世界のモーターホーム市場(~2030年):種類別(クラスAモーターホーム、クラスBモーターホーム(キャンピングカー・バン)、クラスCモーターホーム、牽引式RV、その他)、燃料別(ガソリン、ディーゼル)、用途別、価格別、用途別、エンドユーザー別、地域別

【英語タイトル】Motorhome Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Type (Class A Motorhomes, Class B Motorhomes (Camper Vans), Class C Motorhomes, Towable RVs and Other Types), Fuel (Gasoline and Diesel), Usage, Price, Application, End User and by Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV183)・商品コード:SMRC24NOV183
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年8月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥630,800見積依頼/購入/質問フォーム
Corporate LicenseUSD7,500 ⇒換算¥1,140,000見積依頼/購入/質問フォーム
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、世界のモーターホーム市場は2024年に355.8億ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は10.5%で、2030年には647.7億ドルに達する見込みです。レクリエーショナル・ビークル(モーターホーム)は、レジャー旅行を目的とした多目的移動住宅です。キャンピングカーやRVと呼ばれることもあります。モーターホームは、ベッド、簡易キッチン、バスルームなどの居住スペースを備えていることが多いため、自宅の快適さを犠牲にすることなく旅行するのに便利です。モーターホームのサイズや機能はさまざまで、複数の部屋を備えた広々とした豪華な車から小型のバンまであります。さらに、快適さや自給自足を犠牲にすることなく、柔軟性を求め、人里離れた場所や人里離れた場所を訪れる機会を求める旅行者は、モーターホームに惹かれます。
レクリエーショナル・ビークル工業会(RVIA)によると、モーターホームとRVの需要は近年急増しており、その背景にはアウトドア・レクリエーション活動への関心の高まりと柔軟な旅行オプションへの欲求があります。

市場のダイナミクス

ドライバー
推進要因:アウトドア・アドベンチャーに対する顧客の関心の高まり
自然をベースとしたアクティビティへの関心の高まりと、体験型旅行への文化的シフトが、近年アウトドア旅行体験への消費者の関心を高めています。モーターホームが魅力的なのは、こうした体験を快適かつ便利にしてくれるからです。モーターホームは、定年退職者、家族連れ、スリルを求める人々に人気があります。さらに、アウトドア・レクリエーションの人気はソーシャルメディアも後押ししており、ユーザーは素晴らしいキャンプ場やオフグリッドの体験を共有することで、ノマド的なライフスタイルを取り入れることが奨励されています。

制約:
コストと経済の不確実性
RV業界は、金利や燃料価格の変動など、さまざまな経済的不確実性による大きな課題に直面しています。特に不況の時代には、長期化するメンテナンス費用や高額な初期購入費用が潜在的な購買意欲を削いでしまいます。さらに、保険料、保管料、キャンプ場利用料などがかかるため、割高で手が出しにくいと感じる消費者もいるかもしれません。手頃な価格と市場への普及は、排ガス基準や規制の変更に対応するための高価なアップグレードの必要性によっても、さらに影響を受ける可能性があります。

機会:
革新と技術進歩
技術が進歩し続ける限り、モーターホーム業界には多くの機会があります。運転コストと環境への影響を低減する車両設計の革新には、燃費と性能を向上させる軽量素材や空力特性が含まれます。自動化、IoT対応デバイス、接続ソリューションなどのスマートテクノロジーの統合により、車内での利便性とユーザー体験が向上します。さらに、環境に配慮する消費者は、再生可能エネルギー源の2つの発展である太陽光発電と水素燃料電池という形で、従来の燃料源に代わる持続可能な選択肢を見出すでしょう。

脅威
市場の飽和と競争環境
メーカーとディーラーは、モーターホーム業界における競争の激化と先進国市場における市場の飽和により、収益性と市場シェアへの挑戦に直面しています。既存ブランドや業界リーダーにとっての新たな競争相手としては、国際企業、ニッチ市場における革新的プレイヤー、ユニークな製品や価格体系を提供する新規参入企業などが挙げられます。さらに、市場シェアを獲得するために、価格競争や値引きテクニックが最終的に利益率やブランド・エクイティを低下させる可能性があります。

