世界のバイオ再生型化学品市場2021-2031:種類別(グリセロール、乳酸、コハク酸、アセトン、その他)、用途別

【英語タイトル】Global Bio-Renewable Chemicals Market By Type (Glycerol, Lactic Acid, Succinic Acid, Acetone, Others), By Application (Packaging, Food and Beverages, Personal Care and Cosmetics, Chemical Industry, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MA065)・商品コード:ALD23MA065
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年12月
・ページ数:483
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:化学
◆販売価格オプション(消費税別)
Online Only(1名閲覧、印刷不可)USD3,570 ⇒換算¥542,640見積依頼/購入/質問フォーム
Single User(1名閲覧)USD5,730 ⇒換算¥870,960見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise User(閲覧人数無制限)USD9,600 ⇒換算¥1,459,200見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料では、2021年に25億ドルであった世界のバイオ再生型化学品市場規模が、2031年までに74億ドルに達し、2022年から2031年の間に年平均11.6%で成長すると予想しています。本資料は、バイオ再生型化学品の世界市場を総合的に分析し、市場実態を明らかにするとともに、将来を展望したレポートです。イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、種類別(グリセロール、乳酸、コハク酸、アセトン、その他)分析、用途別(包装、食品・飲料、パーソナルケア&化粧品、化学工業、その他)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、競争状況、企業情報などの項目を掲載しています。本書には、Gevo, Inc.、Vizag Chemical、solvay、BASF SE、Unilever plc、ZeaChem、Cargill, Incorporated、DuPont de Nemours, Inc.、Elevance Health、Amyrisなどの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界のバイオ再生型化学品市場規模:種類別
- グリセロールの市場規模
- 乳酸の市場規模
- コハク酸の市場規模
- アセトンの市場規模
- その他の市場規模
・世界のバイオ再生型化学品市場規模:用途別
- 包装における市場規模
- 食品・飲料における市場規模
- パーソナルケア&化粧品における市場規模
- 化学工業における市場規模
- その他における市場規模
・世界のバイオ再生型化学品市場規模:地域別
- 北米のバイオ再生型化学品市場規模
- ヨーロッパのバイオ再生型化学品市場規模
- アジア太平洋のバイオ再生型化学品市場規模
- 中南米・中東・アフリカのバイオ再生型化学品市場規模
・競争状況
・企業情報

バイオ再生型化学品の世界市場規模は2021年に24億ドル、2031年には73億ドルに達すると予測され、2022年から2031年までの年平均成長率は11.6%となる見込みです。
バイオ再生型化学品とは、農業原料や廃棄物、バイオマス、有機廃棄物、その他の再生可能資源から得られる化学品のことです。バイオ再生型化学品の例としては、コハク酸、ポリ乳酸、ポリプロピレン、アセトンなどがあります。これらの化学物質は、包装、バイオプラスチック、食品・飲料、繊維など、さまざまな最終用途分野で応用されています。

疾病の深刻化により、医薬品分野の研究開発活動は急増しており、バイオ再生可能な乳酸は、その抗菌特性のために様々な医薬品に広く使用されています。これは、バイオ再生型化学品市場の成長を担う主要な促進要因の一つとして機能する可能性があります。さらに、パーソナルケア活動に対する意識の高まりは、バイオ再生可能化学物質が皮膚を優しく剥離するために使用される様々なパーソナルケア製品の需要を増加させています。さらに、化粧品処方におけるバイオ再生可能乳酸の使用は、保湿、死んだ細胞の排出、細胞の再生を促進します。さらに、肌を柔らかくし、水分を保持し、輝きを与えます。これらの要因が総合的に、成長するパーソナルケア分野でのバイオ再生型化学品の利用を急増させる可能性があり、バイオ再生型化学品市場の成長を促進します。

