世界の向知性サプリメント市場2023-2032年:種類別(カプセル・錠剤、粉末、液体)、製品種類別(合成向知性薬、ハーブ向知性薬、アミノ向知性薬)、流通チャネル別(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、専門店、薬局、オンラインチャネル)

【英語タイトル】Nootropics Supplement Market By Type (Capsules and Tablets, Powder, Liquid), By Product Type (Synthetic nootropics, Herbal nootropics, Amino acid nootropics), By Distribution Channel (Hypermarket/Supermarket, Specialty stores, Pharmacy, Online channels): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD24JAN0194)・商品コード:ALD24JAN0194
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2023年10月
・ページ数:300
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:食品
◆販売価格オプション(消費税別)
Online Only(1名閲覧、印刷不可)USD3,570 ⇒換算¥542,640見積依頼/購入/質問フォーム
Single User(1名閲覧)USD5,730 ⇒換算¥870,960見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise User(閲覧人数無制限)USD9,600 ⇒換算¥1,459,200見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

向知性サプリメント(Nootropics)とは、認知機能や脳のパフォーマンスを高めると主張する物質です。スマート・ドラッグ」、「記憶増強物質」、「認知増強剤」と呼ばれることもあります。 ある種の処方薬や非処方薬も含まれます。向知性サプリメントは、思考力、記憶力、気分、注意力、創造力、やる気などの精神機能を向上させると言われています。
向知性サプリメントのサプリメント市場は急速に拡大しており、その主な原動力の一つは研究開発の拡大です。近年、向知性サプリメントの効能に関する研究はますます盛んになってきており、こうした研究が新しい製品や改良された製品の開発につながっています。このような研究は、向知性サプリメントに対する消費者の認知度を高めることにも役立っており、業界の拡大を後押ししています。

認知機能を高める新規化学物質の創製は、向知性サプリメント研究で最も有望な分野の一つです。例えば、研究者はピラセタムやアニラセタムのような物質の効果を調べています。他の研究者はアルツハイマーや認知症を含む認知疾患の治療に向知性薬を使用することに注目しています。

新しい物質の研究に加え、より効果的な向知性サプリメントの投与技術の確立も重要視されています。例えば、点鼻薬や経皮パッチなど、脳に向知性サプリメントを投与する新しい方法の研究が進められています。こうした投与戦略は、向知性サプリメントのバイオアベイラビリティを高め、より大きな効果をもたらす可能性があります。

市場は向知性サプリメントの分野における研究開発の増加から恩恵を受けています。より多くの研究が行われるにつれて、新しく改良された商品が開発され、市場の拡大に拍車をかけています。さらに、向知性サプリメントに関する消費者の知識の高まりも市場拡大を後押ししています。この分野の研究が発展するにつれ、向知性サプリメント市場は今後数年で拡大すると予想されます。

向知性サプリメントサプリメントの商業的拡大は、こうした認知機能向上グッズに対する理解不足が蔓延していることが妨げになっています。集中力、記憶力、脳機能全般を向上させる能力があるにもかかわらず、人口のかなりの大多数がその存在と利点を知らないのです。このような理解不足は、主要メディアの報道が不十分であること、教育プログラムが不十分であること、安全性や効能について誤解があることが原因です。その結果、顧客となる見込みのある人々は、しばしばヌートロピックスを調査したり、日常生活に取り入れたりすることをためらっています。市場拡大を促進するためには、科学的な利点と適切な使用基準の両方を強調した、徹底的でアクセスしやすい情報発信が急務です。現在の認識不足を克服することは、向知性サプリメントサプリメント市場の可能性を最大限に引き出し、認知パフォーマンスを効果的に最適化するツールを個人に提供するために不可欠です。

認知機能強化剤、特に向知性サプリメントに対する需要の高まりは、市場の大幅な成長を促進すると予想されます。現代のライフスタイルがより速いペースで競争的になるにつれ、人々は認知能力、記憶の想起、全体的な精神的鋭敏さを向上させる実用的な方法を探しています。認知機能を改善することで知られる向知性サプリメントは、人気と支持を集めています。生産性を最大化し、注意力を高め、加齢に伴う認知機能の低下に対処する必要性が、この関心の高まりを後押ししています。消費者は、精神的パフォーマンスの向上が期待できることに魅了され、その結果、脳を活性化する製品の需要が増加しています。研究が進み、より多くの人々が潜在的な利点を認識するにつれ、向知性サプリメント市場は急速に拡大し、認知機能強化に対する現代人の高まるニーズを満たすことが期待されています。

