世界のペストリー生地の市場(~2030年):製品種類別(シュークリーム、シュトルーデル、クロワッサン、ショートブレッドペストリー、シューペストリー、その他)、販売チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別

【英語タイトル】Pastry Dough Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Product Type (Puff Pastries, Strudels, Croissants, Short-crust Pastries, Choux Pastries and Other Product Types), Sales Channel, Application, End User and by Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV107)・商品コード:SMRC24NOV107
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年9月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:食品
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥622,500見積依頼/購入/質問フォーム
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、ペストリー生地の世界市場は2024年に3億4,710万ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は6.8%で、2030年には5億1,509万ドルに達する見込みです。ペストリー生地は、様々な甘い料理や風味豊かな料理を作るために使用することができるパン作りに不可欠な多目的材料です。一般的には小麦粉、油脂(バターまたはショートニング)、水で作られますが、卵、砂糖、その他の香料を加えることもあります。また、パイ生地やシュークリームのような焼き菓子ではサクサクとした食感に、ショートクラストのようなお菓子では柔らかくほろほろとした食感に仕上げるには、適切な材料バランスと繊細な食感を保つための生地の扱いが重要です。
アメリカ心臓協会によると、果物、野菜、全粒穀物、赤身のタンパク質を多く含む食事を心がけることで、心臓病のリスクを大幅に減らすことができます。

市場ダイナミクス

推進要因:
ドライバー:コンビニエンス・フードへの消費者の関心の高まり
人々がより忙しく、よりスピーディーな生活を送るようになった結果、菓子生地のような簡便食品へのニーズが劇的に高まっています。顧客は、味を犠牲にすることなく食事の準備を迅速に行える商品への関心を高めています。この傾向は、業務用または家庭用の厨房で焼くためのスピードと利便性を提供する、すぐに使える菓子生地に適しています。また、都市部では、家族や社会人が食事やデザートを手早く簡単に作る方法を求めているため、この製品に対する需要が特に高まっています。また、外食産業は、調理済み生地によってオペレーションが簡素化され、人件費が削減されるため、利便性という要素から恩恵を受けることができます。

抑制要因:
原材料コストの変動
農業生産高の変動、気候条件、グローバル・サプライ・チェーンの混乱はすべて、原材料、特にバターや小麦粉のような主食の価格に影響を与える可能性があります。これらの変動は菓子生地の製造コストに直接影響し、価格が不安定になる可能性があります。さらに、特に競争の激しい市場では、メーカーがこうしたコスト上昇を顧客に転嫁することが困難になる可能性があります。不安定な価格設定は生産者にも消費者にも影響を与える可能性があるため、このような変動は企業が安定した利益率を維持することを困難にし、市場の成長を制限する可能性があります。

機会:
健康志向製品への消費者の関心の高まり
消費者の健康とウェルネスに対する意識の高まりにより、菓子生地市場には大きなチャンスがあります。通常の菓子生地に代わる、より健康的な菓子生地の需要が高まっています。こうした菓子生地の代用品には、全粒穀物やその他の栄養価の高い原材料を使用したものや、低カロリー、低脂肪、低糖質のものがあります。さらに、植物性食生活の人気により、動物性原料を使用しないビーガン菓子生地への関心が高まっています。さらに、健康志向の消費者にアピールする製品を作ることで、こうした需要に応えるイノベーションを起こすメーカーは、急成長している市場セグメントを開拓することができます。

脅威
強力な市場競争
菓子生地の市場は、古くからの競合企業と最近参入した企業の両方による熾烈な競争によって深刻な脅威にさらされています。大規模で広範な流通網を持つ多国籍大企業は、市場で圧倒的な地位を占めています。その結果、小規模または地域の生産者は、価格とリーチで競争することが難しくなっています。さらに、市場が多種多様な製品で飽和状態にあるため、小売店の棚スペースをめぐる競争も激しい。プライベートブランドが存在し、同等の製品をより低価格で提供することが多いため、競争環境はさらに激化しています。

COVID-19の影響:
COVID-19の大流行により、サプライ・チェーンは混乱し、消費者の行動は変化し、外食産業の力学は変化した。戸締まりや社会的距離を置く措置により、パン屋やレストランが一時的に閉店し、業務用の菓子生地の需要が減少しました。一方、消費者はパンデミックの間、快適さと創造性の手段として家庭でより多くのパンを焼くようになり、これが小売菓子生地の需要を増加させました。さらに、サプライチェーンの混乱により、必要不可欠な原材料の遅延や不足が発生し、生産と入手に影響が出ました。

