世界の会話型AI市場(~2030年):オファリング別(ソフトウェア、サービス)、展開形態別(オンプレミス、クラウド)、会話インターフェース別(チャットボット、インテリジェントバーチャルアシスタント(IVA)、対話型音声応答(IVR)システム)、ユースケース別、技術別、エンドユーザー別、地域別

【英語タイトル】Conversational AI Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Offering (Software and Services), Deployment Mode (On-Premises and Cloud), Conversational Interface (Chatbots, Intelligent Virtual Assistants (IVAs) and Interactive Voice Response (IVR) Systems), Use Case, Technology, End User and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV299)・商品コード:SMRC24NOV299
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年10月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:ソフトウェア
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥630,800見積依頼/購入/質問フォーム
Corporate LicenseUSD7,500 ⇒換算¥1,140,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、会話型AIの世界市場は2024年に116億ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は23.9%で、2030年には422億ドルに達する見込みです。人間の音声やテキストのやり取りを模倣する人工知能(AI)は、会話型AIとして知られています。機械学習、音声認識、自然言語処理(NLP)を使用して、ユーザーの問い合わせを理解し、洞察に満ちた回答を提供します。仮想アシスタント、チャットボット、対話型音声応答システムは、ユーザー体験の向上、コミュニケーションの迅速化、カスタマーサポートの改善を目的として、さまざまな業界で頻繁に使用されているアプリケーションです。会話型AIは、人間の発話を模倣することで、ユーザーとシステム間のインタラクションをスムーズで興味深いものにしようとするものです。
ガートナーによると、2024年には会話型AIツールによってコールセンターへの投資が24%増加すると予想されています。

市場ダイナミクス

ドライバー

Ai主導型カスタマーサポートへの需要の高まり

顧客とのやり取りを自動化し、業務の効率化とコスト削減につなげるため、会話型AIソリューションの導入が進んでいます。AIを搭載したチャットボットやバーチャルアシスタントは、24時間365日、大量の顧客からの問い合わせに対応し、即座の応答とパーソナライズされた体験を提供できます。この傾向は、小売、銀行、eコマースなど、顧客サービスが重要な業界で特に顕著です。品質を維持しながらサポート業務を拡張できる会話型AIの能力が、その普及を後押ししています。

制約

限られた言語と地域機能

現在、ほとんどの会話型AI製品は、限られた言語のサポートしか提供しておらず、英語の互換性が高い程度です。この制限は、特に英語が主要言語ではない地域での会話AIソリューションのグローバルな採用を妨げています。様々な言語、方言、文化的なニュアンスを理解し、正確に応答できるAIモデルを開発するという課題は、相当なものです。この制約は、非英語圏における市場の成長を減速させ、多様なグローバル市場における会話型AIの有効性を制限する可能性があります。

機会

オムニチャネル・コミュニケーションの利用

ウェブサイト、モバイルアプリ、ソーシャルメディアプラットフォーム、音声起動デバイスなど、複数のチャネルに会話型AIを統合することで、全体的な顧客体験が向上します。このアプローチにより、企業はさまざまなタッチポイントで顧客との一貫した文脈に沿ったインタラクションを維持することができます。オムニチャネル展開は、シームレスなカスタマージャーニーを可能にし、エンゲージメントを向上させ、顧客の行動に関する貴重な洞察を提供します。企業があらゆるチャネルで一貫性のある体験を提供しようと努める中、オムニチャネル戦略をサポートできる汎用性の高い会話AIソリューションの需要は大幅に拡大する見込みです。

脅威

データプライバシー

データプライバシーに関する懸念は、会話型AI市場に大きな脅威をもたらします。会話型AIシステムは大量の個人データや潜在的に機密性の高いユーザーデータを収集・処理するため、データセキュリティ、プライバシー侵害、データ保護規制の遵守に関する懸念が高まっています。ユーザーは、自分の個人情報にリスクがあると認識すれば、AIを搭載したシステムに関与することをためらうかもしれません。さらに、ヨーロッパのGDPRやカリフォルニア州のCCPAのような厳格なデータ保護法は、企業に強固なデータ保護対策の実施を求めています。こうした懸念に適切に対処できなければ、ユーザーの信頼と導入が低下し、市場の成長が阻害される可能性があります。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は会話型AI市場に好影響を与えました。企業が遠隔操作やデジタルインタラクションにシフトするにつれ、AIを活用したカスタマーサポートやエンゲージメントソリューションの需要が急増しました。会話型AI技術は、増加する顧客からの問い合わせに対応し、プロセスを自動化し、事業継続性を維持するために急速に採用されました。パンデミックはデジタルトランスフォーメーションへの取り組みを加速させ、顧客体験と業務効率を高めるための会話型AIを含むAI技術への投資の増加につながりました。

