世界のエアバッグ市場(2024年~2031年)

【英語タイトル】Global Airbag Market - 2024-2031

DataM Intelligenceが出版した調査資料(DATM24NM006)・商品コード:DATM24NM006
・発行会社(調査会社):DataM Intelligence
・発行日:2024年11月
・ページ数:204
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車・輸送
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User(1名閲覧用)USD4,350 ⇒換算¥661,200見積依頼/購入/質問フォーム
Global Site License(閲覧人数無制限)USD7,850 ⇒換算¥1,193,200見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

概要 エアバッグの世界市場は2023年に156.8億米ドルに達し、2031年には249.6億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは6.87%で成長する見込みです。

自動車用エアバッグは、衝突時に素早く膨張し、車内の乗員にクッションを提供するよう特別に設計された安全機構です。エアバッグの主な目的は、深刻な被害が発生する可能性を軽減することであり、その結果、車両の剛性構造との衝突を防止して乗員の安全を確保します。現代の自動車用エアバッグは一般的に軽量で、高強度素材を使用し、数ミリ秒以内に急速に膨らむように設計されています。
自動車の安全に対する意識の高まりにより、自動車用エアバッグの需要が急増しています。さまざまな政府が自動車へのエアバッグ搭載を義務付けているため、自動車用エアバッグ市場は今後数年で拡大すると予想されています。しかし、市場拡大の妨げとなっているのは、コスト面での大きな制約により、低価格車でのエアバッグの使用が制限されていることです。乗用車の需要増加と市場の技術進歩のペースがエアバッグの採用を促進。
アジア太平洋地域には、トヨタ、ホンダ、現代自動車など、世界トップクラスの自動車メーカーがあります。これらの企業が年間数百万台の自動車を生産していることが、アジア太平洋地域における需要の増加に寄与しています。これらのメーカーは、エアバッグのような高度な安全技術を頻繁に自動車に組み込んでおり、製品の需要拡大に貢献しています。

ダイナミクス
安全運転に対する需要の高まり
自動車エアバッグの世界市場は、自動車の販売台数と生産台数の継続的な増加に加え、政府が自動車安全規制の改善に力を入れていることから、今後数年間で大きく成長する見通しです。消費者と当局の間で安全に対する関心が高まっていることから、安全対策が大きく進歩し、交通事故による死亡者数が減少することが期待できます。技術の進歩が続くなか、市場は、より安全で信頼性の高い自動車・商用車用エアバッグモジュールの登場を待ち望んでいます。
国際自動車工業会(OICA)の報告によると、2022年の世界の小型商用車新車販売台数は1,980万台に達し、2021年比で前年比7%の大幅な伸びを示しました。2022年の世界のバス・コーチ生産台数は253.1千台に達し、2021年の198.5千台から大幅に増加。これは、この2年間で前年比28%増となります。
さらに、先進国ではプレミアムカーや高級車メーカーが機能を向上させた新製品の生産に重点を置くようになっており、これが自動車用エアバッグの世界的な需要に拍車をかけています。交通安全に対する消費者の意識が高まり続け、政府の規制が厳しくなるにつれて、相手先商標製品メーカー(OEM)は、サイドウィンドウをカバーするカーテンエアバッグを新モデル構造に組み込むことを重視しています。

先進エアバッグシステムの自動車への統合に伴う高コスト
自動車用エアバッグ市場拡大の大きな障害となっているのが、高度なエアバッグシステムを車両に組み込むことに伴う経済的負担です。自動車メーカーが高度なエアバッグシステムを製造し、高度な技術で統合することを選択した場合、製造コストの増加という課題に直面する可能性があります。
一流のエアバッグシステムに必要なコスト、製造プロセス、材料など、さまざまな側面の調査と分析が重要です。高度なエアバッグシステムは、車両全体のコストに影響する要素です。特に価格に敏感な市場では、消費者は高価な安全機能を搭載した車を購入することに抵抗を感じるかもしれません。
一般的に、エアバッグは自動車の重要な安全部品として広く認知されていますが、特に手頃な価格を優先する市場では、かかる費用が自動車用エアバッグ産業の拡大に大きな障害となる可能性があります。安全性への配慮とコスト制約のバランスを取ることは、自動車メーカーと消費者の双方にとって引き続き課題となっています。

