世界のヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場2021-2031:提供別(ハードウェア、ソフトウェア)、展開モード別(オンプレミス、クラウド)、機器構成別(組み込み型HMI、独立型HMI)、産業別(石油・ガス、食品・飲料、化学品、医薬品、金属・鉱業、自動車、航空・宇宙、その他)

【英語タイトル】Human Machine Interface Market By Offering (Hardware, Software), By Deployment Mode (On-Premise, Cloud), By Configuration (Embedded HMI, Standalone HMI), By Industry Vertical (Oil and Gas, Food and Beverages, Chemicals, Pharmaceuticals, Metal and Mining, Automotive, Aerospace, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MC011)・商品コード:ALD23MC011
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2023年1月
・ページ数:240
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:IT
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❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社は、世界のヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場を対象とし、イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、提供別(ハードウェア、ソフトウェア)分析、展開モード別(オンプレミス、クラウド)分析、機器構成別(組み込み型HMI、独立型HMI)分析、産業別(石油・ガス、食品・飲料、化学品、医薬品、その他)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米/中東・アフリカ)分析、競争状況、企業情報などの項目について調査・分析をし、調査レポートにまとめました。また、市場調査の対象企業には、ABB、Advantech Co., Ltd.、Siemens AG、General Electric、 Rockwell Automation, Inc.、Schneider Electric、Honeywell International Inc.、Mitsubishi Electric Corporation、Yokogawa Electric Corporation、 Emerson Electric Co. などの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界のヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場規模:提供別
- ハードウェアの市場規模
- ソフトウェアの市場規模
・世界のヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場規模:展開モード別
- オンプレミス型ヒューマンマシンインターフェース(HMI)の市場規模
- クラウド型ヒューマンマシンインターフェース(HMI)の市場規模
・世界のヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場規模:機器構成別
- 組み込み型HMIの市場規模
- 独立型HMIの市場規模
・世界のヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場規模:産業別
- 石油・ガスにおける市場規模
- 食品・飲料における市場規模
- 化学品における市場規模
- 医薬品における市場規模
- その他産業における市場規模
・世界のヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場規模:地域別
- 北米のヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場規模
- ヨーロッパのヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場規模
- アジア太平洋のヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場規模
- 中南米/中東・アフリカのヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場規模
・競争状況
・企業情報

ヒューマンマシンインターフェース(HMI)とは、人と機械、システム、または装置をつなぐユーザーインターフェースまたはダッシュボードのことです。HMIは工業プロセスの文脈で最も一般的に使用されますが、技術的には、ユーザーがデバイスと対話できるあらゆるスクリーンに適用できます。

生産工場を監視する需要の増加がヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場の成長を促進します。鉱業、自動車、石油・ガスなどの様々な産業において、生産プラントを効率的に監視する必要性が高まっていることが、HMIソフトウェアに対する大きな需要を後押ししています。また、産業オートメーションの急増は、労働力と生産コストを削減し、生産高を増加させるのに役立ちます。したがって、これらの要因は、ヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場の成長を推進しています。しかし、インターフェイスから提供される情報に基づいて行動しなかったり、機械を正しく操作できなかったりといった操作ミスによる事故が発生し、これが市場の成長を抑制しています。一方、モバイルHMIは、あらゆる規模の製造工場で、より高速なパフォーマンス、接続性の向上、オペレーターの安全性を促進する直感的なユーザーインターフェイスにより、より高い効率を達成することを可能にします。これは、ヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場の成長に有利な機会を提供すると期待されています。

ヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場は、提供、展開モード、構成エンドユーザー、地域によって区分されます。
提供別では、ハードウェアとソフトウェアに区分されます。
展開モードでは、オンプレミスとクラウドに区分されます。
構成別では、組み込みHMIとスタンドアロンHMIに二分されます。
エンドユーザー別では、石油・ガス、食品・飲料、化学、製薬、金属・鉱業、自動車、航空宇宙、その他に区分されます。
地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに市場を分けて分析しています。

本レポートでは、ABB、Advantech Co., Ltd.、Emerson Electric Co.、Honeywell International Inc.、General Electric、三菱電機株式会社、Rockwell Automation, Inc.、Schneider Electric、Siemens AG、横河電機株式会社など、ヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場で事業を展開する主要企業のプロフィールを分析しています。これらのプレイヤーは、市場への浸透を高め、ヒューマンマシンインターフェース(HMI)市場シェアにおける地位を強化するために様々な戦略を採用しています。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・本調査は、差し迫った投資ポケットを解明するために、市場の現在と将来の動向を詳細に分析します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報を市場への影響分析とともに提供します。
・ポーターのファイブフォース分析では、業界で活動する買い手と供給者の強力さを示しています。
・2021年から2031年までのヒューマンマシンインターフェース(HMI)の世界市場の定量分析を提供し、市場の可能性を判断します。

〈主要市場セグメント〉
製品別
ハードウェア
ソフトウェア

導入形態別
オンプレミス
クラウド

構成別
組み込み HMI
スタンドアロン HMI

業種別
石油・ガス
食品・飲料
化学
製薬
金属・鉱業
自動車
航空宇宙
その他

地域別
・北米
米国
カナダ
・ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

主な市場プレイヤー
ABB
Advantech Co., Ltd.
Siemens AG
General Electric
Rockwell Automation, Inc.
Schneider Electric
Honeywell International Inc.
三菱電機株式会社
横河電機株式会社
Emerson Electric Co.

