1 はじめに 33
1.1 調査目的 33
1.2 市場定義 33
1.3 調査範囲 34
1.3.1 市場細分化 34
1.3.2 対象範囲と除外範囲 35
1.3.3 対象地域 38
1.3.4 対象年 38
1.4 対象単位 39
1.4.1 対象通貨 39
1.4.2 対象数量単位 39
1.5 利害関係者 40
1.6 変更の概要 40
2 調査方法 42
2.1 調査データ 42
2.1.1 二次データ 43
2.1.1.1 二次情報源からの主要データ 43
2.1.2 一次データ 43
2.1.2.1 一次情報源からの主要データ 44
2.1.2.2 一次プロフィールの内訳 44
2.1.2.3 業界専門家による主な洞察 45
2.2 市場規模の推定 46
2.2.1 アプローチ1:ボトムアップ(種類別&サブタイプ別、地域別) 47
2.2.2 アプローチ2:トップダウン(グローバル市場別) 48
2.2.3 供給サイド分析 49
2.3 データ・トライアングル 50
2.4 調査の前提条件 51
2.5 調査の限界と関連リスク 52
3 エグゼクティブサマリー 53
4 プレミアムインサイト 59
4.1 飼料添加物市場における魅力的な機会 59
4.2 アジア太平洋地域:種類別&国別の飼料添加物市場 59
4.3 種類別の飼料添加物市場 60
4.4 形態別の飼料添加物市場 61
4.5 飼料添加物市場、供給源別 61
4.6 飼料添加物市場、家畜および地域別 62
4.7 飼料添加物市場、主要国別 63
5 市場概要 64
5.1 はじめに 64
5.2 マクロ経済の見通し 64
5.2.1 配合飼料の需要増加 64
5.2.2 発展途上地域における成長機会 65
5.3 市場力学 66
5.3.1 推進要因 66
5.3.1.1 家畜由来製品の需要と消費の増加 66
5.3.1.2 飼料生産の成長 68
5.3.1.3 飼料品質に対する意識の高まり 69
5.3.1.4 天然飼料および飼料添加物に対する世界的な需要の高まり 70
5.3.1.5 疾病発生による食肉製品の標準化 70
5.3.1.6 食肉の品質向上のための革新的な畜産慣行の実施 71
5.3.2 抑制要因 72
5.3.2.1 各国における抗生物質の禁止 72
5.3.2.2 不安定な原材料価格 73
5.3.2.3 厳格な規制枠組み 73
5.3.3 機会 74
5.3.3.1 天然の成長促進剤へのシフト 74
5.3.3.2 単胃動物用の栄養補助食品の需要増加 75
5.3.4 課題 75
5.3.4.1 アジア企業が製造する遺伝子組み換え飼料添加物の品質管理 75
5.3.4.2 飼料と家畜のサプライチェーンの持続可能性 76
5.4 遺伝子組み換え動物栄養がもたらす影響 77
5.4.1 はじめに 77
5.4.2 動物栄養における遺伝子組み換えの利用 77
5.4.3 ケーススタディ分析 78
5.4.3.1 人工授精の革新による酪農栄養の変革 78
5.4.3.2 意思決定支援ツールによる家畜飼料配合の改善 78
5.4.4 飼料添加物市場への影響 79
5.4.5 ジェネティックAIに取り組む近隣の生態系 79
6 業界トレンド 80
6.1 はじめに 80
6.2 サプライチェーン分析 80
6.3 バリューチェーン分析 81
6.3.1 研究および製品開発 81
6.3.2 原材料の調達 81
6.3.3 生産 82
6.3.4 品質管理および安全性 82
6.3.5 流通およびロジスティクス 82
6.3.6 マーケティングおよび販売 82
6.3.7 エンドユーザー 83
6.4 貿易分析 83
6.4.1 飼料添加物に関連する動物飼料の輸出シナリオ 83
6.4.2 飼料添加物に関連する動物飼料の輸入シナリオ 84
6.5 技術分析 86
6.5.1 主要技術 86
6.5.1.1 凝集(ペレット化) 86
6.5.1.2 投与システム 87
6.5.2 補完技術 87
6.5.2.1 動物健康モニタリングシステム 87
6.5.3 隣接技術 88
6.5.3.1 精密栄養 88
6.6 価格分析 88
6.6.1 はじめに 88
6.6.2 主要企業における指標価格動向 89
6.6.3 2020年~2024年の家畜別平均販売価格動向 90
6.6.4 地域別平均販売価格動向、2020年~2024年 91
6.7 生態系分析/市場マップ 92
6.7.1 需要側 92
6.7.2 供給側 92
6.8 バイヤーに影響を与えるトレンド/破壊的現象 94
6.9 特許分析 95
6.9.1 主要特許の一覧 96
6.10 2024~2025年の主要な会議およびイベント 99
6.11 関税および規制の概観 100
6.11.1 飼料添加物に関する関税 100
6.11.2 規制当局、政府機関、その他の組織 100
6.11.3 規制 105
6.11.3.1 欧州連合(EU)の飼料添加物規制認可 105
6.11.3.2 登録中の飼料添加物の有効期間 106
6.11.3.3 飼料添加物の登録 106
6.11.3.4 飼料添加物の包装 106
6.11.3.5 飼料添加物のラベル表示 107
6.11.3.6 飼料添加物の製造および販売 107
6.11.3.7 飼料添加物の輸入 108
6.11.3.8 飼料添加物の再評価 108
6.11.4 国別の規制枠組み 108
6.11.4.1 米国 108
6.11.4.1.1 表示 109
6.11.4.1.2 米国飼料検査官協会(AAFCO) 109
6.11.4.2 カナダ 109
6.11.4.2.1 法的機関 109
