世界の自動車用アクティブボンネット市場規模&シェア分析(2024年~2030年)

【英語タイトル】Automotive Active Bonnet Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024 - 2030)

P&S Intelligenceが出版した調査資料(PS25JAN013)・商品コード:PS25JAN013
・発行会社(調査会社):P&S Intelligence
・発行日:2024年7月
・ページ数:300
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後3営業日)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車
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❖ レポートの概要 ❖

市場概要
2024年には、自動車用アクティブボンネット業界の収益は26億1100万米ドルに達すると予測されており、予測期間中の年間平均成長率(CAGR)は9.2%と見込まれ、2030年には44億2240万米ドルに達すると予測されています。この成長は、事故による死傷者数を減らすための規制の厳格化が進んでいることによるものです。

使用される処置のいくつかには、改良されたコンポーネントの開発やアクティブボンネットの最適化が含まれます。これらのコンポーネントの製造には、軽量でありながら高い強度と耐久性を備えた高張力鋼、アルミニウム、複合材料が一般的に使用されています。アクティブボンネットの設計には、性能を高めるための空力特性が組み込まれ、燃料効率が活用されています。

消費者の間で、自動車の標準的な安全パラメータやアクティブボンネットの利点に対する意識が高まっているため、消費者は自動車を選ぶ際に安全性を優先するようになっています。ソーシャルマーケティングにより、消費者の自動車やその安全性に対する意識が高まり、道路の安全性の向上や歩行者の保護に役立っています。

自動車メーカーは、マーケティングや実演デモを通じて、アクティブボンネットシステムや自動車にすでに搭載されているその他の安全機能の利点について、一般の人々に情報を提供し続けています。

主な洞察

電子制御ユニット(ECU)は、アクティブボンネットシステムやその他の安全機能の同期と管理に広く使用され、2024年には40%のシェアを占め、市場を独占する。

ECUは、バンパセンサやその他の車両システムからのデータに基づいてアクティブヒンジシステムの展開を決定し、歩行者の安全性を向上させる。

バンパーセンサーは、歩行者や物体との衝突や衝撃を検知するために不可欠であり、2024年から2030年の年間平均成長率(CAGR)は9.6%で、最も成長の速いカテゴリーです。

乗用車は2024年に70%のシェアを占め、規制基準への準拠と安全機能に対する顧客の要望に応えるために、アクティブボンネットシステムが広く使用されています。

商用車は、大型であることや歩行者との衝突リスクが高いことから、アクティブボンネットシステムのような安全機能が必要であり、2024年から2030年の年平均成長率(CAGR)は9.4%と、より急速に成長する分野です。

OEMは、構造的完全性、完璧な適合性、保証付きの部品を提供することで、2024年には75%のシェアを占め、市場を独占しています。これにより、顧客の信頼と満足度が向上します。

アフターマーケットセグメントは、年平均成長率(CAGR)9.5%と、より速いペースで成長しており、アクティブボンネットシステム用の幅広い材料、価格、車両のカスタマイズ、後付けオプションを提供しています。

アジア太平洋地域は、自動車の大量販売、原材料へのアクセス、手頃な生産施設、安全機能に対する意識の高まり、技術の進歩、電気自動車の普及、アフターマーケットの成長などを背景に、2024年には55%のシェアを占める最大の市場となるでしょう。

自動車用アクティブボンネット市場は競争が激しく、大手企業は業界と消費者の進化するニーズへの対応、戦略的パートナーシップの構築、革新的な製品提供に重点的に取り組んでいます。

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❖ レポートの目次 ❖

第1章 調査範囲

1.1. 調査目的

1.2. 市場定義

1.3. 分析期間

1.4. 市場規模内訳

1.4.1. コンポーネント別市場規模内訳

1.4.2. 販売チャネル別市場規模内訳

1.4.3. 車両種類別市場規模内訳

1.4.4. 地域別市場規模内訳

1.4.5. 国別市場規模内訳

1.5. 市場データ報告単位

1.5.1. 数量

1.5.2. 価値

1.6. 主要関係者

第2章 調査方法

2.1. 二次調査

2.1.1. 有料

2.1.2. 無料

2.1.3. P&S Intelligenceデータベース

2.2. 一次研究

2.3. 市場規模の推定

2.4. データの照合

2.5. 通貨換算レート

2.6. 本調査の前提条件

2.7. 注記および免責事項

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界展望

5.1. 市場力学

5.1.1. 傾向

5.1.2. 推進要因

5.1.3. 抑制要因/課題

5.1.4. 推進要因/抑制要因の影響分析

5.2. COVID-19 の影響

5.3. ポーターのファイブフォース分析

5.3.1. 買い手の交渉力

5.3.2. サプライヤーの交渉力

5.3.3. 新規参入の脅威

5.3.4. 競合の激しさ

5.3.5. 代替品の脅威

第6章 世界市場

6.1. 概要

6.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)

