世界の緑内障市場(2024年~2031年)

【英語タイトル】Global Glaucoma Market - 2024-2031

DataM Intelligenceが出版した調査資料(DATM24DC039)・商品コード:DATM24DC039
・発行会社(調査会社):DataM Intelligence
・発行日:2024年11月
・ページ数:176
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:その他
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❖ レポートの概要 ❖

概要 世界の緑内障市場は2023年に83億6,000万米ドルに達し、2031年には127億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは5.5%で成長する見込みです。
緑内障は、視神経の損傷による進行性の視力低下と失明を特徴とする眼疾患群です。視神経は、脳から眼球への信号を中継する重要な役割を担っています。この障害は、眼球内の房水の過剰な蓄積によって引き起こされ、その結果、眼圧が上昇し、最終的に視神経が損傷します。
世界の緑内障市場は、緑内障の有病率の増加によって牽引されています。例えば、緑内障研究財団によると、現在、世界で約8000万人が緑内障を患っています。緑内障に苦しむ300万人以上のアメリカ人の約半数は、自分が緑内障であることに気づいていません。

市場ダイナミクス: 促進要因と阻害要因
緑内障の有病率の上昇
緑内障市場は、有病率の上昇に牽引され、予測期間中に有利な成長を達成する見込みです。緑内障は主に60歳以上の高齢者に見られます。現在の世界人口は高齢化が進んでおり、高齢者はこの疾患を発症するリスクが高くなっています。例えば、緑内障研究財団によると、現在世界には約8,000万人の緑内障患者がおり、2040年までに約2,200万人が緑内障により失明するとされています。
同財団はまた、高齢化社会では緑内障を発症するリスクが高くなるとしています。国連によると、60歳以上の世界人口は2023年の11.4億人から2030年には14.2億人に達すると予想されています。National Center for Biotechnology Informationに掲載された疫学調査によると、2040年までに世界の緑内障人口は約1億1,200万人に達する可能性があります。有病率の上昇に伴い、先進的な治療薬に対する需要が継続的に高まり、市場の成長を促進すると予想されています。

代替療法の利用可能性
世界の緑内障市場の成長は、代替療法の利用可能性の増加による制約を受けており、従来の外科的方法や標準的な投薬システムから需要がシフトしています。ジェネリック医薬品の選択肢の拡大は競争を激化させ、患者の嗜好の進化は従来の医薬品治療への固執をさらに困難にします。患者と医療提供者の双方が新たな治療法を模索する中、こうした代替療法への嗜好が既存の緑内障治療薬や手術法の成長性を制限する可能性があります。

セグメント分析
世界の緑内障市場は、タイプ、治療タイプ、年齢層、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化されています。

治療タイプ:
プロスタグランジン系が緑内障市場を席巻する見込みプロスタグランジン系は、緑内障治療において有望な結果をもたらすことから、緑内障市場を席巻する見込みです。近年、プロスタグランジンは緑内障治療の有望な治療薬として発展してきました。このプロスタグランジンクラスには、ラタノプロスト、ビマトプロスト、トラボプロストなどの薬剤が含まれます。これらの薬剤は、ぶどう膜強膜の流出を増加させることにより、緑内障の眼圧(IOP)を低下させます。溜まった房水が排出され、視神経にかかる圧力が低下します。
これらの薬剤は、かつて緑内障の第一選択薬であったβ遮断薬に急速に取って代わりました。この急速な変化は、主にその有効性、使いやすさ、限られた副作用プロファイルによるものです。いくつかの研究により、プロスタグランジンは眼圧下降に有効であり、常用量であれば副作用はほとんどないと結論付けられています。例えば、プロスタグランジンは緑内障の治療にも有効であることが証明されているため、メーカー各社はこのクラスの薬剤の開発に注力しています。例えば、2024年12月、米国食品医薬品局(FDA)は、Glaukos Corporationが開発したiDoseTR(トラボプロスト膀胱内インプラント)を承認しました。iDoseTRは、治療レベルのプロスタグランジンを継続的に投与するように設計された長時間膀胱内治療薬です。

αアドレナリン作動薬セグメントは緑内障市場シェアで最も急成長しているセグメント
緑内障市場におけるαアドレナリン作動薬セグメントの大幅な拡大は、眼圧下降の効率性、許容可能な安全性プロファイル、緑内障の有病率の増加、薬物送達技術の進歩に起因しています。医療従事者がこれらの薬剤の利点をより認識するようになるにつれて、緑内障管理への関与は拡大し、現代緑内障管理の重要な要素としての地位を確固たるものにすると思われます。

