世界の機能性食品市場(~2030年):製品別(ベーカリー製品、朝食用シリアル、スナック/機能性バー、乳製品、ベビーフード、その他)、原料別、流通チャネル別、用途別、地域別

【英語タイトル】Functional Foods Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Product (Bakery Products, Breakfast Cereals, Snack/Functional Bars, Dairy Products, Baby Food and Other Product Types), Ingredient, Distribution Channel, Application and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV172)・商品コード:SMRC24NOV172
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年8月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:食品
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥630,800見積依頼/購入/質問フォーム
Corporate LicenseUSD7,500 ⇒換算¥1,140,000見積依頼/購入/質問フォーム
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、世界の機能性食品市場は2024年に3787億ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は10.5%で、2030年には6894億ドルに達する見込みです。機能性食品とは、基本的な栄養を超えた健康上のメリットをもたらすもの。機能性食品には、ビタミン、ミネラル、抗酸化物質、植物化学物質などの生物活性化合物が含まれており、全体的な健康を増進し、特定の疾病のリスクを低減することができる。従来の食品とは異なり、機能性食品は最適な健康をサポートしたり、特定の健康問題を予防したりするよう、特別に設計または選択されています。例えば、強化シリアル、プロバイオティクス・ヨーグルト、オメガ3脂肪酸を強化した食品など。こうした食品は、単に基本的な栄養ニーズを満たすだけでなく、健康の維持・増進における食生活の役割に焦点を当てた、健康とウェルネスに対するより広範なアプローチの一部である。
日本の健康と美容に関する報告書によると、2021 年には 1145 品目が機能性食品として登録された。

市場の動き:

ドライバー
健康意識の高まりと予防医療
人々は食生活と健康の関連性をより強く意識するようになり、疾病予防や健康増進など、基本的な栄養を超えた付加的なメリットを提供する食品を求めるようになっている。この傾向は、ビタミン、ミネラル、プロバイオティクス、その他の有益な化合物を強化した機能性食品の需要を押し上げる。その結果、食品メーカーは消費者のニーズを満たすために製品ラインを革新・拡大しており、健康を促進する特性やエビデンスに基づく効能が重視されるようになり、市場はダイナミックな様相を呈しています。

阻害要因:
消費者の認識と信頼
有効性、副作用の可能性、あるいは誤解を招くような健康強調表示に対する懸念は、消費者の信頼を損ないかねません。消費者は、主張されている健康上の利点の科学的妥当性に疑問を抱いたり、マーケティング手法に惑わされたと感じたりすると、機能性 食品の購入を避けるようになる可能性がある。さらに、一貫性のない品質と規制当局による監視の欠如は、信頼をさらに損ない、市場の需要減少につながる可能性がある。

機会:
高タンパク食の人気
筋肉量の増加、体重管理、または全体的な健康増進を目指す消費者は、強化スナック、飲料、代替食など、高タンパク質を含有する機能性 食品に注目している。この傾向は、健康志向の消費者に対応するため、食品メーカーに幅広い高タンパク機能性食品の革新と開発を促している。その結果、タンパク質とビタミンやプロバイオティクスのような他の健康増進成分を組み合わせた製品が市場の成長を後押ししています。

脅威:
時間とコストのかかる開発と発売
研究、原料調達、製剤化、臨床試験、規制当局の承認に関連する高コストは、メーカー、特に中小企業にとって法外な負担となる可能性があります。開発期間が長いと市場参入が遅れ、消費者動向への対応や競争上のポジショニングが制限されます。さらに、こうしたコストは消費者の価格上昇につながり、市場へのアクセスや需要を低下させる可能性があります。

Covid-19の影響:
免疫機能の維持における栄養の重要性に対する意識の高まりは、ビタミン、ミネラル、その他の健康増進成分を強化した食品に対する需要を促進した。人々は全般的な健康状態を向上させる製品を求め、プロバイオティクス、オメガ 3 を強化した製品、抗酸化物質を豊富に含むスナック菓子などの機能性食品の売上急増につながりました。また、パンデミックは予防医療やセルフケアの傾向を加速させ、市場の成長を後押ししました。

