世界の航空機ブレーキシステム市場(~2030年):種類別(カーボンブレーキ、スチールブレーキ、電動ブレーキ)、航空機種類別、フィット種類別、コンポーネント別、アクチュエーション別、エンドユーザー別、地域別

【英語タイトル】Aircraft Brake System Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Type (Carbon Brakes, Steel Brakes and Electric Brakes), Aircraft Type, Fit Type, Component, Actuation, End User and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV019)・商品コード:SMRC24NOV019
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年9月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:航空宇宙
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥630,800見積依頼/購入/質問フォーム
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、航空機ブレーキシステムの世界市場は2024年に160億ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は20.4%で、2030年には490億ドルに達する見込みです。航空機のブレーキシステムは、パイロットが着陸や地上作業中に航空機を減速・停止させるための重要なコンポーネントです。このシステムには、着陸装置の車輪に取り付けられたブレーキ・アセンブリ、加圧流体用の油圧システム、コックピット・ペダルによるブレーキ制御システム、車輪のロックを防止する横滑り防止システム、および事前に選択された減速率のための自動ブレーキ・システムが含まれます。適切な機能は、通常および悪条件下での飛行の安全にとって不可欠です。要するに、航空機のブレーキシステムは、地上での航空機の安全で効率的な運航に不可欠なものです。信頼性の高いブレーキ性能を提供するために、油圧、機械部品、高度な安全機能に依存しています。
サフランによれば、B737に装備されたカーボン・ブレーキはオーバーホールの間に2,200回の着陸が可能です。また、A320neoファミリーでは2,500回、A350では2,000回の着陸が可能です。

市場のダイナミクス

ドライバー
民間・軍用機へのニーズの高まり
民間機や軍用機の世界的な増加に伴い、効率性、耐久性、性能の面で高度なブレーキシステムが求められています。電気飛行機やハイブリッド電気飛行機などの技術の進歩が、ブレーキシステムの技術革新を促進しています。電気ブレーキやカーボンブレーキは、従来の油圧システムに取って代わり、軽量化と性能向上を実現しています。また、メーカーは安全性と信頼性に重点を置き、カーボン複合材などの素材や、放熱性、耐摩耗性、制動力制御を向上させる技術を採用しています。

制約:
複雑な規制環境
メーカーは、特に革新的な技術や材料について、進化する規制や複雑な認証への対応という課題に直面しています。研究開発への投資はコストと時間がかかる一方、安全基準や極端な運転条件への耐性を含む性能基準への適合を実証することは、市場成長の妨げとなる開発サイクルの長期化を招きかねません。

機会:
航空交通量の増加と機体拡大
航空会社がフライトスケジュールを拡大するにつれ、航空機の着陸と離陸の頻度が増え、ブレーキシステムに負荷がかかります。さらに、航空会社が新しい航空機に投資するにつれて、より多くの航空機にブレーキシステムを装備する必要があり、新しい部品や交換部品の需要を促進しています。このように相互に関連するプロセスにより、新しい航空機用の新しいブレーキシステムの売上が増加し、既存の航空機が老朽化するにつれて交換用ブレーキ部品の需要が増加し、業界のニーズを満たすためにブレーキ技術の革新の機会が生まれます。

脅威
先進ブレーキシステムの高コスト
先進的なブレーキシステム、特にカーボンブレーキは、複雑な製造工程と特殊な材料のため、初期コストが高くなります。そのため、小規模な航空会社や財政的に厳しい地域の航空会社は、このようなコストに阻まれる可能性があります。さらに、これらのシステムのための専門的なメンテナンスとトレーニングが、全体的な所有コストに拍車をかけます。技術者には特別なトレーニングが必要で、航空会社にとっては追加費用となります。大規模な航空会社にはリソースがあるかもしれませんが、小規模な航空会社には適応が難しいかもしれません。

COVID-19の影響:
COVID-19の流行は、航空機ブレーキシステム市場に大きな悪影響を与えました。ロックダウンや渡航制限により航空便が大幅に減少し、航空機ブレーキシステムの需要が激減しました。サプライチェーンが混乱し、部品の生産と納入に遅れが生じました。その結果、市場は需給ギャップと物流上の課題に見舞われ、業界がパンデミックの影響から徐々に回復するにつれて、この課題は続くと予想されます。

