世界のプラグインハイブリッド電気自動車用電池市場(~2030年):電池種類別(リチウムイオン電池、鉛蓄電池、ナトリウムイオン電池、その他)、車両種類別、充電種類別、容量別、用途別、地域別

【英語タイトル】Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Battery Type (Lithium-ion Batteries, Lead-Acid Batteries, Sodium-Ion Batteries and Other Battery Types), Vehicle Type, Charging Type, Capacity, Application, and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV432)・商品コード:SMRC24NOV432
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年10月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:電力
◆販売価格オプション(消費税別)
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場は2024年に150億ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は23.3%で、2030年には527億ドルに達する見込みです。プラグインハイブリッド車(PHEV)用バッテリーは、電気モーターと従来の内燃エンジンの両方に電力を供給するために設計された充電可能なエネルギー貯蔵システムです。これらのバッテリーにより、PHEVはガソリンエンジンに切り替わるまでの限られた距離、通常は20~50マイルを電気のみで走行することができます。PHEVのバッテリーは通常、標準的なハイブリッド車に搭載されているものより大きく、電気のみの走行能力を高めることができます。標準的なコンセントや充電ステーションで充電できるため、燃費が向上し、排出ガスも削減できます。
国際エネルギー機関(IEA)によると、2023年のプラグインハイブリッド車の販売台数は、ドイツが0.18万台、次いでイギリスと日本が0.14万台となっています。

市場のダイナミクス

ドライバー

ドライバー:持続可能な輸送手段に対する需要の高まり

消費者が環境に優しい選択肢をますます優先するようになる中、PHEV は電気とガソリンの動力を組み合わせることで、温室効果ガスの排出と燃料消費を削減し、多目的なソリューションを提供します。各国政府もクリーンエネルギー自動車を促進するために厳しい規制やインセンティブを導入しており、市場の成長をさらに後押ししています。このシフトは、世界的な持続可能性目標をサポートするだけでなく、バッテリー技術の進歩を促し、消費者にとっての性能、効率、手頃な価格を向上させます。

阻害要因

インフラの課題

インフラの課題は、市場の成長を大きく阻害します。特に農村部や開発が遅れている地域では、充電ステーションが限られているため、長距離移動中の充電オプションを心配する潜在的な購買意欲が減退する可能性があります。さらに、一貫性のない充電規格や充電速度の遅さは、ユーザー体験をさらに複雑にします。このようなインフラギャップは、普及の障壁となり、消費者のためらいを招き、PHEV の市場ポテンシャルを制限します。

機会:

再生可能エネルギーへの投資の増加

再生可能エネルギーへの投資の増加は、市場にプラスの影響を与えています。各国が持続可能なエネルギー源を優先する中、太陽光、風力、水力発電の統合は、PHEV の総合的な環境利点を高めます。このような投資は、バッテリー技術の進歩を促進し、効率を向上させ、コストを削減します。さらに、強固な再生可能エネルギーインフラストラクチャは、よりクリーンなエネルギーで自動車を充電できることを知っている消費者に、PHEV の採用を促します。

脅威

原材料の入手可能性

原材料の入手可能性は市場に決定的な影響を与え、潜在的なサプライチェーンの混乱とコスト増につながります。リチウム、コバルト、ニッケルなどの主要成分は、地政学的な緊張や採掘制限の影響を受けやすく、生産の拡張性を妨げる可能性があります。PHEV用バッテリーの需要が高まるにつれ、これらの材料の不足や価格変動は技術革新を遅らせ、最終的な車両コストを上昇させる可能性があります。このような不確実性は、メーカーと消費者の足かせとなり、最終的に市場の成長性を制限する可能性があります。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行により、市場における原材料の入手が大幅に妨げられました。操業停止やサプライチェーンの中断により採掘作業が停止され、生産能力が低下したため、必要不可欠な成分が不足しました。この供給不足は価格の上昇とバッテリー製造の遅れをもたらし、最終的にはPHEVの展開に影響を与えました。さらに、パンデミックはグローバルサプライチェーンの脆弱性を浮き彫りにし、メーカーに調達戦略の再考を促し、将来の安定性を確保するためにより強靭な代替品への投資を促しました。

