世界のコグニティブオートメーション市場(~2030年):コンポーネント別(ソリューション、サービス、その他)、展開モード別、企業規模別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別

【英語タイトル】Cognitive Automation Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Component (Solutions, Services and Other Components), Deployment Mode, Enterprise Size, Technology, Application, End User and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV053)・商品コード:SMRC24NOV053
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年9月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:産業自動化
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥630,800見積依頼/購入/質問フォーム
Corporate LicenseUSD7,500 ⇒換算¥1,140,000見積依頼/購入/質問フォーム
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、世界のコグニティブオートメーション市場は2024年に153億ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は13.7%で、2030年には332億ドルに達する見込みです。コグニティブオートメーションは、人工知能(AI)とプロセスオートメーション技術の統合により、ビジネスオペレーションと意思決定を改善します。機械学習、自然言語処理、ロボットによるプロセス自動化を組み合わせ、複雑なタスクを自動化します。コグニティブオートメーションは、顧客サービス、コンプライアンス、データ管理などのプロセスを合理化するために、銀行、医療、小売、製造などの分野でますます利用されるようになっています。
市場のダイナミクス

ドライバー
推進要因:企業が生成するデータ量の増加
IoTデバイス、ソーシャルメディア、ビジネスアプリケーションなど、さまざまなソースからのデータが爆発的に増加しているため、人間がデータを処理して洞察を抽出することがますます困難になっています。このため、大量の構造化データおよび非構造化データを効率的に処理できるコグニティブ自動化ソリューションの導入が企業に求められています。さらに、コグニティブオートメーションは、AI、機械学習、自然言語処理などの技術を活用して、データ集約型のプロセスを自動化し、実用的な洞察を生成することで、市場の成長を促進しています。

阻害要因
技術的制約
ビジネスプロセスへのコグニティブ自動化の導入は複雑で時間がかかるため、遅延やコスト増につながる可能性があります。このような複雑さは、業務に支障をきたす可能性があるため、企業がコグニティブオートメーションを追求することを躊躇させる可能性があります。さらに、機密データの処理に起因するデータプライバシーとセキュリティの懸念が生じ、GDPRやCCPAなどの規制への準拠がコグニティブ自動化ソリューションの展開を複雑にし、市場の成長を妨げる可能性があります。

機会:
効率化とコスト削減に対する需要の高まり
コグニティブオートメーションは、手作業によるミスを最小限に抑え、リソース配分を最適化することで、大幅なコスト削減を実現します。ルーチン・タスクを自動化することで、企業は人件費を削減し、業務のスピードと精度を向上させることができます。例えば、ロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)にコグニティブ機能を統合することで、意思決定やオペレーショナル・エクセレンスに不可欠な構造化データおよび非構造化データの効率的な処理が可能になります。

脅威
コグニティブオートメーション・システムにおけるデータへの依存度の高まり
コグニティブオートメーションは、質の高いトレーニング・データに依存しますが、そのデータに人間の偏見や不正確さが含まれていると、偏りが生じたり、不正確になったりする可能性があります。これは、不当な扱い、誤った予測、テクノロジーに対する信頼の低下につながります。アルゴリズムのバイアスを軽減するには、慎重なデータキュレーションとテストが必要です。AIアルゴリズムは不透明なため、意思決定を説明することが難しく、医療や金融のように透明性と説明責任が重要な分野では問題となります。

COVID-19の影響
COVID-19の流行は、コグニティブオートメーション市場にさまざまな影響を与えました。企業が効率性の向上とコスト削減を目指す中で自動化技術の導入が加速した一方で、操業停止やサプライチェーンの問題による初期の経済的混乱が2020~2021年の市場成長を鈍化させました。しかし、コグニティブオートメーション・ソリューションがより洗練され、企業がデータ主導の洞察に依存して業績を推進する傾向が強まるにつれて、2020~2021年の市場成長は鈍化すると予想されます。

