世界のタンパク質市場(2024年~2031年)

【英語タイトル】Global Protein Market - 2024-2031

DataM Intelligenceが出版した調査資料(DATM24DC023)・商品コード:DATM24DC023
・発行会社(調査会社):DataM Intelligence
・発行日:2024年11月
・ページ数:208
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:食品
◆販売価格オプション(消費税別)
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❖ レポートの概要 ❖

概要 世界のタンパク質市場は2023年に124億米ドルに達し、2031年には201億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは6.22%で成長する見込みです。
世界のタンパク質市場は、より健康的で機能的な栄養オプションに対する消費者の需要の高まりに牽引され、急速な成長を遂げています。栄養ニーズを満たすために清潔で効果的な方法を優先する人が増える中、高品質で便利、かつ楽しい消費体験を提供する製品が人気を集めています。健康志向の消費者は特に、タンパク質が強化されたスナック、飲料、そしてすぐに飲めるタンパク質シェイクのような従来とは異なる形態に惹かれています。
タンパク質消費のトレンドの進化は市場の多様化につながり、食生活の嗜好の変化や持続可能性への懸念に対応するイノベーションが登場しています。主要企業は、消費者の需要に合わせたさまざまな製品を投入することでこれに対応しています。例えば、オプティマム・ニュートリション社は2023年10月、20グラムのタンパク質、糖分ゼロ、ライムシャーベットやジューシーピーチなどの爽やかな風味を提供する植物性シェイク「クリア・タンパク質」を発売しました。
アジア太平洋地域は、主要なタンパク質源の莫大な生産量を背景に、世界のタンパク質市場で圧倒的な力を持つようになっています。2022年、中国は9,550万トンのジャガイモを生産し、インドは2021-22年に2億2,110万トンの牛乳を生産して世界の酪農生産をリードしました。インドでは牛乳の消費量が増加し、ジャガイモの生産量が多いため、この地域はタンパク質が豊富な製品の技術革新を促進し、世界市場での地位を強化しています。

ダイナミクス
世界的なタンパク質不足の増加
タンパク質は健康的な食生活の重要な要素ですが、世界中で推定10億人がタンパク質不足に苦しんでいます。FAOによると、この問題は中央アフリカと南アジアで最も深刻で、約30%の子どもたちがタンパク質の摂取量が少なすぎるとされています。統計によると、インドの人口の93%が1日に必要な理想的なタンパク質を知らず、妊婦の97%、授乳中の母親の96%、青少年の95%が1日に必要なタンパク質を知らないことが明らかになっています。
タンパク質不足は栄養失調、発育不全、免疫力の低下につながります。タンパク質栄養失調の重症型であるクワシオルコルは、東南アジア、中央アメリカ、コンゴ、プエルトリコ、ジャマイカ、南アフリカ、ウガンダを含む最も効果的な地域です。また、世界保健機関(WHO)は、世界の25%の子どもたちがタンパク質エネルギー栄養失調に苦しんでいることを強調し、利用しやすいタンパク質源の緊急の必要性を強調しています。
タンパク質不足の深刻化は、タンパク質が豊富な食品やサプリメントに対する需要の増加を促し、世界のタンパク質市場の拡大に貢献しています。タンパク質摂取の重要性に対する認識が広まるにつれ、植物性タンパク質と動物性タンパク質の両方が、さまざまな地域で消費を伸ばしています。より多くの消費者や政府が栄養不良や健康上の懸念に対処するためにタンパク質を優先的に摂取するようになり、このシフトが市場の成長を後押ししています。