さらに、業界のトレンドは、従来のプラスチックへの依存を減らすために、バイオベースの製品にシフトしています。これらの要因により、乳酸ベースのバイオプラスチックの需要が増加しています。このため、バイオプラスチック生産の原料として使用される乳酸の需要が急増し、バイオ再生型化学品市場に有利な機会が生まれる可能性があります。しかし、バイオ再生型化学品は他の合成化学品に比べてコストが高いため、バイオ再生型化学品市場の成長が抑制される可能性があります。
その一方で、世界人口の増加により、幅広い消費財の需要が急増し、先進国および先進国の両方で化学品製造施設の設立が急増しています。持続可能な開発と相まって、環境に優しい活動に対する意識が高まり、これらの化学品製造施設は、幅広い消費財の生産にバイオベースの化学品を使用する方向にシフトしています。このような要因により、予測期間中、バイオ再生型化学品市場にとって有益な機会が創出されると予測されます。

バイオ再生型化学品市場は、種類、用途、地域によって区分されます。種類別では、市場はグリセロール、乳酸、コハク酸、アセトン、その他に分類されます。用途別では、包装、食品・飲料、パーソナルケア・化粧品、化学工業、その他に分類されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに市場を分けて分析しています。

バイオ再生型化学品の世界市場レポートでは、Gevo, Inc.、Vizag Chemical、Solvay、BASF SE、Unilever PLC、ZeaChem、Cargill, Incorporated、DuPont de Nemours, Inc.、Elevance Health、Amyrisなどの主要企業を紹介しています。また、本レポートではこれらの主要企業のプロフィールだけでなく、詳細な競合分析も提供しています。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・2021年から2031年までの世界のバイオ再生型化学品市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、世界のバイオ再生型化学品市場の有力な機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・世界のバイオ再生型化学品市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国について、世界市場に対する収益貢献度をマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・地域別および世界のバイオ再生型化学品市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
種類別
乳酸
コハク酸
アセトン
グリセリン
その他

用途別
包装
食品・飲料
パーソナルケア・化粧品
化学工業
その他

地域別
・北米
米国
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
フランス
スペイン
イタリア
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
インド
日本
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他のLAMEA地域

〈主要市場プレイヤー〉
Gevo, Inc.
Vizag Chemical
solvay
BASF SE
Unilever plc
ZeaChem
Cargill, Incorporated
DuPont de Nemours, Inc.
Elevance Health
Amyris

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. High bargaining power of buyers
3.3.3. High threat of substitutes
3.3.4. High threat of new entrants
3.3.5. Moderate intensity of rivalry
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Low environmental footprint as compared to petrochemicals
3.4.1.2. Rising demand for chemicals serviced from renewable resources
3.4.1.3. Rapid transition towards bioeconomy and renewable feedstocks

3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High costs of bio-renewable chemicals

3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. High prominence of bio-renewable chemicals among various end use sectors

