世界の自動車用デイタイムランニングライト(DRL)市場(2024年~2031年)

【英語タイトル】Global Automotive Daytime Running Lights (DRL) Market - 2024-2031

DataM Intelligenceが出版した調査資料(DATM24NM012)・商品コード:DATM24NM012
・発行会社(調査会社):DataM Intelligence
・発行日:2024年10月
・ページ数:210
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車・自動車部品
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❖ レポートの概要 ❖

概要自動車用デイタイムランニングライト(DRL)の世界市場は、2023年に126.1億米ドルに達し、2031年には212.3億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは6.8%で成長する見込みです。

自動車用デイタイムランニングライト(DRL)市場は、交通安全意識の高まりと照明技術の進歩により着実に成長しています。DRLは日中の自動車の視認性を高め、事故の可能性を低減します。メルボルンのMonash University Accident Research Centreが実施した調査によると、DRLは昼間の事故の可能性を7.6%低下させることができます。DRLの効果は日の出前と日没後に最も顕著に現れ、事故の危険性が20.3%減少するとのことです。
市場の成長には、LED照明の技術進歩が大きく影響しています。LEDベースのDRLは、エネルギー効率の向上、寿命の延長、デザインオプションの増加により、自動車メーカーに支持されています。モナシュ大学が実施した新しい研究では、危険な状況下でのDRLの成功が強調されており、制限速度が75km/hを超える道路での日の出または日の入り時の事故の可能性が23.8%減少したことが示されています。
アジア太平洋地域では、規制の義務化、自動車生産台数の増加、交通安全に対する消費者の意識の高まりにより、自動車用昼間走行用ライトの需要が高まっています。日本の運輸省によると、日本のような国では2020年以降、新車に昼間走行用ライトの装着を義務付けています。2023年の自動車生産台数が2,700万台を超える中国や500万台を超えるインドなどの大手自動車メーカーが市場拡大に拍車をかけています。

ダイナミクス
安全性への関心の高まりと高度な機能に対する需要の高まり
安全性への関心の高まりと、技術的に先進的な機能やシステムに対する需要の高まりが、自動車用デイタイム・ランニング・ライト市場を促進すると予想されます。世界各国では、死亡事故の増加を抑制し、乗客とドライバーの安全性を高めるため、自動車にDRLを取り付けることを義務化しています。
米国高速道路交通安全局(NHTSA)の調査によると、DRLによって昼間の対向車線での死亡事故が5%減少したと報告されています。また、昼間の乗用車とオートバイの対向車線死亡事故も23%減少しました。これらの結果は、DRLがいかに交通事故を大幅に軽減するかを物語っています。

スマートテクノロジーとの統合
スマートな自動車用照明システム、特にさまざまな運転状況に適応する照明システムの開発は、自動車業界の重要なトレンドです。この技術には、周囲の明るさに応じた自動調光や明るさ調整などの機能が含まれます。
アウディは、特に正確な配光制御を可能にするマトリックスLED技術で、アダプティブ・ライティング・システムの実装をリードしてきました。同様に、BMWも先進的なアダプティブ・ライティング・システムを車両に搭載し、安全性と視認性を高めています。これらのシステムは、高度なセンサーを利用して、走行状況に応じてライトビームを調整します。

先進DRLの高コスト
先進DRL、特にLEDシステムの採用は、従来の照明オプションに比べてコストが高いことが障害となっています。このため、価格に敏感な消費者には手が届きにくく、市場浸透が制限される可能性があります。 規制も大きな役割を果たしています。欧州連合(EU)やカナダなどの国々では、すべての新車にDRLの使用を義務付けているため、これらの地域ではLEDシステムの採用が加速しています。
対照的に、そのような義務付けがない地域では、LED DRLの採用はそのコストのために低いままです。自動車市場では、特にアジアや中南米など、自動車の値ごろ感が優先される地域では、価格に敏感であることが重要な要因となっています。2023年の調査によると、コストに敏感な消費者は世界の自動車市場の約60%を占めており、特に、プレミアム機能よりも価格によって購買決定が大きく左右される新興経済国において顕著です。

