世界の自動車用時計ゼンマイ市場規模&シェア分析(2024年~2030年)

【英語タイトル】Automotive Clock Spring Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024 - 2030)

P&S Intelligenceが出版した調査資料(PS25JAN022)・商品コード:PS25JAN022
・発行会社(調査会社):P&S Intelligence
・発行日:2024年7月
・ページ数:310
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後3営業日)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車
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❖ レポートの概要 ❖

市場概要
2024年には、世界の自動車用時計ゼンマイ業界の規模は39億5,330万米ドルに達すると予測されており、予測期間中の年間平均成長率(CAGR)は5.4%で、2030年末までには54億2,830万米ドルに達すると予測されています。ステアリング搭載型コントロールのあらゆる車種での普及が、業界の発展を後押ししています。

ステアリングコントロールにより、ドライバーはオーディオや窓、ハンズフリー通話など、ステアリングから他の様々な車の機能を管理できるようになります。これにより、運転中にドライバーが注意散漫になることがなくなり、事故の発生率が減り、道路がより安全になります。クルーズコントロールを搭載した高級車には、ステアリングにコントロールボタンが装備されています。
さらに、多くの四輪車では、ステアリングにシートとその位置を管理するコントロールボタンがあります。現在、運転中の車の感触を向上させるため、以前よりも多くの電子センサーがステアリングに搭載されています。そのため、車の内部コンポーネントの電子化に伴い、自動車用時計ゼンマイの市場は人気があります。

市場で観察されている主な傾向には、時計ばねの生産における耐久性が高く低コストの素材の使用増加が含まれます。超合金も使用されており、これらの超合金から作られた時計ばねの平均耐用年数は10~15年です。高伝導性、耐久性、弾性のある素材は、時計ばねの生産業界で一般的に使用されています。

主な洞察

• 2024年には、乗用車カテゴリーが業界シェアの70%を占める。
• ポスト・コロナ回復、技術革新、購買力の向上による成長。
• クルーズコントロールやADASなどの超高級機能の導入が生産と販売を促進。
• 乗用車は2024年から2030年の間に年平均成長率7.7%で成長すると予測される。
• 電気自動車へのシフトにより、OEMの間で自動車用時計バネの需要が高まる。
• 炭素鋼は最大のカテゴリーであり、2024年には45%のシェアを占める。
• 機械的強度に優れ、入手が容易であることから選ばれる。
• ステンレス鋼は最も成長の速いカテゴリーであり、2024年から2030年の年平均成長率は5.8%である。
• 耐久性、長寿命、低コスト、機械的強度、表面安定性が好まれる。
• 2024年に重要な役割を果たした超合金は、高コストと変動する元素価格により、その重要性は低下する。
• 持続可能性への重点化により、時計ゼンマイには軽量複合材料やリサイクル材料が使用されるようになる。
• 2024年には、OEMが65%の市場シェアを占める。
また、2024年から2030年の年間平均成長率(CAGR)は5.5%と、より急速に成長する分野です。
時計ゼンマイは、電気的接続やエアバッグなどの安全機能にとって不可欠です。
通常、寿命は10~15年であり、交換の必要はほとんどありません。
アジア太平洋地域は最大の地域市場であり、2024年には50%のシェアを占める見通しです。
• 厳格な乗客安全規制とエアバッグ装着を義務付けるNCAP安全評価が原動力。
• 2024年から2030年の年平均成長率(CAGR)は5.7%で、地域市場で最も成長が速い。
• 低賃金と経済発展により自動車生産が増加。
• 購買力の向上が自動車の需要を押し上げ、その結果、時計のスプリングの需要も増加。
• ヨーロッパ、特にドイツは、高級プレミアムカーの生産で知られている。
• 職場、社交の場、公共事業における通常の活動への復帰が、COVID-19後の市場成長を牽引する。
• 2020年10月、オートリブ社は、耐性と耐久性を向上させた自動車用時計ゼンマイの最新デザインを発表した。