予測期間中はクロワッサン分野が最大になる見込み
ペストリー生地の市場はクロワッサン・セグメントによって支配されると予測されます。ベーカリーや外食産業は、そのフレーク状でバター風味の層と独特の三日月形から、クロワッサンを定番として使用しています。クロワッサンは、プレーンでも食べられるし、甘いものからしょっぱいものまで、さまざまな具材を詰めることができるため、その汎用性の高さが人気の理由です。さらに、クロワッサンは高級な食体験を提供する贅沢品として認識されており、職人技を駆使した高級焼き菓子に対する消費者の需要からも恩恵を受けています。

予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるReady-to-Eat製品セグメント
ペストリー生地の市場は、すぐに食べられる製品セグメントで最も高いCAGRで成長する見込みです。このセグメントは、便利な外出先での食事に対する消費者の嗜好により急成長しています。冷凍生地や下ごしらえの必要がほとんどないプレメイド・ペストリーなど、すぐに食べられる製品は、多忙なスケジュールを抱える人々や、簡単で手早い食事の選択肢を求める人々のニーズに合致しています。また、包装や保存の技術開発により、製品の保存期間が延び、消費者の利便性が向上しています。

最大のシェアを持つ地域:
ベーカリー産業が確立していること、多様な焼き菓子に対する消費者の需要が高いこと、簡便な食品に対する嗜好が強いことから、北アメリカ地域がペイストリー生地市場で最大のシェアを占めています。同地域ではスーパーマーケット、ベーカリー、外食産業のネットワークが充実しているため、ペストリー生地製品が広く入手可能です。さらに、魅惑的で高品質な焼き菓子を好む北アメリカの消費者の嗜好や、家庭でパンを焼く傾向の拡大も市場の需要を支えています。

CAGRが最も高い地域:
ペストリー生地市場は、アジア太平洋地域で最も高いCAGRで成長すると予測されます。同地域の新興経済国における急速な都市化、可処分所得の増加、消費者の嗜好の変化が、この成長の主な推進要因となっています。人々の生活が高速化するにつれて、すぐに使える菓子生地のような簡便食品へのニーズが高まっています。この地域の力強い市場拡大は、外食産業の成長と洋風焼き菓子に対する消費者の需要も後押ししています。さらに、アジア太平洋地域は、現代的な小売インフラの拡大とベーカリー商品への需要の高まりにより、菓子生地の市場成長率が最も高い地域となっています。

市場の主要プレーヤー
ペストリー生地市場の主要プレーヤーには、Aryzta AG、General Mills Inc.、Flowers Foods、Dawn Food Products Inc.、American Baking Company、McKee Foods、George Weston Limited、Finsbury Food Group、The Fillo Factory、Hillshire Brands Company、Groupo Bimbo、Britannia Industries、Hostess Brandsなどがあります。

主な展開:
2024年5月、マッキーフーズは、トラスト・フォー・パブリック・ランドとの提携を発表し、アメリカ内の8つのアウトドアプロジェクトを支援します。マッキーフーズは、アウトドアハピネス運動(OH!)を通じて、トラスト・フォー・パブリックランドの活動を促進するために、各アウトドアプロジェクトに2万ドルの助成金を授与しました。このパートナーシップは、最終的に楽しく活動的なライフスタイルにつながる野外活動の機会を奨励するという同社の目標の一環です。

2024年2月、世界的なベーカリーメーカーであり原料サプライヤーであるDawn Foods社は、オランダのレーワルデンに本社を置く家族経営の有名なベーカリー原料製造会社であるRoyal Steensma社の買収を発表しました。Royal Steensma社は、幅広いベーカリー製品ポートフォリオを有し、脂肪ベースのコーティング(Souplesse)、アーモンドペースト、製菓ペースト、ベーカリーミックス、フルーツフィリング、注入・砂糖漬けフルーツやデコレーションを専門としています。

2023年1月、特殊鉱物会社であるICLグループ社は、両社の戦略的パートナーシップ契約の一環として、ゼネラル・ミルズ社の特殊リン酸塩ソリューションサプライヤーとなります。当初、ICLは2023年6月からゼネラル・ミルズの北アメリカ事業への供給に注力し、将来的には同メーカーの海外事業にも進出する可能性があります。

