液晶(LC)アンテナの世界市場予測(~2028):種類別

【英語タイトル】Liquid Crystal (LC) Antenna Market by Type (Electronically Steered Phase Array Antenna, Metasurface-based Antenna)- Global Forecast to 2028

MarketsandMarketsが出版した調査資料(SE8820-23)・商品コード:SE8820-23
・発行会社(調査会社):MarketsandMarkets
・発行日:2023年10月23日
・ページ数:68
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:半導体
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❖ レポートの概要 ❖

“液晶(LC)アンテナ市場は2023年の9.1百万米ドルから2028年には12.3百万米ドルに達し、2023年から2028年までの年平均成長率は6.2%と予測”液晶(LC)アンテナの市場成長を促進する主な要因には、5G通信や自動車分野での液晶(LC)アンテナの展開拡大が含まれます。さらに、液晶(LC)アンテナの継続的な技術進歩は、液晶(LC)アンテナ市場の市場プレーヤーにいくつかの成長機会を提供すると期待されています。

“メタサーフェスベースアンテナは予測期間中に液晶(LC)アンテナ市場で最も高いCAGRを占める見込み"
メタサーフェスベースのアンテナは、ビームスキャンや合成開口レーダー(SAR)イメージングのような特定のアプリケーションに非常に適している電子的に操縦されたフェーズドアレイアンテナに比べて、より低いプロファイル、よりシンプルな設計と高いエネルギー効率を持っています。そのため、ビームスキャニングやSARイメージングなどのアプリケーションにおけるメタサーフェスベースアンテナの統合が進んでおり、市場成長の原動力となっています。

液晶(LC)アンテナ市場の主要参入企業のプロファイルの内訳は以下の通りです:
- 企業タイプ別:ティア1 - 50%、ティア2 - 30%、ティア3 - 20%
- 指名タイプ別:Cレベル - 35%、ディレクターレベル - 30%、その他 - 35%
- 地域別:北米 - 40%、ヨーロッパ - 25%、アジア太平洋 - 20%、その他の地域(RoW) - 15%

液晶(LC)アンテナ市場の主要企業には、Merck KGaA (Germany), Kymeta Corporation (US), ALCAN Systems GmbH i.L. (Germany), and Spatialite Antenna Systems (Latvia)などが含まれます。

調査範囲:
この調査レポートは、液晶(LC)アンテナ市場をタイプ別に分類し、その市場規模を予測しています。また、市場成長に影響を与える促進要因、阻害要因、機会、課題を包括的にレビューしています。また、市場の量的側面に加えて質的側面もカバーしています。

レポートを購入する理由:
本レポートは、液晶(LC)アンテナ市場全体および関連セグメントの最も近いおおよその収益に関する情報を提供し、この市場の市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、市場での地位を強化し、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは市場の脈動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、機会、課題に関する情報を提供します。

本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供します:
- 液晶(LC)アンテナ市場の成長に影響を与える主な促進要因(衛星アプリケーションにおける液晶(LC)アンテナの採用拡大、5G通信における液晶(LC)アンテナの使用拡大、自動車分野における液晶(LC)アンテナの用途拡大)、阻害要因(液晶(LC)アンテナの周波数範囲の制限)、機会(IoTネットワークにおける液晶(LC)アンテナの展開拡大、航空宇宙アプリケーションにおける液晶(LC)アンテナの展開拡大)、課題(液晶(LC)アンテナの性能制限)の分析しました。
- 製品開発/イノベーション: 液晶(LC)アンテナ市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発表に関する詳細な洞察を掲載しています。
- 市場の多様化: 液晶(LC)アンテナ市場における新製品、最新開発、投資に関する詳細情報
- 競争力の評価: Merck KGaA社(ドイツ)、Kymeta Corporation社(米国)、ALCAN Systems GmbH i.L.社(ドイツ)、Spatialite Antenna Systems社(ラトビア)などの主要企業の市場シェア、成長戦略、製品提供に関する詳細な評価を提供します。

1 イントロダクション
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 プレミアムインサイト
5 市場概要
6 世界の液晶(LC)アンテナ市場分析:種類別
7 競争状況
8 企業情報
9 付録

