世界のダイエット食市場(2024年~2031年)

【英語タイトル】Global Diet Meal Market - 2024-2031

DataM Intelligenceが出版した調査資料(DATM24DC030)・商品コード:DATM24DC030
・発行会社(調査会社):DataM Intelligence
・発行日:2024年11月
・ページ数:201
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:食品
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User(1名閲覧用)USD4,350 ⇒換算¥661,200見積依頼/購入/質問フォーム
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❖ レポートの概要 ❖

概要 世界のダイエット食市場は、2023年に1,556億8,000万米ドルに達し、2031年には3,415億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは10.32%で成長する見込みです。
世界のダイエット食市場は、便利な健康志向の食事に消費者の嗜好がシフトしていることから急成長しています。これは、そもそも病気にならずに医療サービスを利用する上で栄養が重要であることを認識する消費者が増えているためで、低カロリー、低炭水化物でありながら健康的なタンパク質を含む痩身食の魅力が高まっています。
さらに、米国食品医薬品局(USFDA)、欧州食品規格協会(EFSA)など、食品の品質管理基準を推進し、食品の安全性と栄養情報の開示を改善する政策が、市場の需要を後押ししています。このような政策指針は、一般に認められている食事基準や栄養要件に合致していないダイエット食品を提供するような事態を回避するのに役立つため、購入者の信頼を高め、市場の成長を後押ししています。

アジア太平洋地域のダイエット食市場は、高い都市化率、可処分所得の増加、大規模な人口の健康意識の高まりにより、最も急速に成長している市場の一つです。中国政府は、他の食品の中でも増加傾向にある肥満を抑制するため、2030年までに国民の健康的な食生活を推進しており、バランスの取れた食事である低カロリー食の市場が形成されています。糖尿病や心臓病が増加しているインドでは、病気になってからではなく、食事を通じて治療に取り組む国民健康ミッション(NHM)などの政府の政策により、食事に特化した食品の需要も増加しています。

ダイナミクス
技術の進歩と消費者の嗜好の変化
食品保存技術、特に調理済み食の加工と包装の進歩は、ダイエット食市場を牽引する主な要因です。例えば、発泡冷凍や真空シールなどの技術革新により、保存料不使用の食事が製造できるようになり、消費者に利便性と健康を提供するために同じ食事が急速に復活しました。さらに、モバイル・アプリケーションやウェブサイトは、消費者に合わせたダイエット・プログラムやダイエット食の宅配サービスを提供し、人々が健康目標を達成しやすくしています。
非合成原料の使用に対する消費者の態度の変化は、市場の成長をさらに促進します。このため、人工添加物や保存料、加糖などの物質を含まない食事への志向が高まっています。国連食糧農業機関(FAO)を引き合いに出すと、世界ではクリーン・ラベルの食品がトレンドとなっており、加工されたダイエット食ではなく、そうした食品への欲求が高まっています。

医療費の高騰と政府の支援
世界的な医療費の継続的な増加は、消費者が健康的な生活や慢性疾患の予防を支援する食事ベースの食事プログラムのような予防医療対策により多くの費用を費やすきっかけとなっています。例えば、メディケア&メディケイド・サービスセンター(CMS)によるランキングによると、米国の医療費は4.1%増加し、2022年には4.5兆米ドルに達し、2021年の増加率3.2%を上回りますが、2020年の増加率10.6%よりははるかに緩やかです。
医療費の増加により、多くの消費者は、不健康な食事習慣や生活習慣病の結果として発生する法外な医療費の負担を防ぐために、ダイエット食に目を向けています。さらに、肥満の課題と戦っている国の多くは、効果的な栄養教育政策や健康的な食事の取り組みを通じて、ダイエット食市場の拡大を促進するための措置を講じています。
例えば、英国では、国民保健サービス(NHS)は、国民の間でより良い食習慣を促進することを目的とし、ダイエット食プロバイダーのビジネスをエコーBetter Healthなどのキャンペーンと自分自身を関連付けます。これと同様に、欧州委員会は、ダイエットや肥満に対処するために弾力性のある食品システムを開発し、その結果、ダイエット食の利用可能性をさらに高めることを担当しているFarm to Fork戦略です。