COVID-19の影響:
COVID-19の流行は、モーターホーム市場に大きな影響を与えました。世界的な封鎖と渡航制限が実施されると、当初は生産、サプライチェーン、消費者需要に混乱が生じました。2020年初頭、消費マインドの低下と旅行の見通しに対する不安から、売上は急激に落ち込みました。消費者はレジャー旅行により安全で管理された環境を求め、その結果、パンデミックの拡大とともにモーターホームを含む国内旅行や自己完結型の旅行オプションへと顕著にシフトしました。さらに、初期の損失を部分的に相殺したのが、特にアウトドア・レクリエーションが許可されている地域でのモーターホーム需要の急増でした。

予測期間中、クラスCモーターホームセグメントが最大になる見込み
クラスCモーターホームセグメントが最大の市場シェアを占めると予測。クラスCモーターホームは、大型のクラスAモーターホームと同様の運転台と広々とした居住空間を持ちながら、より手頃な価格と操縦性を備えており、トラックやバンのシャーシ上に構築されています。クラスCモーターホームは多用途で、小さくても居心地の良いスペースに寝室、キッチン、バスルームなどの設備を備えているため、さまざまなお客様に人気があります。さらに、快適性、利便性、運転のしやすさのバランスを求める家族連れや旅行者を中心に、さまざまな属性や旅行嗜好のモーターホーム市場で圧倒的な強さを誇っています。

予測期間中のCAGRはディーゼル・セグメントが最も高い見込み
ディーゼルエンジン搭載のモーターホームセグメントは、モーターホーム市場で最も高いCAGRを維持すると予測されます。ディーゼルのモーターホームは、牽引能力、燃料効率、耐久性に優れているため、長距離旅行や大型トレーラーや追加車両などの重い荷物を牽引するのに好まれます。ディーゼルモーターホームは、シャシーやエンジンが頑丈であることが多く、オンロードでの信頼性と性能が向上しています。さらに、パワー、効率、寿命は、熟練した旅行者やフルタイムのRVオーナーにとって重要な考慮事項であり、ディーゼルモーターホームはそのような人々の間で人気があります。

最もシェアの高い地域
北アメリカ、特にアメリカがモーターホーム市場で最大のシェアを占めています。この地域の優位性は、レクリエーショナルビークルを所有する文化が根強いことと、キャンプ場、RVパーク、モーターホーム愛好家向けのアメニティなど、RV旅行をサポートするインフラが充実していることにあります。さらに、高級なクラスAモーターホームから、よりコンパクトなクラスBやCモデルまで、多様な消費者の嗜好に支えられ、アメリカだけで世界のモーターホーム販売の大部分を占めています。

CAGRが最も高い地域:
モーターホーム市場では、ヨーロッパ地域のCAGRが最も高くなると予想されています。柔軟で持続可能な旅行オプションの人気の高まり、可処分所得の増加、アウトドアやアドベンチャーツーリズムへの関心の高まりなど、多くの要因がこの成長を後押ししています。ヨーロッパの消費者は、特にドイツ、フランス、イギリスなどの国々で、ヨーロッパ内外のさまざまな景勝地や文化的な場所を旅行する柔軟な方法としてモーターホームを採用しています。さらに、キャンプ場やサービス施設など、この地域のモーターホームフレンドリーなインフラ網が発達しているため、便利で簡単にアクセスできる旅行体験が提供されています。

市場の主要プレーヤー
モーターホーム市場の主要企業には、Thor Industries, Inc、Dynamax、Rapido Motorhomes、Dethleffs GmbH & Co. KG、Nexus RV LLC、Hymer GmbH & Co. KG、Burstner Gmbh & Co. KG、Tiffin Motorhomes, Inc.、Forest River, Inc.、The Swift Group、Airstream, Inc.、Triple E Recreational Vehicles、Niesmann + Bischoff GmbH、REV Group Inc.、Winnebago Industries, Inc.などがあります。

