世界のノンアルコールスピリッツ市場2021-2031:製品別(ウイスキー、ラム酒、ウォッカ、テキーラ、その他)、カテゴリ別、流通チャネル別

【英語タイトル】Non-alcoholic Spirits Market By Product Type (Whiskey, Rum, Vodka, Tequila, Others), By Category (Conventional, Organic), By Distribution Channel (Food Service, Food Retail): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MA100)・商品コード:ALD23MA100
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年12月
・ページ数:259
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:飲料
◆販売価格オプション(消費税別)
Online Only(1名閲覧、印刷不可)USD3,570 ⇒換算¥542,640見積依頼/購入/質問フォーム
Single User(1名閲覧)USD5,730 ⇒換算¥870,960見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise User(閲覧人数無制限)USD9,600 ⇒換算¥1,459,200見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料では、2021年に281.12百万ドルであった世界のノンアルコールスピリッツ市場規模が、2031年までに642.4百万ドルに達し、2022年から2031年の間に年平均8.73%で成長すると予想しています。本資料は、ノンアルコールスピリッツの世界市場を総合的に分析し、市場実態を明らかにするとともに、将来を展望したレポートです。イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、製品別(ウイスキー、ラム酒、ウォッカ、テキーラ、その他)分析、カテゴリ別(従来型、オーガニック型)分析、流通チャネル別(食品サービス、食品小売業)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、企業状況、企業情報などの項目を掲載しています。本書には、la martiniquaise、Rheinland Distillers GmbH、Escape Mocktails、Everleaf Drinks、Lyre's Spirit Co、Diageo plc.、Spirits of Virtue、Caleño、Aplós、Spiritless Inc.、Drink Monday、Salcombe Distilling Co、Ritual Zero Proof、Ecology & Co.、Elegantly Spirited LTD.、Pernod Ricard、Bacardi Limited、ArKay Beverages LTD.、ALTD SPIRITS、FLUÈREなどの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界のノンアルコールスピリッツ市場規模:製品別
- ウイスキーの市場規模
- ラム酒の市場規模
- ウォッカの市場規模
- テキーラの市場規模
- その他の市場規模
・世界のノンアルコールスピリッツ市場規模:カテゴリ別
- 従来型ノンアルコーススピリッツの市場規模
- オーガニック型ノンアルコーススピリッツの市場規模
・世界のノンアルコールスピリッツ市場規模:流通チャネル別
- 食品サービスチャネルの市場規模
- 食品小売業チャネルの市場規模
・世界のノンアルコールスピリッツ市場規模:地域別
- 北米のノンアルコールスピリッツ市場規模
- ヨーロッパのノンアルコールスピリッツ市場規模
- アジア太平洋のノンアルコールスピリッツ市場規模
- 中南米・中東・アフリカのノンアルコールスピリッツ市場規模
・企業状況
・企業情報

2021年のノンアルコールスピリッツ市場は2億8,112万ドル、2031年には6億4,241万ドルに達すると予測され、2022年から2031年までのCAGRは8.73%となる見込みです。
ノンアルコールスピリッツ市場全体では、2021年にはウイスキーの製品タイプが主流でした。ノンアルコール(NA)蒸留酒は、主にハーブや植物から製造されます。また、樹皮、種子、ナッツ、果実などの他の原料も含まれています。そのため、このカテゴリーには他のアルコール飲料に比べてより健康的な成分が含まれており、フィットネスフリークの間で人気の主な理由となっています。
アルコール飲料は、特に健康的であることは知られていません。ノンアルコールカクテルの利点は、消費カロリーが少ないことです。ノンアルコールスピリッツのカロリーは、フルプルーフのお酒に比べて90%も低いのです。ノンアルコール飲料のもう一つの利点は、消費者が飲み過ぎた結果、深夜のジャンクフードを欲するようになる可能性が低いことです。

