第1章 調査範囲
1.1. 調査目的
1.2. 市場定義
1.3. 分析期間
1.4. 市場規模内訳
1.4.1. コンポーネント別市場規模内訳
1.4.2. 販売チャネル別市場規模内訳
1.4.3. 車両種類別市場規模内訳
1.4.4. 地域別市場規模内訳
1.4.5. 国別市場規模内訳
1.5. 市場データ報告単位
1.5.1. 数量
1.5.2. 価値
1.6. 主要関係者
第2章 調査方法
2.1. 二次調査
2.1.1. 有料
2.1.2. 無料
2.1.3. P&S Intelligenceデータベース
2.2. 一次研究
2.3. 市場規模の推定
2.4. データの照合
2.5. 通貨換算レート
2.6. 本調査の前提条件
2.7. 注記および免責事項
第3章 エグゼクティブサマリー
第4章 市場指標
第5章 業界展望
5.1. 市場力学
5.1.1. 傾向
5.1.2. 推進要因
5.1.3. 抑制要因/課題
5.1.4. 推進要因/抑制要因の影響分析
5.2. COVID-19 の影響
5.3. ポーターのファイブフォース分析
5.3.1. 買い手の交渉力
5.3.2. サプライヤーの交渉力
5.3.3. 新規参入の脅威
5.3.4. 競合の激しさ
5.3.5. 代替品の脅威
第6章 世界市場
6.1. 概要
6.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)
6.3. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)
6.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)
6.5. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)
6.6. 車両種類別市場規模(2019~2030年)
6.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
6.8. 地域別市場規模推移(2019年~2030年)
6.9. 地域別市場規模推移(2019年~2030年)
第7章 北米市場
7.1. 概要
7.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
7.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)
7.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)
7.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)
7.6. 自動車の種類別市場規模(2019年~2030年)
7.7. 自動車の種類別市場収益(2019年~2030年)
7.8. 国別市場規模(2019年~2030年)
7.9. 国別市場収益(2019年~2030年)
第8章 ヨーロッパ市場
8.1. 概要
8.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)
8.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)
8.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)
8.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)
8.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
8.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
8.8. 国別市場規模(2019年~2030年)
8.9. 国別市場収益(2019年~2030年)
第9章 APAC市場
9.1. 概要
9.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)
9.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)
9.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)
9.5. 販売チャネル別市場収益(2019~2030年)
9.6. 市場規模、車両種類別(2019年~2030年)
9.7. 市場規模、車両種類別(2019年~2030年)
9.8. 市場規模、国別(2019年~2030年)
9.9. 市場規模、国別(2019年~2030年)
第10章:中南米市場
10.1. 概要
10.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)
10.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)
10.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)
10.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)
10.6. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
10.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
10.8. 国別市場規模推移(2019年~2030年)
10.9. 国別市場収益(2019年~2030年)
第11章 MEA市場
11.1. 概要
11.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)
11.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)
11.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)
11.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)
11.6. 車両の種類別市場規模(2019年~2030年)
11.7. 車両の種類別市場収益(2019年~2030年)
11.8. 国別市場規模(2019年~2030年)
11.9. 国別市場収益(2019年~2030年)
第12章:米国市場
12.1. 概要
12.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)
12.3. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)
12.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)
12.5. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)
12.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
12.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
第13章 カナダ市場
13.1. 概要
13.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)
13.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)
13.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)
13.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)
13.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
13.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
第14章 ドイツ市場
14.1. 概要
14.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)
14.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)
14.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)
14.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)
14.6. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
14.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
第15章 フランス市場
15.1. 概要
15.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)
15.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)
15.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)
15.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)