6.11.4.3 中国 110
6.11.4.4 欧州連合 110
6.11.4.5 日本 111
6.11.4.6 南アフリカ 111
6.12 ポーターのファイブフォース分析 111
6.12.1 競争の激しさ 112
6.12.2 サプライヤーの交渉力 113
6.12.3 購入者の交渉力 113
6.12.4 代替品の脅威 113
6.12.5 新規参入者の脅威 113
6.13 主要な利害関係者および購買基準 114
6.13.1 購買プロセスにおける主要関係者 114
6.13.2 購買基準 114
6.14 ケーススタディ 115
6.14.1 栄養価の高い飼料添加物を提供するためのインドにおけるDSMの事業拡大 115
6.14.2 動物衛生関連の問題の増加が飼料添加物の需要を促進 116
6.14.3 ADMによるピキア・ギリエモンディの水産養殖飼料 116
6.15 投資と資金調達のシナリオ 117
7 飼料添加物市場、種類別 118
7.1 はじめに 119
7.2 アミノ酸 123
7.2.1 メチオニン 123
7.2.1.1 家畜用アミノ酸サプリメントの調整能力が市場を牽引 123
7.2.2 リジン 123
7.2.2.1 リジンの比較的高い価値と消化率が市場を後押し 123
7.2.3 トレオニン 124
7.2.3.1 タンパク質の最適な合成を促す役割が市場を後押し 124
7.2.4 トリプトファン 124
7.2.4.1 家畜のタンパク質利用効率の改善とストレス軽減能力が市場を牽引 124
7.2.5 その他のアミノ酸 124
7.3 リン酸塩 126
7.3.1 リン酸二カルシウム 127
7.3.1.1 エネルギー代謝の調整と家畜の適切な栄養レベル維持における役割 127
7.3.2 モノリン酸カルシウム 127
7.3.2.1 家畜の骨の異常な成長を防ぐ能力 127
7.3.3 モノリン酸カルシウム 127
7.3.3.1 免疫機能の強化による市場促進 127
7.3.4 脱フッ素リン酸塩 127
7.3.4.1 動物用飼料中のフッ素含有量を削減する役割による市場促進 127
7.3.5 リン酸三カルシウム 128
7.3.5.1 畜産動物の免疫システム強化とエネルギー調整における役割 128
7.3.6 その他のリン酸塩 128
7.4 ビタミン 130
7.4.1 脂溶性ビタミン 130
7.4.1.1 代謝機能の主要構成要素としてのビタミンの役割が市場を牽引 130
7.4.2 水溶性ビタミン 131
7.4.2.1 家畜の最適な成長と発育における水溶性ビタミンの重要性が市場を牽引 131
7.5 酸性化剤 133
7.5.1 プロピオン酸 133
7.5.1.1 サイレージ生産における役割と家畜の繁殖障害予防 133
7.5.2 ギ酸 133
7.5.2.1 安定した飼料配合と飼料保存における役割 133
7.5.3 クエン酸 134
7.5.3.1 ワクチン接種したブロイラーの免疫力を高めるクエン酸の重要性と市場拡大 134
7.5.4 乳酸 134
7.5.4.1 動物の健康と生産性を向上させる乳酸の重要性と市場拡大 134
7.5.5 ソルビン酸 134
7.5.5.1 飼料保存におけるソルビン酸の重要性が市場を牽引 134
7.5.6 リンゴ酸 134
7.5.6.1 費用対効果の高い保存料およびpH調整剤としての役割が市場を牽引 134
7.5.7 安息香酸 134
7.5.7.1 強い抗菌性と低刺激性が市場を牽引 134
7.5.8 その他の酸味料 135
7.6 カロテノイド 137
7.6.1 アスタキサンチン 137
7.6.1.1 アスタキサンチンの健康効果で市場成長を促進 137
7.6.2 カンタキサンチン 138
7.6.2.1 市場を促進する安定した卵の色を供給するカンタキサンチンの役割 138
7.6.3 ルテイン 138
7.6.3.1 ルテインの健康効果と飼料嗜好性の改善が市場を促進 138
7.6.4 β-カロテン 138
7.6.4.1 反芻動物の繁殖成績の改善と酸化ストレスからの保護が市場成長を加速 138
7.6.5 その他のカロテノイド 138
7.7 酵素 140
7.7.1 フィターゼ 141
7.7.1.1 低コストと栄養面での利点が成長を促進 141
7.7.2 炭水化物分解酵素 141
7.7.2.1 飼料原料中の炭水化物の消化率改善が市場を牽引 141
7.7.3 タンパク質分解酵素 141
7.7.3.1 家畜の飼料タンパク質レベルの削減における役割 141
7.7.4 その他の酵素 141
7.8 マイコトキシン除去剤 144
7.8.1 バインダー 144
7.8.1.1 バインダーの利点に対する認識の高まりが市場を牽引 144
7.8.2 改良剤 145
7.8.2.1 マイコトキシンをより毒性の低い化合物に変換することで飼料を強化し、市場を牽引 145
7.9 風味料および甘味料 147
7.9.1 飼料用風味料 147
7.9.1.1 家畜のパフォーマンス向上への注目度の高まりが市場を牽引 147
7.9.2 飼料用甘味料 147
7.9.2.1 飼料の好ましくない風味を隠す甘味料の役割が市場を牽引 147
7.10 抗生物質 149
7.10.1 テトラサイクリン 150
7.10.1.1 卵生産と飼料効率の改善における役割 150
7.10.2 ペニシリン 150
7.10.2.1 市場を牽引する抗生物質としてのペニシリンの重要性 150
7.10.3 その他の抗生物質 150
7.11 ミネラル 152
7.11.1 カリウム 152