予測期間中はベーカリー製品分野が最大になる見込み
全粒穀物、繊維、タンパク質、ビタミン、プロバイオティクスを強化したパン、ペストリー、スナックなどの機能性ベーカリー製品は、食生活を変えることなく栄養面での利点を求める健康志向の消費者に対応しているため、ベーカリー製品分野は予測期間中に最大規模になると予想されます。この技術革新は機能性食品市場を拡大し、幅広い消費者層を引き付けて定期的な消費を促す。

予測期間中に CAGR が最も高くなると予想されるカロテノイド・セグメント
カロテノイド分野は、抗酸化特性や慢性疾患リスクの低減における潜在的役割など、その健康上の利点により、予測期間中 に最も高い CAGR が見込まれる分野。機能性食品に含まれることで、強化飲料、乳製品、スナック菓子などの製品の魅力が高まり、健康志向の消費者が引き寄せられます。カロテノイド強化食品への需要が食品製剤の技術革新を促し、市場の成長を後押し。

最大シェアの地域:
北アメリカは、健康意識の高まりと予防医療へのシフトにより、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。同地域の消費者は、免疫力の強化、消化の改善、心臓の健康増進など、特定の健康上のメリットをもたらす食品を求めるようになっています。さらに、食生活と健康の関連性に関する意識の高まりが機能性食品への需要を後押しし、この地域の市場成長を後押ししている。

CAGR が最も高い地域:
アジア太平洋地域は、同地域の政府が有利な規制や政策を通じて機能性食品の開発とマーケティングをますます支援するようになっているため、予測期間にわたって最も高い CAGR を維持すると予測されます。そのため、緑茶、高麗人参、ウコンなど、健康に役立つと信じられている伝統的な成分を取り入れた機能性食品の需要が高く、日本や韓国のような国々は、より良い健康と長寿のために機能性食品を求める高齢化人口を抱えています。

市場の主要プレーヤー
機能性食品市場の主要企業には、Amway Corp.、Arla Foods amba、BASF SE、Cargill, Incorporated、Celsius Holding, Inc.、Danone S.A.、General Mills Inc.、GFR Pharma、Glanbia Plc、Hearthside Food Solutions LLC、Herbalife International of America, Inc.、PepsiCo Inc.、Standard Functional Foods Group Inc.、The Coca-Cola Company、Tyson Foods Inc.などがあります。

主な進展
2024年7月、BASFはHaptex® 4.0を発表: 持続可能な合成皮革の未来 Haptex 4.0を使用した合成皮革とポリエチレンテレフタレート(PET)繊維は、革新的な配合とリサイクル技術により、層剥離工程を必要とせずに一緒にリサイクルすることができます。

2024年7月、BASFと「Pragati」はSuCCESSコードにより、バイオベースのフットウェア・ソリューションに完全な透明性とトレーサビリティを拡大しました。フットウェア分野は、BASFの持続可能なソリューション導入の最前線に位置しています。

2024年4月、カーギルと地元農家が協力し、村の森林1万本の保全モニタリングを実施。データ収集はBumi Baikデジタルアプリケーションを使用し、ジオタグを使用して植樹された樹木の樹種、発育、分布を評価します。

