第1章 世界の放送&デジタルTV市場 エグゼクティブサマリー
1.1. 世界の放送&デジタルTV市場規模および予測(2022年~2032年)
1.2. 地域別概要
1.3. セグメント別概要
1.3.1. コンテンツタイプ別
1.3.2. 配信チャネル別
1.3.3. 技術およびプラットフォーム別
1.4. 主要トレンド
1.5. 不況の影響
1.6. アナリストの推奨事項および結論
第2章 世界の放送&デジタルTV市場の定義と調査の前提条件
2.1. 調査の目的
2.2. 市場の定義
2.3. 調査の前提条件
2.3.1. 対象範囲と除外範囲
2.3.2. 制限事項
2.3.3. 供給サイド分析
2.3.4. 需要サイド分析
2.4. 推定方法
2.5. 調査対象年
2.6. 通貨換算レート
第3章 世界の放送&デジタルTV市場の動向
3.1. 市場推進要因
3.1.1. コンテンツ消費の傾向
3.1.2. 放送における技術的進歩
3.1.3. 国際スポーツイベントによる収益
3.1.4. 広告収入の増加
3.2. 市場の課題
3.2.1. ケーブルテレビ離れとストリーミングサービスの台頭
3.2.2. インフラコストの高さとメンテナンス
3.2.3. オンラインプラットフォームとの競争
3.3. 市場機会
3.3.1. ストリーミングおよびデジタルコンテンツに対する需要の高まり
3.3.2. IPTVおよびOTTサービスの拡大
3.3.3. バーチャルリアリティ(VR)および拡張現実(AR)放送の台頭
第4章 世界の放送&デジタルTV市場の業界分析
4.1. ポーターのファイブフォース分析
4.1.1. 供給業者の交渉力
4.1.2. 購入業者の交渉力
4.1.3. 新規参入の脅威
4.1.4. 代替品の脅威
4.1.5. 競争の激しさ
4.2. PESTEL分析
4.2.1. 政治
4.2.2. 経済
4.2.3. 社会
4.2.4. 技術
4.2.5. 環境
4.2.6. 法律
4.3. 主要投資機会
4.4. 勝利の方程式と洞察
4.5. アナリストの推奨事項と結論
第5章 コンテンツタイプ別世界放送・デジタルテレビ市場規模・予測(2022年~2032年)
5.1. セグメントの概要
5.2. 世界の放送&デジタルTV市場:コンテンツタイプ別収益分析(2022年および2032年)(10億米ドル)
5.2.1. ニュース
5.2.2. エンターテインメント
5.2.3. スポーツ
5.2.4. キッズ
5.2.5. 音楽
5.2.6. ドキュメンタリー
第6章 グローバル放送&デジタルTV市場規模・予測(2022年~2032年)配信チャネル別
6.1. セグメント概要
6.2. グローバル放送&デジタルTV市場:配信チャネル別収益分析(2022年および2032年)(10億米ドル)
6.2.1. ケーブルテレビ
6.2.2. 衛星テレビ
6.2.3. IPTV(インターネットプロトコルテレビ)
6.2.4. 地上波放送(OTA)
第7章:技術とプラットフォーム別の世界的な放送&デジタルTV市場規模と予測(2022年~2032年)
7.1. セグメントの概要
7.2. 世界的な放送&デジタルTV市場:技術とプラットフォーム別の収益分析(2022年および2032年)(単位:10億米ドル)
7.2.1. 従来型放送
7.2.2. ストリーミングサービス
7.2.3. インタラクティブTV
7.2.4. 仮想現実(VR)および拡張現実(AR)放送
第8章 地域別世界の放送&デジタルTV市場規模および予測(2022年~2032年)
8.1. 北米の放送&デジタルTV市場
8.1.1. 米国の放送&デジタルTV市場
8.1.1.1. コンテンツタイプ別内訳の規模および予測(2022年~2032年)
8.1.1.2. 配信チャネル別内訳の規模および予測(2022年~2032年)
