世界のデマンド型交通(DRT)市場規模&シェア分析(2024年~2030年)

【英語タイトル】Demand-Responsive Transit Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024 - 2030)

P&S Intelligenceが出版した調査資料(PS25JAN008)・商品コード:PS25JAN008
・発行会社(調査会社):P&S Intelligence
・発行日:2024年7月
・ページ数:280
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後3営業日)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車
◆販売価格オプション(消費税別)
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❖ レポートの概要 ❖

市場概要
2024年末までに、デマンド型交通(DRT)市場は4億6240万米ドルの収益を生み出すでしょう。2024年から2030年にかけては、年平均成長率(CAGR)70.5%で成長し、2030年には113億7850万米ドルに達すると予測されています。この市場が拡大しているのは、都市化の進展、柔軟かつ便利な交通手段へのニーズの高まり、公害や交通渋滞の増加、現代技術の発展、顧客嗜好の変化、政府による法律や規制の制定などが要因となっています。

市場洞察

• 配車サービスや用途別タクシーの最近の傾向として、顧客はスマートフォンを使って簡単に配車予約ができるようになっています。
このため、顧客は配車係に電話をかけたり、オフラインでタクシーを予約したりすることなく、乗車を予約することができます。さらに、モバイルアプリケーションを使用すれば、すべての手続きを迅速に完了できるため、大幅な時間の節約にもなります。
アプリケーションでは、SUVやシャトルバスなど、さまざまな車両が利用者に選択肢として提供されています。このため、乗客は各自のニーズに最も適した車両を選ぶことができます。
• デマンド型交通(DRT)業界を牽引する主な要因は、これらのサービスの利便性と柔軟性である。都市部の固定ルート交通システムは、乗客の増加する需要に対応できないため、乗客にとって問題となっている。
• DRTシステムでは、利用者は事前に、自分が移動したい正確な場所までの交通サービスを予約できるため、従来の公共交通機関への依存を軽減できる。
• 都市化の急速な進展により、便利で柔軟な交通手段へのニーズが高まっているため、この業界は今後数年間で成長が見込まれています。さらに、これにより交通手段が近代化され、都市のモビリティが変化するでしょう。
• これらのシステムは、乗客の需要に利益をもたらし、効率的に応えるために、多くの車両を必要とします。
• 特に交通インフラが不十分であったり、資源が乏しい場所では、大量の車両を確保し維持することは困難です。
• ライドシェアリング(OlaやUberなどのサービスを含む)は最も人気の高い交通手段であり、2024年には40%という最大の市場シェアを占めるでしょう。これは、ライドシェアリングが手頃な価格で利用しやすく、便利なためです。
• 複数の企業が、サービスネットワークの拡大、イノベーション、サービスの質の向上に投資しています。
• 2024年には自動車が75%の大きな市場シェアを占め、最も成長率の高いカテゴリーとなるでしょう。これは、自動車サービスには幅広い選択肢があり、使いやすく、ブランドも確立され、インフラも整備されているためです。
• ヨーロッパは、交通インフラが整備されているため、2024年から2030年の年平均成長率(CAGR)は70.9%と、最も速い成長率が見込まれています。
• 「地方および都市部のバス輸送の課題」イニシアティブにより、地方自治体に資金が提供され、需要に応じた交通機関の開発が可能となり、市場の成長が促進されています。
• 2024年には、アジア太平洋地域が50%の最大市場シェアを占めることになります。これは、都市化と人口増加により、特に大都市圏において、適応性が高く効果的な交通手段のニーズが高まっているためです。
• この地域では中流階級が急速に拡大しており、便利で手頃な価格の交通手段を求めている。

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❖ レポートの目次 ❖

第1章 調査範囲

1.1. 調査目的

1.2. 市場定義

1.3. 分析期間

1.4. 市場規模の内訳

1.4.1. 輸送サービス別市場規模の内訳

1.4.2. 車両別市場規模の内訳

1.4.3. 予約の種類別市場規模の内訳

1.4.4. 地域別市場規模内訳

1.4.5. 国別市場規模内訳

1.5. 市場データ報告単位

1.5.1. 価値

1.6. 主要関係者

第2章 調査方法

2.1. 二次調査

2.1.1. 有料

2.1.2. 無料

2.1.3. P&S Intelligenceデータベース

2.2. 一次研究

2.3. 市場規模の推定

2.4. データの照合

2.5. 通貨換算レート

2.6. 本調査の前提条件

2.7. 注記および免責事項

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界展望

5.1. 市場力学

5.1.1. 傾向

5.1.2. 推進要因

5.1.3. 抑制要因/課題

5.1.4. 推進要因/抑制要因の影響分析

5.2. COVID-19 の影響

5.3. ポーターのファイブフォース分析

5.3.1. 買い手の交渉力

5.3.2. サプライヤーの交渉力

5.3.3. 新規参入の脅威

5.3.4. 競争の激しさ

5.3.5. 代替品の脅威

第6章 世界市場

6.1. 概要

6.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

6.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

6.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

6.5. 地域別市場収益(2019年~2030年)