IWSRによると、2021年に世界の主要10市場でノンアルコールおよび低アルコールのビール/サイダー、ワイン、スピリッツ、レディ・トゥ・ドリンク(RTD)製品の数量は+6%以上増加し、業界の数量シェアは3.5%に達しました。1月は節酒や禁酒の月として人気がありますが、世界中の消費者はノンアルコール飲料や低アルコール飲料への関心を高めています。こうした需要に対応するため、飲料用アルコールメーカー各社は、数多くの革新的な新製品の開発に多額の投資を行っており、最近では、多くの既存主流ブランドが、人気の高いビール、ワイン、スピリッツのノンアルコール/低アルコールバージョンを開発するようになりました。
ノンアルコールスピリッツの分野での電子商取引の普及は、市場に大きな刺激を与えており、今後も市場に大きな刺激を与え続けるでしょう。大半のノンアルコールスピリッツ・メーカーは、eコマースチャネルを通じて製品を販売しており、ノンアルコールスピリッツの価格が高いにもかかわらず、いくつかの割引やオファーを提供し、迅速な配達などの設備が整っているため、多くの消費者がオンラインでノンアルコールスピリッツを購入しています。ノンアルコールスピリッツのオンライン・ショッピング体験のさらなる向上が、今後の市場の成長を後押しするでしょう。

社交や食事の時間など、家庭での夜のひとときがノンアルコール飲料の最も人気のある時間帯である一方、どの市場でもミレニアル世代と高所得層の消費者は、くつろぎの時間や運動後にノンアルコール飲料を利用する傾向があります。Allied Analyticsによると、午後11時以降にノー/ロー飲料を飲む消費者はわずか5~6%です。深夜のパーティーやダーク・スピリッツ・イベントをターゲットにした多くのブランドは、消費者に受け入れられるのが難しいことが分かっています。
この分野が自らを定義し続ける中、ノンアルコール/低アルコール市場は多くのカテゴリーと地域でまだ初期段階にあります。味、価格、パック形態、入手可能性、消費者教育全般の障壁をうまく乗り越えたブランドは、最終的にノンアルコール/低アルコール市場で優位に立つでしょう。

ノンアルコールスピリッツ市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、地域によって区分されます。製品タイプ別では、ノンアルコールスピリッツ市場はウィスキー、ラム、ウォッカ、テキーラ、その他に分類されます。カテゴリーによって、市場は従来型とオーガニックに分類されます。ノンアルコールスピリッツの販売に使用される流通チャネルによって、市場は食品小売と食品サービスに区分されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに市場を分けて分析しています。

ステークホルダーにとっての主なメリット
・2021年から2031年までのノンアルコールスピリッツ市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、ノンアルコールスピリッツ市場の有力な機会を特定します。
・主な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・ノンアルコール蒸留酒市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を、世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・地域別および世界のノンアルコールスピリッツ市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
流通チャネル別
フードサービス
食品小売

製品タイプ別
ウイスキー
ラム
ウォッカ
テキーラ
その他

カテゴリー別
従来型
オーガニック

地域別
・北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
フランス
ドイツ
イタリア
スペイン
イギリス
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ブラジル
南アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
その他のLAMEA地域

〈主要市場プレイヤー〉
la martiniquaise
Rheinland Distillers GmbH
Escape Mocktails
Everleaf Drinks
Lyre’s Spirit Co
Diageo plc.
Spirits of Virtue
Caleño
Aplós
Spiritless Inc.
Drink Monday
Salcombe Distilling Co
Ritual Zero Proof
Ecology & Co.
Elegantly Spirited LTD.
Pernod Ricard
Bacardi Limited
ArKay Beverages LTD.
ALTD SPIRITS
FLUÈRE