予測期間中はソリューション部門が最大になる見込み
ソリューション・セグメントが予測期間中に最大となる見込みなのは、これらのソリューションが反復作業を自動化することで業務効率を改善し、従業員が戦略的活動に集中できるようになるためです。これは、銀行、医療、ITなどの分野における生産性の向上につながります。AIや機械学習のような先進技術により、企業は大量のデータを分析し、より良い意思決定をサポートし、ビジネスプロセスの適応性を高めることができ、市場の成長を促します。

予測期間中のCAGRはヘルスケア分野が最も高い見込み
コグニティブオートメーションは、カルテのデジタル化や請求などの管理業務の自動化、患者データの分析による臨床的意思決定の強化、医療ミスの削減など、医療に革命をもたらしているため、ヘルスケア分野の予測期間中のCAGRは最も高くなると予想されます。コグニティブオートメーションにより、医療スタッフは患者のケアに専念できるようになり、治療計画が改善され、処方管理や薬物相互作用などのエラーも減少し、患者の安全が確保されます。

最大のシェアを占める地域
北アメリカは、企業や政府機関による自動化およびAI技術の早期導入に起因して、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されています。アメリカには、Blue Prism、IBM、IPsoft、Kryon Systemsなどの大手ベンダーが存在感を示し、技術革新と採用を促進しています。また、同地域では、顧客サービスや営業活動にインテリジェントなバーチャル・アシスタントが使用され、大きな成長を遂げています。

CAGRが最も高い地域:
アジア太平洋地域は、経済発展と都市化により、効率的なプロセスと費用対効果の高いソリューションへの需要が高まっているため、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されています。デジタル化とクラウド導入の台頭がこの市場をさらに強化し、企業は業務効率の改善、コスト削減、顧客体験の向上を実現できます。

市場の主要企業
コグニティブオートメーション市場の主要企業には、Automation Anywhere , Blue Prism, Edge Verve Systems Ltd., FPT Software, IBM, Kofax, Microsoft Corporation, NICE, NTT Advanced Technology Corp., OnviSource, Inc., Pegasystems, UiPath and WorkFusion, Incなどがあります。

主な展開
2024年8月、IBMとIntelは、Intel® Gaudi® 3 AIアクセラレーターをIBM Cloud上でサービスとして展開するための協業を発表しました。2025年初頭に提供開始予定のこのサービスは、エンタープライズAIをよりコスト効率よく拡張し、セキュリティと弾力性に裏打ちされたイノベーションを推進することを目的としています。

2024年8月、IBMは、IBMコンサルティングのアナリストが顧客のセキュリティ運用の高度化と効率化に活用するマネージド脅威検知・対応サービスに、ジェネレーティブAI機能を導入することを発表しました。

対象コンポーネント
– ソリューション
– サービス
– その他のコンポーネント

対象となる展開モード
– クラウド
– オンプレミス
– ハイブリッド

対象となる企業規模
– 中小企業(SMEs)
– 大企業

対象テクノロジー
– 自然言語処理
– 機械学習
– コグニティブ・コンピューティング
– ロボティクス
– その他のテクノロジー

対象アプリケーション
– カスタマーサービス
– プロセスオートメーション
– データ分析
– 意思決定支援
– セキュリティ
– その他のアプリケーション

対象エンドユーザー
– 銀行、金融サービス、保険 (BFSI)
– ヘルスケア
– 小売・eコマース
– 製造業
– IT・通信
– エネルギー・公益事業
– 政府機関
– 運輸・物流
– その他エンドユーザー