予測期間中はソフトウェア分野が最大になる見込み

ソフトウェア分野は予測期間を通じて最大の市場シェアを確保すると予測されています。この優位性は、さまざまな業界で会話型AIプラットフォームの採用が増加していることに起因しています。自然言語処理(NLP)エンジン、機械学習アルゴリズム、対話管理システムなどのソフトウェアソリューションは、会話AI機能の中核を形成しています。これらのソフトウェアコンポーネントにより、企業はインテリジェントなバーチャルアシスタントやチャットボットを作成、展開、管理することができます。AIソフトウェア技術の柔軟性、拡張性、継続的な改善は、組織が顧客との対話を強化し、プロセスを自動化しようとする中で、市場シェアの拡大に貢献しています。

予測期間中のCAGRはクラウドベースセグメントが最も高い見込み

クラウドベースのセグメントは、予測期間中、会話型AI市場で最も高いCAGRを持つと予測されています。この急成長は、スケーラビリティ、費用対効果、導入の容易さなど、クラウドベースのソリューションが提供する数多くの利点が原動力となっています。クラウドベースの会話型AIプラットフォームにより、企業は多額のインフラ投資を先行させることなく、AIを活用した顧客エンゲージメント・ソリューションを迅速に実装し、拡張することができます。既存のシステムと統合できる柔軟性と、クラウドサービスを通じて高度なAI機能を活用できることが、このセグメントの高い成長率に貢献しています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されています。この優位性は、急速なデジタル化、AI技術の採用の増加、および中国やインドのような国々における大規模な消費者市場の存在によるものです。同地域は技術革新に力を入れており、AIの導入を促進する政府のイニシアティブも相まって、同市場のリーダーシップに貢献しています。電子商取引分野の成長、デジタル決済システムの拡大、スマートフォンの普及率の向上が、さまざまな業界の顧客サービスやエンゲージメント・アプリケーションにおける会話型AIソリューションの需要をさらに促進しています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRを達成すると予測されています。この急成長の背景には、AI技術に対する意識の高まり、デジタルトランスフォーメーションへの投資の増加、自動化されたカスタマーサービスソリューションに対する需要の高まりなどの要因があります。この地域の大規模で技術に精通した人口は、オンラインビジネスの急速な拡大と相まって、会話型AI採用のための肥沃な土壌を作り出しています。さらに、AI開発を支援する政府の取り組みや数多くのハイテク新興企業の存在が、この地域の会話型AI市場の成長加速に貢献しています。

市場の主要プレーヤー

会話AI市場の主要プレーヤーには、Microsoft、IBM、Google、Amazon Web Services(AWS)、SAP、Oracle、Nuance Communications、Artificial Solutions、Kore.ai、LivePerson、Avaamo、Conversica、Haptik、Yellow.ai、Cognigy.AI、Amelia、Verint、Boost.aiなどがあります。

主な動向:

2024年10月、第10回Google for Indiaイベントにおいて、GoogleはGemini AIチャットボットのより洗練されたバージョンであるGoogle Gemini Liveのヒンディー語サポートを発表しました。Gemini Liveは、近日中にインドの8言語を追加する予定です。Googleはまた、インドのユーザーが他の国のユーザーよりも頻繁にAI Overviewの応答を聞いていることを明らかにしました。

2024年8月、AWSは顧客主導型会話AIソリューションのリーダーであるPolyAIと戦略的協業契約を締結しました。この協業は、企業のコンタクトセンターにおけるジェネレーティブな音声AI機能の採用を加速させることを目的としています。PolyAIは、Amazon SageMakerとAmazon Bedrockを活用して、音声認識、大規模言語モデル(LLM)、音声合成モデルの統合スイートをトレーニングし、微調整します。