クリーンで持続可能なタンパク質ソリューションへのシフト
クリーンで持続可能なタンパク質ソリューションへのシフトは、食品・飲料業界における最近の製品革新の主要な推進力であり、タンパク質市場をさらに牽引しています。Arla Foods Ingredientsのような企業は、革新的な高タンパク乳製品ソリューションの開発を奨励するキャンペーンを開始することで、高タンパクでクリーンラベルの乳製品を求める消費者の需要に応えています。新製品の発売は、より健康的で機能的なタンパク質ソリューションを求める広範な市場動向を反映しています。
持続可能性、クリーンラベル、植物由来の原料が優先され、健康志向と環境意識が高まる消費者のニーズに応えることで、このような製品の発売につながっています。例えば、2024年7月、Alpino Health Foods社は、インド初の100%ピーナッツベースのタンパク質パウダーを発売しました。これは、BCAAを添加した、自然で、乳糖を含まず、消化性の高い代替品を提供するもので、成長するフィットネスと植物ベースの市場に対応するものです。
植物性食品分野では、ビヨンド・ミートが2024年7月、ホウレンソウや赤レンズ豆などの全原料を使用したサン・ソーセージを発表。この動きは、より持続可能で自然なタンパク源を求める消費者の要望に沿ったものです。新製品の導入は、顧客ニーズへの製品の整合性を拡大し、市場リーチを拡大しています。

一部のタンパク質製品に対する健康上の懸念
健康への懸念は、世界のタンパク質市場にとって大きな障害であり、植物性と動物性の両方の製品に影響を及ぼしています。多くの消費者は、添加物や保存料、潜在的な栄養ギャップを懸念し、高度に加工された植物性タンパク質製品に警戒心を抱いています。植物性タンパク質は、より健康的で環境に優しい代替品と見なされがちですが、動物性タンパク質に含まれる必須アミノ酸や栄養素をすべて摂取できるかどうかについては疑問が残ります。
この不確実性は、団体からの情報によって煽られ、躊躇を助長し、植物性タンパク質と動物性タンパク質の両方の市場の成長を遅らせます。ハーバード大学の栄養学専門家であるキャシー・マクマナスは、消化不良、添加物、汚染物質などのリスクを挙げ、タンパク質パウダーの無差別使用に警告を発しています。また、FDAの厳しい規制がないため、消費者はタンパク質サプリメントの安全性やラベルの正確性について不確かなままであることも指摘しています。

セグメント分析
世界のタンパク質市場は、タイプ、形態、流通チャネル、用途、エンドユーザー、地域によって区分されます。

ビーガン人口の増加
世界のタンパク質市場は、タイプ別に植物性、動物性、昆虫性、微生物性に区分されます。動物性タンパク質に代わる、より健康的で持続可能なタンパク質を求める消費者の需要の高まりにより、植物性タンパク質分野が現在世界のタンパク質市場を支配しています。動物性食品は最高品質のタンパク質源と考えられていますが、赤身肉の消費は心臓病、脳卒中、早死にのリスクを高めるとの研究報告が増えています。
動物性食品に関連する健康上の懸念を回避するため、人々は動物性食品よりも菜食主義者の選択肢を強く好むようになっています。Animal Health Foundationの統計によると、2022年には世界中で約8800万人の菜食主義者がいるとされており、より健康的で環境に優しいタンパク質源を求める人々の間で、植物由来の食事へのシフトが大きな勢いを増しています。
大豆タンパク質、ポテトタンパク質、エンドウ豆タンパク質など、様々な植物性タンパク質の選択肢は、タンパク質のニーズを満たすことができる印象的なタンパク質含有量を持っています。例えば、分離大豆タンパク質は通常100gあたり88.3gのタンパク質を含んでいます。ジャガイモのような日常的な野菜でさえ、タンパク質含有量はずっと低く、皮付きの中型サイズのジャガイモでわずか3グラムです。

地理的普及
アジア太平洋地域における健康意識の高まり
アジア太平洋地域は、健康意識と食習慣の変化が相まって、世界のタンパク質市場を急速に席巻しています。インドでは、人口の80%近くが1日に必要なタンパク質を摂取できていないため、必要量を満たすためにさまざまなタンパク源に頼っています。この不足は、インド人の90%が1日に必要なタンパク質について知らないという事実によってさらに深刻化し、教育や製品の革新を通じてタンパク質業界が成長する大きなチャンスを生み出しています。
さらに、National Family Health Survey (NFHS-5)で明らかになったように、インド人の4人に1人は肥満であり、生活習慣病と闘うために、より健康的でタンパク質が豊富な代替食品に対する需要は明らかです。一方、中国は対照的で、1人当たりの平均タンパク質摂取量が124.61グラムとなっており、栄養とタンパク質が健康に果たす役割に対する意識が進んでいることを示しています。
インドと中国の都市人口がより座りがちなライフスタイルを採用し続ける中、特に消費者が体重管理、筋肉の発達、全体的な健康のためのソリューションを求めるにつれて、タンパク質が豊富な食事のニーズが高まっています。このような地域全体のフィットネス文化の高まりと、タンパク質の重要性に対する意識の高まりが相まって、アジア太平洋地域は世界のタンパク質市場において重要な位置を占めています。