7.11.1.1 タンパク質と炭水化物の代謝の制御による市場の活性化 152
7.11.2 カルシウム 152
7.11.2.1 骨の強化と卵殻質の改善におけるカルシウムの役割が市場を牽引します。
7.11.3 リン 153
7.11.3.1 卵生産におけるリンの重要な役割と骨格の奇形予防が市場を牽引 153
7.11.4 マグネシウム 153
7.11.4.1 骨の成長と安定に必要なマグネシウムが市場を牽引 153
7.11.5 ナトリウム 153
7.11.5.1 酸塩基平衡の調整と浸透圧の維持におけるナトリウムの役割 153
7.11.6 鉄 153
7.11.6.1 ヘモグロビンとミオグロビンの形成における鉄の重要性 153
7.11.7 亜鉛 153
7.11.7.1 免疫システムと生殖能力の発達における亜鉛の役割と市場を牽引する要因 153
7.11.8 銅 154
7.11.8.1 銅の健康効果と細胞呼吸における重要な役割が市場を後押しする要因 154
7.11.9 マンガン 154
7.11.9.1 細胞内のミトコンドリアの効率的な機能と酸化ストレスの防止における役割が市場を牽引 154
7.11.10 その他のミネラル 154
7.12 抗酸化物質 156
7.12.1 合成抗酸化物質 157
7.12.1.1 酸化劣化に対する脂溶性ビタミンの保護における役割 157
7.12.2 天然酸化防止剤 157
7.12.2.1 合成酸化防止剤よりも副作用が少ない 157
7.13 非タンパク質窒素 159
7.13.1 尿素 159
7.13.1.1 低コストで入手が容易なため市場を牽引 159
7.13.2 アンモニア 159
7.13.2.1 消化率の改善と飼料摂取量の増加におけるアンモニアの役割が市場を牽引 159
7.13.3 その他の非タンパク窒素 160
7.14 フィトジェニック 162
7.14.1 エッセンシャルオイル 162
7.14.1.1 鶏の腸内健康と消化の改善における役割と市場拡大 162
7.14.2 フラボノイド 162
7.14.2.1 家畜の腸内健康の改善と心臓ストレスの抑制による市場拡大 162
7.14.3 サポニン 163
7.14.3.1 腸内およびルーメン内のアンモニア生成抑制におけるサポニンの役割による市場促進 163
7.14.4 オレオレジン 163
7.14.4.1 畜産飼料への色、風味、香りの付与におけるオレオレジン(植物精油抽出物)の役割 163
7.14.5 その他の植物由来機能性成分 163
7.15 保存料 165
7.15.1 カビ防止剤 166
7.15.1.1 カビの成長と汚染防止におけるカビ防止剤の役割と市場促進要因 166
7.15.2 固結防止剤 166
7.15.2.1 飼料栄養素の蓄積防止における固結防止剤の重要性と市場促進要因 166
7.16 プロバイオティクス 168
7.16.1 ラクトバチルス属 169
7.16.1.1 抗生物質成長促進剤に代わる可能性が市場を牽引 169
7.16.2 ビフィドバクテリウム属 169
7.16.2.1 大腸のpHレベルを制御するなど、成体家畜への利点が市場成長を加速 169
7.16.3 ストレプトコッカス・サーモフィラス 169
7.16.3.1 市場を牽引する各種飼料用プロバイオティクス製品の製造における使用 169
7.16.4 イースト&ファンギ 169
7.16.4.1 市場を牽引する乳牛の乳生産量増加における役割 169
8 家畜別飼料添加物市場 172
8.1 はじめに 173
8.2 家禽類 175
8.2.1 高品質な鶏肉および卵の需要増が市場を牽引 175
8.2.2 ブロイラー 175
8.2.3 産卵鶏 176
8.2.4 種鶏 176
8.3 反芻動物 177
8.3.1 乳製品と牛肉の消費増加が需要を牽引 177
8.3.2 子牛 178
8.3.3 乳製品 178
8.3.4 牛肉 178
8.3.5 その他の反芻動物 178
8.4 豚 180
8.4.1 豚肉貿易の増加と食肉の安全性に対する懸念が市場を後押し 180
8.4.2 種豚 180
8.4.3 生産者 180
8.4.4 母豚 180
8.5 水棲動物 182
8.5.1 水産飼料の生産増加が市場を牽引 182
8.5.2 魚類 182
8.5.3 甲殻類 182
8.5.4 軟体動物 183
8.5.5 その他の水棲動物 183
8.6 その他の家畜 185
9 飼料添加物市場、供給源別 187
9.1 はじめに 188
9.2 合成 189
9.2.1 費用対効果と高い安定性により成長を促進 189
9.3 天然 190
9.3.1 抗生物質への懸念が市場を牽引 190
10 飼料添加物市場、形態別 192
10.1 はじめに 193
10.2 乾燥 194
10.2.1 貯蔵、取り扱い、輸送の利便性が市場を牽引 194
10.3 液体 195
10.3.1 液体飼料添加物の均一混合と正確な投与が市場を牽引 195
11 機能別飼料添加物市場 197
11.1 はじめに 197
11.2 腸内健康 197
11.2.1 消化を改善し胃腸疾患を予防するための健康な腸内微生物叢に対する需要の高まり 197
11.3 嗜好性向上剤 197
11.3.1 需要を促進する動物用飼料の味覚、嗅覚、全体的な魅力の向上 197
11.4 成長促進剤 198
11.4.1 肉の需要増が成長促進剤の需要を牽引 198
11.5 免疫システムサポート 198
11.5.1 疾病発生率の増加が需要を牽引 198
11.6 その他の機能 198
12 地域別飼料添加物市場 199