タイプ
開放隅角緑内障が緑内障市場シェアを独占する見込み
開放隅角緑内障は、緑内障市場において支配的な地位を占めると予想されます。これは、開放隅角緑内障の罹患率が増加しているためです。開放隅角緑内障は、眼圧の上昇を特徴とする慢性的な眼疾患で、視神経障害や視力低下を引き起こす可能性があります。緑内障の最も一般的なタイプとして、多くの場合、進行するまで自覚症状がなく徐々に進行します。
例えば、米国眼科学会によると、40歳以上の高齢者における原発開放隅角緑内障(POAG)の有病率は1.86%です。POAGの有病率は、中国人が最も高く、日本人は中程度、ヨーロッパ人とインド人は低いと推定されています。東アフリカの農村部を対象とした研究では、3,268人が眼科検査を受けました。POAGと診断されたのは3.1%。ガーナにおける緑内障の病院ベースの調査では、最も一般的な緑内障は原発開放隅角緑内障(44.2%)であったと報告されています。

閉塞隅角緑内障は緑内障市場で最も急速に成長している分野
閉塞隅角緑内障は、緑内障市場において最も急速に成長している分野です。閉塞隅角緑内障が緑内障治療市場において急拡大している背景には、緑内障に関する情報の増加、治療技術の進歩、有病率の上昇をもたらす人口動態の変化があります。これらの問題に対処するために医療制度が調整されるにつれて、研究開発への投資は、閉塞隅角緑内障に利用可能な治療の選択肢を改善し続けることは間違いないでしょう。

地理的分析
北米が緑内障市場シェアで大きな位置を占める見込み
北米は世界の緑内障市場において重要な位置を占めると予想されています。北米は先進的な医療産業でよく知られています。医療への支出が多く、人々の意識が高まっていること、緑内障治療のための技術が進歩していること、地域全体でバイオ医薬品の設立が増加していることなどが、この地域の市場成長に寄与している主な要因です。さらに、市場参入企業は主にこの地域から収益を上げており、これがこの地域の優位性の主な要因となっています。例えば、アッヴィはルミガン(ビマトプロスト)で2023年に4億3,200万米ドルを稼ぎ出しました。この収益の40%近くは米国市場からのものです。さらに同社は、開放隅角緑内障の治療薬であるアルファガンで、同年に2億7,200万米ドルを稼ぎ出しています。総売上高のうち、米国からの売上は約45%。
米国ではブランド製剤が入手可能であり、メーカーによる収益が同地域の優位性の主な要因となっています。さらに、同地域における緑内障の有病率の高さも、同地域の市場成長に寄与する要因のひとつです。例えば、米国疾病予防管理センター(CDC)によると、緑内障は米国における失明の主な原因の1つであり、2050年までに有病率は約300万件、これらの症例は630万件に達すると予想されています。

緑内障市場はアジア太平洋地域が最も速いペースで成長
世界の緑内障市場においてアジア太平洋地域が急成長している背景には、有病率の上昇、経済発展による医療アクセスの拡大、治療アプローチにおける技術的な飛躍的進歩、目の健康に対する人々の意識の高まりなど、多くの要因が考えられます。これらの変数が収束し続けるにつれて、アジア太平洋地域は、世界の緑内障治療の展望における著名な参加者としての地位を強化すると予測されています。

市場区分
タイプ別
– 開放隅角緑内障
– 閉塞隅角緑内障
– 先天性緑内障
– その他
治療タイプ別
– プロスタグランジン製剤
o ビマトプロスト
o ラタノプロスト
o トラボプロスト
o その他
– β遮断薬
o チモロール
o ベタキソロール
o その他
– αアドレナリン作動薬
– 炭酸脱水酵素阻害薬
– 抗生物質
– Rhoキナーゼ阻害薬
– インプラント
– その他
年齢層別
– 小児
– 成人
– 高齢者
流通チャネル別
– 病院薬局
– 小売薬局
– オンライン薬局
地域別
– 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
– ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o スペイン
o イタリア
o その他のヨーロッパ
– 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米
– アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o 韓国
o その他のアジア太平洋地域
– 中東およびアフリカ