労働力不足とサプライチェーンの課題
外食産業で働く人々の不足とサプライチェーンのインフレは、世界のダイエット食市場を阻害しています。このセクターの失業率は、2030年までに食品調理・給仕関連職種の雇用が12%増加するという米国労働統計局(BLS)の予想を満足させることを不可能にしています。その結果、ダイエット食を含むさまざまな食品の生産と流通に遅れが生じています。
戦争やパンデミックなど、現在進行中の地政学的な出来事は、穀物、緑黄色野菜、肉などの材料の利用可能性の急増です。したがって、この戦争は、特にダイエット食の生産において、いくつかの食品の不足と、利用可能なものの価格の上昇を作成するために重要な役割を果たしています。このような状況は、輸入ダイエット食材への依存度が高いヨーロッパのほとんどの国々において、ダイエット食の供給と価格設定の面で障壁を生み出しています。

セグメント分析
世界のダイエット食市場は、製品、タイプ、パッケージ、流通チャネル、地域によってセグメント化されています。

介護食への高い需要
世界中で肥満や糖尿病などの健康問題の有病率が上昇していることから、低カロリーでありながらタンパク質たっぷりの食品を使用したダイエット用パッケージのニーズが徐々に高まっています。世界保健機関(WHO)の報告によると、2022年には18歳以上の成人25億人が太りすぎとされ、そのうちの1人が8億9000万人以上の肥満であり、このこともダイエット食の背景に拍車をかけています。MounseyとBarnsley (2021)は、一般的な減量プログラムに加え、カレールウをベースにした食事プランなど、特定の食事がより好まれるようになってきていることを観察しています。
全粒穀物ベースの食品だけでなく、タンパク質のブレンドは、これらの食品を強化し、健康を求める人々の間で受け入れられています。これらの食事のほとんどはまた、そのような望ましい食事療法の要件を達成するために役立つだけでなく、食事のタンパク質含有量を豊かにするのに役立つ全粒トウモロコシ、レンズ豆やキビなどの他の食材を中心にされています。肥満や糖尿病に起因する健康合併症に対する意識の高まりに伴い、高タンパク質シリアルおよびシリアルベースの食事市場は大きく変化しています。

地理的浸透
北米における生活習慣病の高い有病率と消費者の強い意識
北米地域は、生活習慣病の罹患率の高さと消費者の健康志向の高さから、ダイエット食市場で大きなシェアを占めています。米国疾病予防管理センター(CDC)によると、米国では成人人口の約42%が過体重または肥満であり、過体重や肥満の人々のために設計された食品の必要性があることを証明しています。このようなアプローチは、様々な食事介入を目的とした適切な食品が容易に入手できる米国の高度な食品加工経済にも同様に焦点が当てられています。
同様に、政府の政策も食事療法に特化した食品の消費を奨励している。より健康的な食生活は、米国農務省(USDA)が定めた食事ガイドラインによって推進されており、これによってこうした食事タイプの利用が奨励されている。さらに、この需要は、健康志向の多忙な消費者にとって理想的な、市場で提供されている管理食ミールデリバリーサービスにも起因する可能性があります。これらのサービスは、健康的な食事の調理に余分な時間を費やすことなく、健康的な食事を可能にします。

競争状況
市場の主なグローバルプレーヤーは、Atkins Nutritionals, Inc., Herbalife Ltd., Nutrisystem Ltd., Kellogg Company, Olympus Corporation, Weight Watchers International, Jenny Craig, The Gold’s Gym International, 3 CAD Hospitality LLP and HAPPY OJO LIFESTYLE PRIVATE LIMITED.など。