セグメント分析
自動車用デイタイム・ランニング・ライトの世界市場は、技術、車種、用途、地域によって区分されます。
エネルギー効率、費用対効果、寿命によるLED DRLの需要拡大
ED DRL(日中走行用ライト)技術は、自動車市場で人気を集めています。LED DRLはエネルギー効率が大幅に高く、従来の白熱電球やハロゲン電球が40~80ワット消費するのに対し、LEDはわずか5~10ワットしか消費しません。この80%の省エネにより、LEDはより持続可能な選択肢となり、燃料消費量と排出量を削減します。
さらに、LEDはハロゲンよりも軽く、熱の放出が少なく、エネルギーの90%以上が光に変換されるのに対し、ハロゲンはわずか10%です。この効率は、車両の視認性を向上させるだけでなく、照明システムの消耗を軽減します。さらに、LEDヘッドライトは、当初は1ペアあたり100~200米ドルと高価ですが、長期的には費用対効果がはるかに高くなります。
高品質のLEDバルブは、ハロゲンの5倍から10倍長持ちします。この長寿命により、交換頻度が減り、ドライバーの長期的なコストを下げることができます。このような利点により、LED DRLは自動車メーカーと消費者の両方にとって好ましい選択肢となっており、市場での需要増加を牽引しています。

地理的普及
アジア太平洋地域における安全性重視、EV成長、高級車需要の高まり
アジア太平洋地域は、自動車用デイタイム・ランニング・ライトの世界市場で最大のシェアを占めています。中国の電気自動車市場は2023年に40%の成長を遂げ、電気自動車に広く搭載されているDRLの人気をさらに後押ししています。さらに、中国では2023年に高級車産業が16%成長し、この地域で高度なDRLシステムの需要が高まっていることを示しています。
交通安全の推進に熱心な日本は、DRLの受け入れを強化しています。日本政府の目標は、2025年までに交通事故による死亡者数を2,000人未満に減らすことです。2022年の交通事故死者数は前年比1%減の2,610人。
安全性重視が日本でのDRLの販売を増加させています。自動車用半導体と部品供給の正常化により、韓国の自動車生産台数は2023年に13.0%増加し、4,243,597台に達し、重要な役割を果たしました。HyundaiやKiaなどの大手企業は、自国内および国際市場向けの次期モデルにDRLを搭載しており、世界のDRL市場におけるアジア太平洋地域の主導権を確固たるものにしています。

競争状況
この市場における世界の主要企業には、BASF SE、Celanese Corporation、HELM AG、LyondellBasell Industries Holdings B.V.、Methanex Corporation、三菱ガス化学株式会社、三井物産株式会社、PETRONAS Chemicals Group、SABIC、Zagros Petrochemicalなどがあります。

持続可能性分析
自動車業界では、従来のハロゲン電球に比べ、エネルギー効率に優れ、寿命が長く、環境負荷が低いことから、LEDデイタイム・ランニング・ライト(DRL)への移行が顕著になっています。LED DRLは消費電力を最大50%削減し、燃費を向上させ、二酸化炭素排出量の削減に貢献します。この移行は、より持続可能な自動車用照明ソリューションに向けた重要な一歩であり、環境負荷の低減に対する業界の幅広い取り組みを反映しています。
メーカーはまた、DRLハウジングとレンズに環境に優しい素材を採用しています。リサイクル可能で持続可能な材料の採用は、生産と廃棄の両方に関連する環境フットプリントを最小限に抑えることを目的としています。このような材料の持続可能性への取り組みは、LED技術への移行を補完するものであり、製品のライフサイクル全体を通じて環境保全に取り組む業界の姿勢を強調するものです。
さらに、政府や規制機関が課すエネルギー効率基準の厳格化は、自動車照明セクターをより持続可能な実践へと向かわせています。DRLと先進運転支援システム(ADAS)の統合は、車両の安全性をさらに高めると同時に、車両全体の効率性にも貢献します。Hella、Valeo、Osramなどの大手企業はこの転換の最前線にあり、研究開発に投資して、より持続可能で効果的な照明ソリューションを革新し、提供しています。

ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシア・ウクライナ戦争は、自動車産業、特に昼間走行用ライト(DRL)の生産と供給に大きな影響を与えています。紛争は、既存のサプライチェーンの遮断と半導体不足を悪化させ、自動車部門をさらに緊張させています。LMCオートモーティブの報告によると、混乱により2022年の世界自動車生産台数は40万台減少し、需要が完全に満たされていた場合の世界自動車販売台数は9,300万台から8,580万台に減少する見込み。
ロシアは自動車、バン、トラックの製造において重要な役割を担っており、国内に34の自動車生産工場があります。これらの工場は戦争の影響を直接受けており、サプライチェーン全体の混乱につながっています。生産と流通経路を円滑に維持する能力がないため、自動車の安全性と照明規制を満たすために必要なDRLなどの重要な自動車部品が不足しています。

技術別
LED DRL
ハロゲンDRL
キセノンDRL
車両タイプ別
乗用車
商用車
用途別
フロント照明
リア照明
サイド照明
室内照明
地域別
北米
アメリカ
o カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
その他のヨーロッパ
南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米
アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
中東・アフリカ

主な展開
2023年3月、HELLAはBlack Magic補助ヘッドランプ・シリーズを拡充し、新たに32種類のライトバーを追加しました。この拡張により、さまざまな車種に対応する照明ソリューションの幅が広がり、安全性と機能性の両方が向上します。これらのライトバーの導入により、通常の道路走行から過酷なオフロード走行まで、多様な市場ニーズに対応します。
2023年1月、日亜化学工業株式会社とInfineon Technologies AGは、ヘッドライト用に16,000個以上のマイクロLEDを搭載した高精細(HD)ライトエンジンを共同開発すると発表しました。この開発は、自動車照明技術の大きな進歩であり、照明の高解像度化と高精度化により、優れた照度と運転安全性の向上を目指します。
2022年7月、HELLAはスリム・ライト・システムを発表し、車内照明に新たな次元をもたらしました。このシステムは厚さわずか8ミリのスリムで軽量な設計のため、車両の内装にさりげなく組み込むことができます。この進歩により、より柔軟で美しいアンビエント照明ソリューションが可能になり、全体的な乗客体験が向上します。

レポートを購入する理由
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自動車用デイタイムランニングライトの世界市場レポートは、約62の表、53の図、210ページを提供します。