予測期間中、リチウムイオン電池分野が最大になると予測

予測期間中、リチウムイオン電池分野が最大の市場シェアを占めると予測。これらの電池により、PHEVはかなりの距離を電気のみで走行できるようになり、燃費が向上し、排出ガスが削減されます。リチウムイオン技術の進歩により、充電時間が改善され、電池寿命が延び、消費者にとって魅力的なものとなっています。持続可能な輸送手段への需要が高まるにつれ、リチウムイオン電池の設計と生産におけるイノベーションは、競争力のある市場ダイナミクスを維持するために不可欠となるでしょう。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予想される住宅用セグメント

予測期間中のCAGRが最も高くなると予想されるのは住宅用セグメントです。家庭用充電ステーションの設置が進むにつれ、住民は太陽光発電のような再生可能エネルギーで PHEV を便利に充電できるようになります。これは、全体的なエネルギーコストを削減するだけでなく、PHEV の環境面でのメリットも高めます。さらに、家庭用蓄電システムは PHEV と統合することで、効率的なエネルギー管理を可能にし、より持続可能で強靭なエネ ルギーエコシステムに貢献します。

最大のシェアを持つ地域:

北米地域は、消費者意識の高まりと持続可能な輸送を促進する政府のインセンティブにより、予測期間中、市場で最大のシェアを占めると予想。主要自動車メーカーは、性能向上とコスト削減を実現するバッテリ技術の進歩に支えられ、PHEV 製品を拡大中。さらに、充電インフラが整備されつつあり、二酸化炭素排出量削減への関心が高まっていることも、需要をさらに促進しています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、最も高い成長率を記録するのはアジア太平洋地域です。気候変動と大気質に対する懸念の高まりが、よりクリーンな輸送手段への需要を促進しています。エネルギー密度の向上や充電時間の短縮といったバッテリ技術の改善により、PHEV はより実用的で消費者にとって魅力的なものになりつつあります。この地域の成長都市は交通渋滞と大気汚染に直面しており、PHEV は排出ガス削減と都市モビリティ向上のための魅力的なソリューションとなっています。

市場の主要プレーヤー

プラグイン・ハイブリッド電気自動車用バッテリー市場の主要プレーヤーには、Tesla, Inc., LG Energy Solution, Samsung SDI, Panasonic Corporation, Toyota Motor Corporation, Honda Motor Co., Ltd., Ford Motor Company, General Motors (GM), Volkswagen AG, BMW AG, Nissan Motor Corporation, Hyundai Motor Company, Kia Corporation and Mitsubishi Motors Corporation.などがあります。

主な動向:

2024年4月、現代自動車グループは早ければ2026年にインドで初のハイブリッド車を発売する予定。現代自動車と起亜自動車を擁する同グループは、インドで売れ筋の中型SUV「クレタ」に似たサイズのハイブリッド・スポーツ・ユーティリティ・ビークルを評価中であると、計画を直接知る情報筋のうち2人が語った。

本田技研工業は2024年4月、北米における将来のEV需要増に備え、EV供給体制と能力を強化するため、合弁パートナーによる投資を含め、約150億カナダドルを投じてカナダに包括的なEVバリューチェーンを構築する計画を発表。

対象となる電池の種類
– リチウムイオン電池
– 鉛蓄電池
– ナトリウムイオン電池
– その他の電池

対象車種
– 乗用車
– 商用車

充電タイプ
– 標準充電
– 急速充電
– ワイヤレス充電

対象容量
– 10kWh以下
– 10-20 kWh
– 20-30 kWh
– 30kWh以上

対象用途
– 個人使用
– 公共交通機関
– 企業車両
– ライドシェアサービス
– その他の用途

対象地域
– 北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南米
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南米諸国
– 中東・アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

