世界の抗菌包装市場2021-2031:素材別(板紙、プラスチック、バイオポリマー、その他)、技術別(アクティブリリース、コントロールリリース)、包装形態別(カートン、バッグ、パウチ、その他)

【英語タイトル】Antimicrobial Packaging Market By Material Type (Paperboard, Plastic, Biopolymers, Others), By Technology (Active Release, Controlled Release), By Packaging Type (Cartons, Bags, Pouches, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MC045)・商品コード:ALD23MC045
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2023年1月
・ページ数:210
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:包装
◆販売価格オプション(消費税別)
Online Only(1名閲覧、印刷不可)USD3,570 ⇒換算¥542,640見積依頼/購入/質問フォーム
Single User(1名閲覧)USD5,730 ⇒換算¥870,960見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise User(閲覧人数無制限)USD9,600 ⇒換算¥1,459,200見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社は、2021年には10,255.4百万ドルであった世界の抗菌包装市場規模が2031年には17,916.1百万ドルへ上り、2022年から2031年の間に年平均5.6%成長すると見込んでいます。本書では、抗菌包装の世界市場を対象とし、イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、素材別(板紙、プラスチック、バイオポリマー、その他)分析、技術別(アクティブリリース、コントロールリリース)分析、包装形態別(カートン、バッグ、パウチ、その他)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米/中東・アフリカ)分析、競争状況、企業情報などの項目について調査・分析をし、調査レポートにまとめました。また、市場調査の対象企業には、Takex labo Co.,Ltd、BASF SE、Microban International、Dow、DUNMORE、Klckner Pentaplast Group、Avient Corporation、BioCote Limited、Mondi plc、Sciessent LLCなどの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界の抗菌包装市場規模:素材別
- 板紙製抗菌包装の市場規模
- プラスチック製抗菌包装の市場規模
- バイオポリマー製抗菌包装の市場規模
- その他抗菌包装の市場規模
・世界の抗菌包装市場規模:技術別
- アクティブリリース型抗菌包装の市場規模
- コントロールリリース型抗菌包装の市場規模
・世界の抗菌包装市場規模:包装形態別
- カートンの市場規模
- バッグの市場規模
- パウチの市場規模
- その他抗菌包装の市場規模
・世界の抗菌包装市場規模:地域別
- 北米の抗菌包装市場規模
- ヨーロッパの抗菌包装市場規模
- アジア太平洋の抗菌包装市場規模
- 中南米/中東・アフリカの抗菌包装市場規模
・競争状況
・企業情報

世界の抗菌包装市場は、2021年に102億5,540万ドル、2031年には179億1,610万ドルに達すると予測され、2022年から2031年までのCAGRは5.6%となる見込みです。
活性放出および放出制御バイオポリマーは、包装材料に添加される抗菌コーティングに使用されます。抗菌包装は、バクテリアやその他の病原体の増殖を防ぐために特別に作られたパッケージングの一種です。病原菌の発生を抑制することで、製品の保存期間を延ばします。

世界中の人々の可処分所得の増加は、包装された食品の需要を促進し、その結果、市場における抗菌包装の需要を増加させます。さらに、包装された食品は常に深刻な健康リスクを引き起こしており、その結果、さまざまな政府によって多くの法律が制定されています。食品加工業界は、これらの法的基準を遵守するため、より健康的な包装技術の創造に多大な投資を行っています。その結果、抗菌包装に対するニーズが高まっています。さらに、中国、インド、南アフリカなどの経済発展途上国での市場拡大は、医薬品・ヘルスケア分野の拡大が原動力となっています。世界の抗菌包装臨床試験市場を牽引する2つの主要因は、研究開発と薬剤製剤の改良です。例えば、2022年3月、革新的なパッケージング企業であるBERRY GLOBAL社と工業用鉱物化学品のサプライヤーであるPYLOTE社は、革新的な抗菌包装ソリューションのための戦略的パートナーシップを発表し、抗菌特性を持つ多用量点眼薬を発売しました。これらの事例はすべて、抗菌パッケージ市場の成長率を加速させると予想されます。

しかし、市場の拡大は、抗菌包装に使用される原材料の価格変動によって制約を受けています。この方法の複雑さと費用は、特に中小企業にとって、メーカーの収益性に影響を及ぼしています。厳しい環境法のため、市場参加者は製品の消費後のリサイクルに目を向けています。市場参加者は、バイオポリマーのような真に生分解性の高い代替品の採用など、解決策を見出すために創造的なアプローチを試みています。

一方、バイオポリマーや生分解性包装材料の改良など、抗菌包装アイテムにおける技術革新は、包装の微生物耐性を高めると予想されます。例えば電子商取引業界では、DSスミスとタッチガードが提携し、2020年12月に抗菌性を備えた様々な段ボール包装を提供します。顧客は危険な微生物から守られることになります。予測期間中、これは抗菌包装市場の拡大に有益な見通しを生み出すと予測されています。

