世界のドライアイ症候群市場(2024年~2031年)

【英語タイトル】Global Dry Eye Syndrome Market - 2024-2031

DataM Intelligenceが出版した調査資料(DATM24DC055)・商品コード:DATM24DC055
・発行会社(調査会社):DataM Intelligence
・発行日:2024年11月
・ページ数:184
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:医薬品
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❖ レポートの概要 ❖

概要 世界のドライアイ症候群市場は、2023年に61.2億米ドルに達し、2031年には113.5億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は8.1%です。
ドライアイ症候群は、世界的に数百万人が罹患している目の疾患で、世界的な有病率は5%~50%です。ドライアイ症候群は、涙液膜の恒常性が失われることによって引き起こされる多因子性の眼疾患で、眼表面の損傷につながり、充血、乾燥、不快感、かゆみ、しみるような痛み、灼熱感、刺激感、痛み、羞明、異物感などのさまざまな症状を引き起こします。これらの症状は、患者さんのQOLに大きな影響を与え、仕事や学習の効率を低下させ、うつ病や不安障害などの精神疾患のリスクを高めます。にもかかわらず、DED患者の多くは未治療のままであり、特に若年層の間でその傾向が顕著です。

市場ダイナミクス: 促進要因と阻害要因
製品開発活動の活発化と規制当局の承認
ドライアイ症候群の市場は、製品開発活動の活発化と規制当局の承認によって、予測期間中に有利な成長を達成する見込みです。例えば、ボシュロム社は2023年1月、ドライアイ用の市販サプリメントBlink NutriTearsを米国市場で発売しました。これらはドライアイの栄養補助食品として有効であることが臨床的に証明されています。
さらに2023年9月、ボシュロムはMieboの米国での発売を発表しました。ミーボはパーフルオロヘキシルオクタン点眼液で、涙の蒸発を直接ターゲットにすることで、ドライアイの徴候や症状を治療します。
さらに、2024年10月には、眼科治療薬の開発に注力するノバリクが、欧州委員会からベビザイ(シクロスポリン0.1%点眼液)が欧州で承認されたことを発表しました。

薬剤に伴う合併症
ドライアイは、結膜炎、角膜潰瘍、瘢痕化など様々な合併症を引き起こす可能性のある一般的な疾患です。結膜炎は、結膜(白目を覆う薄い膜)の炎症や腫れです。ほとんどの場合は治療で治りますが、重症化すると失明することもあります。角膜潰瘍や瘢痕は、痛みや永続的な視力の変化を引き起こします。結膜炎や角膜瘢痕の症状はドライアイと似ていることがあるため、症状が重くなったり悪化したりした場合は、直ちに医師の診察を受ける必要があります。

セグメント分析
世界のドライアイ症候群市場は、タイプ、治療タイプ、剤形、流通チャネル、地域によって区分されます。

治療タイプ:
人工涙液セグメントがドライアイ症候群市場シェアを独占する見込み
人工涙液セグメントはドライアイ症候群市場シェアの大部分を占めており、予測期間中もドライアイ症候群市場シェアの大部分を占めると予測されています。
人工涙液は潤滑点眼薬とも呼ばれ、ドライアイの目の潤滑と水分補給に役立ちます。これらは一般的に、軽度から中等度のドライアイ症候群の第一選択薬として処方されます。人工涙液は広く市販されており、水分を目の中に閉じ込めておくことで、目の乾燥、不快感、炎症などの症状を一時的に緩和します。

人工涙液は、天然の涙液膜を補い、眼表面を保湿します。人工涙液には通常、水、電解質、潤滑剤、その他の成分が配合されており、天然の涙の組成を模倣しています。これらの点眼薬は、涙液膜の安定性を改善し、まぶたと眼表面の摩擦を減らし、全体的な目の快適さを向上させます。
ドライアイの患者さんは人工涙液を必要とすることが多く、慢性的な問題に対して非侵襲的な解決策を提供します。副作用が少なく、入手が容易で、治療効果が高いため、人工涙液は広く処方されています。ドライアイの有病率は増加すると予測されており、人工涙液市場も大きく成長する見込みです。