レポート内容
地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
新規参入企業への戦略的提言
2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 アプリケーション分析
3.7 新興市場
3.8 Covid-19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場:電池タイプ別
5.1 はじめに
5.2 リチウムイオン電池
5.3 鉛蓄電池
5.4 ナトリウムイオン電池
5.5 その他の電池タイプ
6 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場(車種別
6.1 はじめに
6.2 乗用車
6.2.1 コンパクトカー
6.2.2 セダン
6.2.3 SUV/クロスオーバー
6.3 商用車
6.3.1 小型商用車
6.3.2 大型商用車
7 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場:充電タイプ別
7.1 はじめに
7.2 標準充電
7.3 急速充電
7.4 ワイヤレス充電
8 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場:容量別
8.1 はじめに
8.2 10kWh未満
8.3 10~20 kWh
8.4 20~30 kWh
8.5 30 kWh以上
9 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場、用途別
9.1 はじめに
9.2 個人使用
9.3 公共交通機関
9.4 企業車両
9.5 ライドシェアリングサービス
9.6 その他の用途
10 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場:地域別
10.1 はじめに
10.2 北米
10.2.1 アメリカ
10.2.2 カナダ
10.2.3 メキシコ
10.3 ヨーロッパ
10.3.1 ドイツ
10.3.2 イギリス
10.3.3 イタリア
10.3.4 フランス
10.3.5 スペイン
10.3.6 その他のヨーロッパ
10.4 アジア太平洋
10.4.1 日本
10.4.2 中国
10.4.3 インド
10.4.4 オーストラリア
10.4.5 ニュージーランド
10.4.6 韓国
10.4.7 その他のアジア太平洋地域
10.5 南米
10.5.1 アルゼンチン
10.5.2 ブラジル
10.5.3 チリ
10.5.4 その他の南米地域
10.6 中東・アフリカ
10.6.1 サウジアラビア
10.6.2 アラブ首長国連邦
10.6.3 カタール
10.6.4 南アフリカ
10.6.5 その他の中東・アフリカ地域
11 主要開発
11.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
11.2 買収と合併
11.3 新製品上市
11.4 事業拡大
11.5 その他の主要戦略
12 企業プロファイリング
Tesla, Inc.
LG Energy Solution
Samsung SDI
Panasonic Corporation
Toyota Motor Corporation
Honda Motor Co., Ltd.
Ford Motor Company
General Motors (GM)
Volkswagen AG
BMW AG
Nissan Motor Corporation
Hyundai Motor Company
Kia Corporation and Mitsubishi Motors Corporation.

表一覧
表1 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:地域別(2022-2030年) ($MN)
表2 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:電池タイプ別(2022-2030年) ($MN)
表3 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:リチウムイオン電池別 (2022-2030) ($MN)
表4 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:鉛蓄電池別 (2022-2030) ($MN)
表5 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:ナトリウムイオン電池別 (2022-2030) ($MN)
表6 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望、その他の電池タイプ別 (2022-2030) ($MN)
表7 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:車種別 (2022-2030) ($MN)
表8 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:乗用車別 (2022-2030) ($MN)
表9 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:コンパクトカー別 (2022-2030) ($MN)
表10 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:セダン車種別 (2022-2030) ($MN)
表11 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:SUV/クロスオーバー車 (2022-2030年) ($MN)
表12 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:商用車別 (2022-2030) ($MN)
表13 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:小型商用車別 (2022-2030) ($MN)
表14 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:大型商用車別 (2022-2030) ($MN)
表15 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:充電タイプ別 (2022-2030) ($MN)
表16 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:標準充電別 (2022-2030) ($MN)
表17 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:急速充電別 (2022-2030) ($MN)
表18 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:ワイヤレス充電別 (2022-2030) ($MN)
表19 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望、容量別 (2022-2030) ($MN)
表20 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:10kWh未満容量別 (2022-2030) ($MN)
表21 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:10〜20kWh別(2022〜2030年) ($MN)
表22 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:20〜30kWh別(2022〜2030年) ($MN)
表23 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:30kWh以上 (2022-2030年)別 ($MN)
表24 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:用途別 (2022-2030) ($MN)
表25 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:個人用途別 (2022-2030) ($MN)
表26 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:公共交通機関別 (2022-2030) ($MN)
表27 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:企業車両別(2022-2030年) ($MN)
表28 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:ライドシェアリングサービス別 (2022-2030) ($MN)
表29 プラグインハイブリッド電気自動車用電池の世界市場展望:その他の用途別 (2022-2030) ($MN)
注:北米、ヨーロッパ、APAC、南米、中東・アフリカ地域の表も上記と同様に表記しています。

