世界のメディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場(2025年~2030年):企業規模別(大企業、中小企業)、用途別、地域別

【英語タイトル】Digital Rights Management In Media & Entertainment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Enterprise Size (Large Enterprise, Small & Medium Enterprise), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

Grand View Researchが出版した調査資料(GRV25JAN198)・商品コード:GRV25JAN198
・発行会社(調査会社):Grand View Research
・発行日:2024年11月
・ページ数:100
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後5営業日)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:デジタルメディア
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❖ レポートの概要 ❖

メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場の成長と動向
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理の世界市場規模は、2025年から2030年にかけて年平均成長率18.4%を記録し、2030年までに133億米ドルに達する見込みです。デジタルメディアとインターネット接続の世界的な急成長は、コンテンツパブリッシャーとコンテンツ配信パートナーがクリエイティブなメディアコンテンツを成長させるための絶大な機会を生み出しました。しかし、デジタル技術の発展に伴い、デジタル著作権侵害やコンテンツの違法配信が大幅に増加し、コンテンツ配信業者やコンテンツ所有者の収益化の機会に悪影響を及ぼしています。このような課題により、コンテンツ所有者は、コンテンツへの不正なアクセスや配信を管理する必要性に迫られています。

ここ数年、デジタル著作権管理(DRM)ソリューションに対する需要は、コンテンツ所有者やコンテンツ配信サービスプロバイダの間で非常に高まっています。DRMソリューションはまた、コンテンツ所有者の認証とプライバシーの権利を維持しながら、メディアコンテンツの安全な配信を提供します。提供される永続的な保護は、いくつかのストリーミング・サービス・プロバイダーがDRMソリューションを採用することにも影響を与えています。

さらに、ユーザーの間でデジタル著作権侵害に対する意識が高まっていることも、DRMソリューションの採用を世界的に後押ししています。世界のいくつかの政府は、デジタル著作権侵害を防止するために、厳格な基準と政策を確立する方法を模索しています。たとえば、1998年に成立したデジタル・ミレニアム著作権法は、現在でもコンテンツ開発者、コンテンツ取得者、コンテンツ配信者がコンテンツを保護し、著作権コンテンツのアクセス制御を回避することを意図したコンテンツの拡散を犯罪化するのに役立っています。このような規格の増加や、コンテンツのプライバシーやデジタル著作権侵害に対する意識の高まりが、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

メディアとエンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場レポートハイライト

– ビデオ・オン・デマンド・アプリケーション分野は、予測期間中に最も高いCAGRで拡大すると予測。高解像度および超高解像度のビデオコンテンツに対するユーザーの需要が高まっていることに加え、OTTサービスやストリーミングサービスの配信が増加していることが、同分野の成長に寄与しています。

– 中小企業におけるDRMソリューションの需要は、予測期間中、大企業に比べて高い年平均成長率で拡大する見込みです。独立系コンテンツプロバイダや小規模コンテンツ開発者の数が増加し、革新的で著作権保護されたコンテンツを保護するために標準的なDRMソリューションが必要とされていることが、このセグメントの成長に寄与しています。

– アジア太平洋地域の各国ではデジタルインフラが整備されつつあり、低コストのデジタルモバイルサービスを提供する通信サービスプロバイダーが複数存在することから、消費者のデジタルメディア消費が増加しています。アジア太平洋地域市場は、予測期間中に有望なCAGRで拡大すると予測されています。