12.1 はじめに 200
12.2 北米 203
12.2.1 北米のマクロ経済の見通し 203
12.2.2 米国 209
12.2.2.1 精密給餌技術の増加傾向により、効果的な飼料添加物の需要が増加 209
12.2.3 カナダ 210
12.2.3.1 市場拡大に向けた肉の需要増加と成長促進剤の使用に関する規制緩和 210
12.2.4 メキシコ 212
12.2.4.1 メキシコにおける家畜生産の大幅な増加が飼料添加物の消費を促進 212
12.3 ヨーロッパ 213
12.3.1 ヨーロッパのマクロ経済の見通し 213
12.3.2 スペイン 218
12.3.2.1 肉および乳製品の嗜好の高まりが市場を後押し 218
12.3.3 ロシア 219
12.3.3.1 飼料生産率の増加が市場を後押し 219
12.3.4 ドイツ 220
12.3.4.1 家畜管理における技術的進歩が市場を後押し 220
12.3.5 フランス 222
12.3.5.1 食肉製品に対する高い国内需要が市場を牽引 222
12.3.6 イタリア 223
12.3.6.1 動物衛生と栄養状態の改善に重点を置くことが市場を牽引 223
12.3.7 英国 224
12.3.7.1 高品質の食肉および乳製品の需要の高まりが市場を後押し 224
12.3.8 ヨーロッパのその他地域 226
12.4 アジア太平洋地域 227
12.4.1 アジア太平洋およびオセアニアのマクロ経済の見通し 227
12.4.2 中国 233
12.4.2.1 大規模な飼料生産が市場を牽引 233
12.4.3 インド 234
12.4.3.1 肉および乳製品の消費増加が市場を牽引 234
12.4.4 日本 236
12.4.4.1 プレミアムな動物性製品に対する消費者の需要の高まりが市場を牽引 236
12.4.5 タイ 237
12.4.5.1 鶏肉および水産養殖業界における輸出機会が市場を牽引 237
12.4.6 インドネシア 239
12.4.6.1 成長する家禽部門による飼料への高い需要が市場を牽引 239
12.4.7 アジア太平洋地域その他 240
12.5 南米 241
12.5.1 ラテンアメリカにおけるマクロ経済の見通し 242
12.5.2 ブラジル 246
12.5.2.1 ブラジルの活況を呈する食肉輸出産業が市場を牽引 246
12.5.3 アルゼンチン 247
12.5.3.1 食肉消費量の高さと活況を呈する畜産業が市場を牽引 247
12.5.4 南米その他 248
12.6 世界のその他の地域(ROW) 249
12.6.1 世界のその他の地域(ROW)のマクロ経済見通し 250
12.6.2 中東 254
12.6.2.1 動物由来製品の需要増が市場を牽引 254
12.6.3 アフリカ 256
12.6.3.1 疾病発生の増加が市場を牽引 256
13 競合状況 258
13.1 概要 258
13.2 主要企業の戦略/勝利への権利 259
13.3 収益分析、2021年~2023年 260
13.4 市場シェア分析、2023年 261
13.5 企業評価マトリクス:主要企業、2023年 264
13.5.1 星 264
13.5.2 新興のリーダー 264
13.5.3 普及したプレーヤー 264
13.5.4 参加者 265
13.5.5 企業規模:主要プレーヤー、2023年 266
13.5.5.1 企業規模 266
13.5.5.2 地域規模 267
13.5.5.3 種類別フットプリント 268
13.5.5.4 家畜フットプリント 269
13.5.5.5 形態別フットプリント 270
13.5.5.6 ソース別フットプリント 271
13.6 企業評価マトリクス:新興企業/中小企業、2023年 272
13.6.1 進歩的な企業 272
13.6.2 対応力のある企業 272
13.6.3 ダイナミックな企業 272
13.6.4 スタート地点 272
13.6.5 ベンチマークによる競合他社比較:主要新興企業/中小企業、2023年 274
13.6.5.1 主要新興企業/中小企業の詳細リスト 274
13.6.5.2 主要新興企業/中小企業のベンチマークによる競合他社比較 274
13.7 企業評価および財務指標 276
13.7.1 企業評価 276
13.7.2 EV/EBITDA 276
13.8 ブランド比較分析 277
13.8.1 カーギル社(DELACON) 277
13.8.2 ADM (PANCOSMA) 277
13.8.3 NUTRECO (SELKO) 278
13.8.4 ADISSEO (RHODIMET) 278
13.8.5 DSM-FIRMENICH (MYCOFIX) 278
13.9 競争シナリオと傾向 278
13.9.1 製品発売 279
13.9.2 取引 280
13.9.3 拡大 281
13.9.4 その他 282
14 企業プロフィール 283
Cargill, Incorporated (US)
ADM (US)
International Flavors & Fragrances Inc. (US)
Evonik Industries AG (Germany)
BASF SE (Germany)
dsm-firmenich (Switzerland)
Ajinomoto Co., Inc. (Japan)
Novonesis Group (Denmark)
Adisseo (France)
Solvay (Belgium)
Nutreco (Netherlands)
Kemin Industries, Inc. (US)