サステナビリティ分析
企業が環境に優しい原材料や生分解性包装を優先するにつれ、持続可能性はますます世界のダイエット食市場に影響を与えています。グローバル・サステナビリティ・カウンシル・フォー・フード・アンド・アグリカルチャル・カウンシル(Global Sustainability Council for Food and Agriculture Council)は、動物由来よりも炭素集約度の低い植物や菌類由来の製品を主に調達することで、ダイエット食セクターも環境目標の達成に貢献できると指摘。このシフトは、環境に配慮した製品を求める消費者の需要の高まりと一致し、企業が持続可能な慣行を積極的に採用するよう促しています。
加えて、旬の食材を使ったダイエット食は、商品の輸送に伴う二酸化炭素排出量の削減にも役立ちます。環境に対する意識が高まるにつれ、ダイエット食業界における持続可能な実践の導入に向けた動きは今後も続くと思われます。消費者の嗜好に応えるだけでなく、持続可能性を向上させるための積極的な取り組みが行われているのです。

ロシア・ウクライナ紛争の影響
現在進行中のロシアとウクライナの紛争は、世界の食料サプライチェーンに深刻な混乱をもたらし、原材料コストの上昇、ひいてはダイエット食の価格上昇につながっています。ウクライナは農業生産と輸出で知られる国の一つであり、この戦争は同国の穀物輸出を長期にわたって中断させました。戦前は世界の小麦とひまわり油のほとんどがウクライナ産でした。
それにもかかわらず、黒海沿いの港は包囲され、敵対行為と相まって、これらの輸出はほぼ停止状態に陥り、あらゆる供給レベルで価格上昇を引き起こす供給不足を引き起こしています。このシナリオは、特に原材料のほとんどをこれらの輸入品から調達している地域では、ダイエット食を含むいくつかのセクターにも問題をもたらしました。原材料の価格上昇により、このセクターのプレーヤーは、競争力のある価格設定をすることが難しくなっています。戦争の影響は、食品流通チェーンに影響を与えただけでなく、多くの国でインフレを助長しています。

製品別
– 飲料
– サプリメント
– スナック
– その他
タイプ別
– 野菜ベース
– シリアルベース
– 肉・家禽
– その他
パッケージ別
– 缶詰
– レトルト
– その他
流通チャネル別
– ハイパーマーケット・スーパーマーケット
– 専門店
– コンビニエンスストア
– オンライン
地域別
– 北米
アメリカ
カナダ
o メキシコ
– ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
– 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
– アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
– 中東およびアフリカ

主な展開
– 2023年3月、ネスレはミュンヘンを拠点とする食事代替食品専門の新興企業YFoodに戦略的投資を行いました。YFoodは、外出先で手軽にバランスの取れた栄養を摂取したい消費者向けに、食事代替飲料、パウダー、スナックバーなど、さまざまな製品を提供しています。
– 2022年9月、You Go!Foodsは、ケトジェニックまたは低炭水化物の食事パターンを信奉する消費者に低炭水化物の選択肢を提供し、成長するケトダイエットトレンドに対応するために、Keto Tortilla Chipsを発表しました。
– 2022年8月、Amcorはチェコ共和国に大容量のフレキシブルパッケージング工場を取得。フレキシブル包装は、企業が革新的で持続可能な包装ソリューションを求めるダイエット食市場において特に重要です。

レポートを購入する理由
– 製品、タイプ、包装、流通チャネル、地域に基づく世界のダイエット食市場のセグメンテーションを可視化するため。
– トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
– 全セグメントのダイエットミール市場レベルの数多くのデータポイントを記載したExcelデータシート。
– 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をまとめたPDFレポート。
– すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルとして利用可能な製品マッピング。

世界のダイエット食市場レポートは、約70表、65図、201ページを提供します。
2024年のターゲットオーディエンス
– メーカー/バイヤー
– 業界投資家/投資銀行家
– 研究専門家
– 新興企業

