世界の二輪車市場(~2030年):二輪車種類別(クルーザー、スポーツバイク、ツーリング、アドベンチャー(ADV)/デュアルスポーツ、ダートバイク/オフロード、電動バイク、その他)、燃料種類別、エンジン容量別、流通チャネル別、技術別、用途別、地域別

【英語タイトル】Motorcycles Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Type of Motorcycle (Cruiser, Sportbike, Touring, Adventure (ADV) / Dual-Sport, Dirt Bike / Off-Road, Electric Motorcycles and Other Type of Motorcycles), Fuel Type, Engine Capacity, Distribution Channel, Technology, Application and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV182)・商品コード:SMRC24NOV182
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年8月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:二輪車
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥630,800見積依頼/購入/質問フォーム
Corporate LicenseUSD7,500 ⇒換算¥1,140,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、世界の二輪車市場は2024年に863億ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は8.6%で、2030年には1,416億ドルに達する見込みです。二輪車は、実用的かつレクリエーション用に設計された二輪自動車です。都市部での通勤に最適な小型で経済的なモデルから、スピードと長距離移動のために作られたパワフルで高性能なマシンまで、さまざまな種類があります。また、自由で冒険的な感覚を味わえるため、愛好家の間でも人気があります。リスクを減らすには、ヘルメットや防護服などの安全装備が不可欠です。技術の進歩に伴い、最新のモーターサイクルには安全システムの向上、電子制御補助装置、環境に優しい設計が採用され、多様なライダーや好みに対応しています。
国連貿易開発会議(UNCTAD)の統計ハンドブックによると、世界の都市人口の割合は2010年の51.6%から2020年には56.2%に増加。都市人口の割合は過去10年間で急速に増加しています。

市場のダイナミクス

ドライバー
ドライバー:レクリエーション走行とモーターサイクル文化への関心の高まり
レジャーやライフスタイルとしてモーターサイクルを楽しむ人が増えるにつれ、モーターサイクル、アクセサリー、関連ギアの需要が急増。この傾向は、オートバイの新車・中古車販売、カスタマイズやアフターマーケットでの改造の成長を牽引しています。二輪車メーカーは、スポーツバイク、クルーザー、アドベンチャーバイクなど、多様なライダーの嗜好に対応するため、幅広いモデルを開発することで対応しており、市場の成長を牽引しています。

抑制:
事故や怪我のリスクの認識
二輪車は他の交通手段と比較して事故の可能性が高いというイメージがあるため、安全性に対する懸念が潜在的な購買意欲を減退させることが多い。このような認識は、特に安全性を優先する人々の間で、販売台数の減少や市場の成長につながる可能性があります。二輪車の保険料もリスクが高いため一般的に高く、これがさらに潜在的な購買意欲を削ぎ、市場の成長を妨げています。

機会:
消費者の購買力の増加
可処分所得が増えれば、毎日の通勤用、レジャー用、プレミアムモデルなど、モーターサイクルに投資する余裕のある個人が増えます。このような購買力の増加は、ハイエンドで機能豊富なモーターサイクルや関連アクセサリー、ギアへの支出を促進します。メーカー各社は、多様な嗜好に応えるため、ラグジュアリーモデルやカスタムオプションを含む幅広いモデルを提供することで対応しています。また、金融の柔軟性が高まったことで、ファイナンスやリースの選択肢が増え、モーターサイクルがより身近な存在になりました。

脅威
厳しい排出ガス規制と安全基準
厳しい環境・安全要件に対応するためには、高度な技術や材料が必要になることが多く、製造コストが上昇する可能性があります。こうしたコスト増が消費者に転嫁され、モーターサイクルが割高になり、売上が減少する可能性があります。さらに、厳しい規制は複雑な設計やエンジニアリングの調整につながるため、技術革新が遅れ、新モデルの導入が制限されて市場の成長が妨げられる可能性があります。