Lallemand Inc. (Canada)
BRF Global (Brazil)
Bentoli (US)
VITALAC (France)
Alltech (US)
Neospark Drugs and Chemicals Private Limited (India)
Tex Biosciences (P) Ltd. (India)
Volac International Ltd. (England)
Global Nutrition International (France)
Centafarm SRL (Italy)
NUQO Feed additives (France)
Palital Feed Additives B.V. (Netherlands)
Novus International, Inc. (US)
15 隣接市場および関連市場 381
15.1 はじめに 381
15.2 制限事項 381
15.3 アクアフィード市場 381
15.3.1 市場定義 381
15.3.2 市場概要 382
15.4 飼料用リン酸塩市場 383
15.4.1 市場定義 383
15.4.2 市場概要 383
15.5 配合飼料市場 384
15.5.1 市場定義 384
15.5.2 市場概要 384
16 付録 385
16.1 ディスカッションガイド 385
16.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETSの購読ポータル 394
16.3 カスタマイズオプション 396
16.4 関連レポート 396
16.5 著者詳細 397
The feed additives market is also benefiting from ongoing innovation and technological advancements. Companies are investing heavily in research and development to create new and improved products that cater to the evolving needs of the livestock industry. In December 2023, Adisseo (France) inaugurated its European R&I Centre, ELISE (European Lab for Innovation, Science & Expertise), located in Lyon, France. The center consolidates Research and Innovation teams focused on process chemistry, engineering, and nutrition research. With 100 researchers, the facility aims to foster collaboration with universities and regional technology partners. Additional research activities remain in Commentary, La Rochelle, and Toulouse, while Adisseo's global R&I workforce spans France, China, Singapore, and the USA.
The development of new feed additives aimed at reducing methane emissions is significantly contributing to the growth of the feed additives market. In January 2024, Clemson University, in partnership with the University of Florida and Auburn University, launched a project to develop safe, effective, and affordable feed additives to mitigate enteric methane emissions in grass-fed cattle. Methane is a potent greenhouse gas produced during ruminant digestion. Funded by a USD 5 million USDA grant, the project supports sustainability efforts and enhances demand for innovative feed solutions.
