世界の電子戦市場規模&シェア分析(2024年~2030年)

【英語タイトル】Electronic Warfare Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024- 2030)

P&S Intelligenceが出版した調査資料(PS25JAN012)・商品コード:PS25JAN012
・発行会社(調査会社):P&S Intelligence
・発行日:2024年7月
・ページ数:330
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後3営業日)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:電子
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❖ レポートの概要 ❖

市場概要
2024年には、世界的な電子戦産業の規模は125億米ドルに達すると予測されており、予測期間中の年平均成長率(CAGR)は12.4%で、10年後には253億米ドルに達すると推定されています。これは、潜在的な脅威に対抗するために、世界中の多くの国々で防衛能力が拡大していることによるものです。

電磁スペクトルとサイバー空間は、サイバー電磁領域として知られる共通の電磁環境を作り出します。この領域が将来の戦争の中心になると予想されているため、このテクノロジーの進化は大きな傾向です。

異なる国々間の外交および戦略関係は、いつでも崩壊し、友人を敵に変える可能性があります。このため、ほとんどの国が軍事能力を拡大し、電子戦を採用しています。国境を接する国々は、両国の関係がどれほど友好的であろうとも、常に互いに脅威にさらされています。そのため、先進的なシステムで兵器を強化しています。

主な洞察

空中カテゴリーは最大であり、2024年には推定40%のシェアを占めると予測され、2024年から2030年にかけては年平均成長率(CAGR)12.8%で成長すると予測される。

空中電子攻撃能力は、敵の防空システムの無効化、拒否、劣化など、電磁スペクトルにおける優位性を獲得するために極めて重要である。

戦闘機やミサイルに配備された電子デコイは、敵の防空システムを欺くのに役立つ。

電子支援のカテゴリーは2024年には45%の最大シェアを占め、予測期間中のCAGRは12.7%と最も高い成長率が見込まれる。

電子支援からの情報は、敵の通信ネットワークやレーダーを攻撃・防御し、探知する上での意思決定に不可欠である。

収集されたデータは、電子情報(ELINT)、信号情報(SIGINT)、通信情報(COMINT)に使用される。

信号妨害装置は2024年には20%のシェアを占め、市場を独占し、2024年から2030年にかけては年平均成長率(CAGR)13.2%で最も急速に成長するカテゴリーになると予測される。

妨害装置は、干渉信号を放射することで敵のレーダーや通信システムを欺いたり、妨害したり、遮断したりし、発見されることなく対抗作戦を可能にします。

北米は、米国の強力な国防重視政策と高い国防予算(2022年には8770億米ドル)により、2024年には約50%の最大市場シェアを占めました。

米国は軍の各部門に先進的な兵器や電子戦システムを装備するために多額の投資を行っている。

ほとんどの主要な防衛および兵器企業がこの地域に大きな存在感を示している。

アジア太平洋地域は最も急速に成長している市場であり、2024年から2030年の年平均成長率(CAGR)は12.7%である。

この地域のいくつかの国は、悪化した関係を特徴とする地政学的な状況を踏まえ、電子戦システムで軍事能力を拡大している。

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❖ レポートの目次 ❖

第1章 調査範囲

1.1. 調査目的

1.2. 市場定義

1.3. 分析期間

1.4. 市場規模の内訳

1.4.1. 用途別市場規模の内訳

1.4.2. カテゴリー別市場規模の内訳

1.4.3. 製品別市場規模の内訳

1.4.4. 地域別市場規模内訳

1.4.5. 国別市場規模内訳

1.5. 市場データ報告単位

1.5.1. 価値

1.6. 主要関係者

第2章 調査手法

2.1. 二次調査

2.1.1. 有料

2.1.2. 無料

2.1.3. P&S Intelligenceデータベース

2.2. 一次研究

2.3. 市場規模の推定

2.4. データの照合

2.5. 通貨換算レート

2.6. 本調査の前提条件

2.7. 注記および免責事項

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界展望

5.1. 市場力学

5.1.1. 傾向

5.1.2. 推進要因

5.1.3. 抑制要因/課題

5.1.4. 推進要因/抑制要因の影響分析

5.2. COVID-19 の影響

5.3. ポーターのファイブフォース分析

5.3.1. 買い手の交渉力

5.3.2. 売り手の交渉力

5.3.3. 新規参入の脅威

5.3.4. 競争の激しさ

5.3.5. 代替品の脅威

第6章 世界市場

6.1. 概要

6.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

6.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

6.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

6.5. 地域別市場収益(2019年~2030年)

第7章 北米市場

7.1. 概要

7.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

7.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

7.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

7.5. 国別市場収益(2019年~2030年)

第8章 ヨーロッパ市場

8.1. 概要

8.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

8.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

8.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

8.5. 国別市場収益(2019年~2030年)

