世界のマネキン市場(2025-2030):素材別(ファイバーグラス、プラスチック)、種類別(女性、男性、乳幼児)、エンドユーザー別(小売店、ファッションデザイナー&ブティック、美容師、ヘアプロフェッショナル)、地域別

【英語タイトル】Mannequin Market Size, Share & Trends Analysis Report By Material (Fiberglass, Plastic), By Type (Women, Men, Infant & Toddlers), By End-user (Retailers, Fashion Designers & Boutiques, Beauticians, Hair Professionals), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

Grand View Researchが出版した調査資料(GRV25JAN085)・商品コード:GRV25JAN085
・発行会社(調査会社):Grand View Research
・発行日:2024年11月
・ページ数:110
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後5営業日)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:パーソナルケア
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❖ レポートの概要 ❖

マネキン市場の成長と動向
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、マネキンの世界市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率12.8%を記録し、2030年には106億1210万米ドルに達する見込みです。市場成長の原動力は、革新的なマネキンを必要とする小売業やファッション分野の拡大です。マネキンはもはや単なるファッションディスプレイとしてではなく、ブランド価値を反映し、顧客ロイヤルティを育むストーリーテリング媒体となっています。小売業者はマネキンを、視覚的なスタイルの手がかりを提供し、洋服の組み合わせを紹介し、買い物客が洋服のフィットをイメージできるようにするツールとして認識するようになり、全体的なショッピング体験が向上しています。特に、多様で代表的なマネキンを好む傾向が高まっており、これはファッション業界における多様な体型の表現に対する需要と一致しています。

小売業者は、マネキンのようなビジュアル・マーチャンダイジング・ツールに戦略的に投資しています。顧客体験を向上させる効果的なマーチャンダイジング戦略への需要から、Targetのような小売大手は、マネキンに相当な店舗スペースを割いています。消費者の要求の変化に対応して、市場は包括的なものへとシフトしています。スーパーモデルを模した従来のマネキンは、幅広い体型を反映した多様なモデルに取って代わられつつあります。サヴェージ×フェンティ、ターゲット、ナイキ、オールドネイビー、ノードストロームなどの小売業者は、多様なモデルをベースにしたカスタムマネキンを活用し、このトレンドをリードしています。例えば、Savage x Fentyが独自に開発したマネキンは、さまざまな体格を見せるだけでなく、多様なポーズを取り入れることで、ユニークで包括的な店舗体験を生み出しています。

多様な消費者を代表するマネキンは、市場の重要なトレンドのひとつです。もうひとつの重要なトレンドは、環境に配慮した取り組みへのシフトです。例えば、Hans Boodt Mannequinsは、デュッセルドルフで開催されたEuroshop 2023で、再利用素材を使用した持続可能なコレクションを展示しました。同社が強調したのは、持続可能性、倫理的な美学、革新性。展示されたコレクションは「Untitled」、「Printing on Demand」、「Nobs」。Genesis Mannequins、Bonami BV、Gender Mannequins、Siegel & Stockmanなどの企業も、生分解性素材を使ったマネキン・コレクションを出展。この市場は、Bonaveri、Cofrad、Genesis Display GmbH、Bonami BV、Hans Boodt Mannequins、Noa Brands、Bernstein Displayといった老舗企業を中心に、適度に細分化されています。

これらの企業は、生分解性素材を使用した持続可能なマネキンの需要に応えるため、継続的な素材革新に注力しています。また、業界における競争力を高めるため、新製品開発にも注力しています。アジア太平洋地域は、中国やインドなどの国々で小売セクターが活況を呈していることから、2023年から2030年にかけて最も速いCAGRを記録すると予測されています。これらの経済圏では、個人消費の増加と急速な都市化が進んでいるため、小売業者は事業を拡大し、より多くの顧客を引き付けるために魅力的な店舗ディスプレイに投資しています。さらに、この地域のファッション産業の成長とショッピングセンターの増加が製品需要に貢献しています。