Innovations such as artificial intelligence and advanced enzyme formulations are enhancing feed performance and livestock management. These technologies are designed to address specific challenges in animal nutrition and health, providing more precise and effective solutions. In March 2023, MASCO (US) introduced AI audio sensors that revolutionized swine production by continuously monitoring respiratory events, thereby reducing mortality rates and improving herd health management. This system delivers real-time, objective alerts for timely intervention. Additionally, Danisco Animal Nutrition & Health, a business unit of IFF (US), has launched Axtra PRIME, an enzyme blend formulated to address key digestibility challenges in piglet production. This blend, which includes xylanase, beta-glucanase, alpha-amylase, and protease, enhances nutrient digestion and gut health, supporting faster growth and better performance during stressful periods such as weaning. These advancements reflect the industry’s commitment to leveraging technology to optimize animal health and feed efficiency.
“Disruptions in Feed Additives Market”
Raw material supply challenges in the feed additives market are exacerbated by various global factors, including volatile costs and supply chain disruptions. According to Alltech's 2024 Agri-Food Outlook, overall feed production slightly declined by 0.2% in 2023, reflecting the tightening margins and reduced demand for animal feed. This decline is linked to increasing production costs, geopolitical tensions, and changing consumption patterns driven by inflation. Additionally, certain sectors like beef feed witnessed more pronounced decreases due to stricter sustainability policies in Europe and shifts in cattle cycles in the U.S. Meanwhile, feed efficiency improvements are helping offset raw material disruptions in some regions, but fluctuations in costs and availability remain critical challenges impacting production and pricing globally.
The Key representative of animal nutrition at ADM (US) outlines four critical factors influencing the feed additives market in 2023: geopolitical tensions, food security, energy challenges, and the rise of plant-based protein. Heightened tensions between nations, notably the US-China rivalry and the Ukraine-Russia conflict, have disrupted global supply chains, creating significant challenges for feed ingredients like vitamins and amino acids, which are predominantly manufactured in China. Additionally, soaring energy costs have increased production and transportation expenses, further straining the industry. The growing development of plant-based and cultured proteins is also shifting demand away from animal protein, particularly in emerging markets.
