世界のゲーム機市場2023-2030:種類別(家庭用ゲーム機、携帯ゲーム機)、エンドユーザー別(家庭用、商業用)、用途別(ゲーム、非ゲーム)、地域別

【英語タイトル】Global Gaming Console Market Size study & Forecast, by Type (Home Console, Handheld Console) by End-use (Residential, Commercial), by Application (Gaming, Non-Gaming) and Regional Analysis, 2023-2030

Bizwit Research & Consultingが出版した調査資料(BZW23JLY0115)・商品コード:BZW23JLY0115
・発行会社(調査会社):Bizwit Research & Consulting
・発行日:2023年6月27日
・ページ数:約200
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後3営業日)
・調査対象地域:アメリカ、カナダ、イギリス、ドイツ、フランス、スペイン、イタリア、中国、インド、日本、オーストラリア、韓国、ブラジル、メキシコ、中東
・産業分野:家電
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User(1名様閲覧用、印刷不可)USD4,950 ⇒換算¥752,400見積依頼/購入/質問フォーム
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❖ レポートの概要 ❖

Bizwit Research社の本調査レポートは、2022年にXXX億ドルだった世界のゲーム機市場規模が、2023年から2030年の間に年平均XX%成長すると予想しています。本レポートでは、ゲーム機の世界市場について調査し、エグゼクティブサマリー、市場定義・範囲、市場動向、産業分析、種類別(家庭用ゲーム機、携帯ゲーム機)分析、エンドユーザー別(家庭用、商業用)分析、用途別(ゲーム、非ゲーム)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米、その他)分析、競争状況、調査プロセスなどの項目を掲載しています。また、本書ではTencent Games、Sony Interactive Entertainment、Microsoft Studios、Activision Blizzard、Nintendo Co., Ltd.、Rockstar Games, Inc.、Ubisoft Entertainment SA、Valve Corporation、Gameloft SE、Capcom Co., Ltd.などの企業情報が含まれています。
・エグゼクティブサマリー
・市場定義・範囲
・市場動向
・産業分析
・世界のゲーム機市場規模:種類別
- 家庭用ゲーム機の市場規模
- 携帯ゲーム機の市場規模
・世界のゲーム機市場規模:エンドユーザー別
- 家庭用ゲーム機の市場規模
- 商業用ゲーム機の市場規模
・世界のゲーム機市場規模:用途別
- ゲームにおける市場規模
- 非ゲームにおける市場規模
・世界のゲーム機市場規模:地域別
- 北米のゲーム機市場規模
- ヨーロッパのゲーム機市場規模
- アジア太平洋のゲーム機市場規模
- 中南米のゲーム機市場規模
- その他地域のゲーム機市場規模
・競争状況
・調査プロセス

世界のゲーム機市場は、2022年に約XXX億米ドルに達し、予測期間2023年から2030年にかけてXX%以上の順調な成長が見込まれています。ゲーム機は、1人または複数の人がそれを使用して利用可能なゲームをプレイできるように、ディスプレイシステムにビデオを送信する電気コンピューティングデバイスまたはガジェットです。コンピュータは現在、単なるゲーム機だけでなく、エンターテインメントコンソールとなっていますが、この用語はその主な機能を定義するために頻繁に使用されます。これらのデバイスは、プレイヤーに著しく優れたプレイ体験を提供し、アーケードゲームなどの従来の同等品よりもはるかに小型です。人気のあるゲーム機の例としては、PlayStation、Xbox、Nintendo Switchなどがあります。市場成長を促進する主な要因は、4K解像度の機能を備えたワイヤレスおよび3Dゲーム機に対する需要の高まりと、市場成長を支援するための投資の増加です。また、eスポーツの人気の高まりも市場成長を後押しすると予想されます。

さらに、eスポーツ人気の高まりは、より多くの観客を生み出し、高性能ゲームハードウェアの需要を促進することで、ゲーム機市場の成長を支えています。eスポーツがメインストリームで認知され、多くのファンを魅了するにつれ、より多くの個人が対戦型ゲームに興味を持ち、ゲーム体験を向上させるためにゲーム機に投資するようになっています。このように、高度なグラフィックス、処理能力、マルチプレイヤー機能を備えたゲーム機への需要が高まっていることが、市場の成長に寄与しています。Statistaによると、2020年の世界のeスポーツ視聴者数は435.7百万人、2022年には532百万人に達し、2025年には640.8百万人に達すると予測されています。その結果、esports人気の高まりが予測期間中の市場成長をサポートすると予想されます。さらに、オンラインユーザー数の増加は、予測期間中に市場に有利な機会を創出すると予想されます。しかし、熟練した専門家の不足と違法コピー率の増加が、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。

ゲーム機の世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、中南米、中東・アフリカなどです。北米は、AR/VRプラットフォーム、Bluetooth、クラウドサービス、3D技術などの先進技術に基づくゲーム機に対する需要の高まりとゲームユーザーの増加により、2022年の市場シェアを占めました。アジア太平洋地域は、主要な市場プレイヤーの存在、ゲーム機の技術的進歩や開発、オンラインゲームストリーミングが同地域の市場成長をサポートすると予想されるなどの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。

本レポートに含まれる市場の主要企業は以下の通りです:
・Tencent Games
・Sony Interactive Entertainment
・Microsoft Studios
・Activision Blizzard
・Nintendo Co., Ltd.
・Rockstar Games, Inc.
・Ubisoft Entertainment SA
・Valve Corporation
・Gameloft SE
・Capcom Co., Ltd.

