目次
第1章. 方法論と範囲
1.1. 市場セグメンテーションとスコープ
1.2. 市場の定義
1.3. 情報調達
1.3.1. 購入データベース
1.3.2. GVRの内部データベース
1.3.3. 二次情報源と第三者の視点
1.3.4. 一次調査
1.4. 情報分析
1.4.1. データ分析モデル
1.5. 市場形成とデータの可視化
1.6. データの検証と公開
第2章. エグゼクティブサマリー
2.1. 市場スナップショット
2.2. セグメント別スナップショット
2.3. 競合環境スナップショット
第3章. ベビー飲料市場の変数、トレンド、スコープ
3.1. 市場系統の展望
3.1.1. 親市場の展望
3.1.2. 関連市場の展望
3.2. 産業バリューチェーン分析
3.3. 市場ダイナミクス
3.3.1. 市場促進要因分析
3.3.2. 市場阻害要因分析
3.4. 業界分析ツール
3.4.1. ポーターのファイブフォース分析
3.5. 市場参入戦略
第4章. 消費者行動分析
4.1. デモグラフィック分析
4.2. 消費者の動向と嗜好
4.3. 購買決定に影響を与える要因
4.4. 消費者の製品採用
4.5. 考察と提言
第5章. ベビー飲料市場 製品の推定と動向分析
5.1. ベビー用飲料市場:製品別 主要項目
5.2. 製品動向分析と市場シェア、2024年および2030年
5.3. 市場予測:製品別、2018年〜2030年(10億米ドル)
5.3.1. ベビー用粉ミルク
5.3.1.1. 市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Billion)
5.3.2. ジュース
5.3.2.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
5.3.2.2. RTD
5.3.2.2.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
5.3.2.3. 濃縮飲料
5.3.2.3.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
5.3.3. 電解液
5.3.3.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(10億米ドル)
第6章. ベビー飲料市場 流通チャネルの推定と動向分析
6.1. ベビー用飲料市場:流通チャネル別 主要なポイント
6.2. 流通チャネルの動向分析と市場シェア、2024年・2030年
6.3. 2018〜2030年の流通チャネル別市場推定・予測(億米ドル)
6.3.1. ハイパーマーケット・スーパーマーケット
6.3.1.1. 市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Billion)
6.3.2. 薬局
6.3.2.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.3. オンライン
6.3.3.1. 市場の推計と予測、2018年~2030年(USD Billion)
第7章. ベビー飲料市場 地域別推定と動向分析
7.1. ベビー飲料市場 地域別展望
7.2. 地域別市場 主要なポイント
7.3. 2018〜2030年地域別市場予測・予想(億米ドル)
7.3.1. 北米
7.3.1.1. 市場の推定と予測、2018〜2030年(USD Billion)
7.3.1.2. 米国
7.3.1.2.1. 主要国のダイナミクス
7.3.1.2.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (10億米ドル)
7.3.1.3. カナダ
7.3.1.3.1. 主要国のダイナミクス
7.3.1.3.2. 市場の推定と予測、2018年~2030年(10億米ドル)
7.3.1.4. メキシコ
7.3.1.4.1. 主要国のダイナミクス
7.3.1.4.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (10億米ドル)
7.3.2. 欧州
7.3.2.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.2.2. 英国
7.3.2.2.1. 主要国のダイナミクス
7.3.2.2.2. 市場予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.2.3. ドイツ
7.3.2.3.1. 主要国のダイナミクス
7.3.2.3.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.2.4. フランス
7.3.2.4.1. 主要国のダイナミクス
7.3.2.4.2. 市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.2.5. イタリア
7.3.2.5.1. 主要国のダイナミクス
7.3.2.5.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年(10億米ドル)
7.3.2.6. スペイン
7.3.2.6.1. 主要国のダイナミクス
7.3.2.6.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年(10億米ドル)
7.3.3. アジア太平洋
7.3.3.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.3.2. 中国
7.3.3.2.1. 主要国のダイナミクス
7.3.3.2.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (億米ドル)
7.3.3.3. インド
7.3.3.3.1. 主要国のダイナミクス
7.3.3.3.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (10億米ドル)
7.3.3.4. 日本
7.3.3.4.1. 主要国のダイナミクス
7.3.3.4.2. 市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.3.5. オーストラリアとニュージーランド
7.3.3.5.1. 主要国のダイナミクス
7.3.3.5.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.4. ラテンアメリカ
7.3.4.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.4.2. ブラジル
7.3.4.2.1. 主要国のダイナミクス
7.3.4.2.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (億米ドル)
7.3.4.3. アルゼンチン
7.3.4.3.1. 主要国のダイナミクス
7.3.4.3.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (10億米ドル)
7.3.5. 中東・アフリカ
7.3.5.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
7.3.5.2. 南アフリカ
7.3.5.2.1. 主要国のダイナミクス
7.3.5.2.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (10億米ドル)
7.3.5.3. アラブ首長国連邦
7.3.5.3.1. 主要国のダイナミクス
7.3.5.3.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年(10億米ドル)
第8章. ベビー飲料市場 競合分析
8.1. 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
8.2. 企業分類
8.3. 参加企業の概要
8.4. 財務実績
8.5. 製品ベンチマーク
8.6. 企業市場シェア分析、2024年(%)
8.7. 企業ヒートマップ分析
8.8. 戦略マッピング
8.9. 企業プロフィール
Nestlé
Abbott
Danone
Mead Johnson & Company LLC.