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❖ レポートの目次 ❖

第1章 調査範囲

1.1. 調査目的

1.2. 市場定義

1.3. 分析期間

1.4. 市場規模内訳

1.4.1. 車種別市場規模内訳

1.4.2. 素材別市場規模内訳

1.4.3. 販売チャネル別市場規模内訳

1.4.4. 地域別市場規模内訳

1.4.5. 国別市場規模内訳

1.5. 市場データ報告単位

1.5.1. 数量

1.5.2. 価値

1.6. 主要関係者

第2章 調査方法

2.1. 二次調査

2.1.1. 有料

2.1.2. 無料

2.1.3. P&S Intelligenceデータベース

2.2. 一次研究

2.3. 市場規模の推定

2.4. データの照合

2.5. 通貨換算レート

2.6. 本調査の前提条件

2.7. 注記および免責事項

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界展望

5.1. 市場力学

5.1.1. 傾向

5.1.2. 推進要因

5.1.3. 抑制要因/課題

5.1.4. 推進要因/抑制要因の影響分析

5.2. COVID-19 の影響

5.3. ポーターのファイブフォース分析

5.3.1. 買い手の交渉力

5.3.2. サプライヤーの交渉力

5.3.3. 新規参入の脅威

5.3.4. 競合の激しさ

5.3.5. 代替品の脅威

第6章 世界市場

6.1. 概要

6.2. 車両種類別市場規模(2019~2030年)

6.3. 市場収益、車両種類別(2019~2030年)

6.4. 市場規模、材料別(2019~2030年)

6.5. 市場収益、材料別(2019~2030年)

6.6. 市場規模、販売チャネル別(2019~2030年)

6.7. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

6.8. 地域別市場規模推移(2019年~2030年)

6.9. 地域別市場規模推移(2019年~2030年)

第7章 北米市場

7.1. 概要

7.2. 自動車の種類別市場規模(2019年~2030年)

7.3. 自動車の種類別市場収益(2019年~2030年)

7.4. 素材別市場規模(2019年~2030年)

7.5. 素材別市場収益(2019年~2030年)

7.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

7.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

7.8. 国別市場規模(2019年~2030年)

7.9. 国別市場収益(2019年~2030年)

第8章 ヨーロッパ市場

8.1. 概要

8.2. 市場規模、種類別(2019年~2030年)

8.3. 市場収益、種類別(2019年~2030年)

8.4. 市場規模、素材別(2019年~2030年)

8.5. 市場収益、素材別(2019年~2030年)

8.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

8.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

8.8. 国別市場規模(2019年~2030年)

8.9. 国別市場収益(2019年~2030年)

第9章 APAC市場

9.1. 概要

9.2. 自動車の種類別市場規模(2019~2030年)

9.3. 自動車の種類別市場収益(2019~2030年)

9.4. 素材別市場規模(2019~2030年)

9.5. 素材別市場収益(2019~2030年)

9.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

9.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

9.8. 国別市場規模(2019年~2030年)

9.9. 国別市場収益(2019年~2030年)

第10章:中南米市場

10.1. 概要

10.2. 自動車の種類別市場規模(2019年~2030年)

10.3. 自動車の種類別市場収益(2019年~2030年)

10.4. 素材別市場規模(2019年~2030年)

10.5. 材料別市場収益(2019年~2030年)

10.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

10.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

10.8. 国別市場規模(2019年~2030年)

10.9. 国別市場収益(2019年~2030年)

第11章 MEA市場

11.1. 概要

11.2. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

11.3. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

11.4. 素材別市場規模(2019年~2030年)

11.5. 素材別市場収益(2019年~2030年)

11.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

11.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

11.8. 国別市場規模(2019年~2030年)

11.9. 国別市場収益(2019年~2030年)

第12章:米国市場

12.1. 概要

12.2. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

12.3. 市場規模推移、車種別(2019年~2030年)

12.4. 市場規模推移、素材別(2019年~2030年)

12.5. 市場規模推移、素材別(2019年~2030年)

12.6. 市場規模推移、販売チャネル別(2019年~2030年)

12.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

第13章 カナダ市場

13.1. 概要

13.2. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

13.3. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)

13.4. 材料別市場規模(2019年~2030年)

13.5. 材料別市場収益(2019年~2030年)

13.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

13.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

第14章 ドイツ市場

14.1. 概要

14.2. 自動車の種類別市場規模(2019年~2030年)

14.3. 自動車の種類別市場収益(2019年~2030年)

14.4. 材料別市場規模(2019年~2030年)

14.5. 素材別市場規模推移(2019年~2030年)

14.6. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

14.7. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

第15章 フランス市場

15.1. 概要

15.2. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)

15.3. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)

15.4. 市場規模、材料別(2019~2030年)

15.5. 市場規模、材料別(2019~2030年)

15.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

15.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

第16章 英国市場

16.1. 概要

16.2. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

16.3. 市場規模、車両種類別(2019年~2030年)