向知性サプリメント市場は、タイプ、製品タイプ、流通チャネル、地域によって区分されます。タイプ別では、市場はさらにカプセル/錠剤、粉末、液体に分類されます。製品タイプに基づくと、市場は合成向知性サプリメント、ハーブ向知性サプリメント、アミノ酸向知性サプリメントに分類されます。流通チャネルに基づき、市場は病院薬局、オンライン販売チャネル、その他に分類されます。地域別では、北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカの市場を分析されています。

向知性サプリメントサプリメント市場分析に含まれる主要企業は、Powder City, Lincoln Cannon LLC, Nootropics Depot, Mental Mojo, LLC, Natural Stacks, Peak Nootropics, Gaia Herbs, Inc., Kimera Koffee, Purelife Bioscience Co., Ltd. and Onnit Labs, Inc.です。

ステークホルダーにとっての主なメリットは以下の通りです:は以下の通りです:
・本レポートは、2022年から2032年までの向知性サプリメントサプリメント市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、優勢な向知性サプリメントサプリメント市場機会を特定します。
・市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益志向のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・向知性サプリメントサプリメント市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・地域別および世界の向知性サプリメントサプリメント市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
・四半期ごとの最新情報の提供します。*(コーポレートライセンスの場合のみ、表示価格でのご提供となります。)
・ご購入前またはご購入後に、ご希望の企業プロフィールを5つ無料で追加できます。
・5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
・アナリストによる16時間のサポート可能です。* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます。)
・15%の無料カスタマイズ可能です。*(レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15%は3営業日の無料作業に相当します。)
・5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスご購入の場合、無料データパックを提供します。(エクセル版レポート)
・レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料更新可能です。
・24時間優先対応可能です。
・業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供します。

このレポートで可能なカスタマイズは以下の通りです(追加費用とスケジュールが必要です。):
・消費者の購買行動分析
・エンドユーザーの嗜好・ペインポイント
・製品ライフサイクル
・消費者の平均支出
・ペインポイント分析
・顧客の関心に特化した追加的な企業プロファイル
・国/地域の追加分析-市場規模・予測
・平均販売価格分析/プライスポイント分析
・過去の市場データ

主要市場セグメント:

・タイプ別:
カプセル・錠剤
粉末
液体

・製品タイプ別:
合成向知性サプリメント
ハーブ系向知性サプリメント
アミノ酸向知性サプリメント

・流通チャネル別:
ハイパーマーケット・スーパーマーケット
専門店
薬局
オンラインチャネル

・地域別:
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
インド
日本
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋
中南米・中東・アフリカ
ブラジル
アルゼンチン
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
南アフリカ
その他の地域

主要市場企業は以下の通りです:
Lincoln Cannon LLC
Natural Stacks
Peak Nootropics
Kimera Koffee
Onnit Labs, Inc.
Powder City
Purelife Bioscience Co., Ltd.
Nootropics Depot
Gaia Herbs, Inc.
Mental Mojo, LLC