マネキン市場レポートハイライト

– 2024年、グラスファイバー製マネキン分野は、軽量、高耐久性、デザインの多様性により急成長。その人気の背景には、カスタマイズが容易で長持ちするマネキンに対するファッション業界の需要があり、そのためグラスファイバー製モデルは、製品を効果的かつ美的に展示することを目指す小売業者やデザイナーにとって好ましい選択肢となっています。

– 男性用マネキンの需要は、男性ファッションへの注目の高まりと紳士服産業の拡大により、2025年から2030年にかけて大きなCAGRで成長すると予測されています。ファッション小売業者が商品を多様化し、より幅広い顧客層に対応するようになるにつれ、男性専用のマネキンの使用が重要になります。

– 革新的なビジュアルマーチャンダイジング技術に対する業界の絶え間ないニーズにより、小売業界の製品需要は2025年から2030年にかけて最も速いCAGRを記録すると予測

– マネキンは、魅力的な店内ディスプレイを作成し、商品のプレゼンテーションを強化し、顧客に没入型のショッピング体験を提供する上で重要です。マネキンの需要は、視覚に訴えるディスプレイが消費者の行動に与える影響を小売業者がますます認識するようになり、急増すると予想されます。

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

目次

第1章. 方法論と範囲
1.1. 市場セグメンテーションとスコープ
1.2. 市場の定義
1.3. 情報調達
1.3.1. 購入データベース
1.3.2. GVRの内部データベース
1.3.3. 二次資料・第三者の視点
1.3.4. 一次調査
1.4. 情報分析
1.4.1. データ分析モデル
1.5. 市場情報とデータの可視化
1.6. データの検証と公開
第2章. エグゼクティブサマリー
2.1. 市場スナップショット
2.2. 素材の展望
2.3. タイプの展望
2.4. エンドユーザーの展望
2.5. 地域展望
2.6. 競争環境スナップショット
第3章 マネキン市場 マネキン市場の変数、トレンド、スコープ
3.1. 市場系統の展望
3.2. 産業バリューチェーン分析
3.3. 市場ダイナミクス
3.3.1. 市場促進要因分析
3.3.2. 市場阻害要因分析
3.3.3. 市場機会
3.3.4. 市場の課題
3.4. 業界分析ツール
3.4.1. ポーターのファイブフォース分析
3.5. 市場参入戦略
第4章. マネキン市場 素材推定とトレンド分析
4.1. マネキン市場:素材別 主要項目
4.2. 素材の動向分析と市場シェア、2024年および2030年
4.3. 2018〜2030年の素材別市場推定・予測(USD Million)
4.3.1. ガラス繊維
4.3.1.1. 市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
4.3.2. プラスチック
4.3.2.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
4.3.3. その他
4.3.3.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第5章 マネキン市場 マネキン市場 タイプ別推定と動向分析
5.1. マネキン市場:タイプ別 主要なポイント
5.2. タイプ別動向分析と市場シェア、2024年および2030年
5.3. 市場推定と予測、タイプ別、2018年〜2030年 (百万米ドル)
5.3.1. 女性
5.3.1.1. 市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
5.3.2. 男性
5.3.2.1. 市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
5.3.3. 乳幼児
5.3.3.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第6章 マネキン市場 マネキン市場 エンドユーザーの推定と動向分析
6.1. マネキン市場:エンドユーザー別:主要なポイント
6.2. エンドユーザーの動向分析と市場シェア、2024年および2030年
6.3. 市場予測:エンドユーザー別、2018年〜2030年(百万米ドル)
6.3.1. 小売業者
6.3.1.1. 市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
6.3.2. ファッションデザイナーとブティック
6.3.2.1. 市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
6.3.3. 美容師、ヘアプロフェッショナル、コスメティシャン
6.3.3.1. 市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
6.3.4. その他
6.3.4.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第7章 マネキン市場 マネキン市場 地域別推計と動向分析
7.1. マネキン市場 地域別展望
7.2. 地域別市場 主要なポイント
7.3. 2018年~2030年の地域別市場推定と予測(百万米ドル)
7.3.1. 北米
7.3.1.1. 市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.1.2. 米国
7.3.1.2.1. 主要国のダイナミクス
7.3.1.2.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.1.3. カナダ
7.3.1.3.1. 主要国のダイナミクス
7.3.1.3.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.1.4. メキシコ
7.3.1.4.1. 主要国のダイナミクス
7.3.1.4.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.2. 欧州
7.3.2.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.2. ドイツ
7.3.2.2.1. 主要国のダイナミクス
7.3.2.2.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.2.3. 英国
7.3.2.3.1. 主要国のダイナミクス
7.3.2.3.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.2.4. フランス
7.3.2.4.1. 主要国のダイナミクス
7.3.2.4.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.2.5. イタリア