対象製品
– ベーカリー製品
– 朝食用シリアル
– スナック/機能性バー
– 乳製品
– ベビーフード
– その他の製品タイプ

対象成分
– カロテノイド
– 食物繊維
– 脂肪酸
– ミネラル
– プレバイオティクスとプロバイオティクス
– ビタミン
– その他の成分

流通チャネル
– スーパーマーケット/ハイパーマーケット
– 専門店
– コンビニエンスストア/食料品店
– オンライン小売店
– その他の流通チャネル

対象アプリケーション
– スポーツ栄養
– 体重管理
– 免疫
– 消化器系の健康
– 臨床栄養学
– 心臓の健康
– その他の用途

対象地域
– 北アメリカ
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南アメリカ
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南アメリカ諸国
– 中東/アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東/アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 製品分析
3.7 アプリケーション分析
3.8 新興市場
3.9 コビッド19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 機能性食品の世界市場、製品別
5.1 はじめに
5.2 ベーカリー製品
5.3 朝食用シリアル
5.4 スナック/機能性バー
5.5 乳製品
5.6 ベビーフード
5.7 その他の製品タイプ
6 機能性食品の世界市場、成分別
6.1 はじめに
6.2 カロテノイド
6.3 食物繊維
6.4 脂肪酸
6.5 ミネラル
6.6 プレバイオティクスとプロバイオティクス
6.7 ビタミン
6.8 その他の成分
7 機能性食品の世界市場、流通チャネル別
7.1 はじめに
7.2 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
7.3 専門店
7.4 コンビニエンスストア/食料品店
7.5 オンライン小売店
7.6 その他の流通チャネル
8 機能性食品の世界市場、用途別
8.1 はじめに
8.2 スポーツ栄養
8.3 体重管理
8.4 免疫
8.5 消化器系の健康
8.6 臨床栄養
8.7 心臓の健康
8.8 その他の用途
9 機能性食品の世界市場、地域別
9.1 はじめに
9.2 北アメリカ
9.2.1 アメリカ
9.2.2 カナダ
9.2.3 メキシコ
9.3 ヨーロッパ
9.3.1 ドイツ
9.3.2 イギリス
9.3.3 イタリア
9.3.4 フランス
9.3.5 スペイン
9.3.6 その他のヨーロッパ
9.4 アジア太平洋
9.4.1 日本
9.4.2 中国
9.4.3 インド
9.4.4 オーストラリア
9.4.5 ニュージーランド
9.4.6 韓国
9.4.7 その他のアジア太平洋地域
9.5 南アメリカ
9.5.1 アルゼンチン
9.5.2 ブラジル
9.5.3 チリ
9.5.4 その他の南アメリカ地域
9.6 中東/アフリカ
9.6.1 サウジアラビア
9.6.2 アラブ首長国連邦
9.6.3 カタール
9.6.4 南アフリカ
9.6.5 その他の中東/アフリカ地域
10 主要開発
10.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
10.2 買収と合併
10.3 新製品上市
10.4 拡張
10.5 その他の主要戦略
11 会社プロフィール
11.1 Amway Corp.
11.2 Arla Foods amba
11.3 BASF SE
11.4 Cargill, Incorporated
11.5 Celsius Holding, Inc.
11.6 Danone S.A.
11.7 General Mills Inc
11.8 GFR Pharma
11.9 Glanbia Plc
11.10 Hearthside Food Solutions LLC
11.11 Herbalife International of America, Inc.
11.12 PepsiCo Inc.
11.13 Standard Functional Foods Group Inc.
11.14 The Coca-Cola Company
11.15 Tyson Foods Inc.
表一覧
表1 機能性食品の世界市場展望、地域別(2022-2030年)(MNドル)
表2 機能性食品の世界市場展望、製品別(2022-2030年) ($MN)
表3 機能性食品の世界市場展望、ベーカリー製品別(2022-2030年) ($MN)
表4 機能性食品の世界市場展望、朝食用シリアル別 (2022-2030) ($MN)
表5 機能性食品の世界市場展望:スナック/機能性バー別 (2022-2030) ($MN)
表6 機能性食品の世界市場展望、乳製品別 (2022-2030) ($MN)
表7 機能性食品の世界市場展望、ベビーフード別 (2022-2030) ($MN)
表8 機能性食品の世界市場展望、その他の製品種類別(2022-2030年) ($MN)
表9 機能性食品の世界市場展望、成分別 (2022-2030) ($MN)
表10 機能性食品の世界市場展望、カロテノイド別 (2022-2030) ($MN)
表11 機能性食品の世界市場展望、食物繊維別 (2022-2030) ($MN)
表12 機能性食品の世界市場展望、脂肪酸別 (2022-2030) ($MN)
表13 機能性食品の世界市場展望、ミネラル別 (2022-2030) ($MN)
表14 機能性食品の世界市場展望、プレバイオティクス・プロバイオティクス別 (2022-2030) ($MN)
表15 機能性食品の世界市場展望、ビタミン別 (2022-2030) ($MN)
表16 機能性食品の世界市場展望、その他の成分別 (2022-2030) ($MN)
表17 機能性食品の世界市場展望:流通チャネル別(2022-2030年) ($MN)
表18 機能性食品の世界市場展望:スーパーマーケット/ハイパーマーケット別 (2022-2030) ($MN)
表19 機能性食品の世界市場展望、専門店別(2022-2030年) ($MN)
表20 機能性食品の世界市場展望:コンビニエンスストア/食料品店別(2022-2030年) ($MN)
表21 機能性食品の世界市場展望:オンライン小売店別(2022-2030年) ($MN)
表22 機能性食品の世界市場展望:その他の流通チャネル別(2022-2030年) ($MN)
表23 機能性食品の世界市場展望、用途別(2022-2030年) ($MN)
表24 機能性食品の世界市場展望、スポーツニュートリション別 (2022-2030) ($MN)
表25 機能性食品の世界市場展望、体重管理別(2022-2030年) ($MN)
表26 機能性食品の世界市場展望、免疫力別 (2022-2030) ($MN)
表27 機能性食品の世界市場展望:消化器系の健康(2022-2030年)別 ($MN)
表28 機能性食品の世界市場展望:臨床栄養(2022-2030年)別 ($MN)
表29 機能性食品の世界市場展望:心臓の健康(2022-2030年)別 ($MN)
表30 機能性食品の世界市場展望、その他の用途別(2022-2030年) ($MN)
注:北アメリカ、ヨーロッパ、APAC、南アメリカ、中東/アフリカ地域の表も上記と同様に表現しています。