主な展開
2024年6月、Forest River Inc.がニューヨークのスクールバスメーカーTrans Tech Busを買収。業界有数のA型スクールバスメーカーであり、全電気式スクールバスのパイオニアであるTrans Tech Bus, Inc.は、Forest River, Inc.の子会社であり、全米有数のシャトルバス、スクールバス、バンメーカーであるForest River Bus, LLC.に買収される正式契約を締結したと6月24日に発表しました。

2023年3月、Tiffin MotorhomesとFreightliner Custom Chassis Corp.(FCCC)の新たなパートナーシップにより、Tiffinの伝説的なPowerGlide Class Aディーゼルシャシーの次世代モデルが誕生します。世界初のコラボレーションにより、高級クラスAディーゼルセグメントをリードする2社の強みが融合し、FCCCはPowerGlideの製造と全国的なサービスに貢献します。

2022年2月、Knaus Tabbert AGは、高級車メーカーのMercedes Benz Commercial Vehiclesと、モーターホームのベースとなる小型商用車の供給に関する契約を締結しました。メルセデス・ベンツ・スプリンター・シリーズの高級車は、グループブランドWEINSBERGのレジャー車用電動プラットフォームとして、お客様に選択・注文していただけるようになりました。

対象となるタイプ
– クラスAモーターホーム
– クラスBモーターホーム(キャンピングカー)
– クラスCモーターホーム
– 牽引式RV
– その他のタイプ

対象燃料
– ガソリン
– ディーゼル

対象用途
– レクリエーション
– フルタイム生活
– 商業用
– その他の用途

対象価格
– スタンダード
– ラグジュアリー

対象用途
– レジャー
– ビジネス活動
– その他の用途

対象エンドユーザー
– フリートオーナー
– ダイレクトバイヤー
– その他のエンドユーザー

対象地域
– 北アメリカ
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南アメリカ
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南アメリカ諸国
– 中東/アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東/アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 アプリケーション分析
3.7 エンドユーザー分析
3.8 新興市場
3.9 Covid-19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 世界のモーターホーム市場:種類別
5.1 はじめに
5.2 クラスAモーターホーム
5.3 クラスBモーターホーム(キャンピングカー)
5.4 クラスCモーターホーム
5.5 牽引式RV
5.6 その他のタイプ
6 世界のモーターホーム市場、燃料別
6.1 はじめに
6.2 ガソリン
6.3 ディーゼル
7 モーターホームの世界市場:用途別
7.1 はじめに
7.2 レクリエーション用途
7.3 フルタイム生活
7.4 商業利用
7.4.1 レンタル用
7.4.2 企業利用
7.5 その他の用途
8 世界のモーターホーム市場、価格別
8.1 はじめに
8.2 スタンダード
8.3 高級
9 モーターホームの世界市場:用途別
9.1 はじめに
9.2 レジャー活動
9.3 ビジネス活動
9.4 その他の用途
10 モーターホームの世界市場:エンドユーザー別
10.1 はじめに
10.2 フリートオーナー
10.3 直接バイヤー
10.4 その他のエンドユーザー
11 モーターホームの世界市場:地域別
11.1 はじめに
11.2 北アメリカ
11.2.1 アメリカ
11.2.2 カナダ
11.2.3 メキシコ
11.3 ヨーロッパ
11.3.1 ドイツ
11.3.2 イギリス
11.3.3 イタリア
11.3.4 フランス
11.3.5 スペイン
11.3.6 その他のヨーロッパ
11.4 アジア太平洋
11.4.1 日本
11.4.2 中国
11.4.3 インド
11.4.4 オーストラリア
11.4.5 ニュージーランド
11.4.6 韓国
11.4.7 その他のアジア太平洋地域
11.5 南アメリカ
11.5.1 アルゼンチン
11.5.2 ブラジル
11.5.3 チリ
11.5.4 その他の南アメリカ地域
11.6 中東/アフリカ
11.6.1 サウジアラビア
11.6.2 アラブ首長国連邦
11.6.3 カタール
11.6.4 南アフリカ
11.6.5 その他の中東/アフリカ地域
12 主要開発
12.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
12.2 買収と合併
12.3 新製品上市
12.4 拡張
12.5 その他の主要戦略
13 会社プロフィール
13.1 Thor Industries Inc.
13.2 Forest River Inc.
13.3 Winnebago Industries Inc.
13.4 REV Group
13.5 Hymer GmbH & Co. KG
13.6 Dethleffs GmbH & Co. KG
13.7 The Swift Group
13.8 Rapido Motorhomes
13.9 Tiffin Motorhomes Inc.
13.10 Triple E Recreational Vehicles
13.11 Burstner GmbH & Co. KG