6.3. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)

6.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)

6.5. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)

6.6. 車両種類別市場規模(2019~2030年)

6.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

6.8. 地域別市場規模推移(2019年~2030年)

6.9. 地域別市場規模推移(2019年~2030年)

第7章 北米市場

7.1. 概要

7.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)

7.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)

7.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

7.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

7.6. 自動車の種類別市場規模(2019年~2030年)

7.7. 自動車の種類別市場収益(2019年~2030年)

7.8. 国別市場規模(2019年~2030年)

7.9. 国別市場収益(2019年~2030年)

第8章 ヨーロッパ市場

8.1. 概要

8.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)

8.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)

8.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

8.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

8.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

8.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

8.8. 国別市場規模(2019年~2030年)

8.9. 国別市場収益(2019年~2030年)

第9章 APAC市場

9.1. 概要

9.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)

9.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)

9.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)

9.5. 販売チャネル別市場収益(2019~2030年)

9.6. 市場規模、車両種類別(2019年~2030年)

9.7. 市場規模、車両種類別(2019年~2030年)

9.8. 市場規模、国別(2019年~2030年)

9.9. 市場規模、国別(2019年~2030年)

第10章:中南米市場

10.1. 概要

10.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)

10.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)

10.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)

10.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

10.6. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

10.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

10.8. 国別市場規模推移(2019年~2030年)

10.9. 国別市場収益(2019年~2030年)

第11章 MEA市場

11.1. 概要

11.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)

11.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)

11.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

11.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

11.6. 車両の種類別市場規模(2019年~2030年)

11.7. 車両の種類別市場収益(2019年~2030年)

11.8. 国別市場規模(2019年~2030年)

11.9. 国別市場収益(2019年~2030年)

第12章:米国市場

12.1. 概要

12.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)

12.3. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)

12.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

12.5. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

12.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

12.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

第13章 カナダ市場

13.1. 概要

13.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)

13.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)

13.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

13.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

13.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

13.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

第14章 ドイツ市場

14.1. 概要

14.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)

14.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)

14.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)

14.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

14.6. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

14.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

第15章 フランス市場

15.1. 概要

15.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)

15.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)

15.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

15.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

15.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

15.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

第16章 英国市場

16.1. 概要

16.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)

16.3. 市場規模:コンポーネント別(2019~2030年)

16.4. 市場規模:販売チャネル別(2019~2030年)

16.5. 市場規模:販売チャネル別(2019~2030年)

16.6. 市場規模:車両種類別(2019~2030年)

16.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

第17章 イタリア市場

17.1. 概要

17.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)

17.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)

17.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

17.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

17.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

17.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

第18章 スペイン市場

18.1. 概要

18.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)

18.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)

18.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)

18.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

18.6. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

18.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

第19章 日本市場

19.1. 概要

19.2. 部品別市場規模推移(2019年~2030年)

19.3. 部品別市場規模推移(2019年~2030年)

19.4. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

19.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

19.6. 自動車の種類別市場規模(2019年~2030年)

19.7. 自動車の種類別市場収益(2019年~2030年)

第20章 中国市場

20.1. 概要

20.2. 部品の種類別市場規模(2019年~2030年)

20.3. 市場規模、部品別(2019~2030年)

20.4. 市場規模、販売チャネル別(2019~2030年)

20.5. 市場規模、販売チャネル別(2019~2030年)

20.6. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)

20.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

第21章 インド市場

21.1. 概要

21.2. 部品種類別市場規模推移(2019年~2030年)

21.3. 部品種類別市場規模推移(2019年~2030年)

21.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

21.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

21.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

21.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

第22章 オーストラリア市場

22.1. 概要

22.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)

22.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)

22.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)

22.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

22.6. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

22.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

第23章 韓国市場

23.1. 概要

23.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)

23.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)

23.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)

23.5. 販売チャネル別市場収益(2019~2030年)

23.6. 自動車の種類別市場規模(2019年~2030年)

23.7. 自動車の種類別市場収益(2019年~2030年)

第24章 ブラジル市場

24.1. 概要

24.2. 部品の種類別市場規模(2019年~2030年)

24.3. 市場規模、部品別(2019~2030年)

24.4. 市場規模、販売チャネル別(2019~2030年)

24.5. 市場規模、販売チャネル別(2019~2030年)

24.6. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)

24.7. 自動車の種類別市場規模推移(2019年~2030年)