抗菌包装市場は、素材、技術、種類、地域によって区分されます。
素材別では、市場は板紙、プラスチック、バイオポリマー、その他に分類されます。
技術別では、市場はアクティブリリースとコントロールリリースに分類されます。
種類別では、市場はカートン、袋、パウチ、その他に分類されます。
地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(英国、フランス、ドイツ、イタリア、その他欧州)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、その他アジア太平洋)、LAMEA(中南米、中東、アフリカ)に分けて世界の抗菌包装市場の分析を実施しています。

〈競合分析〉
抗菌包装市場の主要企業は、Avient Corporation、BASF SE、BioCote Limited、Dow、Dunmore、Klockner Pentaplast、Microban International、Mondi、Sciessent、Takex labo Co. などです。 市場の主要企業は、抗菌包装市場において顧客により良い製品とサービスを提供するために、買収、提携、製品発売を主要な開発戦略として採用しています。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・本レポートは、2021年から2031年までの抗菌包装市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、抗菌包装市場の有力な機会を特定します。
・市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・抗菌包装市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・地域別および世界別の抗菌包装市場の動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略などの分析を収録しています。

〈主要市場セグメント〉
素材タイプ別
板紙
プラスチック
バイオポリマー
その他

技術別
アクティブリリース
コントロールリリース

包装タイプ別
カートン

パウチ
その他

地域別
・北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
フランス
イタリア
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
韓国
インド
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

〈主要市場プレイヤー〉
Takex labo Co.,Ltd
BASF SE
Microban International
Dow
DUNMORE
Klckner Pentaplast Group
Avient Corporation
BioCote Limited
Mondi plc
Sciessent LLC

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate bargaining power of buyers
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. Moderate threat of new entrants
3.3.5. Moderate intensity of rivalry
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Growing consumer awareness of issues relating to their health.
3.4.1.2. Rise in R&D and advances in healthcare and pharmaceutical industries

3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Stringent environmental regulations and high raw material prices.

3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Rise in innovations in antimicrobial packaging.

3.5. COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: ANTIMICROBIAL PACKAGING MARKET, BY MATERIAL TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Paperboard
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Plastic
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Biopolymers
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Others
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: ANTIMICROBIAL PACKAGING MARKET, BY TECHNOLOGY
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Active Release
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Controlled Release
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: ANTIMICROBIAL PACKAGING MARKET, BY PACKAGING TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Cartons
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Bags
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Pouches
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Others
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: ANTIMICROBIAL PACKAGING MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key trends and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Material Type
7.2.3. Market size and forecast, by Technology
7.2.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Material Type
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Technology
7.2.5.1.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Material Type
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Technology
7.2.5.2.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Material Type
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Technology
7.2.5.3.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.3. Europe
7.3.1. Key trends and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Material Type
7.3.3. Market size and forecast, by Technology
7.3.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Material Type
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Technology
7.3.5.1.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.3.5.2. UK
7.3.5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Material Type
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Technology
7.3.5.2.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Material Type
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Technology
7.3.5.3.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Material Type
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Technology
7.3.5.4.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.3.5.5. Rest of Europe
7.3.5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Material Type
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Technology
7.3.5.5.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key trends and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Material Type
7.4.3. Market size and forecast, by Technology
7.4.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Material Type
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Technology
7.4.5.1.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Material Type
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Technology
7.4.5.2.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.4.5.3. South Korea
7.4.5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Material Type
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Technology
7.4.5.3.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.4.5.4. India
7.4.5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Material Type
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Technology
7.4.5.4.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.4.5.5. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Material Type
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Technology
7.4.5.5.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.5. LAMEA
7.5.1. Key trends and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Material Type
7.5.3. Market size and forecast, by Technology
7.5.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Material Type
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Technology
7.5.5.1.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Material Type
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Technology
7.5.5.2.4. Market size and forecast, by Packaging Type
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Material Type
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Technology
7.5.5.3.4. Market size and forecast, by Packaging Type
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product Mapping of Top 10 Player
8.4. Competitive Dashboard
8.5. Competitive Heatmap
8.6. Top player positioning, 2021
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Avient Corporation
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key Executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. BASF SE
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key Executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. BioCote Limited
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key Executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.4. Dow
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key Executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.5. DUNMORE
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key Executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.6. Klckner Pentaplast Group
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key Executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.7. Microban International
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key Executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.8. Mondi plc
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key Executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.8.7. Key strategic moves and developments
9.9. Sciessent LLC
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key Executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.10. Takex labo Co.,Ltd
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key Executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio



★調査レポート[世界の抗菌包装市場2021-2031:素材別(板紙、プラスチック、バイオポリマー、その他)、技術別(アクティブリリース、コントロールリリース)、包装形態別(カートン、バッグ、パウチ、その他)] (コード:ALD23MC045)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界の抗菌包装市場2021-2031:素材別(板紙、プラスチック、バイオポリマー、その他)、技術別(アクティブリリース、コントロールリリース)、包装形態別(カートン、バッグ、パウチ、その他)]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