7.3.2.5.1. 主要国のダイナミクス
7.3.2.5.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.2.6. スペイン
7.3.2.6.1. 主要国のダイナミクス
7.3.2.6.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.3. アジア太平洋
7.3.3.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.3.2. 中国
7.3.3.2.1. 主要国のダイナミクス
7.3.3.2.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.3.3. インド
7.3.3.3.1. 主要国のダイナミクス
7.3.3.3.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.3.4. 日本
7.3.3.4.1. 主要国のダイナミクス
7.3.3.4.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.3.5. 韓国
7.3.3.5.1. 主要国のダイナミクス
7.3.3.5.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.4. ラテンアメリカ
7.3.4.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.4.2. ブラジル
7.3.4.2.1. 主要国のダイナミクス
7.3.4.2.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.5. 中東・アフリカ
7.3.5.1. 市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.5.2. 南アフリカ
7.3.5.2.1. 主要国のダイナミクス
7.3.5.2.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.5.3. アラブ首長国連邦
7.3.5.3.1. 主要国のダイナミクス
7.3.5.3.2. 市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
第8章 マネキン市場 マネキン市場 競合分析
8.1. 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
8.2. 企業の分類
8.3. 参加企業の概要
8.4. 財務実績
8.5. 製品ベンチマーク
8.6. 企業市場シェア分析、2024年(%)
8.7. 企業ヒートマップ分析
8.8. 戦略マッピング
8.9. 企業プロフィール
Bonaveri
Cofrad
Genesis Display GmbH
Hans Boodt Mannequins
Noa Brands
Bonami BV
Mondo Mannequins
Manex USA
La Rosa srl
Bernstein Display

Mannequin Market Growth & Trends

The global mannequin market size is expected to reach USD 10,612.1 million by 2030, registering a CAGR of 12.8% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market growth is driven by the expanding retail and fashion sectors, necessitating innovative mannequins. These figures no longer serve just as fashion displays; but they have become storytelling mediums, reflecting brand values and fostering customer loyalty. Retailers increasingly recognize mannequins as tools to provide visual style cues, showcase outfit combinations, and help shoppers visualize clothing fits, enhancing the overall shopping experience. Notably, there's a rising preference for diverse and representative mannequin figures, aligning with the demand for diverse body type representations in the fashion industry.

Retailers are strategically investing in visual merchandising tools, such as mannequins. The demand for effective merchandising strategies to enhance customer experience has led to retail giants like Target dedicating substantial store space to mannequins. In response to changing consumer demands, the market is shifting toward inclusivity. Traditional mannequins, resembling supermodels, are being replaced by diverse models reflecting a wide range of body types. Retailers, such as Savage x Fenty, Target, Nike, Old Navy, and Nordstrom, are leading this trend, utilizing custom mannequins based on diverse models. For instance, Savage x Fenty's proprietary mannequins not only showcase varied body sizes but also incorporate diverse poses, creating a unique and inclusive store experience.