According to Stratistics MRC, the Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market is accounted for $15.0 billion in 2024 and is expected to reach $52.7 billion by 2030 growing at a CAGR of 23.3% during the forecast period. A Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) battery is a rechargeable energy storage system designed to power both an electric motor and a conventional internal combustion engine. These batteries enable PHEVs to operate in electric-only mode for a limited range, typically between 20 to 50 miles, before the gasoline engine takes over. PHEV batteries are usually larger than those found in standard hybrids, allowing for greater electric-only driving capability. They can be charged through standard electrical outlets or charging stations, enhancing fuel efficiency and reducing emissions.

According to the International Energy Agency (IEA), in 2023, the sale of Plug-in Hybrid Electric Vehicles in Germany was 0.18 million units, followed by the United Kingdom and Japan with 0.14 million units.

Market Dynamics:

Driver:

Growing demand for sustainable transportation

As consumers increasingly prioritize eco-friendly alternatives, PHEVs offer a versatile solution by combining electric and gasoline power, reducing greenhouse gas emissions and fuel consumption. Governments are also implementing stringent regulations and incentives to promote clean energy vehicles, further boosting market growth. This shift not only supports global sustainability goals but also encourages advancements in battery technology, enhancing performance, efficiency, and affordability for consumers.

Restraint:

Infrastructure challenges

Infrastructure challenges significantly impede the growth of the market. Limited availability of charging stations, particularly in rural or less developed areas, can deter potential buyers who worry about recharging options during long trips. Additionally, inconsistent charging standards and slow charging speeds can further complicate the user experience. These infrastructure gaps create barriers to widespread adoption, leading to consumer hesitation and limiting the market potential for PHEVs, despite their environmental benefits and fuel efficiency.

Opportunity:

Rising investments in renewable energy

Rising investments in renewable energy are positively influencing the market. As countries prioritize sustainable energy sources, the integration of solar, wind, and hydroelectric power enhances the overall environmental benefits of PHEVs. These investments drive advancements in battery technology, improving efficiency and reducing costs. Additionally, a robust renewable energy infrastructure encourages consumers to adopt PHEVs, knowing they can charge their vehicles using cleaner energy.

Threat:

Raw material availability

The availability of raw materials critically impacts the market, leading to potential supply chain disruptions and increased costs. Key components like lithium, cobalt, and nickel are subject to geopolitical tensions and mining limitations, which can hinder production scalability. As demand for PHEV batteries rises, shortages or price fluctuations in these materials can slow down innovation and increase the final vehicle costs. This uncertainty may deter manufacturers and consumers alike, ultimately limiting the market's growth potential.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic significantly disrupted the availability of raw materials in the market. Lockdowns and supply chain interruptions halted mining operations and reduced production capacity, leading to shortages of essential components. This scarcity resulted in increased prices and delayed battery manufacturing, ultimately affecting the rollout of PHEVs. Additionally, the pandemic highlighted vulnerabilities in global supply chains, prompting manufacturers to reconsider sourcing strategies and invest in more resilient alternatives to ensure future stability.