対象地域
– 北アメリカ
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南アメリカ
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南アメリカ諸国
– 中東/アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東/アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 技術分析
3.7 アプリケーション分析
3.8 エンドユーザー分析
3.9 新興市場
3.10 Covid-19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 世界のコグニティブオートメーション市場、コンポーネント別
5.1 はじめに
5.2 ソリューション
5.3 サービス
5.4 その他のコンポーネント
6 コグニティブオートメーションの世界市場:展開モード別
6.1 はじめに
6.2 クラウド
6.3 オンプレミス
6.4 ハイブリッド
7 世界のコグニティブオートメーション市場:企業規模別
7.1 はじめに
7.2 中小企業(SMEs)
7.3 大企業
8 コグニティブオートメーションの世界市場:技術別
8.1 はじめに
8.2 自然言語処理
8.3 機械学習
8.4 コグニティブ・コンピューティング
8.5 ロボット工学
8.6 その他の技術
9 世界のコグニティブオートメーション市場、用途別
9.1 はじめに
9.2 顧客サービス
9.3 プロセスオートメーション
9.4 データ分析
9.5 意思決定支援
9.6 セキュリティ
9.7 その他のアプリケーション
10 コグニティブオートメーションの世界市場、エンドユーザー別
10.1 はじめに
10.2 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
10.3 ヘルスケア
10.4 小売・eコマース
10.5 製造業
10.6 IT・通信
10.7 エネルギー・公益事業
10.8 政府機関
10.9 運輸・物流
10.10 その他のエンドユーザー
11 コグニティブオートメーションの世界市場:地域別
11.1 はじめに
11.2 北アメリカ
11.2.1 アメリカ
11.2.2 カナダ
11.2.3 メキシコ
11.3 ヨーロッパ
11.3.1 ドイツ
11.3.2 イギリス
11.3.3 イタリア
11.3.4 フランス
11.3.5 スペイン
11.3.6 その他のヨーロッパ
11.4 アジア太平洋
11.4.1 日本
11.4.2 中国
11.4.3 インド
11.4.4 オーストラリア
11.4.5 ニュージーランド
11.4.6 韓国
11.4.7 その他のアジア太平洋地域
11.5 南アメリカ
11.5.1 アルゼンチン
11.5.2 ブラジル
11.5.3 チリ
11.5.4 その他の南アメリカ地域
11.6 中東/アフリカ
11.6.1 サウジアラビア
11.6.2 アラブ首長国連邦
11.6.3 カタール
11.6.4 南アフリカ
11.6.5 その他の中東/アフリカ地域
12 主要開発
12.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
12.2 買収と合併
12.3 新製品上市
12.4 拡張
12.5 その他の主要戦略
13 会社プロフィール
13.1 Automation Anywhere
13.2 Blue Prism
13.3 Edge Verve Systems Ltd.
13.4 FPT Software
13.5 IBM
13.6 Kofax
13.7 Microsoft Corporation
13.8 NICE
13.9 NTT Advanced Technology Corp.
13.10 OnviSource, Inc.
13.11 Pegasystems
13.12 UiPath
13.13 WorkFusion, Inc
表一覧
1 コグニティブオートメーションの世界市場展望、地域別(2022-2030年) ($MN)
2 コグニティブオートメーションの世界市場展望、コンポーネント別(2022-2030年) ($MN)
3 コグニティブオートメーションの世界市場展望:ソリューション別(2022-2030年) ($MN)
4 コグニティブオートメーションの世界市場展望:サービス別(2022-2030年) ($MN)
5 コグニティブオートメーションの世界市場展望:その他のコンポーネント別(2022-2030年) ($MN)
6 コグニティブオートメーションの世界市場展望:展開モード別 (2022-2030) ($MN)
7 コグニティブオートメーションの世界市場展望、クラウド別 (2022-2030) ($MN)
8 コグニティブオートメーションの世界市場展望、オンプレミス別 (2022-2030) ($MN)
9 コグニティブオートメーションの世界市場展望:ハイブリッド別(2022-2030年) ($MN)
10 コグニティブオートメーションの世界市場展望:企業規模別(2022-2030年) ($MN)
11 コグニティブオートメーションの世界市場展望:中小企業規模別 (2022-2030) ($MN)
12 コグニティブオートメーションの世界市場展望:大企業別 (2022-2030) ($MN)
13 コグニティブオートメーションの世界市場展望:技術別(2022-2030年) ($MN)
14 コグニティブオートメーションの世界市場展望:自然言語処理別 (2022-2030) ($MN)
15 コグニティブオートメーションの世界市場展望:機械学習別 (2022-2030) ($MN)
16 コグニティブオートメーションの世界市場展望、コグニティブコンピューティング別 (2022-2030) ($MN)
17 コグニティブオートメーションの世界市場展望:ロボット工学別 (2022-2030) ($MN)
18 コグニティブオートメーションの世界市場展望:その他の技術別(2022-2030年) ($MN)
19 コグニティブオートメーションの世界市場展望:用途別(2022-2030年) ($MN)
20 コグニティブオートメーションの世界市場展望:顧客サービス別(2022-2030年) ($MN)
21 コグニティブオートメーションの世界市場展望:プロセスオートメーション別(2022-2030年) ($MN)
22 コグニティブオートメーションの世界市場展望:データ分析別(2022-2030年) ($MN)
23 コグニティブオートメーションの世界市場展望:意思決定支援別(2022-2030年) ($MN)
24 コグニティブオートメーションの世界市場展望:セキュリティ別 (2022-2030) ($MN)
25 コグニティブオートメーションの世界市場展望:その他の用途別(2022-2030年) ($MN)
26 コグニティブオートメーションの世界市場展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
27 コグニティブオートメーションの世界市場展望:銀行、金融サービス、保険(BFSI)別(2022-2030年) ($MN)
28 コグニティブオートメーションの世界市場展望:ヘルスケア別 (2022-2030) ($MN)
29 コグニティブオートメーションの世界市場展望:小売・eコマース別 (2022-2030) ($MN)
30 コグニティブオートメーションの世界市場展望:製造業別(2022-2030年) ($MN)
31 コグニティブオートメーションの世界市場展望:IT・通信別(2022-2030年) ($MN)
32 コグニティブオートメーションの世界市場展望:エネルギー・公益事業別(2022-2030年) ($MN)
33 コグニティブオートメーションの世界市場展望:政府機関別(2022-2030年) ($MN)
34 コグニティブオートメーションの世界市場展望:運輸・物流別 (2022-2030) ($MN)
35 コグニティブオートメーションの世界市場展望:その他のエンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
注)北アメリカ、ヨーロッパ、APAC、南アメリカ、中東/アフリカ地域の表も上記と同様に表記しています。