競争状況
同市場における主な世界的プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、Wilmar International Limited、Sonic Biochem Extractctions Pvt. Ltd.、Bunge Limited、Kerry Group PLC、Glanbia plc、International Flavors & Fragrances Inc.、FrieslandCampina Ingredients、Fonterra Co-Operative Group Limited、Ingredion Incorporatedなど。

ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシアとウクライナの戦争は、世界のタンパク質市場、特に両国が主要農産物の主要供給国である一部の原材料市場に深刻な混乱をもたらしました。ウクライナは2,100万トンを超えるジャガイモを生産し、ロシアは1,800万トンを供給しているため、紛争は供給不足、価格高騰、物流の困難を引き起こしています。ウクライナの乳製品輸出など他のタンパク源は、配送コストが5倍に高騰したにもかかわらず、2022年には2億5,080万米ドルに達しました。
サプライチェーンの乱れにより、世界中のタンパク質価格が上昇し、消費者と産業の両方に影響を与えています。その結果、消費者はより手頃な代替品に目を向け、各国は食料安全保障を確保するために現地調達に注力しています。この戦争は重大な課題を生み出す一方で、調達戦略の革新に火をつけ、将来、より持続可能で弾力性のある世界的なタンパク質市場に潜在的な機会を提供しています。

タイプ別
– 動物性タンパク質
o 肉用タンパク質
o 乳タンパク質
o 卵タンパク質
– 植物性タンパク質
o 大豆タンパク質
o エンドウ豆タンパク質
o ライス・タンパク質
o その他
– 昆虫由来タンパク質
– 微生物タンパク質
形態別
– 濃縮物
– 分離物
– 加水分解物
– ブレンド
流通チャネル別
– スーパーマーケット/ハイパーマーケット
– 専門店
– コンビニエンスストア
– 薬局
– オンライン小売
用途別
– 食品・飲料
o 代替肉
o タンパク質強化食品
o 代替乳製品
– 飲料
– 飼料
– 栄養補助食品
– 化粧品とパーソナルケア
– 医薬品
エンドユーザー別
– アスリート・フィットネス愛好家
– 一般消費者
– 医療・治療
地域別
– 北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
– 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
– アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
– 中東およびアフリカ

主要開発
– 2023年11月、フィンランドの乳製品トップ企業であるヴァリオは、新しい無乳糖乳タンパク質濃縮物であるValio Eila MPC 65を発表しました。この製品は風味と食感を向上させるよう設計されており、メーカーはプリン、シェイク、アイスクリームなど、よりおいしく健康的な高タンパク食品を作ることができます。
– 2022年6月、RoquetteはNUTRALYS植物性タンパク質シリーズの一部として2種類の米タンパク質を発売し、より健康的な食品オプションに対する需要の高まりに対応しました。
– 2022年2月、Amforaは超高タンパク大豆粉、テクスチャライズド植物性タンパク質、チップスなどの第一世代の超高タンパク植物性タンパク質製品を発売。

レポートを購入する理由
– タイプ、形態、流通チャネル、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界のタンパク質市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
– トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
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世界のタンパク質市場レポートは、約78表、79図、208ページを提供します。
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– メーカー/バイヤー
– 業界投資家/投資銀行家
– 研究専門家
– 新興企業