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

目次

第1章. 方法論と範囲
1.1. 市場セグメンテーションとスコープ
1.2. 調査方法
1.2.1. 情報収集
1.3. 情報・データ分析
1.4. 方法論
1.5. 調査範囲と前提条件
1.6. 市場形成と検証
1.7. 国別セグメントシェア算出
1.8. データソース一覧
第2章. エグゼクティブサマリー
2.1. 市場の展望
2.2. セグメントの展望
2.3. 競合他社の洞察
第3章. メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場の変数、動向、範囲
3.1. 市場の系譜の展望
3.2. 市場ダイナミクス
3.2.1. 市場促進要因分析
3.2.2. 市場阻害要因分析
3.2.3. 業界の課題
3.3. メディア&エンターテイメントにおけるデジタル著作権管理市場の分析ツール
3.3.1. ポーター分析
3.3.1.1. サプライヤーの交渉力
3.3.1.2. 買い手の交渉力
3.3.1.3. 代替の脅威
3.3.1.4. 新規参入による脅威
3.3.1.5. 競争上のライバル
3.3.2. PESTEL分析
3.3.2.1. 政治情勢
3.3.2.2. 経済・社会情勢
3.3.2.3. 技術的ランドスケープ
3.3.2.4. 環境的景観
3.3.2.5. 法的側面
第4章. メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場 企業規模の推定と動向分析
4.1. セグメントダッシュボード
4.2. メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場 企業規模の動向分析、2024年および2030年(百万米ドル)
4.3. 大企業
4.3.1. 大企業市場の収益予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
4.4. 中小企業
4.4.1. 中小企業市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
第5章. メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場 アプリケーションの推定と動向分析
5.1. セグメントダッシュボード
5.2. メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場 アプリケーション動向分析、2024年および2030年(百万米ドル)
5.3. モバイルコンテンツ
5.3.1. モバイルコンテンツ市場の収益予測と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.4. ビデオ・オン・デマンド(VOD)
5.4.1. ビデオオンデマンド(VOD)市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
5.5. モバイルゲーム&アプリ
5.5.1. モバイルゲーム&アプリ市場の収益予測および予測、2018年〜2030年(USD Million)
5.6. 電子書籍
5.6.1. 電子書籍市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
5.7. その他
5.7.1. その他のアプリケーション市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
第6章. メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場 地域別推定と動向分析
6.1. メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場シェア、地域別、2024年〜2030年(USD Million)
6.2. 北米
6.2.1. 北米のメディア&エンターテイメントにおけるデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.2.2. 米国
6.2.2.1. メディア&エンターテインメントにおける米国のデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.2.3. カナダ
6.2.3.1. カナダのメディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.2.4. メキシコ
6.2.4.1. メディア&エンターテインメントにおけるメキシコのデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.3. 欧州
6.3.1. メディア&エンターテインメント分野の欧州デジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.3.2. 英国
6.3.2.1. イギリスのメディア&エンターテイメント分野のデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.3.3. ドイツ
6.3.3.1. ドイツのメディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.3.4. フランス
6.3.4.1. メディア&エンターテインメント分野のフランスデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.4. アジア太平洋地域
6.4.1. アジア太平洋地域のメディア&エンターテインメント分野のデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.4.2. 中国
6.4.2.1. 中国 メディア&エンターテインメント分野のデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.4.3. 日本
6.4.3.1. 日本のメディア&エンターテインメント分野のデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.4.4. インド
6.4.4.1. メディア&エンターテインメントにおけるインドのデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.4.5. 韓国
6.4.5.1. 韓国 メディア&エンターテインメント分野のデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.4.6. オーストラリア
6.4.6.1. オーストラリア メディア&エンターテインメント分野のデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.5. ラテンアメリカ
6.5.1. 中南米のメディア&エンターテインメント分野のデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.5.2. ブラジル
6.5.2.1. メディア&エンターテインメント分野のブラジルデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.6. 中東・アフリカ
6.6.1. メディア&エンターテインメントにおける中東・アフリカのデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.6.2. サウジアラビア
6.6.2.1. メディア&エンターテインメントにおけるサウジアラビアのデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.6.3. 南アフリカ
6.6.3.1. 南アフリカのメディア&エンタテインメント分野のデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.6.4. アラブ首長国連邦
6.6.4.1. UAEのメディア&エンターテインメント分野のデジタル著作権管理市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
第7章 競争環境 競争環境
7.1. 企業の分類
7.2. 各社の市場ポジショニング
7.3. 企業ヒートマップ分析
7.4. 企業プロフィール
Apple Inc.
Bitmovin Inc.
Bynder
EditionGuard LLC
Widevine (Google)
Intertrust Technologies Corporation
Irdeto
Microsoft
Verimatrix
Vitrium Systems Inc.
NAGRAVISION S.à.r.l
NFA Group Inc. dba BuyDRM
EZDRM, Inc.

