1 はじめに 32
1.1 調査目的 32
1.2 市場定義 32
1.3 調査範囲 33
1.3.1 対象市場と地域範囲 33
1.3.2 対象範囲と除外範囲 34
1.3.3 対象年 35
1.4 対象通貨 35
1.5 利害関係者 36
1.6 変更の概要 36
2 調査方法 37
2.1 調査データ 37
2.1.1 二次データ 38
2.1.1.1 二次情報源の例示的なリスト 39
2.1.1.2 二次情報源からの主要データ 40
2.1.2 一次データ 40
2.1.2.1 一次情報源 41
2.1.2.2 一次情報源からの主要データ 41
2.1.2.3 業界の主要な洞察 42
2.1.2.4 一次インタビューの内訳 42
2.2 市場規模の推定方法 44
2.2.1 ベンダー収益に基づく市場推定 45
2.2.2 エンドユーザーに基づく市場規模の推定 46
2.3 市場予測モデル 46
2.4 データ・トライアングルと市場分解 48
2.5 調査の前提 49
2.6 調査の限界 49
2.7 リスク評価 50
3 エグゼクティブサマリー 51
4 プレミアムインサイト 55
4.1 医療美容市場の概要 55
4.2 医療美容市場:製品別 56
4.3 アジア太平洋地域:医療美容市場、エンドユーザー別、2023年(百万米ドル) 57
4.4 医療美容市場の地域別概観 58
5 市場概要 59
5.1 はじめに 59
5.2 市場力学 59
5.2.1 推進要因 60
5.2.1.1 低侵襲および非侵襲的美容処置の採用増加
60
5.2.1.2 高齢者および男性における美容治療の需要の高まり 61
5.2.1.3 ソーシャルメディアの影響力の高まり 62
5.2.2 阻害要因 62
5.2.2.1 感染リスクと安全性への懸念 62
5.2.2.2 複雑な規制枠組みとコンプライアンス基準 62
5.2.3 機会 63
5.2.3.1 新興経済圏における大きな機会 63
5.2.3.2 新技術および新製品の発売 64
5.2.4 課題 64
5.2.4.1 治療および医療機器の高コスト 64
5.2.4.2 社会および文化的な障壁 65
5.3 顧客のビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 66
5.4 価格分析 66
5.4.1 製品別平均販売価格(エネルギーベースの機器)、2023年 67
5.4.2 種類別注射剤の平均販売価格、2021年~2023年 68
5.4.3 主要企業別エネルギーベース機器の平均販売価格、2023年 69
5.4.4 エネルギーベースのデバイスの平均販売価格動向、
地域別、2021年~2023年 70
5.5 バリューチェーン分析 72
5.5.1 研究開発 72
5.5.2 原材料調達と製品開発 73
5.5.3 マーケティング、販売、流通 73
5.5.4 アフターサービス 73
5.6 サプライチェーン分析 73
5.6.1 著名企業 74
5.6.2 中小企業 74
5.6.3 エンドユーザー 74
5.7 生態系分析 75
5.8 投資および資金調達シナリオ 77
5.9 技術分析 78
5.9.1 主要技術 78
5.9.1.1 レーザーおよび光ベースの技術 78
5.9.1.2 高周波技術 79
5.9.1.3 超音波技術 80
5.9.2 補完技術 81
5.9.2.1 AI 搭載の皮膚分析システム 81
5.9.3 隣接技術 81
5.9.3.1 再生医療および幹細胞治療 81
5.10 特許分析 82
5.11 貿易分析 83
5.11.1 輸入データ 83
5.11.1.1 HSコード854370の輸入状況 83
5.11.1.2 HSコード901320の輸入シナリオ 84
5.11.2 輸出データ 85
5.11.2.1 HSコード854370の輸出シナリオ 85
5.11.2.2 HSコード901320の輸出シナリオ 86
5.12 2025年~2026年の主要な会議およびイベント 87
5.13 ケーススタディ分析 88
5.13.1 医療用美容製品の販売における商業パートナーシップ 88
5.13.2 顧客の需要に応えるための事業部門の分割 88
5.13.3 レーザーベースの機器の合理化に向けた中小企業との提携 88
5.14 規制の概観 89
5.14.1 規制当局、政府機関、その他の組織 89
5.14.2 主な規制ガイドライン 91
5.14.2.1 北米 91
5.14.2.1.1 米国 91
5.14.2.1.2 カナダ 92
5.14.2.2 ヨーロッパ 92
5.14.2.2.1 英国 92
5.14.2.2.2 フランス 93
5.14.2.2.3 ドイツ 93
