目次
第1章. 方法論と範囲
1.1. 調査方法
1.1.1. 市場セグメンテーション
1.1.2. 市場の定義
1.2. 調査範囲と前提条件
1.3. 情報調達
1.3.1. 購入データベース
1.3.2. GVRの内部データベース
1.3.3. 二次情報源と第三者の視点
1.3.4. 一次調査
1.4. 情報分析
1.4.1. データ分析モデル
1.5. 市場形成とデータの可視化
1.6. データの検証・公開
1.7. 略語一覧
第2章. 要旨
2.1. 市場スナップショット、2024年(百万米ドル)
2.2. セグメント別スナップショット
2.3. 競争環境スナップショット
第3章. 電子商取引包装の世界市場の変数、動向、範囲
3.1. 市場の系譜の展望
3.2. 産業バリューチェーン分析
3.2.1. 原材料の動向
3.3. 製造業の動向
3.4. 技術動向
3.5. 販売チャネル分析
3.6. 規制の枠組み
3.7. 市場ダイナミクス
3.7.1. 市場促進要因分析
3.7.2. 市場阻害要因分析
3.7.3. 市場機会分析
3.7.4. 市場の課題分析
3.8. 事業環境分析
3.8.1. ポーターのファイブフォース分析
3.8.2. PESTEL分析
3.9. 環境・社会・ガバナンス(ESG)の取り組みが電子商取引包装市場に与える影響
第4章. eコマース包装の世界市場 材料の推定と動向分析
4.1. 主要なポイント
4.2. 素材の動向分析と市場シェア、2024年および2030年
4.2.1. プラスチック
4.2.1.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
4.2.2. 段ボール
4.2.2.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
4.2.3. 紙・板紙
4.2.3.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
4.2.4. 木材
4.2.4.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第5章. 電子商取引用パッケージの世界市場 製品の推定と動向分析
5.1. 主要なポイント
5.2. 製品動向分析と市場シェア、2024年および2030年
5.2.1. 段ボール箱
5.2.1.1. 市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
5.2.2. ポリ袋
5.2.2.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.2.3. テープ
5.2.3.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.2.4. 保護包装
5.2.4.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.2.5. メーラー
5.2.5.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.2.6. その他
5.2.6.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第6章. 電子商取引用パッケージの世界市場 用途別推定と動向分析
6.1. 主要なポイント
6.2. アプリケーション動向分析と市場シェア、2024年および2030年
6.2.1. 電気・電子
6.2.1.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
6.2.2. アパレル・アクセサリー
6.2.2.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.2.3. パーソナルケア
6.2.3.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.2.4. 家庭用
6.2.4.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.2.5. 食品・飲料
6.2.5.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.2.6. ペットフード
6.2.6.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.2.7. 医薬品
6.2.7.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.2.8. その他
6.2.8.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第7章. 電子商取引用パッケージの世界市場 地域別推定と動向分析
7.1. 主要なポイント
7.2. 地域別動向分析と市場シェア、2024年および2030年
7.3. 北米
7.3.1. 北米の電子商取引向けパッケージ市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.3.2. 米国
7.3.2.1. 米国のeコマース包装市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.3. カナダ
7.3.3.1. カナダのeコマース包装市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.3.4. メキシコ
7.3.4.1. メキシコの電子商取引向け包装市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.4. ヨーロッパ
7.4.1. ヨーロッパのEコマース包装市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.4.2. ドイツ
7.4.2.1. ドイツの電子商取引向け包装市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.4.3. イギリス
7.4.3.1. イギリスの電子商取引向け包装市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.4.4. フランス
7.4.4.1. フランスの電子商取引向け包装市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.4.5. イタリア
7.4.5.1. イタリアの電子商取引向け包装市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.4.6. スペイン
7.4.6.1. スペインの電子商取引向けパッケージ市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.5. アジア太平洋
7.5.1. アジア太平洋地域のeコマース包装市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.5.2. 中国
7.5.2.1. 中国のeコマース包装市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.5.3. インド
7.5.3.1. インドの電子商取引向け包装市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.5.4. 日本
7.5.4.1. 日本のeコマース包装市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.5.5. 韓国
7.5.5.1. 韓国のeコマース包装市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.5.6. オーストラリア
7.5.6.1. オーストラリアのeコマース包装市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.5.7. 東南アジア
7.5.7.1. 東南アジアのeコマース包装市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.6. 中南米
7.6.1. 中南米のeコマース包装市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.6.2. ブラジル
7.6.2.1. ブラジルのeコマース包装市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.6.3. アルゼンチン
7.6.3.1. アルゼンチンの電子商取引向けパッケージ市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.7. 中東・アフリカ
7.7.1. 中東・アフリカのEコマース包装市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.7.2. サウジアラビア
7.7.2.1. サウジアラビアの電子商取引向け包装市場の推定と予測、2018年 – 2030年 (百万米ドル)
7.7.3. アラブ首長国連邦
7.7.3.1. UAEの電子商取引向けパッケージ市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.7.4. 南アフリカ
7.7.4.1. 南アフリカの電子商取引向けパッケージ市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
第8章 競争環境 競争環境
8.1. 世界の主要プレーヤーと最近の動向と業界への影響
8.2. ベンダーランドスケープ
8.2.1. 原材料サプライヤーとチャネルパートナーのリスト
8.2.2. 企業の分類
8.2.3. 潜在顧客リスト
8.3. 企業の市場ポジション分析
8.4. 企業ヒートマップ分析
8.5. 企業ダッシュボード分析
8.6. 戦略マッピング
8.6.1. 事業拡大
8.6.2. 合併と買収
8.6.3. 提携
8.6.4. 新製品の上市
8.6.5. その他
第9章. 企業リスト(概要、業績、製品概要)
Amcor plc
Berry Global Group, Inc.