The lithium-ion batteries segment is projected to be the largest during the forecast period

The lithium-ion batteries segment is projected to account for the largest market share during the projection period. These batteries enable PHEVs to operate in electric-only mode for significant distances, enhancing fuel economy and reducing emissions. Advances in lithium-ion technology are improving charging times and extending battery life, making them more appealing to consumers. As demand for sustainable transportation grows, innovations in lithium-ion battery design and production will be essential for maintaining competitive market dynamics.

The residential segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The residential segment is expected to have the highest CAGR during the extrapolated period. With the growing installation of home charging stations, residents can conveniently charge their PHEVs using renewable energy sources, such as solar power. This not only reduces overall energy costs but also enhances the environmental benefits of PHEVs. Additionally, residential energy storage systems can integrate with PHEVs, enabling efficient energy management and contributing to a more sustainable and resilient energy ecosystem.

Region with largest share:

North America region is expected to hold the largest share of the market during the forecast period driven by increasing consumer awareness and government incentives promoting sustainable transportation. Major automakers are expanding their PHEV offerings, supported by advancements in battery technology that enhance performance and reduce costs. Additionally, the growing availability of charging infrastructure and a rising focus on reducing carbon emissions are further fueling demand.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is expected to register the highest growth rate over the forecast period. Rising concerns about climate change and air quality are driving demand for cleaner transportation options. Improvements in battery technology, such as higher energy density and faster charging times, are making PHEVs more practical and appealing to consumers. The region's growing cities are facing traffic congestion and air pollution, making PHEVs an attractive solution for reducing emissions and improving urban mobility.

Key players in the market

Some of the key players in Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery market include Tesla, Inc., LG Energy Solution, Samsung SDI, Panasonic Corporation, Toyota Motor Corporation, Honda Motor Co., Ltd., Ford Motor Company, General Motors (GM), Volkswagen AG, BMW AG, Nissan Motor Corporation, Hyundai Motor Company, Kia Corporation and Mitsubishi Motors Corporation.

Key Developments:

In April 2024, Hyundai Motor Group plans to launch its first hybrid cars in India as early as 2026, three sources said, as the South Korean auto group shifts strategy to look beyond electric vehicles and boost its presence in a key market. The group, housing Hyundai Motor and Kia Corp, is evaluating a hybrid sport-utility vehicle of size similar to its top-selling, mid-sized Creta SUV in India, said two of the sources, who have direct knowledge of the plans.

In April 2024, Honda Motor Co., Ltd. announced that it plans to build a comprehensive EV value chain in Canada with an approximate investment of CAD$15 billion, including investment by joint venture partners, to strengthen its EV supply system and capability to prepare for a future increase in EV demand in North America.

Battery Types Covered:
• Lithium-ion Batteries
• Lead-Acid Batteries
• Sodium-Ion Batteries
• Other Battery Types

Vehicle Types Covered:
• Passenger Vehicles
• Commercial Vehicles

Charging Types Covered:
• Standard Charging
• Fast Charging
• Wireless Charging

Capacities Covered:
• Below 10 kWh
• 10-20 kWh
• 20-30 kWh
• Above 30 kWh

Applications Covered:
• Personal Use
• Public Transportation
• Corporate Fleets
• Ride-sharing Services
• Other Applications

