世界の自動車用フォーム市場(2024年~2031年)

【英語タイトル】Global Automotive Foams Market - 2024-2031

DataM Intelligenceが出版した調査資料(DATM24NM014)・商品コード:DATM24NM014
・発行会社(調査会社):DataM Intelligence
・発行日:2024年10月
・ページ数:224
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車・輸送機器
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User(1名閲覧用)USD4,350 ⇒換算¥661,200見積依頼/購入/質問フォーム
Global Site License(閲覧人数無制限)USD7,850 ⇒換算¥1,193,200見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

概要自動車用フォームの世界市場は、2023年に299.8億米ドルに達し、2031年には531.4億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは7.42%で成長する見込みです。

世界的な自動車産業の拡大が市場を牽引する主な要因になると予想されます。世界的に、自動車産業は、手頃な価格の自動車の出現、電子商取引部門の隆盛、モビリティおよびロジスティクスサービス事業者の存在感の高まりにより、好調な傾向を示しています。
電気自動車に対する消費者の需要の高まりと、2030年までに完全電動化を達成するという米国政府の野心的な目標が、米国における自動車産業の拡大を大きく後押ししています。そのため、自動車用発泡体の需要が刺激され、市場の成長が期待できます。
また、自動車税の減税など中国政府の経済振興策により、ガス自動車の販売が伸びており、自動車用フォームの市場見通しは良好です。現在、中国政府と電気自動車メーカーとの間で行われている補助金延長交渉は、電気自動車の販売を促進し、同国における自動車用フォームの販売にプラスの影響を与えると予想されています。

ダイナミクス
自動車生産台数の増加と電気自動車販売台数の増加
国際自動車工業会(OICA)によると、2022年の世界の自動車生産台数は6%増の8,501万台。この成長は、自動車の軽量化と効率向上に重要な役割を果たす自動車用フォームの需要を促進することが期待されるポジティブな傾向を示しています。
同時に、バッテリー電気自動車(BEV)とプラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)の世界販売台数は1,050万台に急増。国際エネルギー機関(IEA)の予測によると、電気自動車の世界販売台数は、二輪車と三輪車を除き、2030年までに1億2,500万台に達する可能性があります。全体として、自動車生産台数の増加とEVの販売台数は、原材料がもたらす課題にもかかわらず、自動車用発泡スチロールの需要を大幅に押し上げることになるでしょう。

価格変動
原材料
価格変動
原材料の価格変動への対応は、自動車用フォーム市場に大きな障害をもたらします。ポリウレタン、ポリエチレン、ポリプロピレンなどの原材料は自動車用フォームの生産に不可欠です。しかし、これらの製品の価格は、需給、地政学的不安、天候関連イベントなどの要因に影響されることがあり、市場の変動の影響を受けやすくなっています。
原材料コストの予測不可能な変動を考慮すると、メーカーは一貫した価格設定を維持する上で困難に直面する可能性があります。その結果、収益性に影響を及ぼし、事業拡大や革新的技術への投資が制限される可能性があります。さらに、原材料価格は環境問題の影響を受けることもあります。市場動向の観察者として、自動車用フォームの主原料であるポリウレタンの価格が、テキサス州の厳しい寒波に端を発した最近の原油価格の高騰によって急騰したことは注目に値します。このような急激な価格高騰は、サプライチェーンに重大な影響を及ぼし、企業の顧客注文への対応能力に影響を与える可能性があります。
効率的なサプライチェーン管理技術は、原材料価格の変動の影響を軽減するために、製造企業にとって極めて重要です。従来の石油系原材料への依存を減らす方法を探るには、代替ソースの模索、新しいソースの開発、より持続可能な材料の研究などが考えられます。