対象読者
– メーカー/バイヤー
– 業界投資家/投資銀行家
– 調査専門家
– 新興企業

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❖ レポートの目次 ❖

目次
1. 方法論と範囲
1.1. 調査方法
1.2. 調査目的と調査範囲
2. 定義と概要
3. エグゼクティブ・サマリー
3.1. 技術別スニペット
3.2. 自動車タイプ別
3.3. 用途別スニペット
3.4. 地域別スニペット
4. ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1. 推進要因
4.1.1.1. 安全性への関心の高まりと高度な機能への需要
4.1.1.2. スマートテクノロジーとの統合
4.1.2. 阻害要因
4.1.2.1. 先進DRLの高コスト
4.1.3. 機会
4.1.4. 影響分析
5. 産業分析
5.1. ポーターのファイブフォース分析
5.2. サプライチェーン分析
5.3. 価格分析
5.4. 規制分析
5.5. ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
5.6. DMI意見
6. COVID-19分析
6.1. COVID-19の分析
6.1.1. COVID以前のシナリオ
6.1.2. COVID中のシナリオ
6.1.3. COVID後のシナリオ
6.2. COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3. 需給スペクトラム
6.4. パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
6.5. メーカーの戦略的取り組み
6.6. 結論
7. 技術別
7.1. はじめに
7.1.1. 市場規模分析と前年比成長率分析(%), 技術別
7.1.2. 市場魅力度指数、技術別
7.2. LED DRL
7.2.1. 導入
7.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3. ハロゲンDRL
7.4. キセノンDRL
8. 車種別
8.1. はじめに
8.1.1. 車両タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2. 市場魅力度指数(自動車タイプ別
8.2. 乗用車
8.2.1.1. はじめに
8.2.1.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.2.2. 商用車
9. 用途別
9.1. 導入
9.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別
9.1.2. 市場魅力度指数(用途別
9.2. 前面照明
9.2.1. 序論
9.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3. リア照明
9.4. サイド照明
9.5. 室内照明
10. サステナビリティ分析
10.1. 環境分析
10.2. 経済分析
10.3. ガバナンス分析
11. 地域別
11.1. はじめに
11.1.1. 地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2. 市場魅力度指数、地域別
11.2. 北米
11.2.1. 序論
11.2.2. 主な地域別ダイナミクス
11.2.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
11.2.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、自動車タイプ別
11.2.5. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、用途別
11.2.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.2.6.1. 米国
11.2.6.2. カナダ
11.2.6.3. メキシコ
11.3. ヨーロッパ
11.3.1. はじめに
11.3.2. 主な地域別動向
11.3.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
11.3.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、自動車タイプ別
11.3.5. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、用途別
11.3.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.3.6.1. ドイツ
11.3.6.2. イギリス
11.3.6.3. フランス
11.3.6.4. イタリア
11.3.6.5. スペイン
11.3.6.6. その他のヨーロッパ
11.3.7. 南米
11.3.8. はじめに
11.3.9. 地域別主要市場
11.3.10. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
11.3.11. 市場規模分析とYoY成長率分析(%):自動車タイプ別
11.3.12. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、用途別
11.3.13. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.3.13.1. ブラジル
11.3.13.2. アルゼンチン
11.3.13.3. その他の南米地域
11.4. アジア太平洋
11.4.1. はじめに
11.4.2. 主な地域別ダイナミクス
11.4.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
11.4.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析 (%)、自動車タイプ別
11.4.5. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、用途別
11.4.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.4.6.1. 中国
11.4.6.2. インド
11.4.6.3. 日本
11.4.6.4. オーストラリア
11.4.6.5. その他のアジア太平洋地域
11.5. 中東・アフリカ
11.5.1. 序論
11.5.2. 主な地域別ダイナミクス
11.5.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
11.5.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%):自動車タイプ別
11.5.5. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
12. 競合情勢
12.1. 競争シナリオ
12.2. 市場ポジショニング/シェア分析
12.3. M&A分析
13. 企業プロフィール
13.1. General Electric Company *
13.1.1. 会社概要
13.1.2. 製品ポートフォリオと内容
13.1.3. 財務概要
13.1.4. 主な展開
13.2. HELLA GmbH & Co. KGaA
13.3. ICHIKOH INDUSTRIES, LTD.
13.4. KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
13.5. MAGNETI MARELLI
13.6. OSRAM GmbH
13.7. PIAA Corporation
13.8. STANLEY ELECTRIC CO., LTD.
13.9. Valeo Service
13.10. ZKW
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14. 付録
14.1. 会社概要とサービス
14.2. お問い合わせ

Overview
Global Automotive Daytime Running Lights (DRL) Market reached US$ 12.61 billion in 2023 and is expected to reach US$ 21.23 billion by 2031, growing with a CAGR of 6.8% during the forecast period 2024-2031.