対象製品
– ソフトウェア
– サービス

展開モード
– オンプレミス
– クラウド

対象となる会話インターフェース
– チャットボット
– インテリジェント・バーチャル・アシスタント(IVA)
– 対話型音声応答(IVR)システム

対象ユースケース
– カスタマーサポートとエンゲージメント
– パーソナルアシスタント
– ブランディングとマーケティング
– 従業員コミュニケーション
– コンタクトセンター
– セールス&Eコマース
– その他のユースケース

対象テクノロジー
– 自然言語処理 (NLP)
– 自動音声認識 (ASR)
– 機械学習 (ML)
– ディープラーニング
– その他のテクノロジー

対象エンドユーザー
– 銀行、金融サービス、保険 (BFSI)
– 小売・Eコマース
– ヘルスケア
– メディア&エンターテイメント
– 自動車
– テレコム
– 旅行・ホスピタリティ
– 政府機関
– その他のエンドユーザー

対象地域
– 北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南米
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南米諸国
– 中東・アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務状況、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 技術分析
3.7 エンドユーザー分析
3.8 新興市場
3.9 Covid-19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 会話型AIの世界市場(オファリング別
5.1 はじめに
5.2 ソフトウェア
5.3 サービス
6 会話型AIの世界市場:展開モード別
6.1 はじめに
6.2 オンプレミス
6.3 クラウド
7 会話型AIの世界市場:会話インターフェース別
7.1 はじめに
7.2 チャットボット
7.3 インテリジェント・バーチャル・アシスタント(IVA)
7.4 対話型音声応答(IVR)システム
8 会話型AIの世界市場:ユースケース別
8.1 はじめに
8.2 顧客サポートとエンゲージメント
8.3 パーソナルアシスタント
8.4 ブランディング&マーケティング
8.5 従業員コミュニケーション
8.6 コンタクトセンター
8.7 セールス&Eコマース
8.8 その他のユースケース
9 会話型AIの世界市場、テクノロジー別
9.1 はじめに
9.2 自然言語処理(NLP)
9.3 自動音声認識(ASR)
9.4 機械学習(ML)
9.5 ディープラーニング
9.6 その他の技術
10 会話型AIの世界市場、エンドユーザー別
10.1 はじめに
10.2 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
10.3 小売・Eコマース
10.4 ヘルスケア
10.5 メディア&エンターテインメント
10.6 自動車
10.7 テレコム
10.8 旅行・ホスピタリティ
10.9 政府機関
10.10 その他のエンドユーザー
11 会話型AIの世界市場:地域別
11.1 はじめに
11.2 北米
11.2.1 アメリカ
11.2.2 カナダ
11.2.3 メキシコ
11.3 ヨーロッパ
11.3.1 ドイツ
11.3.2 イギリス
11.3.3 イタリア
11.3.4 フランス
11.3.5 スペイン
11.3.6 その他のヨーロッパ
11.4 アジア太平洋
11.4.1 日本
11.4.2 中国
11.4.3 インド
11.4.4 オーストラリア
11.4.5 ニュージーランド
11.4.6 韓国
11.4.7 その他のアジア太平洋地域
11.5 南米
11.5.1 アルゼンチン
11.5.2 ブラジル
11.5.3 チリ
11.5.4 その他の南米地域
11.6 中東・アフリカ
11.6.1 サウジアラビア
11.6.2 アラブ首長国連邦
11.6.3 カタール
11.6.4 南アフリカ
11.6.5 その他の中東・アフリカ地域
12 主要開発
12.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
12.2 買収と合併
12.3 新製品の上市
12.4 拡張
12.5 その他の主要戦略
13 会社プロファイル
Microsoft
IBM
Google
Amazon Web Services (AWS)
SAP
Oracle
Nuance Communications
Artificial Solutions
Kore.ai
LivePerson
Avaamo
Conversica
Haptik
Yellow.ai
Cognigy.AI
Amelia
Verint
and Boost.ai.

