世界のエンタープライズウェアラブル市場(2022年~2032年):製品種類別(リストウェア、アイウェア、ヘッドウェア、その他)、技術別(Bluetooth、モノのインターネット)、エンドユーザー別(製造、医療、小売、航空宇宙・防衛、その他)、地域別

【英語タイトル】Global Enterprise Wearables Market Size Study, by Product Type (Wrist-wear, Eye wear, Head wear, Others), by Technology (Bluetooth, Internet of Things), by End User (Manufacturing, Healthcare, Retail, Aerospace & Defense, Others), and Regional Forecasts 2022-2032

Bizwit Research & Consultingが出版した調査資料(BZW24DCB014)・商品コード:BZW24DCB014
・発行会社(調査会社):Bizwit Research & Consulting
・発行日:2024年10月
・ページ数:285
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後3営業日)
・調査対象地域:アメリカ、カナダ、イギリス、ドイツ、フランス、スペイン、イタリア、中国、インド、日本、オーストラリア、韓国、ブラジル、メキシコ、南アフリカ、サウジアラビア
・産業分野:通信&IT
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User(1名様閲覧用、印刷不可)USD4,950 ⇒換算¥752,400見積依頼/購入/質問フォーム
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❖ レポートの概要 ❖

世界のエンタープライズウェアラブル市場の2023年の市場規模は約320億6,000万米ドルで、予測期間2024年から2032年にかけて約38.8%の堅調な年平均成長率で成長すると予測されています。
エンタープライズウェアラブルとは、従業員の生産性を高め、業務を合理化し、情報へのシームレスなアクセスを容易にするために産業内で使用されるウェアラブルデバイスを指します。これらのデバイスは、従業員を企業資源計画(ERP)システムに接続し、データ保存を自動化し、活動を追跡することによって、従業員がより効率的にタスクを実行できるようにします。インターネット・モビリティの高まりと相まって、技術の融合が進んでいることが、エンタープライズウェアラブルの採用拡大に大きく寄与しています。
この市場を牽引しているのは、健康とウェルネスに対する意識の高まり、インターネットとモバイルの普及率の上昇、エンタープライズウェアラブルが提供する使いやすさ、柔軟性、利便性といったメリットなど、いくつかの要因です。冠動脈性心疾患や糖尿病などの慢性疾患の有病率の増加は、健康とウェルネス・ソリューションに対する需要を高めており、これがエンタープライズウェアラブルの成長に拍車をかけています。これらのデバイスを使用することで、ユーザーは自分の健康状態や運動習慣を便利にモニターできるようになり、それによって全体的な幸福が促進されます。

さらに、企業におけるBYOD(Bring Your Own Device:私物端末の持ち込み)ポリシーの受け入れによってモバイル端末の販売が急成長していることも、エンタープライズウェアラブル端末の需要をさらに高めています。心拍モニタリングなどの継続的なデータ収集のために、従来のウェブサイトではなくモバイルアプリとフィットネスや医療用ハードウェアを同期させることが、市場の拡大に大きく貢献しています。
しかし、市場に課題がないわけではありません。特にブルートゥース・ネットワークやIoT機器を介したデータ・アクセスに関連するデータ・セキュリティに関する懸念は、大きなリスクとなっています。さらに、Microsoft HoloLensやSony SmartEyeglassのようなプレミアム製品の価格が高いため、エンタープライズウェアラブルの大量導入には限界があります。こうした課題にもかかわらず、市場は大幅な成長を遂げる態勢にあり、特に中国、インド、ブラジルなどの新興市場では、健康やウェルネスに対する意識の高まりが十分な成長機会を生み出しています。

地域別では、北米がエンタープライズウェアラブル市場を支配しており、その原動力となっているのは、高度な技術インフラと革新的な製品の高い採用率です。また、製造業やヘルスケアなどの分野での力強い成長が、市場の成長をさらに後押ししています。しかし、アジア太平洋地域は、急速な工業化、インターネット普及率の増加、中国やインドなどの国々における健康とウェルネスに対する意識の高まりに後押しされ、最も速い成長が見込まれています。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
Fitbit, Inc.
Sony Corporation
Xiaomi Inc.
Apple Inc.
Alphabet Inc.
Fossil Group, Inc. (Misfit, Inc.)
Seiko Epson Corporation
Samsung Electronics Co. Ltd.
Adidas Ag
Eurotech S.P.A