競争状況
世界の緑内障市場における主なグローバルプレイヤーには、Novartis AG, Bausch + Lomb., Viatris Inc., AbbVie., Alcon Inc., Thea Pharma Inc., Pfizer Inc., Santen Pharmaceutical Co., Ltd., Sun Pharmaceutical Industries, Inc., Somerset Pharma LLCなどが含まれます。

新興プレイヤー
Metcela Inc.、Inspira-Technologies OXY B.H.N. LTD.、LIVANOVA PLCなど。

主要開発
– 2024年10月、世界中の患者の生活を改善するためにシナプスを回復させるファーストインクラスの治療薬を開拓する臨床段階のバイオ医薬品企業であるSpinogenix, Inc.は、緑内障の神経保護治療薬の可能性を評価するSPG302を評価する新たなプログラムを開始する準備として、Spinogenixに緑内障に関する世界有数の臨床および研究の専門知識を導入したと発表しました。Spinogenix 社は、SPG302 を最先端の緑内障治療薬として支持します。SPG302は臨床段階にある低分子薬で、経口投与され、グルタミン酸作動性シナプスを迅速に再構築する特異な能力を有しています。

レポートを購入する理由
– タイプ、治療タイプ、年齢層、流通チャネル、地域に基づく世界の緑内障市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
– トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
– 緑内障市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
– 徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されたPDFレポート。
– すべての主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。

世界の緑内障市場レポートは約53の表、47の図、176ページを提供します。
対象読者
– メーカー/バイヤー
– 業界投資家/投資銀行家
– 研究専門家
– 新興企業

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

1. 方法論と範囲
1.1. 調査方法
1.2. 調査目的と調査範囲
2. 定義と概要
3. エグゼクティブ・サマリー
3.1. タイプ別スニペット
3.2. 治療タイプ別スニペット
3.3. 年齢層別スニペット
3.4. 販売チャネル別スニペット
3.5. 地域別スニペット
4. ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1. 推進要因
4.1.2. 緑内障の有病率の上昇
4.1.3. 阻害要因
4.1.3.1. 代替療法の利用可能性
4.1.4. 機会
4.1.5. 影響分析
5. 産業分析
5.1. ポーターのファイブフォース分析
5.2. サプライチェーン分析
5.3. 価格分析
5.4. 規制分析
5.5. 償還分析
5.6. 特許分析
5.7. SWOT分析
5.8. DMI意見
6. タイプ別
6.1. はじめに
6.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
6.1.2. 市場魅力度指数(タイプ別
6.2. 開放隅角緑内障
6.2.1. 序論
6.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.3. 閉塞隅角緑内障
6.4. 先天性緑内障
6.5. その他
7. 治療タイプ別
7.1. はじめに
7.1.1. 治療タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 7.1.2.
7.1.2. 市場魅力度指数(治療タイプ別
7.2. プロスタグランジン*製剤
7.2.1. 序論
7.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3. β遮断薬
7.4. αアドレナリン作動薬
7.5. 炭酸脱水酵素阻害薬
7.6. 抗生物質
7.7. Rhoキナーゼ阻害剤
7.8. インプラント
7.9. その他
8. 年齢層別
8.1. はじめに
8.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 年齢層別
8.1.2. 市場魅力度指数(年齢層別
8.2. 子供*市場
8.2.1. はじめに
8.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3. 大人
8.4. 高齢者
9. 流通チャネル別
9.1. はじめに
9.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
9.1.2. 市場魅力度指数(流通チャネル別
9.2. 病院薬局
9.2.1. 序論
9.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3. 小売薬局
9.4. オンライン薬局
10. 地域別
10.1. はじめに
10.1.1. 地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2. 市場魅力度指数、地域別
10.2. 北米
10.2.1. 序論
10.2.2. 主な地域別ダイナミクス
10.2.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.2.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療タイプ別
10.2.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):年齢層別
10.2.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.2.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.2.7.1. 米国
10.2.7.2. カナダ
10.2.7.3. メキシコ
10.3. ヨーロッパ
10.3.1. はじめに
10.3.2. 主な地域別ダイナミクス
10.3.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.3.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療タイプ別
10.3.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):年齢層別
10.3.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.3.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.3.7.1. ドイツ
10.3.7.2. イギリス
10.3.7.3. フランス
10.3.7.4. イタリア
10.3.7.5. スペイン
10.3.7.6. その他のヨーロッパ
10.4. 南米
10.4.1. はじめに
10.4.2. 地域別主要市場
10.4.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.4.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療タイプ別
10.4.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):年齢層別
10.4.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.4.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.4.7.1. ブラジル
10.4.7.2. アルゼンチン
10.4.7.3. その他の南米諸国
10.5. アジア太平洋
10.5.1. 序論
10.5.2. 主な地域別ダイナミクス
10.5.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.5.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療タイプ別
10.5.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):年齢層別
10.5.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.5.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.5.7.1. 中国
10.5.7.2. インド
10.5.7.3. 日本
10.5.7.4. 韓国
10.5.7.5. その他のアジア太平洋地域
10.6. 中東・アフリカ
10.6.1. 序論
10.6.2. 主な地域別ダイナミクス
10.6.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.6.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、治療タイプ別
10.6.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):年齢層別
10.6.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
11. 競合情勢
11.1. 競争シナリオ
11.2. 市場ポジショニング/シェア分析
11.3. M&A分析
12. 企業プロフィール
12.1. Novartis AG *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Bausch + Lomb.
12.3. Viatris Inc.
12.4. AbbVie.
12.5. Alcon Inc.
12.6. Thea Pharma Inc.
12.7. Pfizer Inc.
12.8. Santen Pharmaceutical Co., Ltd.
12.9. Sun Pharmaceutical Industries, Inc.
12.10. Somerset Pharma LLC
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13. 付録
13.1. 会社概要とサービス
13.2. お問い合わせ