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

1. 方法論と範囲
1.1. 調査方法
1.2. 調査目的と調査範囲
2. 定義と概要
3. エグゼクティブ・サマリー
3.1. 製品別スニペット
3.2. タイプ別スニペット
3.3. パッケージ別スニペット
3.4. 流通チャネル別
3.5. 地域別スニペット
4. ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1. 推進要因
4.1.1.1. 技術の進歩と消費者の嗜好の変化
4.1.1.2. 医療費の上昇と政府の支援
4.1.2. 阻害要因
4.1.2.1. 労働力不足とサプライチェーンの課題
4.1.3. 機会
4.1.4. 影響分析
5. 産業分析
5.1. ポーターのファイブフォース分析
5.2. サプライチェーン分析
5.3. 価格分析
5.4. 規制分析
5.5. ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
5.6. DMI意見
6. 製品別
6.1. 製品紹介
6.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
6.1.2. 市場魅力度指数(製品別
6.2. 飲料
6.2.1. はじめに
6.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.3. サプリメント
6.4. スナック菓子
6.5. その他
7. タイプ別
7.1. はじめに
7.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
7.1.2. 市場魅力度指数(タイプ別
7.2. 野菜ベース
7.2.1. はじめに
7.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3. シリアルベース
7.4. 肉・家禽
7.5. その他
8. 包装別
8.1. はじめに
8.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), パッケージング別
8.1.2. 市場魅力度指数(包装材別
8.2. 缶詰
8.2.1. 序論
8.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3. レトルト
8.4. その他
9. 流通チャネル別
9.1. はじめに
9.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
9.1.2. 市場魅力度指数(流通チャネル別
9.2. ハイパーマーケット・スーパーマーケット
9.2.1. 序論
9.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3. 専門店
9.4. コンビニエンスストア
9.5. オンライン
10. サステナビリティ分析
10.1. 環境分析
10.2. 経済分析
10.3. ガバナンス分析
11. 地域別
11.1. はじめに
11.1.1. 地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2. 市場魅力度指数、地域別
11.2. 北米
11.2.1. 序論
11.2.2. 主な地域別ダイナミクス
11.2.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
11.2.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、タイプ別
11.2.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、パッケージ別
11.2.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
11.2.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.2.7.1. 米国
11.2.7.2. カナダ
11.2.7.3. メキシコ
11.3. ヨーロッパ
11.3.1. はじめに
11.3.2. 主な地域別動向
11.3.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
11.3.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、タイプ別
11.3.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、パッケージ別
11.3.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
11.3.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.3.7.1. ドイツ
11.3.7.2. イギリス
11.3.7.3. フランス
11.3.7.4. イタリア
11.3.7.5. スペイン
11.3.7.6. その他のヨーロッパ
11.4. 南米
11.4.1. はじめに
11.4.2. 地域別主要市場
11.4.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
11.4.4. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、タイプ別
11.4.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、パッケージ別
11.4.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
11.4.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.4.7.1. ブラジル
11.4.7.2. アルゼンチン
11.4.7.3. その他の南米諸国
11.5. アジア太平洋
11.5.1. はじめに
11.5.2. 主な地域別ダイナミクス
11.5.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
11.5.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
11.5.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、パッケージ別
11.5.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
11.5.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.5.7.1. 中国
11.5.7.2. インド
11.5.7.3. 日本
11.5.7.4. オーストラリア
11.5.7.5. その他のアジア太平洋地域
11.6. 中東・アフリカ
11.6.1. 序論
11.6.2. 主な地域別ダイナミクス
11.6.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
11.6.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、タイプ別
11.6.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、パッケージ別
11.6.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
12. 競合情勢
12.1. 競争シナリオ
12.2. 市場ポジショニング/シェア分析
12.3. M&A分析
13. 企業プロフィール
13.1. Atkins Nutritionals, Inc.*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Type Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Herbalife Ltd.
13.3. Nutrisystem Ltd.
13.4. Kellogg Company
13.5. Olympus Corporation
13.6. Weight Watchers International
13.7. Jenny Craig
13.8. The Gold’s Gym International
13.9. 3 CAD Hospitality LLP
13.10. HAPPY OJO LIFESTYLE PRIVATE LIMITED
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14. 付録
14.1. 会社概要とサービス
14.2. お問い合わせ