セグメント分析
世界のエアバッグ市場は、タイプ、車両、コンポーネント、地域によって区分されます。
タイプ別では、前面エアバッグが市場を独占
前面エアバッグが大きなシェアを占めており、予測期間中も引き続き市場をリードする見込み。どの車種にも運転席エアバッグが装備されていることが、このセグメントの成長に寄与しています。また、自動車業界における安全性への関心の高まりにより、助手席用エアバッグの普及が進んでいます。これは、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。
2021年3月にインド政府が自動車への前席エアバッグ搭載を義務化したことで、世界市場におけるこのセグメントの需要は大幅に増加しました。こうしたエアバッグの普及の高まりは、安全性の重視の高まりと自動車技術の進歩によるものと考えられます。

地理的浸透
アジア太平洋地域のエアバッグ市場が最大のシェアを占めると予測
市場の成長率はアジア太平洋地域が最も高く、北米と欧州がそれに続くと予測されています。アジア太平洋地域は乗用車市場において重要なプレーヤーであり、インドと中国が主要な貢献国として浮上しています。この2カ国を合わせると、世界の乗用車販売台数の30%近くを占めています。
電気自動車工業会のデータによると、電動四輪車の販売台数は2023年度に大幅に増加し、2022年度の19,782台に対して48,105台に達しました。これは2022年度から2023年度にかけて前年比143.1%の伸び。
2023年10月の日本の新車市場は、2022年10月の359,159台に対し、10.7%増の397,672台と大幅に回復。日本では軽自動車の販売台数が大幅に急増し、2024年1月の販売台数は33万4,000台。
安全性と快適性を求める消費者ニーズの高まり、中級車におけるサイド・エアバッグとカーテン・エアバッグの普及、自動車の安全性重視の高まりといった要因が、この地域における乗用車と商用車の先進安全性の拡大に大きく寄与しています。高度なエアバッグモジュールは、自動車事故の影響を軽減する上で重要な役割を果たすため、同地域の交通安全強化に不可欠です。

競争状況
同市場における世界の主要企業には、Joyson Safety System、Autoliv Inc、Toyoda Gosei Co. Ltd.、Robert Bosch GmbH、Hyundai Mobis Co. Ltd.、Denso Corporation、Magna International、Hyundai Mobis Co. Ltd.、Aptiv PLC、Magna International、Valeo SA、ZF Friedrichshafen AG。

ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
世界の自動車用エアバッグ市場は、ロシア・ウクライナ戦争によって大きな影響を受けており、ヨーロッパと東ヨーロッパ全域の自動車バリューチェーンに大きな混乱を引き起こしています。現在の状況を考えると、自動車産業が生産レベルを維持する上で大きな障害に直面していることは明らかです。ウクライナを拠点とするサプライヤーから部品が入手できないことや、トヨタ、フォード、BMWといった大手OEMがロシアで操業を停止していることが、状況をさらに悪化させています。
サプライチェーンの問題や、主要金属・鉱物の主要サプライヤーであるロシアからの重要原材料の不足により、課題はさらに深刻化しています。その結果、エアバッグの生産に遅れが生じ、コストが上昇しています。世界の自動車産業は、輸出制裁の影響とロシアのパートナーとの合弁事業の停止によって大きな影響を受けています。これは業界全体に波紋を広げています。
必要な部品や原材料の調達においてOEMが直面している課題により、自動車用エアバッグの生産に影響が出ることが予想されます。これはひいては、これらの重要な安全システムの入手可能性と価格に影響を与えるでしょう。現在の戦況を考えると、業界は微妙な状況にあります。長期的な影響は、自動車のサプライチェーンとエアバッグの市場ダイナミクスに大きな影響を与えると予想されます。

タイプ別
– フロントエアバッグ
– サイドエアバッグ
– その他
車両別
– 乗用車 (PC)
– 小型商用車 (LCV)
– バス
– トラック
– 電気自動車
バッテリー電気自動車(BEV)
o ハイブリッド電気自動車(HEV)
o プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)
燃料電池電気自動車(FCEV)
コンポーネント別
– エアバッグインフレータ
– 衝撃センサー
– インジケーターランプ
– その他
地域別
– 北米
米国
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
– 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米
– アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
– 中東およびアフリカ