CCL Industries
Coveris
Sealed Air
Sonoco Products Company
WINPAK Ltd.
Alpha Packaging
Constantia Flexibles
Mondi
Gerresheimer AG
Silver Spur Corp.
Greif
Transcontinental Inc.
ALPLA
The global e-commerce packaging market size is expected to reach USD 235.84 billion by 2030, registering a CAGR of 17.2% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing e-commerce retail platforms and technology advancements, such as 5G, and wider geographic internet connectivity are boosting the e-commerce market. Thus, simultaneously driving the demand for convenient and efficient packaging. The introduction of 5G is expected to enhance the consumer experience of online shopping by introducing technologies like Augmented and Virtual Reality (AR/VR). These technologies will provide product display in the enhanced virtual environment; thus, improving consumer experience on product outlook.
According to the research on Shopify, more than half of consumers are willing to shop more if the e-commerce platform is offering an AR experience. The 5G technology is helping to power the growth of the e-commerce industry during the forecast period. The industry is expected to experience splendid growth during the forecast period owing to wider geographic internet connectivity. For instance, a project like starlinks will provide access to areas where connectivity has been a challenge, such as the rural parts of the world. The challenges of the internet in rural or remote parts of the world are contributing to the very limited opportunity for the e-commerce industry growth.
The introduction of wider geographic internet connectivity will create immense opportunities for the e-commerce market in remote parts of the world. However, the growing e-commerce industry is creating a large amount of packaging waste and various environmental concerns. For instance, 3 billion trees are cut every year to produce carton boxes, mailers, fillers, and paper-based packaging. Whereas, less than 20% of plastic packaging produced worldwide undergoes recycling. Thus, the environmental concern over increasing packaging waste is expected to restrain the market growth to some extent.
Key companies operating in the industry are majorly adopting various strategies, such as acquisitions and new product launches, to expand their manufacturing capabilities, product portfolios, and geographical presence. For instance, in July 2022, Coveris launched stretch films, which have 30% recycled content. In May 2022, Berry Global collaborated with Clean Farms & Poly-Ag Recycling to advance Canada’s circular economy. The collaboration was aimed at recovering used agricultural films and grain bag materials to produce new products with recycled content.
E-commerce Packaging Market Report Highlights
• The corrugated boxes segment recorded the largest market revenue share of over 35.0% in 2024. Corrugated boxes are one of the most widely used packaging options in e-commerce due to their strength, durability, and ability to protect items during transit.
• The corrugated board segment accounted for the largest market share of over 36.0% in 2024. Corrugated board is a top preference for e-commerce due to its strength and recyclability, commonly used for shipping boxes and sturdy packaging materials.
• The apparel & accessories segment recorded the largest market share of over 24.0% in 2024. The rapid growth of online shopping, accelerated by trends such as fast fashion and direct-to-consumer (DTC) sales, is driving demand for apparel packaging.