COVID-19の影響:
COVID-19は、サプライチェーンを混乱させ、生産と納品に遅れを生じさせることで二輪車市場に影響を与えました。当初、パンデミックは経済不安と閉鎖による需要の減少につながりました。しかし、規制が緩和されるにつれて、個人的な移動手段やレクリエーション活動への関心が高まり、市場は回復しました。パンデミックは、デジタル販売や遠隔地からの顧客獲得に向けたトレンドを加速させました。さらに、アウトドアやレジャー活動の増加も二輪車需要を押し上げました。

予測期間中はスポーツバイクセグメントが最大になる見込み
高性能でスタイリッシュ、かつ技術的に先進的なモデルへの需要が高まっていることから、予測期間中はスポーツバイク分野が最大となる見込み。スポーツバイクの魅力は、スピード、敏捷性、スポーティな美しさを強調したデザインにあります。このセグメントは、アドレナリンを刺激する体験と最先端技術を求める愛好家やライダーを魅了しています。さらに、スポーツバイクは、強化されたサスペンション・システム、高度なブレーキ技術、エアロダイナミクスの改善など、技術の進歩や革新を促すことで市場の成長に貢献しています。

予測期間中、コネクテッドモーターサイクル分野のCAGRが最も高くなると予測
コネクテッドモーターサイクル分野は、GPS、テレマティクス、リアルタイムデータ共有などのコネクティビティソリューションを搭載し、ナビゲーション、車両追跡、診断の改善を可能にすることから、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。さらに、コネクテッド・テクノロジーの採用は、強化された機能やデジタル・エコシステムとのより良い統合に興味を持つ技術に精通した消費者を引きつけることで、市場の成長を促進しています。

最大のシェアを占める地域:
北アメリカは、ライフスタイルやレジャー活動を原動力とするレクリエーショナルおよびツーリング用モーターサイクルへの強い嗜好があることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。このセグメントでは、ハーレーダビッドソン、ホンダ、インディアンモーターサイクルなどのブランドが突出しています。さらに、市場は経済状況と可処分所得水準に影響されます。経済成長と消費者の消費意欲の向上は、プレミアム・モーターサイクルや高級モーターサイクルの販売拡大を促進する可能性があります。

CAGRが最も高い地域:
アジア太平洋地域は、人口が多く中間所得層が増加しているインド、中国、インドネシアなどが主要市場であるため、予測期間中に最も高いCAGRを維持すると予測され、個人的な移動手段や経済活動のためにモーターサイクルを所有する人が増加し、急速な都市化と大都市における交通渋滞の増加が、便利で費用対効果の高い移動手段としてのモーターサイクル需要を促進しています。

市場の主要プレーヤー
モーターサイクル市場の主要プレーヤーには、Bajaj Auto Ltd., Benelli Q.J., BMW AG, Ducati Motor Holding S.p.A., Harley-Davidson Incorporation, Hero MotoCorp Limited, Honda Motor Co., Ltd., Kawasaki Heavy Industries Motorcycle & Engine, KTM AG, Piaggio & C. SpA, Royal Enfield, Suzuki Motor Corporation, Triumph Motorcycles, TVS Motor Company, Yadea Group Holdings Ltd., Yamaha Motor Co., Ltd. And Zero Motorcycles Incなどがあります。
主な展開
2024年7月、ハーレーダビッドソンは2026年まで10億ドルの自社株買戻し計画を発表。この発表は、既存の自社株買戻し計画に代わるもので、2022年以降、株主への現金還元を目的に実施してきた8億7,500万ドルの自社株買戻しに追加されるもの。

2024年6月、バジャージ・パルサーN160の新モデルを発表、パルサー125、150、220Fの接続性を強化し、グラフィックを一新。パルサーN160にアップサイド・ダウン(USD)フォーク、ターンバイターン・ナビゲーション、ABSライディング・モードを追加。

2024年6月、ハーレーダビッドソンは、ミルウォーキーの象徴的な本社に新しいコミュニティパーク「Davidson Park」を公開。このプロジェクトは、ハーレーダビッドソン財団(「財団」)が主導し、国際的に高い評価を得ているデザイナーとのパートナーシップにより実現しました。