5.14.2.3 アジア太平洋地域 94
5.14.2.3.1 中国 94
5.14.2.3.2 日本 94
5.14.2.3.3 インド 95
5.14.2.4 ラテンアメリカ 95
5.14.2.4.1 ブラジル 95
5.14.2.5 中東・アフリカ 96
5.14.2.5.1 アラブ首長国連邦 96
5.14.3 規制認可 96
5.15 ポーターのファイブフォース分析 97
5.15.1 新規参入者の脅威 98
5.15.2 代替品の脅威 98
5.15.3 サプライヤーの交渉力 98
5.15.4 バイヤーの交渉力 98
5.15.5 競争の激しさ 98
5.16 主要な利害関係者と購買基準 99
5.16.1 購買プロセスにおける主要な利害関係者 99
5.16.2 購買基準 100
5.17 未充足のニーズ 100
5.18 医療美容市場におけるAI/ジェネレーティブAIの影響 101
5.18.1 はじめに 101
5.18.2 医療美容用途におけるAIの市場潜在性 101
5.18.3 AIのユースケース 101
5.18.4 AI を導入している主要企業 102
5.18.5 医療美容エコシステムにおける AI/GEN AI の将来 102
6 製品別医療美容市場 103
6.1 はじめに 104
6.2 顔面美容製品 105
6.2.1 ボツリヌス毒素 106
6.2.1.1 ボトックスによる市場活性化への意欲の高まり 106
6.2.2 皮膚充填剤 107
6.2.2.1 天然皮膚充填剤 108
6.2.2.1.1 成長を支える顔の輪郭形成における皮膚充填剤の使用増加 108
6.2.2.2 合成皮膚充填剤 109
6.2.2.2.1 成長を加速させる迅速な美容的改善の必要性 109
6.2.3 ケミカルピーリング 110
6.2.3.1 成長を促進する幅広いケミカルピーリングの入手可能性の向上 110
6.2.4 マイクロダーマブレーション 112
6.2.4.1 市場を牽引する低リスクで費用対効果の高い皮膚再生方法の利用拡大 112
6.3 ボディー・コントゥアリング機器 113
6.3.1 非外科的脂肪減少装置 115
6.3.1.1 肥満症例の増加が成長を維持 115
6.3.2 セルライト減少装置 116
6.3.2.1 外見への関心の高まりが市場を牽引 116
6.3.3 脂肪吸引器具 117
6.3.3.1 肥満に関連する健康リスクに対する認識の高まりが市場を牽引 117
6.4 美容インプラント 118
6.4.1 豊胸インプラント 119
6.4.1.1 シリコン製豊胸インプラント 121
6.4.1.1.1 成長を促す大手企業による販促活動の増加と新製品 121
6.4.1.2 生理食塩水バッグ 122
6.4.1.2.1 成長を促す豊胸手術の低価格化 122
6.4.2 顔面インプラント 124
6.4.2.1 他の輪郭形成製品よりも顔面インプラントの利点に対する認識が高まり、市場を牽引しています。
6.4.3 その他のインプラント
6.5 医師が処方する化粧品と美白剤
6.5.1 成長を促すより安全な美白製品へのシフトが継続中 125
6.6 皮膚美容機器 126
6.6.1 レーザー皮膚再生機器 127
6.6.1.1 高齢者人口の増加が成長を後押し 127
6.6.2 非外科的皮膚引き締め器具 129
6.6.2.1 成長を促進する非侵襲的治療の人気上昇 129
6.6.3 マイクロニードリング製品 130
6.6.3.1 成長を促進する不快感の軽減と皮膚の若返り効果の向上 130
6.6.4 光療法機器 131
6.6.4.1 疼痛管理や睡眠調整のための光療法の利用拡大が市場を後押し 131
6.7 医師処方のまつ毛用製品 132
6.7.1 拡大する中間層人口が成長を促進 132
6.8 脱毛機器 133
6.8.1 レーザー脱毛機器 135
6.8.1.1 使いやすい家庭用レーザー機器の入手しやすさの向上が
成長を促進 135
6.8.2 IPL脱毛機器 136
6.8.2.1 美容治療への関心の高まりが市場を後押し 136
6.9 タトゥー除去機器 137
6.9.1 成長を促すには皮膚へのダメージを最小限に抑える必要がある 137
6.10 スレッドリフト製品 138
6.10.1 回復時間の短縮と即効性を求める傾向が高まり、成長を促進 138
6.11 ネイルケア用レーザー機器 139
6.11.1 迅速で痛みのない処置に対する需要の高まりが成長を促進 139
6.12 在宅医療機器 140
6.12.1 低価格で便利な在宅治療に対する需要の高まりが市場を牽引 140
7 医療美容市場:機器の種類別 141
7.1 はじめに 142