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Market dynamics
3.4.1.Drivers
3.4.2.Restraints
3.4.3.Opportunities
3.5.COVID-19 Impact Analysis on the market
3.6.Value Chain Analysis
CHAPTER 4: NON-ALCOHOLIC SPIRITS MARKET, BY PRODUCT TYPE
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2 Whiskey
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market share analysis by country
4.3 Rum
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market share analysis by country
4.4 Vodka
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market share analysis by country
4.5 Tequila
4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2 Market size and forecast, by region
4.5.3 Market share analysis by country
4.6 Others
4.6.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2 Market size and forecast, by region
4.6.3 Market share analysis by country
CHAPTER 5: NON-ALCOHOLIC SPIRITS MARKET, BY CATEGORY
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2 Conventional
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market share analysis by country
5.3 Organic
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market share analysis by country
CHAPTER 6: NON-ALCOHOLIC SPIRITS MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2 Food Service
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market share analysis by country
6.3 Food Retail
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market share analysis by country
CHAPTER 7: NON-ALCOHOLIC SPIRITS MARKET, BY REGION
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2 North America
7.2.1 Key trends and opportunities
7.2.2 North America Market size and forecast, by Product Type
7.2.3 North America Market size and forecast, by Category
7.2.4 North America Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5 North America Market size and forecast, by country
7.2.5.1 U.S.
7.2.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.1.2 Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.1.3 Market size and forecast, by Category
7.2.5.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.2 Canada
7.2.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.2.2 Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.2.3 Market size and forecast, by Category
7.2.5.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.3 Mexico
7.2.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.3.2 Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.3.3 Market size and forecast, by Category
7.2.5.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3 Europe
7.3.1 Key trends and opportunities
7.3.2 Europe Market size and forecast, by Product Type
7.3.3 Europe Market size and forecast, by Category
7.3.4 Europe Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5 Europe Market size and forecast, by country
7.3.5.1 France
7.3.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.1.2 Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.1.3 Market size and forecast, by Category
7.3.5.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.2 Germany
7.3.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.2.2 Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.2.3 Market size and forecast, by Category
7.3.5.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.3 Italy
7.3.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.3.2 Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.3.3 Market size and forecast, by Category
7.3.5.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.4 Spain
7.3.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.4.2 Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.4.3 Market size and forecast, by Category
7.3.5.4.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.5 UK
7.3.5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.5.2 Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.5.3 Market size and forecast, by Category
7.3.5.5.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.6 Rest of Europe
7.3.5.6.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.6.2 Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.6.3 Market size and forecast, by Category
7.3.5.6.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4 Asia-Pacific
7.4.1 Key trends and opportunities
7.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Product Type
7.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Category
7.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
7.4.5.1 China
7.4.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.1.2 Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.1.3 Market size and forecast, by Category
7.4.5.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.2 Japan
7.4.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.2.2 Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.2.3 Market size and forecast, by Category
7.4.5.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.3 India
7.4.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.3.2 Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.3.3 Market size and forecast, by Category
7.4.5.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.4 Australia
7.4.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.4.2 Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.4.3 Market size and forecast, by Category
7.4.5.4.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.5 South Korea
7.4.5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.5.2 Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.5.3 Market size and forecast, by Category
7.4.5.5.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.6 Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.6.2 Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.6.3 Market size and forecast, by Category
7.4.5.6.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5 LAMEA
7.5.1 Key trends and opportunities
7.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Product Type
7.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Category
7.5.4 LAMEA Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5 LAMEA Market size and forecast, by country