13.12 Jayco Inc.
13.13 Knaus Tabbert AG
13.14 Trigano SA
13.15 NeXus RV
表一覧
表1 モーターホームの世界市場展望、地域別(2022-2030年) ($MN)
表2 モーターホームの世界市場展望、種類別(2022-2030年) ($MN)
表3 モーターホームの世界市場展望、クラスAモーターホーム別 (2022-2030) ($MN)
表4 モーターホームの世界市場展望、クラスBモーターホーム(キャンピングカー)別 (2022-2030) ($MN)
表5 モーターホームの世界市場展望、クラスCモーターホーム別 (2022-2030) ($MN)
表6 モーターホームの世界市場展望、牽引式RV車別 (2022-2030) ($MN)
表7 モーターホームの世界市場展望、その他の種類別 (2022-2030) ($MN)
表8 モーターホームの世界市場展望、燃料別 (2022-2030) ($MN)
表9 モーターホームの世界市場展望:ガソリン別(2022-2030年) ($MN)
表10 モーターホームの世界市場展望、ディーゼル燃料別 (2022-2030) ($MN)
表11 モーターホームの世界市場展望、用途別 (2022-2030) ($MN)
表12 モーターホームの世界市場展望:レクリエーション用途別(2022-2030年) ($MN)
表13 モーターホームの世界市場展望:フルタイム居住用別(2022-2030年) ($MN)
表14 モーターホームの世界市場展望、商用利用別(2022-2030年) ($MN)
表15 モーターホームの世界市場展望:レンタルフリート別(2022-2030年) ($MN)
表16 モーターホームの世界市場展望、法人用途別(2022-2030年) ($MN)
表17 モーターホームの世界市場展望、その他の用途別 (2022-2030) ($MN)
表18 モーターホームの世界市場展望、価格別 (2022-2030) ($MN)
表19 モーターホームの世界市場展望:標準種類別(2022-2030年) ($MN)
表20 モーターホームの世界市場展望、高級車別(2022-2030年) ($MN)
表21 モーターホームの世界市場展望:用途別(2022-2030年) ($MN)
表22 モーターホームの世界市場展望、レジャー活動別 (2022-2030) ($MN)
表23 モーターホームの世界市場展望、事業活動別 (2022-2030) ($MN)
表24 モーターホームの世界市場展望、その他の用途別 (2022-2030) ($MN)
表25 モーターホームの世界市場展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
表26 モーターホームの世界市場展望:フリートオーナー別 (2022-2030) ($MN)
表27 モーターホームの世界市場展望:ダイレクトバイヤー別(2022-2030年) ($MN)
表28 モーターホームの世界市場展望、その他のエンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
注:北アメリカ、ヨーロッパ、APAC、南アメリカ、中東/アフリカ地域の表も上記と同様に表記しています。

According to Stratistics MRC, the Global Motorhome Market is accounted for $35.58 billion in 2024 and is expected to reach $64.77 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.5% during the forecast period. A recreational vehicle, or motorhome, is a multipurpose mobile home intended for leisure travel. It is sometimes referred to as a camper van or RV. Motorhomes offer a useful way to travel without sacrificing home comforts because they frequently feature living areas like beds, a kitchenette, and occasionally a bathroom. They range in size and feature set, from spacious, opulent cars with several rooms to small vans. Moreover, travelers who want flexibility and the chance to visit isolated or off-the-beaten-path locations without sacrificing comfort or self-sufficiency are drawn to motorhomes.

According to the Recreational Vehicle Industry Association (RVIA), the demand for motorhomes and RVs has surged in recent years, driven by a growing interest in outdoor recreational activities and a desire for flexible travel options.