15.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
15.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
第16章 英国市場
16.1. 概要
16.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)
16.3. 市場規模:コンポーネント別(2019~2030年)
16.4. 市場規模:販売チャネル別(2019~2030年)
16.5. 市場規模:販売チャネル別(2019~2030年)
16.6. 市場規模:車両種類別(2019~2030年)
16.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
第17章 イタリア市場
17.1. 概要
17.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)
17.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)
17.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)
17.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)
17.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
17.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
第18章 スペイン市場
18.1. 概要
18.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)
18.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)
18.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)
18.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)
18.6. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
18.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
第19章 日本市場
19.1. 概要
19.2. 部品別市場規模推移(2019年~2030年)
19.3. 部品別市場規模推移(2019年~2030年)
19.4. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)
19.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)
19.6. 自動車の種類別市場規模(2019年~2030年)
19.7. 自動車の種類別市場収益(2019年~2030年)
第20章 中国市場
20.1. 概要
20.2. 部品の種類別市場規模(2019年~2030年)
20.3. 市場規模、部品別(2019~2030年)
20.4. 市場規模、販売チャネル別(2019~2030年)
20.5. 市場規模、販売チャネル別(2019~2030年)
20.6. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)
20.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
第21章 インド市場
21.1. 概要
21.2. 部品種類別市場規模推移(2019年~2030年)
21.3. 部品種類別市場規模推移(2019年~2030年)
21.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)
21.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)
21.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
21.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
第22章 オーストラリア市場
22.1. 概要
22.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)
22.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)
22.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)
22.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)
22.6. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
22.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
第23章 韓国市場
23.1. 概要
23.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)
23.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)
23.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)
23.5. 販売チャネル別市場収益(2019~2030年)
23.6. 自動車の種類別市場規模(2019年~2030年)
23.7. 自動車の種類別市場収益(2019年~2030年)
第24章 ブラジル市場
24.1. 概要
24.2. 部品の種類別市場規模(2019年~2030年)
24.3. 市場規模、部品別(2019~2030年)
24.4. 市場規模、販売チャネル別(2019~2030年)
24.5. 市場規模、販売チャネル別(2019~2030年)
24.6. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)
24.7. 自動車の種類別市場規模推移(2019年~2030年)
第25章 メキシコ市場
25.1. 概要
25.2. 部品の種類別市場規模推移(2019年~2030年)
25.3. 部品の種類別市場規模推移(2019年~2030年)
25.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)
25.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)
25.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
25.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
第26章 サウジアラビア市場
26.1. 概要
26.2. コンポーネント別市場規模(2019~2030年)
26.3. コンポーネント別市場収益(2019~2030年)
26.4. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)
26.5. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)
26.6. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
26.7. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
第27章 南アフリカ市場
27.1. 概要
27.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)
27.3. コンポーネント別市場収益(2019年~2030年)
27.4. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)
27.5. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)
27.6. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
27.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
第28章:アラブ首長国連邦市場
28.1. 概要
28.2. コンポーネント別市場規模(2019年~2030年)
28.3. 市場規模:コンポーネント別(2019~2030年)
28.4. 市場規模:販売チャネル別(2019~2030年)
28.5. 市場規模:販売チャネル別(2019~2030年)
28.6. 市場規模:車両種類別(2019~2030年)
28.7. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
第29章 競合状況
29.1. 市場関係者一覧とその製品
29.2. 主要企業の競合ベンチマーク
29.3. 主要企業の製品ベンチマーク
29.4. 最近の戦略的展開
第30章 企業プロフィール
BMW AG
Mercedes-Benz Group AG
Tesla Inc.