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❖ レポートの目次 ❖

1. 方法論と範囲
1.1. 調査方法
1.2. 調査目的と調査範囲
2. 定義と概要
3. エグゼクティブ・サマリー
3.1. タイプ別スニペット
3.2. 形態別スニペット
3.3. 流通チャネル別スニペット
3.4. 用途別スニペット
3.5. エンドユーザー別スニペット
3.6. 地域別スニペット
4. ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1. 推進要因
4.1.1.1. 世界的なタンパク質不足の増加
4.1.1.2. クリーンで持続可能なタンパク質ソリューションの提供へのシフト
4.1.2. 阻害要因
4.1.2.1. 一部のタンパク質製品の健康上の懸念
4.1.3. 機会
4.1.4. 影響分析
5. 産業分析
5.1. ポーターのファイブフォース分析
5.2. サプライチェーン分析
5.3. 価格分析
5.4. 規制分析
5.5. DMI意見
6. COVID-19分析
6.1. COVID-19の分析
6.1.1. COVID以前のシナリオ
6.1.2. COVID中のシナリオ
6.1.3. COVID後のシナリオ
6.2. COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3. 需給スペクトラム
6.4. パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
6.5. メーカーの戦略的取り組み
6.6. 結論
7. タイプ別
7.1. はじめに
7.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
7.1.2. 市場魅力度指数(タイプ別
7.2. 動物性タンパク質
7.2.1. はじめに
7.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.2.3. 食肉タンパク質
7.2.4. 乳製品タンパク質
7.2.5. 卵タンパク質
7.3. 植物性タンパク質
7.3.1. 大豆タンパク質
7.3.2. エンドウ豆タンパク質
7.3.3. 米タンパク質
7.3.4. その他
7.4. 昆虫由来タンパク質
7.5. 微生物由来タンパク質
8. 形態別
8.1. はじめに
8.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
8.1.2. 市場魅力度指数(形態別
8.2. 濃縮物
8.2.1. 序論
8.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3. 単離株
8.4. 加水分解物
8.5. ブレンド
9. 流通チャネル別
9.1. はじめに
9.2. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
9.3. 市場魅力度指数(流通チャネル別
9.4. スーパーマーケット
9.4.1. はじめに
9.4.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.5. 専門店
9.6. コンビニエンスストア
9.7. 薬局
9.8. オンライン小売
10. アプリケーション別
10.1. 導入
10.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別
10.1.2. 市場魅力度指数、用途別
10.2. 食品・飲料
10.2.1. 序論
10.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.2.3. 代替肉
10.2.4. タンパク質強化食品
10.2.5. 乳製品の代替品
10.3. 飲料
10.4. 飼料
10.5. 栄養補助食品
10.6. 化粧品およびパーソナルケア
10.7. 医薬品
11. エンドユーザー別
11.1. はじめに
11.2. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.3. 市場魅力度指数(エンドユーザー別
11.4. アスリートとフィットネス愛好家
11.4.1. はじめに
11.4.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.5. 一般消費者
11.6. 医療・治療
12. 地域別
12.1. はじめに
12.1.1. 地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
12.1.2. 市場魅力度指数、地域別
12.2. 北米
12.2.1. 序論
12.2.2. 主な地域別ダイナミクス
12.2.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.2.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
12.2.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
12.2.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.2.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.2.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.2.8.1. 米国
12.2.8.2. カナダ
12.2.8.3. メキシコ
12.3. ヨーロッパ
12.3.1. はじめに
12.3.2. 主な地域別ダイナミクス
12.3.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.3.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
12.3.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
12.3.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.3.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.3.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.3.8.1. ドイツ
12.3.8.2. イギリス
12.3.8.3. フランス
12.3.8.4. イタリア
12.3.8.5. スペイン
12.3.8.6. その他のヨーロッパ
12.4. 南米
12.4.1. はじめに
12.4.2. 主な地域別ダイナミクス
12.4.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.4.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
12.4.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
12.4.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.4.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.4.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.4.8.1. ブラジル
12.4.8.2. アルゼンチン
12.4.8.3. その他の南米諸国
12.5. アジア太平洋
12.5.1. はじめに
12.5.2. 主な地域別ダイナミクス
12.5.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.5.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
12.5.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.5.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.5.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.5.8. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.5.8.1. 中国
12.5.8.2. インド
12.5.8.3. 日本
12.5.8.4. オーストラリア
12.5.8.5. その他のアジア太平洋地域
12.6. 中東・アフリカ
12.6.1. 序論
12.6.2. 主な地域別ダイナミクス
12.6.3. 市場規模分析とYoY成長率分析(%), タイプ別
12.6.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
12.6.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
12.6.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.6.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
13. 競合情勢
13.1. 競争シナリオ
13.2. 市場ポジショニング/シェア分析
13.3. M&A分析
14. 企業プロフィール
14.1. Archer Daniels Midland Company
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Nature Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Wilmar International Limited
14.3. Sonic Biochem Extractions Pvt.Ltd.
14.4. Bunge Limited
14.5. Kerry Group PLC
14.6. Glanbia plc
14.7. International Flavors & Fragrances Inc.
14.8. FrieslandCampina Ingredients
14.9. Fonterra Co-Operative Group Limited
14.10. Ingredion Incorporated
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15. 付録
15.1. イングレディオンについて
15.2. お問い合わせ