16.4. 市場規模、素材別(2019年~2030年)

16.5. 市場規模、素材別(2019年~2030年)

16.6. 市場規模、販売チャネル別(2019年~2030年)

16.7. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

第17章 イタリア市場

17.1. 概要

17.2. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

17.3. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

17.4. 素材別市場規模(2019年~2030年)

17.5. 素材別市場収益(2019年~2030年)

17.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

17.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

第18章 スペイン市場

18.1. 概要

18.2. 自動車の種類別市場規模(2019~2030年)

18.3. 自動車の種類別市場収益(2019~2030年)

18.4. 材料別市場規模(2019~2030年)

18.5. 素材別市場規模推移(2019年~2030年)

18.6. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

18.7. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

第19章 日本市場

19.1. 概要

19.2. 自動車の種類別市場規模推移(2019年~2030年)

19.3. 自動車の種類別市場規模推移(2019年~2030年)

19.4. 素材の種類別市場規模推移(2019年~2030年)

19.5. 素材の種類別市場規模推移(2019年~2030年)

19.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

19.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

第20章 中国市場

20.1. 概要

20.2. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

20.3. 市場規模推移(2019~2030年) 車種別

20.4. 市場規模推移(2019~2030年) 材料別

20.5. 市場規模推移(2019~2030年) 材料別

20.6. 市場規模推移(2019~2030年) 販売チャネル別

20.7. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

第21章 インド市場

21.1. 概要

21.2. 自動車の種類別市場規模推移(2019年~2030年)

21.3. 自動車の種類別市場規模推移(2019年~2030年)

21.4. 素材別市場規模(2019年~2030年)

21.5. 素材別市場収益(2019年~2030年)

21.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

21.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

第22章 オーストラリア市場

22.1. 概要

22.2. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)

22.3. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)

22.4. 市場規模、材料別(2019~2030年)

22.5. 素材別市場規模推移(2019年~2030年)

22.6. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

22.7. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

第23章 韓国市場

23.1. 概要

23.2. 自動車の種類別市場規模(2019~2030年)

23.3. 自動車の種類別市場収益(2019~2030年)

23.4. 素材別市場規模(2019~2030年)

23.5. 素材別市場収益(2019~2030年)

23.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

23.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

第24章 ブラジル市場

24.1. 概要

24.2. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

24.3. 市場規模推移(2019年~2030年) 車種別

24.4. 市場規模推移(2019年~2030年) 素材別

24.5. 市場規模推移(2019年~2030年) 素材別

24.6. 市場規模推移(2019年~2030年) 販売チャネル別

24.7. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

第25章 メキシコ市場

25.1. 概要

25.2. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

25.3. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)

25.4. 素材別市場規模(2019~2030年)

25.5. 素材別市場収益(2019~2030年)

25.6. 販売チャネル別市場規模(2019~2030年)

25.7. 販売チャネル別市場収益(2019~2030年)

第26章 サウジアラビア市場

26.1. 概要

26.2. 市場規模、車種別(2019~2030年)

26.3. 市場規模、車種別(2019~2030年)

26.4. 市場規模、素材別(2019~2030年)

26.5. 材料別市場規模推移(2019年~2030年)

26.6. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

26.7. 販売チャネル別市場規模推移(2019年~2030年)

第27章 南アフリカ市場

27.1. 概要

27.2. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)

27.3. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)

27.4. 市場規模、素材別(2019~2030年)

27.5. 市場規模、素材別(2019~2030年)

27.6. 販売チャネル別市場規模(2019年~2030年)

27.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

第28章:アラブ首長国連邦市場

28.1. 概要

28.2. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)

28.3. 市場収益:車両種類別(2019~2030年)

28.4. 市場規模:素材別(2019~2030年)

28.5. 市場収益:素材別(2019~2030年)

28.6. 市場規模:販売チャネル別(2019~2030年)

28.7. 販売チャネル別市場収益(2019年~2030年)

第29章 競合状況

29.1. 市場関係者の一覧とその製品

29.2. 主要企業の競合状況ベンチマーク

29.3. 主要企業の製品ベンチマーク

29.4. 最近の戦略的展開

第30章 企業プロフィール

ZF Friedrichshafen AG
Robert Bosch GmbH
Guangzhou Angotan Auto Parts Co. Ltd.
Spring Works Utah Inc.
Draco Spring Mfg. Co.