対象となるオートバイの種類
– クルーザー
– スポーツバイク
– ツーリング
– アドベンチャー(ADV)/デュアルスポーツ
– ダートバイク/オフロード
– 電動バイク
– その他のモーターサイクル

燃料の種類
– ガソリン
– 電気
– ハイブリッド

エンジン容量
– 125cc以下
– 251cc~500cc
– 1000cc以上

販売チャネル
– 相手先ブランドメーカー
– オンライン販売
– アフターマーケット販売

対象技術
– コネクテッドモーターサイクル
– スマートバイク

対象アプリケーション
– パーソナルユース
– レース
– アドベンチャー&ツーリング
– 商用
– カスタム&ラグジュアリー
– オフロード&アドベンチャー
– その他の用途

対象地域
– 北アメリカ
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南アメリカ
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南アメリカ諸国
– 中東/アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東/アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 技術分析
3.7 アプリケーション分析
3.8 新興市場
3.9 Covid-19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 世界の二輪車市場:二輪車種類別
5.1 イントロダクション
5.2 クルーザー
5.3 スポーツバイク
5.4 ツーリング
5.5 アドベンチャー(ADV)/デュアルスポーツ
5.6 ダートバイク/オフロード
5.7 電動バイク
5.8 その他の二輪車
6 二輪車の世界市場、燃料種類別
6.1 はじめに
6.2 ガソリン/ガソリン
6.3 電気
6.4 ハイブリッド
7 二輪車の世界市場:エンジン容量別
7.1 はじめに
7.2 125cc以下
7.3 251cc以上500cc未満
7.4 1000cc以上
8 二輪車の世界市場:流通チャネル別
8.1 はじめに
8.2 OEMメーカー
8.3 オンライン販売
8.4 アフターマーケット販売
9 二輪車の世界市場:技術別
9.1 はじめに
9.2 コネクテッドモーターサイクル
9.3 スマートバイク
10 二輪車の世界市場:用途別
10.1 はじめに
10.2 パーソナルユース
10.3 レーシング
10.4 アドベンチャー&ツーリング
10.5 商業用
10.6 カスタム&ラグジュアリー
10.7 オフロード&アドベンチャー
10.8 その他の用途
11 二輪車の世界市場、地域別
11.1 はじめに
11.2 北アメリカ
11.2.1 アメリカ
11.2.2 カナダ
11.2.3 メキシコ
11.3 ヨーロッパ
11.3.1 ドイツ
11.3.2 イギリス
11.3.3 イタリア
11.3.4 フランス
11.3.5 スペイン
11.3.6 その他のヨーロッパ
11.4 アジア太平洋
11.4.1 日本
11.4.2 中国
11.4.3 インド
11.4.4 オーストラリア
11.4.5 ニュージーランド
11.4.6 韓国
11.4.7 その他のアジア太平洋地域
11.5 南アメリカ
11.5.1 アルゼンチン
11.5.2 ブラジル
11.5.3 チリ
11.5.4 その他の南アメリカ地域
11.6 中東/アフリカ
11.6.1 サウジアラビア
11.6.2 アラブ首長国連邦
11.6.3 カタール
11.6.4 南アフリカ
11.6.5 その他の中東/アフリカ地域
12 主要開発
12.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
12.2 買収と合併
12.3 新製品上市
12.4 拡張
12.5 その他の主要戦略
13 会社プロフィール
13.1 Bajaj Auto Ltd.
13.2 Benelli Q.J.
13.3 BMW AG