General Motors Company
Volkswagen AG
…
第31章 付録
31.1. 略語
31.2. 出典および参考文献
31.3. 関連レポート
Chapter 1. Research Scope1.1. Research Objectives
1.2. Market Definition
1.3. Analysis Period
1.4. Market Size Breakdown by Segments
1.4.1. Market size breakdown, by component
1.4.2. Market size breakdown, by sales channel
1.4.3. Market size breakdown, by vehicle type
1.4.4. Market size breakdown, by region
1.4.5. Market size breakdown, by country
1.5. Market Data Reporting Unit
1.5.1. Volume
1.5.2. Value
1.6. Key Stakeholders
Chapter 2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.1.1. Paid
2.1.2. Unpaid
2.1.3. P&S Intelligence database
2.2. Primary Research
2.3. Market Size Estimation
2.4. Data Triangulation
2.5. Currency Conversion Rates
2.6. Assumptions for the Study
2.7. Notes and Caveats
Chapter 3. Executive Summary
Chapter 4. Market Indicators
Chapter 5. Industry Outlook
5.1. Market Dynamics
5.1.1. Trends
5.1.2. Drivers
5.1.3. Restraints/challenges
5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
5.2. Impact of COVID-19
5.3. Porter’s Five Forces Analysis
5.3.1. Bargaining power of buyers
5.3.2. Bargaining power of suppliers
5.3.3. Threat of new entrants
5.3.4. Intensity of rivalry
5.3.5. Threat of substitutes
Chapter 6. Global Market
6.1. Overview
6.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
6.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
6.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
6.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
6.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
6.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
6.8. Market Volume, by Region (2019–2030)
6.9. Market Revenue, by Region (2019–2030)
Chapter 7. North America Market
7.1. Overview
7.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
7.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
7.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
7.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
7.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
7.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
7.8. Market Volume, by Country (2019–2030)
7.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)
Chapter 8. Europe Market
8.1. Overview
8.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
8.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
8.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
8.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
8.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
8.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
8.8. Market Volume, by Country (2019–2030)
8.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)
Chapter 9. APAC Market
9.1. Overview
9.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
9.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
9.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
9.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
9.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
9.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
9.8. Market Volume, by Country (2019–2030)
9.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)
Chapter 10. LATAM Market
10.1. Overview
10.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
10.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
10.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
10.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
10.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
10.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
10.8. Market Volume, by Country (2019–2030)
10.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)
Chapter 11. MEA Market
11.1. Overview
11.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
11.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
11.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
11.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
11.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
11.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
11.8. Market Volume, by Country (2019–2030)
11.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)
Chapter 12. U.S. Market
12.1. Overview
12.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
12.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
12.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
12.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
12.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
12.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 13. Canada Market
13.1. Overview
13.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
13.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
13.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
13.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
13.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
13.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 14. Germany Market
14.1. Overview
14.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
14.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
14.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
14.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
14.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
14.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 15. France Market
15.1. Overview
15.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
15.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
15.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
15.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
15.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
15.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 16. U.K. Market
16.1. Overview
16.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
16.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
16.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
16.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
16.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
16.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 17. Italy Market
17.1. Overview
17.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
17.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
17.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
17.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
17.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
17.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 18. Spain Market
18.1. Overview
18.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
18.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
18.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
18.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
18.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
18.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 19. Japan Market
19.1. Overview
19.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
19.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
19.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
19.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
19.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
19.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 20. China Market
20.1. Overview
20.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
20.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
20.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
20.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
20.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
20.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 21. India Market
21.1. Overview
21.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
21.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
21.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
21.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
21.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
21.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 22. Australia Market
22.1. Overview
22.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
22.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
22.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
22.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
22.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
22.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 23. South Korea Market
23.1. Overview
23.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
23.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
23.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
23.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
23.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
23.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 24. Brazil Market
24.1. Overview
24.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
24.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
24.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
24.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
24.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
24.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 25. Mexico Market
25.1. Overview
25.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
25.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
25.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
25.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
25.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
25.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 26. Saudi Arabia Market
26.1. Overview
26.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
26.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
26.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
26.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
26.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
26.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 27. South Africa Market
27.1. Overview
27.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
27.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
27.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
27.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
27.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
27.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 28. U.A.E. Market
28.1. Overview
28.2. Market Volume, by Component (2019–2030)
28.3. Market Revenue, by Component (2019–2030)
28.4. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)
28.5. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)