According to Stratistics MRC, the Global Cognitive Automation Market is accounted for $15.3 billion in 2024 and is expected to reach $33.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 13.7% during the forecast period. Cognitive Automation is the integration of artificial intelligence (AI) with process automation technologies to improve business operations and decision-making. It combines machine learning, natural language processing, and robotic process automation to automate complex tasks. Cognitive automation is increasingly used in sectors like banking, healthcare, retail, and manufacturing to streamline processes like customer service, compliance, and data management.

Market Dynamics:

Driver:
Increasing volume of data generated by businesses
The explosion of data from various sources like IoT devices, social media, and business applications is making it increasingly difficult for humans to process and extract insights. This is driving businesses to adopt cognitive automation solutions that can efficiently handle large volumes of structured and unstructured data. Moreover cognitive automation leverages technologies like AI, machine learning, and natural language processing to automate data-intensive processes and generate actionable insights which drives the growth of the market.

Restraint:
Technological limitations
Implementing cognitive automation into business processes can be complex and time-consuming, potentially leading to delays and increased costs. This complexity can deter companies from pursuing cognitive automation, as it may disrupt operations. Additionally, data privacy and security concerns arise due to the processing of sensitive data, and compliance with regulations like GDPR and CCPA can complicate the deployment of cognitive automation solutions hampering the markets growth.

Opportunity:
Increased demand for efficiency and cost reduction
Cognitive automation helps organizations achieve substantial cost savings by minimizing manual errors and optimizing resource allocation. By automating routine tasks, businesses can reduce labor costs and improve the speed and accuracy of their operations. For instance, the integration of cognitive capabilities into robotic process automation (RPA) allows for the efficient handling of structured and unstructured data, which is crucial for decision-making and operational excellence

Threat:
Increased reliance on data in cognitive automation systems
Cognitive automation relies on quality training data, which can be biased or inaccurate if it contains human biases or inaccuracies. This can lead to unfair treatment, incorrect predictions, and erosion of trust in the technology. Mitigating algorithmic bias requires careful data curation and testing. The opaque nature of AI algorithms makes it difficult to explain decision-making, which can be problematic in areas like healthcare and finance where transparency and accountability are critical.