第7章 北米市場

7.1. 概要

7.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

7.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

7.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

7.5. 国別市場収益(2019年~2030年)

第8章 ヨーロッパ市場

8.1. 概要

8.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

8.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

8.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

8.5. 国別市場収益(2019年~2030年)

第9章 APAC市場

9.1. 概要

9.2. 輸送サービス別市場収益(2019~2030年)

9.3. 車両別市場収益(2019~2030年)

9.4. 予約種類別市場収益(2019~2030年)

9.5. 国別市場収益(2019年~2030年)

第10章:中南米市場

10.1. 概要

10.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

10.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

10.4. 予約の種類別市場収益(2019年~2030年)

10.5. 国別市場収益(2019年~2030年)

第11章 MEA市場

11.1. 概要

11.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

11.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

11.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

11.5. 国別市場収益(2019年~2030年)

第12章:米国市場

12.1. 概要

12.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

12.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

12.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第13章 カナダ市場

13.1. 概要

13.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

13.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

13.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第14章 ドイツ市場

14.1. 概要

14.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

14.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

14.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第15章 フランス市場

15.1. 概要

15.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

15.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

15.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第16章 英国市場

16.1. 概要

16.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

16.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

16.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第17章 イタリア市場

17.1. 概要

17.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

17.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

17.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第18章 スペイン市場

18.1. 概要

18.2. 輸送サービス別市場収益(2019~2030年)

18.3. 車両別市場収益(2019~2030年)

18.4. 予約種類別市場収益(2019~2030年)

第19章 日本市場

19.1. 概要

19.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

19.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

19.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第20章 中国市場

20.1. 概要

20.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

20.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

20.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第21章 インド市場

21.1. 概要

21.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

21.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

21.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第22章 オーストラリア市場

22.1. 概要

22.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

22.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

22.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第23章 韓国市場

23.1. 概要

23.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

23.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

23.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第24章 ブラジル市場

24.1. 概要

24.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

24.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

24.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第25章 メキシコ市場

25.1. 概要

25.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

25.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

25.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第26章 サウジアラビア市場

26.1. 概要

26.2. 輸送サービス別市場収入(2019年~2030年)

26.3. 車両別市場収入(2019年~2030年)

26.4. 予約種類別市場収入(2019年~2030年)

第27章 南アフリカ市場

27.1. 概要

27.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

27.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

27.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第28章:アラブ首長国連邦(UAE)市場

28.1. 概要

28.2. 輸送サービス別市場収益(2019年~2030年)

28.3. 車両別市場収益(2019年~2030年)

28.4. 予約種類別市場収益(2019年~2030年)

第29章 競合状況

29.1. 市場関係者とそのサービス一覧

29.2. 主要企業の競合状況ベンチマーク

29.3. 主要企業の製品ベンチマーク

29.4. 最近の戦略的動向

第30章 企業プロフィール

Via Transportation Inc.
Uber Technologies Inc.
Lyft Inc.
Moovit App Global Ltd.
ANI Technologies Private Limited