Market Dynamics:

Driver:
Growing customer interest in outdoor adventures
A growing appreciation for nature-based activities and a cultural shift towards experiential travel have spurred consumer interest in outdoor travel experiences in recent years. Motorhomes are appealing because they make these experiences comfortable and convenient. Motorhomes are popular among retirees, families, and thrill-seekers because of their adaptability, which lets them travel to far-flung places without losing their sense of home. Additionally, the popularity of outdoor recreation has also been aided by social media, where users are encouraged to adopt a nomadic lifestyle by sharing stunning camping locations and off-grid experiences.

Restraint:
Cost and Economic Uncertainty
The RV industry faces significant challenges from a variety of economic uncertainties, including fluctuations in interest rates and fuel prices. Prolonged maintenance costs and high initial purchase costs discourage potential buyers, particularly in recessionary times. Furthermore, some consumers may find it more expensive and difficult to afford due to the cost of insurance, storage, and campground fees. Affordability and market penetration may also be further impacted by the need for expensive upgrades to comply with emission standards and regulatory changes.

Opportunity:
Innovation and technological progress
The motorhome industry has a lot of opportunities as long as technology keeps improving. Vehicle design innovations that reduce operating costs and environmental impact include lightweight materials and aerodynamic features that improve fuel efficiency and performance. Convenience and user experience are improved onboard through the integration of smart technology, which includes automation, IoT-enabled devices, and connectivity solutions. Moreover, consumers who care about the environment will find sustainable alternatives to conventional fuel sources in the form of solar power and hydrogen fuel cells, two developments in renewable energy sources.

Threat:
Market saturation and the competitive environment
Manufacturers and dealerships face challenges to their profitability and market share due to the growing competition in the motorhome industry and market saturation in developed markets. New competitors for established brands and industry leaders include international firms, innovative players in niche markets, and new entrants who offer unique products and pricing schemes. Additionally, in an effort to gain market share, price wars and discounting techniques can eventually reduce profit margins and brand equity.

Covid-19 Impact:
The COVID-19 pandemic has had a major effect on the motorhome market. When worldwide lockdowns and travel restrictions were put in place, there were initially disruptions in production, supply chains, and consumer demand. Early in 2020, sales fell precipitously as a result of a decline in consumer confidence and uncertainty about travel prospects. Consumers sought safer and more controlled environments for leisure travel, which resulted in a noticeable shift toward domestic and self-contained travel options, including motorhomes, as the pandemic spread. Furthermore, partially offsetting the initial losses was this spike in demand for motorhomes, especially in areas where outdoor recreation was allowed.

The Class C Motorhomes segment is expected to be the largest during the forecast period
It is projected that the Class C motorhome segment will command the largest market share. With an attached cab section and a spacious living area similar to larger Class A motorhomes but with more affordability and maneuverability, these motorhomes are constructed on a truck or van chassis. Because they are versatile and provide amenities like sleeping quarters, kitchens, and bathrooms in a small but cozy space, class C motorhomes are popular with a wide variety of customers. Moreover, they are a dominant force in the motorhome market across a variety of demographics and travel preferences, particularly among families and travelers looking for a balance between comfort, convenience, and ease of driving.

The Diesel segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The diesel-powered motorhome segment is anticipated to hold the highest CAGR in the motorhome market. Diesel motorhomes are preferred for long-distance travel and towing heavy loads like bigger trailers or additional vehicles because of their superior towing capacity, fuel efficiency, and durability. They frequently have stronger chassis and engines, which improves their on-road dependability and performance. Additionally, power, efficiency, and longevity are important considerations for seasoned travelers and full-time RV owners, and diesel motorhomes are popular among them.

Region with largest share:
North America, particularly the United States, holds the largest share in the motorhome market. The region's dominance is driven by a strong culture of recreational vehicle ownership and extensive infrastructure supporting RV travel, including a vast network of campgrounds, RV parks, and amenities tailored to motorhome enthusiasts. Furthermore, the United States alone accounts for a significant portion of global motorhome sales, buoyed by a diverse range of consumer preferences, from luxury Class A motorhomes to more compact Class B and C models.