Covid-19 Impact:
The COVID-19 pandemic has had a mixed impact on the Cognitive Automation Market. While it has accelerated the adoption of automation technologies as businesses seek to enhance efficiency and reduce costs, the initial economic disruption caused by lockdowns and supply chain issues slowed market growth in 2020-2021. However, as cognitive automation solutions become more sophisticated and businesses increasingly rely on data-driven insights to drive performance.

The solutions segment is expected to be the largest during the forecast period
The solutions segment is expected to be the largest during the forecast period because these solutions improve operational efficiency by automating repetitive tasks, allowing employees to focus on strategic activities. This leads to increased productivity in sectors like banking, healthcare, and IT. Advanced technologies like AI and machine learning enable organizations to analyze large data volumes, support better decision-making, and enhance business process adaptability encouraging its market growth.

The healthcare segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The healthcare segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period because cognitive automation is revolutionizing healthcare by automating administrative tasks like medical record digitization and billing, enhancing clinical decision-making by analyzing patient data, and reducing medical errors. It allows healthcare staff to focus on patient care, improves treatment plans, and reduces errors in areas like prescription management and drug interactions, ensuring patient safety.

Region with largest share:
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period attributed to its early adoption of automation and AI technologies by businesses and government institutions. The US has a strong presence of leading vendors like Blue Prism, IBM, IPsoft, and Kryon Systems, driving innovation and adoption. Additionally, the region is witnessing significant growth in the use of intelligent virtual assistants for customer service and sales interactions.

Region with highest CAGR:
Asia Pacific is projected to witness the highest CAGR over the forecast period due to economic development and urbanization, leading to increased demand for efficient processes and cost-effective solutions. The rise of digitalization and cloud adoption further enhances this market, enabling organizations to improve operational efficiency, reduce costs, and enhance customer experiences.

Key players in the market:
Some of the key players in Cognitive Automation market include Automation Anywhere , Blue Prism, Edge Verve Systems Ltd., FPT Software, IBM, Kofax, Microsoft Corporation, NICE, NTT Advanced Technology Corp., OnviSource, Inc., Pegasystems, UiPath and WorkFusion, Inc

Key Developments:
In August 2024, IBM and Intel have announced a collaboration to deploy Intel® Gaudi® 3 AI accelerators as a service on IBM Cloud. This offering, which is expected to be available in early 2025, aims to help more cost effectively scale enterprise AI and drive innovation underpinned with security and resiliency.

In August 2024, IBM announced the introduction of generative AI capabilities to its managed Threat Detection and Response Services utilized by IBM Consulting analysts to advance and streamline security operations for clients.

Components Covered:
• Solutions
• Services
• Other Components

Deployment Modes Covered:
• Cloud
• On-Premise
• Hybrid

Enterprise Sizes Covered:
• Small and Medium Enterprises (SMEs)
• Large Enterprises

Technologies Covered:
• Natural Language Processing
• Machine Learning
• Cognitive Computing
• Robotics
• Other Technologies

Applications Covered:
• Customer Service
• Process Automation
• Data Analysis
• Decision Support
• Security
• Other Applications

End Users Covered:
• Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
• Healthcare
• Retail & eCommerce
• Manufacturing
• IT & Telecommunications
• Energy & Utilities
• Government
• Transportation & Logistics
• Other End Users

