世界の電子楽器市場(2022年~2032年):製品種類別(電子ギター、電子キーボード、デジタルピアノ、電子ドラム、その他)、エンドユーザー別(プロフェッショナル用、アマチュア用)、地域別

【英語タイトル】Global Electronic Musical Instruments Market Size study, by Product Type (Electronic Guitars, Electronic Keyboards, Digital Pianos, Electronic Drums, Others), by End-User (Professional, Amateur), and Regional Forecasts 2022-2032

Bizwit Research & Consultingが出版した調査資料(BZW24DCB045)・商品コード:BZW24DCB045
・発行会社(調査会社):Bizwit Research & Consulting
・発行日:2024年10月
・ページ数:285
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後3営業日)
・調査対象地域:アメリカ、カナダ、イギリス、ドイツ、フランス、スペイン、イタリア、中国、インド、日本、オーストラリア、韓国、ブラジル、メキシコ、南アフリカ、サウジアラビア
・産業分野:消費者&小売
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User(1名様閲覧用、印刷不可)USD4,950 ⇒換算¥752,400見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprisewide(同一法人内共有可)USD6,250 ⇒換算¥950,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

世界の電子楽器市場は、2023年には約704.02百万米ドルの規模に達すると予測されており、2024年から2032年の予測期間には3.7%の健全な成長率で成長すると予測されています。
電子楽器業界は、技術革新と高品質で手頃な価格の楽器の入手しやすさの向上により、大きな変革期を迎えています。コンピューターソフトウェアと高度な電子楽器によって可能となった音楽制作の民主化は、実験的な音楽と伝統的な音楽の両方の作曲における創造性を刺激しています。こうした進歩に加え、若い世代が電子楽器を使った音楽の学習や演奏にますます興味を示すようになっているため、音楽教育に対する需要の高まりも業界に恩恵をもたらしています。

市場は、いくつかの主要な要因により成長が見込まれています。特に都市化が進んだ地域におけるライブパフォーマンス、音楽フェスティバル、コンサートへの関心の高まりは、市場拡大に重要な役割を果たしています。さらに、可処分所得水準の上昇と音楽関連の余暇活動に対する消費者需要の増加が相まって、電子楽器の販売を後押ししています。新興市場における西洋音楽の影響力の著しい高まりも、この成長傾向をさらに後押ししています。しかし、高額な買い替えコストやバーチャル音楽ソフトウェアとの競争といった課題が、市場拡大を若干抑制する可能性があります。

この調査で対象とした主な地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、中南米、中東およびアフリカです。予測期間中、ヨーロッパが最大の市場シェアを維持すると見込まれており、世界市場における支配的な市場ポジションを占めています。ヨーロッパ地域は、市場インフラが発展しており、娯楽サービス、音楽フェスティバル、コンサートに支出する傾向のある人口構成と相まって、この業界のリーダーとしての地位を確立しています。また、急速な技術革新とイノベーションが市場の成長を促進している北米も、最も高いシェアを占めています。この地域は2032年までに市場シェアを獲得すると予想されています。

このレポートで取り上げた主な市場関係者は以下の通りです。
Gibson Brands, Inc.
Fender Musical Instruments Corporation
Kawai Musical Instruments Manufacturing Co. Ltd.
inMusic, Inc.
Pioneer Corporation
Steinway Musical Instruments Inc.
Yamaha Corporation
Roland Corporation
Audiotonix Limited
Casio Computer Co. Ltd.
Aurzart
NIKKEI Asia
Moog Music Inc.
Korg Inc.
Native Instruments GmbH
Behringer (Music Tribe)
Elektron Music Machines MAV AB
Teenage Engineering

市場の詳細なセグメントおよびサブセグメントは以下に説明されています。
製品タイプ別:
エレクトリックギター
電子キーボード
デジタルピアノ
電子ドラム
その他

エンドユーザー別:
プロフェッショナル
アマチュア

地域別:
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC
中南米
ブラジル
メキシコ
中東およびアフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
RoMEA

調査対象期間は以下の通りです。
歴史年 – 2022年
基準年 – 2023年
予測期間 – 2024年から2032年

主な調査結果:
2022年から2032年までの10年間の市場予測。
各市場セグメントの年間収益および地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的状況の詳細な分析。
市場における主要企業の情報を含む競合状況。
主要な事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競合構造の分析。
市場の需要側および供給側分析。