According to Stratistics MRC, the Global Functional Foods Market is accounted for $378.7 billion in 2024 and is expected to reach $689.4 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.5% during the forecast period. Functional foods are those that provide health benefits beyond basic nutrition. They contain bioactive compounds, such as vitamins, minerals, antioxidants, and phytochemicals, which can enhance overall well-being and reduce the risk of certain diseases. Unlike conventional foods, functional foods are specifically designed or selected to support optimal health or prevent specific health issues. Examples include fortified cereals, probiotic yogurt, and foods enriched with omega-3 fatty acids. These foods are part of a broader approach to health and wellness, focusing on the role of diet in maintaining and improving health rather than just meeting basic nutritional needs.

According to the Japanese Health and Beauty report, in 2021, 1145 products were registered as functional foods.

Market Dynamics:

Driver:
Increasing health consciousness and preventive healthcare
People becoming more aware of the link between diet and health, and they seek foods that offer additional benefits beyond basic nutrition, such as disease prevention and enhanced wellness. This trend boosts demand for functional foods enriched with vitamins, minerals, probiotics, and other beneficial compounds. Consequently, food manufacturers are innovating and expanding their product lines to meet consumer needs, leading to a dynamic market with a growing emphasis on health-promoting attributes and evidence-based benefits.

Restraint:
Consumer perception and trust
Concerns about efficacy, potential side effects, or misleading health claims can undermine consumer confidence. If consumers question the scientific validity of the health benefits claimed or feel misled by marketing practices, they may avoid purchasing functional foods. Additionally, inconsistent quality and lack of regulatory oversight can further erode trust, leading to reduced market demand.

Opportunity:
Popularity of high-protein diets
Consumers seeking to boost muscle mass, manage weight, or enhance overall health are turning to functional foods that offer high protein content, such as fortified snacks, beverages, and meal replacements. This trend prompts food manufacturers to innovate and develop a wide range of high-protein functional foods, to cater to health-conscious consumers. As a result, the market sees growth in products that combine protein with other health-promoting ingredients like vitamins and probiotics encouraging the growth of the market.

Threat:
Time-consuming and expensive development and launches
High costs associated with research, ingredient sourcing, formulation, clinical trials, and regulatory approvals can be prohibitive for manufacturers, particularly smaller companies. Long development timelines delay market entry, limiting responsiveness to consumer trends and competitive positioning. Additionally, these costs can lead to higher prices for consumers, potentially reducing market accessibility and demand.

Covid-19 Impact:
The heightened awareness of the importance of nutrition in supporting immune function drove demand for foods fortified with vitamins, minerals, and other health-boosting ingredients. People sought products that could enhance overall well-being, leading to a surge in sales of functional foods like probiotics, omega-3 enriched items, and antioxidant-rich snacks. Thereby, the pandemic accelerated trends towards preventive healthcare and self-care, reinforcing the market's growth.

The bakery products segment is expected to be the largest during the forecast period
The bakery products is expected to be the largest during the forecast period because functional bakery products, such as breads, pastries, and snacks enriched with whole grains, fibers, proteins, vitamins, and probiotics, cater to health-conscious consumers seeking nutritional advantages without altering their dietary habits. This innovation broadens the functional foods market, attracting a wider consumer base and encouraging regular consumption.