市場は、市場プレーヤーによる新規製品開発や市場投入活動によってさらに活性化されます。
例えば、2022年1月12日、アイケア業界の有力企業であるAlcon社は、最新製品である「Systane Complete Preservative-Free Lubricant Eye Drops」を欧州で発表しました。同社のドライアイ製品ポートフォリオに加わったこの革新的な製品は、便利なマルチ用量ボトル入り。

ドライアイ症候群市場で急成長しているのは抗炎症薬セグメント
抗炎症薬セグメントは、ドライアイ症候群市場シェアで最も急速に成長しているセグメントであり、予測期間中も市場シェアを維持する見込みです。
非ステロイド性抗炎症薬(NSAIDs)は、プロスタグランジンの産生を阻害することで、ドライアイ(DED)の炎症を抑えるために使用されます。しかし、角膜感覚を低下させ、損傷した角膜上皮を悪化させる可能性があります。DEDにおける非ステロイド性抗炎症薬(NSAID)の使用に関する研究は一般的に1ヶ月未満であり、角膜融解に対する正確な効果はまだ明らかではありません。推測されるメカニズムとしては、MMPの活性化、神経栄養効果、麻酔作用による創傷治癒障害などがあります。短期的なNSAIDの使用は不快感を和らげますが、角膜上皮に対する潜在的なリスクのため、注意と綿密な監視が必要です。
例えば、2023年6月、ドイツのバイオ医薬品企業で、眼科治療薬の開発に注力しているNovaliq GmbHは、米国食品医薬品局(FDA)からドライアイの症状緩和を適応症とするVEVYE(シクロスポリン点眼液)0.1%の承認を取得したことを明らかにしました。VEVYE(開発名:CyclASol)は、4週間の投与でドライアイの症状が改善することが確認された、現在までに承認された初めての、そして唯一のシクロスポリン点眼液です。

タイプ
ドライアイ症候群の市場シェアは房水欠乏性ドライアイ領域が独占の見通し
房水欠乏性ドライアイセグメントはドライアイ症候群市場シェアの大部分を占めており、予測期間中もドライアイ症候群市場シェアの大部分を占めると予想されます。
房水欠乏性ドライアイ(ADDE)は、涙腺の機能不全によって涙液膜の房水層が十分に生成または分泌されないドライアイ症状の1つです。このため、目の中の涙の量が不足し、不快感、刺激感、灼熱感、掻破感などの不快感を引き起こすことなく、目の角度を変えることが難しくなります。
シェーグレン症候群は自己免疫疾患であり、免疫系が涙腺や唾液腺などの粘膜腺を攻撃するため、涙の分泌量が減少します。その他の原因としては、涙腺の加齢性障害、薬物、涙の分泌に影響を及ぼす全身疾患があります。目の涙液量が不足すると、目の表面は傷つきやすくなり、炎症や感染症にもかかりやすくなります。そのため、ADDEに罹患している人は、涙液量を増やし、痛みを和らげることを目的とした効果的な処置が必要になります。

ドライアイ症候群の市場シェアで最も急成長しているのは蒸発性ドライアイ分野
蒸発性ドライアイ分野は、ドライアイ症候群市場で最も急速に成長している分野であり、予測期間中も市場シェアを維持する見込みです。蒸発性ドライアイとは、涙に含まれる水分が不足して起こる一般的な房水欠乏性ドライアイではなく、涙に含まれる油分が不足して起こる一般的な症状です。
蒸発性ドライアイ(EDE)は、主に環境やライフスタイルの傾向と関連しており、世界のドライアイ症候群市場の重要な市場促進要因となっています。都市化により、多くの活動が座りっぱなしになり、スクリーンの前で長時間まばたきをするようになったため、まばたきの回数が減り、涙の蒸発速度が速くなっています。さらに、多くの都市に典型的な冷暖房システムと汚染は、涙液の蒸発を促進します。蒸発性ドライアイは主にマイボーム腺機能不全(MGD)に関連しており、マイボーム腺から分泌される脂質の量や質が不十分で、蒸発による涙の損失を抑制することができません。

