バス・シャワー製品のグローバル市場:固形石鹸、液体バス製品、シャワークリーム・オイル、その他

【英語タイトル】Bath and Shower Products Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028

IMARCが出版した調査資料(IMARC23JUL0129)・商品コード:IMARC23JUL0129
・発行会社(調査会社):IMARC
・発行日:2023年6月
・ページ数:145
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:消費財
◆販売価格オプション(消費税別)
Single UserUSD2,999 ⇒換算¥455,848見積依頼/購入/質問フォーム
Five UserUSD3,999 ⇒換算¥607,848見積依頼/購入/質問フォーム
EnterprisewideUSD4,999 ⇒換算¥759,848見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

IMARC社の市場調査によると、世界のバス・シャワー製品市場規模は2022年の476億ドルから2028年に634億ドルまで到達し、2023年~2028年の予測期間中に年平均4.7%成長すると推測されています。本調査では、バス・シャワー製品の世界市場を対象として、総合的に調査を行い、市場動向や展望について分析を行いました。こちらの調査資料には、序論、範囲・調査手法、エグゼクティブサマリー、イントロダクション、市場概要、種類別(固形石鹸、液体バス製品、シャワークリーム・オイル、その他)分析、流通チャネル別(スーパーマーケット/大型スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンラインストア、その他)分析、地域別(北米、アジア太平洋、ヨーロッパ、中南米、中東・アフリカ)分析、SWOT分析、バリューチェーン分析、ファイブフォース分析、価格分析、競争状況などの項目が包含されています。なお、市場調査の対象企業には、Bath & Body Works LLC (L Brands)、Beiersdorf AG、Colgate-Palmolive Company、Estee Lauder Inc.、Henkel AG & Co. KGaA、ITC Limited、Johnson & Johnson Consumer Inc.、Kao Corporation、L'Oréal S.A.、Plum Island Soap Co.などが該当します。
・序論
・範囲・調査手法
・エグゼクティブサマリー
・イントロダクション
・市場概要
・世界のバス・シャワー製品市場規模:種類別
- 固形石鹸の市場規模
- 液体バス製品の市場規模
- シャワークリーム・オイルの市場規模
- その他バス・シャワー製品の市場規模
・世界のバス・シャワー製品市場規模:流通チャネル別
- スーパーマーケット/大型スーパーマーケットチャネルの市場規模
- コンビニエンスストアチャネルの市場規模
- オンラインストアチャネルの市場規模
- その他流通チャネルの市場規模
・世界のバス・シャワー製品市場規模:地域別
- 北米のバス・シャワー製品市場規模
- アジア太平洋のバス・シャワー製品市場規模
- ヨーロッパのバス・シャワー製品市場規模
- 中南米のバス・シャワー製品市場規模
- 中東・アフリカのバス・シャワー製品市場規模
・SWOT分析
・バリューチェーン分析
・ファイブフォース分析
・価格分析
・競争状況

世界のバス・シャワー製品市場規模は2022年に476億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて4.7%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに634億米ドルに達すると予測しています。

バス・シャワー製品は、身体の洗浄、角質除去、保湿に役立つパーソナルケア製品を指します。ストレスを受けた筋肉を和らげ、肌に爽快感を与え、個人の衛生状態を維持するのに役立ち、これらは、水、乳化剤、エモリエント剤、保湿剤、界面活性剤、防腐剤、香料を使用して処方されます。現在、バス・シャワー製品は一般的に、ジェル、バー、オイル、クリーム、スプレー、パウダー、ローションなどの形態で販売されています。

世界市場は、所得水準の上昇と個人の衛生意識の高まりによって成長を遂げています。これとは別に、シアバター、アロエベラ、ティーツリー、グリセリン、アーモンドオイル、アルガンオイル、フルーツエキスなど、天然成分やオーガニック成分を使用して製造された多機能製品の需要が増加しています。さらに、環境問題への関心が高まる中、大手メーカーは持続可能でリサイクル可能な環境に優しいパッケージでの製品投入に注力しています。また、クレイやサリチル酸のような有効成分を配合した製品を発売し、さまざまなユーザーの肌や髪質に合うようにしています。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の蔓延により、主にオンライン流通チャネルを通じて、バス用品やシャワー用品などのパーソナルケア用品の需要が大幅に増加しています。これは、各国政府による封鎖措置の実施や、パンデミックの拡大を防ぐために人々が社会的距離を置く措置を採用していることに起因しています。