7.5.5.1 Brazil
7.5.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.1.2 Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.1.3 Market size and forecast, by Category
7.5.5.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.2 South Africa
7.5.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.2.2 Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.2.3 Market size and forecast, by Category
7.5.5.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.3 Saudi Arabia
7.5.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.3.2 Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.3.3 Market size and forecast, by Category
7.5.5.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.4 UAE
7.5.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.4.2 Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.4.3 Market size and forecast, by Category
7.5.5.4.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.5 Rest of LAMEA
7.5.5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.5.2 Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.5.3 Market size and forecast, by Category
7.5.5.5.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
CHAPTER 8: COMPANY LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product Mapping of Top 10 Player
8.4. Competitive Dashboard
8.5. Competitive Heatmap
8.5. Top player positioning, 2021
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1 la martiniquaise
9.1.1 Company overview
9.1.2 Key Executives
9.1.3 Company snapshot
9.1.4 Operating business segments
9.1.5 Product portfolio
9.1.6 Business performance
9.1.7 Key strategic moves and developments
9.2 Rheinland Distillers GmbH
9.2.1 Company overview
9.2.2 Key Executives
9.2.3 Company snapshot
9.2.4 Operating business segments
9.2.5 Product portfolio
9.2.6 Business performance
9.2.7 Key strategic moves and developments
9.3 Escape Mocktails
9.3.1 Company overview
9.3.2 Key Executives
9.3.3 Company snapshot
9.3.4 Operating business segments
9.3.5 Product portfolio
9.3.6 Business performance
9.3.7 Key strategic moves and developments
9.4 Everleaf Drinks
9.4.1 Company overview
9.4.2 Key Executives
9.4.3 Company snapshot
9.4.4 Operating business segments
9.4.5 Product portfolio
9.4.6 Business performance
9.4.7 Key strategic moves and developments
9.5 Lyre’s Spirit Co
9.5.1 Company overview
9.5.2 Key Executives
9.5.3 Company snapshot
9.5.4 Operating business segments
9.5.5 Product portfolio
9.5.6 Business performance
9.5.7 Key strategic moves and developments
9.6 Diageo plc.
9.6.1 Company overview
9.6.2 Key Executives
9.6.3 Company snapshot
9.6.4 Operating business segments
9.6.5 Product portfolio
9.6.6 Business performance
9.6.7 Key strategic moves and developments
9.7 Spirits of Virtue
9.7.1 Company overview
9.7.2 Key Executives
9.7.3 Company snapshot
9.7.4 Operating business segments
9.7.5 Product portfolio
9.7.6 Business performance
9.7.7 Key strategic moves and developments
9.8 Caleño
9.8.1 Company overview
9.8.2 Key Executives
9.8.3 Company snapshot
9.8.4 Operating business segments
9.8.5 Product portfolio
9.8.6 Business performance
9.8.7 Key strategic moves and developments
9.9 Aplós
9.9.1 Company overview
9.9.2 Key Executives
9.9.3 Company snapshot
9.9.4 Operating business segments
9.9.5 Product portfolio
9.9.6 Business performance
9.9.7 Key strategic moves and developments
9.10 Spiritless Inc.
9.10.1 Company overview
9.10.2 Key Executives
9.10.3 Company snapshot
9.10.4 Operating business segments
9.10.5 Product portfolio
9.10.6 Business performance
9.10.7 Key strategic moves and developments
9.11 FLUÈRE
9.11.1 Company overview
9.11.2 Key Executives
9.11.3 Company snapshot
9.11.4 Operating business segments
9.11.5 Product portfolio
9.11.6 Business performance
9.11.7 Key strategic moves and developments
9.12 Drink Monday
9.12.1 Company overview
9.12.2 Key Executives
9.12.3 Company snapshot
9.12.4 Operating business segments
9.12.5 Product portfolio
9.12.6 Business performance
9.12.7 Key strategic moves and developments
9.13 Salcombe Distilling Co
9.13.1 Company overview
9.13.2 Key Executives
9.13.3 Company snapshot
9.13.4 Operating business segments
9.13.5 Product portfolio
9.13.6 Business performance
9.13.7 Key strategic moves and developments
9.14 Ritual Zero Proof
9.14.1 Company overview
9.14.2 Key Executives
9.14.3 Company snapshot
9.14.4 Operating business segments
9.14.5 Product portfolio
9.14.6 Business performance
9.14.7 Key strategic moves and developments
9.15 Ecology & Co.
9.15.1 Company overview
9.15.2 Key Executives
9.15.3 Company snapshot
9.15.4 Operating business segments
9.15.5 Product portfolio
9.15.6 Business performance
9.15.7 Key strategic moves and developments
9.16 ALTD SPIRITS
9.16.1 Company overview
9.16.2 Key Executives
9.16.3 Company snapshot
9.16.4 Operating business segments
9.16.5 Product portfolio
9.16.6 Business performance
9.16.7 Key strategic moves and developments
9.17 Elegantly Spirited LTD.
9.17.1 Company overview
9.17.2 Key Executives
9.17.3 Company snapshot
9.17.4 Operating business segments
9.17.5 Product portfolio
9.17.6 Business performance
9.17.7 Key strategic moves and developments
9.18 Pernod Ricard
9.18.1 Company overview
9.18.2 Key Executives
9.18.3 Company snapshot
9.18.4 Operating business segments
9.18.5 Product portfolio
9.18.6 Business performance
9.18.7 Key strategic moves and developments
9.19 Bacardi Limited
9.19.1 Company overview
9.19.2 Key Executives
9.19.3 Company snapshot
9.19.4 Operating business segments
9.19.5 Product portfolio
9.19.6 Business performance
9.19.7 Key strategic moves and developments
9.20 ArKay Beverages LTD.
9.20.1 Company overview
9.20.2 Key Executives
9.20.3 Company snapshot
9.20.4 Operating business segments
9.20.5 Product portfolio
9.20.6 Business performance
9.20.7 Key strategic moves and developments



★調査レポート[世界のノンアルコールスピリッツ市場2021-2031:製品別(ウイスキー、ラム酒、ウォッカ、テキーラ、その他)、カテゴリ別、流通チャネル別] (コード:ALD23MA100)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界のノンアルコールスピリッツ市場2021-2031:製品別(ウイスキー、ラム酒、ウォッカ、テキーラ、その他)、カテゴリ別、流通チャネル別]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