The Automotive Daytime Running Lights (DRL) Market has been steadily growing due to higher road safety awareness and advancements in lighting technologies. DRLs increase the visibility of vehicles in daylight, thereby lowering the chances of accidents. Research conducted by Monash University Accident Research Centre in Melbourne found that DRLs can lower the likelihood of daytime crashes by 7.6%. Their impact is most noticeable in the moments before sunrise and after sunset, resulting in a 20.3% decrease in the risk of accidents.
The market's growth has been significantly influenced by the technological progress in LED lighting. LED-based DRLs are favored by automakers for their improved energy efficiency, extended lifespans and increased design options. A new study conducted by Monash University emphasizes the success of DRLs in hazardous conditions, indicating a decrease of 23.8% in the likelihood of accidents during sunrise or sunset on roads with speed limits exceeding 75 km/h.
Asia-Pacific is experiencing strong demand for automotive daytime running lights due to regulatory mandates, increased vehicle production and growing consumer awareness of road safety. Nations such as Japan have required daytime running lights in new cars since 2020 according to the Japanese Ministry of Transport. Leading car manufacturers such as China and India, which manufactured over 27 million and 5 million vehicles in 2023, are fueling market expansion.

Dynamics
Increasing Safety Concerns & Demand For Advanced Features
The increasing safety concerns and rising demand for technologically advanced features and systems are expected to propel the automotive daytime running lights market. Various countries across the globe have made it mandatory to install DRLs in vehicles to curb the rising fatalities and enhance the safety of passengers and drivers.
A study by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) in the United States reported that DRLs reduced the number of fatal accidents in the opposite direction during the daytime by 5 percent. Also, it reduced daytime opposite direction fatal crashes of a passenger vehicle with a motorcycle by 23 percent. These highlights underscore how the DRL mitigates road accidents significantly.

Integration with Smart Technologies
The development of smart automotive lighting systems, particularly those that adapt to varying driving conditions, is a significant trend in the automotive industry. This technology includes features such as automatic dimming and brightness adjustment based on ambient light conditions.
Audi has been a leader in implementing adaptive lighting systems, particularly with its Matrix LED technology, which allows for precise light distribution control. Similarly, BMW has integrated advanced adaptive lighting systems in its vehicles, enhancing safety and visibility. Their systems utilize sophisticated sensors to adjust the light beam according to driving conditions.

High Cost of Advanced DRLs
The adoption of advanced DRLs, particularly LED systems, is hindered by their higher costs compared to traditional lighting options. This makes them less accessible to price-sensitive consumers, potentially limiting market penetration. Regulations also play a significant role. The European Union and countries like Canada have mandated the use of DRLs on all new vehicles, which has accelerated the adoption of LED systems in these regions.
In contrast, in regions without such mandates, the adoption of LED DRLs remains lower due to their cost. Price sensitivity is a key factor in the automotive market, particularly in regions like Asia and Latin America, where vehicle affordability is a priority. According to a 2023 study, cost-sensitive consumers make up around 60% of the global automotive market, particularly in emerging economies where purchasing decisions are heavily influenced by price over premium features.

Segment Analysis
The global automotive daytime running lights market is segmented based on technology, vehicle type, application and region.
Growing Demand for LED DRLs Driven by Energy Efficiency, Cost-Effectiveness and Longevity
ED DRL (Daytime Running Light) technology is gaining traction in the automotive market. As LED DRLs are significantly more energy-efficient, using only 5-10 watts compared to the 40-80 watts consumed by traditional incandescent or halogen bulbs. This 80% energy savings makes LEDs a more sustainable choice, reducing fuel consumption and emissions.
Additionally, LEDs emit lighter and less heat than halogens, with over 90% of energy being converted into light, compared to only 10% for halogens. This efficiency not only improves vehicle visibility but also reduces wear and tear on the lighting system. Moreover, while LED headlights initially cost more, with prices ranging from US$ 100 to US$ 200 per pair, they are far more cost-effective over time.
Quality LED bulbs can last 5 to 10 times longer than halogens, which typically cost between US$ 35 to US$ 100 per pair. This extended lifespan reduces the frequency of replacements, lowering long-term costs for drivers. These advantages make LED DRLs a preferred choice for both automakers and consumers, driving their increasing demand in the market.