第31章 付録

31.1. 略語

31.2. 出典および参考文献

31.3. 関連レポート

Chapter 1. Research Scope

1.1. Research Objectives

1.2. Market Definition

1.3. Analysis Period

1.4. Market Size Breakdown by Segments

1.4.1. Market size breakdown, by vehicle type

1.4.2. Market size breakdown, by material

1.4.3. Market size breakdown, by sales channel

1.4.4. Market size breakdown, by region

1.4.5. Market size breakdown, by country

1.5. Market Data Reporting Unit

1.5.1. Volume

1.5.2. Value

1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

2.1. Secondary Research

2.1.1. Paid

2.1.2. Unpaid

2.1.3. P&S Intelligence database

2.2. Primary Research

2.3. Market Size Estimation

2.4. Data Triangulation

2.5. Currency Conversion Rates

2.6. Assumptions for the Study

2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

5.1. Market Dynamics

5.1.1. Trends

5.1.2. Drivers

5.1.3. Restraints/challenges

5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints

5.2. Impact of COVID-19

5.3. Porter’s Five Forces Analysis

5.3.1. Bargaining power of buyers

5.3.2. Bargaining power of suppliers

5.3.3. Threat of new entrants

5.3.4. Intensity of rivalry

5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

6.1. Overview

6.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

6.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

6.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

6.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

6.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

6.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

6.8. Market Volume, by Region (2019–2030)

6.9. Market Revenue, by Region (2019–2030)

Chapter 7. North America Market

7.1. Overview

7.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

7.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

7.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

7.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

7.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

7.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

7.8. Market Volume, by Country (2019–2030)

7.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 8. Europe Market

8.1. Overview

8.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

8.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

8.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

8.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

8.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

8.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

8.8. Market Volume, by Country (2019–2030)

8.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 9. APAC Market

9.1. Overview

9.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

9.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

9.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

9.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

9.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

9.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

9.8. Market Volume, by Country (2019–2030)

9.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 10. LATAM Market

10.1. Overview

10.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

10.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

10.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

10.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

10.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

10.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

10.8. Market Volume, by Country (2019–2030)

10.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 11. MEA Market

11.1. Overview

11.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

11.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

11.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

11.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

11.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

11.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

11.8. Market Volume, by Country (2019–2030)

11.9. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 12. U.S. Market

12.1. Overview

12.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

12.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

12.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

12.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

12.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

12.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 13. Canada Market

13.1. Overview

13.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

13.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

13.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

13.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

13.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

13.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 14. Germany Market

14.1. Overview

14.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

14.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

14.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

14.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

14.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

14.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 15. France Market

15.1. Overview

15.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

15.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

15.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

15.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

15.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

15.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 16. U.K. Market

16.1. Overview

16.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

16.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

16.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

16.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

16.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

16.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 17. Italy Market

17.1. Overview

17.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

17.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

17.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

17.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

17.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

17.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 18. Spain Market

18.1. Overview

18.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

18.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

18.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

18.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

18.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

18.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 19. Japan Market

19.1. Overview

19.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

19.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

19.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

19.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

19.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

19.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 20. China Market

20.1. Overview

20.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

20.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

20.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

20.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

20.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

20.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 21. India Market

21.1. Overview

21.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

21.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

21.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

21.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

21.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

21.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 22. Australia Market

22.1. Overview

22.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

22.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

22.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

22.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

22.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

22.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 23. South Korea Market

23.1. Overview

23.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

23.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

23.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

23.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

23.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

23.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 24. Brazil Market

24.1. Overview

24.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

24.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

24.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

24.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

24.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

24.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 25. Mexico Market

25.1. Overview

25.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

25.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

25.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

25.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

25.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

25.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

26.1. Overview

26.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

26.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

26.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

26.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

26.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

26.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 27. South Africa Market

27.1. Overview

27.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

27.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

27.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

27.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

27.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

27.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

28.1. Overview

28.2. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)

28.3. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)