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:
製品タイプ別
– リストウェア
– アイウェア
– ヘッドウェア
– その他

技術別
– ブルートゥース
– モノのインターネット(IoT)

エンドユーザー別
– 製造業
– ヘルスケア
– 小売
– 航空宇宙・防衛
– その他

地域別
北米
– 米国
– カナダ
欧州
– 英国
– ドイツ
– フランス
– スペイン
– イタリア
– ROE
アジア太平洋
– 中国
– インド
– 日本
– オーストラリア
– 韓国
– ロサンゼルス
ラテンアメリカ
– ブラジル
– メキシコ
中東・アフリカ
– サウジアラビア
– 南アフリカ
– RoMEA

調査対象年は以下の通り:
– 過去年 – 2022年
– 基準年 – 2023年
– 予測期間 – 2024年から2032年

主な内容
– 2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
– 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
– 主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
– 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争環境
– 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
– 市場の競争構造の分析
– 市場の需要側と供給側の分析

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

第1章 グローバルエンタープライズウェアラブル市場 エグゼクティブサマリー
1.1. グローバルエンタープライズウェアラブル市場規模および予測(2022年~2032年)
1.2. 地域別概要
1.3. セグメント別概要
1.3.1. 製品タイプ別
1.3.2. 技術別
1.3.3. エンドユーザー別
1.4. 主要トレンド
1.5. 不況の影響
1.6. アナリストの推奨事項と結論

第2章 世界のエンタープライズウェアラブル市場の定義と調査の前提条件
2.1. 調査の目的
2.2. 市場の定義
2.3. 調査の前提条件
2.3.1. 対象範囲と除外範囲
2.3.2. 制限事項
2.3.3. 供給サイド分析
2.3.3.1. 供給能力
2.3.3.2. インフラ
2.3.3.3. 規制環境
2.3.3.4. 市場競争
2.3.3.5. 経済的実現可能性(消費者視点
2.3.4. 需要側分析
2.3.4.1. 規制枠組み
2.3.4.2. 技術的進歩
2.3.4.3. 環境への配慮
2.3.4.4. 消費者意識と受容性
2.4. 推定方法
2.5. 調査対象年
2.6. 通貨換算レート

第3章 世界のエンタープライズウェアラブル市場のダイナミクス
3.1. 市場推進要因
3.1.1. 健康とウェルネスに対する意識の高まり
3.1.2. インターネットとモバイルの普及率の増加
3.2. 市場の課題
3.2.1. データセキュリティとプライバシーに関する懸念
3.2.2. エンタープライズウェアラブル端末の高コスト
3.3. 市場機会
3.3.1. 新興市場の拡大
3.3.2. ウェアラブル端末の技術革新

第4章 グローバルエンタープライズウェアラブル端末市場の業界分析
4.1. ポーターの5つの力モデル
4.1.1. 供給業者の交渉力
4.1.2. 購入業者の交渉力
4.1.3. 新規参入の脅威
4.1.4. 代替品の脅威
4.1.5. 競争の激しさ
4.1.6. ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7. ポーターの5フォース影響分析
4.2. PESTEL分析
4.2.1. 政治
4.2.2. 経済
4.2.3. 社会
4.2.4. 技術
4.2.5. 環境
4.2.6. 法律
4.3. トップ投資機会
4.4. トップ勝利戦略
4.5. 破壊的トレンド
4.6. 業界専門家による見解
4.7. アナリストによる推奨および結論

第5章 エンタープライズ向けウェアラブル市場規模および予測(製品タイプ別)2022年~2032年
5.1. セグメントダッシュボード
5.2. エンタープライズ向けウェアラブル市場:製品タイプ別収益動向分析、2022年および2032年(10億米ドル
5.2.1. リストウェア
5.2.2. アイウェア
5.2.3. ヘッドウェア
5.2.4. その他