28.6. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
28.7. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
Chapter 29. Competitive Landscape
29.1. List of Market Players and their Offerings
29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
29.3. Product Benchmarking of Key Players
29.4. Recent Strategic Developments
Chapter 30. Company Profiles
30.1. BMW AG
30.1.1. Business overview
30.1.2. Product and service offerings
30.1.3. Key financial summary
30.2. Mercedes-Benz Group AG
30.2.1. Business overview
30.2.2. Product and service offerings
30.2.3. Key financial summary
30.3. Tesla Inc.
30.3.1. Business overview
30.3.2. Product and service offerings
30.3.3. Key financial summary
30.4. General Motors Company
30.4.1. Business overview
30.4.2. Product and service offerings
30.4.3. Key financial summary
30.5. Volkswagen AG
30.5.1. Business overview
30.5.2. Product and service offerings
30.5.3. Key financial summary
30.6. Mazda Motor Corporation
30.6.1. Business overview
30.6.2. Product and service offerings
30.6.3. Key financial summary
30.7. Volvo Car Corporation
30.7.1. Business overview
30.7.2. Product and service offerings
30.7.3. Key financial summary
30.8. Jaguar Land Rover Automotive PLC
30.8.1. Business overview
30.8.2. Product and service offerings
30.8.3. Key financial summary
30.9. Kia Motors Corporation
30.9.1. Business overview
30.9.2. Product and service offerings
30.9.3. Key financial summary
30.10. Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
30.10.1. Business overview
30.10.2. Product and service offerings
30.10.3. Key financial summary
30.11. Audi AG
30.11.1. Business overview
30.11.2. Product and service offerings
30.11.3. Key financial summary
Chapter 31. Appendix
31.1. Abbreviations
31.2. Sources and References
31.3. Related Reports
Market Overview
In 2024,the automotive active bonnet industry is projected to produce revenue of USD 2,611.0 million, which is projected to experience a CAGR of 9.2% over the projection period, to attain USD 4,422.4 million by 2030. This growth can be credited to the growing stringency of the regulations to reduce the count of casualties because of accidents.
Some of the techniques used involve development of improved components and optimization of the active bonnets. Commonly used in manufacturing these components are high strength steel, aluminum and composite materials that are light in weightbut at the same time possess high strength and durability. Active bonnet designs include aerodynamics to enhance performance and fuel efficiency is utilized.
The increased consciousness amongst the consumer about the standard safety parameters of a car and the benefits of active bonnets is forcing the consumer to give priority to safety while choosing a car. Social marketing increasing consumer sensitivity to vehicles and their safety has helped in improving on road safety and protection of pedestrians.
Automotive companies continue informing the public about the benefits of the active bonnet systems and other safety features already in cars through marketing, and live product demonstrations.
Key Insights
The electronic control unit (ECU) dominates the market with a 40% share in 2024, widely used for synchronizing and managing active bonnet systems and other safety features.
The ECU makes decisions on deploying active hinge systems based on data from bumper sensors and other vehicle systems, improving pedestrian safety.
Bumper sensors are the fastest-growing category with a 9.6% CAGR during 2024–2030, essential for detecting collisions or impacts with pedestrians or objects.
Passenger cars hold a 70% share in 2024, widely using active bonnet systems to comply with regulatory standards and meet customer demands for safety features.
Commercial vehicles have a faster-growing segment with a 9.4% CAGR during 2024–2030, due to their larger size and risk factor for pedestrians, necessitating safety features like active bonnet systems.
OEMs dominate the market with a 75% share in 2024, offering components with structural integrity, perfect fit, and warranties, enhancing customer trust and satisfaction.
The aftermarket segment is growing faster with a 9.5% expected CAGR, providing a wide range of materials, prices, vehicle customization, and retrofitting options for active bonnet systems.
Asia-Pacific is the largest market with a 55% share in 2024, driven by high-volume automobile sales, access to raw materials, affordable production facilities, rising awareness of safety features, technological advancements, electric vehicle adoption, and aftermarket growth.
The automotive active bonnet market is quite competitive, and major companies are focusing on meeting the evolving industry and consumer requirements, building strategic partnerships, and offering innovative products.