13.4 Ducati Motor Holding S.p.A.
13.5 Harley-Davidson Incorporation
13.6 Hero MotoCorp Limited
13.7 Honda Motor Co., Ltd.
13.8 Kawasaki Heavy Industries Motorcycle & Engine
13.9 KTM AG
13.10 Piaggio & C. SpA
13.11 Royal Enfield
13.12 Suzuki Motor Corporation
13.13 Triumph Motorcycles
13.14 TVS Motor Company
13.15 Yadea Group Holdings Ltd.
13.16 Yamaha Motor Co., Ltd.
13.17 Zero Motorcycles Inc
表一覧
表1 二輪車の世界市場展望、地域別(2022-2030年)(MNドル)
表2 二輪車の世界市場展望、種類別(2022-2030年) ($MN)
表3 二輪車の世界市場展望、クルーザー別 (2022-2030) ($MN)
表4 二輪車の世界市場展望、スポーツバイク別 (2022-2030) ($MN)
表5 二輪車の世界市場展望、ツーリング別 (2022-2030) ($MN)
表6 二輪車の世界市場展望、アドベンチャー(ADV)/デュアルスポーツ別 (2022-2030年) ($MN)
表7 二輪車の世界市場展望、ダートバイク/オフロード別 (2022-2030) ($MN)
表8 二輪車の世界市場展望、電動バイク別 (2022-2030) ($MN)
表9 二輪車の世界市場展望、その他の種類別 (2022-2030) ($MN)
表10 二輪車の世界市場展望、燃料種類別(2022-2030年) ($MN)
表11 二輪車の世界市場展望:ガソリン/ガソリン別 (2022-2030) ($MN)
表12 二輪車の世界市場展望:電動式(2022-2030年)別 ($MN)
表13 二輪車の世界市場展望:ハイブリッド別(2022-2030年) ($MN)
表14 二輪車の世界市場展望:エンジン容量別(2022-2030年) ($MN)
表15 二輪車の世界市場展望、125cc以下別 (2022-2030) ($MN)
表16 二輪車の世界市場展望:251cc〜500cc別(2022〜2030年) ($MN)
表17 二輪車の世界市場展望、1000cc以上別(2022-2030年) ($MN)
表18 二輪車の世界市場展望:流通チャネル別(2022-2030年) ($MN)
表19 二輪車の世界市場展望:相手先ブランド製造業者別(2022-2030年) ($MN)
表20 二輪車の世界市場展望、オンライン販売別 (2022-2030) ($MN)
表21 二輪車の世界市場展望:アフターマーケット販売別(2022-2030年) ($MN)
表22 二輪車の世界市場展望、技術別(2022-2030年) ($MN)
表23 二輪車の世界市場展望:コネクテッドバイク別(2022-2030年) ($MN)
表24 二輪車の世界市場展望、スマートバイク別 (2022-2030) ($MN)
表25 二輪車の世界市場展望、用途別(2022-2030年) ($MN)
表26 二輪車の世界市場展望:パーソナルユース別(2022-2030年) ($MN)
表27 二輪車の世界市場展望:レース別(2022-2030年) ($MN)
表28 二輪車の世界市場展望:アドベンチャー・ツーリング別(2022-2030年) ($MN)
表29 二輪車の世界市場展望:商業用(2022-2030年)別 ($MN)
表30 二輪車の世界市場展望:カスタム・高級用途別(2022-2030年) ($MN)
表31 二輪車の世界市場展望、オフロード・アドベンチャー別 (2022-2030) ($MN)
表32 二輪車の世界市場展望、その他の用途別 (2022-2030) ($MN)
注:北アメリカ、ヨーロッパ、APAC、南アメリカ、中東/アフリカ地域の表も上記と同様に表記しています。