第6章:テクノロジー別エンタープライズウェアラブル市場規模および予測 2022年~2032年
6.1. セグメントダッシュボード
6.2. グローバルエンタープライズウェアラブル市場:テクノロジー別収益動向分析 2022年~2032年(10億米ドル
6.2.1. Bluetooth
6.2.2. モノのインターネット(IoT)

第7章 エンタープライズ向けウェアラブル端末市場規模および予測:エンドユーザー別 2022年~2032年
7.1. セグメントダッシュボード
7.2. エンタープライズ向けウェアラブル端末市場:エンドユーザー別収益動向分析 2022年~2032年(単位:10億米ドル
7.2.1. 製造
7.2.2. ヘルスケア
7.2.3. 小売
7.2.4. 航空宇宙および防衛
7.2.5. その他

第8章 地域別エンタープライズウェアラブル市場規模および予測 2022年~2032年
7.1. 北米エンタープライズウェアラブル市場
7.1.1. 米国エンタープライズウェアラブル市場
7.1.1.1. 製品タイプ別規模および予測 2022年~2032年(10億米ドル
7.1.1.2. 技術別内訳 規模および予測、2022年~2032年(10億米ドル)
7.1.1.3. エンドユーザー別内訳 規模および予測、2022年~2032年(10億米ドル)
7.1.2. カナダのエンタープライズウェアラブル市場
7.2. 欧州のエンタープライズウェアラブル市場
7.2.1. 英国のエンタープライズウェアラブル市場
7.2.2. ドイツエンタープライズウェアラブル市場
7.2.3. フランスエンタープライズウェアラブル市場
7.2.4. スペインエンタープライズウェアラブル市場
7.2.5. イタリアエンタープライズウェアラブル市場
7.2.6. その他ヨーロッパエンタープライズウェアラブル市場
7.3. アジア太平洋地域エンタープライズウェアラブル市場
7.3.1. 中国エンタープライズウェアラブル市場
7.3.2. インドエンタープライズウェアラブル市場
7.3.3. 日本エンタープライズウェアラブル市場
7.3.4. オーストラリアエンタープライズウェアラブル市場
7.3.5. 韓国エンタープライズウェアラブル市場
7.3.6. アジア太平洋地域その他エンタープライズウェアラブル市場
7.4. ラテンアメリカエンタープライズウェアラブル市場
7.4.1. ブラジルエンタープライズウェアラブル市場
7.4.2. メキシコエンタープライズウェアラブル市場
7.4.3. その他の中南米エンタープライズウェアラブル市場
7.5. 中東およびアフリカエンタープライズウェアラブル市場
7.5.1. サウジアラビアエンタープライズウェアラブル市場
7.5.2. 南アフリカエンタープライズウェアラブル市場
7.5.3. その他の中東およびアフリカエンタープライズウェアラブル市場

第9章 競合情報
8.1. 主要企業のSWOT分析
8.1.1. 企業1
8.1.2. 企業2
8.1.3. 企業3
8.2. トップ市場戦略
8.3. 企業プロフィール
8.3.1. Fitbit, Inc.
8.3.1.1. 重要情報
8.3.1.2. 概要
8.3.1.3. 財務(データ入手可能性による
8.3.1.4. 製品概要
8.3.1.5. 市場戦略
8.3.2. Sony Corporation
8.3.3. Xiaomi Inc.
8.3.4. Apple Inc.
8.3.5. Alphabet Inc.
8.3.6. Fossil Group, Inc. (Misfit, Inc.)
8.3.7. Seiko Epson Corporation
8.3.8. Samsung Electronics Co. Ltd.
8.3.9. Adidas Ag
8.3.10. Eurotech S.P.A

第10章 調査プロセス
9.1. 調査プロセス
9.1.1. データマイニング
9.1.2. 分析
9.1.3. 市場推定
9.1.4. 検証
9.1.5. 発行
9.2. 調査の属性

Global enterprise wearables market is valued at approximately USD 32.06 billion in 2023 and is anticipated to grow with a robust CAGR of around 38.8% over the forecast period 2024-2032.