主要開発
– 2023年6月、自動車安全システム業界の有力企業であるAutoliv, Inc.は、ベルヌーイの原理を利用した革新的な助手席エアバッグモジュールを発表しました。この革新的な技術により、より大型のエアバッグをより効率的に膨張させることが可能となり、開発期間とコストを削減することができます。ベルヌーイ・エアバッグは第3四半期に発売予定で、米国ミシガン州オーバーン・ヒルズで開催されるオートリブ・インベスター・デーで紹介される予定です。
– 2023年3月、現代モービスは脳損傷防止エアバッグの開発で大きなブレークスルーを果たしました。この革新的な技術は、米国高速道路交通安全局(NHTSA)が最近実施した衝突試験において、脳損傷基準(BrIC)で満点を獲得し、高い評価を受けました。
– 2023年6月、オートリブ中国とNIO Inc.は、どのような着座位置でも完全な保護を保証する最先端のエアバッグコンセプトの開発で協力するために提携を結びました。この開発により、安全対策が向上し、自動車の内装デザインの汎用性が高まります。さらに、このプロジェクトでは、エアバッグのクッションとシートベルトのウェビングの両方にバイオマス由来の素材を使用します。
– 2022年10月、世界的なサステイナブルケミカル企業であるインドラマ・ベンチャーズ社(IVL)は、自動車用エアバッグアセンブリ専用に設計された高性能ナイロン糸を生産する施設を建設しました。タイのラヨーンに建設された新施設は、東洋紡インドラマ・アドバンスト・ファイバーズ社(TIAF. (TIAF)は、インドラマ・ベンチャーズと東洋紡績株式会社が2020年11月に設立した合弁会社です。

レポートを購入する理由
– タイプ、車両、コンポーネント、地域に基づく世界のエアバッグ市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
– トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
– すべてのレベルのセグメンテーションを網羅したエアバッグ市場の包括的なデータセットを含むExcelスプレッドシート。
– 徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析からなるPDFレポート。
– 全主要企業の主要製品から成る製品マッピングをエクセルで提供。
エアバッグの世界市場レポートは約86表、85図、204ページを提供します。

対象読者
– メーカー/バイヤー
– 業界投資家/投資銀行家
– 調査専門家
– 新興企業

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

1. 方法論と範囲
1.1. 調査方法
1.2. 調査目的と調査範囲
2. 定義と概要
3. エグゼクティブ・サマリー
3.1. タイプ別スニペット
3.2. 車両別スニペット
3.3. コンポーネント別スニペット
3.4. 地域別スニペット
4. ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1. 推進要因
4.1.1.1. 安全運転に対する需要の高まり
4.1.2. 阻害要因
4.1.2.1. 先進エアバッグシステムの自動車への統合に伴う高コスト
4.1.3. 機会
4.1.4. 影響分析
5. 産業分析
5.1. ポーターのファイブフォース分析
5.2. サプライチェーン分析
5.3. 価格分析
5.4. 規制分析
5.5. ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
5.6. DMI意見
6. COVID-19分析
6.1. COVID-19の分析
6.1.1. COVID-19以前のシナリオ
6.1.2. COVID-19開催中のシナリオ
6.1.3. COVID-19後のシナリオ
6.2. COVID-19中の価格ダイナミクス
6.3. 需給スペクトラム
6.4. パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
6.5. メーカーの戦略的取り組み
6.6. 結論
7. タイプ別
7.1. はじめに
7.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
7.1.2. 市場魅力度指数(タイプ別
7.2. 前面エアバッグ
7.2.1. はじめに
7.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3. サイドエアバッグ
7.4. その他
8. 車両別
8.1. 導入
8.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 車両別
8.1.2. 市場魅力度指数(自動車別
8.2. 乗用車 (PC)*.
8.2.1. 序論
8.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3. 小型商用車 (LCV)
8.4. バス
8.5. トラック
8.6. 電気自動車
8.6.1. バッテリー電気自動車(BEV)
8.6.2. ハイブリッド電気自動車(HEV)
8.6.3. プラグインハイブリッド車(PHEV)
8.6.4. 燃料電池電気自動車(FCEV)
9. コンポーネント別
9.1. はじめに
9.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
9.1.2. 市場魅力度指数(コンポーネント別
9.2. エアバッグ用インフレータ
9.2.1. イントロダクション
9.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3. 衝撃センサー
9.4. インジケータランプ
9.5. その他
10. 地域別
10.1. はじめに
10.1.1. 地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2. 市場魅力度指数、地域別
10.2. 北米
10.2.1. 序論
10.2.2. 主な地域別ダイナミクス
10.2.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.2.4. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、車両別
10.2.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、コンポーネント別
10.2.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
10.2.6.1. 米国
10.2.6.2. カナダ
10.2.6.3. メキシコ
10.3. ヨーロッパ
10.3.1. はじめに
10.3.2. 主な地域別ダイナミクス
10.3.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.3.4. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、車両別
10.3.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、コンポーネント別
10.3.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
10.3.6.1. ドイツ
10.3.6.2. イギリス
10.3.6.3. フランス
10.3.6.4. イタリア
10.3.6.5. スペイン
10.3.6.6. その他のヨーロッパ
10.4. 南米
10.4.1. はじめに
10.4.2. 地域別主要市場
10.4.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.4.4. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、車両別
10.4.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、コンポーネント別
10.4.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
10.4.6.1. ブラジル
10.4.6.2. アルゼンチン
10.4.6.3. その他の南米諸国
10.5. アジア太平洋
10.5.1. 序論
10.5.2. 主な地域別ダイナミクス
10.5.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.5.4. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、車両別
10.5.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、コンポーネント別
10.5.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
10.5.6.1. 中国
10.5.6.2. インド
10.5.6.3. 日本
10.5.6.4. オーストラリア
10.5.6.5. その他のアジア太平洋地域
10.6. 中東・アフリカ
10.6.1. 序論
10.6.2. 主な地域別ダイナミクス
10.6.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.6.4. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、車両別
10.6.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、コンポーネント別
11. 競合情勢
11.1. 競争シナリオ
11.2. 市場ポジショニング/シェア分析
11.3. M&A分析
12. 企業プロフィール
12.1. Joyson Safety System*
12.1.1. 会社概要
12.1.2. 製品ポートフォリオと内容
12.1.3. 財務概要
12.1.4. 主な展開
12.2. Autoliv Inc
12.3. Toyoda Gosei Co. Ltd
12.4. Robert Bosch GmbH
12.5. Hyundai Mobis Co. Ltd
12.6. Denso Corporation
12.7. Magna International
12.8. Hyundai Mobis Co. Ltd
12.9. Aptiv PLC
12.10. Magna International
12.11. Valeo SA
12.12. ZF Friedrichshafen AG
リストは網羅的ではありません
13. 付録
13.1. 当社とサービスについて
13.2. お問い合わせ