Overview
The global glaucoma market reached US$ 8.36 billion in 2023 and is expected to reach US$ 12.77 billion by 2031, growing at a CAGR of 5.5% during the forecast period 2024-2031.
Glaucoma is a group of eye conditions characterized by progressive vision loss and blindness caused by damage to the optic nerve. The optic nerve plays a crucial role in relaying signals from the brain to the eye. The damage is caused by an excessive buildup of aqueous humor in the eye, which results in higher intraocular pressure and ultimately damages the optic nerve.
The global glaucoma market is driven by the increasing prevalence of glaucoma. For instance, according to the Glaucoma Research Foundation, approximately 80 million individuals worldwide suffer from glaucoma at present. About half of the more than 3 million Americans who suffer from glaucoma are unaware that they have the condition.

Market Dynamics: Drivers & Restraints
Rising prevalence of glaucoma
The market for Glaucoma is expected to attain lucrative growth in the forecast period, driven by the rising prevalence. Glaucoma is majorly seen in elderly people above 60 years of age. The current global population is aging and they are at a higher risk of developing the condition. For instance, according to the Glaucoma Research Foundation, there are approximately 80 million glaucoma patients worldwide at present, and by 2040, approximately 22 million individuals will be blind due to glaucoma.
The foundation also states that the aging population is at a higher risk of developing glaucoma. According to the United Nations, the global population above 60 years of age is expected to reach 1.42 billion in 2030 from 1.14 billion in 2023. As per an epidemiology study published in the National Center for Biotechnology Information, by 2040, the global population with glaucoma could account for approximately 112 million.As the prevalence rises, the demand for advanced therapeutics is anticipated to rise continuously driving the market growth.

Availability of alternate therapies
The growth of the global glaucoma market is constrained by the increasing availability of alternative therapies, which shifts demand away from traditional surgical methods and standard medication delivery systems. The expansion of generic options intensifies competition, while evolving patient preferences further challenge adherence to conventional pharmaceutical treatments. As both patients and healthcare providers explore new therapeutic options, the preference for these alternatives may limit the growth potential of established glaucoma drugs and surgical procedures.

Segment Analysis
The global glaucoma market is segmented based on type, treatment type, age group, distribution channel, and region.