28.4. Market Volume, by Material (2019–2030)

28.5. Market Revenue, by Material (2019–2030)

28.6. Market Volume, by Sales Channel (2019–2030)

28.7. Market Revenue, by Sales Channel (2019–2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

29.1. List of Market Players and their Offerings

29.2. Competitive Benchmarking of Key Players

29.3. Product Benchmarking of Key Players

29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

30.1. ZF Friedrichshafen AG

30.1.1. Business overview

30.1.2. Product and service offerings

30.1.3. Key financial summary

30.2. Robert Bosch GmbH

30.2.1. Business overview

30.2.2. Product and service offerings

30.2.3. Key financial summary

30.3. Guangzhou Angotan Auto Parts Co. Ltd.

30.3.1. Business overview

30.3.2. Product and service offerings

30.3.3. Key financial summary

30.4. Spring Works Utah Inc.

30.4.1. Business overview

30.4.2. Product and service offerings

30.4.3. Key financial summary

30.5. Draco Spring Mfg. Co.

30.5.1. Business overview

30.5.2. Product and service offerings

30.5.3. Key financial summary

30.6. MHC Linkway Auto Parts Limited

30.6.1. Business overview

30.6.2. Product and service offerings

30.6.3. Key financial summary

30.7. Jinzhou Jinheng Automotive Safety System Co.

30.7.1. Business overview

30.7.2. Product and service offerings

30.7.3. Key financial summary

30.8. Nardrun Electronic Technology Co. Ltd.

30.8.1. Business overview

30.8.2. Product and service offerings

30.8.3. Key financial summary

30.9. Guangzhou Reebang Auto Parts Co., Ltd.

30.9.1. Business overview

30.9.2. Product and service offerings

30.9.3. Key financial summary

30.10. Mitsubishi Steel MFG. Co. Ltd

30.10.1. Business overview

30.10.2. Product and service offerings

30.10.3. Key financial summary

30.11. GKN Automotive Limited

30.11.1. Business overview

30.11.2. Product and service offerings

30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

31.1. Abbreviations

31.2. Sources and References

31.3. Related Reports

Market Overview

In 2024, the size of the worldwide automotive clock spring industry size is projected to have stood at USD 3,953.3 million, and it is forecasted to attain USD 5,428.3 million by the end of 2030, growing at a CAGR of 5.4% during the projection period. The surge in the acceptance of steering-mounted controls in all variants of cars fuels the development of the industry.

Steering control also allows the driver to manage various other features of the car, including control audio, windows, and hands-free call, among others from the steering. This way, a driver does not get distracted while driving, thus reducing cases of accidents and making the roads safer. Luxury automobiles that have cruise control have the control buttons on the steering.
Furthermore, there is controls for managing the seat and its position on the steering in many four-wheelers. Currently, more electronic sensors than before are mounted on the steering in a bid to improve the feel of the car during driving. Therefore, with the electronification of the internal components of car, the market for automotive clock springs is popular.

Some of the key trends being observed in the market include increased use of higher durability and lower cost materials for the production of clock springs. Superalloys are also employed; clock springs made from these superalloys have an average service life of 10–15 years. High-conducting, durable and elastic materials are commonly used in the industries for the production of clock springs.

Key Insights

• In 2024, the passenger category holds a 70% industry share.
• Growth due to post-COVID-19 recovery, technological innovations, and increased purchasing power.
• Introduction of ultra-luxury features like cruise control and ADAS propels production and sales.
• Passenger vehicles expected to grow at a CAGR of 7.7% during 2024–2030.
• Shift towards e-vehicles increases demand for automotive clock springs among OEMs.
• Carbon steel is the largest category, with a 45% share in 2024.
• Chosen for good mechanical strength and easy availability.
• Stainless steel is the fastest-growing category, with a CAGR of 5.8% during 2024–2030.
• Preferred for durability, longevity, low cost, mechanical strength, and surface stability.
• Superalloys, significant in 2024, will lose prominence due to high costs and fluctuating element prices.
• Emphasis on sustainability will drive the use of lightweight composites and recycled materials for clock springs.
• OEMs hold a 65% market share in 2024.
• Also, the faster-growing category, with a CAGR of 5.5% during 2024–2030.
• Clock springs are crucial for electrical connections and safety features like airbags.
• Typically have a lifespan of 10–15 years, leading to rare replacement needs.
• Asia-Pacific is the largest regional market, with a 50% share in 2024.
• Driven by strict passenger safety regulations and NCAP safety ratings mandating airbags.
• Fastest-growing regional market, with a CAGR of 5.7% during 2024–2030.
• Growth in automobile production due to low labor costs and economic development.
• Increased purchasing power boosts car demand and, consequently, clock spring demand.
• Europe, particularly Germany, is noted for producing high-end premium luxury cars.
• Market growth post-COVID-19 driven by return to normalcy in work, social gatherings, and public operations.
• In October 2020, Autoliv Inc. launched an updated automotive clock spring design for improved resistance and durability.

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