予測期間中はカーボンブレーキセグメントが最大になる見込み
カーボンブレーキはスチールブレーキよりも軽量であるため、航空機の重量を軽減し、燃料効率を向上させることができます。その結果、燃料コストが2%減少し、航空機1機あたりのCO2排出量は年間最大20トンに達します。カーボンブレーキはまた、耐熱性が高くフェードしにくいという優れた性能も備えています。スチール製ブレーキに比べて熱吸収率が50%高く、寿命が30%長いため、メンテナンスや交換のコストを削減できます。

予測期間中、独立型ブレーキシステム分野のCAGRが最も高くなる見込み
独立ブレーキシステム分野は、そのシンプルさ、信頼性、メンテナンスの容易さから、予測期間中のCAGRが最も高くなると予想されています。メーカーは、効率的で安全なブレーキソリューションに対する需要の高まりに対応するため、これらのシステムの強化に注力しています。最も急成長している分野は、汎用性と有効性のためにこれらのシステムを利用することが多い一般航空機や地域航空機のフリート拡大が市場成長を後押ししています。

最大シェアの地域:
北アメリカは、堅調な航空宇宙産業、民間航空機の受注増加、Crane Co. これらの企業は、効率的で信頼性の高い航空機システムに対する需要の高まりに対応するため、ブレーキ技術の革新と強化のための研究開発に多額の投資を行っています。

CAGRが最も高い地域:
アジア太平洋地域は、航空交通量の増加、新しい空港の開発、民間機および軍用機の調達にかかる支出の増加により、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されています。同地域では、調達や受注に加え、インド向けの先進中型戦闘機(AMCA)プログラム、韓国とインドネシア向けのKF-X、中国向けのCOMAC C919など、新型機の開発にも取り組んでいます。このような先進的な航空機の開発には、性能を向上させる新型のブレーキが必要であり、予測期間中の同地域の成長を後押しするでしょう。

市場の主要プレーヤー
航空機ブレーキシステム市場の主要企業には、Advent Aircraft Systems Inc.、Airframes Alaska、Beringer Aero、Collins Aerospace、Crane Aerospace & Electronics、Honeywell International Inc.、Jay-Em Aerospace、Matco Aircraft Landing Systems、Mcfarlane Aviation、Inc.、Parker-Meggitt、RAPCO、Inc.、RTX Corporation、Safran、Sonex Aircraft、Llc、Tactair、The Carlyle Johnson Machine Company, LLCなどがあります。

主な展開
2024年9月、ハネウェルは、プライベート・エクイティ会社アドベント・インターナショナルからのCAESシステムズ・ホールディングスLLC(CAES)の買収完了を発表。

2024年8月、ハネウェルは、変動する使用レベルに基づいてビルシステムを自動的に適応させ、エネルギー消費を削減し、労働者の生産性と快適性のために環境を最適化するAI搭載ソリューションに関するシスコとの協業を発表。

2024年7月、RTXのレイセオンはAVIOと提携し、固体ロケットモーター製造のためのより強靭なアメリカ国防産業基盤を構築。この契約は、これらの固体ロケットモーターを生産可能な状態に成熟させるために必要なシステムエンジニアリング作業を促進します。