8.1.2. カナダの放送&デジタルTV市場
8.2. 欧州の放送&デジタルTV市場
8.2.1. 英国の放送&デジタルTV市場
8.2.2. ドイツの放送&デジタルTV市場
8.2.3. フランスの放送&デジタルTV市場
8.2.4. スペインの放送&デジタルTV市場
8.2.5. イタリアの放送&デジタルTV市場
8.2.6. 欧州のその他の国々の放送&デジタルTV市場
8.3. アジア太平洋地域の放送&デジタルTV市場
8.3.1. 中国の放送&デジタルTV市場
8.3.2. インドの放送&デジタルTV市場
8.3.3. 日本の放送&デジタルTV市場
8.3.4. オーストラリアの放送&デジタルTV市場
8.3.5. 韓国の放送&デジタルTV市場
8.3.6. アジア太平洋地域のその他の放送&デジタルTV市場
8.4. ラテンアメリカ放送&デジタルTV市場
8.4.1. ブラジル放送&デジタルTV市場
8.4.2. メキシコ放送&デジタルTV市場
8.4.3. ラテンアメリカその他放送&デジタルTV市場
8.5. 中東およびアフリカの放送&デジタルTV市場
8.5.1. サウジアラビアの放送&デジタルTV市場
8.5.2. 南アフリカの放送&デジタルTV市場
8.5.3. 中東およびアフリカのその他地域の放送&デジタルTV市場
第9章 競合情報
9.1 主要企業のSWOT分析
9.1.1 企業1
9.1.2 企業2
9.1.3 企業3
9.2 主要な市場戦略
9.3 企業プロフィール
9.3.1 Comcast Corporation
9.3.1.1 重要情報
9.3.1.2 概要
9.3.1.3. 財務(データ入手可能の場合
9.3.1.4. 製品概要
9.3.1.5. 市場戦略
9.3.2. AT&T Inc.
9.3.3. DISH Network L.L.C.
9.3.4. Charter Communications
9.3.5. Rogers Communications
9.3.6. The Walt Disney Company
9.3.7. ViacomCBS
9.3.8. Fox Corporation
9.3.9. Discovery, Inc.
9.3.10. Warner Bros. Discovery
9.3.11. Verizon Communications
9.3.12. Netflix
9.3.13. Amazon Prime Video
9.3.14. Hulu
9.3.15. Disney+
第10章 調査プロセス
10.1. 調査プロセス
10.1.1. データマイニング
10.1.2. 分析
10.1.3. 市場推定
10.1.4. 検証
10.1.5. 出版
The Global Broadcasting and Digital TV Market is expected to experience robust growth driven by the increasing demand for diverse, high-quality content, technological advancements, and shifts in consumer preferences. Broadcasting, delivered over the air via radio frequencies, and cable TV, transmitted through coaxial or fiber-optic cables, have long been foundational in media consumption. These methods are evolving alongside the rise of streaming services, which complement traditional delivery platforms.
The need for varied content across news, sports, entertainment, and documentaries is a significant driver for the market. In addition, the transition to HD and UHD broadcasting, interactive services, and the integration of virtual and augmented reality (VR/AR) in content delivery are enhancing viewer experiences, leading to market expansion. Meanwhile, major global events like the Olympics and FIFA World Cup further boost demand for cable and satellite TV services.
North America remains the largest market for Broadcasting and Digital TV, driven by a well-established infrastructure and high consumer demand for premium services. However, Asia-Pacific is anticipated to be the fastest-growing region due to increasing internet penetration, growing disposable incomes, and the expanding consumer base for IPTV and streaming services.
Major market players included in this report are:
Comcast Corporation
AT&T Inc.
DISH Network L.L.C.
Charter Communications
Rogers Communications
The Walt Disney Company
ViacomCBS
Fox Corporation
Discovery, Inc.
Warner Bros. Discovery
Verizon Communications
Netflix
Amazon Prime Video
Hulu
Disney+
The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:
By Content Type:
• News
• Entertainment
• Sports
• Kids
• Music
• Documentaries
By Distribution Channel:
• Cable TV
• Satellite TV
• IPTV (Internet Protocol Television)
• Over-the-Air (OTA) Broadcasting
By Technology and Platform:
• Traditional Broadcasting
• Streaming Services
• Interactive TV
• Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) Broadcasting
By Region:
North America
• U.S.
• Canada
Europe
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• ROE
Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• RoAPAC
Latin America
• Brazil
• Mexico
Middle East & Africa
• Saudi Arabia
• South Africa
• RoMEA
Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
• Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand side and supply side analysis of the market.