第9章:アジア太平洋市場

9.1. 概要

9.2. 用途別市場収益(2019~2030年)

9.3. カテゴリー別市場収益(2019~2030年)

9.4. 製品別市場収益(2019~2030年)

9.5. 国別市場収益(2019年~2030年)

第10章:中南米市場

10.1. 概要

10.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

10.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

10.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

10.5. 国別市場収益(2019年~2030年)

第11章 MEA市場

11.1. 概要

11.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

11.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

11.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

11.5. 国別市場収益(2019年~2030年)

第12章:米国市場

12.1. 概要

12.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

12.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

12.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第13章 カナダ市場

13.1. 概要

13.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

13.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

13.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第14章 ドイツ市場

14.1. 概要

14.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

14.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

14.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第15章 フランス市場

15.1. 概要

15.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

15.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

15.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第16章 英国市場

16.1. 概要

16.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

16.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

16.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第17章 イタリア市場

17.1. 概要

17.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

17.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

17.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第18章 スペイン市場

18.1. 概要

18.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

18.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

18.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第19章 日本市場

19.1. 概要

19.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

19.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

19.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第20章 中国市場

20.1. 概要

20.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

20.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

20.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第21章 インド市場

21.1. 概要

21.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

21.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

21.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第22章 オーストラリア市場

22.1. 概要

22.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

22.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

22.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第23章 韓国市場

23.1. 概要

23.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

23.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

23.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第24章 ブラジル市場

24.1. 概要

24.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

24.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

24.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第25章 メキシコ市場

25.1. 概要

25.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

25.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

25.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第26章 サウジアラビア市場

26.1. 概要

26.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

26.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

26.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第27章 南アフリカ市場

27.1. 概要

27.2. 用途別市場収益(2019年~2030年)

27.3. カテゴリー別市場収益(2019年~2030年)

27.4. 製品別市場収益(2019年~2030年)

第28章:アラブ首長国連邦市場

28.1. 概要

28.2. 用途別市場収益(2019~2030年)

28.3. カテゴリー別市場収益(2019~2030年)

28.4. 製品別市場収益(2019~2030年)

第29章 競合状況

29.1. 市場関係者とその製品一覧

29.2. 主要企業の競合ベンチマーキング

29.3. 主要企業の製品ベンチマーキング

29.4. 最近の戦略的動向

第30章 企業プロフィール

Raytheon Technologies Corporation
BAE Systems Plc
L3 Harris Technologies Inc.
Elbit Systems Ltd.
Lockheed Martin Corporation