7.2 独立型機器 143
7.2.1 エネルギーベース技術におけるイノベーションの増加が市場を牽引 143
7.3 多機能型機器 144
7.3.1 パーソナライズされたケアとテーラーメイド治療の利用拡大が市場を牽引 144
7.4 在宅/セルフ使用機器 145
7.4.1 肌の健康増進への注目が高まり、成長を促進 145
8 医療美容市場、施術別 146
8.1 はじめに 147
8.2 非外科的施術 147
8.2.1 アンチエイジング&肌の若返り 148
8.2.1.1 成長促進に向けた若々しい外見の維持に対するニーズの高まり 148
8.2.2 タトゥー除去 149
8.2.2.1 成長を促進するタトゥー除去プロセスへのアクセシビリティの向上 149
8.2.3 脱毛 150
8.2.3.1 従来の美の基準への順守の拡大が市場を牽引 150
8.2.4 脂肪吸引 151
8.2.4.1 座ったままの生活スタイルの増加が成長を促進 151
8.2.5 その他の非外科的処置 152
8.3 外科的処置 153
8.3.1 豊胸手術 154
8.3.1.1 美的な好みの変化が市場を促進 154
8.3.2 フェイスリフトおよびボディリフト施術 155
8.3.2.1 成長を促進するために目に見える老化の兆候を減らす必要性が高まる 155
8.3.3 その他の外科的処置 156
9 エンドユーザー別医療美容市場 157
9.1 はじめに 158
9.2 クリニック、病院、メディカルスパ 158
9.2.1 医療観光と美容整形のトレンドの高まりが
成長を促進 158
9.3 ビューティーセンター 160
9.3.1 カスタマイズ治療への傾向の高まりが市場を後押し 160
9.4 ホームケアの設定 161
9.4.1 成長促進に向けた利便性、治療の柔軟性、
コスト削減への注目度が高まる 161
10 地域別医療美容市場 162
10.1 はじめに 163
10.2 北米 163
10.2.1 北米のマクロ経済見通し 165
10.2.2 米国 171
10.2.2.1 先進的な治療法の普及拡大が市場を牽引 171
10.2.3 カナダ 176
10.2.3.1 高齢者の間で、若返り施術への関心が高まり、市場成長を後押し 176
10.3 ヨーロッパ 180
10.3.1 ヨーロッパのマクロ経済の見通し 180
10.3.2 ドイツ 187
10.3.2.1 医療美容施術に対する社会的受容の高まりが
成長を促進する 187
10.3.3 英国 191
10.3.3.1 成長を加速する化粧品&美容業界の活況 191
10.3.4 フランス 195
10.3.4.1 医療美容施術に対する社会的受容の高まりが市場を後押し 195
10.3.5 イタリア 199
10.3.5.1 若い女性の間で外科的施術の採用が増加
市場を後押し 199
10.3.6 スペイン 203
10.3.6.1 安全で低侵襲な治療法の普及が
成長を促進 203
10.3.7 ヨーロッパのその他の地域 206
10.4 アジア太平洋地域 211
10.4.1 アジア太平洋地域のマクロ経済の見通し 213
10.4.2 日本 220
10.4.2.1 ボディラインを整える施術に対する意識の高まりが成長を維持する 220
10.4.3 中国 224
10.4.3.1 美容整形アプリやオンラインサービスの利用拡大が成長を促進する 224
10.4.4 インド 227
10.4.4.1 増加する可処分所得が市場成長に貢献 227
10.4.5 オーストラリア 231
10.4.5.1 成長を促進する政府の好意的な取り組み 231
10.4.6 韓国 234
10.4.6.1 急成長する医療観光が成長を加速 234
10.4.7 アジア太平洋地域その他 238
10.5 ラテンアメリカ 243
10.5.1 ラテンアメリカにおけるマクロ経済の見通し 243
10.5.2 ブラジル 250
10.5.2.1 成長を加速させる対象人口基盤の拡大 250
10.5.3 メキシコ 254
10.5.3.1 医療ツーリストの流入増加が成長を後押し 254
10.5.4 その他のラテンアメリカ諸国 258
10.6 中東・アフリカ 263
10.6.1 中東・アフリカのマクロ経済見通し 264
10.6.2 GCC諸国 270
10.6.2.1 市場を推進する好都合な政府政策 270
10.6.3 中東・アフリカのその他地域 273
11 競争の激しい市場 278
11.1 概要 278
11.2 主要企業の戦略/勝利への権利 278
11.2.1 医療美容市場における主要企業の採用戦略の概要
279
11.3 収益分析、2020年~2023年 280