対象となるタイプ
– カーボンブレーキ
– スチールブレーキ
– 電動ブレーキ

対象航空機
– 民間航空機
– ビジネスジェット機
– 一般航空機
– その他の航空機

フィットの種類
– ラインフィット
– レトロフィット

対象コンポーネント
– ブレーキシステム
– アクチュエーター
– ホイール
– バルブ
– アキュムレーター
– エレクトロニクス
– その他のコンポーネント

対象アクチュエーション
– 独立ブレーキシステム
– ブーストブレーキシステム
– パワーブレーキシステム
– その他のアクチュエーション

対象エンドユーザー
– OEM(相手先ブランド製造)
– アフターマーケット

対象地域
– 北アメリカ
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南アメリカ
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南アメリカ諸国
– 中東/アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東/アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.8 エンドユーザー分析
3.9 新興市場
3.10 Covid-19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 航空機ブレーキシステムの世界市場:種類別
5.1 導入
5.2 カーボンブレーキ
5.3 スチールブレーキ
5.4 電気ブレーキ
6 航空機ブレーキシステムの世界市場:航空機種類別
6.1 はじめに
6.2 民間航空機
6.3 ビジネスジェット機
6.4 一般航空機
6.5 その他の航空機タイプ
7 航空機ブレーキシステムの世界市場、フィット種類別
7.1 はじめに
7.2 ラインフィット
7.3 レトロフィット
8 航空機ブレーキシステムの世界市場:コンポーネント別
8.1 はじめに
8.2 ブレーキシステム
8.3 アクチュエーター
8.4 車輪
8.5 バルブ
8.6 アキュムレーター
8.7 エレクトロニクス
8.8 その他のコンポーネント
9 航空機ブレーキシステムの世界市場:アクチュエーション別
9.1 はじめに
9.2 独立ブレーキシステム
9.3 ブーストブレーキシステム
9.4 パワーブレーキシステム
9.5 その他のアクチュエーション
10 航空機ブレーキシステムの世界市場:エンドユーザー別
10.1 はじめに
10.2 OEM(相手先ブランド製造)
10.3 アフターマーケット
11 航空機ブレーキシステムの世界市場:地域別
11.1 はじめに
11.2 北アメリカ
11.2.1 アメリカ
11.2.2 カナダ
11.2.3 メキシコ
11.3 ヨーロッパ
11.3.1 ドイツ
11.3.2 イギリス
11.3.3 イタリア
11.3.4 フランス
11.3.5 スペイン
11.3.6 その他のヨーロッパ
11.4 アジア太平洋
11.4.1 日本
11.4.2 中国
11.4.3 インド
11.4.4 オーストラリア
11.4.5 ニュージーランド
11.4.6 韓国
11.4.7 その他のアジア太平洋地域
11.5 南アメリカ
11.5.1 アルゼンチン
11.5.2 ブラジル
11.5.3 チリ
11.5.4 その他の南アメリカ地域
11.6 中東/アフリカ
11.6.1 サウジアラビア
11.6.2 アラブ首長国連邦
11.6.3 カタール
11.6.4 南アフリカ
11.6.5 その他の中東/アフリカ地域
12 主要開発
12.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
12.2 買収と合併
12.3 新製品上市
12.4 拡張
12.5 その他の主要戦略
13 会社プロファイル
13.1 Advent Aircraft Systems Inc.
13.2 Airframes Alaska
13.3 Beringer Aero
13.4 Collins Aerospace
13.5 Crane Aerospace & Electronics
13.6 Honeywell International Inc.
13.7 Jay-Em Aerospace
13.8 Matco Aircraft Landing Systems
13.9 Mcfarlane Aviation, Inc.
13.10 Parker-Meggitt
13.11 RAPCO, Inc.
13.12 RTX Corporation
13.13 Safran
13.14 Sonex Aircraft, Llc
13.15 Tactair
13.16 The Carlyle Johnson Machine Company, LLC
表一覧
1 航空機ブレーキシステムの世界市場展望、地域別(2022-2030年) ($MN)
2 航空機ブレーキシステムの世界市場展望、種類別 (2022-2030) ($MN)
3 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:カーボンブレーキ別 (2022-2030) ($MN)
4 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:スチール製ブレーキ別 (2022-2030) ($MN)
5 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:電動ブレーキ別 (2022-2030) ($MN)
6 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:航空機種類別 (2022-2030) ($MN)
7 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:民間航空機別 (2022-2030) ($MN)
8 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:ビジネスジェット機別 (2022-2030) ($MN)
9 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:一般航空機別 (2022-2030) ($MN)
10 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:その他の航空機種類別 (2022-2030) ($MN)
11 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:フィット種類別 (2022-2030) ($MN)
12 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:ラインフィット別 (2022-2030) ($MN)
13 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:レトロフィット別 (2022-2030) ($MN)
14 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:部品別 (2022-2030) ($MN)
15 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:ブレーキシステム別 (2022-2030) ($MN)
16 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:アクチュエータ別 (2022-2030) ($MN)
17 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:車輪別 (2022-2030) ($MN)
18 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:バルブ別 (2022-2030) ($MN)
19 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:アキュムレーター別 (2022-2030) ($MN)
20 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:エレクトロニクス別 (2022-2030) ($MN)
21 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:その他の部品別 (2022-2030) ($MN)
22 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:アクチュエーション別 (2022-2030) ($MN)
23 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:独立ブレーキシステム別 (2022-2030) ($MN)
24 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:ブーストブレーキシステム別 (2022-2030) ($MN)
25 航空機ブレーキシステムの世界市場展望、パワーブレーキシステム別 (2022-2030) ($MN)
26 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:その他のアクチュエーション別 (2022-2030) ($MN)
27 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
28 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:OEM(相手先ブランド製造)別 (2022-2030) ($MN)
29 航空機ブレーキシステムの世界市場展望:アフターマーケット別 (2022-2030) ($MN)
注:北アメリカ、ヨーロッパ、APAC、南アメリカ、中東/アフリカ地域の表も上記と同様に表記しています。