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❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Bargaining power of suppliers
3.3.2. Bargaining power of buyers
3.3.3. Threat of substitutes
3.3.4. Threat of new entrants
3.3.5. Intensity of rivalry
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Surge in industrial automation
3.4.1.2. Increase in demand for monitoring the production plants

3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High costs and investment
3.4.2.2. Inadequate HMI design

3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Rise in deployment of advanced technologies
3.4.3.2. Increasing adoption of mobile HMIs

3.5. COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: HUMAN MACHINE INTERFACE MARKET, BY OFFERING
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Hardware
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Software
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: HUMAN MACHINE INTERFACE MARKET, BY DEPLOYMENT MODE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. On-Premise
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Cloud
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: HUMAN MACHINE INTERFACE MARKET, BY CONFIGURATION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Embedded HMI
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Standalone HMI
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: HUMAN MACHINE INTERFACE MARKET, BY INDUSTRY VERTICAL
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Oil and Gas
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Food and Beverages
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. Chemicals
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
7.5. Pharmaceuticals
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by region
7.5.3. Market share analysis by country
7.6. Metal and Mining
7.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.6.2. Market size and forecast, by region
7.6.3. Market share analysis by country
7.7. Automotive
7.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.7.2. Market size and forecast, by region
7.7.3. Market share analysis by country
7.8. Aerospace
7.8.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.8.2. Market size and forecast, by region
7.8.3. Market share analysis by country
7.9. Others
7.9.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.9.2. Market size and forecast, by region
7.9.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: HUMAN MACHINE INTERFACE MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key trends and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Offering
8.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.2.4. Market size and forecast, by Configuration
8.2.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Offering
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by Configuration
8.2.6.1.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Offering
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by Configuration
8.2.6.2.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3. Europe
8.3.1. Key trends and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Offering
8.3.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.4. Market size and forecast, by Configuration
8.3.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. UK
8.3.6.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Offering
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by Configuration
8.3.6.1.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6.2. Germany
8.3.6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Offering
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by Configuration
8.3.6.2.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6.3. France
8.3.6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Offering
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by Configuration
8.3.6.3.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Offering
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by Configuration
8.3.6.4.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6.5. Spain
8.3.6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Offering
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by Configuration
8.3.6.5.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6.6. Rest of Europe
8.3.6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Offering
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by Configuration
8.3.6.6.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key trends and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Offering
8.4.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.4. Market size and forecast, by Configuration
8.4.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Offering
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by Configuration
8.4.6.1.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6.2. Japan
8.4.6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Offering
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by Configuration
8.4.6.2.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Offering
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by Configuration
8.4.6.3.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6.4. Australia
8.4.6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Offering
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by Configuration
8.4.6.4.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6.5. South Korea
8.4.6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Offering
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by Configuration
8.4.6.5.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6.6. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.6.2. Market size and forecast, by Offering
8.4.6.6.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.6.4. Market size and forecast, by Configuration
8.4.6.6.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.5. LAMEA
8.5.1. Key trends and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Offering
8.5.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.4. Market size and forecast, by Configuration
8.5.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Latin America
8.5.6.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Offering
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by Configuration
8.5.6.1.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.5.6.2. Middle East
8.5.6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Offering
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by Configuration
8.5.6.2.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.5.6.3. Africa
8.5.6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Offering
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by Configuration
8.5.6.3.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product Mapping of Top 10 Player
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Competitive Heatmap
9.6. Top player positioning, 2021
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. ABB
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key Executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.1.7. Key strategic moves and developments
10.2. Advantech Co., Ltd.
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key Executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.3.  Emerson Electric Co.
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key Executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Business performance
10.3.7. Key strategic moves and developments
10.4. Honeywell International Inc.
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key Executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.5. General Electric
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key Executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.6. Mitsubishi Electric Corporation
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key Executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.6.6. Business performance
10.6.7. Key strategic moves and developments
10.7.  Rockwell Automation, Inc.
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key Executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Business performance
10.8. Schneider Electric
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key Executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Business performance
10.9. Siemens AG
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key Executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.9.6. Business performance
10.9.7. Key strategic moves and developments
10.10. Yokogawa Electric Corporation
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key Executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Business performance



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