Region with highest CAGR:
In the motorhome market, the Europe region is expected to have the highest CAGR. A number of factors are driving this growth, such as the growing popularity of flexible and sustainable travel options, rising disposable incomes, and increased interest in outdoor and adventure tourism. European consumers are adopting motorhomes as a flexible way to travel to a variety of scenic and cultural locations both inside and outside of Europe, especially in nations like Germany, France, and the UK. Moreover, convenient and easily accessible travel experiences are provided by the region's well-developed network of motorhome-friendly infrastructure, which includes campgrounds and service facilities.

Key players in the market
Some of the key players in Motorhome market include Thor Industries, Inc, Dynamax, Rapido Motorhomes, Dethleffs GmbH & Co. KG, Nexus RV LLC, Hymer GmbH & Co. KG, Burstner Gmbh & Co. KG, Tiffin Motorhomes, Inc., Forest River, Inc, The Swift Group, Airstream, Inc., Triple E Recreational Vehicles, Niesmann + Bischoff GmbH, REV Group Inc. and Winnebago Industries, Inc.

Key Developments:
In June 2024, Forest River Inc acquire New York school bus manufacturer Trans Tech Bus. Trans Tech Bus, Inc., one of the industry’s leading Type-A school bus manufacturers and all-electric school bus pioneer, announced June 24 that the company has signed a definitive agreement to be acquired by Forest River Bus, LLC., a subsidiary of Forest River, Inc. and the nation’s leading shuttle bus, school bus and van manufacturer.

In March 2023, A special new partnership between Tiffin Motorhomes and Freightliner Custom Chassis Corp. (FCCC) will help create the next generation of Tiffin’s legendary PowerGlide Class A diesel chassis. In a first-of-its-kind collaboration, the two leaders in the luxury Class A diesel segment will intertwine their strengths where FCCC will be instrumental in the manufacturing and nationwide service of PowerGlide.

In February 2022, Knaus Tabbert AG has concluded an agreement with the premium manufacturer Mercedes Benz Commercial Vehicles for the supply of light commercial vehicles as the basis for motorhomes. The high-class vehicles of the Mercedes Benz Sprinter series can now be selected and ordered by customers as a motorised platform for leisure vehicles of the group brand WEINSBERG.

Types Covered:
• Class A Motorhomes
• Class B Motorhomes (Camper Vans)
• Class C Motorhomes
• Towable RVs
• Other Types

Fuels Covered:
• Gasoline
• Diesel

Usages Covered:
• Recreational Use
• Full-time Living
• Commercial Use
• Other Usages

Prices Covered:
• Standard
• Luxury

Applications Covered:
• Leisure Activities
• Business Activities
• Other Applications