第1章:イントロダクション
1.1. 報告書の記述
1.2. 主要市場セグメント
1.3. ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4. 調査方法
1.4.1. 一次調査
1.4.2. 二次調査
1.4.3. アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1. CXOの視点
第3章:市場概要
3.1. 市場の定義と範囲
3.2. 主な調査結果
3.2.1. 主な影響要因
3.2.2. 投資ポケットの上位
3.3. ポーターの5つの力分析
3.3.1. サプライヤーの低い交渉力
3.3.2. 新規参入の脅威が低い
3.3.3. 代替品の脅威が低い
3.3.4. ライバルの激しさが低い
3.3.5. 買い手の低い交渉力
3.4. 市場ダイナミクス
3.4.1. 促進要因
3.4.1.1. 研究開発の増加
3.4.1.2. ターゲット層の拡大
3.4.1.3. 市場のグローバル化
3.4.2. 阻害要因
3.4.2.1. 認識不足
3.4.2.2. 代替品の有無
3.4.3. 機会
3.4.3.1. 認知増強剤に対する需要の増加
3.4.3.2. 慢性疾患の増加
第4章:向知性サプリメント市場:タイプ別
4.1. 概要
4.1.1. 市場規模・予測
4.2. カプセルと錠剤
4.2.1. 主要市場動向・成長要因・機会
4.2.2. 地域別市場規模・予測
4.2.3. 国別市場シェア分析
4.3. 粉体
4.3.1. 主要市場動向・成長要因・機会
4.3.2. 市場規模・予測:地域別
4.3.3. 国別市場シェア分析
4.4. 液体
4.4.1. 主要市場動向・成長要因・機会
4.4.2. 市場規模・予測:地域別
4.4.3. 国別市場シェア分析
第5章:向知性サプリメント市場:製品タイプ別
5.1. 概要
5.1.1. 市場規模・予測
5.2. 合成向精神薬
5.2.1. 主要市場動向・成長要因・機会
5.2.2. 市場規模・予測:地域別
5.2.3. 国別市場シェア分析
5.3. ハーバル向精神薬
5.3.1. 主要市場動向・成長要因・機会
5.3.2. 市場規模・予測:地域別
5.3.3. 国別市場シェア分析
5.4. アミノ酸向精神薬
5.4.1. 主要市場動向・成長要因・機会
5.4.2. 市場規模・予測:地域別
5.4.3. 国別市場シェア分析
第6章:向知性サプリメント市場:流通チャネル別
6.1. 概要
6.1.1. 市場規模・予測
6.2. ハイパーマーケット・スーパーマーケット
6.2.1. 主要市場動向・成長要因・機会
6.2.2. 市場規模・予測:地域別
6.2.3. 国別市場シェア分析
6.3. 専門店
6.3.1. 主要市場動向・成長要因・機会
6.3.2. 市場規模・予測:地域別
6.3.3. 国別市場シェア分析
6.4. 薬局
6.4.1. 主要市場動向・成長要因・機会
6.4.2. 市場規模・予測:地域別
6.4.3. 国別市場シェア分析
6.5. オンラインチャネル
6.5.1. 主要市場動向・成長要因・機会
6.5.2. 市場規模・予測:地域別
6.5.3. 国別市場シェア分析
第7章:向知性サプリメント市場:地域別
7.1. 概要
7.1.1. 市場規模・予測 地域別
7.2. 北米
7.2.1. 主要市場動向・成長要因・機会
7.2.2. 市場規模・予測:タイプ別
7.2.3. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.2.4. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5. 市場規模・予測:国別
7.2.5.1. 米国
7.2.5.1.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.1.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.2.5.1.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.2. カナダ
7.2.5.2.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.2.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.2.5.2.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.3. メキシコ
7.2.5.3.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.3.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.2.5.3.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.3. 欧州
7.3.1. 主要市場動向・成長要因・機会
7.3.2. 市場規模・予測:タイプ別
7.3.3. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.4. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5. 市場規模・予測:国別
7.3.5.1. イギリス
7.3.5.1.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.1.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.1.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.2. ドイツ
7.3.5.2.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.2.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.2.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.3. イタリア
7.3.5.3.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.3.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.3.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.4. フランス
7.3.5.4.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.4.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.4.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.5. スペイン
7.3.5.5.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.5.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.5.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.6. その他のヨーロッパ
7.3.5.6.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.6.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.6.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.4. アジア太平洋地域
7.4.1. 主要市場動向・成長要因・機会
7.4.2. 市場規模・予測:タイプ別
7.4.3. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.4. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5. 市場規模・予測:国別
7.4.5.1. 中国
7.4.5.1.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.1.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.1.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.2. インド
7.4.5.2.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.2.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.2.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.3. 日本
7.4.5.3.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.3.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.3.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.4. 韓国
7.4.5.4.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.4.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.4.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.5. オーストラリア
7.4.5.5.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.5.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.5.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.6. その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.6.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.6.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.5. ラメア
7.5.1. 主要市場動向・成長要因・機会
7.5.2. 市場規模・予測:タイプ別
7.5.3. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.5.4. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5. 市場規模・予測:国別
7.5.5.1. ブラジル
7.5.5.1.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.1.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.5.5.1.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.2. アルゼンチン
7.5.5.2.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.2.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.5.5.2.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.3. サウジアラビア
7.5.5.3.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.3.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.5.5.3.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.4. アラブ首長国連邦
7.5.5.4.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.4.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.5.5.4.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.5. 南アフリカ
7.5.5.5.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.5.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.5.5.5.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.6. その他の地域
7.5.5.6.1. 市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.6.2. 市場規模・予測:製品タイプ別
7.5.5.6.3. 市場規模・予測:流通チャネル別
第8章:競争環境
8.1. はじめに
8.2. 上位の勝利戦略
8.3. 上位10社の製品マッピング
8.4. 競合ダッシュボード
8.5. 競合ヒートマップ
8.6. トッププレーヤーのポジショニング:2022年
第9章:企業情報