The carotenoids segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The carotenoids segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period due to their health benefits, such as antioxidant properties and potential roles in reducing chronic disease risks. Their inclusion in functional foods enhances the appeal of products like fortified beverages, dairy, and snacks, attracting health-conscious consumers. The demand for carotenoid-enriched foods drives innovation in food formulation, boosting market growth.

Region with largest share:
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period due to increasing health consciousness and a shift towards preventive healthcare. Consumers in the region are increasingly seeking foods that provide specific health benefits, such as enhanced immunity, improved digestion, and better heart health. Further rising awareness about the link between diet and health propels demand for functional foods boosts the growth of the market in this region.

Region with highest CAGR:
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period owing to governments in the region who are increasingly supporting the development and marketing of functional foods through favorable regulations and policies. Hence there is a high demand for functional foods incorporating traditional ingredients like green tea, ginseng, and turmeric, which are believed to have health benefits and countries like Japan and South Korea have aging populations that seek functional foods for better health and longevity.

Key players in the market
Some of the key players in Functional Foods market include Amway Corp., Arla Foods amba, BASF SE, Cargill, Incorporated, Celsius Holding, Inc., Danone S.A., General Mills Inc, GFR Pharma, Glanbia Plc, Hearthside Food Solutions LLC, Herbalife International of America, Inc., PepsiCo Inc., Standard Functional Foods Group Inc., The Coca-Cola Company and Tyson Foods Inc.

Key Developments:
In July 2024, BASF introduced Haptex® 4.0: The future of sustainable synthetic leather synthetic leather made with Haptex 4.0 and polyethylene terephthalate (PET) fabric can be recycled together using an innovative formulation and recycling technical pathway without the need of layer peel-off process.

In July 2024, BASF and ‘Pragati’ extended full transparency & traceability to bio-based footwear solutions with SuCCESS code. The footwear segment has been at the forefront of implementing sustainable solutions at BASF.

In April 2024, Cargill and local farmers collaborate in conservation monitoring of 10,000 trees in village forest. Data collection is done using the Bumi Baik digital application to evaluate tree species, development and distribution of trees planted using geotags.

Products Covered:
• Bakery Products
• Breakfast Cereals
• Snack/Functional Bars
• Dairy Products
• Baby Food
• Other Product Types

Ingredients Covered:
• Carotenoids
• Dietary Fibers
• Fatty Acids
• Minerals
• Prebiotics & Probiotics
• Vitamins
• Other Ingredients

Distribution Channels Covered:
• Supermarkets/Hypermarkets
• Specialty Stores
• Convenience/Grocery Stores
• Online Retail Stores
• Other Distribution Channels

Applications Covered:
• Sports Nutrition
• Weight Management
• Immunity
• Digestive Health
• Clinical Nutrition
• Cardio Health
• Other Applications