第25章 メキシコ市場

25.1. 概要

25.2. 部品の種類別市場規模推移(2019年~2030年)

25.3. 部品の種類別市場規模推移(2019年~2030年)

25.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

25.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

25.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

25.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

第26章 サウジアラビア市場

26.1. 概要

26.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)

26.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)

26.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)

26.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

26.6. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

26.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

第27章 南アフリカ市場

27.1. 概要

27.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)

27.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)

27.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

27.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

27.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

27.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

第28章:アラブ首長国連邦市場

28.1. 概要

28.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)

28.3. 市場規模:コンポーネント別(2019~2030年)

28.4. 市場規模:販売チャネル別(2019~2030年)

28.5. 市場規模:販売チャネル別(2019~2030年)

28.6. 市場規模:車両種類別(2019~2030年)

28.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

第29章 競合状況

29.1. 市場関係者一覧とその製品

29.2. 主要企業の競合ベンチマーク

29.3. 主要企業の製品ベンチマーク

29.4. 最近の戦略的展開

第30章 企業プロフィール

BMW AG
Mercedes-Benz Group AG
Tesla Inc.
General Motors Company
Volkswagen AG

第31章 付録

31.1. 略語

31.2. 出典および参考文献

31.3. 関連レポート

Chapter 1. Research Scope

1.1. Research Objectives

1.2. Market Definition

1.3. Analysis Period

1.4. Market Size Breakdown by Segments

1.4.1. Market size breakdown, by component

1.4.2. Market size breakdown, by sales channel

1.4.3. Market size breakdown, by vehicle type

1.4.4. Market size breakdown, by region

1.4.5. Market size breakdown, by country

1.5. Market Data Reporting Unit

1.5.1. Volume

1.5.2. Value

1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

2.1. Secondary Research

2.1.1. Paid

2.1.2. Unpaid

2.1.3. P&S Intelligence database

2.2. Primary Research

2.3. Market Size Estimation

2.4. Data Triangulation

2.5. Currency Conversion Rates

2.6. Assumptions for the Study

2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

5.1. Market Dynamics

5.1.1. Trends

5.1.2. Drivers

5.1.3. Restraints/challenges

5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints

5.2. Impact of COVID-19

5.3. Porter’s Five Forces Analysis

5.3.1. Bargaining power of buyers

5.3.2. Bargaining power of suppliers

5.3.3. Threat of new entrants

5.3.4. Intensity of rivalry

5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

6.1. Overview

6.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

6.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

6.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

6.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

6.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

6.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

6.8. Market Volume, by Region (2019–2030)

6.9. Market Revenue, by Region (2019–2030)

Chapter 7. North America Market

7.1. Overview

7.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

7.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

7.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

7.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

7.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

7.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

7.8. Market Volume, by Country (2019–2030)

7.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 8. Europe Market

8.1. Overview

8.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

8.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

8.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

8.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

8.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

8.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

8.8. Market Volume, by Country (2019–2030)

8.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 9. APAC Market

9.1. Overview

9.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

9.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

9.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

9.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

9.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

9.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

9.8. Market Volume, by Country (2019–2030)

9.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 10. LATAM Market

10.1. Overview

10.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

10.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

10.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

10.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

10.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

10.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

10.8. Market Volume, by Country (2019–2030)

10.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 11. MEA Market

11.1. Overview

11.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

11.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

11.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

11.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

11.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

11.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

11.8. Market Volume, by Country (2019–2030)

11.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 12. U.S. Market

12.1. Overview

12.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

12.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

12.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

12.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

12.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

12.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 13. Canada Market

13.1. Overview

13.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

13.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

13.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

13.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

13.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

13.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 14. Germany Market

14.1. Overview

14.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

14.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

14.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

14.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

14.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

14.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 15. France Market

15.1. Overview

15.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

15.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

15.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

15.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

15.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

15.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 16. U.K. Market

16.1. Overview

16.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

16.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

16.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

16.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

16.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

16.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 17. Italy Market

17.1. Overview

17.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

17.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

17.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

17.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

17.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

17.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 18. Spain Market

18.1. Overview

18.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

18.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

18.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

18.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

18.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

18.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 19. Japan Market

19.1. Overview

19.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

19.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

19.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

19.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

19.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

19.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 20. China Market

20.1. Overview

20.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

20.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

20.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

20.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

20.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

20.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 21. India Market

21.1. Overview

21.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

21.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

21.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

21.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

21.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

21.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 22. Australia Market

22.1. Overview

22.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

22.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

22.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

22.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

22.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

22.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 23. South Korea Market

23.1. Overview

23.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

23.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

23.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

23.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

23.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

23.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 24. Brazil Market

24.1. Overview

24.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

24.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

24.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

24.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

24.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

24.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 25. Mexico Market

25.1. Overview

25.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

25.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

25.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

25.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

25.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

25.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

26.1. Overview

26.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

26.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

26.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

26.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

26.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

26.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 27. South Africa Market

27.1. Overview

27.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

27.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

27.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

27.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

27.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

27.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

28.1. Overview

28.2. Market Volume, by Component (2019–2030)

28.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)