セグメント分析
自動車用フォームの世界市場は、タイプ、用途、エンドユーザー、地域によって区分されます。
用途別では、内装サブセグメントが市場を支配
自動車用フォームの主な用途は、ダッシュボード、シャーシ部品、ケーブル被覆、ヘッドレスト、ステアリングホイール、ギアノブ、シート、バンパー、ドアトリムなど。これらの用途で世界的に使用されているのは、粒子状ポリウレタンフォームが主流です。この発泡体には、断熱性、クッション性、窓の密閉性、音響特性などの利点があります。
これらの発泡体は軽量であるため、車両全体の重量を軽減し、燃費を向上させ、排出ガスを軽減します。また、遮音性により車内の騒音レベルを効果的に低減し、ドライビングエクスペリエンスを向上させます。そのため、ポリウレタン発泡体は、内燃機関(ICE)や電気自動車(EV)のさまざまな内装用途で、メーカーの間で人気が高まっています。
2022年5月、中国の著名なバスメーカーである金隆聯合汽車(蘇州)有限公司は、BASF SEと共同で水吹きポリウレタン断熱スプレーフォーム「エラストフレックスCE 3651/108」を開発しました。このフォームは、業務用バスの部品や車内の断熱に使用されます。

地理的浸透
アジア太平洋地域における自動車産業の成長
アジア太平洋地域は、世界の自動車用フォーム市場の支配的な地域となっています。同地域の自動車部門は、購買力の増加、パーソナルモビリティに対する消費者の需要の急増、自動車メーカーによる費用対効果の高いモデルの導入によって牽引されると予測されています。中国は、生産能力と年間売上高の両面で最大の自動車市場として広く認知されています。
国際貿易局の統計によると、2025年までに国内生産台数は3,500万台に達すると予測されています。COVID-19。19のトレンドが2022年3月に中国で再発したことにより、中国汽車工業協会の報告によると、2022年の自動車販売予測目標は減少。
自動車税の引き下げなど中国政府が実施した景気刺激策により、ガソリン車の販売が急増。また、現在中国政府と電気自動車メーカーとの間で行われている電気自動車への補助金延長交渉は、電気自動車の販売改善につながり、同国における自動車用フォームの販売に好影響を与えると予想されています。

競争状況
同市場における世界の主なプレーヤーには、Armacell、BASF SE、Woodbridge、Dow、DuPont、Recticel NV、Borealis AG、Johnson Controls、Bridgestone Corporation、Saint Gobain、Paul Bauder GmbH & Co. KG、CT Formpolster GmbH、Vita (Holdings) Limited、GF. ManufacturingCo.、Ltd.、Huntsman International LLC。

ロシア・ウクライナ紛争の影響分析
現在進行中のロシアとウクライナの紛争は、自動車産業、特に自動車用フォーム分野を含む様々な分野に顕著な影響を及ぼしています。現在進行中のパンデミックは、既存のサプライチェーンの課題をさらに悪化させ、戦争は状況を悪化させるばかりです。現在、原材料、半導体チップ、EV用バッテリーが不足しています。
戦争のため、輸出制裁が課せられ、特定のOEMやサプライヤーがロシアとの取引を停止しています。ジャガー・ランドローバーやホンダといった自動車メーカーの減産は、戦争の直接的な結果です。ある調査結果によると、現在進行中の戦争により、世界の自動車生産台数は大幅に減少し、最大で100万台に達する可能性があると予測されています。
現在の状況を考えると、戦争が商品需要と価格に大きな影響を与えていることは注目に値します。その結果、消費者の需要も影響を受ける可能性があります。戦争後、自動車産業は大きな変化を遂げました。欧米のメーカーが市場から撤退したため、中国企業がその穴を埋めるために参入する機会が生まれたのです。その一例として、ロシアにおける2022年の軽自動車販売台数は、前年比58.8%減という大幅な落ち込みを経験しました。しかし、中国の自動車メーカーが同国への輸出を拡大することで、この状況を活用していることは注目に値します。

タイプ別
– ポリウレタン(PU)フォーム
– ポリオレフィン(PO)フォーム
– その他
用途別
– インテリア
o シート
o インストルメントパネル
o 天井
o ドアパネルとウォーターシールド
o シール、ガスケット、NVH
o その他
– 外装
o バンパーシステム
o その他
エンドユーザー別
– 乗用車
– 小型商用車(LCV)
– 大型商用車(HCV)
地域別
– 北米
o 米国
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
– 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米
– アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
– 中東およびアフリカ