According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Brake System Market is accounted for $16.0 billion in 2024 and is expected to reach $49.0 billion by 2030 growing at a CAGR of 20.4% during the forecast period. An aircraft brake system is a crucial component that enables pilots to slow down and stop the aircraft during landing and ground operations. It includes brake assemblies on landing gear wheels, a hydraulic system for pressurized fluid, a brake control system with cockpit pedals, an anti-skid system to prevent wheel lockup, and an automatic braking system for pre-selected deceleration rates. Proper functioning is essential for flight safety under normal and adverse conditions. In essence, aircraft brake systems are crucial for the safe and efficient operation of aircraft on the ground. They rely on hydraulic pressure, mechanical components, and advanced safety features to provide reliable braking performance.

According to Safran, carbon brakes equipped with B737 can conduct 2,200 landings between overhauls. It also offers 2,500 landings on A320neo family aircraft and 2,000 landings for those on the A350.

Market Dynamics:

Driver:
Growing need for commercial and military aircraft
The growing global fleet of commercial and military aircraft demands advanced braking systems for efficiency, durability, and performance. Technological advancements, such as electric and hybrid-electric planes, are driving innovation in brake systems. Electric and carbon brakes are replacing traditional hydraulic systems, offering lighter weight and improved performance. Moreover manufacturers are focusing on safety and reliability, using materials like carbon composites and technologies for improved heat dissipation, wear resistance, and braking force control.

Restraint:
Complex regulatory environment
Manufacturers face challenges in complying with evolving regulations and the complexity of certification, particularly for innovative technologies and materials. Investing in R&D can be costly and time-consuming, while demonstrating compliance with safety standards and performance criteria, including the ability to withstand extreme operating conditions, can result in prolonged development a cycle which hampers the market growth.

Opportunity:
Increasing air traffic and fleet expansion
As airlines expand their flight schedules the frequency of aircraft landings and takeoffs increases, stressing brake systems. Additionally, as airlines invest in new aircraft, more need to be equipped with brake systems, driving demand for new and replacement parts. This interconnected process leads to increased sales of new brake systems for new aircraft, higher demand for replacement brake parts as existing fleets age, and opportunities for innovation in brake technology to meet industry needs.

Threat:
High cost of advanced brake systems
Advanced brake systems, especially carbon brakes, have higher upfront costs due to complex manufacturing processes and specialized materials. This can deter smaller airlines or those in financially constrained regions. Additionally, specialized maintenance and training for these systems add to the overall cost of ownership. Technicians require specific training, which can be an additional expense for airlines. While larger carriers may have the resources, smaller operators may find it more challenging to adapt.