主要市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、2023年から2028年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、世界のバス・シャワー製品市場レポートの各サブセグメントにおける主要動向の分析を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ別、流通チャネル別に分類しています。

タイプ別内訳

固形石鹸
リキッドバス製品
シャワークリームとオイル
その他

流通チャネル別内訳

スーパーマーケットとハイパーマーケット
コンビニエンスストア
オンラインストア
その他

地域別内訳

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ

競争状況:
本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主なプレーヤーとしては、Bath & Body Works LLC (L Brands), Beiersdorf AG, Colgate-Palmolive Company, Estee Lauder Inc., Henkel AG & Co. KGaA, ITC Limited, Johnson & Johnson Consumer Inc., Kao Corporation, L’Oréal S.A., Plum Island Soap Co., The Procter & Gamble Company、Unileverなどが挙げられます。

本レポートで扱う主な質問
世界のバス・シャワー製品市場はこれまでどのように推移してきたか?
COVID-19が世界の浴室・シャワー製品市場に与えた影響は?
主要な地域市場は?
タイプ別市場の内訳は?
流通チャネルに基づく市場の内訳は?
業界のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
業界の主要な推進要因と課題は何か?
世界のバス・シャワー製品市場の構造と主要プレーヤーは?
業界における競争の程度は?

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

1   Preface
2   Scope and Methodology
2.1    Objectives of the Study
2.2    Stakeholders
2.3    Data Sources
2.3.1    Primary Sources
2.3.2    Secondary Sources
2.4    Market Estimation
2.4.1    Bottom-Up Approach
2.4.2    Top-Down Approach
2.5    Forecasting Methodology
3   Executive Summary
4   Introduction
4.1    Overview
4.2    Key Industry Trends
5   Global Bath and Shower Products Market
5.1    Market Overview
5.2    Market Performance
5.3    Impact of COVID-19
5.4    Market Forecast
6   Market Breakup by Type
6.1    Bar Soap
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2    Liquid Bath Products
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3    Shower Cream and Oil
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4    Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7   Market Breakup by Distribution Channel
7.1    Supermarkets and Hypermarkets
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2    Convenience Stores
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3    Online Stores
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4    Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8   Market Breakup by Region
8.1    North America
8.1.1 United States
8.1.1.1 Market Trends
8.1.1.2 Market Forecast
8.1.2 Canada
8.1.2.1 Market Trends
8.1.2.2 Market Forecast
8.2    Asia Pacific
8.2.1 China
8.2.1.1 Market Trends
8.2.1.2 Market Forecast
8.2.2 Japan
8.2.2.1 Market Trends
8.2.2.2 Market Forecast
8.2.3 India
8.2.3.1 Market Trends
8.2.3.2 Market Forecast
8.2.4 South Korea
8.2.4.1 Market Trends
8.2.4.2 Market Forecast
8.2.5 Australia
8.2.5.1 Market Trends
8.2.5.2 Market Forecast
8.2.6 Indonesia
8.2.6.1 Market Trends
8.2.6.2 Market Forecast
8.2.7 Others
8.2.7.1 Market Trends
8.2.7.2 Market Forecast
8.3    Europe
8.3.1 Germany
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 France
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 United Kingdom
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 Italy
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.3.5 Spain
8.3.5.1 Market Trends
8.3.5.2 Market Forecast
8.3.6 Russia
8.3.6.1 Market Trends
8.3.6.2 Market Forecast
8.3.7 Others
8.3.7.1 Market Trends
8.3.7.2 Market Forecast
8.4    Latin America
8.4.1 Brazil
8.4.1.1 Market Trends
8.4.1.2 Market Forecast
8.4.2 Mexico
8.4.2.1 Market Trends
8.4.2.2 Market Forecast
8.4.3 Others
8.4.3.1 Market Trends
8.4.3.2 Market Forecast
8.5    Middle East and Africa
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Breakup by Country
8.5.3 Market Forecast
9   SWOT Analysis
9.1    Overview
9.2    Strengths
9.3    Weaknesses
9.4    Opportunities
9.5    Threats
10  Value Chain Analysis
11  Porters Five Forces Analysis
11.1    Overview
11.2    Bargaining Power of Buyers
11.3    Bargaining Power of Suppliers
11.4    Degree of Competition
11.5    Threat of New Entrants
11.6    Threat of Substitutes
12  Price Analysis
13  Competitive Landscape
13.1    Market Structure
13.2    Key Players
13.3    Profiles of Key Players
13.3.1    Bath & Body Works LLC (L Brands)
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.2    Beiersdorf AG
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.2.3 Financials
13.3.2.4 SWOT Analysis
13.3.3    Colgate-Palmolive Company
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.3.3 Financials
13.3.3.4 SWOT Analysis
13.3.4    Estee Lauder Inc.
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.5    Henkel AG & Co. KGaA
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.5.3 Financials
13.3.5.4 SWOT Analysis
13.3.6    ITC Limited
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.6.3 Financials
13.3.6.4 SWOT Analysis
13.3.7    Johnson & Johnson Consumer Inc.
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.8    Kao Corporation
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.8.3 Financials
13.3.8.4 SWOT Analysis
13.3.9    L’Oréal S.A.
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.9.3 Financials
13.3.9.4 SWOT Analysis
13.3.10    Plum Island Soap Co.
13.3.10.1 Company Overview
13.3.10.2 Product Portfolio
13.3.11    The Procter & Gamble Company
13.3.11.1 Company Overview
13.3.11.2 Product Portfolio
13.3.11.3 Financials
13.3.11.4 SWOT Analysis
13.3.12    Unilever
13.3.12.1 Company Overview
13.3.12.2 Product Portfolio
13.3.12.3 Financials