FrieslandCampina
Arla Foods amba
Meiji Holdings Co., Ltd.
HiPP
The Kraft Heinz Company
DANA DAIRY GROUP
The global baby drinks market size is expected to reach USD 307.49 billion by 2030, registering a CAGR of 9.7% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising working women population in the developing countries such as China and India is driving the market. Eventually, to save working time and efforts, working women are getting inclined towards the use of baby drinks to ensure baby care in terms of nutrition. For instance, 30% to 40% of the total women population is working in India. This has resulted in the increased demand for infant formula that meets the nutritional requirement in babies.
E-commerce has rapidly emerged as one of the potential distribution channels for multi-national companies in China. This scenario is attributed to the ability of the retailers to compete on price and convenience because of less capital investment and elimination of links involved in the supply chain.
Asia Pacific is leading in terms of online purchase of various baby products including food, beverages, clothes, and accessories. E-commerce retail sales have witnessed a significant growth in China in past few years. Increased penetration of smartphones and internet along with easy accessibility of various products and convenient shopping options are driving the sale of infant formulas through online platforms.
The baby formula segment is expected to account for highest market share owing to the presence of essential nutrients required by infants from birth to 3 years of age. Baby formulas contain vitamins, minerals, and prebiotics to enhance nutritional capacity and immunity power in infants aging 12 months and above. Manufacturers are shifting their preferences towards the innovative discovery of nourishing ingredients that can improve the nutritional value of these products. The juice segment is expected to grow fast over the forecast period owing to increasing demand for Ready to Drink (RTD) beverages.
Consumer preference for online distribution channels with respect to baby nutrition products is likely to witness a sluggish growth due to the lack of trust over the e-commerce platforms. However, with the introduction of e-commerce, few e-pharmacies have been introduced to serve the busy professionals, running short on time to shop in person. For instance, India has been witnessing a strong traction with online pharmacies due to the growth of internet and increasing use of smartphones. It is expected that e-pharmacy has the potential of capturing 5% - 15% share in the next few years. Furthermore, many manufacturers are partnering with online retailers in order to boost sales and ensure increased accessibility of products.
Rising demand for baby drinks is directly linked to the commercialization and increased preference for these products infused with high nutrition. The increasing number of working women worldwide coupled with lack of breastfeeding due to certain medical conditions, results in increased acceptance of infant formulas. This, in turn, contributes to the rising demand for baby drinks. In addition, increase in global milk production is anticipated to propel baby drinks market growth. Fonterra is the largest dairy exporter in the world based in New Zealand. The dairy is promoting the production of milk at an industrial scale in U.S., Chile, Brazil, Uruguay, Hawaii, and Brazil. The globalization of the dairy industry helps in supplying the basic milk supplements to the manufacturers of infant formulas.
Baby Drinks Market Report Highlights
• Asia Pacific baby drinks market dominated the global industry with a revenue share of 56.2% in 2024.
• Based on products, the baby formula segment dominated the global baby drinks market with a revenue share of 46.6% in 2024.
• Pharmacies held the largest revenue share of the baby drinks market in 2024, whereas the online distribution segment is expected to experience substantial growth during the forecast period.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Baby Drinks Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Baby Drinks Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Baby Drinks Market, By Product: Key Takeaways
5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.1. Baby Formula
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.2. Juice
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.2.2. RTD
5.3.2.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.2.3. Concentrate
5.3.2.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.3. Electrolyte
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 6. Baby Drinks Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Baby Drinks Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
6.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.1. Hypermarket & Supermarket
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.2. Pharmacies
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.3. Online
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 7. Baby Drinks Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Baby Drinks Market: Regional Outlook
7.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
7.3. Market Estimates & Forecasts, by Region, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.1. North America
7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.1.2. U.S.