主な展開
– 2022年5月、中国の著名なバスメーカーである金龍聯合汽車(蘇州)有限公司はBASF SEと提携し、水吹きポリウレタン断熱スプレーフォームであるElastoflex CE 3651/108を開発しました。当社のフォームは、業務用バスの部品や内装の断熱に最適です。
– 2022年10月、BASF SEはインドのムンバイにある真新しいポリウレタン用途開発研究所を公開しました。この最新鋭施設は、快適性、性能、排出ガス削減、生産性などのさまざまな要素について、成形ポリウレタンフォームを試験する自動車産業メーカーを支援することを目的としています。この施設は、これらの発泡体の品質と効率を高めるための貴重なリソースとなります。
– 2022年9月、コベストロAGは、バイオ循環原料を使用したポリエーテルポリオールの新しい製品ラインを発表しました。これらのポリオールは、再生可能なトルエンジイソシアネート(TDI)から派生したもので、自動車シートによく見られる柔軟なポリウレタンフォームを製造するための重要な原料です。

レポートを購入する理由
– タイプ、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の自動車用発泡体市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。
– トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
– 自動車用発泡体市場の包括的なデータセットを含む、あらゆるレベルのセグメンテーションを網羅したエクセルスプレッドシート。
– 徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析からなるPDFレポート。
– 主要企業の主要製品を網羅した製品マッピング(エクセル形式)。
自動車用発泡体の世界市場レポートは、約71の表、54の図、224ページを提供します。

対象読者
– メーカー/バイヤー
– 業界投資家/投資銀行家
– 調査専門家
– 新興企業

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

目次
1. 方法論と範囲
1.1. 調査方法
1.2. 調査目的と調査範囲
2. 定義と概要
3. エグゼクティブ・サマリー
3.1. タイプ別スニペット
3.2. 用途別スニペット
3.3. エンドユーザー別スニペット
3.4. 地域別スニペット
4. ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1. 推進要因
4.1.1.1. 自動車生産台数とEV販売台数の増加
4.1.2. 阻害要因
4.1.2.1. 原材料価格の変動
4.1.3. 機会
4.1.4. 影響分析
5. 産業分析
5.1. ポーターのファイブフォース分析
5.2. サプライチェーン分析
5.3. 価格分析
5.4. 規制分析
5.5. ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
5.6. DMI意見
6. COVID-19分析
6.1. COVID-19の分析
6.1.1. COVID-19以前のシナリオ
6.1.2. COVID-19開催中のシナリオ
6.1.3. COVID-19後のシナリオ
6.2. COVID-19中の価格ダイナミクス
6.3. 需給スペクトラム
6.4. パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
6.5. メーカーの戦略的取り組み
6.6. 結論
7. タイプ別
7.1. はじめに
7.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
7.1.2. 市場魅力度指数(タイプ別
7.2. ポリウレタン(PU)フォーム
7.2.1. はじめに
7.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析 (%)
7.3. ポリオレフィン(PO)フォーム
7.4. その他
8. 用途別
8.1. 導入
8.1.1. 用途別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2. 市場魅力度指数、用途別
8.2. インテリア
8.2.1. はじめに
8.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析 (%)
8.2.3. 座席
8.2.4. インストルメントパネル
8.2.5. ヘッドライナー
8.2.6. ドアパネル&ウォーターシールド
8.2.7. シール、ガスケット、NVH
8.2.8. その他
8.3. 外装
8.3.1. バンパーシステム
8.3.2. その他
9. エンドユーザー別
9.1. 導入
9.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
9.1.2. 市場魅力度指数(エンドユーザー別
9.2. 乗用車
9.2.1. はじめに
9.2.2. 市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3. 小型商用車(LCV)
9.4. 大型商用車(HCV)
10. 地域別
10.1. はじめに
10.1.1. 地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2. 市場魅力度指数、地域別
10.2. 北米
10.2.1. 序論
10.2.2. 主な地域別ダイナミクス
10.2.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.2.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.2.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
10.2.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
10.2.6.1. 米国
10.2.6.2. カナダ
10.2.6.3. メキシコ
10.3. ヨーロッパ
10.3.1. はじめに
10.3.2. 主な地域別ダイナミクス
10.3.3. タイプ別€市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.3.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、用途別
10.3.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
10.3.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
10.3.6.1. ドイツ
10.3.6.2. イギリス
10.3.6.3. フランス
10.3.6.4. スペイン
10.3.6.5. イタリア
10.3.6.6. その他のヨーロッパ
10.4. 南米
10.4.1. はじめに
10.4.2. 地域別主要市場
10.4.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.4.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%)、用途別
10.4.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
10.4.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
10.4.6.1. ブラジル
10.4.6.2. アルゼンチン
10.4.6.3. その他の南米諸国
10.5. アジア太平洋
10.5.1. 序論
10.5.2. 主な地域別ダイナミクス
10.5.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.5.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.5.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
10.5.6. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
10.5.6.1. 中国
10.5.6.2. インド
10.5.6.3. 日本
10.5.6.4. オーストラリア
10.5.6.5. その他のアジア太平洋地域
10.6. 中東・アフリカ
10.6.1. 序論
10.6.2. 主な地域別ダイナミクス
10.6.3. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.6.4. 市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.6.5. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
11. 競合情勢
11.1. 競争シナリオ
11.2. 市場ポジショニング/シェア分析
11.3. M&A分析
12. 企業プロフィール
12.1. Armacell *
12.1.1. 会社概要
12.1.2. 製品ポートフォリオと内容
12.1.3. 財務概要
12.1.4. 主な展開
12.2. BASF SE
12.3. Woodbridge
12.4. Dow
12.5. DuPont
12.6. Recticel NV
12.7. Borealis AG
12.8. Johnson Controls
12.9. Bridgestone Corporation
12.10. Saint Gobain
12.11. Paul Bauder GmbH & Co. KG
12.12. CT Formpolster GmbH
12.13. Vita (Holdings) Limited
12.14. GF. Manufacturing Co., Ltd
12.15. Huntsman International LLC
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13. 付録
13.1. 弊社とサービスについて
13.2. お問い合わせ