対象製品
– パフペストリー
– ストルーデル
– クロワッサン
– ショートクラスト
– シューペストリー
– その他の製品タイプ

販売チャネル
– オフライン
– オンライン

対象アプリケーション
– ベーカリー・製パン店
– スナック菓子
– 調理済み製品
– その他のアプリケーション

対象エンドユーザー
– 業務用
– 家庭用
– その他のエンドユーザー

対象地域
– 北アメリカ
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南アメリカ
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南アメリカ諸国
– 中東/アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東/アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 製品分析
3.7 アプリケーション分析
3.8 エンドユーザー分析
3.9 新興市場
3.10 Covid-19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 ペストリー生地の世界市場:製品種類別
5.1 はじめに
5.2 シュークリーム
5.3 シュトルーデル
5.4 クロワッサン
5.5 ショート・クラスト・ペストリー
5.6 シュー・ペストリー
5.7 その他の製品タイプ
6 ペストリー生地の世界市場:販売チャネル別
6.1 はじめに
6.2 オフライン
6.2.1 食品専門店
6.2.2 マルチブランドストア
6.2.3 小売販売
6.2.4 代理店販売
6.3 オンライン
6.3.1 Eコマース・ウェブサイト
6.3.2 直営ウェブサイト
7 ペストリー生地の世界市場、用途別
7.1 導入
7.2 ベーカリー・製パン店
7.3 スナック
7.4 すぐに食べられる製品
7.5 その他の用途
8 ペストリー生地の世界市場:エンドユーザー別
8.1 はじめに
8.2 業務用
8.3 家庭用
8.4 その他のエンドユーザー
9 ペストリー生地の世界市場:地域別
9.1 はじめに
9.2 北アメリカ
9.2.1 アメリカ
9.2.2 カナダ
9.2.3 メキシコ
9.3 ヨーロッパ
9.3.1 ドイツ
9.3.2 イギリス
9.3.3 イタリア
9.3.4 フランス
9.3.5 スペイン
9.3.6 その他のヨーロッパ
9.4 アジア太平洋
9.4.1 日本
9.4.2 中国
9.4.3 インド
9.4.4 オーストラリア
9.4.5 ニュージーランド
9.4.6 韓国
9.4.7 その他のアジア太平洋地域
9.5 南アメリカ
9.5.1 アルゼンチン
9.5.2 ブラジル
9.5.3 チリ
9.5.4 その他の南アメリカ地域
9.6 中東/アフリカ
9.6.1 サウジアラビア
9.6.2 アラブ首長国連邦
9.6.3 カタール
9.6.4 南アフリカ
9.6.5 その他の中東/アフリカ地域
10 主要開発
10.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
10.2 買収と合併
10.3 新製品上市
10.4 拡張
10.5 その他の主要戦略
11 企業プロフィール
11.1 Aryzta AG
11.2 General Mills Inc.
11.3 Flowers Foods
11.4 Dawn Food Products Inc.
11.5 American Baking Company
11.6 McKee Foods
11.7 George Weston Limited
11.8 Finsbury Food Group
11.9 The Fillo Factory
11.10 Hillshire Brands Company
11.11 Groupo Bimbo
11.12 Britannia Industries
11.13 Hostess Brands
表一覧
表1 ペストリー生地の世界市場展望、地域別(2022-2030年) ($MN)
表2 ペストリー生地の世界市場展望、製品種類別(2022-2030年) ($MN)
表3 ペストリー生地の世界市場展望、パフペストリー別 (2022-2030) ($MN)
表4 ペストリー生地の世界市場展望、ストルーデル別 (2022-2030) ($MN)
表5 ペストリー生地の世界市場展望、クロワッサン別 (2022-2030) ($MN)
表6 ペストリー生地の世界市場展望、ショートクラスト ペストリー別 (2022-2030) ($MN)
表7 ペストリー生地の世界市場展望、シューペストリー別 (2022-2030) ($MN)
表8 ペストリー生地の世界市場展望、その他の製品種類別 (2022-2030) ($MN)
表9 ペストリー生地の世界市場展望、販売チャネル別 (2022-2030) ($MN)
表10 ペストリー生地の世界市場展望、オフライン別 (2022-2030) ($MN)
表11 ペストリー生地の世界市場展望、専門食品店別 (2022-2030) ($MN)
表12 ペストリー生地の世界市場展望、マルチブランドストア別 (2022-2030) ($MN)
表13 ペストリー生地の世界市場展望、小売販売店別 (2022-2030) ($MN)
表14 ペストリー生地の世界市場展望、ディストリビューター販売別 (2022-2030) ($MN)
表15 ペストリー生地の世界市場展望、オンライン販売別 (2022-2030) ($MN)
表16 ペストリー生地の世界市場展望、Eコマースウェブサイト別 (2022-2030) ($MN)
表17 ペストリー生地の世界市場展望、直営ウェブサイト別 (2022-2030) ($MN)
表18 ペストリー生地の世界市場展望、用途別 (2022-2030) ($MN)
表19 ペストリー生地の世界市場展望、ベーカリー・製パン店別 (2022-2030) ($MN)
表20 ペストリー生地の世界市場展望、スナック別 (2022-2030) ($MN)
表21 ペストリー生地の世界市場展望、調理済み製品別 (2022-2030) ($MN)
表22 ペストリー生地の世界市場展望、その他の用途別 (2022-2030) ($MN)
表23 ペストリー生地の世界市場展望、エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
表24 ペストリー生地の世界市場展望、業務用別 (2022-2030) ($MN)
表25 ペストリー生地の世界市場展望、家庭別 (2022-2030) ($MN)
表26 ペストリー生地の世界市場展望:その他のエンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
注:北アメリカ、ヨーロッパ、APAC、南アメリカ、中東/アフリカ地域の表も上記と同様に表現しています。