Overview
Global Airbag Market reached US$ 15.68 billion in 2023 and is expected to reach US$ 24.96 billion by 2031, growing with a CAGR of 6.87% during the forecast period 2024-2031.

An automobile airbag is a safety mechanism specifically engineered to quickly expand and provide cushioning to the passengers within a vehicle in the event of a collision. The primary objective of airbags is to mitigate the potential for severe harm, therefore ensuring the safety of passengers by preventing them from colliding with the rigid structure of a vehicle. Contemporary car airbags are commonly lightweight, constructed from high-strength materials and engineered to rapidly inflate within milliseconds.
The rising consciousness of car safety has led to a surge in the demand for automotive airbags. Various governments are enforcing the requirement of airbags in automobiles, thereby fueling the anticipated expansion of the automotive airbags market in the next years. Yet, the market expansion is hindered by the restricted use of airbags in low-end vehicles caused by significant cost limitations. The increasing demand for passenger cars and the pace of technological progress in the market drive the adoption of airbags.
Asia-Pacific is host to some of the top automotive manufacturers globally, including Toyota, Honda and Hyundai. The annual production of millions of automobiles by these corporations contributes to the higher demand in Asia-Pacific. The manufacturers frequently integrate sophisticated safety technologies, such as airbags, into their automobiles, contributing to the increased demand for their products.

Dynamics
Rising Demand for Safe Driving
The global automotive airbags market is poised for significant growth in the coming years, with the continuous rise in vehicle sales and production, along with the government's focus on improving vehicle safety regulations. we can expect to see major advancements in security measures and a decrease in road accident fatalities, with the growing concern for safety among consumers and authorities. As technology continues to advance, the market is eagerly anticipating the arrival of even safer and more reliable airbag modules for cars and commercial vehicles.
Global new light commercial vehicle sales reached 19.8 million units in 2022, marking a significant year-on-year growth of 7% compared to 2021, as reported by the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA). In 2022, global bus and coach production reached 253.1 thousand units, a significant increase from the 198.5 thousand units recorded in 2021. This represents a year-on-year growth of 28% between the two years.
Furthermore, the increasing emphasis by premium and luxury car manufacturers on producing new products with improved features in developed countries is fueling the global demand for automotive airbags. As consumer awareness of road safety continues to increase and government regulations become more stringent original equipment manufacturers (OEM) are placing greater emphasis on integrating curtain airbags that cover the side windows into their new model structures.