Overview
Global Diet Meal Market reached US$ 155.68 billion in 2023 and is expected to reach US$ 341.52 billion by 2031, growing with a CAGR of 10.32% during the forecast period 2024-2031.
The global diet meals market is growing rapidly as there is a shift in consumer preference towards convenient health-focused meals. This is because a growing number of consumers recognize the importance of nutrition in availing healthcare services without falling ill in the first place, hence, the appeal for skinny meals, which are low in calories, low in carbohydrates but with healthy proteins.
Furthermore, policies such as the USFDA, EFSA and others which are promoting standards of food quality control and improving food safety and disclosure of nutritional information are fueling the market demand. The policy guidelines assist in averting the situation where it offers diet meal products that are unconfirmed to the accepted diet standards and nutritional requirements, hence enhancing the confidence of the buyers and aiding the growth of the market.

The growing diet meals market in Asia-Pacific is one of the fastest growing markets due to the high urbanization rate, rising disposable income and growing health consciousness of the massive population. The government of China has been promoting a healthy diet among its citizens by 2030 in a bid to control obesity which is on the rise among other foods, creating a market for low-calorie meals which is a balanced diet. In India, where diabetes and heart ailments are all on the increase, the demand for diet-specific foods has also increased due to government policies such as the National Health Mission (NHM), which addresses treatment through diet rather than after the illness occurs.

Dynamics
Technological Advancements and Changing Consumer Preferences
Progress in food preservation techniques especially in the processing and packaging of ready-to-eat meals is a major factor driving the diet meals market. For instance, innovations such as foam-freezing and vacuum-sealing, enabled the production of preservative-free meals and the rapid revival of the same meals to provide convenience and health to consumers. In addition, mobile applications and websites offer consumers tailored diet programs and diet meal delivery services, making it easier for people to achieve their healthy targets.
The changing consumer attitude towards the use of non-synthetic ingredients further drives the market growth. This leads to a higher inclination for meals devoid of substances such as artificial additives preservatives and added sugars as well. Citing the Food and Agriculture Organization (FAO) of the United Nations, the world is experiencing a clean-label food trend which has increased the cravings for such rather than processed diet meals.

Rising Healthcare Costs and Government Support
The continuous growth of healthcare costs worldwide has triggered consumers to spend more on preventive health care measures such as diet-based meal programs which assist in leading a healthy life and prevention of chronic conditions. For instance, rankings by the Centers for Medicare & Medicaid Services (CMS) indicate that US health care spending grew 4.1% to reach US$ 4.5 trillion in 2022, faster than the increase of 3.2% in 2021, but much slower than the rate of 10.6% in 2020.
Due to the increasing health care cost, many consumers are turning to diet meals to prevent incurring exorbitant medical bills that arise as a result of unhealthy feeding practices and lifestyle diseases. Furthermore, many of the countries contend with the challenge of obesity have put in place measures to facilitate the expansion of diet meals market through effective nutritional education policies and healthier eating initiatives.
For instance, in UK, the National Health Service (NHS) associates itself with campaigns such as Better Health, which is aimed at promoting better eating habits among the population and echos the business of diet meal providers. Similar to this is the Farm to Fork Strategy where the European Commission is in charge of developing a resilient food system to tackle diets and obesity and therefore further increasing the availability of diet meals.