Overview
Global Automotive Foams Market reached US$ 29.98 billion in 2023 and is expected to reach US$ 53.14 billion by 2031, growing with a CAGR of 7.42% during the forecast period 2024-2031.

The expansion of the worldwide automotive sector is expected to be the primary factor propelling the market. Globally, the automobile industry has been experiencing a favorable trend owing to the emergence of affordable vehicles, the flourishing e-commerce sector, and the growing presence of mobility and logistics service operators.
The increasing consumer demand for electric vehicles and the ambitious goals established by the US government to achieve full electrification by 2030 have significantly bolstered the expansion of the automotive industry in the nation. Therefore, this can stimulate the demand for automobile foams, thereby creating a favorable market growth outcome.
The Chinese government's attempts to promote its economy, such as decreased car taxes, have increased the sales of gas-powered automobiles, indicating a favorable market outlook for automotive foams. The current negotiations between the Chinese government and electric car producers to prolong subsidies are anticipated to enhance electric vehicle sales and positively influence automotive foam sales in the country.

Dynamics
Rise in Vehicle Production and EV Sales
In 2022, global vehicle production increased by 6%, totaling 85.01 million units, according to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA). This growth signals a positive trend that is expected to drive demand for automotive foams, which play a crucial role in reducing vehicle weight and enhancing efficiency.
Simultaneously, global sales of Battery Electric Vehicles (BEVs) and plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) surged to 10.5 million units, reflecting a remarkable 60% growth compared to the previous year, as reported by EV Volumes. Projections by the International Energy Agency (IEA) indicate that global electric vehicle sales could reach 125 million by 2030, excluding two- and three-wheelers. Overall, the rising vehicle production and EV sales are set to significantly boost the demand for automotive foam, despite challenges posed by raw material