High Costs Associated With Integrating Advanced Airbag Systems into Vehicles
One significant obstacle to the expansion of the automotive airbags market is the financial burden associated with incorporating sophisticated airbag systems into vehicles. When automakers choose to manufacture and integrate advanced airbag systems with sophisticated technology, they may face the challenge of increased production costs.
Researching and analyzing various aspects such as costs, manufacturing processes and materials needed for top-notch airbag systems is crucial. Advanced airbag systems are a factor that affects the overall cost of the vehicle. Consumers might have reservations about buying vehicles that come with costly safety features, particularly in markets where price sensitivity is a major concern.
In general, although airbags are widely acknowledged as crucial safety components in cars, the expenses involved can pose a significant obstacle to the expansion of the automotive airbags industry, especially in markets that prioritize affordability. Striking a balance between safety considerations and cost constraints continues to pose a challenge for both automakers and consumers.

Segment Analysis
The global airbag market is segmented based on type, vehicle, component and region.
Based on the type, frontal airbag dominated the market
The frontal airbag segment had a substantial market share and is expected to continue leading in the projected period. Every model of vehicle comes equipped with driver airbags, which contributes to the growth of this segment. In addition, the growing focus on safety in the automotive industry has resulted in the widespread adoption of frontal passenger airbags. This is expected to drive market growth in the coming years.
With the implementation of mandatory frontal airbag installation in vehicles by the Indian government in March 2021, the demand for this segment in the global market has significantly increased. The rise in popularity of these airbags can be attributed to the growing emphasis on safety and advancements in automotive technology.

Geographical Penetration
The airbag market in Asia-Pacific is estimated to account for the largest share
Asia-Pacific is projected to experience the highest growth rate in the market, with North America and Europe following closely behind. Asia-Pacific is a significant player in the passenger vehicle market, with India and China emerging as major contributors. Together, these two countries account for nearly 30% of global passenger vehicle sales.
Based on data from the Society of Manufacturers of Electric Vehicles, sales of electric four-wheelers saw a significant increase in FY 2023, reaching 48,105 units compared to 19,782 units in FY 2022. This represents a year-on-year growth of 143.1% between FY 2022 and FY 2023.
In October 2023, the new vehicle market in Japan experienced a significant rebound, as sales surged by 10.7% to reach 397,672 units, compared to 359,159 units in October 2022. Japan witnessed a significant surge in mini vehicle sales, with a staggering 334 thousand units sold in January 2024.
Factors such as the growing consumer demand for safety and comfort features, the widespread adoption of side and curtain airbags in mid-level cars and the increasing emphasis on safety in vehicles have contributed significantly to the expansion of advanced safety in passenger cars and commercial vehicles in the region. Integrating advanced airbag modules is essential for enhancing road safety in the region, as they play a crucial role in mitigating the impact of accidents in vehicles.

Competitive Landscape
The major global players in the market include Joyson Safety System, Autoliv Inc, Toyoda Gosei Co. Ltd, Robert Bosch GmbH, Hyundai Mobis Co. Ltd, Denso Corporation, Magna International, Hyundai Mobis Co. Ltd, Aptiv PLC, Magna International, Valeo SA and ZF Friedrichshafen AG.

Russia-Ukraine War Impact Analysis
The global automotive airbag market has been greatly affected by the Russian-Ukrainian war, causing major disruptions in the automotive value chain across Europe and Eastern Europe. Given the current circumstances, it is evident that the automotive industry is grappling with significant obstacles in maintaining production levels. The unavailability of parts from Ukraine-based suppliers and the suspension of operations by major OEMs like Toyota, Ford and BMW in Russia have further exacerbated the situation.
Due to supply chain issues and shortages in critical raw materials from Russia, which is a major supplier of key metals and minerals, the challenges have been intensified. This has resulted in delays and increased costs in airbag production. The global automotive industry has been significantly affected by the impact of export sanctions and the suspension of joint ventures with Russian partners. This has created a ripple effect that has reverberated across the industry.
It is anticipated that the production of automotive airbags will be impacted due to the challenges faced by OEMs in sourcing necessary components and raw materials. This, in turn, will affect the availability and pricing of these crucial safety systems. Given the current state of war, the industry finds itself in a delicate situation. The long-term effects are expected to significantly impact the automotive supply chain and market dynamics for airbags.