表一覧
表1 会話型AIの世界市場展望、地域別(2022-2030年) ($MN)
表2 会話型AIの世界市場展望、オファリング別(2022-2030年) ($MN)
表3 会話型AIの世界市場展望:ソフトウェア別(2022-2030年) ($MN)
表4 会話型AIの世界市場展望:サービス別(2022-2030年) ($MN)
表5 会話型AIの世界市場展望:展開モード別(2022-2030年) ($MN)
表6 会話型AIの世界市場展望:オンプレミス別 (2022-2030) ($MN)
表7 会話型AIの世界市場展望、クラウド別(2022-2030年) ($MN)
表8 会話型AIの世界市場展望:会話インターフェース別(2022-2030年) ($MN)
表9 会話型AIの世界市場展望、チャットボット別(2022-2030年) ($MN)
表10 会話型AIの世界市場展望、インテリジェントバーチャルアシスタント(IVA)別(2022-2030年) ($MN)
表11 会話型AIの世界市場展望:対話型音声応答(IVR)システム別(2022-2030年) ($MN)
表12 会話型AIの世界市場展望、ユースケース別(2022-2030年) ($MN)
表13 会話型AIの世界市場展望:カスタマーサポート&エンゲージメント別(2022-2030年) ($MN)
表14 会話型AIの世界市場展望、パーソナルアシスタント別(2022-2030年) ($MN)
表15 会話型AIの世界市場展望:ブランディング・マーケティング別(2022-2030年) ($MN)
表16 会話型AIの世界市場展望、従業員コミュニケーション別(2022-2030年) ($MN)
表17 会話型AIの世界市場展望:コンタクトセンター別(2022-2030年) ($MN)
表18 会話型AIの世界市場展望:販売・Eコマース別(2022-2030年) ($MN)
表19 会話型AIの世界市場展望、その他のユースケース別(2022-2030年) ($MN)
表20 会話型AIの世界市場展望、技術別(2022-2030年) ($MN)
表21 会話型AIの世界市場展望:自然言語処理(NLP)別(2022-2030年) ($MN)
表22 会話型AIの世界市場展望:自動音声認識(ASR)別(2022-2030年) ($MN)
表23 会話型AIの世界市場展望、機械学習(ML)別(2022-2030年) ($MN)
表24 会話型AIの世界市場展望、ディープラーニング別 (2022-2030) ($MN)
表25 会話型AIの世界市場展望、その他の技術別(2022-2030年) ($MN)
表26 会話型AIの世界市場展望:エンドユーザー別(2022-2030年) ($MN)
表27 会話型AIの世界市場展望:銀行・金融サービス・保険(BFSI)別(2022-2030年) ($MN)
表28 会話型AIの世界市場展望:小売・Eコマース別(2022-2030年) ($MN)
表29 会話型AIの世界市場展望:ヘルスケア別(2022-2030年) ($MN)
表30 会話型AIの世界市場展望:メディア&エンターテインメント別(2022-2030年) ($MN)
表31 会話型AIの世界市場展望:自動車別(2022-2030年) ($MN)
表32 会話型AIの世界市場展望:電気通信別(2022-2030年) ($MN)
表33 会話型AIの世界市場展望:旅行・ホスピタリティ別(2022-2030年) ($MN)
表34 会話型AIの世界市場展望:政府別(2022-2030年) ($MN)
表35 会話型AIの世界市場展望:その他のエンドユーザー別(2022-2030年) ($MN)
注)北米、ヨーロッパ、APAC、南米、中東・アフリカ地域の表も上記と同様に表記しています。

According to Stratistics MRC, the Global Conversational AI Market is accounted for $11.6 billion in 2024 and is expected to reach $42.2 billion by 2030, growing at a CAGR of 23.9% during the forecast period. Artificial intelligence (AI) that mimics human speech and text interactions is known as conversational AI. It uses machine learning, speech recognition, and natural language processing (NLP) to comprehend user inquiries and provide insightful answers. Virtual assistants, chatbots, and interactive voice response systems are applications that are frequently used in various industries to improve user experiences, expedite communication, and improve customer support. Conversational AI attempts to make interactions between users and systems smooth and interesting by imitating human speech.

According to Gartner, there is an anticipated 24% increase in call center investments in 2024, driven by conversational AI tools.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing demand for Ai-driven customer support

Businesses are increasingly adopting conversational AI solutions to automate customer interactions, leading to operational efficiency and cost savings. AI-powered chatbots and virtual assistants can handle high volumes of customer queries 24/7, providing instant responses and personalized experiences. This trend is particularly evident in industries such as retail, banking, and e-commerce, where customer service is crucial. The ability of conversational AI to scale support operations while maintaining quality is driving its widespread adoption.