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Product Analysis
3.7 Application Analysis
3.8 Emerging Markets
3.9 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Functional Foods Market, By Product
5.1 Introduction
5.2 Bakery Products
5.3 Breakfast Cereals
5.4 Snack/Functional Bars
5.5 Dairy Products
5.6 Baby Food
5.7 Other Product Types
6 Global Functional Foods Market, By Ingredient
6.1 Introduction
6.2 Carotenoids
6.3 Dietary Fibers
6.4 Fatty Acids
6.5 Minerals
6.6 Prebiotics & Probiotics
6.7 Vitamins
6.8 Other Ingredients
7 Global Functional Foods Market, By Distribution Channel
7.1 Introduction
7.2 Supermarkets/Hypermarkets
7.3 Specialty Stores
7.4 Convenience/Grocery Stores
7.5 Online Retail Stores
7.6 Other Distribution Channels
8 Global Functional Foods Market, By Application
8.1 Introduction
8.2 Sports Nutrition
8.3 Weight Management
8.4 Immunity
8.5 Digestive Health
8.6 Clinical Nutrition
8.7 Cardio Health
8.8 Other Applications
9 Global Functional Foods Market, By Geography
9.1 Introduction
9.2 North America
9.2.1 US
9.2.2 Canada
9.2.3 Mexico
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.2 UK
9.3.3 Italy
9.3.4 France
9.3.5 Spain
9.3.6 Rest of Europe
9.4 Asia Pacific
9.4.1 Japan
9.4.2 China
9.4.3 India
9.4.4 Australia
9.4.5 New Zealand
9.4.6 South Korea
9.4.7 Rest of Asia Pacific
9.5 South America
9.5.1 Argentina
9.5.2 Brazil
9.5.3 Chile
9.5.4 Rest of South America
9.6 Middle East & Africa
9.6.1 Saudi Arabia
9.6.2 UAE
9.6.3 Qatar
9.6.4 South Africa
9.6.5 Rest of Middle East & Africa
10 Key Developments
10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
10.2 Acquisitions & Mergers
10.3 New Product Launch
10.4 Expansions
10.5 Other Key Strategies
11 Company Profiling
11.1 Amway Corp.
11.2 Arla Foods amba
11.3 BASF SE
11.4 Cargill, Incorporated
11.5 Celsius Holding, Inc.
11.6 Danone S.A.
11.7 General Mills Inc
11.8 GFR Pharma
11.9 Glanbia Plc
11.10 Hearthside Food Solutions LLC
11.11 Herbalife International of America, Inc.
11.12 PepsiCo Inc.
11.13 Standard Functional Foods Group Inc.
11.14 The Coca-Cola Company
11.15 Tyson Foods Inc.
List of Tables
Table 1 Global Functional Foods Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
Table 2 Global Functional Foods Market Outlook, By Product (2022-2030) ($MN)
Table 3 Global Functional Foods Market Outlook, By Bakery Products (2022-2030) ($MN)
Table 4 Global Functional Foods Market Outlook, By Breakfast Cereals (2022-2030) ($MN)
Table 5 Global Functional Foods Market Outlook, By Snack/Functional Bars (2022-2030) ($MN)
Table 6 Global Functional Foods Market Outlook, By Dairy Products (2022-2030) ($MN)
Table 7 Global Functional Foods Market Outlook, By Baby Food (2022-2030) ($MN)
Table 8 Global Functional Foods Market Outlook, By Other Product Types (2022-2030) ($MN)
Table 9 Global Functional Foods Market Outlook, By Ingredient (2022-2030) ($MN)
Table 10 Global Functional Foods Market Outlook, By Carotenoids (2022-2030) ($MN)
Table 11 Global Functional Foods Market Outlook, By Dietary Fibers (2022-2030) ($MN)
Table 12 Global Functional Foods Market Outlook, By Fatty Acids (2022-2030) ($MN)
Table 13 Global Functional Foods Market Outlook, By Minerals (2022-2030) ($MN)
Table 14 Global Functional Foods Market Outlook, By Prebiotics & Probiotics (2022-2030) ($MN)
Table 15 Global Functional Foods Market Outlook, By Vitamins (2022-2030) ($MN)
Table 16 Global Functional Foods Market Outlook, By Other Ingredients (2022-2030) ($MN)
Table 17 Global Functional Foods Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
Table 18 Global Functional Foods Market Outlook, By Supermarkets/Hypermarkets (2022-2030) ($MN)
Table 19 Global Functional Foods Market Outlook, By Specialty Stores (2022-2030) ($MN)
Table 20 Global Functional Foods Market Outlook, By Convenience/Grocery Stores (2022-2030) ($MN)
Table 21 Global Functional Foods Market Outlook, By Online Retail Stores (2022-2030) ($MN)
Table 22 Global Functional Foods Market Outlook, By Other Distribution Channels (2022-2030) ($MN)
Table 23 Global Functional Foods Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 24 Global Functional Foods Market Outlook, By Sports Nutrition (2022-2030) ($MN)
Table 25 Global Functional Foods Market Outlook, By Weight Management (2022-2030) ($MN)
Table 26 Global Functional Foods Market Outlook, By Immunity (2022-2030) ($MN)
Table 27 Global Functional Foods Market Outlook, By Digestive Health (2022-2030) ($MN)
Table 28 Global Functional Foods Market Outlook, By Clinical Nutrition (2022-2030) ($MN)
Table 29 Global Functional Foods Market Outlook, By Cardio Health (2022-2030) ($MN)
Table 30 Global Functional Foods Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界の機能性食品市場(~2030年):製品別(ベーカリー製品、朝食用シリアル、スナック/機能性バー、乳製品、ベビーフード、その他)、原料別、流通チャネル別、用途別、地域別] (コード:SMRC24NOV172)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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