28.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

28.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

28.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

28.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

29.1. List of Market Players and their Offerings

29.2. Competitive Benchmarking of Key Players

29.3. Product Benchmarking of Key Players

29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

30.1. BMW AG

30.1.1. Business overview

30.1.2. Product and service offerings

30.1.3. Key financial summary

30.2. Mercedes-Benz Group AG

30.2.1. Business overview

30.2.2. Product and service offerings

30.2.3. Key financial summary

30.3. Tesla Inc.

30.3.1. Business overview

30.3.2. Product and service offerings

30.3.3. Key financial summary

30.4. General Motors Company

30.4.1. Business overview

30.4.2. Product and service offerings

30.4.3. Key financial summary

30.5. Volkswagen AG

30.5.1. Business overview

30.5.2. Product and service offerings

30.5.3. Key financial summary

30.6. Mazda Motor Corporation

30.6.1. Business overview

30.6.2. Product and service offerings

30.6.3. Key financial summary

30.7. Volvo Car Corporation

30.7.1. Business overview

30.7.2. Product and service offerings

30.7.3. Key financial summary

30.8. Jaguar Land Rover Automotive PLC

30.8.1. Business overview

30.8.2. Product and service offerings

30.8.3. Key financial summary

30.9. Kia Motors Corporation

30.9.1. Business overview

30.9.2. Product and service offerings

30.9.3. Key financial summary

30.10. Alfa Romeo Automobiles S.p.A.

30.10.1. Business overview

30.10.2. Product and service offerings

30.10.3. Key financial summary

30.11. Audi AG

30.11.1. Business overview

30.11.2. Product and service offerings

30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

31.1. Abbreviations

31.2. Sources and References

31.3. Related Reports

Market Overview

In 2024,the automotive active bonnet industry is projected to produce revenue of USD 2,611.0 million, which is projected to experience a CAGR of 9.2% over the projection period, to attain USD 4,422.4 million by 2030. This growth can be credited to the growing stringency of the regulations to reduce the count of casualties because of accidents.

Some of the techniques used involve development of improved components and optimization of the active bonnets. Commonly used in manufacturing these components are high strength steel, aluminum and composite materials that are light in weightbut at the same time possess high strength and durability. Active bonnet designs include aerodynamics to enhance performance and fuel efficiency is utilized.

The increased consciousness amongst the consumer about the standard safety parameters of a car and the benefits of active bonnets is forcing the consumer to give priority to safety while choosing a car. Social marketing increasing consumer sensitivity to vehicles and their safety has helped in improving on road safety and protection of pedestrians.

Automotive companies continue informing the public about the benefits of the active bonnet systems and other safety features already in cars through marketing, and live product demonstrations.

Key Insights

The electronic control unit (ECU) dominates the market with a 40% share in 2024, widely used for synchronizing and managing active bonnet systems and other safety features.

The ECU makes decisions on deploying active hinge systems based on data from bumper sensors and other vehicle systems, improving pedestrian safety.

Bumper sensors are the fastest-growing category with a 9.6% CAGR during 2024–2030, essential for detecting collisions or impacts with pedestrians or objects.

Passenger cars hold a 70% share in 2024, widely using active bonnet systems to comply with regulatory standards and meet customer demands for safety features.

Commercial vehicles have a faster-growing segment with a 9.4% CAGR during 2024–2030, due to their larger size and risk factor for pedestrians, necessitating safety features like active bonnet systems.

OEMs dominate the market with a 75% share in 2024, offering components with structural integrity, perfect fit, and warranties, enhancing customer trust and satisfaction.

The aftermarket segment is growing faster with a 9.5% expected CAGR, providing a wide range of materials, prices, vehicle customization, and retrofitting options for active bonnet systems.

Asia-Pacific is the largest market with a 55% share in 2024, driven by high-volume automobile sales, access to raw materials, affordable production facilities, rising awareness of safety features, technological advancements, electric vehicle adoption, and aftermarket growth.

The automotive active bonnet market is quite competitive, and major companies are focusing on meeting the evolving industry and consumer requirements, building strategic partnerships, and offering innovative products.

★調査レポート[世界の自動車用アクティブボンネット市場規模&シェア分析(2024年~2030年)] (コード:PS25JAN013)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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