地理的分析
北米はドライアイ症候群市場で重要な位置を占める見込み
北米はドライアイ症候群市場において重要な位置を占めており、市場シェアの大半を占めると予想されています。
北米は先進的な医療産業でよく知られています。市場参入企業による研究開発活動やその後の製品発売への投資は高額です。北米、特に米国とカナダでは、可処分所得が高く、医療施設が充実しており、診断・治療率が高いため、先進的な治療法に対する需要が高まっています。
さらに、市場参入企業は主にこの地域から収益を上げており、これがこの地域の優位性の主な要因となっています。例えば、AbbVie Inc.は、ドライアイに処方される主要製品であるRestasisで、2023年に4億3,600万米ドルを稼ぎ出しています。総売上高のうち、同社は約87%を米国から、残りを国際市場から得ています。
また、ヴィアトリスが開発したTyrvayaは、ドライアイ治療薬として米国FDAに承認された新規の点鼻薬で、発売初年度の2023年には4,700万米ドル近い売上を計上。この収益の大部分は米国市場からのもの。
米国ではブランド製剤が入手可能であり、メーカーによる収益がこの地域の優位性の主な要因となっています。
さらに、同地域におけるドライアイの有病率の高さも、同地域の市場成長に寄与する要因のひとつです。例えば、Johnson & Johnson Services, Inc.によると、米国では約1,600万人がドライアイを患っています。ドライアイの患者数は予測期間中に増加すると予想されており、より優れた治療薬に対する需要が高まっています。

ドライアイ症候群市場はアジア太平洋地域が最も速いペースで成長
アジア太平洋地域はドライアイ症候群市場で最も速いペースで成長しており、市場シェアの大半を占めると予想されています。
アジア太平洋地域は、様々な特定の理由により、世界のドライアイ症候群市場に大きく貢献しています。中国、インド、日本などの国々では、過去数十年にわたって急速な都市化と工業の発展が進み、ドライアイの症状を悪化させる原因として知られる高レベルの汚染が発生しています。また、仕事に関連した作業やレジャーにデジタル機器を使用する機会が増えたため、画面を見る時間が長くなり、まばたきの回数が減ってドライアイ症候群の発症率が高くなっています。

また、高齢者の多い日本や韓国では、高齢者が高齢に伴うドライアイを発症するリスクが高いことから、ドライアイ症候群管理ソリューションの利用が増加しています。さらに、都市部ではエアコンの効いた部屋に長時間座っているなど、生活習慣の変化もドライアイにかかる人口の増加をもたらしています。
例えば、2024年5月、HanAll Biopharma Co., Ltd.は、中等度から重度のドライアイ疾患に対する局所抗炎症治療薬であるtanfanerceptの有効性と安全性を評価する第III相VELOS-4試験を開始しました。本試験は、前回のフェーズⅢ試験であるVELOS-3の結果に基づくもので、副次評価項目である涙液量のシルマー試験において有意な改善が認められました。第III相VELOS-4試験のトップラインデータは2025年下半期に発表予定。

競合他社の状況
ドライアイ症候群市場における世界の主要企業には、AbbVi, Viatris Inc, Sun Pharmaceutical Industries, Inc, Bausch + Lomb, Alcon Inc, Santen Pharmaceutical Co., Ltd, OASIS Medical, Inc, Prestige Consumer Healthcare Inc, OCuSOFT, Otsuka Pharmaceutical Co., Ltdなどがあります。

新興プレーヤー
ドライアイ症候群市場における新興企業には、Eyevance Pharmaceuticals、Novaliq GmbH、Aldeyra Therapeutics、Aerie Pharmaceuticalsなどがあります。