Geographical Penetration
Rising Focus on Safety, EV Growth and Luxury Vehicle Demand in Asia-Pacific
Asia-Pacific holds the largest market share in the global automotive daytime running lights market, driven by increasing consumer demand for safety features and the rapid growth of the electric vehicle industry. The EV market in China experienced a 40% growth in 2023, further driving the popularity of DRLs due to their widespread inclusion in electric vehicles. Moreover, there was a 16% growth in the luxury car industry in China in 2023, indicating an increasing demand for advanced DRL systems in the area.
Japan's dedication to promoting road safety reinforces the acceptance of DRLs. The goal of the Japanese government is to decrease traffic-related fatalities to less than 2,000 by 2025. In 2022, there was a decrease in traffic deaths to 2,610, representing a 1% reduction from the year before, partly ascribed to the higher adoption of safety features such as DRLs.
The emphasis on safety is increasing the sales of DRL in Japan. Due to the normalization of automotive semiconductor and parts supply, South Korea's automotive production volume increased by 13.0% in 2023 to reach 4,243,597 units, playing a significant role. Leading companies such as Hyundai and Kia are incorporating DRLs in their upcoming models, within their home countries and for international markets, solidifying Asia-Pacific's leadership in the worldwide DRL market.

Competitive Landscape
The major global players in the market include BASF SE, Celanese Corporation, HELM AG, LyondellBasell Industries Holdings B.V., Methanex Corporation, Mitsubishi Gas Chemical Company, Inc., Mitsui & Co., Ltd., PETRONAS Chemicals Group, SABIC and Zagros Petrochemical.

Sustainability Analysis
The automotive industry is witnessing a notable shift towards LED Daytime Running Lights (DRLs) due to their superior energy efficiency, longevity and lower environmental impact compared to traditional halogen bulbs. LED DRLs consume up to 50% less power, which enhances fuel efficiency and helps reduce carbon emissions. This transition is a significant step towards more sustainable automotive lighting solutions, reflecting a broader industry commitment to reducing environmental impact.
Manufacturers are also embracing eco-friendly materials for DRL housings and lenses. The adoption of recyclable and sustainable materials aims to minimize the environmental footprint associated with both production and disposal. This focus on material sustainability complements the shift to LED technology and underscores the industry's dedication to environmental stewardship throughout the product lifecycle.
Additionally, stricter energy efficiency standards imposed by governments and regulatory bodies are driving the automotive lighting sector towards more sustainable practices. The integration of DRLs with Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) further enhances vehicle safety while contributing to overall vehicle efficiency. Leading companies such as Hella, Valeo and Osram are at the forefront of this transition, investing in research and development to innovate and deliver more sustainable and effective lighting solutions.

Russia-Ukraine War Impact
The Russia-Ukraine war has significantly impacted the automotive industry, particularly in the production and supply of Daytime Running Lights (DRLs). The conflict has exacerbated existing supply chain blockages and semiconductor shortages, further straining the automotive sector. LMC Automotive reported that disruptions resulted in a 400,000-unit reduction in global vehicle production in 2022, causing global auto sales to decrease to 85.8 million units from a potential 93 million units if demand had been fully met.
Russia is a crucial player in the manufacturing of cars, vans and trucks, with 34 automobile production plants located within the country. The facilities have been directly impacted by the war, leading to disruptions in the supply chain as a whole. The lack of ability to keep production and distribution channels running smoothly has led to a shortage of crucial automotive parts, such as DRLs, needed for vehicle safety and meeting lighting regulations.

By Technology
● LED DRLs
● Halogen DRLs
● Xenon DRLs
By Vehicles Type
● Passenger Vehicles
● Commercial Vehicles
By Application
● Front Lighting
● Rear Lighting
● Side Lighting
● Interior Lighting
Region
● North America
o US
o Canada
o Mexico
● Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
● South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
● Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
● Middle East and Africa