Digital Rights Management In Media & Entertainment Market Growth & Trends

The global digital rights management in media & entertainment market size is expected to reach USD 13.30 billion by 2030, registering a CAGR of 18.4% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rapid growth in digital media and internet connectivity globally have created immense opportunities for content publishers and content distribution partners to grow their creative media content. However, with the boost in digital technologies, digital piracy and illegal distribution of content have significantly increased, negatively affecting the monetization opportunities for content distributors and content owners. These challenges are compelling content owners to seek and exercise control over the unauthorized access and distribution of content.

In the past few years, the demand for Digital Rights Management (DRM) solutions has gained immense prominence among content owners and content distribution service providers as DRMs secure real-time streaming services over insecure networks. DRM solutions also offer secure distribution of media content while maintaining the authentication and privacy rights of content owners. The persistent protection offered is also influencing several streaming service providers to adopt DRM solutions.

Moreover, the growing awareness about digital piracy among users is driving the adoption of DRM solutions globally. Several governments globally are looking for ways to establish stringent standards and policies to prevent digital piracy. For instance, the Digital Millennium Copyright Act, passed in 1998, still helps content developers, content acquirers, and content distributors to secure their content and criminalize the dissemination of content intended to bypass the control access of copyright content. The rising number of such standards and increasing awareness about content privacy and digital piracy are expected to drive market growth over the forecast period.

Digital Rights Management In Media & Entertainment Market Report Highlights

• The video on demand application segment is anticipated to expand at the highest CAGR over the forecast period. The growing demand for high definition and ultra-high-definition video content among users, along with the rise in the distribution of OTT services and streaming services are contributing to the segment growth.

• The demand for DRM solutions among SMEs is expected to expand at a higher CAGR compared to large enterprises over the forecast period. The rise in the number of independent content providers and small-scale content developers requiring standard DRM solutions to secure their innovative and copyright contents can be attributed to the segment growth.