Mannequins that are representative of diverse consumers is one of the key trends in the market. Another key trend is a shift toward eco-friendly practices. For instance, Hans Boodt Mannequins showcased a sustainable collection at Euroshop 2023 in Duesseldorf, using repurposed materials. The company emphasized sustainability, ethical aesthetics, and innovation. The collections displayed were Untitled, Printing on Demand, and Nobs. Other companies, such as Genesis Mannequins, Bonami BV, Gender Mannequins, and Siegel & Stockman, also feature mannequin collections made of biodegradable materials. The market is moderately fragmented featuring established players, such as Bonaveri, Cofrad, Genesis Display GmbH, Bonami BV, Hans Boodt Mannequins, Noa Brands, and Bernstein Display.

These companies focus on continuous material innovation to cater to the demand for sustainable mannequins made of biodegradable materials. Manufacturers also focus on new product developments to gain a competitive edge in the industry. Asia Pacific is projected to witness the fastest CAGR from 2023 to 2030 owing to the booming retail sector in countries, such as China and India. As these economies experience rising consumer spending and rapid urbanization, retailers are expanding their businesses and investing in appealing store displays to attract more customers. In addition, the region's growing fashion industry and increasing number of shopping centers contribute to the product demand.

Mannequin Market Report Highlights

• In 2024, the fiberglass mannequins segment experienced rapid growth due to their low weight, high durability, and versatility in design. Their popularity is driven by the fashion industry's demand for easily customizable and long-lasting mannequins, which make fiberglass models a preferred choice for retailers and designers aiming to showcase their products effectively and aesthetically

• The demand for men’s mannequins is projected to grow at a significant CAGR from 2025 to 2030 due to the growing focus on men's fashion and the expansion of the menswear industry. As fashion retailers diversify their offerings and cater to a broader customer base, the use of specialized male mannequins becomes crucial

• Product demand in the retail industry is projected to witness the fastest CAGR from 2025 to 2030 due to the industry's constant need for innovative visual merchandising techniques

• Mannequins are important in creating captivating in-store displays, enhancing product presentation, and offering customers an immersive shopping experience. The demand for mannequins is expected to surge as retailers increasingly recognize the impact of visually appealing displays on consumer behavior