11.4 市場シェア分析、2023年 281
11.4.1 エネルギーベースの美容機器市場 281
11.4.2 フェイシャルエステ製品市場 282
11.4.3 美容インプラント市場 282
11.5 主要企業のランキング 283
11.6 企業評価マトリクス、2023年 284
11.6.1 エネルギーベースの美容機器市場 284
11.6.1.1 スター 284
11.6.1.2 新興のリーダー 284
11.6.1.3 普及しているプレーヤー 284
11.6.1.4 参加者 284
11.6.2 顔の美容製品市場 285
11.6.2.1 スター 285
11.6.2.2 新興のリーダー 285
11.6.2.3 普及している企業 286
11.6.2.4 参入企業 286
11.6.3 美容インプラント市場 287
11.6.3.1 スター 287
11.6.3.2 新興のリーダー 287
11.6.3.3 普及しているプレーヤー 287
11.6.3.4 参加者 287
11.6.4 企業動向:主要企業、2023年 289
11.6.4.1 企業動向 289
11.6.4.2 地域別 290
11.6.4.3 製品別 291
11.6.4.4 デバイス種類別 292
11.6.4.5 手順別 293
11.6.4.6 エンドユーザー別 294
11.6.5 企業ベンチマーク:スタートアップ/中小企業、2023年 295
11.6.5.1 主なスタートアップ/中小企業の詳細リスト 295
11.6.5.2 スタートアップ/中小企業の競合ベンチマーク 296
11.7 企業評価および財務指標 297
11.8 ブランド/製品比較 298
11.9 競合シナリオ 299
11.9.1 製品発売と承認 299
11.9.2 取引 300
11.9.3 拡大 301
12 企業プロフィール 302
AbbVie Inc(米国)
Alma Lasers(イスラエル)
Cynosure(米国)
GALDERMA(スイス)
13 付録 372
13.1 ディスカッションガイド 372
13.2 KNOWLEDGESTORE:MARKETSANDMARKETSの購読ポータル 376
13.3 カスタマイズオプション 378
13.4 関連レポート 378
13.5 著者詳細 379
The growth of the market of medical aesthetics is very high due to several factors. First, from the demand side, minimally invasive and non-invasive treatments are increasingly demanded since they have several advantages over conventional methods, such as a decreased risk of side effects and minimum recovery periods. Advances in aesthetic technologies, including multifunctional lasers and various skin rejuvenation techniques, enhance the effectiveness and precision of these treatments with better results that would benefit more people and make them more accessible and appealing to a larger market. The market for aesthetic procedures has been eased by increased disposable incomes in the developing world. Growing emphasis on wellness, self-care, and social media has increased demand as people seek beauty treatments to stay youthful. Other drivers include an aging population in developed countries looking for anti-aging solutions to a variety of problems. These factors are all contributing to the rise in the medical aesthetics market.