Figure 1: Global: Bath and Shower Products Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Billion US$), 2017-2022
Figure 3: Global: Bath and Shower Products Market: Breakup by Type (in %), 2022
Figure 4: Global: Bath and Shower Products Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2022
Figure 5: Global: Bath and Shower Products Market: Breakup by Region (in %), 2022
Figure 6: Global: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2023-2028
Figure 7: Global: Bath and Shower Products (Bar Soap) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 8: Global: Bath and Shower Products (Bar Soap) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 9: Global: Bath and Shower Products (Liquid Bath Products) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 10: Global: Bath and Shower Products (Liquid Bath Products) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 11: Global: Bath and Shower Products (Shower Cream and Oil) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 12: Global: Bath and Shower Products (Shower Cream and Oil) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 13: Global: Bath and Shower Products (Other Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 14: Global: Bath and Shower Products (Other Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 15: Global: Bath and Shower Products (Supermarkets and Hypermarkets) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 16: Global: Bath and Shower Products (Supermarkets and Hypermarkets) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 17: Global: Bath and Shower Products (Convenience Stores) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 18: Global: Bath and Shower Products (Convenience Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 19: Global: Bath and Shower Products (Online Stores) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 20: Global: Bath and Shower Products (Online Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 21: Global: Bath and Shower Products (Other Distribution Channels) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 22: Global: Bath and Shower Products (Other Distribution Channels) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 23: North America: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 24: North America: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 25: United States: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 26: United States: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 27: Canada: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 28: Canada: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 29: Asia Pacific: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 30: Asia Pacific: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 31: China: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 32: China: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 33: Japan: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 34: Japan: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 35: India: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 36: India: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 37: South Korea: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 38: South Korea: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 39: Australia: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 40: Australia: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 41: Indonesia: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 42: Indonesia: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 43: Others: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 44: Others: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 45: Europe: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 46: Europe: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 47: Germany: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 48: Germany: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 49: France: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 50: France: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 51: United Kingdom: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 52: United Kingdom: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 53: Italy: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 54: Italy: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 55: Spain: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 56: Spain: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 57: Russia: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 58: Russia: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 59: Others: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 60: Others: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 61: Latin America: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 62: Latin America: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 63: Brazil: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 64: Brazil: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 65: Mexico: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 66: Mexico: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 67: Others: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 68: Others: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 69: Middle East and Africa: Bath and Shower Products Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
Figure 70: Middle East and Africa: Bath and Shower Products Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
Figure 71: Global: Bath and Shower Products Industry: SWOT Analysis
Figure 72: Global: Bath and Shower Products Industry: Value Chain Analysis
Figure 73: Global: Bath and Shower Products Industry: Porter’s Five Forces Analysis

★調査レポート[バス・シャワー製品のグローバル市場:固形石鹸、液体バス製品、シャワークリーム・オイル、その他] (コード:IMARC23JUL0129)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[バス・シャワー製品のグローバル市場:固形石鹸、液体バス製品、シャワークリーム・オイル、その他]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