Price Volatility.
Raw Material
Price Volatility
Dealing with the fluctuating prices of raw materials poses a significant hurdle for the automobile foam market. Raw ingredients such as polyurethane, polyethylene, and polypropylene are crucial for the production of automotive foam. However, prices of these products can be influenced by factors such as supply and demand, geopolitical unrest, and weather-related events, making them vulnerable to fluctuations in the market.
Given the unpredictable fluctuations in raw material costs, manufacturers may face challenges in maintaining consistent pricing. This, in turn, can impact their profitability and limit their capacity to expand or invest in innovative technologies. In addition, raw material prices can be influenced by environmental concerns. As an observer of market trends, it's worth noting that the cost of polyurethane, a key ingredient in vehicle foam, has surged due to the recent spike in oil prices triggered by the severe cold weather in Texas. Such a sudden surge in prices can have significant consequences on the supply chain, potentially impacting businesses' ability to fulfill customer orders.
Efficient supply chain management techniques are crucial for manufacturing companies to mitigate the impact of raw material price fluctuations. Exploring ways to reduce dependence on traditional petroleum-based raw materials can include seeking out alternative sources, developing new sources, and researching more sustainable materials.

Segment Analysis
The global automotive foams market is segmented based on type, application, end-user and region.
Based On The Application, The Interior Sub-Segment Dominated The Market
Internally, automotive foams find primary use in dashboards, chassis components, cable sheathing, headrests, steering wheels, gear knobs, seats, bumpers, door trims, and various other uses. Particulate polyurethane foam is the predominant foam utilized globally for these purposes. This foam offers advantages such as insulating attributes, cushioning, window encapsulation, and acoustical characteristics.
The lightweight nature of these foams facilitates a reduction in the overall weight of the vehicle, therefore enhancing fuel efficiency and mitigating emissions. Through the provision of acoustical insulation characteristics, these foams effectively mitigate noise levels within the vehicle, so enhancing the driving experience. Therefore, polyurethane foams have become increasingly popular among manufacturers for a range of interior uses in internal combustion engines (ICEs) and electric vehicles (EVs).
In May 2022, King Long United Automotive (SuZhou) Co., Ltd., a prominent bus manufacturer in China, collaborated with BASF SE to create a water-blown polyurethane insulation spray foam called Elastoflex CE 3651/108. This foam will be utilized for insulating components and the inside of commercial buses.

Geographical Penetration
The Rising Automotive Sector In Asia-Pacific
Asia-Pacific emerged as the dominant area in the worldwide automotive foams market. The vehicle sector in the region is projected to be driven by the growth in purchasing power, surging consumer demand for personal mobility, and the introduction of cost-effective models by automotive manufacturers. China is widely recognized as the greatest automotive market in terms of both production capacity and yearly sales generated.
Based on the statistics from the International Trade Administration, it is projected that domestic production will reach 35 million automobiles by 2025. COVID-19. The recurrence of the 19 trends in China in March 2022 has led to a decrease in the projected vehicle sales target for 2022, as reported by the China Association of Automobile Manufacturers.
The economic stimulus measures implemented by the Chinese government, including as the reduction of car tax, have led to a surge in the sales of gasoline-powered vehicles. Furthermore, the current negotiations between the Chinese government and electric vehicle manufacturers to prolong the subsidies for electric vehicles are anticipated to lead to improved sales of electric vehicles and have a favorable effect on the sales of automotive foams in the country.

Competitive Landscape
The major global players in the market include Armacell, BASF SE, Woodbridge, Dow, DuPont, Recticel NV, Borealis AG, Johnson Controls, Bridgestone Corporation, Saint Gobain, Paul Bauder GmbH & Co. KG, CT Formpolster GmbH, Vita (Holdings) Limited, GF. Manufacturing Co., Ltd, and Huntsman International LLC.

Russia-Ukraine War Impact Analysis
The ongoing conflict between Russia and Ukraine has had a notable influence on various sectors, including the automotive industry and specifically the automotive foam sector. The ongoing pandemic has further compounded the existing supply chain challenges, with the war only exacerbating the situation. There are currently shortages of raw materials, semiconductor chips, and EV batteries.
Due to the war, export sanctions have been imposed, causing certain OEMs and suppliers to cease trading with Russia. Output cuts from automakers such as Jaguar Land Rover and Honda have been a direct result of the war. According to certain research findings, it is projected that the ongoing war may result in a significant decrease in global vehicle production, potentially reaching up to a million units.
Given the current situation, it's worth noting that the war has had a significant impact on commodity demand and prices. As a result, there is a possibility that consumer demand could be affected as well. In the wake of the war, the automotive industry has undergone significant changes, as Western manufacturers have exited the market, creating opportunities for Chinese companies to step in and fill the void. As an illustration, light-vehicle sales in Russia experienced a significant decline of 58.8% in 2022 compared to the previous year. However, it is worth noting that Chinese automakers are capitalizing on this situation by ramping up their exports to the country