Restraint:

Limited language and regional capabilities

Most conversational AI products currently offer support for a limited number of languages, with better compatibility for English. This limitation hinders the global adoption of conversational AI solutions, especially in regions where English is not the primary language. The challenge of developing AI models that can understand and respond accurately to various languages, dialects, and cultural nuances is substantial. This constraint can potentially slow down market growth in non-English-speaking regions and limit the effectiveness of conversational AI in diverse global markets.

Opportunity:

Usage of omnichannel communication

Integrating conversational AI across multiple channels, such as websites, mobile apps, social media platforms, and voice-activated devices, enhances the overall customer experience. This approach allows businesses to maintain consistent and contextual interactions with customers across various touchpoints. Omnichannel deployment enables seamless customer journeys, improves engagement, and provides valuable insights into customer behavior. As businesses strive to offer cohesive experiences across all channels, the demand for versatile conversational AI solutions capable of supporting omnichannel strategies is expected to grow substantially.

Threat:

Data privacy

Data privacy concerns pose a significant threat to the conversational AI market. As conversational AI systems collect and process large amounts of personal and potentially sensitive user data, there are growing concerns about data security, privacy breaches, and compliance with data protection regulations. Users may be hesitant to engage with AI-powered systems if they perceive a risk to their personal information. Additionally, stringent data protection laws like GDPR in Europe and CCPA in California require businesses to implement robust data protection measures. Failure to address these concerns adequately could lead to reduced user trust and adoption, potentially hindering market growth.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic had a positive impact on the conversational AI market. As businesses shifted to remote operations and digital interactions, the demand for AI-powered customer support and engagement solutions surged. Conversational AI technologies were rapidly adopted to handle increased customer inquiries, automate processes, and maintain business continuity. The pandemic accelerated digital transformation efforts, leading to increased investments in AI technologies, including conversational AI, to enhance customer experiences and operational efficiency.

The software segment is expected to be the largest during the forecast period

The software segment is predicted to secure the largest market share throughout the forecast period. This dominance can be attributed to the increasing adoption of conversational AI platforms across various industries. Software solutions, including natural language processing (NLP) engines, machine learning algorithms, and dialogue management systems, form the core of conversational AI capabilities. These software components enable businesses to create, deploy, and manage intelligent virtual assistants and chatbots. The flexibility, scalability, and continuous improvements in AI software technologies contribute to its larger market share as organizations seek to enhance customer interactions and automate processes.

The cloud-based segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The cloud-based segment is projected to have the highest CAGR in the conversational AI market during the extrapolated period. This rapid growth is driven by the numerous advantages offered by cloud-based solutions, including scalability, cost-effectiveness, and ease of deployment. Cloud-based conversational AI platforms allow businesses to quickly implement and scale their AI-powered customer engagement solutions without significant upfront infrastructure investments. The flexibility to integrate with existing systems and the ability to leverage advanced AI capabilities through cloud services contribute to the segment's high growth rate.

Region with largest share:

The Asia Pacific region is projected to account for the largest market share during the forecast period. This dominance is attributed to rapid digitalization, increasing adoption of AI technologies, and the presence of large consumer markets in countries like China and India. The region's strong focus on technological innovation, coupled with government initiatives promoting AI adoption, contributes to its market leadership. The growing e-commerce sector, expanding digital payment systems, and increasing smartphone penetration further drive the demand for conversational AI solutions in customer service and engagement applications across various industries.

Region with highest CAGR:

The Asia Pacific region is projected to achieve the highest CAGR during the forecast period. This rapid growth is fueled by factors such as the increasing awareness of AI technologies, rising investments in digital transformation, and the growing demand for automated customer service solutions. The region's large and tech-savvy population, coupled with the rapid expansion of online businesses, creates fertile ground for conversational AI adoption. Additionally, government initiatives supporting AI development and the presence of numerous tech startups contribute to the region's accelerated growth in the conversational AI market.

Key players in the market

Some of the key players in Conversational AI Market include Microsoft, IBM, Google, Amazon Web Services (AWS), SAP, Oracle, Nuance Communications, Artificial Solutions, Kore.ai, LivePerson, Avaamo, Conversica, Haptik, Yellow.ai, Cognigy.AI, Amelia, Verint, and Boost.ai.