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❖ レポートの目次 ❖

1 INTRODUCTION 13
1.1 STUDY OBJECTIVES 13
1.2 MARKET DEFINITION 13
1.3 STUDY SCOPE 14
1.3.1 MARKETS COVERED 14
FIGURE 1 LC ANTENNA MARKET: SEGMENTATION 14
1.3.2 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS, BY COMPANY 14
1.3.3 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS, BY TYPE 14
1.3.4 YEARS CONSIDERED 14
1.4 CURRENCY CONSIDERED 15
1.5 LIMITATIONS 15
1.6 STAKEHOLDERS 15
2 RESEARCH METHODOLOGY 16
2.1 RESEARCH APPROACH 16
FIGURE 2 LC ANTENNA MARKET: RESEARCH DESIGN 16
2.1.1 SECONDARY DATA 17
2.1.1.1 Major secondary sources 17
2.1.1.2 Key data from secondary sources 18
2.1.2 PRIMARY DATA 18
2.1.2.1 Primary interviews with experts 18
2.1.2.2 List of key primary interview participants 19
2.1.2.3 Breakdown of primaries 19
2.1.2.4 Key data from primary sources 19
2.1.3 SECONDARY AND PRIMARY RESEARCH 20
2.1.3.1 Key industry insights 20
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION 21
2.2.1 BOTTOM-UP APPROACH 21
2.2.1.1 Approach to estimate market size using bottom-up analysis 21
FIGURE 3 BOTTOM-UP APPROACH 21
2.2.2 TOP-DOWN APPROACH 22
2.2.2.1 Approach to estimate market size using top-down analysis 22
FIGURE 4 TOP-DOWN APPROACH 22
2.3 GROWTH FORECAST ASSUMPTIONS 22
TABLE 1 MARKET GROWTH ASSUMPTIONS 22
2.4 PARAMETERS CONSIDERED TO UNDERSTAND RECESSION IMPACT ON LC ANTENNA MARKET 23
2.5 MARKET BREAKDOWN AND DATA TRIANGULATION 24
FIGURE 5 DATA TRIANGULATION 24
2.6 RESEARCH ASSUMPTIONS 25
2.7 RISK ASSESSMENT 25
TABLE 2 LC ANTENNA MARKET: RISK ASSESSMENT 25
3 EXECUTIVE SUMMARY 26
FIGURE 6 GLOBAL LC ANTENNA MARKET SIZE, 2019–2028 27
FIGURE 7 METASURFACE-BASED ANTENNA SEGMENT TO REGISTER HIGHER CAGR DURING FORECAST PERIOD 27
4 PREMIUM INSIGHTS 28
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN LC ANTENNA MARKET 28
FIGURE 8 GROWING ADOPTION OF LC ANTENNAS IN SATELLITE APPLICATIONS TO DRIVE MARKET 28
4.2 LC ANTENNA MARKET, BY TYPE 28
FIGURE 9 ELECTRONICALLY STEERED PHASED ARRAY ANTENNA SEGMENT TO ACCOUNT FOR LARGER SHARE OF LC ANTENNA MARKET IN 2023 28
5 MARKET OVERVIEW 29
5.1 INTRODUCTION 29
5.2 MARKET DYNAMICS 29
FIGURE 10 LC ANTENNA MARKET: DRIVERS, RESTRAINTS, OPPORTUNITIES, AND CHALLENGES 30
5.2.1 DRIVERS 30
5.2.1.1 Increasing adoption of LC antennas in satellite applications 30
5.2.1.2 Growing use of LC antennas in 5G communications 31
5.2.1.3 Increasing applications of LC antennas in automotive sector 31
FIGURE 11 VEHICLE PRODUCTION IN ASIA PACIFIC, 2019–2022 31
FIGURE 12 ANALYSIS OF IMPACT OF DRIVERS ON LC ANTENNA MARKET 32
5.2.2 RESTRAINTS 32
5.2.2.1 Limited frequency range of LC antennas 32
FIGURE 13 ANALYSIS OF IMPACT OF RESTRAINTS ON LC ANTENNA MARKET 33
5.2.3 OPPORTUNITIES 33
5.2.3.1 Growing deployment of LC antennas in IoT networks 33
5.2.3.2 Increasing popularity of LC antennas in aerospace applications 33
FIGURE 14 ANALYSIS OF IMPACT OF OPPORTUNITIES ON LC ANTENNA MARKET 34
5.2.4 CHALLENGES 34
5.2.4.1 Performance limitations of LC antennas 34
FIGURE 15 ANALYSIS OF IMPACT OF CHALLENGES ON LC ANTENNA MARKET 35
5.3 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 35
FIGURE 16 LC ANTENNA MARKET: SUPPLY CHAIN ANALYSIS 35
TABLE 3 LC ANTENNA MARKET: ROLE OF KEY PLAYERS IN ECOSYSTEM 37
5.4 ECOSYSTEM MAPPING 37
FIGURE 17 LC ANTENNA ECOSYSTEM 37

