世界の水素燃料電池自動車市場2021-2031:車両別(セダン、SUV、その他)、技術別、範囲別

【英語タイトル】Hydrogen Fuel Cell Vehicle Market By Vehicle Type (Sedan, SUV, Others), By Technology (Proton Exchange Membrane Fuel Cell, Phosphoric Acid Fuel Cell), By Range (0-250 Miles, 251-500 Miles, Above 500 Miles): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MA011)・商品コード:ALD23MA011
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年12月
・ページ数:300
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車
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❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料では、世界の水素燃料電池自動車市場規模が、2022年から2031年の間に年平均45.5%で成長すると予想しています。本資料は、水素燃料電池自動車の世界市場を総合的に分析し、市場実態を明らかにするとともに、将来を展望したレポートです。イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、車両別(セダン、SUV、その他)分析、技術別(プロトン交換膜型燃料電池、リン酸型燃料電池)分析、範囲別(0-250マイル、251-500マイル、500マイル以上)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、競争状況、企業情報などの項目を掲載しています。本書には、General Motors Company、HONDA MOTOR CO.,Ltd、AUDI AG、Ballard Power Systems, Inc.、BMW Group、Daimler AG、Hyundai Motor Group、MAN SE、Toyota Motor Corp.、Volvo Groupなどの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界の水素燃料電池自動車市場規模:車両別
- セダンにおける市場規模
- SUVにおける市場規模
- その他における市場規模
・世界の水素燃料電池自動車市場規模:技術別
- プロトン交換膜型燃料電池の市場規模
- リン酸型燃料電池の市場規模
・世界の水素燃料電池自動車市場規模:範囲別
- 0-250 マイル水素燃料電池自動車の市場規模
- 251-500マイル水素燃料電池自動車の市場規模
- 500マイル以上水素燃料電池自動車の市場規模
・世界の水素燃料電池自動車市場規模:地域別
- 北米の水素燃料電池自動車市場規模
- ヨーロッパの水素燃料電池自動車市場規模
- アジア太平洋の水素燃料電池自動車市場規模
- 中南米・中東・アフリカの水素燃料電池自動車市場規模
・競争状況
・企業情報

2021年の水素燃料電池自動車の世界市場シェアは日本が独占しました。また、日本におけるクリーンな輸送ソリューションへのニーズにより、日本における水素燃料電池自動車の販売は着実に拡大しています。水素燃料電池自動車市場の成長に影響を与える主な要因としては、環境問題への関心の高まり、水素燃料電池インフラ開発のための政府イニシアチブの増加、インフラへの高額な初期投資、技術の進歩と将来性などが挙げられます。これらの各要因は、予測期間中、水素燃料電池自動車市場に確実な影響を与えると予想されます。

水素燃料電池自動車市場の成長を促進する顕著な要因としては、環境問題への関心の高まり、水素燃料電池インフラ整備のための政府イニシアチブの増加、技術の進歩と将来性などが挙げられます。日本、韓国、中国などは経済成長国です。さらに、現在のシナリオでは、Hydrogen Mobility Europe、H2USA、ドイツのH2 Mobility、California’s Fuel Cell Partnership、日本のH2 Mobility program、H2 Mobility UK、H2 Koreaなど、さまざまなプロジェクトやプログラムが進行中です。さらに、米国、日本、中国、韓国、ドイツ、フランス、その他のEU諸国が、HFCVを促進するためのプログラムを確立していることも重要です。これらのプログラムには通常、水素補給ステーション(HRS)、その他のHFCVインフラ、HFCV販売を支援するインセンティブの導入が含まれます。このように、水素燃料電池自動車製造および自動車部品製造セクターは、これらの国々で顕著な成長を遂げており、この地域における水素燃料電池自動車市場の成長に有利な機会を提供すると期待されています。

世界の自動車産業には、商用車、乗用車、水素燃料電池自動車を含む自動車部品など、あらゆる種類の自動車の製造が含まれます。COVID-19の流行は自動車産業に大きな影響を与え、その結果、自動車販売は大幅に減少し、自動車部品は不足しました。パンデミックはさらに、何百万もの企業に存続の危機をもたらし、世界の何十億という労働力に失業の危機をもたらしました。さらに、コロナウイルスの大流行の結果、自動車製造事業における重要なサプライチェーンが影響を受けています。水素燃料電池自動車の販売は、世界中の自動車生産・販売活動に直接関連しています。COVID-19の危機は、サプライチェーンを遅らせ、ビジネスの成長を妨げ、不確実な需要シナリオを生み出すことによって、水素燃料電池自動車市場に不確実性をもたらしています。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・本レポートは、2021年から2031年までの水素燃料電池自動車市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、一般的な水素燃料電池自動車市場機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・水素燃料電池自動車市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を、世界市場に対する収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・水素燃料電池自動車の地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
車両タイプ別
セダン
SUV
その他