According to Stratistics MRC, the Global Pastry Dough Market is accounted for $347.10 million in 2024 and is expected to reach $515.09 million by 2030 growing at a CAGR of 6.8% during the forecast period. Pastry dough is an essential and multipurpose ingredient in baking that can be used to make a wide variety of sweet and savoury dishes. It is generally made with flour, fat (butter or shortening), and water, though variations can also include eggs, sugar, and other flavourings. Moreover, achieving the proper ingredient balance and handling the dough with care to preserve its delicate texture are key to making pastry dough that will turn out flaky and crisp in baked goods like pie crusts and puff pastries or tender and crumbly in short crust pastry.

According to the American Heart Association, maintaining a diet rich in fruits, vegetables, whole grains, and lean proteins can significantly reduce the risk of heart disease.

Market Dynamics:

Driver:
Growing consumer interest in convenience foods
The need for convenience foods, such as pastry dough, has grown dramatically as a result of people leading busier, faster lives. Customers are becoming more and more interested in goods that expedite meal preparation without sacrificing flavor. This trend is well suited for ready-to-use pastry dough, which provides speed and convenience for baking in commercial or domestic kitchens. Additionally, urban areas see a particularly high demand for this product as families and working professionals look for quick and easy ways to make meals and desserts. Foodservice businesses can also benefit from the convenience factor, as pre-made dough can simplify operations and lower labor costs.

Restraint:
Variations in the cost of raw materials
Variations in agricultural output, climatic conditions, and disruptions to the global supply chain can all affect the price of raw materials, especially staples like butter and flour. These variations may have a direct effect on pastry dough production costs, which could result in unstable prices. Furthermore, it could be difficult for manufacturers to pass on these higher costs to customers, particularly in markets with intense competition. Because of the potential effects of erratic pricing on producers and consumers alike, this volatility may limit market growth by making it challenging for companies to sustain stable profit margins.

Opportunity:
Growing consumer interest in health-conscious products
There is a huge opportunity for the pastry dough market due to consumers increasing awareness of health and wellness. Demand for healthier substitutes for regular pastry dough is rising; these substitutes can be made with whole grains and other nutrient-dense ingredients, or they can be low in calories, fat, and sugar. Moreover, the popularity of plant-based diets has increased interest in vegan pastry dough that is free of animal ingredients. Moreover, by creating products that appeal to consumers who are health-conscious, manufacturers who innovate to meet these demands can tap into a market segment that is growing quickly.

Threat:
Strong market rivalry
The market for pastry dough is seriously threatened by fierce competition from both long-standing competitors and recent entrants. Due to their large scale and extensive distribution networks, large multinational companies hold a dominant position in the market. Smaller or regional producers find it difficult to compete on price and reach as a result. Additionally, there is intense competition for shelf space in retail establishments due to the market's saturation with a large variety of products. The competitive landscape is further heightened by the existence of private-label brands, which frequently provide comparable products at lower prices.

Covid-19 Impact:
Due to the COVID-19 pandemic, supply chains were disrupted, consumer behaviour changed, and foodservice dynamics were altered. Lockdowns and social distancing measures caused bakeries and restaurants to temporarily close, which decreased the demand for commercial pastry dough. On the other hand, consumers baked more at home as a means of comfort and creativity during the pandemic, which increased the demand for retail pastry dough. Furthermore, supply chain disruptions caused delays and shortages of essential ingredients, which had an impact on production and availability.