Overview
Global Protein Market reached US$ 12.4 billion in 2023 and is expected to reach US$ 20.1 billion by 2031, growing with a CAGR of 6.22% during the forecast period 2024-2031.
The global protein market is experiencing rapid growth, driven by increasing consumer demand for healthier and functional nutrition options. As more people prioritize clean and effective ways to meet their nutritional needs, products offering high-quality, convenient and enjoyable consumption experiences are gaining traction. Health-conscious consumers are particularly drawn to protein-enriched snacks, beverages and non-traditional formats, such as ready-to-drink protein shakes.
The evolving trend toward protein consumption has led to the diversification of the market, with innovations emerging to meet shifting dietary preferences and sustainability concerns. Key players are responding to this by introducing a variety of products designed to align with consumer demands. For example, in October 2023, Optimum Nutrition launched Clear Protein, a plant-based shake offering 20 grams of protein, zero sugar and refreshing flavors like lime sorbet and juicy peach.
Asia-Pacific is becoming a dominant force in the global protein market, driven by its vast production of key protein sources. In 2022, China produced 95.5 million tonnes of potatoes, while India led global dairy production with 221.1 million tonnes of milk in 2021-22. With increasing milk consumption in India and high potato production, the region is fueling innovation in protein-rich products, strengthening its position in the global market.

Dynamics
Rising Protein Deficiency Worldwide
Protein is an important part of a healthy diet, but an estimated one billion people worldwide suffer from protein deficiency. The problem is most severe in Central Africa and South Asia, where about 30 percent of children consume too little protein, according to FAO. Statistics reveal that 93% of the Indian population is unaware of the ideal protein requirement per day, with 97% of pregnant women, 96% of lactating mothers and 95% of adolescents unaware of their daily protein needs.
Protein deficiency leads to malnutrition, stunted growth and weakened immunity. Kwashiorkor, a severe form of protein malnutrition, is the most effective region including Southeast Asia, Central America, Congo, Puerto Rico, Jamaica, South Africa and Uganda. The World Health Organization also highlights that 25% of children globally suffer from protein-energy malnutrition, underscoring the urgent need for accessible protein sources.
The growing protein deficiency is driving the increasing demand for protein-rich foods and supplements, contributing to the expansion of the global protein market. As awareness of the importance of protein intake spreads, both plant-based and animal-derived proteins are seeing rising consumption across diverse regions. This shift is fueling market growth as more consumers and governments prioritize protein in addressing malnutrition and health concerns.

Shift Towards Launch of Clean And Sustainable Protein Solutions
The shift towards clean and sustainable protein solutions is a key driver behind recent product innovations in the food and beverage industry, which is even driving the protein market. Companies like Arla Foods Ingredients are responding to consumer demand for high-protein, clean-label dairy products by launching campaigns to encourage the development of innovative, high-protein dairy solutions. The new product launches reflect a broader market trend toward healthier, functional protein solutions.
The priority is given to sustainability, clean labels and plant-based ingredients, meeting the needs of increasingly health-conscious and environmentally aware consumers leading to such product launches. For instance, in July 2024, Alpino Health Foods introduced India’s first 100% peanut-based protein powder, offering a natural, lactose-free and highly digestible alternative with added BCAAs, catering to the growing fitness and plant-based market.
In the plant-based sector, in July 2024, Beyond Meat introduced its Sun Sausage made from whole ingredients like spinach and red lentils, marking a shift away from highly processed, meat-replicating products to simpler, cleaner plant-based options. This move aligns with consumer demand for more sustainable and natural protein sources. The new product introduction is expanding the product alignment to the customer needs and expanding the market reach.