End Users Covered:
• Fleet Owners
• Direct Buyers
• Other End Users

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Application Analysis
3.7 End User Analysis
3.8 Emerging Markets
3.9 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Motorhome Market, By Type
5.1 Introduction
5.2 Class A Motorhomes
5.3 Class B Motorhomes (Camper Vans)
5.4 Class C Motorhomes
5.5 Towable RVs
5.6 Other Types
6 Global Motorhome Market, By Fuel
6.1 Introduction
6.2 Gasoline
6.3 Diesel
7 Global Motorhome Market, By Usage
7.1 Introduction
7.2 Recreational Use
7.3 Full-time Living
7.4 Commercial Use
7.4.1 Rental Fleets
7.4.2 Corporate Use
7.5 Other Usages
8 Global Motorhome Market, By Price
8.1 Introduction
8.2 Standard
8.3 Luxury
9 Global Motorhome Market, By Application
9.1 Introduction
9.2 Leisure Activities
9.3 Business Activities
9.4 Other Applications
10 Global Motorhome Market, By End User
10.1 Introduction
10.2 Fleet Owners
10.3 Direct Buyers
10.4 Other End Users
11 Global Motorhome Market, By Geography
11.1 Introduction
11.2 North America
11.2.1 US
11.2.2 Canada
11.2.3 Mexico
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.2 UK
11.3.3 Italy
11.3.4 France
11.3.5 Spain
11.3.6 Rest of Europe
11.4 Asia Pacific
11.4.1 Japan
11.4.2 China
11.4.3 India
11.4.4 Australia
11.4.5 New Zealand
11.4.6 South Korea
11.4.7 Rest of Asia Pacific
11.5 South America
11.5.1 Argentina
11.5.2 Brazil
11.5.3 Chile
11.5.4 Rest of South America
11.6 Middle East & Africa
11.6.1 Saudi Arabia
11.6.2 UAE
11.6.3 Qatar
11.6.4 South Africa
11.6.5 Rest of Middle East & Africa
12 Key Developments
12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
12.2 Acquisitions & Mergers
12.3 New Product Launch
12.4 Expansions
12.5 Other Key Strategies
13 Company Profiling
13.1 Thor Industries Inc.
13.2 Forest River Inc.
13.3 Winnebago Industries Inc.
13.4 REV Group
13.5 Hymer GmbH & Co. KG
13.6 Dethleffs GmbH & Co. KG
13.7 The Swift Group
13.8 Rapido Motorhomes
13.9 Tiffin Motorhomes Inc.
13.10 Triple E Recreational Vehicles
13.11 Burstner GmbH & Co. KG
13.12 Jayco Inc.
13.13 Knaus Tabbert AG
13.14 Trigano SA
13.15 NeXus RV
List of Tables
Table 1 Global Motorhome Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
Table 2 Global Motorhome Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
Table 3 Global Motorhome Market Outlook, By Class A Motorhomes (2022-2030) ($MN)
Table 4 Global Motorhome Market Outlook, By Class B Motorhomes (Camper Vans) (2022-2030) ($MN)
Table 5 Global Motorhome Market Outlook, By Class C Motorhomes (2022-2030) ($MN)
Table 6 Global Motorhome Market Outlook, By Towable RVs (2022-2030) ($MN)
Table 7 Global Motorhome Market Outlook, By Other Types (2022-2030) ($MN)
Table 8 Global Motorhome Market Outlook, By Fuel (2022-2030) ($MN)
Table 9 Global Motorhome Market Outlook, By Gasoline (2022-2030) ($MN)
Table 10 Global Motorhome Market Outlook, By Diesel (2022-2030) ($MN)
Table 11 Global Motorhome Market Outlook, By Usage (2022-2030) ($MN)
Table 12 Global Motorhome Market Outlook, By Recreational Use (2022-2030) ($MN)
Table 13 Global Motorhome Market Outlook, By Full-time Living (2022-2030) ($MN)
Table 14 Global Motorhome Market Outlook, By Commercial Use (2022-2030) ($MN)
Table 15 Global Motorhome Market Outlook, By Rental Fleets (2022-2030) ($MN)
Table 16 Global Motorhome Market Outlook, By Corporate Use (2022-2030) ($MN)
Table 17 Global Motorhome Market Outlook, By Other Usages (2022-2030) ($MN)
Table 18 Global Motorhome Market Outlook, By Price (2022-2030) ($MN)
Table 19 Global Motorhome Market Outlook, By Standard (2022-2030) ($MN)
Table 20 Global Motorhome Market Outlook, By Luxury (2022-2030) ($MN)
Table 21 Global Motorhome Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 22 Global Motorhome Market Outlook, By Leisure Activities (2022-2030) ($MN)
Table 23 Global Motorhome Market Outlook, By Business Activities (2022-2030) ($MN)
Table 24 Global Motorhome Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Table 25 Global Motorhome Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
Table 26 Global Motorhome Market Outlook, By Fleet Owners (2022-2030) ($MN)
Table 27 Global Motorhome Market Outlook, By Direct Buyers (2022-2030) ($MN)
Table 28 Global Motorhome Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界のモーターホーム市場(~2030年):種類別(クラスAモーターホーム、クラスBモーターホーム(キャンピングカー・バン)、クラスCモーターホーム、牽引式RV、その他)、燃料別(ガソリン、ディーゼル)、用途別、価格別、用途別、エンドユーザー別、地域別] (コード:SMRC24NOV183)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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