By Type
• Polyurethane (PU) Foam
• Polyolefin (PO) Foam
• Others
By Application
• Interior
o Seating
o Instrument Panels
o Headliners
o Door Panels &Water shields
o Seals, Gaskets & NVH
o Others
• Exterior
o Bumper System
o Others
By End-User
• Passenger Cars
• Light Commercial Vehicles (LCV)
• Heavy Commercial Vehicles (HCV)
By Region
• North America
o US
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa

Key Developments
• In May 2022, King long United Automotive (SuZhou) Co., Ltd., a prominent bus manufacturer in China, partnered with BASF SE to create Elastoflex CE 3651/108, a water-blown polyurethane insulation spray foam. Our foam is perfect for insulating parts and the interior of commercial buses.
• In October 2022, BASF SE unveiled a brand new Polyurethane Application Development Laboratory in Mumbai, India. This state-of-the-art facility aims to assist automotive industry manufacturers in testing molded polyurethane foams for various factors such as comfort, performance, emission reduction, and productivity. It serves as a valuable resource for enhancing the quality and efficiency of these foams.
• In September 2022, Covestro AG unveiled a new line of polyether polyols made from bio-circular feedstock. These polyols are derived from renewable toluene diisocyanate (TDI) and serve as crucial raw materials for producing flexible polyurethane foams commonly found in car seats.

Why Purchase the Report?
• To visualize the global automotive foams market segmentation based on type, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel spreadsheet containing a comprehensive dataset of the automotive foams market, covering all levels of segmentation.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global automotive foams market report would provide approximately 71 tables, 54 figures, and 224 pages

Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by End-user
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rise in Vehicle Production and EV Sales
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Raw Material Price Volatility
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Polyurethane (PU) Foam *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Polyolefin (PO) Foam
7.4. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Interior *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.3. Seating
8.2.4. Instrument Panels
8.2.5. Headliners
8.2.6. Door Panels &Water shields
8.2.7. Seals, Gaskets & NVH
8.2.8. Others
8.3. Exterior
8.3.1. Bumper System
8.3.2. Others
9. By End-user
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-user
9.2. Passenger Cars *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Light Commercial Vehicles (LCV)
9.4. Heavy Commercial Vehicles (HCV)
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. US
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. € Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Spain
10.3.6.5. Italy
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Armacell *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. BASF SE
12.3. Woodbridge
12.4. Dow
12.5. DuPont
12.6. Recticel NV
12.7. Borealis AG
12.8. Johnson Controls
12.9. Bridgestone Corporation
12.10. Saint Gobain
12.11. Paul Bauder GmbH & Co. KG
12.12. CT Formpolster GmbH
12.13. Vita (Holdings) Limited
12.14. GF. Manufacturing Co., Ltd
12.15. Huntsman International LLC
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

❖ 世界の自動車用フォーム市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・自動車用フォームの世界市場規模は?
→DataM Intelligence社は2023年の自動車用フォームの世界市場規模を299.8億米ドルと推定しています。

・自動車用フォームの世界市場予測は?
→DataM Intelligence社は2031年の自動車用フォームの世界市場規模を531.4億米ドルと予測しています。

・自動車用フォーム市場の成長率は?
→DataM Intelligence社は自動車用フォームの世界市場が2024年~2031年に年平均7.4%成長すると予測しています。

・世界の自動車用フォーム市場における主要企業は?
→DataM Intelligence社は「Armacell、BASF SE、Woodbridge、Dow、DuPont、Recticel NV、Borealis AG、Johnson Controls、Bridgestone Corporation、Saint Gobain、Paul Bauder GmbH & Co. KG、CT Formpolster GmbH、Vita (Holdings) Limited、GF. ManufacturingCo.、Ltd.、Huntsman International LLCなど ...」をグローバル自動車用フォーム市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

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