Workforce Shortages and Supply Chain Challenges
The lack of people working in the food service industry and the inflation of the supply chain hamper the global diet meal market. The unemployment in this sector has made it impossible to satisfy US Bureau of Labor Statistics (BLS) expectations that by 2030, employment in food preparation and serving-related occupations will have risen by 12%. As a result, the range of food products including diet meals has suffered delays in production and distribution.
The ongoing geo-political events such as war and pandemics are an upsurge in the availibility of materials like cereals, greens and meats. Thus, this war has played a significant role in creating a lack of some food products and increased prices for the available ones, especially in the production of diet meals. This situation has created barriers in terms of supply and pricing of diet meals in most of the countries in Europe where there is a high dependence on imported diet ingredients.

Segment Analysis
The global diet meal market is segmented based on product, type, packaging, distribution channel and region.

High Demand for Carel-Based Food
The rising prevalence of health issues such as obesity and diabetes across the globe has led to a gradual increase in the need for these dietary packages to be low-calorie yet filled with protein-filled foods. The World Health Organization (WHO) reported that in 2022, 2.5 billion adults aged 18 years and older were considered to be overweight, one of them being over 890 million adults who were obese and this also adds to the context of the diet meals. Mounsey and Barnsley (2021) observe that in addition to general weight loss programs, specific meals such as carel based meal plans are gaining more preference.
Whole grain-based foods, as well as protein blend even fortifies those foods, are gaining acceptance among health seekers. Most of these meals are also centered around other ingredients such as whole maize, lentils and millet which not only help to achieve the desired dietary requirements but also help to enrich the protein content of the meal. With an increased awareness of health complications emanating from obesity and diabetes, the market for high-protein cereals and cereal-based meals has changed significantly.

Geographical Penetration
High Prevalence of Lifestyle Diseases and Strong Consumer Awareness in North America
The North America region holds a substantial share of the diet meals market, given the high incidences of lifestyle diseases coupled with the consumer’s high regard for wellness. According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), almost about 42% of the adult population in the United States is either overweight or obese, proving that there is a need for food that is designed for overweight and obese populations. Such approaches equally have their focus in an advanced US food processing economy where appropriate foods designed in various dietary interventions are readily available.
Similarly, governmental policies also encourage the consumption of dietary-specific food items. Healthier diets have been promoted by the dietary guidelines set forth by the United States Department of Agriculture (USDA) which thereby encourages the use of these meal types. Furthermore, this demand can also be attributed to the controlled diet meal delivery services offered in the market which is ideal for busy consumers who are health conscious. These services enable a healthy diet without having to spend excess time in cooking healthy meals.

Competitive Landscape
The major global players in the market include Atkins Nutritionals, Inc., Herbalife Ltd., Nutrisystem Ltd., Kellogg Company, Olympus Corporation, Weight Watchers International, Jenny Craig, The Gold’s Gym International, 3 CAD Hospitality LLP and HAPPY OJO LIFESTYLE PRIVATE LIMITED.

Sustainability Analysis
Sustainability is increasingly influencing the global diet meals market, as companies prioritize eco-friendly ingredients and biodegradable packaging. The Global Sustainability Council for Food and Agriculture Council notes that the diet meals sector can also help achieve environmental objectives when sourcing mainly plant- and fungi-derived products which are usually less carbon-intensive than animal-sourced. This shift aligns with a growing consumer demand for environmentally-conscious products, prompting businesses to adopt sustainable practices actively.
In addition to this, diet meals that make use of seasonal produce help in addition to bringing down the carbon footprint associated with the transportation of goods. As the level of consciousness towards the environment increases, the movement directed towards the adoption of sustainable practices in the diet meals industry is likely to continue. It is not only that consumers' preferences are being catered to but also active measures are being undertaken to improve sustainability.