Key Developments
● In March 2023, HELLA expanded its Black Magic auxiliary headlamp series by adding 32 new lightbars, which include 14 with ECE approval for on-road use and 18 designed for off-road applications. This expansion enhances the range of lighting solutions available for various vehicle types, improving both safety and functionality. The introduction of these lightbars caters to diverse market needs, from regular road use to demanding off-road conditions.
● In January 2023, Nichia Corporation and Infineon Technologies AG announced a collaboration to develop a high-definition (HD) light engine featuring over 16,000 micro-LEDs for headlight applications. This development represents a significant advancement in automotive lighting technology, aiming to provide superior illumination and enhanced driving safety through higher resolution and precision in lighting.
● In July 2022, HELLA’s introduction of the Slim Light System brings a new dimension to interior vehicle lighting. The system’s slim and lightweight design, at just eight millimeters thick, allows for versatile and unobtrusive integration within vehicle interiors. This advancement enables more flexible and aesthetically pleasing ambient lighting solutions, enhancing the overall passenger experience.

Why Purchase the Report?
● To visualize the global automotive daytime running lights market segmentation based on technology, vehicle type, application and region.
● Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
● Excel spreadsheet containing a comprehensive dataset of the automotive daytime running lights market, covering all levels of segmentation.
● PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
● Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global automotive daytime running lights market report would provide approximately 62 tables, 53 figures and 210 pages.

Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Technology
3.2. Snippet by Vehicle Type
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Safety Concerns & Demand for Advanced Features
4.1.1.2. Integration with Smart Technologies
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Cost of Advanced DRLs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Technology
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
7.2. LED DRLs*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Halogen DRLs
7.4. Xenon DRLs
8. By Vehicles Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicles Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicles Type
8.2. Passenger Vehicles
8.2.1.1. Introduction
8.2.1.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.2. Commercial Vehicles
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Front Lighting*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Rear Lighting
9.4. Side Lighting
9.5. Interior Lighting
10. Sustainability Analysis
10.1. Environmental Analysis
10.2. Economic Analysis
10.3. Governance Analysis
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicles Type
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.6.1. US
11.2.6.2. Canada
11.2.6.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicles Type
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.6.1. Germany
11.3.6.2. UK
11.3.6.3. France
11.3.6.4. Italy
11.3.6.5. Spain
11.3.6.6. Rest of Europe
11.3.7. South America
11.3.8. Introduction
11.3.9. Key Region-Specific Dynamics
11.3.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.3.11. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.3.12. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.13. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.13.1. Brazil
11.3.13.2. Argentina
11.3.13.3. Rest of South America
11.4. Asia-Pacific
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicles Type
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.6.1. China
11.4.6.2. India
11.4.6.3. Japan
11.4.6.4. Australia
11.4.6.5. Rest of Asia-Pacific
11.5. Middle East and Africa
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicles Type
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. General Electric Company *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Type Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. HELLA GmbH & Co. KGaA
13.3. ICHIKOH INDUSTRIES, LTD.
13.4. KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
13.5. MAGNETI MARELLI
13.6. OSRAM GmbH
13.7. PIAA Corporation
13.8. STANLEY ELECTRIC CO., LTD.
13.9. Valeo Service
13.10. ZKW
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

❖ 世界の自動車用デイタイムランニングライト(DRL)市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・自動車用デイタイムランニングライト(DRL)の世界市場規模は?
→DataM Intelligence社は2023年の自動車用デイタイムランニングライト(DRL)の世界市場規模を126.1億米ドルと推定しています。

・自動車用デイタイムランニングライト(DRL)の世界市場予測は?
→DataM Intelligence社は2031年の自動車用デイタイムランニングライト(DRL)の世界市場規模を212.3億米ドルと予測しています。

・自動車用デイタイムランニングライト(DRL)市場の成長率は?
→DataM Intelligence社は自動車用デイタイムランニングライト(DRL)の世界市場が2024年~2031年に年平均6.8%成長すると予測しています。

・世界の自動車用デイタイムランニングライト(DRL)市場における主要企業は?
→DataM Intelligence社は「BASF SE、Celanese Corporation、HELM AG、LyondellBasell Industries Holdings B.V.、Methanex Corporation、三菱ガス化学株式会社、三井物産株式会社、PETRONAS Chemicals Group、SABIC、Zagros Petrochemicalなど ...」をグローバル自動車用デイタイムランニングライト(DRL)市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

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