主要開発
– 2024年10月、アルデイラ・セラピューティクス社(Aldeyra Therapeutics, Inc)は、ドライアイ症候群の治療薬として、米国食品医薬品局(FDA)に新薬承認申請(NDA)を再提出したと発表しました。
– 2023年6月、画期的なアイケア製品の開発に注力するバイオ医薬品企業であるNovaliq GmbHは、ドライアイ症候群の管理にVEVYE(シクロスポリン点眼液)0.1%の使用を米国食品医薬品局(FDA)が承認したことを明らかにしました。VEVYElは、ドライアイ治療薬として初めて、また唯一のシクロスポリン製剤であり、4週間以内の投与で効果が実証されています。

レポートを購入する理由
– タイプ、治療タイプ、剤形、流通チャネル、地域に基づく世界のドライアイ症候群市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
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世界のドライアイ症候群市場レポートは約70の表、65の図、184ページを提供します。
対象読者
– メーカー/バイヤー
– 業界投資家/投資銀行家
– 研究専門家
– 新興企業

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❖ レポートの目次 ❖

1. 方法論と範囲
1.1. 調査方法
1.2. 調査目的と調査範囲
2. 定義と概要
3. エグゼクティブ・サマリー
3.1. タイプ別スニペット
3.2. 治療タイプ別スニペット
3.3. 剤形別スニペット
3.4. 販売チャネル別スニペット
3.5. 地域別スニペット
4. ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1. 推進要因
4.1.1.1. 製品開発活動の高まりと規制当局の承認
4.1.1.2. XX
4.2. 阻害要因
4.2.1. 薬剤に伴う合併症
4.3. 機会
4.3.1. 影響分析
5. 産業分析
5.1. ポーターのファイブフォース分析
5.2. サプライチェーン分析
5.3. 価格分析
5.4. 規制分析
6. タイプ別
6.1. はじめに
6.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
6.1.2. 市場魅力度指数(タイプ別
6.2. 房水欠乏性ドライアイ
6.2.1. 序論
6.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.3. 蒸発性ドライアイ
6.4. 混合型
7. 治療タイプ別
7.1. はじめに
7.1.1. 治療タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 7.1.2.
7.1.2. 市場魅力度指数(治療タイプ別
7.2. 人工涙液
7.2.1. はじめに
7.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3. 抗炎症薬
7.3.1. シクロスポリン
7.3.2. リフィテグラスト
7.3.3. コルチコステロイド
7.3.4. その他
7.4. 栄養補助食品
7.5. その他
8. 剤形別
8.1. はじめに
8.1.1. 剤形別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 8.1.2.
8.1.2. 市場魅力度指数、剤形別
8.2. ゲル
8.2.1. はじめに
8.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3. アイソリューション
8.4. 軟膏
8.5. 点鼻薬
8.6. 経口剤
9. 流通チャネル別
9.1. はじめに
9.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
9.1.2. 市場魅力度指数(流通チャネル別
9.2. 病院薬局
9.2.1. 序論
9.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3. 小売薬局
9.4. オンライン薬局
10. 地域別
10.1. はじめに
10.1.1. 地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2. 市場魅力度指数、地域別
10.2. 北米
10.2.1. 序論
10.2.2. 主な地域別ダイナミクス
10.2.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.2.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療タイプ別
10.2.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、剤形別
10.2.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
10.2.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.2.7.1. 米国
10.2.7.2. カナダ
10.2.7.3. メキシコ
10.3. ヨーロッパ
10.3.1. はじめに
10.3.2. 主な地域別ダイナミクス
10.3.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.3.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療タイプ別
10.3.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、剤形別
10.3.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
10.3.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.3.7.1. ドイツ
10.3.7.2. イギリス
10.3.7.3. フランス
10.3.7.4. スペイン
10.3.7.5. イタリア
10.3.7.6. その他のヨーロッパ
10.4. 南米
10.4.1. はじめに
10.4.2. 地域別主要市場
10.4.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.4.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療タイプ別
10.4.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、剤形別
10.4.6. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、流通チャネル別
10.4.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.4.7.1. ブラジル
10.4.7.2. アルゼンチン
10.4.7.3. その他の南米諸国
10.5. アジア太平洋
10.5.1. 序論
10.5.2. 主な地域別ダイナミクス
10.5.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.5.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療タイプ別
10.5.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、剤形別
10.5.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
10.5.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.5.7.1. 中国
10.5.7.2. インド
10.5.7.3. 日本
10.5.7.4. 韓国
10.5.7.5. その他のアジア太平洋地域
10.6. 中東・アフリカ
10.6.1. 序論
10.6.2. 主な地域別ダイナミクス
10.6.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.6.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療タイプ別
10.6.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、剤形別
10.6.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
11. 競合情勢
11.1. 競争シナリオ
11.2. 市場ポジショニング/シェア分析
11.3. M&A分析
12. 企業プロフィール
12.1. AbbVie*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Viatris Inc
12.3. Sun Pharmaceutical Industries, Inc
12.4. Bausch + Lomb
12.5. Alcon Inc
12.6. Santen Pharmaceutical Co., Ltd
12.7. OASIS Medical, Inc
12.8. Prestige Consumer Healthcare Inc
12.9. OCuSOFT
12.10. Otsuka Pharmaceutical Co., Ltd
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13. 付録
13.1. 会社概要とサービス
13.2. お問い合わせ