Key Developments:

In October 2024, at the 10th edition of the Google for India event, Google announced Hindi support for Google Gemini Live, a more sophisticated version of its Gemini AI chatbot. Gemini Live will soon expand to include eight additional Indian languages. Google also revealed that Indian users listen to AI Overview responses more frequently than users in other countries.

In August 2024, AWS has entered into a Strategic Collaboration Agreement with PolyAI, a leader in customer-led conversational AI solutions. This collaboration aims to accelerate the adoption of generative voice AI capabilities within enterprise contact centers. PolyAI will leverage Amazon SageMaker and Amazon Bedrock to train and fine-tune an integrated suite of speech recognition, large language models (LLMs), and text-to-speech models.

Offerings Covered:
• Software
• Services

Deployment Modes Covered:
• On-Premises
• Cloud

Conversational Interfaces Covered:
• Chatbots
• Intelligent Virtual Assistants (IVAs)
• Interactive Voice Response (IVR) Systems

Use Cases Covered:
• Customer Support & Engagement
• Personal Assistants
• Branding & Marketing
• Employee Communication
• Contact Centers
• Sales & E-commerce
• Other Use Cases

Technologies Covered:
• Natural Language Processing (NLP)
• Automated Speech Recognition (ASR)
• Machine Learning (ML)
• Deep Learning
• Other Technologies

End Users Covered:
• Banking, Financial Services, & Insurance (BFSI)
• Retail & E-commerce
• Healthcare
• Media & Entertainment
• Automotive
• Telecom
• Travel & Hospitality
• Government
• Other End Users