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Technology Analysis
3.7 Application Analysis
3.8 End User Analysis
3.9 Emerging Markets
3.10 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Cognitive Automation Market, By Component
5.1 Introduction
5.2 Solutions
5.3 Services
5.4 Other Components
6 Global Cognitive Automation Market, By Deployment Mode
6.1 Introduction
6.2 Cloud
6.3 On-Premise
6.4 Hybrid
7 Global Cognitive Automation Market, By Enterprise Size
7.1 Introduction
7.2 Small and Medium Enterprises (SMEs)
7.3 Large Enterprises
8 Global Cognitive Automation Market, By Technology
8.1 Introduction
8.2 Natural Language Processing
8.3 Machine Learning
8.4 Cognitive Computing
8.5 Robotics
8.6 Other Technologies
9 Global Cognitive Automation Market, By Application
9.1 Introduction
9.2 Customer Service
9.3 Process Automation
9.4 Data Analysis
9.5 Decision Support
9.6 Security
9.7 Other Applications
10 Global Cognitive Automation Market, By End User
10.1 Introduction
10.2 Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
10.3 Healthcare
10.4 Retail & eCommerce
10.5 Manufacturing
10.6 IT & Telecommunications
10.7 Energy & Utilities
10.8 Government
10.9 Transportation & Logistics
10.10 Other End Users
11 Global Cognitive Automation Market, By Geography
11.1 Introduction
11.2 North America
11.2.1 US
11.2.2 Canada
11.2.3 Mexico
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.2 UK
11.3.3 Italy
11.3.4 France
11.3.5 Spain
11.3.6 Rest of Europe
11.4 Asia Pacific
11.4.1 Japan
11.4.2 China
11.4.3 India
11.4.4 Australia
11.4.5 New Zealand
11.4.6 South Korea
11.4.7 Rest of Asia Pacific
11.5 South America
11.5.1 Argentina
11.5.2 Brazil
11.5.3 Chile
11.5.4 Rest of South America
11.6 Middle East & Africa
11.6.1 Saudi Arabia
11.6.2 UAE
11.6.3 Qatar
11.6.4 South Africa
11.6.5 Rest of Middle East & Africa
12 Key Developments
12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
12.2 Acquisitions & Mergers
12.3 New Product Launch
12.4 Expansions
12.5 Other Key Strategies
13 Company Profiling
13.1 Automation Anywhere
13.2 Blue Prism
13.3 Edge Verve Systems Ltd.
13.4 FPT Software
13.5 IBM
13.6 Kofax
13.7 Microsoft Corporation
13.8 NICE
13.9 NTT Advanced Technology Corp.
13.10 OnviSource, Inc.
13.11 Pegasystems
13.12 UiPath
13.13 WorkFusion, Inc
List of Tables
1 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
2 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Component (2022-2030) ($MN)
3 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Solutions (2022-2030) ($MN)
4 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Services (2022-2030) ($MN)
5 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Other Components (2022-2030) ($MN)
6 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Deployment Mode (2022-2030) ($MN)
7 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Cloud (2022-2030) ($MN)
8 Global Cognitive Automation Market Outlook, By On-Premise (2022-2030) ($MN)
9 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Hybrid (2022-2030) ($MN)
10 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Enterprise Size (2022-2030) ($MN)
11 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Small and Medium Enterprises (SMEs) (2022-2030) ($MN)
12 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Large Enterprises (2022-2030) ($MN)
13 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Technology (2022-2030) ($MN)
14 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Natural Language Processing (2022-2030) ($MN)
15 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Machine Learning (2022-2030) ($MN)
16 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Cognitive Computing (2022-2030) ($MN)
17 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Robotics (2022-2030) ($MN)
18 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Other Technologies (2022-2030) ($MN)
19 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
20 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Customer Service (2022-2030) ($MN)
21 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Process Automation (2022-2030) ($MN)
22 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Data Analysis (2022-2030) ($MN)
23 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Decision Support (2022-2030) ($MN)
24 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Security (2022-2030) ($MN)
25 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
26 Global Cognitive Automation Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
27 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI) (2022-2030) ($MN)
28 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Healthcare (2022-2030) ($MN)
29 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Retail & eCommerce (2022-2030) ($MN)
30 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Manufacturing (2022-2030) ($MN)
31 Global Cognitive Automation Market Outlook, By IT & Telecommunications (2022-2030) ($MN)
32 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Energy & Utilities (2022-2030) ($MN)
33 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Government (2022-2030) ($MN)
34 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Transportation & Logistics (2022-2030) ($MN)
35 Global Cognitive Automation Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

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