According to Stratistics MRC, the Global Motorcycles Market is accounted for $86.3 billion in 2024 and is expected to reach $141.6 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.6% during the forecast period. Motorcycles are two-wheeled motor vehicles designed for both practical and recreational use. They range from small, economical models ideal for urban commuting to powerful, high-performance machines built for speed and long-distance travel. They also offer a sense of freedom and adventure, making them popular among enthusiasts. Safety gear like helmets and protective clothing is essential to reduce risk. With advancements in technology, modern motorcycles feature improved safety systems, electronic aids, and eco-friendly designs, catering to a diverse range of riders and preferences.

According to the United Nations Conference on Trade & Development (UNCTAD) statistical handbook, the proportion of the world's urban population increased from 51.6% in 2010 to 56.2% in 2020. The proportion of the urban population has increased rapidly over the last decade.

Market Dynamics:

Driver:
Increasing interest in recreational riding and motorcycle culture
As more people embrace motorcycling for leisure and lifestyle, demand for motorcycles, accessories, and related gear has surged. This trend drives growth in both new and used motorcycle sales, as well as in customization and aftermarket modifications. Motorcycle manufacturers are responding by developing a broader range of models, including sport bikes, cruisers, and adventure bikes, to cater to diverse rider preferences driving the growth of the market.

Restraint:
Perceived risk of accidents and injuries
Concerns about safety often deter potential buyers from purchasing motorcycles, as they associate riding with a higher likelihood of accidents compared to other modes of transportation. This perception can lead to decreased sales and market growth, particularly among those who prioritize safety. Insurance premiums for motorcycles are also typically higher due to the increased risk, which further discourages potential buyers hampering the growth of the market.

Opportunity:
Increased purchasing power among consumers
Disposable income rises, more individuals can afford to invest in motorcycles, whether for daily commuting, leisure, or premium models. This boost in purchasing power encourages spending on high-end and feature-rich motorcycles, as well as related accessories and gear. Manufacturers respond by offering a wider range of models, including luxury and custom options, to cater to diverse preferences. Enhanced financial flexibility also supports the growth of financing and leasing options, making motorcycles more accessible.

Threat:
Stringent emissions regulations and safety standards
Compliance with rigorous environmental and safety requirements often necessitates advanced technologies and materials, which can drive up manufacturing expenses. These added costs may be passed on to consumers, making motorcycles more expensive and potentially reducing sales. Additionally, stringent regulations can lead to complex design and engineering adjustments, which may slow down innovation and limit the introduction of new models hampering the growth of the market.

Covid-19 Impact:
COVID-19 impacted the motorcycles market by disrupting supply chains, causing delays in production and delivery. Initially, the pandemic led to decreased demand due to economic uncertainty and lockdowns. However, as restrictions eased, the market saw a rebound driven by increased interest in personal transportation and recreational activities. The pandemic accelerated trends toward digital sales and remote customer engagement. Additionally, the rise in outdoor and leisure activities boosted demand for motorcycles.

The sportbike segment is expected to be the largest during the forecast period
The sportbike is expected to be the largest during the forecast period owing to driving demand for high-performance, stylish, and technologically advanced models. Their appeal lies in their design, which emphasizes speed, agility, and sporty aesthetics. This segment attracts enthusiasts and riders seeking adrenaline-pumping experiences and cutting-edge technology. Additionally sportbikes contribute to market growth by encouraging technological advancements and innovation, such as enhanced suspension systems, advanced braking technology, and improved aerodynamics.

The connected motorcycles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The connected motorcycles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period as these motorcycles feature connectivity solutions such as GPS, telematics, and real-time data sharing, allowing for improved navigation, vehicle tracking, and diagnostics. Further the adoption of connected technology is driving market growth by attracting tech-savvy consumers interested in enhanced features and better integration with digital ecosystems which are appealing to riders seeking greater security on the road.

Region with largest share:
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period as there is a strong preference for recreational and touring motorcycles, driven by lifestyle and leisure activities. Brands like Harley-Davidson, Honda, and Indian Motorcycles are prominent in this segment. Further the market is influenced by economic conditions and disposable income levels. Economic growth and increased consumer spending power can drive higher sales of premium and luxury motorcycles.

Region with highest CAGR:
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period owing to countries like India, China, and Indonesia are major markets due to their large populations and rising middle class, leading to increased motorcycle ownership for personal transportation and economic activity and the rapid urbanization and increased traffic congestion in major cities drive demand for motorcycles as a convenient and cost-effective mode of transportation.

Key players in the market
Some of the Keyplayers in the Motorcycles Market include Bajaj Auto Ltd., Benelli Q.J., BMW AG, Ducati Motor Holding S.p.A., Harley-Davidson Incorporation, Hero MotoCorp Limited, Honda Motor Co., Ltd., Kawasaki Heavy Industries Motorcycle & Engine, KTM AG, Piaggio & C. SpA, Royal Enfield, Suzuki Motor Corporation, Triumph Motorcycles, TVS Motor Company, Yadea Group Holdings Ltd., Yamaha Motor Co., Ltd. And Zero Motorcycles Inc

Key Developments:
In July 2024, Harley-Davidson announced plan to repurchase $1 Billion of its shares through 2026. This announcement replaces existing share repurchase plans and is in addition to the $875 million in share repurchases since 2022 that the Company has completed to return cash to its shareholders.