Overview
The global dry eye syndrome market reached US$ 6.12 billion in 2023 and is expected to reach US$ 11.35 billion by 2031, growing at a CAGR of 8.1% during the forecast period 2024-2031.
Dry eye syndrome is a prevalent eye condition affecting millions globally, with a global prevalence ranging from 5% to 50%. Dry eye syndrome is a multifactorial eye disease caused by the loss of tear film homeostasis, leading to damage to the ocular surface and causing various symptoms such as redness, dryness, discomfort, itching, stinging, burning, irritation, pain, photophobia, and foreign body sensation. These symptoms can significantly impact patients' quality of life, reduce work and learning efficiency, and increase the risk of mental health disorders like depression and anxiety. Despite this, many people with DED remain untreated, especially among the young population.

Market Dynamics: Drivers & Restraints
Rising Product Development Activities and Regulatory Approvals
The market for dry eye syndrome is expected to attain lucrative growth in the forecast period, driven by rising product development activities and regulatory approvals. For instance, in January 2023, Bausch + Lomb Corporation launched Blink NutriTears over-the-counter supplements for dry eye in the U.S. market. These are clinically proven to be efficacious as nutritional supplements for the condition.
Moreover, in September 2023, Bausch + Lomb has announced the U.S. commercial launch of Miebo. It is a perfluorohexyloctane ophthalmic solution designed to treat signs and symptoms of dry eye disease by directly targeting tear evaporation.
Furthermore, in October 2024, Novaliq – a company focused on developing ocular therapeutics announced the approval of Vevizye (Cyclosporine 0.1% eye drops solution) in Europe by the European Commission.

Complications associated with the drugs
Dry eye is a common condition that can lead to various complications, including conjunctivitis, corneal ulceration, or scarring. Conjunctivitis is inflammation and swelling of the conjunctiva, a thin membrane covering the eye's white. While most cases resolve with treatment, severe cases can cause blindness. Corneal ulceration and scarring can cause pain and permanent vision changes. Symptoms of conjunctivitis and corneal scarring can be similar to dry eye, and individuals should seek immediate medical attention if they experience severe or worsening symptoms.

Segment Analysis
The global dry eye syndrome market is segmented based on type, treatment type, dosage form, distribution channel, and region.