Treatment Type:
Prostaglandins segment is expected to dominate the glaucoma market sharerostaglandins segment is expected to dominate the glaucoma market share due to their promising results in glaucoma treatment. In recent times, prostaglandins have evolved as a promising therapeutic class for glaucoma treatment. This prostaglandin class includes drugs like latanoprost, bimatoprost, travoprost, and others. These drugs decrease the intraocular pressure (IOP) in glaucoma by increasing the uveoscleral outflow. The built-up aqueous humor will be drained out and results in the reduction of pressure on the optic nerve.
These drugs have rapidly replaced beta blockers which were once the first-line agents for glaucoma. This rapid shift is primarily due to their efficacy, ease of usage, and limited adverse effect profile. Several research studies have concluded that prostaglandins are efficacious in reducing intra-ocular pressure, and at regular doses, there are little to no side effects. For instance, Moreover, manufacturers are focused on developing this class of medication, as they have proven their benefits in glaucoma treatment. For instance, in December 2024, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved iDoseTR (travoprost intracameral implant) developed by Glaukos Corporation. iDoseTR is a long-duration intracameral therapy designed to continuously deliver prostaglandin at therapeutic levels.

Alpha-adrenergic agonists segment is the fastest growing segment in the glaucoma market share
The significant expansion of the alpha-adrenergic agonists segment in the glaucoma market can be attributed to their efficiency in lowering IOP, acceptable safety profile, increased prevalence of glaucoma, and advances in drug delivery techniques. As healthcare practitioners become more aware of the benefits of these drugs, their involvement in managing glaucoma is likely to grow, cementing their status as an important component of modern glaucoma management.

Type:
Open-angle glaucoma segment is expected to dominate the glaucoma market share
The open-angle glaucoma segment is expected to hold the dominant position in the glaucoma market share. This is due to the increasing incidence of open-angle glaucoma. Open-angle glaucoma is a chronic eye condition characterized by increased intraocular pressure, potentially leading to optic nerve damage and vision loss. As the most common type of glaucoma, it often develops gradually without noticeable symptoms until advanced stages.
For instance, according to the American Academy of Ophthalmology, in people older than 40 years old, the prevalence of primary open-angle glaucoma (POAG) is 1.86%. POAG prevalence is estimated to be highest among Chinese people, intermediate among Japanese, and lower among Europeans and Indians. In a rural East African population-based study, 3,268 underwent ophthalmic examination. POAG was diagnosed in 3.1%. A hospital-based survey of glaucomas in Ghana reported that the most common form of glaucoma was primary open-angle glaucoma (44.2%).

Angle-closure glaucoma segment is the fastest growing segment in the glaucoma market share
The angle-closure glaucoma segment is the fastest growing segment in the glaucoma market. The angle-closure glaucoma segment's rapid expansion in the glaucoma treatment market can be attributed to greater information about the ailment, advancements in treatment technology, and demographic shifts that result in higher prevalence rates. As healthcare systems adjust to address these problems, investments in research and development will most certainly continue to improve treatment choices available for angle-closure glaucoma.

Geographical Analysis
North America is expected to hold a significant position in the glaucoma market share
North America is expected to hold a significant portion of the global glaucoma market. North America is well known for its advanced healthcare industry. The higher expenditure on healthcare and rising awareness among people, advancement of technologies for glaucoma treatment, and increase in biopharmaceutical establishment across the region are the main factors contributing to the market growth in the region. Moreover, the market players majorly generate their revenue from the region, which is a major contributing factor to the region’s dominance. For instance, AbbVie generated 432 USD million in 2023 for Lumigan (bimatoprost). Nearly 40% of this revenue is from the U.S. market. Moreover, the company generated 272 USD million in the same year for Alphagan a medication used to treat open-angle glaucoma. Among the total revenue, the company has generated approximately 45% from the U.S.
The availability of branded formulations in the U.S. and the revenue generated by the manufacturers act as a key contributor to the region’s dominance. Moreover, the higher prevalence of glaucoma in the region is another factor contributing to market growth in the region. For instance, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), Glaucoma is one of the leading causes of blindness in the U.S. and the total prevalent cases account for approximately 3 million cases by 2050, these cases are expected to reach 6.3 million.

Asia Pacific is growing at the fastest pace in the glaucoma market
The Asia Pacific region's rapid increase in the worldwide glaucoma market can be attributed to a number of factors including rising prevalence rates, economic development resulting in greater healthcare access, technical breakthroughs in treatment approaches, and higher public awareness about eye health. As these variables continue to converge, Asia Pacific is projected to strengthen its position as a prominent participant in the global glaucoma treatment landscape.