市場における最近の動向:
・2022年8月、フランスの大手ゲームディベロッパー・パブリッシャーであるQuantic DreamがNetEaseに買収され、NetEaseの巨大なゲーム制作スキルを活用しながら、あらゆるプラットフォームでのビデオゲームの制作と配信に専念できるようになりました。

世界のゲーム機市場レポートスコープ:
・過去データ – 2020 – 2021
・推計基準年 – 2022年
・予測期間 – 2023-2030
・レポート対象 – 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
・対象セグメント – タイプ、エンドユーザー、用途、地域
・地域範囲 – 北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ
・カスタマイズ範囲 – レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。

市場の詳細なセグメントとサブセグメントは以下の通りです:

・タイプ別:
– 家庭用ゲーム機
– ハンドヘルドコンソール

・エンドユーザー別:
– 住宅用
– 業務用

・用途別:
– ゲーム
– 非ゲーミング

・地域別:
– 北米
 アメリカ
 カナダ
– ヨーロッパ
 イギリス
 ドイツ
 フランス
 スペイン
 イタリア
 その他ヨーロッパ
– アジア太平洋
 中国
 インド
 日本
 オーストラリア
 韓国
 その他アジア太平洋
– 中南米
 ブラジル
 メキシコ
– 中東・アフリカ
 サウジアラビア
 南アフリカ
 その他中東・アフリカ

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Gaming Console Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Gaming Console Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Gaming Console Market, by End-use, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Gaming Console Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Gaming Console Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Gaming Console Market Dynamics
3.1. Gaming Console Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising demand for wireless and 3d gaming console with 4k resolutions capabilities
3.1.1.2. Increasing investment to aid growth of the market
3.1.1.3. Rising popularity of e-sports
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost of Gaming Console
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Lack of skilled professionals and increasing piracy rate
Chapter 4. Global Gaming Console Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Gaming Console Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Gaming Console Market by Type, Performance – Potential Analysis
5.3. Global Gaming Console Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Gaming Console Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Home Console
5.4.2. Handheld Console
Chapter 6. Global Gaming Console Market, by End-use
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Gaming Console Market by End-use, Performance – Potential Analysis
6.3. Global Gaming Console Market Estimates & Forecasts by End-use 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Gaming Console Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Residential
6.4.2. Commercial
Chapter 7. Global Gaming Console Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Gaming Console Market by Application, Performance – Potential Analysis
7.3. Global Gaming Console Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Gaming Console Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Gaming
7.4.2. Non-Gaming
Chapter 8. Global Gaming Console Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Gaming Console Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Gaming Console Market
8.4.1. U.S. Gaming Console Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. End-use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Gaming Console Market
8.5. Europe Gaming Console Market Snapshot
8.5.1. U.K. Gaming Console Market
8.5.2. Germany Gaming Console Market
8.5.3. France Gaming Console Market
8.5.4. Spain Gaming Console Market
8.5.5. Italy Gaming Console Market
8.5.6. Rest of Europe Gaming Console Market
8.6. Asia-Pacific Gaming Console Market Snapshot
8.6.1. China Gaming Console Market
8.6.2. India Gaming Console Market
8.6.3. Japan Gaming Console Market
8.6.4. Australia Gaming Console Market
8.6.5. South Korea Gaming Console Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Gaming Console Market
8.7. Latin America Gaming Console Market Snapshot
8.7.1. Brazil Gaming Console Market
8.7.2. Mexico Gaming Console Market
8.8. Middle East & Africa Gaming Console Market
8.8.1. Saudi Arabia Gaming Console Market
8.8.2. South Africa Gaming Console Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Gaming Console Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Tencent Games
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Sony Interactive Entertainment
9.3.3. Microsoft Studios
9.3.4. Activision Blizzard
9.3.5. Nintendo Co., Ltd.
9.3.6. Rockstar Games, Inc.
9.3.7. Ubisoft Entertainment SA
9.3.8. Valve Corporation
9.3.9. Gameloft SE
9.3.10. Capcom Co., Ltd.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

List of Tables
TABLE 1. Global Gaming Console Market, report scope
TABLE 2. Global Gaming Console Market estimates & forecasts by Region 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 3. Global Gaming Console Market estimates & forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 4. Global Gaming Console Market estimates & forecasts by End-use 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 5. Global Gaming Console Market estimates & forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 6. Global Gaming Console Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 7. Global Gaming Console Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 8. Global Gaming Console Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 9. Global Gaming Console Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 10. Global Gaming Console Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 11. Global Gaming Console Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 12. Global Gaming Console Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 13. Global Gaming Console Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 14. Global Gaming Console Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 15. Global Gaming Console Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 16. U.S. Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 17. U.S. Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 18. U.S. Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 19. Canada Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 20. Canada Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 21. Canada Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 22. UK Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 23. UK Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 24. UK Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 25. Germany Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 26. Germany Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 27. Germany Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 28. France Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 29. France Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 30. France Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 31. Italy Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 32. Italy Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 33. Italy Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 34. Spain Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 35. Spain Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 36. Spain Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 37. RoE Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 38. RoE Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 39. RoE Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 40. China Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 41. China Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 42. China Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 43. India Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 44. India Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 45. India Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 46. Japan Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 47. Japan Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 48. Japan Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 49. South Korea Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 50. South Korea Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 51. South Korea Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 52. Australia Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 53. Australia Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 54. Australia Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 55. RoAPAC Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 56. RoAPAC Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 57. RoAPAC Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 58. Brazil Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 59. Brazil Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 60. Brazil Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 61. Mexico Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 62. Mexico Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 63. Mexico Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 64. RoLA Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 65. RoLA Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 66. RoLA Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 67. Saudi Arabia Gaming Console Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 68. South Africa Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 69. RoMEA Gaming Console Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
TABLE 70. List of secondary sources, used in the study of global Gaming Console Market
TABLE 71. List of primary sources, used in the study of global Gaming Console Market
TABLE 72. Years considered for the study
TABLE 73. Exchange rates considered
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

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