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Materials & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Information & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Material Outlook
2.3. Type Outlook
2.4. End User Outlook
2.5. Regional Outlook
2.6. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Mannequin Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Mannequin Market: Material Estimates & Trend Analysis
4.1. Mannequin Market, By Material: Key Takeaways
4.2. Material Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
4.3. Market Estimates & Forecasts, by material, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.1. Fiberglass
4.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.2. Plastic
4.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.3. Others
4.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Mannequin Market: Type Estimates & Trend Analysis
5.1. Mannequin Market, By Type: Key Takeaways
5.2. Type Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.1. Women
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.2. Men
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.3. Infant & Toddlers
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Mannequin Market: End User Estimates & Trend Analysis
6.1. Mannequin Market, By End User: Key Takeaways
6.2. End User Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.3. Market Estimates & Forecasts, by End User, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.1. Retailers
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2. Fashion Designers and Boutiques
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.3. Beauticians, Hair Professionals, and Cosmetologists
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.4. Others
6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Mannequin Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Mannequin Market: Regional Outlook
7.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
7.3. Market Estimates & Forecasts, by region, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1. North America
7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.2. U.S.
7.3.1.2.1. Key country dynamics
7.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.3. Canada
7.3.1.3.1. Key country dynamics
7.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.4. Mexico
7.3.1.4.1. Key country dynamics
7.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. Europe
7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.2. Germany
7.3.2.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.3. UK
7.3.2.3.1. Key country dynamics
7.3.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.4. France
7.3.2.4.1. Key country dynamics
7.3.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.5. Italy
7.3.2.5.1. Key country dynamics
7.3.2.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.6. Spain
7.3.2.6.1. Key country dynamics
7.3.2.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Asia Pacific
7.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.2. China
7.3.3.2.1. Key country dynamics
7.3.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.3. India
7.3.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.4. Japan
7.3.3.4.1. Key country dynamics
7.3.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.5. South Korea
7.3.3.5.1. Key country dynamics
7.3.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. Latin America
7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4.2. Brazil
7.3.4.2.1. Key country dynamics
7.3.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Middle East & Africa
7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5.2. South Africa
7.3.5.2.1. Key country dynamics
7.3.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5.3. UAE
7.3.5.3.1. Key country dynamics
7.3.5.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Mannequin Market: Competitive Analysis
8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. Company Profiles
8.9.1. Bonaveri
8.9.1.1. Company Overview
8.9.1.2. Financial Performance
8.9.1.3. Product Portfolios
8.9.1.4. Strategic Initiatives
8.9.2. Cofrad
8.9.2.1. Company Overview
8.9.2.2. Financial Performance
8.9.2.3. Product Portfolios
8.9.2.4. Strategic Initiatives
8.9.3. Genesis Display GmbH
8.9.3.1. Company Overview
8.9.3.2. Financial Performance
8.9.3.3. Product Portfolios
8.9.3.4. Strategic Initiatives
8.9.4. Hans Boodt Mannequins
8.9.4.1. Company Overview
8.9.4.2. Financial Performance
8.9.4.3. Product Portfolios
8.9.4.4. Strategic Initiatives
8.9.5. Noa Brands
8.9.5.1. Company Overview
8.9.5.2. Financial Performance
8.9.5.3. Product Portfolios
8.9.5.4. Strategic Initiatives
8.9.6. Bonami BV
8.9.6.1. Company Overview
8.9.6.2. Financial Performance
8.9.6.3. Product Portfolios
8.9.6.4. Strategic Initiatives
8.9.7. Mondo Mannequins
8.9.7.1. Company Overview
8.9.7.2. Financial Performance
8.9.7.3. Product Portfolios
8.9.7.4. Strategic Initiatives
8.9.8. Manex USA
8.9.8.1. Company Overview
8.9.8.2. Financial Performance
8.9.8.3. Product Portfolios
8.9.8.4. Strategic Initiatives
8.9.9. La Rosa srl
8.9.9.1. Company Overview
8.9.9.2. Financial Performance
8.9.9.3. Product Portfolios
8.9.9.4. Strategic Initiatives
8.9.10. Bernstein Display
8.9.10.1. Company Overview
8.9.10.2. Financial Performance
8.9.10.3. Product Portfolios
8.9.10.4. Strategic Initiatives

❖ 世界のマネキン市場に関するよくある質問(FAQ) ❖

・マネキンの世界市場規模は?
→Grand View Research社は2025年のマネキンの世界市場規模をXXドルと推定しています。

・マネキンの世界市場予測は?
→Grand View Research社は2030年のマネキンの世界市場規模を106億1210万米ドルと予測しています。

・マネキン市場の成長率は?
→Grand View Research社はマネキンの世界市場が2025年~2030年に年平均12.8%成長すると予測しています。

・世界のマネキン市場における主要企業は?
→Grand View Research社は「Bonaveri、Cofrad、Genesis Display GmbH、Hans Boodt Mannequins、Noa Brands、Bonami BV、Mondo Mannequins、Manex USA、La Rosa srl、Bernstein Displayなど ...」をグローバルマネキン市場の主要企業として認識しています。

※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。

★調査レポート[世界のマネキン市場(2025-2030):素材別(ファイバーグラス、プラスチック)、種類別(女性、男性、乳幼児)、エンドユーザー別(小売店、ファッションデザイナー&ブティック、美容師、ヘアプロフェッショナル)、地域別] (コード:GRV25JAN085)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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