These dynamics disrupt the feed additives market by increasing operational costs, complicating supply chain logistics, and reducing demand for traditional animal-based feed additives. However, opportunities remain in enhancing feed conversion efficiency, meeting consumer preferences for antibiotic-free livestock, and driving sustainability through innovations like methane-reducing seaweed additives. While growth is expected in aquaculture and poultry production across Asia and Africa, the market faces long-term hurdles such as slower growth rates, industry consolidation, and a pressing need to focus on sustainability and animal health.
“Poultry emerges as the dominant livestock segment during the forecast period.”
Poultry has emerged as the dominant segment in the livestock industry due to its significant economic contribution and steady production growth. According to USDA, In 2023, the combined value of production from broilers, eggs, turkeys, and chickens reached USD 67.1 billion, with broilers alone contributing 64% of this total, equivalent to USD 42.6 billion. This dominance is driven by the consistent demand for poultry meat, which is favored for its affordability and versatility compared to other meats. Broiler production amounted to 9.16 billion birds, with a total live weight of 59.7 billion pounds, reflecting a steady increase from the previous year. The egg sector followed, contributing 27% to the total value, underscoring the essential role of poultry in the global diet.
Key players are actively enhancing their offerings to meet rising consumer demand and improve production efficiency. In December 2023, Cargill introduced tailored solutions to improve poultry health and performance, including innovative feed additives like Dia V MBPRO and postbiotics. These advancements aim to reduce antibiotic use while addressing consumer preferences for healthier poultry products. Additionally, Cargill launched REVEAL Layers, a patent-pending NIR technology that provides real-time, mobile-accessible insights into the relationship between body fat and egg production in laying poultry. This tool allows for the optimization of diet composition, enhancing profitability and contributing to the segment's growth and innovation.
“Amino acids are estimated to dominate the feed additives market during the forecast period”
Amino acids are fundamental to animal growth and development. They are the building blocks of proteins, which are crucial for muscle development, tissue repair, and overall health in livestock. For instance, L-lysine and DL-methionine are essential amino acids often supplemented in poultry feed to meet the specific nutritional needs of broilers and layers. By ensuring that the diet contains adequate levels of these amino acids, producers can enhance growth rates and egg production. For example, L-lysine supplementation in broiler diets has been shown to improve weight gain and feed conversion ratios, leading to more efficient production and better economic returns.
Amino acids help in optimizing feed efficiency and reducing feed costs. By supplementing animal feeds with specific amino acids, feed manufacturers can formulate more balanced and nutrient-dense diets. This approach reduces the need for protein-rich ingredients such as soybean meal, which are often more expensive. Companies such as ADM (US) are innovating by offering amino acids in liquid and encapsulated forms. These formats improve nutritional absorption, reduce dust in feed mills, and enhance feed efficiency. Liquid lysine allows for accurate dosing and minimizes waste, contributing to a cleaner production environment.
“US is estimated to dominate the feed additives market in the North American region during the forecasted period”
Feed additives in North America are currently being dominated by the United States. With estimates indicating a rise in poultry meat, poultry products, and swine meat, investment towards the expansion of production capacities is expected to rise in the United States. Another reason for increased expenditure on livestock nutrition is the growing acceptance of precision feeding practices in order to satisfy high-quality feed demand. This has been a major factor in the increased use of effective feed additives in the region.
In June 2024, Kemin Industries Inc. (US) introduced FORMYL, a feed acidifier for swine in the US market. According to Kemin, FORMYL combines calcium formate and citric acid into a single product that will beneficially affect gut health, lead to the defeat of pathogens, and enhance digestion.
The strategic licensing deal Alltech (US) has formed with EnviroEquine (US) in September 2024, would be used in introducing the latter's equine nutritional supplements using Alltech's advanced technologies. The products would be strengthened with science-based solutions for greater efficacy while brand presence in North America and Europe is consolidated. It is according to the two companies' mutual commitment to sustainability and quality in animal nutrition. The initiatives by Kemin Industries and the partnership between Alltech and EnviroEquine clearly demonstrate the growing demand for feed additives in the North American market.