Russia-Ukraine War Impact
The ongoing conflict between Russia and Ukraine has severely disrupted the global food supply chain leading to an increase in costs of raw materials and hence the prices of diet meals. Ukraine is among the countries that are known for agricultural production and export, the war has disrupted the country’s grain exports for a long time. Before the war, most of the world's wheat and sunflower oil came from Ukraine.
Nonetheless, the ports located along the Black Sea have been under siege, coupled with the hostilities, these exports have come almost to a standstill causing shortages which have caused an increase in prices at all levels of supply. This scenario has also posed problems to some sectors including the diet meal, especially in areas where most of their raw materials are sourced from these imports. Due to the increased price of the ingredients, the players in the sector have found it difficult to price their diet meals competitively. The effects of the war have impacted food distribution chains but also aided in inflation in many nations.

By Product
• Beverages
• Supplements
• Snacks
• Others
By Type
• Vegetable-Based
• Cereal Based
• Meat/Poultry
• Other
By Packaging
• Canned
• Retort
• Others
By Distribution Channel
• Hypermarket and Supermarket
• Specialty Stores
• Convenience Stores
• Online
By Region
• North America
o US
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa

Key Developments
• In March 2023, Nestlé made a strategic investment in Munich-based YFood, a start-up specializing in meal replacements. YFood offers a range of products, including meal-replacement drinks, powders and snack bars aimed at consumers looking for easy, balanced nutrition on the go.
• In September 2022, You Go! Foods introduced its Keto Tortilla Chips to cater to the growing keto diet trend, providing a low-carb option for consumers adhering to ketogenic or low-carbohydrate eating patterns.
• In August 2022, Amcor acquired a high-capacity flexible packaging plant in the Czech Republic, which is expected to strengthen its production and supply capabilities across Europe. Flexible packaging is particularly important in the diet meal market, where companies seek innovative, sustainable packaging solutions.

Why Purchase the Report?
• To visualize the global diet meal market segmentation based on product, type, packaging, distribution channel and region.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points at the diet meal market level for all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.

The global diet meal market report would provide approximately 70 tables, 65 figures and 201 pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Type
3.3. Snippet by Packaging
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Technological Advancements and Changing Consumer Preferences
4.1.1.2. Rising Healthcare Costs and Government Support
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Workforce Shortages and Supply Chain Challenges
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. By Product
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
6.2. Beverages*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Supplements
6.4. Snacks
6.5. Others
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Vegetable-Based*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Cereal Based
7.4. Meat/Poultry
7.5. Other
8. By Packaging
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging
8.2. Canned*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Retort
8.4. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Hypermarket and Supermarket*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Specialty Stores
9.4. Convenience Stores
9.5. Online
10. Sustainability Analysis
10.1. Environmental Analysis
10.2. Economic Analysis
10.3. Governance Analysis
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. US
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Atkins Nutritionals, Inc.*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Type Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Herbalife Ltd.
13.3. Nutrisystem Ltd.
13.4. Kellogg Company
13.5. Olympus Corporation
13.6. Weight Watchers International
13.7. Jenny Craig
13.8. The Gold’s Gym International
13.9. 3 CAD Hospitality LLP
13.10. HAPPY OJO LIFESTYLE PRIVATE LIMITED
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

❖ 世界のダイエット食市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・ダイエット食の世界市場規模は?
→DataM Intelligence社は2023年のダイエット食の世界市場規模を1,556億8,000万米ドルと推定しています。

・ダイエット食の世界市場予測は?
→DataM Intelligence社は2031年のダイエット食の世界市場規模を3,415億2,000万米ドルと予測しています。

・ダイエット食市場の成長率は?
→DataM Intelligence社はダイエット食の世界市場が2024年~2031年に年平均10.3%成長すると予測しています。

・世界のダイエット食市場における主要企業は?
→DataM Intelligence社は「Atkins Nutritionals, Inc., Herbalife Ltd., Nutrisystem Ltd., Kellogg Company, Olympus Corporation, Weight Watchers International, Jenny Craig, The Gold’s Gym International, 3 CAD Hospitality LLP and HAPPY OJO LIFESTYLE PRIVATE LIMITED.など ...」をグローバルダイエット食市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

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