Health Concerns of Some Protein Products
Health concerns are major obstacles to the global protein market, affecting both plant-based and animal-based products. Many consumers are wary of highly processed plant-based protein products, concerned about additives, preservatives and potential nutritional gaps. While plant-based proteins are often seen as a healthier, environmentally-friendly alternative, doubts persist about whether they provide all essential amino acids and nutrients found in animal proteins.
The uncertainty is fueled by information from organizations, contributes to hesitancy and slows the growth of both plant-based and animal-based protein markets. Harvard nutrition expert Kathy McManus warns against the indiscriminate use of protein powders, citing risks like digestive issues, added sugars and contaminants. She also points out the lack of strict FDA regulation, leaving consumers uncertain about the safety and accuracy of protein supplement labels.

Segment Analysis
The global protein market is segmented based on type, form, distribution channel, application, end-user and region.

Increasing Vegan Population
The global protein market is segmented based on type into plant-based, animal-based, insect-based and microbial. The plant-based protein segment is currently dominating the global protein market, driven by growing consumer demand for healthier and more sustainable alternatives to animal-based proteins. While animal products are considered the highest-quality sources of protein, research has increasingly linked the consumption of red meat to elevated risks of heart disease, stroke and premature death.
To avoid the health concerns related to animal-based products, people are highly preferring vegan options over animal-based products. With around 88 million vegans worldwide in 2022 as per Animal Health Foundation statistics, the shift towards plant-based diets is gaining significant momentum as individuals seek healthier, more environmentally friendly protein sources.
Various plant-based protein options such as soy protein, potato protein and pea protein have impressive protein content that can meet the protein needs. For instance, soy protein isolate typically has protein around 88.3 grams per 100 grams. Even everyday vegetables, such as potatoes, offer much lower protein content just 3 grams in a medium-sized, skin-on potato further highlighting the appeal of plant-based protein.

Geographical Penetration
Increasing Health Awareness in Asia-Pacific
Asia-Pacific is rapidly dominating the global protein market, driven by a combination of health awareness and shifting dietary habits. In India, almost 80% of the population fails to meet their daily protein requirements, giving the country significant reliance on different protein sources to meet the need. This deficit is compounded by the fact that 90% of Indians are unaware of their daily protein needs, creating a massive opportunity for the protein industry to grow through education and product innovation.
Additionally, with 1 in 4 Indians being obese, as highlighted by the National Family Health Survey (NFHS-5), there is a clear demand for healthier, protein-rich alternatives to combat lifestyle diseases. Meanwhile, China showcases a contrast with an average protein intake of 124.61 grams per person, signaling a more advanced awareness of nutrition and protein's role in health.
As urban populations in both India and China continue to adopt more sedentary lifestyles, the need for protein-rich diets is increasing, especially as consumers seek solutions for weight management, muscle development and overall wellness. This rise in fitness culture across the region, combined with the growing awareness of the importance of protein, positions Asia-Pacific as a key player in the global protein market.

Competitive Landscape
The major global players in the market include Archer Daniels Midland Company, Wilmar International Limited, Sonic Biochem Extractions Pvt. Ltd., Bunge Limited, Kerry Group PLC, Glanbia plc, International Flavors & Fragrances Inc., FrieslandCampina Ingredients, Fonterra Co-Operative Group Limited and Ingredion Incorporated.

Russia-Ukraine War Impact
The Russia-Ukraine war has severely disrupted the global protein market, particularly some raw materials as both countries are major suppliers of key agricultural commodities. With Ukraine producing over 21 million metric tonnes of potatoes and Russia contributing 18 million, the conflict has caused supply shortages, soaring prices and logistical challenges. Other protein sources such as Ukraine's dairy exports reached US$ 250.8 million in 2022 despite delivery costs skyrocketing fivefold.
Supply chain disturbances have driven up protein prices worldwide, impacting both consumers and industries. As a result, consumers are turning to more affordable alternatives and countries are focusing on local sourcing to ensure food security. While the war has created significant challenges, it has also sparked innovation in sourcing strategies, offering potential opportunities for more sustainable and resilient global protein markets in the future.