Treatment Type:
Artificial tears segment is expected to dominate the dry eye syndrome market share
The artificial tears segment holds a major portion of the dry eye syndrome market share and is expected to continue to hold a significant portion of the dry eye syndrome market share during the forecast period.
Artificial tears also called lubricant eye drops help to lubricate and hydrate dry eyes. These are commonly prescribed as a first-line treatment for mild to moderate dry eye syndrome. They are widely available over the counter and can provide temporary relief from the symptoms of dryness, discomfort, and irritation in the eyes, by keeping the moisture locked inside the eyes.

Artificial tears work by supplementing the natural tear film and moisturizing the ocular surface. They typically contain a combination of water, electrolytes, lubricants, and other ingredients that mimic the composition of natural tears. These drops can help improve tear film stability, reduce friction between the eyelid and the ocular surface, and enhance overall eye comfort.
Patients with dry eye often require artificial tears, which provide a non-invasive solution for their chronic problem. Due to lower side effects, easy availability, and therapeutic benefits, artificial tears are widely prescribed. As the prevalence of dry eye is projected to increase, the market for artificial tears is also poised to experience significant growth.

The market is further fueled by novel product development and market launch activities by market players.
For instance, on January 12, 2022, Alcon, a prominent player in the eye care industry, introduced its latest product, Systane Complete Preservative-Free Lubricant Eye Drops, in Europe. This innovative addition to their dry eye product portfolio is available in a convenient multi-dose bottle.

Anti-Inflammatory drugs segment is the fastest-growing segment in the Dry Eye Syndrome market share
The anti-inflammatory drugs segment is the fastest-growing segment in the dry eye syndrome market share and is expected to hold the market share over the forecast period.
Nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs) are used to reduce inflammation in dry eye disease (DED) by inhibiting prostaglandin production. However, they can also reduce corneal sensation, potentially worsening damaged corneal epithelium. Studies on NSAID use in DED are typically shorter than a month, and their exact effects on corneal melting are not yet clear. Hypothesized mechanisms include activation of MMP, neurotrophic effect, and impaired wound healing from anesthetic action. Short-term NSAID use can alleviate discomfort, but caution and close monitoring are necessary due to potential risks to the corneal epithelium.
For instance, in June 2023, Novaliq GmbH, a German biopharmaceutical company concentrating on developing first and best-in-class ocular therapeutics, have revealed that the U.S. Food and Drugs Administration (FDA) has granted the approval for VEVYE (cyclosporine ophthalmic solution) 0.1% for use in the mitigation of dry eye disease signs and symptoms. VEVYE (development name CyclASol), is the first and only approved cyclosporine solution till date with improvement in dry eye disease signs and symptoms after 4 weeks of treatment.

Type:
Aqueous deficient dry eye segment is expected to dominate the dry eye syndrome market share
The aqueous deficient dry eye segment holds a major portion of the dry eye syndrome market share and is expected to continue to hold a significant portion of the dry eye syndrome market share during the forecast period.
Aqueous Deficient Dry Eye (ADDE) is one classification of dry eye conditions where there is insufficient production or secretion of the aqueous layer of the tear film usually caused by the ineffective functioning of the lacrimal glands. This causes a deficit in the quantity of tears in the eye making it hard to angle in the eye without causing agitations such as discomfort, irritation, burning or scratching.
Additionally ADDE is often found in women with Sjogren’s syndrome which is an autoimmune disorder where immune system attacks mucosal glands such as tear and salivary glands causing less tear production. Other reasons are age-related disorders of lacrimal glands, some drugs, and some systemic conditions that may influence tear help. When there is an insufficiency of tear volume in the eye, the surface of the eye becomes more vulnerable to injury, inflammation, and even infection, that is why individuals suffering from ADDE would require effective procedures aimed at enhancing tear volume and relieving pain.