The Croissants segment is expected to be the largest during the forecast period
It is projected that the market for pastry dough will be dominated by the croissants segment. Bakeries and foodservice establishments use croissants as a standard because of their flaky, buttery layers and unique crescent shape. Since they can be eaten plain or stuffed with a wide range of savory and sweet ingredients, their versatility is what makes them so popular. Moreover, recognized as a luxury product that provides a fine dining experience, croissants have benefited from consumer demand for artisanal and premium baked goods.

The Ready-to-Eat Products segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The market for pastry dough is expected to grow at the highest CAGR in the ready-to-eat products segment. This segment is growing rapidly due to consumer preference for convenient, on-the-go meals. Products that are ready to eat, such as frozen dough and premade pastries that need little preparation, meet the needs of people with hectic schedules and those who want easy, quick meal options. Additionally, technological developments in packaging and preservation extend product shelf life and improve consumer convenience for this market segment.

Region with largest share:
Due to its well-established bakery industry, high consumer demand for a wide variety of baked goods, and strong preference for convenience foods, the North American region holds the largest share of the market for pastry dough. Pastry dough products are widely available due to the vast network of supermarkets, bakeries, and foodservice outlets in the region. Furthermore, supporting market demand are North American consumers preferences for decadent and high-quality baked goods as well as the expanding trend of baking at home.

Region with highest CAGR:
The market for pastry dough is anticipated to grow at the highest CAGR in the Asia-Pacific region. Rapid urbanization, rising disposable incomes, and shifting consumer preferences in the region's emerging economies are the main drivers of this growth. There is a growing need for convenience foods, such as ready-to-use pastry dough, as people's lives become faster. The region's strong market expansion is also aided by the growing foodservice industry and consumer demand for baked goods in the Western style. Moreover, Asia-Pacific is the market region with the fastest rate of growth for pastry dough due to the expansion of contemporary retail infrastructure and the growing demand for bakery goods.

Key players in the market
Some of the key players in Pastry Dough market include Aryzta AG, General Mills Inc., Flowers Foods, Dawn Food Products Inc., American Baking Company, McKee Foods, George Weston Limited, Finsbury Food Group, The Fillo Factory, Hillshire Brands Company, Groupo Bimbo, Britannia Industries and Hostess Brands.

Key Developments:
In May 2024, McKee Foods is proud to announce its recent partnership with Trust for Public Land in support of eight outdoor projects across the United States. McKee Foods through its Outdoor Happiness movement (OH!) has awarded a grant of $20,000 to each outdoor project helping to advance the work of Trust for Public Land. This partnership is part of the company's goal of encouraging opportunities for outdoor activity that ultimately lead to a fun and active lifestyle.

In February 2024, Global bakery manufacturer and ingredients supplier Dawn Foods proudly announces the acquisition of Royal Steensma, a renowned family-owned bakery ingredients manufacturing company headquartered in Leeuwarden, The Netherlands. Royal Steensma has a broad bakery product portfolio and specializes in fat-based coatings (Souplesse), almond and confectionary pastes, bakery mixes, fruit fillings as well as infused and candied fruits and decorations.

In January 2023, Specialty minerals company ICL Group Ltd. will become General Mills, Inc.’s specialty phosphate solutions supplier as part of a strategic partnership agreement between the two companies. Initially, ICL will focus on supplying General Mills’ North American operations beginning in June 2023, with potential to expand into the manufacturer’s international segments.

Product Types Covered:
• Puff Pastries
• Strudels
• Croissants
• Short-crust Pastries
• Choux Pastries
• Other Product Types

Sales Channels Covered:
• Offline
• Online

Applications Covered:
• Bakery & Baking Stores
• Snacks
• Ready-to-Eat Products
• Other Applications