By Type
• Animal-based Proteins
o Meat Proteins
o Dairy Proteins
o Egg Proteins
• Plant-based Proteins
o Soy Protein
o Pea Protein
o Rice Protein
o Other
• Insect-based Proteins
• Microbial Proteins
By Form
• Concentrates
• Isolates
• Hydrolysates
• Blends
By Distribution Channel
• Supermarkets/Hypermarkets
• Specialty Stores
• Convenience Stores
• Pharmacies
• Online Retail
By Application
• Food & Beverages
o Meat Alternatives
o Protein-enriched Foods
o Dairy Alternatives
• Beverages
• Animal Feed
• Dietary Supplements
• Cosmetics and Personal Care
• Pharmaceuticals
By End-User
• Athletes & Fitness Enthusiasts
• General Consumers
• Medical and Therapeutic
By Region
• North America
o US
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa

Key Developments
• In November 2023, Valio, a top Finnish dairy company, introduced Valio Eila MPC 65, a new lactose-free milk protein concentrate. Designed to enhance flavor and texture, this product helps manufacturers create tastier, healthier high-protein foods like puddings, shakes and ice creams.
• In June 2022, Roquette launched two rice proteins as part of its NUTRALYS plant protein range, catering to the growing demand for healthier food options.
• In February 2022, Amfora launched its first-generation ultra-high plant protein products, including ultra-high protein soy flour, texturized vegetable protein and crisps.

Why Purchase the Report?
• To visualize the global protein market segmentation based on type, form, distribution channel, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of the protein market-level data points with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.

The global protein market report would provide approximately 78 tables, 79 figures and 208 pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Form
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Application
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Protein Deficiency Worldwide
4.1.1.2. Shift Towards Launch of Clean and Sustainable Protein Solutions
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Health Concerns of Some Protein Products
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Animal-based Proteins
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.3. Meat Proteins
7.2.4. Dairy Proteins
7.2.5. Egg Proteins
7.3. Plant-based Proteins
7.3.1. Soy Protein
7.3.2. Pea Protein
7.3.3. Rice Protein
7.3.4. Other
7.4. Insect-based Proteins
7.5. Microbial Proteins
8. By Form
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
8.2. Concentrates
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Isolates
8.4. Hydrolysates
8.5. Blends
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.3. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.4. Supermarkets
9.4.1. Introduction
9.4.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.5. Specialty Stores
9.6. Convenience Stores
9.7. Pharmacies
9.8. Online Retail
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Food & Beverages
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.2.3. Meat Alternatives
10.2.4. Protein-enriched Foods
10.2.5. Dairy Alternatives
10.3. Beverages
10.4. Animal Feed
10.5. Dietary Supplements
10.6. Cosmetics and Personal Care
10.7. Pharmaceuticals
11. By End-User
11.1. Introduction
11.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3. Market Attractiveness Index, By End-User
11.4. Athletes & Fitness Enthusiasts
11.4.1. Introduction
11.4.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.5. General Consumers
11.6. Medical and Therapeutic
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. US
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Archer Daniels Midland Company
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Nature Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Wilmar International Limited
14.3. Sonic Biochem Extractions Pvt.Ltd.
14.4. Bunge Limited
14.5. Kerry Group PLC
14.6. Glanbia plc
14.7. International Flavors & Fragrances Inc.
14.8. FrieslandCampina Ingredients
14.9. Fonterra Co-Operative Group Limited
14.10. Ingredion Incorporated
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

❖ 世界のタンパク質市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・タンパク質の世界市場規模は?
→DataM Intelligence社は2023年のタンパク質の世界市場規模を124億米ドルと推定しています。

・タンパク質の世界市場予測は?
→DataM Intelligence社は2031年のタンパク質の世界市場規模を201億米ドルと予測しています。

・タンパク質市場の成長率は?
→DataM Intelligence社はタンパク質の世界市場が2024年~2031年に年平均6.2%成長すると予測しています。

・世界のタンパク質市場における主要企業は?
→DataM Intelligence社は「Archer Daniels Midland Company, Wilmar International Limited, Sonic Biochem Extractions Pvt. Ltd., Bunge Limited, Kerry Group PLC, Glanbia plc, International Flavors & Fragrances Inc., FrieslandCampina Ingredients, Fonterra Co-Operative Group Limited and Ingredion Incorporated.など ...」をグローバルタンパク質市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

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