In June 2024, New Bajaj Pulsar N160 variant introduced, enhanced connectivity and graphic overhaul for Pulsar 125, 150 and 220F. The Pulsar N160 gets an additional variant with Upside Down (USD) forks, turn-by-turn navigation and ABS ride modes.

In June 2024, Harley-Davidson unveiled Davidson Park, a new community park at iconic Milwaukee headquarters. The project, pioneered by the Harley-Davidson Foundation (""the Foundation""), has been created in partnership with internationally acclaimed designers

Type of Motorcycles Covered:
• Cruiser
• Sportbike
• Touring
• Adventure (ADV) / Dual-Sport
• Dirt Bike / Off-Road
• Electric Motorcycles
• Other Type of Motorcycles

Fuel Types Covered:
• Gasoline/Petrol
• Electric
• Hybrid

Engine Capacities Covered:
• Below 125cc
• 251cc to 500cc
• Above 1000cc

Distribution Channels Covered:
• Original Equipment Manufacturer
• Online Sales
• Aftermarket Sales

Technologies Covered:
• Connected Motorcycles
• Smart Motorcycles

Applications Covered:
• Personal Use
• Racing
• Adventure & Touring
• Commercial Use
• Custom & Luxury Use
• Off-Road & Adventure
• Other Applications

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Technology Analysis
3.7 Application Analysis
3.8 Emerging Markets
3.9 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Motorcycles Market, By Type of Motorcycle
5.1 Introduction
5.2 Cruiser
5.3 Sportbike
5.4 Touring
5.5 Adventure (ADV) / Dual-Sport
5.6 Dirt Bike / Off-Road
5.7 Electric Motorcycles
5.8 Other Type of Motorcycles
6 Global Motorcycles Market, By Fuel Type
6.1 Introduction
6.2 Gasoline/Petrol
6.3 Electric
6.4 Hybrid
7 Global Motorcycles Market, By Engine Capacity
7.1 Introduction
7.2 Below 125cc
7.3 251cc to 500cc
7.4 Above 1000cc
8 Global Motorcycles Market, By Distribution Channel
8.1 Introduction
8.2 Original Equipment Manufacturer
8.3 Online Sales
8.4 Aftermarket Sales
9 Global Motorcycles Market, By Technology
9.1 Introduction
9.2 Connected Motorcycles
9.3 Smart Motorcycles
10 Global Motorcycles Market, By Application
10.1 Introduction
10.2 Personal Use
10.3 Racing
10.4 Adventure & Touring
10.5 Commercial Use
10.6 Custom & Luxury Use
10.7 Off-Road & Adventure
10.8 Other Applications
11 Global Motorcycles Market, By Geography
11.1 Introduction
11.2 North America
11.2.1 US
11.2.2 Canada
11.2.3 Mexico
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.2 UK
11.3.3 Italy
11.3.4 France
11.3.5 Spain
11.3.6 Rest of Europe
11.4 Asia Pacific
11.4.1 Japan
11.4.2 China
11.4.3 India
11.4.4 Australia
11.4.5 New Zealand
11.4.6 South Korea
11.4.7 Rest of Asia Pacific
11.5 South America
11.5.1 Argentina
11.5.2 Brazil
11.5.3 Chile
11.5.4 Rest of South America
11.6 Middle East & Africa
11.6.1 Saudi Arabia
11.6.2 UAE
11.6.3 Qatar
11.6.4 South Africa
11.6.5 Rest of Middle East & Africa
12 Key Developments
12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
12.2 Acquisitions & Mergers
12.3 New Product Launch
12.4 Expansions
12.5 Other Key Strategies
13 Company Profiling
13.1 Bajaj Auto Ltd.
13.2 Benelli Q.J.
13.3 BMW AG
13.4 Ducati Motor Holding S.p.A.
13.5 Harley-Davidson Incorporation
13.6 Hero MotoCorp Limited