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

第1章 グローバル電子楽器市場 エグゼクティブサマリー
1.1. グローバル電子楽器市場規模および予測(2022年~2032年)
1.2. 地域別概要
1.3. セグメント別概要
1.3.1. 製品タイプ別
1.3.2. エンドユーザー別
1.4. 主要トレンド
1.5. 不況の影響
1.6. アナリストの推奨および結論

第2章 世界の電子楽器市場の定義と調査の前提条件
2.1. 調査目的
2.2. 市場定義
2.3. 調査の前提条件
2.3.1. 対象範囲と除外範囲
2.3.2. 制限事項
2.3.3. 供給サイド分析
2.3.3.1. 供給能力
2.3.3.2. インフラ
2.3.3.3. 規制環境
2.3.3.4. 市場競争
2.3.3.5. 経済的実現可能性(消費者視点
2.3.4. 需要側分析
2.3.4.1. 規制枠組み
2.3.4.2. 技術的進歩
2.3.4.3. 環境への配慮
2.3.4.4. 消費者意識と受容
2.4. 推定方法
2.5. 調査対象年
2.6. 通貨換算レート

第3章 世界の電子楽器市場の動向
3.1. 市場推進要因
3.1.1. 楽器の技術的進歩
3.1.2. 音楽教育の人気上昇
3.1.3. 可処分所得とライブパフォーマンスの増加
3.2. 市場の課題
3.2.1. 高コストと長い買い替えサイクル
3.2.2. バーチャル楽器やソフトウェアとの競争
3.3. 市場機会
3.3.1. 楽器のカスタマイズとパーソナライゼーション
3.3.2. オンライン販売と電子商取引チャネルの拡大

第4章 世界の電子楽器市場の業界分析
4.1. ポーターの5フォース・モデル
4.1.1. 供給業者の交渉力
4.1.2. 購入者の交渉力
4.1.3. 新規参入の脅威
4.1.4. 代替品の脅威
4.1.5. 競争上の競合
4.1.6. ポーターの5フォースモデルへの未来志向のアプローチ
4.1.7. ポーターの5フォース影響分析
4.2. PESTEL分析
4.2.1. 政治
4.2.2. 経済
4.2.3. 社会
4.2.4. 技術
4.2.5. 環境
4.2.6. 法律
4.3. トップ投資機会
4.4. トップの勝利戦略
4.5. 破壊的トレンド
4.6. 業界専門家による見解
4.7. アナリストの推奨事項と結論

第5章 製品タイプ別世界電子楽器市場規模・予測(2022年~2032年)
5.1. セグメントダッシュボード
5.2. 世界の電子楽器市場:製品タイプ別収益トレンド分析、2022年および2032年(百万米ドル)
5.2.1. エレクトリックギター
5.2.2. 電子キーボード
5.2.3. デジタルピアノ
5.2.4. 電子ドラム
5.2.5. その他

第6章 電子楽器の世界市場規模・予測(2022年~2032年)
6.1. セグメントダッシュボード
6.2. 電子楽器の世界市場:エンドユーザー別収益動向分析(2022年~2032年)(単位:百万米ドル)
6.2.1. プロフェッショナル
6.2.2. アマチュア

第7章 地域別電子楽器市場規模・予測(2022年~2032年)
7.1. 北米電子楽器市場
7.1.1. 米国電子楽器市場
7.1.2. カナダ電子楽器市場
7.2. 欧州電子楽器市場
7.2.1. 英国電子楽器市場
7.2.2. ドイツ電子楽器市場
7.2.3. フランス電子楽器市場
7.2.4. スペイン電子楽器市場
7.2.5. イタリア電子楽器市場
7.2.6. その他ヨーロッパ電子楽器市場
7.3. アジア太平洋電子楽器市場
7.3.1. 中国電子楽器市場
7.3.2. インド電子楽器市場
7.3.3. 日本電子楽器市場
7.3.4. オーストラリア電子楽器市場
7.3.5. 韓国電子楽器市場
7.3.6. アジア太平洋地域その他電子楽器市場
7.4. ラテンアメリカ電子楽器市場
7.4.1. ブラジル電子楽器市場
7.4.2. メキシコ電子楽器市場
7.4.3. ラテンアメリカその他電子楽器市場
7.5. 中東およびアフリカの電子楽器市場
7.5.1. サウジアラビアの電子楽器市場
7.5.2. 南アフリカの電子楽器市場
7.5.3. 中東およびアフリカの電子楽器市場のその他地域