第31章 付録

31.1. 略語

31.2. 出典および参考文献

31.3. 関連レポート

Chapter 1. Research Scope

1.1. Research Objectives

1.2. Market Definition

1.3. Analysis Period

1.4. Market Size Breakdown by Segments

1.4.1. Market size breakdown, by application

1.4.2. Market size breakdown, by category

1.4.3. Market size breakdown, by product

1.4.4. Market size breakdown, by region

1.4.5. Market size breakdown, by country

1.5. Market Data Reporting Unit

1.5.1. Value

1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

2.1. Secondary Research

2.1.1. Paid

2.1.2. Unpaid

2.1.3. P&S Intelligence database

2.2. Primary Research

2.3. Market Size Estimation

2.4. Data Triangulation

2.5. Currency Conversion Rates

2.6. Assumptions for the Study

2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

5.1. Market Dynamics

5.1.1. Trends

5.1.2. Drivers

5.1.3. Restraints/challenges

5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints

5.2. Impact of COVID-19

5.3. Porter’s Five Forces Analysis

5.3.1. Bargaining power of buyers

5.3.2. Bargaining power of suppliers

5.3.3. Threat of new entrants

5.3.4. Intensity of rivalry

5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

6.1. Overview

6.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

6.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

6.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

6.5. Market Revenue, by Region (2019–2030)

Chapter 7. North America Market

7.1. Overview

7.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

7.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

7.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

7.5. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 8. Europe Market

8.1. Overview

8.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

8.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

8.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

8.5. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 9. APAC Market

9.1. Overview

9.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

9.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

9.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

9.5. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 10. LATAM Market

10.1. Overview

10.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

10.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

10.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

10.5. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 11. MEA Market

11.1. Overview

11.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

11.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

11.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

11.5. Market Revenue, by Country (2019–2030)

Chapter 12. U.S. Market

12.1. Overview

12.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

12.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

12.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 13. Canada Market

13.1. Overview

13.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

13.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

13.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 14. Germany Market

14.1. Overview

14.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

14.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

14.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 15. France Market

15.1. Overview

15.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

15.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

15.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 16. U.K. Market

16.1. Overview

16.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

16.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

16.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 17. Italy Market

17.1. Overview

17.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

17.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

17.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 18. Spain Market

18.1. Overview

18.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

18.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

18.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 19. Japan Market

19.1. Overview

19.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

19.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

19.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 20. China Market

20.1. Overview

20.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

20.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

20.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 21. India Market

21.1. Overview

21.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

21.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

21.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 22. Australia Market

22.1. Overview

22.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

22.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

22.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 23. South Korea Market

23.1. Overview

23.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

23.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

23.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 24. Brazil Market

24.1. Overview

24.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

24.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

24.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 25. Mexico Market

25.1. Overview

25.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

25.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

25.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

26.1. Overview

26.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

26.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

26.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 27. South Africa Market

27.1. Overview

27.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

27.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

27.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

28.1. Overview

28.2. Market Revenue, by Application (2019–2030)

28.3. Market Revenue, by Category (2019–2030)

28.4. Market Revenue, by Product (2019–2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

29.1. List of Market Players and their Offerings

29.2. Competitive Benchmarking of Key Players

29.3. Product Benchmarking of Key Players

29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

30.1. Raytheon Technologies Corporation

30.1.1. Business overview

30.1.2. Product and service offerings

30.1.3. Key financial summary

30.2. BAE Systems Plc

30.2.1. Business overview

30.2.2. Product and service offerings

30.2.3. Key financial summary

30.3. L3 Harris Technologies Inc.

30.3.1. Business overview

30.3.2. Product and service offerings

30.3.3. Key financial summary

30.4. Elbit Systems Ltd.

30.4.1. Business overview

30.4.2. Product and service offerings

30.4.3. Key financial summary

30.5. Lockheed Martin Corporation

30.5.1. Business overview

30.5.2. Product and service offerings

30.5.3. Key financial summary

30.6. Northrop Grumman Corporation

30.6.1. Business overview

30.6.2. Product and service offerings

30.6.3. Key financial summary

30.7. Israel Aerospace Industries

30.7.1. Business overview

30.7.2. Product and service offerings

30.7.3. Key financial summary

30.8. General Dynamics Corporation

30.8.1. Business overview

30.8.2. Product and service offerings

30.8.3. Key financial summary

30.9. The Boeing Company

30.9.1. Business overview

30.9.2. Product and service offerings

30.9.3. Key financial summary

30.10. Thales Group

30.10.1. Business overview

30.10.2. Product and service offerings

30.10.3. Key financial summary

30.11. Airbus SE

30.11.1. Business overview

30.11.2. Product and service offerings

30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

31.1. Abbreviations

31.2. Sources and References

31.3. Related Reports

Market Overview

In 2024,the size of the worldwide electronic warfare industry was projected to have stood at USD 12.5 billion, and it is estimated to attain USD 25.3 billion by the end of the decade, advancing at a CAGR of 12.4% over the forecast period. This can be credited to the expansion of defense abilities by many nations across the globe to counter potential threats.

The electromagnetic spectrum and cyberspace create a common electromagnetic environment known as the cyber-electromagnetic domain. This evolution in technology is a major trend as this domain is expected to be the centerpiece of future wars.

Diplomatic and strategic relations between different countries can break down any time, turning friends into foes. For this reason, almost all countries are expanding their military capabilities and adopting electronic warfare. Countries that share borders are at a perpetual threat from one another, regardless of how cordial the relations between them are. Thus, they are strengthening their weaponry with advanced systems.

Key Insights

 The airborne category is the largest, with an estimated 40% share in 2024, and is expected to grow at a CAGR of 12.8% from 2024 to 2030.

 Airborne electronic attack capabilities are crucial for gaining an advantage in the electromagnetic spectrum, including disabling, denying, and degrading enemy air defenses.

 Electronic decoys deployed in combat aircraft and missiles aid in deceiving enemy air defense systems.

 The electronic support category holds the largest share, 45% in 2024, and will witness the highest CAGR of 12.7% during the forecast period.

 Information from electronic support is essential for decision-making in attacking and protecting, detecting enemy communication networks and radars.

 Data gathered is used for electronic intelligence (ELINT), signal intelligence (SIGINT), and communications intelligence (COMINT).

 Signal jammers dominate the market with a 20% share in 2024 and are expected to be the fastest-growing category at a CAGR of 13.2% from 2024 to 2030.

 Jammers deceive, disrupt, or block enemy radars and communication systems by radiating interfering signals, allowing counter operations without detection.

 North America held the largest market share, around 50% in 2024, due to strong defense focus and high defense budget of the U.S. (USD 877 billion in 2022).

 U.S. invests heavily in equipping its military branches with advanced weapons and electronic warfare systems.

 Most major defense and weapons companies have a significant presence in the region.

 Asia-Pacific is the fastest-growing market, with a CAGR of 12.7% during 2024–2030.

 Several countries in the region are expanding their military capabilities with electronic warfare systems, given the geopolitical landscape characterized by sour relations.

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