7.3.1.2.1. Key country dynamics
7.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.1.3. Canada
7.3.1.3.1. Key country dynamics
7.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.1.4. Mexico
7.3.1.4.1. Key country dynamics
7.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2. Europe
7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2.2. U.K.
7.3.2.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2.3. Germany
7.3.2.3.1. Key country dynamics
7.3.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2.4. France
7.3.2.4.1. Key country dynamics
7.3.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2.5. Italy
7.3.2.5.1. Key country dynamics
7.3.2.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2.6. Spain
7.3.2.6.1. Key country dynamics
7.3.2.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3. Asia Pacific
7.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3.2. China
7.3.3.2.1. Key country dynamics
7.3.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3.3. India
7.3.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3.4. Japan
7.3.3.4.1. Key country dynamics
7.3.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3.5. Australia & New Zealand
7.3.3.5.1. Key country dynamics
7.3.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4. Latin America
7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4.2. Brazil
7.3.4.2.1. Key country dynamics
7.3.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4.3. Argentina
7.3.4.3.1. Key country dynamics
7.3.4.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5. Middle East & Africa
7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5.2. South Africa
7.3.5.2.1. Key country dynamics
7.3.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5.3. UAE
7.3.5.3.1. Key country dynamics
7.3.5.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 8. Baby Drinks Market: Competitive Analysis
8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. Company Profiles
8.9.1. Nestlé
8.9.1.1. Company Overview
8.9.1.2. Financial Performance
8.9.1.3. Product Portfolios
8.9.1.4. Strategic Initiatives
8.9.2. Abbott
8.9.2.1. Company Overview
8.9.2.2. Financial Performance
8.9.2.3. Product Portfolios
8.9.2.4. Strategic Initiatives
8.9.3. Danone
8.9.3.1. Company Overview
8.9.3.2. Financial Performance
8.9.3.3. Product Portfolios
8.9.3.4. Strategic Initiatives
8.9.4. Mead Johnson & Company LLC.
8.9.4.1. Company Overview
8.9.4.2. Financial Performance
8.9.4.3. Product Portfolios
8.9.4.4. Strategic Initiatives
8.9.5. FrieslandCampina
8.9.5.1. Company Overview
8.9.5.2. Financial Performance
8.9.5.3. Product Portfolios
8.9.5.4. Strategic Initiatives
8.9.6. Arla Foods amba
8.9.6.1. Company Overview
8.9.6.2. Financial Performance
8.9.6.3. Product Portfolios
8.9.6.4. Strategic Initiatives
8.9.7. Meiji Holdings Co., Ltd.
8.9.7.1. Company Overview
8.9.7.2. Financial Performance
8.9.7.3. Product Portfolios
8.9.7.4. Strategic Initiatives
8.9.8. HiPP
8.9.8.1. Company Overview
8.9.8.2. Financial Performance
8.9.8.3. Product Portfolios
8.9.8.4. Strategic Initiatives
8.9.9. The Kraft Heinz Company
8.9.9.1. Company Overview
8.9.9.2. Financial Performance
8.9.9.3. Product Portfolios
8.9.9.4. Strategic Initiatives
8.9.10. DANA DAIRY GROUP
8.9.10.1. Company Overview
8.9.10.2. Financial Performance
8.9.10.3. Product Portfolios
8.9.10.4. Strategic Initiatives
❖ 世界のベビー飲料市場に関するよくある質問(FAQ) ❖
・ベビー飲料の世界市場規模は?
→Grand View Research社は2025年のベビー飲料の世界市場規模をXXドルと推定しています。
・ベビー飲料の世界市場予測は?
→Grand View Research社は2030年のベビー飲料の世界市場規模を3,074億9,000万米ドルと予測しています。
・ベビー飲料市場の成長率は?
→Grand View Research社はベビー飲料の世界市場が2025年~2030年に年平均9.7%成長すると予測しています。
・世界のベビー飲料市場における主要企業は?
→Grand View Research社は「Nestlé、Abbott、Danone、Mead Johnson & Company LLC.、FrieslandCampina、Arla Foods amba、Meiji Holdings Co., Ltd.、HiPP、The Kraft Heinz Company、DANA DAIRY GROUPなど ...」をグローバルベビー飲料市場の主要企業として認識しています。
※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。