技術別
固体高分子形燃料電池
リン酸型燃料電池

走行距離別
0~250 マイル
251~500マイル
500マイル以上

地域別
・北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
イギリス
フランス
ドイツ
オランダ
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
日本
韓国
インド
中国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

〈主要市場プレイヤー〉
General Motors Company
本田技研工業株式会社
AUDI AG
Ballard Power Systems, Inc.
BMW Group
Daimler AG
Hyundai Motor Group
MAN SE
トヨタ自動車株式会社
Volvo Group

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❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Market dynamics
3.4.1.Drivers
3.4.1.1. Increase in environmental concern
3.4.1.2. Government initiatives for development of hydrogen fuel cell infrastructure
3.4.1.3. Rising investments for R&D activities

3.4.2.Restraints
3.4.2.1. High initial investment in infrastructure
3.4.2.2. Lack of refueling infrastructure for HFCVs

3.4.3.Opportunities
3.4.3.1. Technological advancement and future potential in hydrogen fuel cell vehicle market
3.4.3.2. Rising adoption of HFCV’s in development economies

3.5.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: HYDROGEN FUEL CELL VEHICLE MARKET, BY VEHICLE TYPE
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2. Sedan
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market share analysis by country
4.3. SUV
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market share analysis by country
4.4. Others
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market share analysis by country
CHAPTER 5: HYDROGEN FUEL CELL VEHICLE MARKET, BY TECHNOLOGY
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2. Proton Exchange Membrane Fuel Cell
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market share analysis by country
5.3. Phosphoric Acid Fuel Cell
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market share analysis by country
CHAPTER 6: HYDROGEN FUEL CELL VEHICLE MARKET, BY RANGE
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2. 0-250 Miles
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market share analysis by country
6.3. 251-500 Miles
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market share analysis by country
6.4. Above 500 Miles
6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2 Market size and forecast, by region
6.4.3 Market share analysis by country
CHAPTER 7: HYDROGEN FUEL CELL VEHICLE MARKET, BY REGION
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2 North America
7.2.1 Key trends and opportunities
7.2.2 North America Market size and forecast, by Vehicle Type
7.2.3 North America Market size and forecast, by Technology
7.2.4 North America Market size and forecast, by Range
7.2.5 North America Market size and forecast, by country
7.2.5.1 U.S.
7.2.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.1.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.2.5.1.3 Market size and forecast, by Technology
7.2.5.1.4 Market size and forecast, by Range
7.2.5.2 Canada
7.2.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.2.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.2.5.2.3 Market size and forecast, by Technology
7.2.5.2.4 Market size and forecast, by Range
7.2.5.3 Mexico
7.2.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.3.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.2.5.3.3 Market size and forecast, by Technology
7.2.5.3.4 Market size and forecast, by Range
7.3 Europe
7.3.1 Key trends and opportunities
7.3.2 Europe Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.3 Europe Market size and forecast, by Technology
7.3.4 Europe Market size and forecast, by Range
7.3.5 Europe Market size and forecast, by country
7.3.5.1 UK
7.3.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.1.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.1.3 Market size and forecast, by Technology
7.3.5.1.4 Market size and forecast, by Range
7.3.5.2 France
7.3.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.2.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.2.3 Market size and forecast, by Technology
7.3.5.2.4 Market size and forecast, by Range
7.3.5.3 Germany
7.3.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.3.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.3.3 Market size and forecast, by Technology
7.3.5.3.4 Market size and forecast, by Range
7.3.5.4 Netherlands
7.3.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.4.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.4.3 Market size and forecast, by Technology
7.3.5.4.4 Market size and forecast, by Range
7.3.5.5 Rest of Europe
7.3.5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.5.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.5.3 Market size and forecast, by Technology