• Asia Pacific e-commerce packaging market dominated and accounted for the largest revenue share of over 49.0% in 2024. The Asia Pacific region's dominance in e-commerce packaging is primarily driven by its massive consumer base, rapid digital adoption, and growing middle class.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.1.1. Market Segmentation
1.1.2. Market Definition
1.2. Research Scope & Assumptions
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
1.7. List of Abbreviations
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot, 2024 (USD Million)
2.2. Segmental Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Global E-commerce Packaging Market Variables, Trends, and Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Raw Material Trends
3.3. Manufacturing Trends
3.4. Technology Trends
3.5. Sales Channel Analysis
3.6. Regulatory Framework
3.7. Market Dynamics
3.7.1. Market Driver Analysis
3.7.2. Market Restraint Analysis
3.7.3. Market Opportunity Analysis
3.7.4. Market Challenge Analysis
3.8. Business Environment Analysis
3.8.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.8.2. PESTEL Analysis
3.9. Impact of Environmental, Social, and Governance (ESG) Initiatives on the E-commerce Packaging Market
Chapter 4. Global E-commerce Packaging Market: Material Estimates & Trend Analysis
4.1. Key Takeaways
4.2. Material Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
4.2.1. Plastics
4.2.1.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.2.2. Corrugated Board
4.2.2.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.2.3. Paper & Paperboard
4.2.3.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.2.4. Woods
4.2.4.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Global E-commerce Packaging Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Key Takeaways
5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.2.1. Corrugated Boxes
5.2.1.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.2. Poly Bags
5.2.2.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.3. Tapes
5.2.3.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.4. Protective Packaging
5.2.4.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.5. Mailer
5.2.5.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2.6. Others
5.2.6.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Global E-commerce Packaging Market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. Key Takeaways
6.2. Application Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.2.1. Electrical & Electronics
6.2.1.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.2. Apparel & Accessories
6.2.2.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.3. Personal Care
6.2.3.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.4. Household
6.2.4.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.5. Food & Beverages
6.2.5.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.6. Pet Food
6.2.6.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.7. Pharmaceuticals
6.2.7.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.8. Others
6.2.8.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Global E-commerce Packaging Market: Region Estimates & Trend Analysis
7.1. Key Takeaways
7.2. Regional Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
7.3. North America
7.3.1. North America E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. U.S.
7.3.2.1. U.S. E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Canada
7.3.3.1. Canada E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. Mexico
7.3.4.1. Mexico E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Europe
7.4.1. Europe E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.2. Germany
7.4.2.1. Germany E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.3. UK
7.4.3.1. UK E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.4. France
7.4.4.1. France E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.5. Italy
7.4.5.1. Italy E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.6. Spain
7.4.6.1. Spain E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Asia Pacific
7.5.1. Asia Pacific E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.2. China
7.5.2.1. China E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.3. India
7.5.3.1. India E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.4. Japan
7.5.4.1. Japan E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.5. South Korea
7.5.5.1. South Korea E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.6. Australia
7.5.6.1. Australia E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.7. Southeast Asia
7.5.7.1. Southeast Asia E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. Central & South America
7.6.1. Central & South America E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.2. Brazil
7.6.2.1. Brazil E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.3. Argentina
7.6.3.1. Argentina E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.7. Middle East & Africa
7.7.1. Middle East & Africa E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.7.2. Saudi Arabia
7.7.2.1. Saudi Arabia E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.7.3. UAE
7.7.3.1. UAE E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.7.4. South Africa
7.7.4.1. South Africa E-commerce Packaging Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Key Global Players & Recent Developments & Their Impact on the Industry
8.2. Vendor Landscape
8.2.1. List of Raw Material Suppliers & Channel Partners
8.2.2. Company Categorization
8.2.3. List of Potential Customers
8.3. Company Market Position Analysis
8.4. Company Heat Map Analysis
8.5. Company Dashboard Analysis
8.6. Strategy Mapping
8.6.1. Expansions
8.6.2. Mergers & Acquisitions
8.6.3. Collaborations
8.6.4. New Product Launches
8.6.5. Others
Chapter 9. Company Listing (Overview, Financial Performance, Products Overview)
9.1. Amcor plc
9.1.1. Company Overview
9.1.2. Financial Performance
9.1.3. Product Benchmarking
9.2. Berry Global Group, Inc.
9.3. CCL Industries
9.4. Coveris
9.5. Sealed Air
9.6. Sonoco Products Company
9.7. WINPAK Ltd.
9.8. Alpha Packaging
9.9. Constantia Flexibles
9.10. Mondi
9.11. Gerresheimer AG
9.12. Silver Spur Corp.
9.13. Greif
9.14. Transcontinental Inc.
9.15. ALPLA
❖ 世界のeコマース包装市場に関するよくある質問(FAQ) ❖
・eコマース包装の世界市場規模は?
→Grand View Research社は2025年のeコマース包装の世界市場規模をxx億ドルと推定しています。
・eコマース包装の世界市場予測は?
→Grand View Research社は2030年のeコマース包装の世界市場規模を2358億4000万米ドルと予測しています。
・eコマース包装市場の成長率は?
→Grand View Research社はeコマース包装の世界市場が2025年~2030年に年平均17.2%成長すると予測しています。
・世界のeコマース包装市場における主要企業は?
→Grand View Research社は「Amcor plc、Berry Global Group, Inc.、CCL Industries、Coveris、Sealed Air、Sonoco Products Company、WINPAK Ltd.、Alpha Packaging、Constantia Flexibles、Mondi、Gerresheimer AG、Silver Spur Corp.、Greif、Transcontinental Inc.、ALPLAなど ...」をグローバルeコマース包装市場の主要企業として認識しています。
※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。