By Type
• Frontal Airbag
• Side Airbag
• Others
By Vehicle
• Passenger Cars (PC)
• Light Commercial Vehicle (LCV)
• Buses
• Trucks
• Electric Vehicle
o Battery Electric Vehicle (BEV)
o Hybrid Electric Vehicle (HEV)
o Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
o Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV)
By Component
• Airbag Inflator
• Impact Sensors
• Indicator Lamp
• Others
By Region
• North America
o US
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa

Key Developments
• In June 2023, Autoliv, Inc., a prominent player in the automotive safety systems industry, unveiled an innovative passenger airbag module that utilizes Bernoulli's Principle. This innovative technology allows for the more efficient inflation of larger airbags, resulting in reduced development time and costs. The Bernoulli Airbag is scheduled to be launched in the third quarter and will be featured at the Autoliv Investor Day in Auburn Hills, Michigan, US.
• In March 2023, Hyundai Mobis made a significant breakthrough with the development of the Brain Injury Prevention Airbag. This innovative technology received high praise after achieving a perfect score in the Brain Injury Criteria (BrIC) during a recent crash test conducted by US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).
• In June 2023, Autoliv China and NIO Inc. formed a collaboration to collaborate on developing a cutting-edge airbag concept that guarantees complete protection for any seating position. The development improves safety measures and enables increased versatility in the design of car interiors. Furthermore, the project entails the use of biomass-derived materials for both the cushions of airbags and the webbing of seatbelts.
• In October 2022, Indorama Ventures Public Company Limited (IVL), a worldwide sustainable chemical company, constructed a facility to produce high-performance nylon yarn specifically designed for automotive airbag assemblies. The construction of the new facility in Rayong, Thailand, was undertaken by Toyobo Indorama Advanced Fibres Co., Ltd. (TIAF), a collaborative enterprise formed in November 2020 by Indorama Ventures and Toyobo Co.

Why Purchase the Report?
• To visualize the global airbag market segmentation based on type, vehicle, component and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel spreadsheet containing a comprehensive dataset of the airbag market, covering all levels of segmentation.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global airbag market report would provide approximately 86 tables, 85 figures and 204 pages.

Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Vehicle
3.3. Snippet by Component
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Demand for Safe Driving
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Costs Associated With Integrating Advanced Airbag Systems into Vehicles
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Frontal Airbag*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Side Airbag
7.4. Others
8. By Vehicle
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle
8.2. Passenger Cars (PC)*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Light Commercial Vehicle (LCV)
8.4. Buses
8.5. Trucks
8.6. Electric Vehicle
8.6.1. Battery Electric Vehicle (BEV)
8.6.2. Hybrid Electric Vehicle (HEV)
8.6.3. Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
8.6.4. Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV)
9. By Component
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
9.2. Airbag Inflator*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Impact Sensors
9.4. Indicator Lamp
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Components
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. US
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Components
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Components
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Components
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Components
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Joyson Safety System*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Autoliv Inc
12.3. Toyoda Gosei Co. Ltd
12.4. Robert Bosch GmbH
12.5. Hyundai Mobis Co. Ltd
12.6. Denso Corporation
12.7. Magna International
12.8. Hyundai Mobis Co. Ltd
12.9. Aptiv PLC
12.10. Magna International
12.11. Valeo SA
12.12. ZF Friedrichshafen AG
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

❖ 世界のエアバッグ市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・エアバッグの世界市場規模は?
→DataM Intelligence社は2023年のエアバッグの世界市場規模を156.8億米ドルと推定しています。

・エアバッグの世界市場予測は?
→DataM Intelligence社は2031年のエアバッグの世界市場規模を249.6億米ドルと予測しています。

・エアバッグ市場の成長率は?
→DataM Intelligence社はエアバッグの世界市場が2024年~2031年に年平均6.9%成長すると予測しています。

・世界のエアバッグ市場における主要企業は?
→DataM Intelligence社は「Joyson Safety System、Autoliv Inc、Toyoda Gosei Co. Ltd.、Robert Bosch GmbH、Hyundai Mobis Co. Ltd.、Denso Corporation、Magna International、Hyundai Mobis Co. Ltd.、Aptiv PLC、Magna International、Valeo SA、ZF Friedrichshafen AGなど ...」をグローバルエアバッグ市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

★調査レポート[世界のエアバッグ市場(2024年~2031年)] (コード:DATM24NM006)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界のエアバッグ市場(2024年~2031年)]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