Evaporative dry eye segment is the fastest-growing segment in the dry eye syndrome market share
The evaporative dryg eye segment is the fastest-growing segment in the dry eye syndrome market share and is expected to hold the market share over the forecast period. Evaporative dry eye is a common condition where there is insufficient oil in tears, rather than the common aqueous deficiency dry eye, which is caused by insufficient water in tears.
Evaporative Dry Eye (EDE), mainly associated with environmental and lifestyle trends, is a crucial market driver of the global dry eye syndrome market. Urbanization has made many activities sedentary, accompanied by prolonged hours before a screen, which reduces the blinking frequency and thereby, increasing the rate of tear evaporation. In addition, air conditioning and heating systems and pollution typical of most cities encourage increased evaporation of the tear film. Evaporative dry eye is predominantly related to meibomian gland dysfunction (MGD), in which there is inadequate quantity and/or quality of lipids produced by the glands to inhibit tear loss by evaporation.

Geographical Analysis
North America is expected to hold a significant position in the dry eye syndrome market share
North America holds a substantial position in the dry eye syndrome market and is expected to hold most of the market share.
North America is well known for its advanced health care industry. The investments by market players are high in research and development activities and subsequent product launches. Due to higher disposable income, availability of care facilities, and high diagnosis and treatment rate in North America, especially in the U.S. and Canada the demand for advanced therapies is higher.
Moreover, the market players majorly generate their revenue from the region, which is a major contributing factor for the region’s dominance. For instance, AbbVie Inc, has generated 436 USD million in 2023 for Restasis- a key product prescribed for dry eye. Among the total revenue the company has generated approximately 87% from the U.S., and the rest from international markets.
In addition, Viatris developed Tyrvaya a novel nasal spray approved by the U.S. FDA for dry eye has generated nearly 47 USD million in the first year of its launch i.e., 2023. The major portion of this revenue is from the U.S. market.
The availability of branded formulations in the U.S. and the revenue generated by the manufacturers act as a key contributor to the region’s dominance.
Moreover, the higher prevalence of dry eye in the region is another factor contributing to market growth in the region. For instance, according to Johnson & Johnson Services, Inc., nearly 16 million U.S. population are living with dry eye disease. The cases are anticipated to increase in the forecasted period creating a demand for better therapeutics.

Asia Pacific is growing at the fastest pace in the dry eye syndrome market
Asia Pacific holds the fastest pace in the dry eye syndrome market and is expected to hold most of the market share.
The Asia-Pacific region has been a major contributor to the global dry eye syndrome market for various specific reasons. Countries such as China, India, and Japan have undergone rapid urbanization and industrial growth over the past few decades which has caused high levels of pollution which is a known aggravator of dry eye symptoms. The increase in the use of digital devices to perform work-related tasks and for leisure has therefore had the effect of increasing the amount of time spent on screens which in turn reduces the rate of blinking, thereby causing more incidences of dry eye syndrome.

In Japan and South Korea where the population is quite old, there is also increased uptake of dry eye syndrome management solutions given that older adults are at a higher risk of developing the dry eye associated with old age. Moreover, changes in lifestyle habits such as sitting in air conditioning left for prolonged periods of time in the cities has also resulted in a higher population suffering from dry eye disease.
For instance, in May 2024, HanAll Biopharma Co., Ltd. has launched a Phase III VELOS-4 trial to assess the effectiveness and safety of tanfanercept, a topical anti-inflammatory treatment for moderate to severe dry eye disease. The study, based on the results of the previous Phase III VELOS-3, showed significant improvement in the secondary outcome measure, Schirmer testing of tear volume. The top-line data for the Phase III VELOS-4 trial is expected in the second half of 2025.

Competitive Landscape
The major global players in the Dry Eye Syndrome market include AbbVi, Viatris Inc, Sun Pharmaceutical Industries, Inc, Bausch + Lomb, Alcon Inc, Santen Pharmaceutical Co., Ltd, OASIS Medical, Inc, Prestige Consumer Healthcare Inc, OCuSOFT, Otsuka Pharmaceutical Co., Ltd among others.

Emerging Players
The emerging players in the dry eye syndrome market include Eyevance Pharmaceuticals, Novaliq GmbH, Aldeyra Therapeutics, Aerie Pharmaceuticals among others.