5.5 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 38
FIGURE 18 DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 38
5.6 TECHNOLOGY TRENDS 38
5.6.1 ELECTRONICALLY STEERED PHASED ARRAY ANTENNAS 38
5.6.2 METASURFACE-BASED ANTENNAS 39
5.7 PATENT ANALYSIS 39
TABLE 4 PATENTS RELATED TO LC ANTENNAS, JANUARY 2012–DECEMBER 2022 39
FIGURE 19 NUMBER OF PATENTS GRANTED FOR LC ANTENNAS, 2012–2022 40
FIGURE 20 TOP 10 COMPANIES WITH SIGNIFICANT NUMBER OF PATENTS FROM 2012 TO 2022 40
TABLE 5 TOP 20 COMPANIES WITH SIGNIFICANT NUMBER OF GRANTED PATENTS, 2012–2022 40
TABLE 6 KEY PATENTS RELATED TO LC ANTENNAS 41
5.8 CASE STUDY ANALYSIS 43
5.8.1 AGC INC. OVERCAME IN-BUILDING PENETRATION CHALLENGES OF 5G WITH WAVETHRU TECHNOLOGY 43
5.8.2 SES NETWORKS COLLABORATED WITH ALCAN SYSTEMS GMBH TO DEVELOP FLAT PANEL ANTENNAS FOR CUSTOMER EDGE TERMINALS 43
5.8.3 KYMETA CORPORATION HELPED SKY PERFECT JSAT DEVELOP HIGH-CAPACITY SATELLITE COMMUNICATIONS FOR CARS AND EMERGENCY VEHICLES 43
5.8.4 KYMETA’S LC ANTENNA HELPED TOYOTA DEVELOP 4G LTE CONNECTION FOR IN-CAR ENTERTAINMENT AND NAVIGATION SYSTEMS 44
5.9 REGULATORY LANDSCAPE 44
5.9.1 GLOBAL 44
5.9.2 EUROPE 44
5.9.3 ASIA PACIFIC 44
5.9.4 NORTH AMERICA 45
5.9.5 REGULATIONS 45
5.9.5.1 Asia Pacific 45
5.9.5.2 North America 45
5.9.5.3 Europe 46
6 LC ANTENNA MARKET, BY TYPE 47
6.1 INTRODUCTION 48
FIGURE 21 METASURFACE-BASED ANTENNA SEGMENT TO EXHIBIT HIGHER CAGR DURING FORECAST PERIOD 48
TABLE 7 LC ANTENNA MARKET, BY TYPE, 2019–2022 (USD MILLION) 48
TABLE 8 LC ANTENNA MARKET, BY TYPE, 2023–2028 (USD MILLION) 49
6.2 ELECTRONICALLY STEERED PHASED ARRAY ANTENNA 49
6.2.1 DEPLOYMENT OF ELECTRONICALLY STEERED PHASED ARRAY ANTENNAS IN 5G NETWORKS TO DRIVE MARKET 49
6.3 METASURFACE-BASED ANTENNA 50
6.3.1 SUITABILITY OF METASURFACE-BASED ANTENNAS IN BEAM SCANNING AND SYNTHETIC-APERTURE RADAR IMAGING TO FUEL SEGMENTAL GROWTH 50
7 COMPETITIVE LANDSCAPE 51
7.1 INTRODUCTION 51
7.2 COMPETITIVE SCENARIO AND TRENDS 51
7.2.1 PRODUCT LAUNCHES 51
TABLE 9 PRODUCT LAUNCHES, 2020–2021 51
7.2.2 DEALS 52
TABLE 10 DEALS, 2020–2022 52
8 COMPANY PROFILES 53
(Business Overview, Products/Services/Solutions Offered, Recent Developments, and MnM View (Key strengths/Right to Win, Strategic Choices Made, and Weaknesses and Competitive Threats))*
8.1 INTRODUCTION 53
8.2 KEY PLAYERS 53
8.2.1 MERCK KGAA 53
TABLE 11 MERCK KGAA: COMPANY OVERVIEW 54
FIGURE 22 MERCK KGAA: COMPANY SNAPSHOT 54
TABLE 12 MERCK KGAA: PRODUCT LAUNCHES 55
8.2.2 KYMETA CORPORATION 57
TABLE 13 KYMETA CORPORATION: COMPANY OVERVIEW 57
TABLE 14 KYMETA CORPORATION: DEALS 58
8.2.3 ALCAN SYSTEMS GMBH I.L. 59
TABLE 15 ALCAN SYSTEMS GMBH I.L.: COMPANY OVERVIEW 59
TABLE 16 ALCAN SYSTEMS GMBH I.L.: PRODUCT LAUNCHES 60
TABLE 17 ALCAN SYSTEMS GMBH I.L.: DEALS 60
8.2.4 SPATIALITE ANTENNA SYSTEMS 61
TABLE 18 SPATIALITE ANTENNA SYSTEMS: COMPANY OVERVIEW 61
*Details on Business Overview, Products/Services/Solutions Offered, Recent Developments, and MnM View (Key strengths/Right to Win, Strategic Choices Made, and Weaknesses and Competitive Threats) might not be captured in case of unlisted companies.
9 APPENDIX 63
9.1 INSIGHTS FROM INDUSTRY EXPERTS 63
9.2 DISCUSSION GUIDE 64
9.3 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 65
9.4 RELATED REPORTS 67
9.5 AUTHOR DETAILS 68



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