13.7 Honda Motor Co., Ltd.
13.8 Kawasaki Heavy Industries Motorcycle & Engine
13.9 KTM AG
13.10 Piaggio & C. SpA
13.11 Royal Enfield
13.12 Suzuki Motor Corporation
13.13 Triumph Motorcycles
13.14 TVS Motor Company
13.15 Yadea Group Holdings Ltd.
13.16 Yamaha Motor Co., Ltd.
13.17 Zero Motorcycles Inc
List of Tables
Table 1 Global Motorcycles Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
Table 2 Global Motorcycles Market Outlook, By Type of Motorcycle (2022-2030) ($MN)
Table 3 Global Motorcycles Market Outlook, By Cruiser (2022-2030) ($MN)
Table 4 Global Motorcycles Market Outlook, By Sportbike (2022-2030) ($MN)
Table 5 Global Motorcycles Market Outlook, By Touring (2022-2030) ($MN)
Table 6 Global Motorcycles Market Outlook, By Adventure (ADV) / Dual-Sport (2022-2030) ($MN)
Table 7 Global Motorcycles Market Outlook, By Dirt Bike / Off-Road (2022-2030) ($MN)
Table 8 Global Motorcycles Market Outlook, By Electric Motorcycles (2022-2030) ($MN)
Table 9 Global Motorcycles Market Outlook, By Other Type of Motorcycles (2022-2030) ($MN)
Table 10 Global Motorcycles Market Outlook, By Fuel Type (2022-2030) ($MN)
Table 11 Global Motorcycles Market Outlook, By Gasoline/Petrol (2022-2030) ($MN)
Table 12 Global Motorcycles Market Outlook, By Electric (2022-2030) ($MN)
Table 13 Global Motorcycles Market Outlook, By Hybrid (2022-2030) ($MN)
Table 14 Global Motorcycles Market Outlook, By Engine Capacity (2022-2030) ($MN)
Table 15 Global Motorcycles Market Outlook, By Below 125cc (2022-2030) ($MN)
Table 16 Global Motorcycles Market Outlook, By 251cc to 500cc (2022-2030) ($MN)
Table 17 Global Motorcycles Market Outlook, By Above 1000cc (2022-2030) ($MN)
Table 18 Global Motorcycles Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
Table 19 Global Motorcycles Market Outlook, By Original Equipment Manufacturer (2022-2030) ($MN)
Table 20 Global Motorcycles Market Outlook, By Online Sales (2022-2030) ($MN)
Table 21 Global Motorcycles Market Outlook, By Aftermarket Sales (2022-2030) ($MN)
Table 22 Global Motorcycles Market Outlook, By Technology (2022-2030) ($MN)
Table 23 Global Motorcycles Market Outlook, By Connected Motorcycles (2022-2030) ($MN)
Table 24 Global Motorcycles Market Outlook, By Smart Motorcycles (2022-2030) ($MN)
Table 25 Global Motorcycles Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 26 Global Motorcycles Market Outlook, By Personal Use (2022-2030) ($MN)
Table 27 Global Motorcycles Market Outlook, By Racing (2022-2030) ($MN)
Table 28 Global Motorcycles Market Outlook, By Adventure & Touring (2022-2030) ($MN)
Table 29 Global Motorcycles Market Outlook, By Commercial Use (2022-2030) ($MN)
Table 30 Global Motorcycles Market Outlook, By Custom & Luxury Use (2022-2030) ($MN)
Table 31 Global Motorcycles Market Outlook, By Off-Road & Adventure (2022-2030) ($MN)
Table 32 Global Motorcycles Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界の二輪車市場(~2030年):二輪車種類別(クルーザー、スポーツバイク、ツーリング、アドベンチャー(ADV)/デュアルスポーツ、ダートバイク/オフロード、電動バイク、その他)、燃料種類別、エンジン容量別、流通チャネル別、技術別、用途別、地域別] (コード:SMRC24NOV182)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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