“The facial aesthetic products segment held the largest share of the market in 2023.”
The market for medical aesthetics captured the largest share of facial aesthetic products in 2023. This segment deals with facial aesthetic products, cosmetic implants, skin aesthetic devices, body contouring devices, physician-dispensed cosmeceuticals, skin lighteners, thread lift products, hair removal devices, tattoo removal devices, physician-dispensed eyelash products, and nail treatment laser devices. The major portion of facial aesthetic products accounts for non-invasive treatments for facial rejuvenation, such as Botox and dermal fillers. These products are preferred more because of their ability to deliver effective results with minimal downtime in a natural appearance. The market will also experience further growth because of the rising demand for aesthetic procedures that can be done at home. This shift toward at-home treatments, enabled by the availability of advanced, user-friendly devices, is contributing to the growing accessibility and affordability of facial aesthetic solutions. As a result, the facial aesthetic products segment shall remain on track to advance at the highest rate, following consumer preference for convenient and effective aesthetic enhancements.
“The lipolysis segment is projected to register the highest CAGR of the non-surgical procedures by procedure during the forecast period.”
The medical aesthetics market is segmented into surgical and nonsurgical procedures. Surgical procedures account for areas of breast augmentation, rhinoplasty, facelifts, body lifts, etc, while non-surgical procedures include anti-aging and skin rejuvenation, tattoo and scar removal, hair removal, lipolysis, and many others. Among these, the lipolysis segment is anticipated to record the highest compound annual growth rate (CAGR) within the non-surgical procedures market from 2024 to 2030. Lipolysis is a non-invasive technique for reducing excess fat that is gaining immense popularity due to its ability to target particular fat deposits without surgery. Consumer spending on cosmetic treatments, especially those that will help achieve body contouring, leads to the rapid growth of this segment. This is because numerous people are opting for more affordable and effective alternatives to traditional surgery. With lipolysis now available in the market, the development of advanced devices that allow for the precise extraction of fats with minimal downtime is further enhancing the demand. An increase in body consciousness with an increased awareness of non-surgical fat-reduction options contributes to the growth of the segment. The lipolysis segment is expected to experience continued growth and remain a key player in the medical aesthetics market across the forecast period as consumers remain focused on swift, efficient, and minimally invasive treatment options
“The market in the Asia Pacific region is expected to witness the highest growth during the forecast period.”
The Asia Pacific (APAC) region is anticipated to be the fastest-growing medical aesthetics market over the forecast period, mainly due to the rapid development of healthcare infrastructure, more so in emerging economies such as India and China. Moreover, investment in the respective healthcare sectors of these countries fosters the demand for advanced medical aesthetic systems, including dermatology, body contouring, and facial aesthetics. Additionally, increasing disposable incomes and the fast-expanding middle class in the region are further fueling demand for aesthetic treatments since it's a move toward skin rejuvenation, anti-aging, and cosmetic procedures.