Chapter 1. Global Broadcasting and Digital TV Market Executive Summary
1.1. Global Broadcasting and Digital TV Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Content Type
1.3.2. By Distribution Channel
1.3.3. By Technology and Platform
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendations & Conclusion
Chapter 2. Global Broadcasting and Digital TV Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.4. Demand Side Analysis
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Broadcasting and Digital TV Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Trends in Content Consumption
3.1.2. Technological Advancements in Broadcasting
3.1.3. Revenue from International Sports Events
3.1.4. Growth in Advertising Revenue
3.2. Market Challenges
3.2.1. Cord-cutting and the Rise of Streaming Services
3.2.2. High Infrastructure Costs and Maintenance
3.2.3. Competition from Online Platforms
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Increasing Demand for Streaming and Digital Content
3.3.2. Expansion of IPTV and OTT Services
3.3.3. Emergence of Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) Broadcasting
Chapter 4. Global Broadcasting and Digital TV Market Industry Analysis
4.1. Porter’s Five Forces Analysis
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economic
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Key Investment Opportunities
4.4. Winning Strategies and Insights
4.5. Analyst Recommendations & Conclusion
Chapter 5. Global Broadcasting and Digital TV Market Size & Forecast by Content Type (2022-2032)
5.1. Segment Overview
5.2. Global Broadcasting and Digital TV Market: Content Type Revenue Analysis (2022 & 2032) (USD Billion)
5.2.1. News
5.2.2. Entertainment
5.2.3. Sports
5.2.4. Kids
5.2.5. Music
5.2.6. Documentaries
Chapter 6. Global Broadcasting and Digital TV Market Size & Forecast by Distribution Channel (2022-2032)
6.1. Segment Overview
6.2. Global Broadcasting and Digital TV Market: Distribution Channel Revenue Analysis (2022 & 2032) (USD Billion)
6.2.1. Cable TV
6.2.2. Satellite TV
6.2.3. IPTV (Internet Protocol Television)
6.2.4. Over-the-Air (OTA) Broadcasting
Chapter 7. Global Broadcasting and Digital TV Market Size & Forecast by Technology and Platform (2022-2032)
7.1. Segment Overview
7.2. Global Broadcasting and Digital TV Market: Technology and Platform Revenue Analysis (2022 & 2032) (USD Billion)
7.2.1. Traditional Broadcasting
7.2.2. Streaming Services
7.2.3. Interactive TV
7.2.4. Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) Broadcasting
Chapter 8. Global Broadcasting and Digital TV Market Size & Forecast by Region (2022-2032)
8.1. North America Broadcasting and Digital TV Market
8.1.1. U.S. Broadcasting and Digital TV Market
8.1.1.1. Content Type Breakdown Size & Forecasts (2022-2032)
8.1.1.2. Distribution Channel Breakdown Size & Forecasts (2022-2032)
8.1.2. Canada Broadcasting and Digital TV Market
8.2. Europe Broadcasting and Digital TV Market
8.2.1. UK Broadcasting and Digital TV Market
8.2.2. Germany Broadcasting and Digital TV Market
8.2.3. France Broadcasting and Digital TV Market
8.2.4. Spain Broadcasting and Digital TV Market
8.2.5. Italy Broadcasting and Digital TV Market
8.2.6. Rest of Europe Broadcasting and Digital TV Market
8.3. Asia-Pacific Broadcasting and Digital TV Market
8.3.1. China Broadcasting and Digital TV Market
8.3.2. India Broadcasting and Digital TV Market
8.3.3. Japan Broadcasting and Digital TV Market
8.3.4. Australia Broadcasting and Digital TV Market
8.3.5. South Korea Broadcasting and Digital TV Market
8.3.6. Rest of Asia-Pacific Broadcasting and Digital TV Market
8.4. Latin America Broadcasting and Digital TV Market
8.4.1. Brazil Broadcasting and Digital TV Market
8.4.2. Mexico Broadcasting and Digital TV Market
8.4.3. Rest of Latin America Broadcasting and Digital TV Market
8.5. Middle East & Africa Broadcasting and Digital TV Market
8.5.1. Saudi Arabia Broadcasting and Digital TV Market
8.5.2. South Africa Broadcasting and Digital TV Market
8.5.3. Rest of Middle East & Africa Broadcasting and Digital TV Market
Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Key Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Comcast Corporation
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. AT&T Inc.
9.3.3. DISH Network L.L.C.
9.3.4. Charter Communications
9.3.5. Rogers Communications
9.3.6. The Walt Disney Company
9.3.7. ViacomCBS
9.3.8. Fox Corporation
9.3.9. Discovery, Inc.
9.3.10. Warner Bros. Discovery
9.3.11. Verizon Communications
9.3.12. Netflix
9.3.13. Amazon Prime Video
9.3.14. Hulu
9.3.15. Disney+
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
❖ 世界の放送&デジタルTV市場に関するよくある質問(FAQ) ❖
・放送&デジタルTVの世界市場規模は?
→Bizwit Research & Consulting社は2023年の放送&デジタルTVの世界市場規模を3,303億2,000万米ドルと推定しています。
・放送&デジタルTVの世界市場予測は?
→Bizwit Research & Consulting社は2032年の放送&デジタルTVの世界市場規模をXX米ドルと予測しています。
・放送&デジタルTV市場の成長率は?
→Bizwit Research & Consulting社は放送&デジタルTVの世界市場が2024年~2032年に年平均4.1%成長すると予測しています。
・世界の放送&デジタルTV市場における主要企業は?
→Bizwit Research & Consulting社は「Comcast Corporation、AT&T Inc.、DISH Network L.L.C.、Charter Communications、Rogers Communications、The Walt Disney Company、ViacomCBS、Fox Corporation、Discovery, Inc.、Warner Bros. Discovery、Verizon Communications、Netflix、Amazon Prime Video、Hulu、Disney+など ...」をグローバル放送&デジタルTV市場の主要企業として認識しています。
※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。