Enterprise wearables refer to wearable devices used within industries to enhance employee productivity, streamline operations, and facilitate seamless access to information. These devices enable employees to perform tasks more efficiently by connecting them to enterprise resource planning (ERP) systems, automating data storage, and tracking activities. The growing convergence of technologies, coupled with the rise in internet mobility, has significantly contributed to the increasing adoption of enterprise wearables.
The market is driven by several factors, including the growing awareness of health and wellness, the rise in internet and mobile penetration, and the benefits that enterprise wearables offer in terms of ease of use, flexibility, and convenience. The increasing prevalence of chronic diseases such as coronary heart disease and diabetes has heightened the demand for health and wellness solutions, which is fueling the growth of enterprise wearables. These devices allow users to monitor their health and exercise habits conveniently, thereby promoting overall well-being.

Moreover, the rapid growth in mobile device sales, spurred by the acceptance of BYOD (Bring Your Own Device) policies among organizations, has further bolstered the demand for enterprise wearables. The synchronization of fitness and medical hardware with mobile apps, rather than traditional websites, for continuous data collection—such as heart rate monitoring—has significantly contributed to the market's expansion.
However, the market is not without its challenges. Concerns about data security, particularly related to data access through Bluetooth networks and IoT devices, pose significant risks. Additionally, the high cost of enterprise wearables, with premium products like Microsoft HoloLens and Sony SmartEyeglass priced in the upper range, has limited their mass adoption. Despite these challenges, the market is poised for substantial growth, especially in emerging markets like China, India, and Brazil, where increasing health and wellness awareness is creating ample growth opportunities.

Regionally, North America dominates the enterprise wearables market, driven by its advanced technological infrastructure and high adoption rate of innovative products. Also, strong growth in sectors like manufacturing and healthcare is further driving the market growth. The Asia-Pacific region, however, is expected to witness the fastest growth, propelled by the rapid industrialization, increasing internet penetration, and rising awareness of health and wellness in countries like China and India.

Major market players included in this report are:
Fitbit, Inc.
Sony Corporation
Xiaomi Inc.
Apple Inc.
Alphabet Inc.
Fossil Group, Inc. (Misfit, Inc.)
Seiko Epson Corporation
Samsung Electronics Co. Ltd.
Adidas Ag
Eurotech S.P.A

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product Type
• Wrist-wear
• Eye wear
• Head wear
• Others

By Technology
• Bluetooth
• Internet of Things (IoT)

By End User
• Manufacturing
• Healthcare
• Retail
• Aerospace & Defense
• Others

By Region:
North America
• U.S.
• Canada
Europe
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• ROE
Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• RoAPAC
Latin America
• Brazil
• Mexico
Middle East & Africa
• Saudi Arabia
• South Africa
• RoMEA

Years considered for the study are as follows:
• Historical year – 2022
• Base year – 2023
• Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
• Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand side and supply side analysis of the market.

Chapter 1. Global Enterprise Wearables Market Executive Summary
1.1. Global Enterprise Wearables Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Product Type
1.3.2. By Technology
1.3.3. By End User
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Enterprise Wearables Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Enterprise Wearables Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Growing Awareness of Health and Wellness
3.1.2. Growth in Internet and Mobile Penetration
3.2. Market Challenges
3.2.1. Data Security and Privacy Concerns
3.2.2. High Cost of Enterprise Wearables
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Expansion in Emerging Markets
3.3.2. Technological Innovations in Wearable Devices

Chapter 4. Global Enterprise Wearables Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top Investment Opportunity
4.4. Top Winning Strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Enterprise Wearables Market Size & Forecasts by Product Type 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Enterprise Wearables Market: Product Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. Wrist-wear
5.2.2. Eye wear
5.2.3. Head wear
5.2.4. Others