第8章 競合情報
8.1 主要企業のSWOT分析
8.1.1 企業1
8.1.2 企業2
8.1.3 企業3
8.2 トップ市場戦略
8.3 企業プロフィール
8.3.1. Gibson Brands, Inc.
8.3.2. Fender Musical Instruments Corporation
8.3.3. Kawai Musical Instruments Manufacturing Co. Ltd.
8.3.4. inMusic, Inc.
8.3.5. Pioneer Corporation
8.3.6. Steinway Musical Instruments Inc.
8.3.7. Yamaha Corporation
8.3.8. Roland Corporation
8.3.9. Audiotonix Limited
8.3.10. Casio Computer Co. Ltd.
8.3.11. Aurzart
8.3.12. NIKKEI Asia
8.3.13. Moog Music Inc.
8.3.14. Korg Inc.
8.3.15. Native Instruments GmbH

第9章 調査プロセス
9.1. 調査プロセス
9.1.1. データマイニング
9.1.2. 分析
9.1.3. 市場推定
9.1.4. 検証
9.1.5. 公開
9.2. 調査属性

The Global Electronic Musical Instruments Market is valued at approximately USD 704.02 Million in 2023 and is projected to grow with a healthy growth rate of 3.7% over the forecast period 2024-2032.

The electronic musical instruments industry is undergoing significant transformation, driven by technological innovations and increased accessibility of high-quality, affordable instruments. The democratization of music creation, enabled by computer software and advanced electronic instruments, has fueled creativity in both experimental and traditional music composition. In addition to these advancements, the industry benefits from a growing demand for music education, as younger generations are increasingly drawn to learning and performing music using electronic instruments.

The market is expected to experience growth due to several key factors. The increased interest in live performances, music festivals, and concerts, particularly in urbanized regions, plays a pivotal role in expanding the market. Additionally, rising disposable income levels, coupled with growing consumer demand for music-related leisure activities, are boosting the sales of electronic musical instruments. A notable surge in Western music's influence on emerging markets further supports this growth trajectory. However, challenges such as high replacement costs and competition from virtual music software may slightly temper market expansion.

The key regions considered in the study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Middle East and Africa. Europe is anticipated to hold the largest market share during the forecast period, representing a dominant market position in the global market. The European region's developed market infrastructure, coupled with its population’s propensity to spend on entertainment services, music festivals, and concerts, positions it as a leader in this industry. North America also holds fastest share, with rapid technological advancements and innovation fostering market growth. The region is expected to capture a market share by 2032.

Major market players included in this report are:
Gibson Brands, Inc.
Fender Musical Instruments Corporation
Kawai Musical Instruments Manufacturing Co. Ltd.
inMusic, Inc.
Pioneer Corporation
Steinway Musical Instruments Inc.
Yamaha Corporation
Roland Corporation
Audiotonix Limited
Casio Computer Co. Ltd.
Aurzart
NIKKEI Asia
Moog Music Inc.
Korg Inc.
Native Instruments GmbH
Behringer (Music Tribe)
Elektron Music Machines MAV AB
Teenage Engineering

The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:
By Product Type:
Electronic Guitars
Electronic Keyboards
Digital Pianos
Electronic Drums
Others

By End-User:
Professional
Amateur

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
RoMEA

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.

Chapter 1. Global Electronic Musical Instruments Market Executive Summary
1.1. Global Electronic Musical Instruments Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Product Type
1.3.2. By End-User
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Electronic Musical Instruments Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory Frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Electronic Musical Instruments Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Technological Advancements in Musical Instruments
3.1.2. Increasing Popularity of Music Education
3.1.3. Growth in Disposable Income and Live Performances
3.2. Market Challenges
3.2.1. High Cost and Lengthy Replacement Cycles
3.2.2. Competition from Virtual Instruments and Software
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Customization and Personalization of Instruments
3.3.2. Expansion of Online Sales and E-commerce Channels

Chapter 4. Global Electronic Musical Instruments Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top Investment Opportunities
4.4. Top Winning Strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Electronic Musical Instruments Market Size & Forecasts by Product Type (2022-2032)
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Electronic Musical Instruments Market: Product Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
5.2.1. Electronic Guitars
5.2.2. Electronic Keyboards
5.2.3. Digital Pianos
5.2.4. Electronic Drums
5.2.5. Others