第31章 付録

31.1. 略語

31.2. 出典および参考文献

31.3. 関連レポート

Chapter 1. Research Scope

1.1. Research Objectives

1.2. Market Definition

1.3. Analysis Period

1.4. Market Size Breakdown by Segments

1.4.1. Market size breakdown, by transport service

1.4.2. Market size breakdown, by vehicle

1.4.3. Market size breakdown, by booking type

1.4.4. Market size breakdown, by region

1.4.5. Market size breakdown, by country

1.5. Market Data Reporting Unit

1.5.1. Value

1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

2.1. Secondary Research

2.1.1. Paid

2.1.2. Unpaid

2.1.3. P&S Intelligence database

2.2. Primary Research

2.3. Market Size Estimation

2.4. Data Triangulation

2.5. Currency Conversion Rates

2.6. Assumptions for the Study

2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

5.1. Market Dynamics

5.1.1. Trends

5.1.2. Drivers

5.1.3. Restraints/challenges

5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints

5.2. Impact of COVID-19

5.3. Porter’s Five Forces Analysis

5.3.1. Bargaining power of buyers

5.3.2. Bargaining power of suppliers

5.3.3. Threat of new entrants

5.3.4. Intensity of rivalry

5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

6.1. Overview

6.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

6.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

6.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

6.5. Market Revenue, by Region (2019–2030)

Chapter 7. North America Market

7.1. Overview

7.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

7.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

7.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

7.5. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 8. Europe Market

8.1. Overview

8.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

8.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

8.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

8.5. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 9. APAC Market

9.1. Overview

9.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

9.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

9.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

9.5. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 10. LATAM Market

10.1. Overview

10.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

10.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

10.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

10.5. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 11. MEA Market

11.1. Overview

11.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

11.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

11.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

11.5. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 12. U.S. Market

12.1. Overview

12.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

12.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

12.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 13. Canada Market

13.1. Overview

13.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

13.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

13.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 14. Germany Market

14.1. Overview

14.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

14.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

14.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 15. France Market

15.1. Overview

15.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

15.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

15.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 16. U.K. Market

16.1. Overview

16.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

16.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

16.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 17. Italy Market

17.1. Overview

17.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

17.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

17.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 18. Spain Market

18.1. Overview

18.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

18.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

18.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 19. Japan Market

19.1. Overview

19.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

19.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

19.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 20. China Market

20.1. Overview

20.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

20.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

20.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 21. India Market

21.1. Overview

21.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

21.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

21.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 22. Australia Market

22.1. Overview

22.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

22.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

22.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 23. South Korea Market

23.1. Overview

23.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

23.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

23.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 24. Brazil Market

24.1. Overview

24.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

24.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

24.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 25. Mexico Market

25.1. Overview

25.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

25.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

25.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

26.1. Overview

26.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

26.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

26.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 27. South Africa Market

27.1. Overview

27.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

27.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

27.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

28.1. Overview

28.2. Market Revenue, by Transport Service (2019–2030)

28.3. Market Revenue, by Vehicle (2019–2030)

28.4. Market Revenue, by Booking Type (2019–2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

29.1. List of Market Players and their Offerings

29.2. Competitive Benchmarking of Key Players

29.3. Product Benchmarking of Key Players

29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

30.1. Via Transportation Inc.

30.1.1. Business overview

30.1.2. Product and service offerings

30.1.3. Key financial summary

30.2. Uber Technologies Inc.

30.2.1. Business overview

30.2.2. Product and service offerings

30.2.3. Key financial summary

30.3. Lyft Inc.

30.3.1. Business overview

30.3.2. Product and service offerings

30.3.3. Key financial summary

30.4. Moovit App Global Ltd.

30.4.1. Business overview

30.4.2. Product and service offerings

30.4.3. Key financial summary

30.5. ANI Technologies Private Limited

30.5.1. Business overview

30.5.2. Product and service offerings

30.5.3. Key financial summary

30.6. Transdev Group S.A.

30.6.1. Business overview

30.6.2. Product and service offerings

30.6.3. Key financial summary

30.7. Zemcar Inc.

30.7.1. Business overview

30.7.2. Product and service offerings

30.7.3. Key financial summary

30.8. Spare Labs Inc.

30.8.1. Business overview

30.8.2. Product and service offerings

30.8.3. Key financial summary

30.9. SUOL INNOVATIONS LTD

30.9.1. Business overview

30.9.2. Product and service offerings

30.9.3. Key financial summary

30.10. Comuto SA

30.10.1. Business overview

30.10.2. Product and service offerings

30.10.3. Key financial summary

30.11. Grab Holdings Limited

30.11.1. Business overview

30.11.2. Product and service offerings

30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

31.1. Abbreviations

31.2. Sources and References

31.3. Related Reports

Market Overview

By the end of 2024, the demand-responsive transit market will generate USD 462.4 million in revenue. It is projected to grow at a CAGR of 70.5% from 2024 to 2030, and will reach USD 11,378.5 million in 2030. The market is expanding because of growing urbanization, the need for flexible and convenient transportation, increased pollution and traffic, the development of contemporary technology, changing customer preferences, and laws and regulations from the government.

Market Insights

• Recent trends of ride-hailing services and application-based taxis let customers simply book rides using their smartphones.
• Due to this, customers can book a ride without having to phone a dispatcher or make an offline taxi reservation. Additionally, it saves plenty of time because all procedures may be completed quickly using a mobile application.
• The applications offer a variety of vehicles, including SUVs and shuttles, for users to select from. Due to this, passengers can select the kind of vehicle that best suits their requirements.
• The main factors propelling the demand-responsive transit industry are these services' ease and flexibility. Fixed-route transportation systems in urban areas create problems for passengers since they are unable to meet the growing demand from passengers.
• DRT systems allow users to reserve transportation services in advance for the exact location they need to go, which helps lessen reliance on traditional public transportation options.
• The industry is expected to see growth in the upcoming years due to the increased need for convenient and adaptable transportation options brought on by the fast urbanization. Additionally, this will modernize transportation and change urban mobility.
• These systems need a lot of vehicles in order to profitably and efficiently meet passenger demand.
• Acquiring and maintaining a large fleet of vehicles is difficult, particularly in places with inadequate transportation infrastructure or scarce resources.
• Ridesharing, which includes services such as Ola and Uber, is the most popular mode of transportation, accounting for the largest market share of 40% in 2024. This is because ridesharing is affordable, easy to use, and convenient.
• Several businesses are investing in expanding their service networks, innovating, and enhancing the quality of their services.
• Cars will hold the larger market share of 75% in 2024, and it is also the faster-growing category. This is because of the wide range of options, ease of use, renowned brand, and established infrastructure for car services.
• Europe is projected to grow at the fastest rate, with a CAGR of 70.9% during 2024−2030 because of its well-established transportation infrastructure.
• The Rural and Urban Bus Challenge initiatives have provided funds to local authorities, allowing them to develop demand-responsive transit, hence encouraging market growth.
• APAC will hold the largest market share of 50% in 2024. This is because of urbanization and population growth, which raise the need for adaptable and effective transportation options, particularly in metropolitan areas.
• The middle class is expanding quickly in the region and is looking for convenient transportation options that are also reasonably priced.

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