Market Segmentation
By Type
• Open-Angle Glaucoma
• Angle-Closure Glaucoma
• Congenital Glaucoma
• Others
By Treatment Type
• Prostaglandins
o Bimatoprost
o Latanoprost
o Travoprost
o Others
• Beta Blockers
o Timolol
o Betaxolol
o Others
• Alpha-Adrenergic Agonists
• Carbonic Anhydrase Inhibitors
• Miotics
• Rho Kinase Inhibitors
• Implants
• Others
By Age Group
• Children
• Adults
• Geriatrics
By Distribution Channel
• Hospital Pharmacies
• Retail Pharmacies
• Online Pharmacies
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o U.K.
o France
o Spain
o Italy
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o South Korea
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa

Competitive Landscape
The major global players in the global glaucoma market include Novartis AG, Bausch + Lomb., Viatris Inc., AbbVie., Alcon Inc., Thea Pharma Inc., Pfizer Inc., Santen Pharmaceutical Co., Ltd., Sun Pharmaceutical Industries, Inc., Somerset Pharma LLC among others.

Emerging Players
Metcela Inc., Inspira-Technologies OXY B.H.N. LTD., LIVANOVA PLC among others.

Key Developments
• In October 2024, Spinogenix, Inc., a clinical-stage biopharmaceutical company that pioneers first-in-class therapeutics that restore synapses to improve patients' lives worldwide, announced that it has brought world-leading clinical and research expertise in glaucoma to Spinogenix as the company prepares to launch a new program to evaluate SPG302 as a potential neuroprotective therapeutic for glaucoma. Spinogenix endorses SPG302 as a cutting-edge glaucoma treatment. SPG302 is a small molecule medication in clinical stage that is taken orally and has the unusual capacity to quickly rebuild glutamatergic synapses.

Why Purchase the Report?
• To visualize the global glaucoma market segmentation based on type, treatment type, age group, distribution channel, and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of glaucoma market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.

The global glaucoma market report would provide approximately 53 tables, 47 figures, and 176 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Treatment Type
3.3. Snippet by Age Group
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Rising Prevalence of Glaucoma
4.1.3. Restraints
4.1.3.1. Availability of Alternate Therapies
4.1.4. Opportunity
4.1.5. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Reimbursement Analysis
5.6. Patent Analysis
5.7. SWOT Analysis
5.8. DMI Opinion
6. By Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
6.2. Open-Angle Glaucoma*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Angle-Closure Glaucoma
6.4. Congenital Glaucoma
6.5. Others
7. By Treatment Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type
7.2. Prostaglandins*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Beta Blockers
7.4. Alpha-Adrenergic Agonists
7.5. Carbonic Anhydrase Inhibitors
7.6. Miotics
7.7. Rho Kinase Inhibitors
7.8. Implants
7.9. Others
8. By Age Group
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group
8.2. Children*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Adults
8.4. Geriatrics
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Hospital Pharmacies*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Retail Pharmacies
9.4. Online Pharmacies
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.7.1. The U.S.
10.2.7.2. Canada
10.2.7.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.7.1. Germany
10.3.7.2. UK
10.3.7.3. France
10.3.7.4. Italy
10.3.7.5. Spain
10.3.7.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.7.1. Brazil
10.4.7.2. Argentina
10.4.7.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.7.1. China
10.5.7.2. India
10.5.7.3. Japan
10.5.7.4. South Korea
10.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Novartis AG *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Bausch + Lomb.
12.3. Viatris Inc.
12.4. AbbVie.
12.5. Alcon Inc.
12.6. Thea Pharma Inc.
12.7. Pfizer Inc.
12.8. Santen Pharmaceutical Co., Ltd.
12.9. Sun Pharmaceutical Industries, Inc.
12.10. Somerset Pharma LLC
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

❖ 世界の緑内障市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・緑内障の世界市場規模は?
→DataM Intelligence社は2023年の緑内障の世界市場規模を83億6,000万米ドルと推定しています。

・緑内障の世界市場予測は?
→DataM Intelligence社は2031年の緑内障の世界市場規模を127億7,000万米ドルと予測しています。

・緑内障市場の成長率は?
→DataM Intelligence社は緑内障の世界市場が2024年~2031年に年平均5.5%成長すると予測しています。

・世界の緑内障市場における主要企業は?
→DataM Intelligence社は「Novartis AG, Bausch + Lomb., Viatris Inc., AbbVie., Alcon Inc., Thea Pharma Inc., Pfizer Inc., Santen Pharmaceutical Co., Ltd., Sun Pharmaceutical Industries, Inc., Somerset Pharma LLCなど ...」をグローバル緑内障市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

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