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
Market share assessments for the regional and country-level segments
Strategic recommendations for the new entrants
Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
Competitive landscaping mapping the key common trends
Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Application Analysis
3.7 Emerging Markets
3.8 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market, By Battery Type
5.1 Introduction
5.2 Lithium-ion Batteries
5.3 Lead-Acid Batteries
5.4 Sodium-Ion Batteries
5.5 Other Battery Types
6 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market, By Vehicle Type
6.1 Introduction
6.2 Passenger Vehicles
6.2.1 Compact Cars
6.2.2 Sedans
6.2.3 SUVs/Crossovers
6.3 Commercial Vehicles
6.3.1 Light Commercial Vehicles
6.3.2 Heavy Commercial Vehicles
7 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market, By Charging Type
7.1 Introduction
7.2 Standard Charging
7.3 Fast Charging
7.4 Wireless Charging
8 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market, By Capacity
8.1 Introduction
8.2 Below 10 kWh
8.3 10-20 kWh
8.4 20-30 kWh
8.5 Above 30 kWh
9 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market, By Application
9.1 Introduction
9.2 Personal Use
9.3 Public Transportation
9.4 Corporate Fleets
9.5 Ride-sharing Services
9.6 Other Applications
10 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market, By Geography
10.1 Introduction
10.2 North America
10.2.1 US
10.2.2 Canada
10.2.3 Mexico
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.2 UK
10.3.3 Italy
10.3.4 France
10.3.5 Spain
10.3.6 Rest of Europe
10.4 Asia Pacific
10.4.1 Japan
10.4.2 China
10.4.3 India
10.4.4 Australia
10.4.5 New Zealand
10.4.6 South Korea
10.4.7 Rest of Asia Pacific
10.5 South America
10.5.1 Argentina
10.5.2 Brazil
10.5.3 Chile
10.5.4 Rest of South America
10.6 Middle East & Africa
10.6.1 Saudi Arabia
10.6.2 UAE
10.6.3 Qatar
10.6.4 South Africa
10.6.5 Rest of Middle East & Africa
11 Key Developments
11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
11.2 Acquisitions & Mergers
11.3 New Product Launch
11.4 Expansions
11.5 Other Key Strategies
12 Company Profiling
12.1 Tesla, Inc.
12.2 LG Energy Solution
12.3 Samsung SDI
12.4 Panasonic Corporation
12.5 Toyota Motor Corporation
12.6 Honda Motor Co., Ltd.
12.7 Ford Motor Company
12.8 General Motors (GM)
12.9 Volkswagen AG
12.10 BMW AG
12.11 Nissan Motor Corporation
12.12 Hyundai Motor Company
12.13 Kia Corporation
12.14 Mitsubishi Motors Corporation
List of Tables
Table 1 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
Table 2 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Battery Type (2022-2030) ($MN)
Table 3 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Lithium-ion Batteries (2022-2030) ($MN)
Table 4 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Lead-Acid Batteries (2022-2030) ($MN)
Table 5 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Sodium-Ion Batteries (2022-2030) ($MN)
Table 6 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Other Battery Types (2022-2030) ($MN)
Table 7 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
Table 8 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Passenger Vehicles (2022-2030) ($MN)
Table 9 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Compact Cars (2022-2030) ($MN)
Table 10 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Sedans (2022-2030) ($MN)
Table 11 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By SUVs/Crossovers (2022-2030) ($MN)
Table 12 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Commercial Vehicles (2022-2030) ($MN)
Table 13 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Light Commercial Vehicles (2022-2030) ($MN)
Table 14 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Heavy Commercial Vehicles (2022-2030) ($MN)
Table 15 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Charging Type (2022-2030) ($MN)
Table 16 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Standard Charging (2022-2030) ($MN)
Table 17 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Fast Charging (2022-2030) ($MN)
Table 18 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Wireless Charging (2022-2030) ($MN)
Table 19 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Capacity (2022-2030) ($MN)
Table 20 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Below 10 kWh (2022-2030) ($MN)
Table 21 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By 10-20 kWh (2022-2030) ($MN)
Table 22 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By 20-30 kWh (2022-2030) ($MN)
Table 23 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Above 30 kWh (2022-2030) ($MN)
Table 24 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 25 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Personal Use (2022-2030) ($MN)
Table 26 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Public Transportation (2022-2030) ($MN)
Table 27 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Corporate Fleets (2022-2030) ($MN)
Table 28 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Ride-sharing Services (2022-2030) ($MN)
Table 29 Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界のプラグインハイブリッド電気自動車用電池市場(~2030年):電池種類別(リチウムイオン電池、鉛蓄電池、ナトリウムイオン電池、その他)、車両種類別、充電種類別、容量別、用途別、地域別] (コード:SMRC24NOV432)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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