The industry has seen the APAC region become a more significant area of interest for companies involved in medical aesthetics, where there has been an increasing focus on innovative products offered to consumers' changing preferences. Increased clinic, hospital, and medical spa coverage in the region is the accelerator for the adoption of these technologies. Increased awareness and acceptance of aesthetic treatments are expected to fuel the growth of the market soon. The APAC region is very poised to lead the medical aesthetics market with the rising healthcare infrastructure and has numerous opportunities for growth and expansion in the sector.
A breakdown of the primary participants referred to for this report is provided below:
• By Company Type: Tier 1–35%, Tier 2–45%, and Tier 3–20%
• By Designation: Director-level–25%, C-level–35%, and Others–40%
• By Region: North America–40%, Europe–30%, Asia Pacific–20%, Latin America-5%, Middle East and Africa-5%
The prominent players in the medical aesthetics market are AbbVie Inc. (US), Bausch Health Companies Inc. (Canada & Johnson (US), and others.
Research Coverage
This market is segmented by product, application, end-user, and region. The report discusses drivers, restraints, opportunities, and challenges affecting the medical aesthetic market. It provides the prospects of opportunities and challenges for the stakeholders, along with detailing the competitive landscape of leading players. The micro-markets are further segmented focusing on growth trends, prospects, and the contributions of these trends towards the medical aesthetic market. To this, revenue generation through different market segments shall be forecasted and their respective growth focus put together based on five major geographies.
Key Benefits of Buying this Report
This report is to be profited by new and existing players. It will provide deep information about the medical aesthetic market for them to understand any investment opportunities. The present report provides complete information on the key players and minor players. Hence, this supports effective risk analysis along with informed decisions about investment. Due to the accurate segmentation based on end-users and geographies, this report gives niche-level views of the selected market areas.
Through this report, readers get insightful views into the following parameters:
• Analysis of the key growth drivers, restraints, challenges, and opportunities influencing market growth for the medical aesthetic market. The major driving force behind the medical aesthetic market is an increase in the geriatric population. Another reason driving the growth of the market is the increasing need for accurate, and minimally invasive solutions. With customers becoming highly attuned to non-invasive alternatives, demand for modern and efficient aesthetic solutions, including multifunctional lasers and skin rejuvenation technologies, has seen a significant increase.
• Product Development/Innovation: Advanced technologies, R&D activities, and product launches in the medical aesthetics market.
• Market Development: This report will further present the regional expansion of the medical aesthetics market, focusing on the various emerging market opportunities worldwide.
• Market Diversification: The market is increasingly diversifying due to the development of innovative products, previously untapped markets, and new trends; in addition, because of significant investments in the medical aesthetics industry, contribute to its growth as well as the constant change.
• Competitive Analysis: Exhaustive study of market share, and service offering leading strategies of major players such as AbbVie Inc (US), Alma Lasers (Israel), Cynosure (US), and GALDERMA (Switzerland), among others.
❖ 世界の医療美容市場に関するよくある質問(FAQ) ❖
・医療美容の世界市場規模は?
→MarketsandMarkets社は2024年の医療美容の世界市場規模を171.6億米ドルと推定しています。
・医療美容の世界市場予測は?
→MarketsandMarkets社は2030年の医療美容の世界市場規模を353.2億米ドルと予測しています。
・医療美容市場の成長率は?
→MarketsandMarkets社は医療美容の世界市場が2024年~2030年に年平均12.8%成長すると予測しています。
・世界の医療美容市場における主要企業は?
→MarketsandMarkets社は「AbbVie Inc(米国)、Alma Lasers(イスラエル)、Cynosure(米国)、GALDERMA(スイス)など ...」をグローバル医療美容市場の主要企業として認識しています。
※上記FAQの市場規模、市場予測、成長率、主要企業に関する情報は本レポートの概要を作成した時点での情報であり、納品レポートの情報と少し異なる場合があります。