Table 19 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 20 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Pharmaceuticals (2022-2030) ($MN)
Table 21 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Bakery Products (2022-2030) ($MN)
Table 22 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Dairy Products (2022-2030) ($MN)
Table 23 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Meat & Poultry (2022-2030) ($MN)
Table 24 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Sauces & Dressings (2022-2030) ($MN)
Table 25 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Snacks (2022-2030) ($MN)
Table 26 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Table 27 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
Table 28 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Health & Wellness Brands (2022-2030) ($MN)
Table 29 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Retailers & Supermarkets (2022-2030) ($MN)
Table 30 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Food Service Providers (2022-2030) ($MN)
Table 31 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Pet Food Manufacturers (2022-2030) ($MN)
Table 32 Global Clean Label Ingredients Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界のクリーンラベル原料市場(~2030年):種類別(天然保存料、天然香料、甘味料、デンプン、乳化剤、増粘剤、その他)、供給元別、流通経路別、用途別、エンドユーザー別、地域別] (コード:SMRC24NOV167)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界のクリーンラベル原料市場(~2030年):種類別(天然保存料、天然香料、甘味料、デンプン、乳化剤、増粘剤、その他)、供給元別、流通経路別、用途別、エンドユーザー別、地域別]についてメールでお問い合わせ


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