Key Developments
• In October 2024, Aldeyra Therapeutics, Inc (Aldeyra), a biopharmaceutical company focused on the discovery and the development of new treatment options for disorders of the immune system as well as metabolic disorders, announced that it has resubmitted a New Drug Application (NDA) to the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for investigational topical ocular reproxalap for the treatment of dry eye syndrome.
• In June 2023, Novaliq GmbH, a biopharmaceutical company focused on developing groundbreaking eye care products, has revealed that the Food and Drug Administration (FDA) has sanctioned the use of VEVYE (cyclosporine ophthalmic solution) 0.1% for management of dry eye syndrome. VEVYEl, is the first and sole cyclosporine solution allowed for the treatment dry eye diseases with proven effectiveness within 4 weeks of therapy.

Why Purchase the Report?
• To visualize the global dry eye syndrome market segmentation based on type, treatment type dosage form, distribution channel, and region and understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of the dry eye syndrome market with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping is available in excel consisting of key products of all the major players.

The global dry eye syndrome market report would provide approximately 70 tables, 65 figures, and 184 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Treatment Type
3.3. Snippet by Dosage Form
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Product Development Activities and Regulatory Approvals
4.1.1.2. XX
4.2. Restraints
4.2.1. Complications Associated with the Drugs
4.3. Opportunity
4.3.1. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. By Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
6.2. Aqueous Deficient Dry Eye*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Evaporative Dry Eye
6.4. Mixed
7. By Treatment Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type
7.2. Artificial Tears*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Anti-Inflammatory Drugs
7.3.1. Cyclosporine
7.3.2. Lifitegrast
7.3.3. Corticosteroids
7.3.4. Others
7.4. Nutritional Supplements
7.5. Others
8. By Dosage Form
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Dosage Form
8.2. Gels*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Eye Solutions
8.4. Ointments
8.5. Nasal Spray
8.6. Oral Formulations
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Hospital Pharmacies*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Retail Pharmacies
9.4. Online Pharmacies
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.7.1. U.S.
10.2.7.2. Canada
10.2.7.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.7.1. Germany
10.3.7.2. U.K.
10.3.7.3. France
10.3.7.4. Spain
10.3.7.5. Italy
10.3.7.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.7.1. Brazil
10.4.7.2. Argentina
10.4.7.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.7.1. China
10.5.7.2. India
10.5.7.3. Japan
10.5.7.4. South Korea
10.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form
10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. AbbVie*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Viatris Inc
12.3. Sun Pharmaceutical Industries, Inc
12.4. Bausch + Lomb
12.5. Alcon Inc
12.6. Santen Pharmaceutical Co., Ltd
12.7. OASIS Medical, Inc
12.8. Prestige Consumer Healthcare Inc
12.9. OCuSOFT
12.10. Otsuka Pharmaceutical Co., Ltd
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

❖ 世界のドライアイ症候群市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・ドライアイ症候群の世界市場規模は?
→DataM Intelligence社は2023年のドライアイ症候群の世界市場規模を61.2億米ドルと推定しています。

・ドライアイ症候群の世界市場予測は?
→DataM Intelligence社は2031年のドライアイ症候群の世界市場規模を113.5億米ドルと予測しています。

・ドライアイ症候群市場の成長率は?
→DataM Intelligence社はドライアイ症候群の世界市場が2024年~2031年に年平均8.1%成長すると予測しています。

・世界のドライアイ症候群市場における主要企業は?
→DataM Intelligence社は「AbbVi, Viatris Inc, Sun Pharmaceutical Industries, Inc, Bausch + Lomb, Alcon Inc, Santen Pharmaceutical Co., Ltd, OASIS Medical, Inc, Prestige Consumer Healthcare Inc, OCuSOFT, Otsuka Pharmaceutical Co., Ltdなど ...」をグローバルドライアイ症候群市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

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