3.5. COVID-19 Impact Analysis on the market
3.6. Key Regulation Analysis
3.7. Patent Landscape
3.8. Pricing Analysis
3.9. Regulatory Guidelines
3.10. Value Chain Analysis
CHAPTER 4: GLOBAL BIO-RENEWABLE CHEMICALS MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Glycerol
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Lactic Acid
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Succinic Acid
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Acetone
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.6. Others
4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2. Market size and forecast, by region
4.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: GLOBAL BIO-RENEWABLE CHEMICALS MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Packaging
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Food and Beverages
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Personal Care and Cosmetics
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Chemical Industry
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
5.6. Others
5.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.6.2. Market size and forecast, by region
5.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: GLOBAL BIO-RENEWABLE CHEMICALS MARKET, BY REGION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast By Region
6.2. North America
6.2.1. Key trends and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by Type
6.2.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4. Market size and forecast, by country
6.2.4.1. U.S.
6.2.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.2.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4.2. Canada
6.2.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.2.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4.3. Mexico
6.2.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.2.4.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3. Europe
6.3.1. Key trends and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by Type
6.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4. Market size and forecast, by country
6.3.4.1. Germany
6.3.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.2. UK
6.3.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.3. France
6.3.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.4. Spain
6.3.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.4.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.4.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.5. Italy
6.3.4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.5.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.5.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.6. Rest of Europe
6.3.4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.6.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.6.3. Market size and forecast, by Application
6.4. Asia-Pacific
6.4.1. Key trends and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by Type
6.4.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4. Market size and forecast, by country
6.4.4.1. China
6.4.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.2. India
6.4.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.3. Japan
6.4.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.3.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.4. South Korea
6.4.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.4.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.4.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.5. Australia
6.4.4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.5.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.5.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.6. Rest of Asia-Pacific
6.4.4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.6.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.6.3. Market size and forecast, by Application
6.5. LAMEA
6.5.1. Key trends and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by Type
6.5.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4. Market size and forecast, by country
6.5.4.1. Brazil
6.5.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.5.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4.2. Saudi Arabia
6.5.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.5.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4.3. South Africa
6.5.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.5.4.3.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4.4. Rest of LAMEA
6.5.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.4.2. Market size and forecast, by Type
6.5.4.4.3. Market size and forecast, by Application
CHAPTER 7: COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Introduction
7.2. Top winning strategies
7.3. Product Mapping of Top 10 Player
7.4. Competitive Dashboard
7.5. Competitive Heatmap
7.6. Top player positioning, 2021
CHAPTER 8: COMPANY PROFILES
8.1. Gevo, Inc.
8.1.1. Company overview
8.1.2. Key Executives
8.1.3. Company snapshot
8.1.4. Operating business segments
8.1.5. Product portfolio
8.1.6. Business performance
8.1.7. Key strategic moves and developments
8.2. Vizag Chemical
8.2.1. Company overview
8.2.2. Key Executives
8.2.3. Company snapshot
8.2.4. Operating business segments
8.2.5. Product portfolio
8.3. DuPont de Nemours, Inc.
8.3.1. Company overview
8.3.2. Key Executives
8.3.3. Company snapshot
8.3.4. Operating business segments
8.3.5. Product portfolio
8.3.6. Business performance
8.3.7. Key strategic moves and developments
8.4. solvay
8.4.1. Company overview
8.4.2. Key Executives
8.4.3. Company snapshot
8.4.4. Operating business segments
8.4.5. Product portfolio
8.4.6. Business performance
8.4.7. Key strategic moves and developments
8.5. BASF SE
8.5.1. Company overview
8.5.2. Key Executives
8.5.3. Company snapshot
8.5.4. Operating business segments
8.5.5. Product portfolio
8.5.6. Business performance
8.6. Elevance Health
8.6.1. Company overview
8.6.2. Key Executives
8.6.3. Company snapshot
8.6.4. Operating business segments
8.6.5. Product portfolio
8.6.6. Business performance
8.7. Unilever plc
8.7.1. Company overview
8.7.2. Key Executives
8.7.3. Company snapshot
8.7.4. Operating business segments
8.7.5. Product portfolio
8.7.6. Business performance
8.8. Amyris
8.8.1. Company overview
8.8.2. Key Executives
8.8.3. Company snapshot
8.8.4. Operating business segments
8.8.5. Product portfolio
8.8.6. Business performance
8.9. ZeaChem
8.9.1. Company overview
8.9.2. Key Executives
8.9.3. Company snapshot
8.9.4. Operating business segments
8.9.5. Product portfolio
8.10. Cargill, Incorporated
8.10.1. Company overview
8.10.2. Key Executives
8.10.3. Company snapshot
8.10.4. Operating business segments
8.10.5. Product portfolio
8.10.6. Business performance
8.10.7. Key strategic moves and developments



★調査レポート[世界のバイオ再生型化学品市場2021-2031:種類別(グリセロール、乳酸、コハク酸、アセトン、その他)、用途別] (コード:ALD23MA065)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界のバイオ再生型化学品市場2021-2031:種類別(グリセロール、乳酸、コハク酸、アセトン、その他)、用途別]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