Covid-19 Impact:
The COVID-19 pandemic had a profound negative impact on the aircraft brake system market. Lockdowns and travel restrictions led to significant reductions in air traffic, resulting in a drastic decline in demand for aircraft brake systems. Supply chains were disrupted, causing delays in production and delivery of components. Consequently, the market experienced supply-demand gaps and logistical challenges, which are expected to persist as the industry gradually recovers from the pandemic's effects

The carbon brakes segment is expected to be the largest during the forecast period
The carbon brakes is expected to be the largest during the forecast period because carbon brakes are lighter than steel brakes, reducing aircraft weight and improving fuel efficiency. This results in a 2% decrease in fuel costs and up to 20 tons of CO2 emissions per aircraft annually. Carbon brakes also offer superior performance, with high heat tolerance and resistance to break fade. They absorb 50% more heat than steel brakes and last 30% longer, reducing maintenance and replacement costs.

The independent brake systems segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The independent brake systems segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period due to their simplicity, reliability, and ease of maintenance. Manufacturers are focusing on enhancing these systems to meet growing demand for efficient and safe braking solutions. The fastest-growing segment is driven by the expanding fleet of general aviation and regional aircraft, which often utilize these systems for versatility and effectiveness propelling the market growth.

Region with largest share:
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the region's dominance is driven by a robust aerospace industry, increasing orders for commercial aircraft, and the presence of major manufacturers like Crane Co., Parker-Hannifin Corporation, and Honeywell International Inc. These companies are heavily investing in research and development to innovate and enhance braking technologies, catering to the growing demand for efficient and reliable aircraft systems.

Region with highest CAGR:
Asia Pacific is projected to witness the highest CAGR over the forecast period due to increasing air traffic, the development of new airports, and rising expenditure on the procurement of commercial and military aircraft. In addition to the procurements and orders, the region is involved in the development of new aircraft, like the Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA) program for India, KF-X for Korea and Indonesia, and the COMAC C919 for China. The development of such advanced aircraft will require newer types of brakes, which will improve performance, will boost the growth of the region during the forecast period.

Key players in the market:
Some of the key players in Aircraft Brake System market include Advent Aircraft Systems Inc., Airframes Alaska, Beringer Aero, Collins Aerospace, Crane Aerospace & Electronics, Honeywell International Inc., Jay-Em Aerospace, Matco Aircraft Landing Systems, Mcfarlane Aviation, Inc., Parker-Meggitt, RAPCO, Inc., RTX Corporation, Safran, Sonex Aircraft, Llc, Tactair and The Carlyle Johnson Machine Company, LLC

Key Developments:
In September 2024, Honeywell announced the completion of its acquisition of CAES Systems Holdings LLC (CAES) from private equity firm Advent International for approximately $1.9 billion in an all-cash transaction.

In August 2024, Honeywell announced collaboration with Cisco on an AI-powered solution that automatically adapts building systems based on fluctuating usage levels, reducing energy consumption and optimizing the environment for worker productivity and comfort.

In July 2024, RTX's Raytheon partners with AVIO to build a more resilient U.S. Defense Industrial Base for solid rocket motor production. The contract furthers the systems engineering work required to mature these solid rocket motors into a production-ready state.

Types Covered:
• Carbon Brakes
• Steel Brakes
• Electric Brakes

Aircraft Types Covered:
• Commercial Aircraft
• Business Jets
• General Aviation Aircraft
• Other Aircraft Types

Fit Types Covered:
• Linefit
• Retrofit

Components Covered:
• Braking Systems
• Actuators
• Wheels
• Valves
• Accumulators
• Electronics
• Other Components

Actuations Covered:
• Independent Brake Systems
• Boosted Brake Systems
• Power Brake Systems
• Other Actuations