7.3.5.5.4 Market size and forecast, by Range
7.4 Asia-Pacific
7.4.1 Key trends and opportunities
7.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Technology
7.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by Range
7.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
7.4.5.1 Japan
7.4.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.1.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.1.3 Market size and forecast, by Technology
7.4.5.1.4 Market size and forecast, by Range
7.4.5.2 South Korea
7.4.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.2.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.2.3 Market size and forecast, by Technology
7.4.5.2.4 Market size and forecast, by Range
7.4.5.3 India
7.4.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.3.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.3.3 Market size and forecast, by Technology
7.4.5.3.4 Market size and forecast, by Range
7.4.5.4 China
7.4.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.4.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.4.3 Market size and forecast, by Technology
7.4.5.4.4 Market size and forecast, by Range
7.4.5.5 Rest of Asia-Pacific
7.4.5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.5.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.5.3 Market size and forecast, by Technology
7.4.5.5.4 Market size and forecast, by Range
7.5 LAMEA
7.5.1 Key trends and opportunities
7.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Technology
7.5.4 LAMEA Market size and forecast, by Range
7.5.5 LAMEA Market size and forecast, by country
7.5.5.1 Latin America
7.5.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.1.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5.5.1.3 Market size and forecast, by Technology
7.5.5.1.4 Market size and forecast, by Range
7.5.5.2 Middle East
7.5.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.2.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5.5.2.3 Market size and forecast, by Technology
7.5.5.2.4 Market size and forecast, by Range
7.5.5.3 Africa
7.5.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.3.2 Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5.5.3.3 Market size and forecast, by Technology
7.5.5.3.4 Market size and forecast, by Range
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product Mapping of Top 10 Player
8.4. Competitive Dashboard
8.5. Competitive Heatmap
8.6. Top player positioning, 2021
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1 General Motors Company
9.1.1 Company overview
9.1.2 Key Executives
9.1.3 Company snapshot
9.1.4 Operating business segments
9.1.5 Product portfolio
9.1.6 Business performance
9.1.7 Key strategic moves and developments
9.2 HONDA MOTOR CO.,Ltd
9.2.1 Company overview
9.2.2 Key Executives
9.2.3 Company snapshot
9.2.4 Operating business segments
9.2.5 Product portfolio
9.2.6 Business performance
9.2.7 Key strategic moves and developments
9.3 AUDI AG
9.3.1 Company overview
9.3.2 Key Executives
9.3.3 Company snapshot
9.3.4 Operating business segments
9.3.5 Product portfolio
9.3.6 Business performance
9.3.7 Key strategic moves and developments
9.4 Ballard Power Systems, Inc.
9.4.1 Company overview
9.4.2 Key Executives
9.4.3 Company snapshot
9.4.4 Operating business segments
9.4.5 Product portfolio
9.4.6 Business performance
9.4.7 Key strategic moves and developments
9.5 BMW Group
9.5.1 Company overview
9.5.2 Key Executives
9.5.3 Company snapshot
9.5.4 Operating business segments
9.5.5 Product portfolio
9.5.6 Business performance
9.5.7 Key strategic moves and developments
9.6 Daimler AG
9.6.1 Company overview
9.6.2 Key Executives
9.6.3 Company snapshot
9.6.4 Operating business segments
9.6.5 Product portfolio
9.6.6 Business performance
9.6.7 Key strategic moves and developments
9.7 Hyundai Motor Group
9.7.1 Company overview
9.7.2 Key Executives
9.7.3 Company snapshot
9.7.4 Operating business segments
9.7.5 Product portfolio
9.7.6 Business performance
9.7.7 Key strategic moves and developments
9.8 MAN SE
9.8.1 Company overview
9.8.2 Key Executives
9.8.3 Company snapshot
9.8.4 Operating business segments
9.8.5 Product portfolio
9.8.6 Business performance
9.8.7 Key strategic moves and developments
9.9 Toyota Motor Corp.
9.9.1 Company overview
9.9.2 Key Executives
9.9.3 Company snapshot
9.9.4 Operating business segments
9.9.5 Product portfolio
9.9.6 Business performance
9.9.7 Key strategic moves and developments
9.10 Volvo Group
9.10.1 Company overview
9.10.2 Key Executives
9.10.3 Company snapshot
9.10.4 Operating business segments
9.10.5 Product portfolio
9.10.6 Business performance
9.10.7 Key strategic moves and developments



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