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Technology Analysis
3.7 End User Analysis
3.8 Emerging Markets
3.9 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Conversational AI Market, By Offering
5.1 Introduction
5.2 Software
5.3 Services
6 Global Conversational AI Market, By Deployment Mode
6.1 Introduction
6.2 On-Premises
6.3 Cloud
7 Global Conversational AI Market, By Conversational Interface
7.1 Introduction
7.2 Chatbots
7.3 Intelligent Virtual Assistants (IVAs)
7.4 Interactive Voice Response (IVR) Systems
8 Global Conversational AI Market, By Use Case
8.1 Introduction
8.2 Customer Support & Engagement
8.3 Personal Assistants
8.4 Branding & Marketing
8.5 Employee Communication
8.6 Contact Centers
8.7 Sales & E-commerce
8.8 Other Use Cases
9 Global Conversational AI Market, By Technology
9.1 Introduction
9.2 Natural Language Processing (NLP)
9.3 Automated Speech Recognition (ASR)
9.4 Machine Learning (ML)
9.5 Deep Learning
9.6 Other Technologies
10 Global Conversational AI Market, By End User
10.1 Introduction
10.2 Banking, Financial Services, & Insurance (BFSI)
10.3 Retail & E-commerce
10.4 Healthcare
10.5 Media & Entertainment
10.6 Automotive
10.7 Telecom
10.8 Travel & Hospitality
10.9 Government
10.10 Other End Users
11 Global Conversational AI Market, By Geography
11.1 Introduction
11.2 North America
11.2.1 US
11.2.2 Canada
11.2.3 Mexico
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.2 UK
11.3.3 Italy
11.3.4 France
11.3.5 Spain
11.3.6 Rest of Europe
11.4 Asia Pacific
11.4.1 Japan
11.4.2 China
11.4.3 India
11.4.4 Australia
11.4.5 New Zealand
11.4.6 South Korea
11.4.7 Rest of Asia Pacific
11.5 South America
11.5.1 Argentina
11.5.2 Brazil
11.5.3 Chile
11.5.4 Rest of South America
11.6 Middle East & Africa
11.6.1 Saudi Arabia
11.6.2 UAE
11.6.3 Qatar
11.6.4 South Africa
11.6.5 Rest of Middle East & Africa
12 Key Developments
12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
12.2 Acquisitions & Mergers
12.3 New Product Launch
12.4 Expansions
12.5 Other Key Strategies
13 Company Profiling
13.1 Microsoft
13.2 IBM
13.3 Google
13.4 Amazon Web Services (AWS)
13.5 SAP
13.6 Oracle
13.7 Nuance Communications
13.8 Artificial Solutions
13.9 Kore.ai
13.10 LivePerson
13.11 Avaamo
13.12 Conversica
13.13 Haptik
13.14 Yellow.ai
13.15 Cognigy.AI
13.16 Amelia
13.17 Verint
13.18 Boost.ai
List of Tables
Table 1 Global Conversational AI Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
Table 2 Global Conversational AI Market Outlook, By Offering (2022-2030) ($MN)
Table 3 Global Conversational AI Market Outlook, By Software (2022-2030) ($MN)
Table 4 Global Conversational AI Market Outlook, By Services (2022-2030) ($MN)
Table 5 Global Conversational AI Market Outlook, By Deployment Mode (2022-2030) ($MN)
Table 6 Global Conversational AI Market Outlook, By On-Premises (2022-2030) ($MN)
Table 7 Global Conversational AI Market Outlook, By Cloud (2022-2030) ($MN)
Table 8 Global Conversational AI Market Outlook, By Conversational Interface (2022-2030) ($MN)
Table 9 Global Conversational AI Market Outlook, By Chatbots (2022-2030) ($MN)
Table 10 Global Conversational AI Market Outlook, By Intelligent Virtual Assistants (IVAs) (2022-2030) ($MN)
Table 11 Global Conversational AI Market Outlook, By Interactive Voice Response (IVR) Systems (2022-2030) ($MN)
Table 12 Global Conversational AI Market Outlook, By Use Case (2022-2030) ($MN)
Table 13 Global Conversational AI Market Outlook, By Customer Support & Engagement (2022-2030) ($MN)
Table 14 Global Conversational AI Market Outlook, By Personal Assistants (2022-2030) ($MN)
Table 15 Global Conversational AI Market Outlook, By Branding & Marketing (2022-2030) ($MN)
Table 16 Global Conversational AI Market Outlook, By Employee Communication (2022-2030) ($MN)
Table 17 Global Conversational AI Market Outlook, By Contact Centers (2022-2030) ($MN)
Table 18 Global Conversational AI Market Outlook, By Sales & E-commerce (2022-2030) ($MN)
Table 19 Global Conversational AI Market Outlook, By Other Use Cases (2022-2030) ($MN)
Table 20 Global Conversational AI Market Outlook, By Technology (2022-2030) ($MN)
Table 21 Global Conversational AI Market Outlook, By Natural Language Processing (NLP) (2022-2030) ($MN)
Table 22 Global Conversational AI Market Outlook, By Automated Speech Recognition (ASR) (2022-2030) ($MN)
Table 23 Global Conversational AI Market Outlook, By Machine Learning (ML) (2022-2030) ($MN)
Table 24 Global Conversational AI Market Outlook, By Deep Learning (2022-2030) ($MN)
Table 25 Global Conversational AI Market Outlook, By Other Technologies (2022-2030) ($MN)
Table 26 Global Conversational AI Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
Table 27 Global Conversational AI Market Outlook, By Banking, Financial Services, & Insurance (BFSI) (2022-2030) ($MN)
Table 28 Global Conversational AI Market Outlook, By Retail & E-commerce (2022-2030) ($MN)
Table 29 Global Conversational AI Market Outlook, By Healthcare (2022-2030) ($MN)
Table 30 Global Conversational AI Market Outlook, By Media & Entertainment (2022-2030) ($MN)
Table 31 Global Conversational AI Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
Table 32 Global Conversational AI Market Outlook, By Telecom (2022-2030) ($MN)
Table 33 Global Conversational AI Market Outlook, By Travel & Hospitality (2022-2030) ($MN)
Table 34 Global Conversational AI Market Outlook, By Government (2022-2030) ($MN)
Table 35 Global Conversational AI Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界の会話型AI市場(~2030年):オファリング別(ソフトウェア、サービス)、展開形態別(オンプレミス、クラウド)、会話インターフェース別(チャットボット、インテリジェントバーチャルアシスタント(IVA)、対話型音声応答(IVR)システム)、ユースケース別、技術別、エンドユーザー別、地域別] (コード:SMRC24NOV299)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界の会話型AI市場(~2030年):オファリング別(ソフトウェア、サービス)、展開形態別(オンプレミス、クラウド)、会話インターフェース別(チャットボット、インテリジェントバーチャルアシスタント(IVA)、対話型音声応答(IVR)システム)、ユースケース別、技術別、エンドユーザー別、地域別]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