The break-up of the profile of primary participants in the feed additives market:
• By Company Type: Tier 1 – 25%, Tier 2 – 45%, and Tier 3 – 30%
• By Designation: Directors – 20%, Managers – 50%, Others - 30%
• By Region: North America – 25%, Europe – 30%, Asia Pacific – 20%, South America – 15% and Rest of the World – 10%
Prominent companies include Cargill, Incorporated (US), ADM (US), International Flavors & Fragrances Inc. (US), Evonik Industries AG (Germany), BASF SE (Germany), dsm-firmenich (Switzerland), Ajinomoto Co., Inc. (Japan), Novonesis Group (Denmark), Adisseo (France), Solvay (Belgium), Nutreco (Netherlands), Kemin Industries, Inc. (US), Lallemand Inc. (Canada), BRF Global (Brazil), Bentoli (US), VITALAC (France), Alltech (US), Neospark Drugs and Chemicals Private Limited (India), Tex Biosciences (P) Ltd. (India), Volac International Ltd. (England), Global Nutrition International (France), Centafarm SRL (Italy), NUQO Feed additives (France), Palital Feed Additives B.V. (Netherlands), Novus International, Inc. (US) among others.
Research Coverage:
This research report categorizes the feed additives market by Type (Amino Acids, Phosphates, Vitamins, Acidifiers, Carotenoids, Enzymes, Mycotoxin Detoxifiers, Flavors & sweeteners, Antibiotics, Minerals, Antioxidants, Nonprotein Nitrogen, Phytogenics, Preservatives, and Probiotics), Source (Natural and Synthetic), Form (Dry and Liquid), Livestock (Ruminants, Swine, Poultry, Aquatic Animals, Other Livestock), Functions (Gut Health, Palatability Enhancers, Growth Boosters, Immune System Support, Other Functions), and Region (North America, Europe, Asia Pacific, South America, and Rest of the World).
The report covers information about the key factors, such as drivers, restraints, opportunities, and challenges impacting the growth of the feed additives market. It also provides a detailed analysis of the major players in the market, including their business overview, products offered; key strategies; partnerships, new product launches, expansions, and acquisitions. Competitive benchmarking of upcoming startups in the feed additives market is covered in this report.
Reasons to buy this report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall feed additives market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (Increase in demand and consumption of livestock-based products), restraints (Ban on antibiotics in different nations), opportunities (Developing countries emerge as strong consumers of feed additives), and challenges (High Sustainability of feed and livestock chain) influencing the growth of the feed additives market.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the feed additives market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the feed additives market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the feed additives market.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players such as Cargill, Incorporated (US), ADM (US), International Flavors & Fragrances Inc. (US), Evonik Industries AG (Germany), BASF SE (Germany), dsm-firmenich (Switzerland), Ajinomoto Co., Inc. (Japan), Novonesis Group (Denmark), Adisseo (France), Solvay (Belgium), Nutreco (Netherlands), Kemin Industries, Inc. (US), Lallemand Inc. (Canada), BRF Global (Brazil), Bentoli (US), VITALAC (France), and Alltech (US), among others in the feed additives market strategies. The report also helps stakeholders understand the feed additives market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
❖ 世界の飼料添加物市場に関するよくある質問(FAQ) ❖
・飼料添加物の世界市場規模は?
→MarketsandMarkets社は2024年の飼料添加物の世界市場規模を453.8億米ドルと推定しています。
・飼料添加物の世界市場予測は?
→MarketsandMarkets社は2029年の飼料添加物の世界市場規模を598.2億米ドルと予測しています。
・飼料添加物市場の成長率は?
→MarketsandMarkets社は飼料添加物の世界市場が2024年~2029年に年平均5.7%成長すると予測しています。
・世界の飼料添加物市場における主要企業は?
→MarketsandMarkets社は「Cargill, Incorporated (US)、ADM (US)、International Flavors & Fragrances Inc. (US)、Evonik Industries AG (Germany)、BASF SE (Germany)、dsm-firmenich (Switzerland)、Ajinomoto Co., Inc. (Japan)、Novonesis Group (Denmark)、Adisseo (France)、Solvay (Belgium)、Nutreco (Netherlands)、Kemin Industries, Inc. (US)、Lallemand Inc. (Canada)、BRF Global (Brazil)、Bentoli (US)、VITALAC (France)、Alltech (US)、Neospark Drugs and Chemicals Private Limited (India)、Tex Biosciences (P) Ltd. (India)、Volac International Ltd. (England)、Global Nutrition International (France)、Centafarm SRL (Italy)、NUQO Feed additives (France)、Palital Feed Additives B.V. (Netherlands)、Novus International, Inc. (US)など ...」をグローバル飼料添加物市場の主要企業として認識しています。
※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。