End Users Covered:
• Commercial
• Household
• Other End Users

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Product Analysis
3.7 Application Analysis
3.8 End User Analysis
3.9 Emerging Markets
3.10 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Pastry Dough Market, By Product Type
5.1 Introduction
5.2 Puff Pastries
5.3 Strudels
5.4 Croissants
5.5 Short-crust Pastries
5.6 Choux Pastries
5.7 Other Product Types
6 Global Pastry Dough Market, By Sales Channel
6.1 Introduction
6.2 Offline
6.2.1 Specialty Food Stores
6.2.2 Multi-brand Stores
6.2.3 Retail Sales
6.2.4 Distributor Sales
6.3 Online
6.3.1 E-commerce Websites
6.3.2 Company-owned Websites
7 Global Pastry Dough Market, By Application
7.1 Introduction
7.2 Bakery & Baking Stores
7.3 Snacks
7.4 Ready-to-Eat Products
7.5 Other Applications
8 Global Pastry Dough Market, By End User
8.1 Introduction
8.2 Commercial
8.3 Household
8.4 Other End Users
9 Global Pastry Dough Market, By Geography
9.1 Introduction
9.2 North America
9.2.1 US
9.2.2 Canada
9.2.3 Mexico
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.2 UK
9.3.3 Italy
9.3.4 France
9.3.5 Spain
9.3.6 Rest of Europe
9.4 Asia Pacific
9.4.1 Japan
9.4.2 China
9.4.3 India
9.4.4 Australia
9.4.5 New Zealand
9.4.6 South Korea
9.4.7 Rest of Asia Pacific
9.5 South America
9.5.1 Argentina
9.5.2 Brazil
9.5.3 Chile
9.5.4 Rest of South America
9.6 Middle East & Africa
9.6.1 Saudi Arabia
9.6.2 UAE
9.6.3 Qatar
9.6.4 South Africa
9.6.5 Rest of Middle East & Africa
10 Key Developments
10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
10.2 Acquisitions & Mergers
10.3 New Product Launch
10.4 Expansions
10.5 Other Key Strategies
11 Company Profiling
11.1 Aryzta AG
11.2 General Mills Inc.
11.3 Flowers Foods
11.4 Dawn Food Products Inc.
11.5 American Baking Company
11.6 McKee Foods
11.7 George Weston Limited
11.8 Finsbury Food Group
11.9 The Fillo Factory
11.10 Hillshire Brands Company
11.11 Groupo Bimbo
11.12 Britannia Industries
11.13 Hostess Brands
List of Tables
Table 1 Global Pastry Dough Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
Table 2 Global Pastry Dough Market Outlook, By Product Type (2022-2030) ($MN)
Table 3 Global Pastry Dough Market Outlook, By Puff Pastries (2022-2030) ($MN)
Table 4 Global Pastry Dough Market Outlook, By Strudels (2022-2030) ($MN)
Table 5 Global Pastry Dough Market Outlook, By Croissants (2022-2030) ($MN)
Table 6 Global Pastry Dough Market Outlook, By Short-crust Pastries (2022-2030) ($MN)
Table 7 Global Pastry Dough Market Outlook, By Choux Pastries (2022-2030) ($MN)
Table 8 Global Pastry Dough Market Outlook, By Other Product Types (2022-2030) ($MN)
Table 9 Global Pastry Dough Market Outlook, By Sales Channel (2022-2030) ($MN)
Table 10 Global Pastry Dough Market Outlook, By Offline (2022-2030) ($MN)
Table 11 Global Pastry Dough Market Outlook, By Specialty Food Stores (2022-2030) ($MN)
Table 12 Global Pastry Dough Market Outlook, By Multi-brand Stores (2022-2030) ($MN)
Table 13 Global Pastry Dough Market Outlook, By Retail Sales (2022-2030) ($MN)
Table 14 Global Pastry Dough Market Outlook, By Distributor Sales (2022-2030) ($MN)
Table 15 Global Pastry Dough Market Outlook, By Online (2022-2030) ($MN)
Table 16 Global Pastry Dough Market Outlook, By E-commerce Websites (2022-2030) ($MN)
Table 17 Global Pastry Dough Market Outlook, By Company-owned Websites (2022-2030) ($MN)
Table 18 Global Pastry Dough Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 19 Global Pastry Dough Market Outlook, By Bakery & Baking Stores (2022-2030) ($MN)
Table 20 Global Pastry Dough Market Outlook, By Snacks (2022-2030) ($MN)
Table 21 Global Pastry Dough Market Outlook, By Ready-to-Eat Products (2022-2030) ($MN)
Table 22 Global Pastry Dough Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Table 23 Global Pastry Dough Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
Table 24 Global Pastry Dough Market Outlook, By Commercial (2022-2030) ($MN)
Table 25 Global Pastry Dough Market Outlook, By Household (2022-2030) ($MN)
Table 26 Global Pastry Dough Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界のペストリー生地の市場(~2030年):製品種類別(シュークリーム、シュトルーデル、クロワッサン、ショートブレッドペストリー、シューペストリー、その他)、販売チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別] (コード:SMRC24NOV107)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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