• The increasing digital infrastructure across countries in the Asia Pacific region and the presence of several communication service providers offering low-cost digital mobile services has led to the rise in digital media consumption among consumers. The Asia Pacific regional market is anticipated to expand at a promising CAGR over the forecast period.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Country Based Segment Share Calculation
1.8. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Drivers Analysis
3.2.2. Market Restraints Analysis
3.2.3. Industry Challenges
3.3. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Analysis Tools
3.3.1. Porter’s Analysis
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political Landscape
3.3.2.2. Economic and Social Landscape
3.3.2.3. Technological Landscape
3.3.2.4. Environmental Landscape
3.3.2.5. Legal Landscape
Chapter 4. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market: Enterprise Size Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market: Enterprise Size Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
4.3. Large Enterprise
4.3.1. Large Enterprise Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. Small & Medium Enterprise
4.4.1. Small & Medium Enterprise Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market: Application Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market: Application Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
5.3. Mobile Content
5.3.1. Mobile Content Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Video on Demand (VOD)
5.4.1. Video on Demand (VOD) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Mobile Gaming & Apps
5.5.1. Mobile Gaming & Apps Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. eBook
5.6.1. eBook Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. Others
5.7.1. Other Applications Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market: Regional Estimates & Trend Analysis
6.1. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Share, By Region, 2024 & 2030 (USD Million)
6.2. North America
6.2.1. North America Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.2. U.S.
6.2.2.1. U.S. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.3. Canada
6.2.3.1. Canada Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.4. Mexico
6.2.4.1. Mexico Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3. Europe
6.3.1. Europe Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2. UK
6.3.2.1. UK Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.3. Germany
6.3.3.1. Germany Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.4. France
6.3.4.1. France Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Asia Pacific
6.4.1. Asia Pacific Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.2. China
6.4.2.1. China Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.3. Japan
6.4.3.1. Japan Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.4. India
6.4.4.1. India Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.5. South Korea
6.4.5.1. South Korea Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.6. Australia
6.4.6.1. Australia Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Latin America
6.5.1. Latin America Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5.2. Brazil
6.5.2.1. Brazil Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6. Middle East and Africa
6.6.1. Middle East and Africa Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.2. Saudi Arabia
6.6.2.1. Saudi Arabia Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.3. South Africa
6.6.3.1. South Africa Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.4. UAE
6.6.4.1. UAE Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Company Categorization
7.2. Company Market Positioning
7.3. Company Heat Map Analysis
7.4. Company Profiles
7.4.1. Apple Inc.
7.4.1.1. Participant’s Overview
7.4.1.2. Financial Performance
7.4.1.3. Product Benchmarking
7.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.2. Bitmovin Inc.
7.4.2.1. Participant’s Overview
7.4.2.2. Financial Performance
7.4.2.3. Product Benchmarking
7.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.3. Bynder
7.4.3.1. Participant’s Overview
7.4.3.2. Financial Performance
7.4.3.3. Product Benchmarking
7.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.4. EditionGuard LLC
7.4.4.1. Participant’s Overview
7.4.4.2. Financial Performance
7.4.4.3. Product Benchmarking
7.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.5. Widevine (Google)
7.4.5.1. Participant’s Overview
7.4.5.2. Financial Performance
7.4.5.3. Product Benchmarking
7.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.6. Intertrust Technologies Corporation
7.4.6.1. Participant’s Overview
7.4.6.2. Financial Performance
7.4.6.3. Product Benchmarking
7.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.7. Irdeto
7.4.7.1. Participant’s Overview
7.4.7.2. Financial Performance
7.4.7.3. Product Benchmarking
7.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.8. Microsoft
7.4.8.1. Participant’s Overview
7.4.8.2. Financial Performance
7.4.8.3. Product Benchmarking
7.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.9. Verimatrix
7.4.9.1. Participant’s Overview
7.4.9.2. Financial Performance
7.4.9.3. Product Benchmarking
7.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.10. Vitrium Systems Inc.
7.4.10.1. Participant’s Overview
7.4.10.2. Financial Performance
7.4.10.3. Product Benchmarking
7.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.11. NAGRAVISION S.à.r.l
7.4.11.1. Participant’s Overview
7.4.11.2. Financial Performance
7.4.11.3. Product Benchmarking
7.4.11.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.12. NFA Group Inc. dba BuyDRM
7.4.12.1. Participant’s Overview
7.4.12.2. Financial Performance
7.4.12.3. Product Benchmarking
7.4.12.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.13. EZDRM, Inc.
7.4.13.1. Participant’s Overview
7.4.13.2. Financial Performance
7.4.13.3. Product Benchmarking
7.4.13.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

❖ 世界のメディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理の世界市場規模は?
→Grand View Research社は2025年のメディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理の世界市場規模をXX億米ドルと推定しています。

・メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理の世界市場予測は?
→Grand View Research社は2030年のメディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理の世界市場規模を133億米ドルと予測しています。

・メディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場の成長率は?
→Grand View Research社はメディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理の世界市場が2025年~2030年に年平均18.4%成長すると予測しています。

・世界のメディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場における主要企業は?
→Grand View Research社は「Apple Inc.、Bitmovin Inc.、Bynder、EditionGuard LLC、Widevine (Google)、Intertrust Technologies Corporation、Irdeto、Microsoft、Verimatrix、Vitrium Systems Inc.、NAGRAVISION S.à.r.l、NFA Group Inc. dba BuyDRM、EZDRM, Inc.など ...」をグローバルメディア&エンターテインメントにおけるデジタル著作権管理市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

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