Chapter 6. Global Electronic Musical Instruments Market Size & Forecasts by End-User (2022-2032)
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Electronic Musical Instruments Market: End-User Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
6.2.1. Professional
6.2.2. Amateur

Chapter 7. Global Electronic Musical Instruments Market Size & Forecasts by Region (2022-2032)
7.1. North America Electronic Musical Instruments Market
7.1.1. U.S. Electronic Musical Instruments Market
7.1.2. Canada Electronic Musical Instruments Market
7.2. Europe Electronic Musical Instruments Market
7.2.1. UK Electronic Musical Instruments Market
7.2.2. Germany Electronic Musical Instruments Market
7.2.3. France Electronic Musical Instruments Market
7.2.4. Spain Electronic Musical Instruments Market
7.2.5. Italy Electronic Musical Instruments Market
7.2.6. Rest of Europe Electronic Musical Instruments Market
7.3. Asia-Pacific Electronic Musical Instruments Market
7.3.1. China Electronic Musical Instruments Market
7.3.2. India Electronic Musical Instruments Market
7.3.3. Japan Electronic Musical Instruments Market
7.3.4. Australia Electronic Musical Instruments Market
7.3.5. South Korea Electronic Musical Instruments Market
7.3.6. Rest of Asia Pacific Electronic Musical Instruments Market
7.4. Latin America Electronic Musical Instruments Market
7.4.1. Brazil Electronic Musical Instruments Market
7.4.2. Mexico Electronic Musical Instruments Market
7.4.3. Rest of Latin America Electronic Musical Instruments Market
7.5. Middle East & Africa Electronic Musical Instruments Market
7.5.1. Saudi Arabia Electronic Musical Instruments Market
7.5.2. South Africa Electronic Musical Instruments Market
7.5.3. Rest of Middle East & Africa Electronic Musical Instruments Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Gibson Brands, Inc.
8.3.2. Fender Musical Instruments Corporation
8.3.3. Kawai Musical Instruments Manufacturing Co. Ltd.
8.3.4. inMusic, Inc.
8.3.5. Pioneer Corporation
8.3.6. Steinway Musical Instruments Inc.
8.3.7. Yamaha Corporation
8.3.8. Roland Corporation
8.3.9. Audiotonix Limited
8.3.10. Casio Computer Co. Ltd.
8.3.11. Aurzart
8.3.12. NIKKEI Asia
8.3.13. Moog Music Inc.
8.3.14. Korg Inc.
8.3.15. Native Instruments GmbH

Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

❖ 世界の電子楽器市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・電子楽器の世界市場規模は?
→Bizwit Research & Consulting社は2023年の電子楽器の世界市場規模を704.02百万米ドルと推定しています。

・電子楽器の世界市場予測は?
→Bizwit Research & Consulting社は2032年の電子楽器の世界市場規模をXX米ドルと予測しています。

・電子楽器市場の成長率は?
→Bizwit Research & Consulting社は電子楽器の世界市場が2024年~2032年に年平均3.7%成長すると予測しています。

・世界の電子楽器市場における主要企業は?
→Bizwit Research & Consulting社は「Gibson Brands, Inc.、Fender Musical Instruments Corporation、Kawai Musical Instruments Manufacturing Co. Ltd.、inMusic, Inc.、Pioneer Corporation、Steinway Musical Instruments Inc.、Yamaha Corporation、Roland Corporation、Audiotonix Limited、Casio Computer Co. Ltd.、Aurzart、NIKKEI Asia、Moog Music Inc.、Korg Inc.、Native Instruments GmbH、Behringer (Music Tribe)、Elektron Music Machines MAV AB、Teenage Engineeringなど ...」をグローバル電子楽器市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

★調査レポート[世界の電子楽器市場(2022年~2032年):製品種類別(電子ギター、電子キーボード、デジタルピアノ、電子ドラム、その他)、エンドユーザー別(プロフェッショナル用、アマチュア用)、地域別] (コード:BZW24DCB045)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界の電子楽器市場(2022年~2032年):製品種類別(電子ギター、電子キーボード、デジタルピアノ、電子ドラム、その他)、エンドユーザー別(プロフェッショナル用、アマチュア用)、地域別]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