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Increased research and development
3.4.1.2. Expanding target audience
3.4.1.3. Globalization of the market
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Lack of awareness
3.4.2.2. Availability of alternatives
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Increasing demand for cognitive enhancers
3.4.3.2. The increasing prevalence of chronic diseases
CHAPTER 4: NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Capsules and Tablets
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Powder
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Liquid
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Synthetic nootropics
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Herbal nootropics
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Amino acid nootropics
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Hypermarket/Supermarket
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Specialty stores
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Pharmacy
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Online channels
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Type
7.2.3. Market size and forecast, by Product Type
7.2.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Type
7.3.3. Market size and forecast, by Product Type
7.3.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. UK
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.3. Italy
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.4. France
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Type
7.4.3. Market size and forecast, by Product Type
7.4.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.2. India
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.3. Japan
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.4. South Korea
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.5. Australia
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Type
7.5.3. Market size and forecast, by Product Type
7.5.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Brazil
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.2. Argentina
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.3. Saudi Arabia
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.4. United Arab Emirates
7.5.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.4.2. Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.5. South Africa
7.5.5.5.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.5.2. Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.5.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.6. Rest of LAMEA
7.5.5.6.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.6.2. Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.6.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Onnit Labs, Inc.
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.2. Nootropics Depot
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.3. Peak Nootropics
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.4. Lincoln Cannon LLC
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.5. Gaia Herbs, Inc.
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.6. Kimera Koffee
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.7. Purelife Bioscience Co., Ltd.
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.8. Mental Mojo, LLC
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.9. Powder City
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.10. Natural Stacks
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio

LIST OF TABLES
TABLE 01. GLOBAL NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 02. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET FOR CAPSULES AND TABLETS, BY REGION, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 03. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET FOR POWDER, BY REGION, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 04. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET FOR LIQUID, BY REGION, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 05. GLOBAL NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 06. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET FOR SYNTHETIC NOOTROPICS, BY REGION, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 07. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET FOR HERBAL NOOTROPICS, BY REGION, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 08. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET FOR AMINO ACID NOOTROPICS, BY REGION, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 09. GLOBAL NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 10. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET FOR HYPERMARKET/SUPERMARKET, BY REGION, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 11. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET FOR SPECIALTY STORES, BY REGION, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 12. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET FOR PHARMACY, BY REGION, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 13. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET FOR ONLINE CHANNELS, BY REGION, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 14. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY REGION, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 15. NORTH AMERICA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 16. NORTH AMERICA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 17. NORTH AMERICA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 18. NORTH AMERICA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY COUNTRY, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 19. U.S. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 20. U.S. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 21. U.S. NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 22. CANADA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 23. CANADA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 24. CANADA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 25. MEXICO NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 26. MEXICO NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 27. MEXICO NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 28. EUROPE NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 29. EUROPE NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 30. EUROPE NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 31. EUROPE NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY COUNTRY, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 32. UK NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 33. UK NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 34. UK NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 35. GERMANY NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 36. GERMANY NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 37. GERMANY NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 38. ITALY NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 39. ITALY NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 40. ITALY NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 41. FRANCE NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 42. FRANCE NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 43. FRANCE NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 44. SPAIN NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 45. SPAIN NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 46. SPAIN NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 47. REST OF EUROPE NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 48. REST OF EUROPE NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 49. REST OF EUROPE NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 50. ASIA-PACIFIC NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 51. ASIA-PACIFIC NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 52. ASIA-PACIFIC NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 53. ASIA-PACIFIC NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY COUNTRY, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 54. CHINA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 55. CHINA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 56. CHINA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 57. INDIA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 58. INDIA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 59. INDIA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 60. JAPAN NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 61. JAPAN NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 62. JAPAN NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 63. SOUTH KOREA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 64. SOUTH KOREA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 65. SOUTH KOREA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 66. AUSTRALIA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 67. AUSTRALIA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 68. AUSTRALIA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 69. REST OF ASIA-PACIFIC NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 70. REST OF ASIA-PACIFIC NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 71. REST OF ASIA-PACIFIC NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 72. LAMEA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 73. LAMEA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 74. LAMEA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 75. LAMEA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY COUNTRY, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 76. BRAZIL NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 77. BRAZIL NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 78. BRAZIL NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 79. ARGENTINA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 80. ARGENTINA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 81. ARGENTINA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 82. SAUDI ARABIA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 83. SAUDI ARABIA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 84. SAUDI ARABIA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 85. UNITED ARAB EMIRATES NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 86. UNITED ARAB EMIRATES NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 87. UNITED ARAB EMIRATES NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 88. SOUTH AFRICA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 89. SOUTH AFRICA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 90. SOUTH AFRICA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 91. REST OF LAMEA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 92. REST OF LAMEA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 93. REST OF LAMEA NOOTROPICS SUPPLEMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2022-2032 ($MILLION)
TABLE 94. ONNIT LABS, INC.: KEY EXECUTIVES
TABLE 95. ONNIT LABS, INC.: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 96. ONNIT LABS, INC.: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 97. ONNIT LABS, INC.: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 98. NOOTROPICS DEPOT: KEY EXECUTIVES
TABLE 99. NOOTROPICS DEPOT: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 100. NOOTROPICS DEPOT: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 101. NOOTROPICS DEPOT: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 102. PEAK NOOTROPICS: KEY EXECUTIVES
TABLE 103. PEAK NOOTROPICS: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 104. PEAK NOOTROPICS: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 105. PEAK NOOTROPICS: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 106. LINCOLN CANNON LLC: KEY EXECUTIVES
TABLE 107. LINCOLN CANNON LLC: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 108. LINCOLN CANNON LLC: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 109. LINCOLN CANNON LLC: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 110. GAIA HERBS, INC.: KEY EXECUTIVES
TABLE 111. GAIA HERBS, INC.: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 112. GAIA HERBS, INC.: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 113. GAIA HERBS, INC.: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 114. KIMERA KOFFEE: KEY EXECUTIVES
TABLE 115. KIMERA KOFFEE: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 116. KIMERA KOFFEE: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 117. KIMERA KOFFEE: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 118. PURELIFE BIOSCIENCE CO., LTD.: KEY EXECUTIVES
TABLE 119. PURELIFE BIOSCIENCE CO., LTD.: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 120. PURELIFE BIOSCIENCE CO., LTD.: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 121. PURELIFE BIOSCIENCE CO., LTD.: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 122. MENTAL MOJO, LLC: KEY EXECUTIVES
TABLE 123. MENTAL MOJO, LLC: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 124. MENTAL MOJO, LLC: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 125. MENTAL MOJO, LLC: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 126. POWDER CITY: KEY EXECUTIVES
TABLE 127. POWDER CITY: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 128. POWDER CITY: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 129. POWDER CITY: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 130. NATURAL STACKS: KEY EXECUTIVES
TABLE 131. NATURAL STACKS: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 132. NATURAL STACKS: PRODUCT SEGMENTS
TABLE 133. NATURAL STACKS: PRODUCT PORTFOLIO

★調査レポート[世界の向知性サプリメント市場2023-2032年:種類別(カプセル・錠剤、粉末、液体)、製品種類別(合成向知性薬、ハーブ向知性薬、アミノ向知性薬)、流通チャネル別(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、専門店、薬局、オンラインチャネル)] (コード:ALD24JAN0194)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界の向知性サプリメント市場2023-2032年:種類別(カプセル・錠剤、粉末、液体)、製品種類別(合成向知性薬、ハーブ向知性薬、アミノ向知性薬)、流通チャネル別(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、専門店、薬局、オンラインチャネル)]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