Chapter 6. Global Enterprise Wearables Market Size & Forecasts by Technology 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Enterprise Wearables Market: Technology Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
6.2.1. Bluetooth
6.2.2. Internet of Things (IoT)

Chapter 7. Global Enterprise Wearables Market Size & Forecasts by End User 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Enterprise Wearables Market: End User Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
7.2.1. Manufacturing
7.2.2. Healthcare
7.2.3. Retail
7.2.4. Aerospace & Defense
7.2.5. Others

Chapter 8. Global Enterprise Wearables Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
7.1. North America Enterprise Wearables Market
7.1.1. U.S. Enterprise Wearables Market
7.1.1.1. Product Type Breakdown Size & Forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
7.1.1.2. Technology Breakdown Size & Forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
7.1.1.3. End User Breakdown Size & Forecasts, 2022-2032 (USD Billion)
7.1.2. Canada Enterprise Wearables Market
7.2. Europe Enterprise Wearables Market
7.2.1. U.K. Enterprise Wearables Market
7.2.2. Germany Enterprise Wearables Market
7.2.3. France Enterprise Wearables Market
7.2.4. Spain Enterprise Wearables Market
7.2.5. Italy Enterprise Wearables Market
7.2.6. Rest of Europe Enterprise Wearables Market
7.3. Asia-Pacific Enterprise Wearables Market
7.3.1. China Enterprise Wearables Market
7.3.2. India Enterprise Wearables Market
7.3.3. Japan Enterprise Wearables Market
7.3.4. Australia Enterprise Wearables Market
7.3.5. South Korea Enterprise Wearables Market
7.3.6. Rest of Asia-Pacific Enterprise Wearables Market
7.4. Latin America Enterprise Wearables Market
7.4.1. Brazil Enterprise Wearables Market
7.4.2. Mexico Enterprise Wearables Market
7.4.3. Rest of Latin America Enterprise Wearables Market
7.5. Middle East & Africa Enterprise Wearables Market
7.5.1. Saudi Arabia Enterprise Wearables Market
7.5.2. South Africa Enterprise Wearables Market
7.5.3. Rest of Middle East & Africa Enterprise Wearables Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Fitbit, Inc.
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Sony Corporation
8.3.3. Xiaomi Inc.
8.3.4. Apple Inc.
8.3.5. Alphabet Inc.
8.3.6. Fossil Group, Inc. (Misfit, Inc.)
8.3.7. Seiko Epson Corporation
8.3.8. Samsung Electronics Co. Ltd.
8.3.9. Adidas Ag
8.3.10. Eurotech S.P.A

Chapter 10. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

❖ 世界のエンタープライズウェアラブル市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・エンタープライズウェアラブルの世界市場規模は?
→Bizwit Research & Consulting社は2023年のエンタープライズウェアラブルの世界市場規模を320億6,000万米ドルと推定しています。

・エンタープライズウェアラブルの世界市場予測は?
→Bizwit Research & Consulting社は2032年のエンタープライズウェアラブルの世界市場規模をXX米ドルと予測しています。

・エンタープライズウェアラブル市場の成長率は?
→Bizwit Research & Consulting社はエンタープライズウェアラブルの世界市場が2024年~2032年に年平均38.8%成長すると予測しています。

・世界のエンタープライズウェアラブル市場における主要企業は?
→Bizwit Research & Consulting社は「Fitbit, Inc.、Sony Corporation、Xiaomi Inc.、Apple Inc.、Alphabet Inc.、Fossil Group, Inc. (Misfit, Inc.)、Seiko Epson Corporation、Samsung Electronics Co. Ltd.、Adidas Ag、Eurotech S.P.Aなど ...」をグローバルエンタープライズウェアラブル市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

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★調査レポート[世界のエンタープライズウェアラブル市場(2022年~2032年):製品種類別(リストウェア、アイウェア、ヘッドウェア、その他)、技術別(Bluetooth、モノのインターネット)、エンドユーザー別(製造、医療、小売、航空宇宙・防衛、その他)、地域別]についてメールでお問い合わせ


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