End Users Covered:
• OEM (Original Equipment Manufacturer)
• Aftermarket

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.8 End User Analysis
3.9 Emerging Markets
3.10 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Aircraft Brake System Market, By Type
5.1 Introduction
5.2 Carbon Brakes
5.3 Steel Brakes
5.4 Electric Brakes
6 Global Aircraft Brake System Market, By Aircraft Type
6.1 Introduction
6.2 Commercial Aircraft
6.3 Business Jets
6.4 General Aviation Aircraft
6.5 Other Aircraft Types
7 Global Aircraft Brake System Market, By Fit Type
7.1 Introduction
7.2 Linefit
7.3 Retrofit
8 Global Aircraft Brake System Market, By Component
8.1 Introduction
8.2 Braking Systems
8.3 Actuators
8.4 Wheels
8.5 Valves
8.6 Accumulators
8.7 Electronics
8.8 Other Components
9 Global Aircraft Brake System Market, By Actuation
9.1 Introduction
9.2 Independent Brake Systems
9.3 Boosted Brake Systems
9.4 Power Brake Systems
9.5 Other Actuations
10 Global Aircraft Brake System Market, By End User
10.1 Introduction
10.2 OEM (Original Equipment Manufacturer)
10.3 Aftermarket
11 Global Aircraft Brake System Market, By Geography
11.1 Introduction
11.2 North America
11.2.1 US
11.2.2 Canada
11.2.3 Mexico
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.2 UK
11.3.3 Italy
11.3.4 France
11.3.5 Spain
11.3.6 Rest of Europe
11.4 Asia Pacific
11.4.1 Japan
11.4.2 China
11.4.3 India
11.4.4 Australia
11.4.5 New Zealand
11.4.6 South Korea
11.4.7 Rest of Asia Pacific
11.5 South America
11.5.1 Argentina
11.5.2 Brazil
11.5.3 Chile
11.5.4 Rest of South America
11.6 Middle East & Africa
11.6.1 Saudi Arabia
11.6.2 UAE
11.6.3 Qatar
11.6.4 South Africa
11.6.5 Rest of Middle East & Africa
12 Key Developments
12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
12.2 Acquisitions & Mergers
12.3 New Product Launch
12.4 Expansions
12.5 Other Key Strategies
13 Company Profiling
13.1 Advent Aircraft Systems Inc.
13.2 Airframes Alaska
13.3 Beringer Aero
13.4 Collins Aerospace
13.5 Crane Aerospace & Electronics
13.6 Honeywell International Inc.
13.7 Jay-Em Aerospace
13.8 Matco Aircraft Landing Systems
13.9 Mcfarlane Aviation, Inc.
13.10 Parker-Meggitt
13.11 RAPCO, Inc.
13.12 RTX Corporation
13.13 Safran
13.14 Sonex Aircraft, Llc
13.15 Tactair
13.16 The Carlyle Johnson Machine Company, LLC
List of Tables
1 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
2 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
3 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Carbon Brakes (2022-2030) ($MN)
4 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Steel Brakes (2022-2030) ($MN)
5 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Electric Brakes (2022-2030) ($MN)
6 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Aircraft Type (2022-2030) ($MN)
7 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Commercial Aircraft (2022-2030) ($MN)
8 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Business Jets (2022-2030) ($MN)
9 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By General Aviation Aircraft (2022-2030) ($MN)
10 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Other Aircraft Types (2022-2030) ($MN)
11 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Fit Type (2022-2030) ($MN)
12 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Linefit (2022-2030) ($MN)
13 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Retrofit (2022-2030) ($MN)
14 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Component (2022-2030) ($MN)
15 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Braking Systems (2022-2030) ($MN)
16 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Actuators (2022-2030) ($MN)
17 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Wheels (2022-2030) ($MN)
18 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Valves (2022-2030) ($MN)
19 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Accumulators (2022-2030) ($MN)
20 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Electronics (2022-2030) ($MN)
21 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Other Components (2022-2030) ($MN)
22 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Actuation (2022-2030) ($MN)
23 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Independent Brake Systems (2022-2030) ($MN)
24 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Boosted Brake Systems (2022-2030) ($MN)
25 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Power Brake Systems (2022-2030) ($MN)
26 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Other Actuations (2022-2030) ($MN)
27 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
28 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By OEM (Original Equipment Manufacturer) (2022-2030) ($MN)
29 Global Aircraft Brake System Market Outlook, By Aftermarket (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界の航空機ブレーキシステム市場(~2030年):種類別(カーボンブレーキ、スチールブレーキ、電動ブレーキ)、航空機種類別、フィット種類別、コンポーネント別、アクチュエーション別、エンドユーザー別、地域別] (コード:SMRC24NOV019)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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